Şimdi Ara

ELEKTRİKLİ BİSİKLET - MERAK EDİLENLER... (28. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.988
Cevap
72
Favori
754.316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilelebet


    Ben de zaten böyle bir şey araştırıyordum, çok teşekkürler... Bunu mutlaka edinmem gerekiyor...

    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 10:38:56 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 10:41:52 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 10:46:00 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 10:46:35 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 10:47:46 >
  • paylaşım için saol aydınlatıcı olmuş
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 10:48:35 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 10:50:30 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 10:51:47 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 11:00:28 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 11:03:04 >
  •  ELEKTRİKLİ BİSİKLET - MERAK EDİLENLER...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 11:04:26 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 11:05:33 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 11:06:48 >
  • ]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 11:07:56 >
  • Elektrikli bisiklet sadecetm konya ilimize gider bayırda çok kötü gerçekten al bi honda fizy rahat et

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 11:10:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilelebet


    Ben de zaten böyle bir şey araştırıyordum, çok teşekkürler... Bunu mutlaka edinmem gerekiyor...

    Hocam bence şehir içi için 55 km/s hız gayet iyi, çok da üzülmeyin, bizler kask dışında motorcular gibi koruyucu ekipman kullanmadığımızdan daha fazlası riskli olur. Ayrıca daha fazla hız şarjın daha çabuk bitmesi demek.
    Zamanlayıcı; elektronikçilerde priz tipi ve mekanik saat gibi kurmalı modeller var. Fakat üzerinde rakamlar yazan iki satır var ve kullanımı bana karışık geldi, satan da bilmiyordu. Aslında mekanik olduğundan arıza riski daha az olur ve bu model gibi ikişer saatlik dilimler halinde değil daha dakik hassas zamanlama mümkün.

    Hocam bizim buralarda o tarz malzemeleri satan bir yer yok. En yakın İzmir Çankaya da bulabilirim zannediyorum. (İnternetten de baktım, sadece Alibaba da var.) Şarj kesici ve sonraki mesajlarınızda bahsettiğini o kablosuz hız sayacını almayı düşünüyorum inşallah.
    Paylaşımlarınızdan çok istifade ediyorum, çok teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilelebet

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilelebet

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilelebet

    Ben yaklaşık 1 ay önce Yuki YK-18 Carry 3000 modelini aldım. Bu elektrikli bisikleti alamadan önce biraz araştırma yaptım ama çok doyurucu bilgiler bulamadım. Ben de Yuki nin elektrikli bisikletlet çeşidinin çokluğu ve servis ağının genişliği sebebiyle yuki markasını tercih ettim. Yuki den alacağım elektrikli bisikleti seçerken ise öncelikle özellik yüksekliği ilk kıstasım oldu. Yuki nin en performanslısı 3500 Watt gücünde. Fakat 3500 watt olan bir tek model var, onun da fiyatı oldukça yüksek. 3000 watt olanlarda ise model çeşidi çok. Ben de yk-18 kısmında 18 rakamının diğer model rakamlarından daha büyük olmasının, daha yeni bir tasarım ve eski tasarımlardaki eksik ve kusurların giderilmiş olabileceği bir model olmuş olacağını düşünerek bu modeli tercih ettim. Ayrıca benim kullanmayı düşündüğüm şekle uygun bir şekli vardı. Bir de akülerinin bulunduğu kısım dikkatimi çekti. Diğer hemen tüm yuki modellerinde aküler gayet aşağıda konumlandırılmışken yk-18 modelinde yukarıda konumlandırılmıştı. Bizim buralarda yollar taş döşeli ve çok engebeli olduğu için, bisikletin altının darbe alması durumunda akülerinin hasar görmeyeceğinden eminim.

    Elektrikli bisikletimle ilgili tecrübelerime gelince; beni en çok menmun eden tarafı, yokuş çıkmadaki performansı oldu. Aldıktan hemen sonra ilk önce yokuşlarda denedim. Bizim buralarda gerçekten çok dik yokuşlar var ve bildiğim en dik olanlarında test ettim. Çıkamadığı hiç bir yokuş olmadı. İnanın bizim buralarda 100 lük, 125 lik schooter ların çıkamadığı dik yokuşlar var ve benim bisikletim hepsine çıkabiliyor. (Bu arada ben 98 kiloyum.) Düz yolda giderken tek kişi veya iki kişi binmiş olmanız pek farketmiyor. Her iki durumda da performans hemen hemen aynı. Aşırı dik olmayan yokuşları iki kişi çok rahat çıkabiliyor.

    Bisikletin üç adet sürüş mod düğmesi var. L(yeşi ışıklı), M(sarı ışıklı) ve H(kırmızı ışıklı). Yuki nin web sitesine ve bisikletin kitapçığına göre bu modlardan yeşil ışıklı olanı yüksek tork içinmiş ve bu modda yokuş çıkarmış. Sarı ışıklı mod ise pil tasarruf moduymuş ve bu modda uzun mesafe gidermiş. Kırmızı ışıklı mod ise yüksek hız moduymuş. Mış lı konuşmamdan anlamışsınızdır ki söylenen ile gerçek arasında pek bir alaka yok. Yokuşu her üç modda da aynı performansta çıkıyor. Zaten elektrik motorları her devirde maksimum tork üretebildiği için bunun böyle olması gerekirdi. Bu üç modun tek farkı, elektronik beyinin bu üç mod da izin verdiği maksimum hızın farkı. yeşilde max. 35km/h, sarıda max. 45km/h kırmızıda ise max. 55km/h hız yapıyor. Mesela yokuş aşağı kırmızı modda son gazı versem, yine de bisiklet 60 ı geçmiyor. Ama gazı bıraktığımda serbes akış ile hızlandıkça hızlanıyor. Yani hız sınırlayıcı yokuş aşağı giderken bile iyi çalışıyor. :)

    Bir tam dolum şarz ile gidebildiği mesafeye gelince; bir tam dolum şarz ile 40-50 km arası yol katediyor. Sürekli yokuşlara vurup test ettiğim zamanda dahi kat ettiği mesafe 40 km nin altına düşmedi. (41 km gitti.) Ama sadece düz yolda kullandığım ve ani gaz vermemeye dikkat ettiğim zamanda bile kat ettiği mesafe 50 km yi bulmadı. (48 km gitti.) Bisikletim, tam dolumlu şarzdan sonra ilk 30 - 35 km lik mesafede hiç bir performans kaybı yaşamıyor. Son 10 km de ise performansı git gide düşmeye başlıyor. Ve bir noktadan sonra son gazı verince elektrik kesiyor. Fakat bu durumda dahi yarım gaz vererek eve kadar gelebiliyorum. Sürüş mesafesini nasıl uzatabilirim konusunda araştırma yapıyorum şu aralar.

    Şimdilik bu kadar. Bu mesaj zaten yeterince uzun oldu. Daha da uzun olsa insanlar okumaya erinecekler. :) Sonraki mesajlarımda tecrübelerimi paylaşmaya devam edeceğim inşallah...

    Kaldığım yerden devam etmek istiyorum.

    Elektrikli bisikletimi satın aldığım bayi, ilk şarj etme süresinin 12 saat olması gerektiğini, daha sonraki şarj süresinin ise adaptördeki yeşil ışığın yanmasıyla sona ermesi gerektiğini söylemişti. Bu arada 15-20 saat gibi uzun süre bisikletimi şarjdan çıkarmazsam akülerin şişeceğini ve bunun kullanıcı hatası olacağını ve garanti kapsamına da girmeyeceğini söyledi. Ben de dediğini yaptım ve ilk şarj ettiğimde 12 saat şarjda tuttum. Sonraki şarj
    sürelerinde, adaptördeki ışığın kırmızıdan yeşile dönmesini gözettim. Şimdiye kadar taşıtımı 5-6 kez şarj etmişimdir ve kırmızı ışığın yeşile dönmesi, yani şarj süresi yaklaşık 10 saat sürüyor.

    Elektrikli bisikletimi şarj ederken ne kadar elektrik enerjisi harcadığını da test ettim. Ben de prize takılan bir watt metre var. Watt metreyi duvardaki prize taktım, adaptörün fişini ise watt metre nin üzerindeki prize taktım. Adaptörün ortalama 217 watt güç harcadığını gördüm. (ilk taktığımda 203 watt çekerken 5 saat sonra 236 watt güç çekiyordu. ) Aradan 9,5 saat geçtikten sonra adaptörün çektiği gücün 100 watt a düşmüş olduğunu gördüm ve bu değer git gide azalıyordu. En son adaptörün yeşil ışığının yandığında çekilen gücün 10 watt olduğunu gördüm. Buradan şu kanaat bende oluştu. Elektronik beyin, aküler şarj olduktan sonra gücü muhtemelen kesiyor. Ama bundan kesinlikle emin de değilim... Sonuç olarak watt metre toplam çekilen güç olarak 2,17 Kw/h güç okudu. Elektriğin 1kw/h ücreti vergiler hariç 28 kuruş imiş. Vergiler ve TRT payı gibi bindirmeler dahil 42 kuruş oluyormuş. Yani 0,42 x 2.17 = 0.91 hesabına göre benim 3000watt gücündeki elektrikli bisikletimin şehir içinde ortala 45km yol kat etme maliyeti 0,91 TL.

    Kaldığım yerden devam etmek istiyorum.

    Elektrikli bisikletimin, 55km/h olan son hızını arttırabilirmiyim diye araştırma yaptım. Şunu öğrendim ki, elektrikli bisikletlerde bir hız kilit fişi oluyormuş. Bu jak, iki kabloyu birbirine bağlıyor, bu durumda bisiklet fazla hız yapmıyormuş. Bu bağlantı kesildiğinde ise bisiklet daha fazla hız yapmaya başlıyormuş. Kimi modellerde bu bağlantı direksiyonda, kimi modellerde koltuğun altında, kimi modellerde ise sadece elektronik beynin yanında oluyormuş. Benim bisikletimde ne direksiyonda, ne de koltuğun altında böyle bir kablo ve jak yoktu. Demek beyinden çıkan kablo demetinin içinde diye düşündüm ve bisikletimin elektronik beyninin olduğu kısmı bulup açtım. Resimler aşağıda.

     ELEKTRİKLİ BİSİKLET - MERAK EDİLENLER...





     ELEKTRİKLİ BİSİKLET - MERAK EDİLENLER...






    Yukarıdaki resimlerde görüldüğü üzre, hız kilidi fişi, sadece bir damar kabloyu birbirine bağlayan fiş. (Zaten bir damarı birbirine bağlayan fiş sadece bir tane var, diğer tüm fişler iki veya daha fazla damarlı kabloları birbirine bağlayan fişler.)
    Birinci resimdeki durum, bisikletin hız yapmadığı, ikinci resimdeki durum ise bisikletin biraz daha hızlı gittiği durum. Yani bu tek kabloyu ikiye ayıran fişi çıkardığımızda bisikletimiz az da olda daha hızlı gidecektir.

    Yukarıdaki resimler, bizzat kendi elektrikli bisikletimden çektiğim resimler. Ama yazık ki bu kısmı açtığımda bu malum fişin zaten çekik olduğunu gördüm. Yani bu fiş çekik olduğu halede benim bisikletimin yapabildiği son hız 55km/h imiş. birde bu fişi takarak ne kadar hız yaptığını denedim bisikletim 45km/h i geçmedi. Biraz hayal kırıklığına uğdadım açıkçası. :) Ama belki ileride elektronik beyin değiştirilerek daha fazla hız yapabilmek mümkün olabilir. Tabiki bunun için bisikletimin motorunun da ne kadar bir potansiyeli varmış onu da bilmem gerekiyor. Ama nasıl öğreneceğimi bilmiyorum. Neyse. Araştırmaya devam edeceğim inşallah. Bir şeyler öğrendikçe de burada paylaşmaya devam edeceğim inşallah.

    Kaldığım yerden devam etmek istiyorum.

    Elektrikli bisikletimi ilk aldığımda ön süspansiyonunun gayet iyi olduğunu, fakat arka amortisörlerinin aşırı sert olduğunu gördüm. Arka amortisörler iç içe iki yaydan oluşan çift helezonik yaylı idi. Tek başıma kullandığımda arka amortisörlerin hiç esnediğini hissedemiyor, sadece iki kişi bindiğimizde bir miktar esnediğini hissediyordum. Bu odun-nüma amortisörleri değiştirmeye karar verdim. Biraz piyasa araştırması yaptım, en memnun kalınan ve sağlamlığında şüphe olmayan amortisörlerin yamaha ybr125 amortisörleri olduğunu gördüm. Ben de bu amortisörlerden bir çift aldım ve elektrikli bisikletime taktım. Gerçi orijinal amortisörlerden biraz daha uzun fakat süspansiyon harika oldu. Şimdi elektrikli bisikletimi kullanmaktan ciddi haz almaya başladım. :)
    Yaşadığım muhitte yollar asfalt ve engebesiz olsaydı belki amortisörleri değiştirmeyi düşünmezdim fakat, her yerin parke taş ile döşeli olduğu ve yolların engebelerle dolu olduğu muhitimde, elektrikli bisikletime yaptığım en büyük iyilik oldu amortisör değişikliği...




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Mayıs 2015; 11:12:04 >
  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.