Şimdi Ara

YAĞ LAMBASI sönmüyor! Çıldırmak üzereyim!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
53.602
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. Bu konuya benzer birşey forumda geçen sene açılmış ama çok eski ve pek istifade edemedim.Yani ordakileri denedim kar etmedi.

    Sözde tatile çıkmıştım ama 10 gündür arabamın yağ lambasıyla uğraştığımdan tatilim zehir oldu. Sorunuma yardımcı olun lütfen. Arabam 99 model FİAT BRAVA. Aracımın motoru ısındıktan sonra rolantide ve ayağımı gazdan çektiğimde yağ lambası yanıyor.Azıcık gaz verdiğimde sönüyor ama gazdan çekince yani devir 800'e inince lamba tekrar yanıyor. Bu konuda yapmadığım kalmadı.Yağ, Yağ müşiri, Yağ filtresi, Yağ pompası değişti.Ardından lamba gene yakınca bu defa motor yatakları değişti.Araba rektefe oldu gibi anlayacağınız. Daha sonra göstergelerin olduğu kısım söküldü takıldı gene bu lanet lamba yanmaya devam ediyor.Bu defa LPG'yi iptal edip direkt benzinle çalıştırdık gene olmadı. Yağ pompasını aldığım marka OPAR idi.Bir de LANCİA marka varmış. Acaba yağ pompası uyum sağlayamamış olabilirmi? Lancia marka mı alsam?Bildiğim kadarıyla bu model arabanın artık orijinal parçası üretilmiyor. Uzun lafın kısası herşey denedim. Lütfen yardım edin. Bulunduğum yer Ankara.

    Bir durum daha belirteyim arabamda sıralı sistem lpg var. Sıralı sistem lpgnin rolantisi bilgisayardan yükseltilebiliyormu?







  • rolentiyi yukselt
  • Lancia bence daha iyidir.Bendeki palio 1.6da var senin arabanın motoruyla aynı motor var.Arabaya parça alacağım zaman mümkün olduğunca lancia almaya çalışıyorum opar olanlar arabadan çıkan parçalarla aynı kalite olmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Indigo -- 10 Ağustos 2008; 9:45:26 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Calpi84

    Lancia bence daha iyidir.Bendeki palio 1.6da var senin arabanın motoruyla aynı motor var.Arabaya parça alacağım zaman mümkün olduğunca lancia almaya çalışıyorum opar olanlar arabadan çıkan parçalarla aynı kalite olmuyor.


    Artık lancia deneyeyim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: murat6767

    rolentiyi yukselt


    Rolantiyi motorcu yükseltmeye çalıştı ama bir türlü olmadı. Araba rolantisini kendi ayarlıyor ve gene 800'e iniyor. 1000 devirde lamba sönüyor ama orda tutturamıyoruz rolantiyi. Acaba lpg ayarından yükseltilebilirmi ki?
  • Bu arabada rolantiyi kafana göre iki vidayla yükseltemezsin.Rolanti step motoru var işi bilen birini bulursan yapsın.Yoksa elletme arabayı bozulursa ayvayı yersin pahalı bir parça.
  • Dostum yağ filtresini her yağ değişiminde değiştirdiğine şüphem yok ama.

    Hatırlatmak istedim filtre tıkalı olabilir devir azalınca yağ pompasının devri de azalacağından tıkalı fitre yağ basıncının normal değerine ulaşmasına izin vermiyor olabilir, ilk etapta bence bu denenmelidir, yoksa rolanti yükseltmemin çözüm olacağını sanmam sonuçta bu arabanın bir sorununu örtbas etmekten öteye gitmez.
  • Bir eklenti yapmak gerekirse ben ne zaman yağ değişimi yapıldığını tahmin edemediğimiz 120.000 km gitmiş bir clio symbol aracın yağının akışkanlığını neredeyse tamamen kaybederk gres yağına yaklaşmış olduğunu dehşetle gördüm.
  • SOrunu çok şükür hallettim.Sorun tesisatta çıktı. Ancak bulana kadar da çok masraf ettirdi namussuz araba
  • geçmiş olsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: murat6767

    geçmiş olsun


    Teşekkür ederim.Bu sorunun bana getirisi çok temiz bir elektrikçi ile tanışmak oldu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: harunoda


    quote:

    Orjinalden alıntı: murat6767

    geçmiş olsun


    Teşekkür ederim.Bu sorunun bana getirisi çok temiz bir elektrikçi ile tanışmak oldu.


    Aynı sorun bende de var. Tesisat derken neyi kastettin tam olarak açıklayabilirmisin...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fordfocus


    quote:

    Orjinalden alıntı: harunoda


    quote:

    Orjinalden alıntı: murat6767

    geçmiş olsun


    Teşekkür ederim.Bu sorunun bana getirisi çok temiz bir elektrikçi ile tanışmak oldu.


    Aynı sorun bende de var. Tesisat derken neyi kastettin tam olarak açıklayabilirmisin...



    Yağ müşirinden göstergeye (saate) giden kablo. İşe yağ müşirini değiştirmekle başlamalısın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harunoda -- 18 Ağustos 2008; 17:03:54 >
  • Sen daha önceki mesajında yağ müşirini değiştirmeme rağmen düzelmedi demişsin. Anlayamadım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fordfocus

    Sen daha önceki mesajında yağ müşirini değiştirmeme rağmen düzelmedi demişsin. Anlayamadım.



    Böyle bir arızada ilk değiştirilecek ve en ucuz olan parça müşir olduğu için söyledim.Müşir değişince düzelmiyorsa ondan sonra tesisata baktır. Kullanıcı adından anlaşılıyor ki Fordcusun. Fordunki ne kadardır bilmem ama bravanın orjinal yağ müşiri 5 YTL. Senin ki de olsa olsa 5-10 arasıdır. Bu arada benim yağ pompası orijinali 160-180 arası. O yüzden işe en ufak parçayla başlamanızda fayda var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harunoda -- 18 Ağustos 2008; 21:30:52 >
  • Ustam önce ben söylemeden yağ müşirini kontrol etti. Işık söndü. Hemen yeni bir yağ müşiri taktı ve sorunum çözüldü. 'harunoda' ilgin için çok çok teşekkür ederim. Allah razı olsun...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fordfocus

    Ustam önce ben söylemeden yağ müşirini kontrol etti. Işık söndü. Hemen yeni bir yağ müşiri taktı ve sorunum çözüldü. 'harunoda' ilgin için çok çok teşekkür ederim. Allah razı olsun...



    Rica ederim.Sorunun Allahtan çok ucuza hallolmuş.
  • Ben de aynen Palio Van 1.2 8v arabamın yağ lambasıyla harunoda arkadaş gibi boğuştum artık elektrikçi zamanım gelmiş sanırım :)

    Bu ana kadar değiştirdiklerim: Yağ, yağ filtresi, yağ pompası, yağ müşürü, kol yatakları

    Sonuç: hala motor ısınınca rölantide yağ lambam yanıyor...

    Teşekkürler harunoda
  • Yağ lambası sorunundan ötürü 2008de 1 milyara yakın masraf etmiştim. Sorunum çözülmesine rağmen sinirimden arabayı sattım.Daha doğrusu bayiye peşinat olarak verdim.
  • bugun elektrikciye gittim kablo değiştirmek için bana olmaz dedi kablodan alması imkansız dedi beni başka bir tamirciye götürdü rolentide yağbasıncını ölçtü 1.5 cıkması gerek deedi benim basıncım sıfıra yakın cıktı bana motor yapılacak dedi en iyi ihtimal 700tl en kötü 1500tl dedi
    harunoda ustam yardım lütfen
  • arkadasım merhaba aynı sıkıntı suan da ben de var 800 devir de yağ lambası yanıyor yağ ve yağ filtresini değiştirdim gene sönmedi yağ musurunu değiştirdik 900-1000 devir e gelince motor soğukken bir sıkıntı yok usta ya gösterdim karter sökülecek yağ pompası tıkanmıs olabilir dedi siz nasıl cözdünüz olayı bu konuyla ilgili beni bilgilendirebilirseniz cok sevinirim saygılarımla
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.