Şimdi Ara

SUZUKİ Grand Vitara Sevenler Buraya

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
3.032
Cevap
50
Favori
809.168
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1 YILLIK 1,9 DIZEL GRAND-VITARA KULLANICISIYIM...

    ARACI KISACA ÖZETLEYEYİM...
    MOTOR RENAULT DAN ALINMA 1,9 DCI (LAGUNA 2 'DE KULLANILAN)
    129 HP (GERÇEK HORSE-POWER, PS DEĞİL !) VE 300 TORKLU GÜZEL BİR DİZEL MOTOR.
    İLK ÇALIŞTIRMADA BİRAZ GÜRÜLTÜLÜ, ANCAK ISINDIKTAN SONRA HELE YÜKSEK SÜRATTE BENZİNLİ VERSİYONDAN DAHA SESSİZ...
    ANCAK MOTORUN EN ÖNEMLİ ÖZELLİĞİ OLDUKÇA EKONOMİK, ZATEN RENAULT DCI MOTORLARIN EN ÖNEMLİ ÖZELLİĞİ BU...
    İLK ALDIĞIMDA 7,4 /100 KM İLE (OTOBANDA 5 KİŞİ VE KLİMA AÇIK 110 KM/H SABİT SÜRAT) AÇILIŞ YAPTIK,
    ŞU ANDA 90KM/H DE 5,5-5,8 LT/100 KM VE 120KM/H DE 6,9 LT/100 KM TÜKETİMDE...
    BEN DE BAZEN İNANAMIYORUM AMA SADECE YOL BİLGİSAYARI DEĞİL, ALDIĞIM YAKITLADA BENZER DEĞERLER ÇIKIYOR
    YANİ TL OLARAK KULLANDIĞIM 1,6 OPEL ASTRA İLE BENZER, TİCARİ 1,9 ARAÇLARDAN AZ YAKIYOR...

    İÇ DİZAYN KLASİK VE MİNİMALİST SEVENLER İÇİN MÜKEMMEL, HİÇBİR ABARTI YOK, ŞIK VE SADE; KALİTE HİSSİ VEREN MALZEMELER KULLANILMIŞ, HEP SÖYLÜYORUM "ALMAN ARABASI GİBİ". HERŞEY OLMASI GEREKTİĞİ YERDE, DİREKSİYON KUMANDALARI, KLİMA, RADYO KUMANDALARI ÇOK ŞIK VE SADE...

    SÜSPANSİYON SERT, OTOBAN VE ASFALTTA OTOMOBİL KADAR KEYİFLİ AMA KASİSLİ YOLLARDA SERT OLDUĞUNU DAHA BİR ANLIYORSUNUZ;
    ANCAK NİÇİN BÖYLE OLDUĞUNU BİR YAYLA YOLUNDA ANLADIM;
    ARAÇ İNERKEN VE ÇIKARKEN KESİNLİKLE "YOL ARAMIYOR"
    SANKİ BİR KATIR GİBİ TAŞLARIN KAYALARIN ÜZERİNDEN TIRMANABİLİYOR VE İNEBİLİYOR;
    ÖN TEKERLER SANKİ BİR HAYVANIN AYAKLARI GİBİ SADECE 1 TANESİ BİLE YERE BASSA TÜM ARACIN YÜKÜNÜ KALDIRIYOR;
    İŞTE OZAMAN BU SERTLİĞİN NİYE GEREKTİĞINI ANLIYORSUNUZ...

    KLİMA OTOMATİK ANCAK ANALOG YANİ SICAKLIK DİGİTAL BİR GÖSTERGEDEN AYARLANAMIYOR
    AMA MANUEL OLARAK İSTENEN SICAKLIĞI AYARLANDIKTAN SONRA,
    HAVA YÖNLENDİRMELERİ DAHİL ARAÇ TARAFINDAN OTOMATİK OLARAK O SICAKLIĞI GÖRE YAPILIYOR,
    İÇ VEYA DIŞARDAN HAVA GİRİŞİ DAHİ OTOMATİK AYARLANIYOR...

    KOLTUKLAR DERİ VE ISITMALI, KOL DAYANAĞI MEVCUT,
    İÇ HACİM VE OTURMA PLANI GAYET GENİŞ; ARKA KOLTUK ARKAYA YATIŞ EĞİMİ AYARLANABİLİYOR...

    BAGAJ HAKKINDA BİR ŞEY SÖYLEMEME GEREK YOK, GENİŞ-GENİŞ;
    BAGAJ KAPISININ YANA AÇILMASI ÇOK ŞIK;
    VE STEPNENİN ARKA BAGAJA KONUMLANDIRILMASI GERÇEK BİR 4X4 OLDUĞUNU GÖSTERİYOR

    MÜZİK SİSTEMİ "CLARION" MARKALI, MARKAYI BİLENLER İÇİN BAŞKA BİŞEY DEMEYEYİM;
    6 LI MP3 CHANGER MEVCUT, ALDIĞIMDA 3 TANE MP3 CD YAPMIŞTIM DAHA BİTMEDİLER :)))
    TÜM FONKSİYONLAR DİREKSİYONDAN KUMANDALI,
    İSTEYEN DVD - NAVİGASYON - PARK KAMERALI VE TV ÖZELLİĞİ OLAN "ORJİNAL" BİR SİSTEMİ SERVİSTE TAKTIRABİLİYOR 3000 YTL'YE....

    VİTES 5 İLERİ MANUEL MUHTEMELEN BU DE RENAULT'DAN ALINMA,
    ARACIN TEK EKSİĞİ OTOMATİK VİTES BENCE
    VİTES KOLU BİRAZ SARSINTILI, SÜREKLİ ELİ VİTESTE GEZENLER SEVMEYEBİLİR...
    GEÇİŞLER PROBLEMSİZ VE SARSINTISIZ ORANLAR İYİ AYARLANMIŞ, MOTORUN DEVRİ İLE UYUMLU.

    AKTAMA ORGANI VİTESDEN FARKLI OLARAK AYRICA SÜRÜŞ MODLARININ SEÇİLEBİLDİĞİ BİR SİSTEM VAR...
    ARAÇ SÜREKLİ 4X4 EN SEVDİĞİM ÖZELLİKLERDEN BİRİSİ, YAKITI ZANNEDİLDĞİ KADAR ARTIRMADIĞI BİR GERÇEK...
    ARACIN 4H MODUNDA ÖN %47 ARKA %53 OTOBAN VE ŞEHİR SÜRÜŞÜ,
    4H LOCK MODUNDA %50-%50 DAĞITILDIĞI GİBİ DİFERANSİYEL KİLİDİ DE DEVREYE DİRMEKTE, YAĞMURLU VE VİRAJLI YOLLARDA...
    4L LOCK MODUNDA İSE ARA DİŞLİ DEĞİŞEREK GÜÇ 2 KATINA ÇIKARILMAKTA, BU ÖYLE ELEKTRONİK ANLIK GÜÇ ARTIŞI DEĞİL DİŞLİ İLE GERÇEK 2X GÜÇ,
    4L LOCK MODUNDA GENE %50-%50 VE DİFERANSİYEL KİLİDİ VAR;
    4L LOCK İŞTE BU MODDA TAM BİR KATIR, ARKASINA 3 TANE DAHA BU ARAÇTAN TAK GÖTÜRÜR... ZEVK BURADA...
    BU MODDA 5 VİTESİ DE AYRICA AYNI ŞEKİLDE KULLANABİLİYORSUNUZ... (OTOMATİK VİTES SEÇENEĞİNDE BU MOD İLK 3 VİTESLE ÇALIŞIYOR)
    BUNLAR KLİMA KUMANDASI BENZERİ BİR DÜĞME "TEK PAMAKLA" ÇEVRİLEREK YAPILABİLİYOR.
    YANİ SUZUKİ = SAFKAN 4X4...

    GÜVENLİK-KONFOR ESP, ABS, BRAKE-ASSIST, 225-55-17" HAFİF ALAŞIM JANTLAR, X-NEON OTOMATİK AYARLI FARLAR, ANAHTARSIZ GİRİŞ VE ÇALIŞTIRMA, BAGAJDA 12 V SOKET... STANDART.

    DIŞ GÖRÜNÜŞ BENCE TÜM JAPON 4X4'LERDEN GÜZEL,
    ZATEN 2003'DE ANTALYA FUARINDA "DİBİMİZ DÜŞMÜŞTÜ"
    HALEN HER BAKMAYA SERT VE KARİZMATİK ÇİZGİLERİ HOŞUMA GİDİYOR.

    PEK KISA OLAMADI, OLAMADI...
    AMA DAHA SORMAK İSTEDİĞİNİZ ŞEYLER VARSA DA YANITLAYABİLİRİM...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ctrl_alt_del -- 13 Ağustos 2008; 22:37:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: factory

    Bendeki 1.6, 3 kapılı olan, henüz aracı yorumlamak için çok erken ama genel olarak ilk izlenimlerimi paylaşıyım; öncelikle dikkatimi çeken aracın süspansiyon sistemi gerçekden çok çok iyi, engellerden ne kadar hızlı geçersem geçeyim bana bunu minumum hissettiriyor, MacPherson bağımsız süspansiyon sistemi gerçekden işini çok çok iyi yapıyor. Aracın izolasyonu çok çok iyi yol ve motor sesini içeriye almıyor, efektif bir klima sistemi var, motordan pek anlamam ama tepkisi çok iyi, 4 çeker olmasınında güzel yanı dik yokuşlarda çok rahat bir kullanım sağlıyor :)

    Genel bir yorum yapacak olursam; aracın boş ağırlığı yaklaşık 1.425 kg kadar, yani araç dışından büyük görünüp içinin boş olduğu bir araç değil, kapıların, kaputun ağırlığı bile aslında ne kadar sağlam bir araç olduğunu gösteriyor, yalnız araçda kullanılan plastik kaliteleri orta düzeyde ve 3 kapılı modelinin bagaj haçmi çok çok az :)

    Alıntıları Göster
    1 YILLIK 1,9 DIZEL GRAND-VITARA KULLANICISIYIM...

    ARACI KISACA ÖZETLEYEYİM...
    MOTOR RENAULT DAN ALINMA 1,9 DCI (LAGUNA 2 'DE KULLANILAN)
    129 HP (GERÇEK HORSE-POWER, PS DEĞİL !) VE 300 TORKLU GÜZEL BİR DİZEL MOTOR.
    İLK ÇALIŞTIRMADA BİRAZ GÜRÜLTÜLÜ, ANCAK ISINDIKTAN SONRA HELE YÜKSEK SÜRATTE BENZİNLİ VERSİYONDAN DAHA SESSİZ...
    ANCAK MOTORUN EN ÖNEMLİ ÖZELLİĞİ OLDUKÇA EKONOMİK, ZATEN RENAULT DCI MOTORLARIN EN ÖNEMLİ ÖZELLİĞİ BU...
    İLK ALDIĞIMDA 7,4 /100 KM İLE (OTOBANDA 5 KİŞİ VE KLİMA AÇIK 110 KM/H SABİT SÜRAT) AÇILIŞ YAPTIK,
    ŞU ANDA 90KM/H DE 5,5-5,8 LT/100 KM VE 120KM/H DE 6,9 LT/100 KM TÜKETİMDE...
    BEN DE BAZEN İNANAMIYORUM AMA SADECE YOL BİLGİSAYARI DEĞİL, ALDIĞIM YAKITLADA BENZER DEĞERLER ÇIKIYOR
    YANİ TL OLARAK KULLANDIĞIM 1,6 OPEL ASTRA İLE BENZER, TİCARİ 1,9 ARAÇLARDAN AZ YAKIYOR...

    İÇ DİZAYN KLASİK VE MİNİMALİST SEVENLER İÇİN MÜKEMMEL, HİÇBİR ABARTI YOK, ŞIK VE SADE; KALİTE HİSSİ VEREN MALZEMELER KULLANILMIŞ, HEP SÖYLÜYORUM "ALMAN ARABASI GİBİ". HERŞEY OLMASI GEREKTİĞİ YERDE, DİREKSİYON KUMANDALARI, KLİMA, RADYO KUMANDALARI ÇOK ŞIK VE SADE...

    SÜSPANSİYON SERT, OTOBAN VE ASFALTTA OTOMOBİL KADAR KEYİFLİ AMA KASİSLİ YOLLARDA SERT OLDUĞUNU DAHA BİR ANLIYORSUNUZ;
    ANCAK NİÇİN BÖYLE OLDUĞUNU BİR YAYLA YOLUNDA ANLADIM;
    ARAÇ İNERKEN VE ÇIKARKEN KESİNLİKLE "YOL ARAMIYOR"
    SANKİ BİR KATIR GİBİ TAŞLARIN KAYALARIN ÜZERİNDEN TIRMANABİLİYOR VE İNEBİLİYOR;
    ÖN TEKERLER SANKİ BİR HAYVANIN AYAKLARI GİBİ SADECE 1 TANESİ BİLE YERE BASSA TÜM ARACIN YÜKÜNÜ KALDIRIYOR;
    İŞTE OZAMAN BU SERTLİĞİN NİYE GEREKTİĞINI ANLIYORSUNUZ...

    KLİMA OTOMATİK ANCAK ANALOG YANİ SICAKLIK DİGİTAL BİR GÖSTERGEDEN AYARLANAMIYOR
    AMA MANUEL OLARAK İSTENEN SICAKLIĞI AYARLANDIKTAN SONRA,
    HAVA YÖNLENDİRMELERİ DAHİL ARAÇ TARAFINDAN OTOMATİK OLARAK O SICAKLIĞI GÖRE YAPILIYOR,
    İÇ VEYA DIŞARDAN HAVA GİRİŞİ DAHİ OTOMATİK AYARLANIYOR...

    KOLTUKLAR DERİ VE ISITMALI, KOL DAYANAĞI MEVCUT,
    İÇ HACİM VE OTURMA PLANI GAYET GENİŞ; ARKA KOLTUK ARKAYA YATIŞ EĞİMİ AYARLANABİLİYOR...

    BAGAJ HAKKINDA BİR ŞEY SÖYLEMEME GEREK YOK, GENİŞ-GENİŞ;
    BAGAJ KAPISININ YANA AÇILMASI ÇOK ŞIK;
    VE STEPNENİN ARKA BAGAJA KONUMLANDIRILMASI GERÇEK BİR 4X4 OLDUĞUNU GÖSTERİYOR

    MÜZİK SİSTEMİ "CLARION" MARKALI, MARKAYI BİLENLER İÇİN BAŞKA BİŞEY DEMEYEYİM;
    6 LI MP3 CHANGER MEVCUT, ALDIĞIMDA 3 TANE MP3 CD YAPMIŞTIM DAHA BİTMEDİLER :)))
    TÜM FONKSİYONLAR DİREKSİYONDAN KUMANDALI,
    İSTEYEN DVD - NAVİGASYON - PARK KAMERALI VE TV ÖZELLİĞİ OLAN "ORJİNAL" BİR SİSTEMİ SERVİSTE TAKTIRABİLİYOR 3000 YTL'YE....

    VİTES 5 İLERİ MANUEL MUHTEMELEN BU DE RENAULT'DAN ALINMA,
    ARACIN TEK EKSİĞİ OTOMATİK VİTES BENCE
    VİTES KOLU BİRAZ SARSINTILI, SÜREKLİ ELİ VİTESTE GEZENLER SEVMEYEBİLİR...
    GEÇİŞLER PROBLEMSİZ VE SARSINTISIZ ORANLAR İYİ AYARLANMIŞ, MOTORUN DEVRİ İLE UYUMLU.

    AKTAMA ORGANI VİTESDEN FARKLI OLARAK AYRICA SÜRÜŞ MODLARININ SEÇİLEBİLDİĞİ BİR SİSTEM VAR...
    ARAÇ SÜREKLİ 4X4 EN SEVDİĞİM ÖZELLİKLERDEN BİRİSİ, YAKITI ZANNEDİLDĞİ KADAR ARTIRMADIĞI BİR GERÇEK...
    ARACIN 4H MODUNDA ÖN %47 ARKA %53 OTOBAN VE ŞEHİR SÜRÜŞÜ,
    4H LOCK MODUNDA %50-%50 DAĞITILDIĞI GİBİ DİFERANSİYEL KİLİDİ DE DEVREYE DİRMEKTE, YAĞMURLU VE VİRAJLI YOLLARDA...
    4L LOCK MODUNDA İSE ARA DİŞLİ DEĞİŞEREK GÜÇ 2 KATINA ÇIKARILMAKTA, BU ÖYLE ELEKTRONİK ANLIK GÜÇ ARTIŞI DEĞİL DİŞLİ İLE GERÇEK 2X GÜÇ,
    4L LOCK MODUNDA GENE %50-%50 VE DİFERANSİYEL KİLİDİ VAR;
    4L LOCK İŞTE BU MODDA TAM BİR KATIR, ARKASINA 3 TANE DAHA BU ARAÇTAN TAK GÖTÜRÜR... ZEVK BURADA...
    BU MODDA 5 VİTESİ DE AYRICA AYNI ŞEKİLDE KULLANABİLİYORSUNUZ... (OTOMATİK VİTES SEÇENEĞİNDE BU MOD İLK 3 VİTESLE ÇALIŞIYOR)
    BUNLAR KLİMA KUMANDASI BENZERİ BİR DÜĞME "TEK PAMAKLA" ÇEVRİLEREK YAPILABİLİYOR.
    YANİ SUZUKİ = SAFKAN 4X4...

    GÜVENLİK-KONFOR ESP, ABS, BRAKE-ASSIST, 225-55-17" HAFİF ALAŞIM JANTLAR, X-NEON OTOMATİK AYARLI FARLAR, ANAHTARSIZ GİRİŞ VE ÇALIŞTIRMA, BAGAJDA 12 V SOKET... STANDART.

    DIŞ GÖRÜNÜŞ BENCE TÜM JAPON 4X4'LERDEN GÜZEL,
    ZATEN 2003'DE ANTALYA FUARINDA "DİBİMİZ DÜŞMÜŞTÜ"
    HALEN HER BAKMAYA SERT VE KARİZMATİK ÇİZGİLERİ HOŞUMA GİDİYOR.

    PEK KISA OLAMADI, OLAMADI...
    AMA DAHA SORMAK İSTEDİĞİNİZ ŞEYLER VARSA DA YANITLAYABİLİRİM...
  • anamasliyim A kullanıcısına yanıt
    1600 motor olankar sadece 3 kaoılarda var.
    Tüpte 1600 motor 25-30 kuruş yakar tahminim.
    2000 motor olanlar GV 5K olanlar. LPG de tam hesaplamadım ama yine 25-30 kurus arası yakıyor.
    Uzun yolda benzinde 8.5lt ort görebilirsin. Çok sakin kullanımda düz yolda 6lt ortalama gördüğüm oldu.
    GV 5k araçlarda 4x2 modu yok sürekli 4 çekerdir. Ayrıca 4H 4L modu var.
  • 2009 ve üzeri gw da aynalarda sinyal var ve katlanır ayna bildiğim kadarı ile ve arka tekerlekler disk ise kesin 2009 ve üstüdür

    sürekli dörtçeker bir araçtır 4H/4Hlock(esp kapatılabiliyor)/4Llock(esp kapalı tcs aktif) 4Llock ile traktör gibidir

    keyless-go (anahtar cepte) anahtarı takmadan çalıştırır gidersiniz tembel işi 2007 ve üzeri hepsinde var diye biliyorum

    maksimum 2,5 inç yükseltme yapılabiliyor 235/65/17 inç arazi lastiği takılabiliyor gördüm

    kendi dizel gw aracım yazın ortalama 100km de 7,5lt yakıyor düz yolda sakin kullanım 6,7-7lt gazlarsam 9,2lt gördüm 170km/sa hıza kadar hızlanması iyidir (motor önemli alacaklara duyurulur km düşürüyorlar ustaya göstermeden almayın)

    offroad cı değilim ama dağa bayıra çıkarım bolu da bana sorun çıkarmadı araç
    buzlu yokuşta kalmış mercedes 4 matiğin yanından geçmişliğim oldu
    2 yıldır kullanıyorum bir kez yolda kaldım ondada mazotum bitmiş




  • Merhaba takipçiler.

    2008 Model Suzuki Grand Vitara 1.9 DDİS araç sahibiyim. 1 yıl ve 10 bin km'yi aşan bir tecrübem oldu.

    Araçla alakalı birkaç hususu dile getirmek istiyorum. Olan problemleri de nasıl çözdüğüm ile alakalı.

    Aracı 291 bin km'de aldım. Değişen yok / 4 parça lokal boya / sol arka kapı tam boyalı / tramer 2500 TL / herhangi bir problemi olmayan / km'sine rağmen %85 motor performansı çıkan bir araçtır.

    Aldığımda lastikler yeni idi. citilander kleber marka dört mevsim 225 65 17R beğenme yüzdem 100 üzerinden 80. etiket değeri yağmur performansı C ben kesinlikle A alırdım hele ki bu tür yüksek araçlar için. Ancak yine de baya memnun etti beni bu lastik. Bilmeyenler araştırabilir.

    Ben çok keyif aldım. Dağ bayır dolaştım desem yeridir (ağır offroad yapmadım) Normal şartlarda bir arabanın gidemediği her yere gönül rahatlığı ile gittim ve çok memnunum mutluyum hatta aracımı uzun vadeli kullanma isteğim var. Yani traktör, toros ve ben oluyorum gittiğimiz yerde :) Daha önce Toyota Corolla, Mondeo, Stepway, Megane gibi arabalar kullandığım için bu araç bana premium geldi doğrusunu söylemek gerekirse.

    Yolculuk keyifli ve konforlu. Süspansiyonlar seni yolda hoplatmıyor. Görüş açısı çok güzel. Sunroof olması ayrı bir hava katıyor. Bagaj hacmi geniş - içi ferah, kışın koltuk ısıtma faydalı vb çok fazla olumlu seçenek söz konusu. Arka koltukta iki bebek koltuğu arasında bir kişinin rahat bir şekilde oturamaması üzücü ama daha geniş olarak ya citröen c5 aircros ya da range rover falan almak lazım, onların fiyatları da malum:)

    1.9 dizel renault motoru söz konusu. Yakıt 8 - 10 litre şehir için kullanımınıza göre değişiyor.

    Yıllık bakım 550 TL , Vergisi 629 TL * 2

    Aracımı aldıktan sonra standart bakımları dışında birkaç sorunum oldu ve bu sorunları da araştıra araştıra buldum, hallettim.

    İlk sorunum aracım yüksek hızlara çıkmıyordu bu sebeple de turbo valfini değiştirdim. (700 TL)

    İkinci sorunum araç geç çalışma sorunu vardı yakıt basınç regülatörünü değiştirdim ve regülatörün önündeki boruya çek valf taktırdım geri tepmemesi için. (550 TL)

    Üçüncü sorunum kronik EGR valfi hatası, yazılım ile iptal ettirdim ve mekaniksel açıdan da girişi sac ile kapattım. (Serviste EGR değiştiririm derseniz 5000 TL masraf / ben 1200 TLye hallettim)

    Dördüncü sorunum bayırda gaza yüklendiğinizde araç devri düşüyor bayılıyor ve siyah duman atıyor. Sorun Egzos ısı sensörü değişimi ( Logosuz orijinal ürün 450 TL)

    Beşinci sorunum krank kasnağı bozuldu renault bayiden 250 TL'ye yenisini aldım.

    Bu arada ilk dört sorun bilgisayara bağladığımız zaman çıkan hata kodu ile yapılan müdahalelerdir.

    Bu harcamalar sizin gözünüzü korkutmasın - Aracımın 300 bin km'de olması sebebiyle bu değişimleri normal olarak karşılıyorum. Aldığım keyif ise inanılmaz...

    Görüldüğü üzere bu araçlarla alakalı çok fazla iletişim kurulamıyor son yıllarda ben bildiklerimi paylaşmak ve katkı sağlamak istedim.

    Yeni dönemde tepeye portbagaj ve hemen yan tarafa da araç yanı gölgelik / tente yaptırmayı düşünüyorum.

    Bir de lastik ile alakalı bilgim yok. Ben asfaltta kullanıyorum ama taşlık alanlara da çok çıkıyorum. Yani baraj diplerine dağ tepelerine de çıkmayı seviyorum. Kışın kesinlikle karlı yollarda dolaşmayı seviyorum. Bana önerebileceğiniz lastikleri seve seve incelerim.

    Tavsiyelerinizi bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ForeksTrade -- 24 Ağustos 2020; 11:11:18 >




  • mersinlim001 M kullanıcısına yanıt
    Orijinalden alıntı: mersinlim001

    Selamlar 55 bin km de 2008 model 1.9 ddis G. vitaram var..triger kayışını 60. bin km de mi değiştireyim yoksa 5 yaşını geçtiği için hemenmi değiştireyim..yardım ederseniz sevinirim. Bazı ustalar 60 bin km yi bekle diyor bazıları hemen değiştir diyor..
    ----------------------------------------------------------------------------------------------
    ----------------------------------------------------------------------------------------------
    merhaba mersinlim001
    grand vitara dizellerin
    triger kayışı..
    60 bin km. değişmeli..
    ancak suzuki gv dizelin
    triger kayışını her usta takamaz..
    çünkü..bazı özel araçlarda gerekli..
    nedir bu araçlar...?
    örneğin...:
    triger kayışı ve triger gersini taktıktan sonra...
    gerginliğin..
    tespit cihazı ile olçülmesi gibi..
    bu cihaz ile gerginlik ölçülmediğinde..
    aracta ...verim düşer.
    iyi günler


    dizel ve benzinli suzuki grand vitaralar üzerine daha detay bilgiler için bakınız:
    http://www.arazideyiz.com/showthread.php?t=8467

    Her tip arazi aracı üzerine manual bilgiler için bakınız:
    http://www.arazideyiz.com/showthread.php?t=7204&page=21

    arazi araçlarına eğlenceli bir yaklaşım için bakınız:
    https://www.facebook.com/pages/Asfalt-d%C4%B1%C5%9F%C4%B1-ara%C3%A7-kullanmay%C4%B1-sevenler/261540903891709




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kemaltrk34 -- 7 Ekim 2014; 22:22:08 >




  • Bende daha 2 hafta önce Suzuki Grand Vitara 5K benzinli aldım. Almadan önce çok araştırma yaptım. Benimde bütçem sınırlıydı sizin gibi. Bir çok modele baktım. Bunlar arasında CRV, Captiva, Opel Antara, Freelander, Forester vb.

    En son Suzuki de karar kıldım. Sebeplerini yazıcak olursam.
    1-İlk öncelikle Fiyat/Performans olarak en iyi tercih olarak duruyor zaten.
    2- Tasarımı çok hoşuma gidiyor.
    3-Farklı arazi modlarının olması ve diferansiyel kilit modu olması (Kumsalda, Tepede denedim çok başarılıı)
    4-Diğer seçeneklerden CRV çok eski kasa alınabiliyor, güncel kasa fiyatları çok uçuk.
    5-Chevroler tüm Avrupadan çıktı bu nedenle 2008 model bir Captiva almak istemdim. Belki maddi bütçem olsa 2011 tercih edebilirdim. Fakat 4x2 olması durumu var.
    6-Freelander güzel bir seçenek ama düşük km ve temiz bulmak zor.
    7-Opel zaten hiç düşünmüyorum.

    -Aracı aldıktan sonra Ankara-Ayvalık uzun yol yaptım. Uzun yolda gerçekten çok konforlu hiç yormadı beni.
    -En sevdiğim özelliği kliması oldu. Bütün Japon arabalarında olduğu gibi çok güçlü bir kliması var yazın bu sıcaklarında bile açtığınız anda buz gibi esebiliyor.
    -Arazi denemelerimde gerçekten başarılı olduğunu gördüm, özellikle plaj kumsalına girdim araçla çok başarılı bir şekilde çıkabiliyor. Kalırsanız bile 4L modunda hemen çıkarsınız.
    -Bu aracı bulabilmek için 2 ay uğraştım. Siteden 2 defa temiz araç buldum aynı gün satıldı. Diğer ilanları takip ederseniz uzun zamandır orada duruyor.
    -En dolusunu almak istiyordum, fakat artık biraz bıkkınlıktan biraz da tatile gideceğimin acelesinden şu an almış olduğum, Füme renk, manuel, benzinli modelini aldım.
    Sahibinden servis bakımlı ve temiz olduğu için diğer özellikleri olmasa da olur dedim. (Otomatik vites, deri koltuk, sunroof ve ESP yok)
    -Bundan önceki 2 aracım otomatik vitesti. Tekrar manuel vitese geçmek zor olucak diye düşündüm, fakat hemen alıştım. Yine de otomatik daha rahat olabilir tabiki. Tek dezavantajı iyi bakılmamış bir otomatik vites çok fazla masraf açabilir.
    -Aldığım gibi bujileri, Diferansiyel ve şanzıman yağlarını değiştirdim.
    -Bu 4.aracım ama beni en çok mutlu eden araç bu oldu. Hem verdiği güven hissi, hemde heryola gidebilmesi yönünden. Artık yollarda kasislerden bile kaçmama gerek kalmadan gidiyorum. Malum TR nin bozuk yollarında bir oyana bir buyana trafikte kaçmak zorunda kalıyordum.




  • 2006 gand vitara beş kapı aldım 2 ay önce.daha öncesinde bu tarz suv aracı kullanmadıgımdan endişe ve teraddüttüm vardı taki aracı tanıyıp test adene kadar.siz sayfa dostlarıyla paylaşıp bu aracı düşünen arkadaşlara belki bir yardımımız olur.araç son derece donanımlı özellik bakımından bir suv aracında olması gereken herşeyin fazlası var.çok güvenli bir sürüşü var konfor ve rahatlık çok iyi yol tutuşu mükenmel denecek kadar güzel uzun yolda 180 190.çok rahat basıyor hatta fazlasını bile.suv aracına göre çok iyi motor çok saglam otomatik geçişler rahat yani arazi taşıtı olarak fazlası var eksiği yok arazide uzun yolda şehir içinde rahatlıkla binilebilecek özelliklere sahip görünüş ve tasarımda ayrı bir dikkat çekicek güzellige sahip.olumsuz yanları parça sıkıntısı olabiliyor ama günümüzde oda dert deyil internetten çok rahat yurt içi yurt dışı temin edilebiliyor.her otomatik araçta oldugu gibi rampalarda ağırlaşıyor araç ağır buda normal sayılır.yakıt bana göre gayet iyi sonuçta büyük motor ve 4 çeker.sert ve hızlı kullanırsanız o zaman yakıyor.altınızdakı jeep 4×4 bir araç okadar olsun o keyfi size fazlasıyla yaşatıyor.bunu kullandıktan sonra daha iyi anladım uzun sözün kısası o paralara binilebilecek en saglam ve rahat bir suv aracı.sayfa dostlarına yardımcı olabildiysem ne mutlu bana çünkü bende çok araştırdım oaylaşımlardan okudum ve aldım ve çokta memnunum.herkese çok selam.




  • Selam Arkadaşlar Suzuki Grand Vitara Yedek Parçada Yardımcı Olurum..
    Bostancıda Yerımız..
    Suzuki Oto Mekanik Kaporta Elektik Ve Motor Yedek Parçaları
    Suzuki Oto Yedek Parçaları
    Çıkma Sıfır Orjinal Yan Sanayi
    Çıkma yedek parçalarımız temiz test edılmıs ve muayyerdir.
    Çakır Otomotiv Japon Kore Oto Yedek Parçaları
    0555 250 43 50
    SUZUKİ SWİFT OTO PARÇA Motor Mekanik Elektrik Kaporta
    SUZUKİ GRAND VİTARA OTO PARÇA Motor Mekanik Elektrik Kaporta
    SUZUKİ ALTO OTO PARÇA Motor Mekanik Elektrik Kaporta
    SUZUKİ MARUTTİ OTO PARÇA Motor Mekanik Elektrik Kaporta
    SUZUKİ LİANA OTO PARÇA Motor Mekanik Elektrik Kaporta
    SUZUKİ JİMMY OTO PARÇA Motor Mekanik Elektrik Kaporta
    SUZUKİ VİTARA JLX OTO PARÇA Motor Mekanik Elektrik Kaporta
    SUZUKİ GRAND VİTARA XL-7 OTO PARÇA Motor Mekanik Elektrik Kaporta
    SUZUKİ CARRY OTO PARÇA Motor Mekanik Elektrik Kaporta
    SUZUKİ SÜPER CARRY OTO PARÇA Motor Mekanik Elektrik Kaporta
    SUZUKİ BALENO OTO PARÇA Motor Mekanik Elektrik Kaporta
    SUZUKİ SX-4 OTO PARÇA Motor Mekanik Elektrik Kaporta
    Suzuki Oto Parça Motor Mekanik Elektrik Kaporta
    Suzuki Oto Yedek Parça Motor Mekanik Elektrik Kaporta
    Ürünleriniz 1/2 gün içersinde Adresinize Teslim.
    http://www.suzukiotoparca.com/
    Bu mesaja eklenen görseller:





  • G_ökhan kullanıcısına yanıt
    Bu modeli LPG ile sorunsuz kullananlar olduğu gibi ciddi ve çok sorunlar yaşayan kullanıcılar da fazla sayıda.
    İDEALİ; bulabilirseniz hiç LPG dönüşümü uygulanMAmış ve periyodik bakım-değişimleri zamanında yapılmış bir tane alıp, bir süre benzin ile kullanıp, benzin ile sorunsuz olduğuna emin olduktan sonra kaliteli bir işçilik ile kaliteli bir marka ile LPG dönüşümünü yaptırmanız.
  • Genelde expertiz raporunu çıkartanlar kabortayı iyi muayene ederken 4x4 araçlarda çekiş sistemini ve motoru muayene edemiyorlar tüvtürk muayene kayıtlarına sms yoluyla ulaş mutlaka aracı dene 4x4 sistemine bak turbo sıkıntısı da yoksa kışlık lastikleri de yeni ise yani ters durum yoksa (makyajlı yeni kasa ve araca en uyan renk beyaz) 55000tl uygun fiyat
    mtv 1300 tl dert değilse bence alınır
  • Vethekbenli V kullanıcısına yanıt
    Hissedilebilir belirgin bir fayda görmedim. Zaten motorda sorun yoksa, bir fayda hissedilmesi de beklenmemeli. Periyodik yağ değişimi gibi düşünülebilir. Motor sağlığı açısından yararlı olduğu söylenir, 50-60 bin km'de bir, güvenilir bir serviste layıkiyle yaptırılmasında fayda var.
  • Selamlar,

    Uzun süredir 3 Kapılı Grand Vitara 1.6 bakıyordum. En sonunda 2 ay önce özenli kullanılmış bir 2011 GV 1.6 3 Kapılı sahibi oldum. Bu aracı merak edenlere katkısı olması için bazı tespit ve tecrübelerimi paylaşmak istiyorum;


    1- Neden 3 Kapılı ve neden 2006 üstü?

    Evin ikinci aracı olacak, 4x4 kabiliyeti olsun, hafif arazi şartlarında kullanayım diye düşünerek 3 kapılı tercih ettim. Tabii fiyat da önemli idi. Zaman zaman günlerce kullanmayacağım bir araç için vereceğim rakam makul olmalıydı. Benim araç kadar temiz ve hasar geçmişi şaibesiz olan 5 kapılı modeller 180 bin bandında idi. Ben 130 bin'e mal ettim (Temmuz 2021 itibari ile). 2006 üstü modellerin tasarımını çok beğeniyordum. İlave olarak; 2010 üstü olanlarda aynalarda sinyal, klimanın dijital kontrollü olması (kimisine göre dezavantaj ama ben seviyorum) ve ESP artısı var.


    2- Performansı nasıl?

    Araç 1500 kg'ın üzerinde. Adeta tank gibi. motor 1.6 ama çekmiyor diyemem. Şanzıman oranları düşük devirlerde gücün kullanılması için ayarlanmış. Rampada, daha güçlü olan binek aracımdan daha rahat kalkış yapıyor. Tabii 120 km üstüne çıkmak isterseniz 4000 devirin üstünde kullanmanız lazım. Aracı yormadan kullanılacak en ideal hız 90 km/saat. Üretim amacının ne olduğunu unutmadan kullanmak gerekiyor. Yukarıda yazdığım gibi; evin ikinci aracı, sportif görünümlü, hafif arazi kamp/gezi vs ağırlıklı olarak şehir içi. 180-200 km'lik şehirler arası da kullanıyorum. Uygun devir ve viteste kullanırsanız, sağ şeride mahkum kalmadan rahat bir yolculuk yapabilirsiniz. Ben memnunum.


    3- Yakıt tüketimi?

    Benzinde 100 km'de 7.5 lt görmek mümkün, genelde 8-8.5 lt aralığında. Şehir içi bol rampalı yerlerde 10 lt civarı. Lpg'de bu değerleri %20 kadar arttırın. 2021 Eylül ayı fiyatları ile Benzinde (şehir içi) km'de 80 krş, lpg'de km'de 50 krş diyebiliriz. LPG'de turbo benzinli 1.2 motorlu binek aracımdan %10 daha az yakıyor. Aracımı sakin kullanırım genelde, ama aşırı ölü devirlerde de kullanmadığımı da belirteyim. Kesinlikle benden daha az yaktıran da, çok daha fazla yaktıran da olacaktır. ben aracı yormadan ama yolun hakkını da vererek kullanmayı tercih ediyorum.


    4- Bagaj ve kullanım alanı?

    4 kişilik bir aileyiz. Arka kısmı diz mesafesi olarak 3 kapılı bir araçtan beklenmeyecek kadar geniş. Yanınızda fazla eşya olmadan rahat kullanırsınız. Ben tavan bagajı taktırdım ilave olarak. Arka koltukların sırt açısı 3 kademeli ayarlanabiliyor. Arkadakiler rahat oturabiliyorlar. Sadece eşimle birlikte köye filan gidersek arka koltukları da yatırıp adeta mini bir pikap gibi kullanabiliyoruz. Oldukça kullanışlı.


    5- Kronik sorunlar?

    Alırken araştırmıştım. En ciddi sorun lpg'li araçların zamanla subap değişimi gerektirmesi. Sırf bu yüzden lpg hiç takılmamış bir araç aradım ama denk gelmedi. Düşük km'li (100 bin) lpg'li bir araç aldım. Subap değişimi ile ilgili meseleyi de iyice irdeledim. Sorun; lpg'nin benzine göre daha yüksek sıcaklıkta çalışması ve araç yüksek devirlerde kullanıldığında bu sıcaklığın daha da artarak subapların yapısının zamanla bozulmasından kaynaklanıyor. Benim aracımdaki lpg sistemi arıza lambası yakmıyor, yani tam uyumlu diyebiliriz (BRC). Hatta, alınca bir BRC servisinde baktırdım. İyi bir montaj değilse söktüreyim, benzinde kullanayım diye düşündüm ama kaliteli bir marka ve düzenli bakımlarının kayıtlı olduğunu söylediler. Buna biraz güveniyorum ama yinede lpg'de kullanırken 3500 deviri geçmemeye özen gösteriyorum. Yüksek devirlerde kullanmamın gerektiği durumlarda (bazen keyfi, bazen rampa çıkarken vs) benzine alıyorum. İnşallah sıkıntı yaşamam.

    İlave bir ciddi mekanik sorun duymadım.


    6- 4x4 özelliği nasıl?

    Araç sürekli 4 çeker. Yani bir arazi modu seçim düğmesi ya da kolu yok. 2 çekere de alamıyorsunuz, ağır devire de alamıyorsunuz. Zorlu (ıslak, karlı vs) yol koşullarında ve hafif arazi şartlarında kullanılması için ayarlanmış. Ben biraz arazide denedim. 2 çeker binek bir aracı asla sokmam (zaten kesinlikle altı sürter) dediğim, hiç yol olmayan ve hayli dik rampalarda rahatlıkla inip çıktı, 15 cm kadar derinlikteki dere yatağından rahatlıkla geçti.


    Özetle, hangi amaçla bu araca sahip olmak istediğinizi iyi belirlerseniz çok memnun kalırsınız. Küçük bir tank gibi, güven veren bir araç. Temiz kullanılmış bulursanız, kaçırmayın derim.


    Fırsat buldukça sorularınıza da cevap verebilirim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tkabaca -- 28 Eylül 2021; 13:32:46 >




  • bende bu araçları yakından takip ediyorum ama bırakın burayı birçok forumda malesef bu araçlarla ilgili herhangi bir detaylı inceleme bulamadım. Umarım bu araçları kullanan arkadaşlar forumu zenginleştirir.
  • Evet gayet açık bir değerlendirme olmuş :)
    Qashqai'ı kesnlikle vitara ile karşılaştırmamak lazım çünkü kesinlikle bir suv değil :)
  • hocam cevabınız çok teşekkür ederim, beni birçok konuda aydınlattınız, iki aracı da yakından inceledim; elentra'yı da eledim zaten, vitara gerçekten çok sağlam duruyor, donanımı çok iyi, yüksek sürüş pozisyonu ve önde büyük kaputu görmek çok hoş, yakıtı makul gözüküyor. dayımda jimny var çok memnun, bende ondan görüp marka olarak suzuki ile ilgilenmeye başladım ve vitara 3k'yı farkettim.
    kusura bakmazsanız birkaç sorum daha olacak;
    araç yüksek olduğu için arka koltuğa binip inerken sorun oluyor mu?
    şehirler arası yolda yüksek hızlarda aracın kontrolü ve konforu nasıl?
    bozuk yollarda araç hb araçlar gibi özellikle arkadan tıkırtı yapıyor ?
    vitara aksesuarları çok hoş duruyor(ön-arka koruma barları,yan basamaklar, tavan spoileri ve istepne koruma kaplaması) yasal mı ? trafik polisleri bu konuda sorun çıkarıyor mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OKAN ÇELİK


    quote:

    Orijinalden alıntı: cematay

    Peki diyelim ki gittim Suzuki Grand Vitara 5 K Dizel otomatik vites aldım. Aracın ikinci eli konusunda bilgi alabilirmiyim? Donanım Forum da bile seçim sonuçlarında olduğu gibi az oy almış parti misali "diğer araçlar" bölümünde görülüyor. Geçen yılın satış rakamlarında ilk on da yok.. Hani 70-75 tl verip sonra 25 tl ye satamama gibi bir durum olmasın?


    Grand vitarada dizel otomatik seçeneği yok


    dizel otomatik grand vitara olsaydı benzinli otomatikler gibi çok değer kaybetmezdi sanırım, dizel otomatik vitesi sabırsızlıkla bekliyoruz.




  • '' kuljhu '' hocam, yazınızda okuduğum kadarıyla binlerce km lpg'li GV kullanmışsınız, ortaya çıkan sorunları da yazmışsınız, ama genel olarak bir kaç soru sormak istiyorum;
    Lpg aracın elektronik sistemine veya beynine zarar veriyor mu yada uyumsuzluk sonucu arıza lambalarının yanmasına neden oluyor mu?
    Soğuk havalarda çalışmama veya stop etme gibi problemler çıkarıyor mu?
    Sıcak havada hararet problemi çıkarıyor mu?
    Lpgyi öneriyor musunuz?

    Suzuki motorlarının lpg'ye olan uyumsuzluğundan bahsedilip duruluyor, subapların erimesine ve masraf çıkarttığına dair bir çok şey söyleniyor, ancak şuana kadar kullanıcı deneyimi ile ilgili bilgiler maalesef kısıtlı.

    Otomatik vites 2.0 GV 5k için veya 1.6 düz vites 3k için lpg taktırmayı düşünen birçok kullanıcısı var, bu foruma giriyorlar, birkaç soru soruyorlar, lpg'ye hayır platformu ile karşılaşıyorlar, cesaretleri kırılıyor belki de, benzin fiyatlarının durumu ortada, bu fiyatlarla sözde az yakan araçların durumu bile ortada, aracını seven ve değiştirmek istemeyen kullanıcılar daha ekonomik olan lpg'yi kullanmaları açısından lpg'li olan araçların kullanıcılarının deneyimlerinden faydalansak çok daha iyi bir kanaate varırız diye düşünüyorum.

    Ayrıca sahibinden.comda gibi sitelerde de birçok lpgli grand vitara satılık, lpgli araç alacak olanlar daha dikkatli mi olmalılar, acaba bu araçlar da serviste lpg yüzünden tamir görmüş araçlar olabilir mi?

    Bir kaç ay önce bir suzuki bayi sahibi ile konuştuğumuzda, lpgli grand vitaraların onbinlerce km sonra ancak subap arızası verebileceğini, eğer sorun çıkartırsa daha güçlü subaplar taktıklarını ve sorunu hallettiklerini söyledi.

    Amacım hep beraber lpg konusunu açıklığa kavuşturmak, konuyla ilgisi olan herkesi paylaşmaya davet ediyorum.




  • 1- LPG ile barışık bir araç değil. Subaplarının alaşımından dolayı LPG ile yapılan 50.000km'den sonra (ne kadar sonra olacağı şansa kalmış) subapların değişimini gerektiren, maliyeti yüksek (günümüzde EN AZ 1.000TL) subap ve subap yataklarında yırtılma, çatlama gibi sorunlar yaşanıyor.

    ANCAAAAAAK Prins-VSI LPG markasının buna bir çözümü var Prins VALVE CARE SYSTEM:
    Sadece Prins-VSI ile LPG dönüşümü yapılmış araçlara (ilk montaj sırasında veya sonradan da) uygulanabilen
    ve subaplardaki bu tür sorunların oluşmasını önlediği İDDİA EDİLEN
    "motor LPG ile çalışırken bir özel sıvının, otomatik olarak ve en uygun zamanlamayla sübaplara püskürtülmesi ile sağlanan
    sübap bakım sistemi".


    2.0 benzinli Grand Vitara alacak olsam;
    tercihen LPG uygulanMAmış bir tane alır,
    alır almaz, motor yağı, yağ filtresi, hava filtresini, şanzıman yağını kaliteli ürünlerle değiştirir,
    motorun rölanti vb tüm ayarlarını bilgisayardan kontrol ettirir,
    bir süre (2-3 ay) benzinle, şehir-içi ve şehir-dışı tüketim değerlerini tecrübe eder,
    benzin tüketimi beklenenden fazlaysa normale gelmesi için gerekli her türlü ayar-bakımı yaptırır,
    ondan sonra sonra titiz bir yetkili servisine Prins-VSI + Prins Valve Care System montajını yaptırır,
    montaj sırasında bujileri de LPG için daha uygun olan Bosch Double Platinum bujiler ile değiştirirdim.


    Bu şekilde hem hiç bir performans sorunu yaşanmaz, hem dizel ekonomisinde bir araca binilir hem de subap sorunları bertaraf edilir.

    2- Gerek asfalt gerekse hafif arazi performansı iyidir. Lafta değil GERÇEKTEN iyidir. Asfalt SUV'ları olan Honda CR-V, Toyota RAV4, Kia Sportage, Hyundai Tucson, benzinli modelleri ile karşılaştırmak bile haksızlık olur. Yeni Kia Sportage, Hyundai iX35, Nissan Qashqai'i hiç saymıyorun, onların ülkemizdeki benzinli modelleri 4x4 değil, sadece 2-çeker.

    Yine de hatırlatmak isterim, Grand Vitaraların süspansiyonları, arazi şartlarında da kullanılacağı düşünüldüğünden SERTtir. Yani, asfaltta bile her türlü çukur ve tümseği hissettirir AMA kaya gibidir, bişey olmaz. Bu açıdan asfalt yol konforu yukarıda yazdığım diğer marka SUV'larınkinden daha kötü olabilir. Yine de hepsinde uygun lastikler varken, şöyle 15-20 cm karla kaplı bir ASFALT yolda diğerleri saplanıp kalmışken, Grand Vitaranın arazi vitesi (4L takviyesi) sayesinde, siz yanlarından geçerken onlara el sallarsınız..

    3- Bakımları pahalı değil. Sonuçta Japon malı, periyodik değişimi yapılan yedek parçaları (yağ filtresi, hava filtresi, bujiler, triger kayışı, vb) rahatlıkla bulunuyor.

    4- 70.000km'ye kadar olan 1.9 DDiS (dizel) modelleri 47.500 TL civarında rahatlıkla bulunabiliyorken, temiz, hasarsız, boyasız ve (50.000km'den) az kullanılmışına EN FAZLA 45.000TL verilir. Siz otomatik vitesli istediğiniz ve dizel modellerinde otomatik vites olmadığı için...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BRAVEHEART11 -- 18 Ağustos 2011; 8:37:03 >




  • Suzuki ile şehir içinde rahatsız olanlar;
    araçlarının öncelikle
    teker havalarını önerilen değerlerde (Şöför kapsının içindedir)
    sonra balanslarını
    sıklık ile kontrol edin
    bakımlarını yapın ,
    sonra şehirde bi tur atın bakalım,
    captivadan ne farkı var.
    olmadımı ?
    sonra salıncak- rotilleride konrol edin
    sonra ön ve arka süspansiyonları kontrol edin.

    sonuç ;şehirde aradığınız standart konfora ulaşamıyorsanız
    suzuki grand vitarada kesin bi sorun vardır.
  • suzuki grand vitarayı
    çamurlu yollarda kulanıyorsak
    bakım süresi ne olmalı?

    En az 6 ayda ve 10000km'de
    aracımızı bakıma almalıyız.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.