Şimdi Ara

DH ^^__FIAT PALIO KULÜBÜ__^^ '' (73. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.921
Cevap
125
Favori
913.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7172737475
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Saltuk Buğra Han

    Arkadaşlar iyi geceler.
    Palio 1.6 16 V (98 model) aracaımı 2 hafta önce aldım.
    Benim bir sorum olacak.
    Aracım Lpg li (Brc) olmasına rağmen benzini fazla tüketmesi.
    Geçen hafta 20 ytl lik benzin almıştım. 200 km yol yaptım ve bunun yaklaşık 110 km uzun yol. Benzin bitti.
    Aracımda benzini sadece çalıştırırken ve de motor ısınana kadar kullanırken neden bu kadar çok benzin tüketiyor?
    Lütfen acil cevaplar bekliyorum.



    Aracınızında mekanik sorun bulunması durumunu göz ardı edersek,
    LPG'ye geçeceği motor ısısını düşürmenizde yarar var.
    Palio motorları geç ısınır, geç ısındığı için lpg'ye geç geçiyor.
    Taktırdıgınız yer bir ayar cekerse sorun kalkar diye düşünüyorum.
    Ayrıca aracı direk lpg'de çalıştırıp uzun süredir sorunsuz kullananlarda mevcut.
  • ARKADAŞLAR YAKLAŞIK 2 AY ÖNCE ALDIĞIM VE YAKLAŞIK 500 KM YAPTIĞIM 4 ADET 185/65/14 EBATINDA MARSHALL KW/19 MARKA LASTİKLERİMİ ARACIMI SATTIĞIMDAN DOLAYI ORİJİNAL PALİO JANTLARI İLE BİRLİKTE SATIYORUM. SIFIRDAN HİÇBİR FARKI YOK İNANIN.

    4 TAKIM JANT LASTİK İÇİN İSTEDİĞİM FİYAT 350 TL.

    BEN 2 AY ÖNCE SADECE 4 LASTİĞİ 360 TL YE ALMIŞTIM. JANTLARIYLA BİRLİKTE VERİYORUM ŞU AN.

    YER : ANKARA

    İSTEYENLERE RESİM GÖNDEREBİLİRİM.
  • Arkadaşlar sizlere danışmak istediğim konular var:
    Piyasadaki araçlara bakım ve Palio almaya karar verdim. Görünüş, fiyat performans, vs.. en uygunu Fiat Palio gibi geldi. ilk arabam olacak. Evden işe, işten eve gideceğim. ev ile iş arası en fazla 3 km ve biraz yokuşlu. Şehirlerarası araç kullanmayacağım. zaten cesaretim de yok
    Malesef ülkemizdeki yakıt fiyatları ve yıllık vergiler nedeyile. aslında aracı almaktan çok yürütmenin masraflı olduğunu gördüm.
    1- sizce palio benim durumumdaki birisi için uygun bir araç mıdır, tavsiye eder misiniz?
    2- yakıtı en az harcayan modeli hangisi oluyor? lpg-dizel-benizn tavsiyeniz?
    3- ikinci el araç almaya karar verdim ancak şunu da söylüyorlar 4-5 yaşında bir aracın çıkaracağı muhtemel masraflar ile sıfır aracın fiyat farkı aynı olur. ne kadar doğru?
    teşekkürler. iyi forumlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MartNisan

    Arkadaşlar sizlere danışmak istediğim konular var:
    Piyasadaki araçlara bakım ve Palio almaya karar verdim. Görünüş, fiyat performans, vs.. en uygunu Fiat Palio gibi geldi. ilk arabam olacak. Evden işe, işten eve gideceğim. ev ile iş arası en fazla 3 km ve biraz yokuşlu. Şehirlerarası araç kullanmayacağım. zaten cesaretim de yok
    Malesef ülkemizdeki yakıt fiyatları ve yıllık vergiler nedeyile. aslında aracı almaktan çok yürütmenin masraflı olduğunu gördüm.
    1- sizce palio benim durumumdaki birisi için uygun bir araç mıdır, tavsiye eder misiniz?
    2- yakıtı en az harcayan modeli hangisi oluyor? lpg-dizel-benizn tavsiyeniz?
    3- ikinci el araç almaya karar verdim ancak şunu da söylüyorlar 4-5 yaşında bir aracın çıkaracağı muhtemel masraflar ile sıfır aracın fiyat farkı aynı olur. ne kadar doğru?
    teşekkürler. iyi forumlar.

    1. sizin durumunuz için palio Kaskosu, bakım maliyeti, ikici eldeki değeri ile uygun bir seçenektir. Mevcut paranızla alabileceğiniz diğer araçlara göre palionun eksileri ve artıları mutlaka olacaktır.
    2. yakıtı en az multijet paliolar harcıyor daha sonra palio solelerdeki 1.4 motor ve ardından palio 1.2 16v ve 8v olanlar. Bahsettiğim benzinli motorların lpg ile uyumu gayet iyi.
    3. İlla masraf çıkartır ama abartıldığı kadar değil. 4-5 yaşındaki bir aracın değişmediyse kayışları, lastikleri, aküsü, balatalarının eskimiş olma ihtimali vardır. Hepsi birden değişse sanayi şartlarında 1000 lirayı geçmez diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Saltuk Buğra Han

    Arkadaşlar iyi geceler.
    Palio 1.6 16 V (98 model) aracaımı 2 hafta önce aldım.
    Benim bir sorum olacak.
    Aracım Lpg li (Brc) olmasına rağmen benzini fazla tüketmesi.
    Geçen hafta 20 ytl lik benzin almıştım. 200 km yol yaptım ve bunun yaklaşık 110 km uzun yol. Benzin bitti.
    Aracımda benzini sadece çalıştırırken ve de motor ısınana kadar kullanırken neden bu kadar çok benzin tüketiyor?
    Lütfen acil cevaplar bekliyorum.


    Selam,lambda sensörünü kontrol ettir..Aracın emisyonlarını ölçtürdüğünde(benzinle çalışırken tabii ki)lambda değeri fazla çıkarsa lambda sensörü arızalı demektir..Zaten aracın hidrokarbon atılımı da fazla olacaktır,çiğ benzin atacaktır eksozdan..Eğer lambda sensörü sağlamsa başka yerde aramalı kusuru..Lpgli araçların birçoğunda lambda sensörü kısa sürede bozuluyor..Yüksek ısıdan kaynaklanıyor sanırım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asi_boyz


    quote:

    Orijinalden alıntı: kocaog!u

    paliolar malesef çok yakıyor hocam, hele ki 1.6 olunca daha da çok yakıyor.

    dün bir arkadaşımla konuşuyordum 1.6 lpg li focus var onda karmada 160 kuruş yaktığını söyledi afalladım kaldım.

    ayda yaklışık bin km yol yapıyorum bu nedenle benim için yakıt önemli, palioyu alırken az yakar diye aldım ama ocağımı batıracak nerdeyse


    aracımı satılığa çıkardım, satıp 1.4 dizel fiesta almayı düşünüyorum.


    Yanlış bilgi veriyorsunuz.

    Palio'nun 1.4'ü 1.6'dan daha fazla yakar.

    1.4 8v ve tek nokta enjeksiyonludur

    1.6 16v ve çok nokta enjeksiyonludur.

    1.6 16v modeli performans/yakıt olarak en uygun modelidir.

    Ayrıca 1.6 focus'un 160 kuruş yaktığına inanmıyorum

    Selamlar,hocam öyle deme Allah aşkına 1,4 paliolar o kadar da çok yakıt tüketmiyor..Bak benim araba lpgli fakat yine de denemek için aracımı benzin ile kullanıp tüketimi ölçtüm aktarayım verileri..Depoyu taşana kadar doldurdum..Motor soğuk olarak harekete geçtim ve 2-3 km dur kalk ilerledim hararet orta seviyeye geldi ve TEMe girdim,14km 5.vites 100-110 hız ile yol aldım..Fatih köprüsünde trafiğe takıldım 1,5 km dur kalk şeklinde 1.vites ilerledim..Yol açıldı ve 18km 5.vites 100 ortalama hız ile ilerledim..29km şehir içinde dur kalk ve akıcı trafik karışımı 50-60 km hızı geçmemek kaydıyla yol aldım..Toplam 65 km yol yaptım(32km 5.vites-33km dur kalklı trafik) ve araç 5 litre net benzin tüketti..Oranlarsak 100kmde 7,78lt benzin çok iyi bir değer..Kmde 29 kr tüketim bu araç için bu kullanım koşullarında çok iyi..LPG ye gelince bu testin ardından lpgyi fulledim 32lt gaz aldı..Yola çıktım ve 150 km otoyol,70km ş.içi dur kalk sıkışık trafikte aracı kullandım..Şu an depodaki yakıtla ve tahminim kadar yakıt varsa depoda ş.içinde 120-130 km civarı yol yapabileceğimi umuyorum önceki kullanım tecrübelerime dayanarak..32lt gaz 350 km menzil..%43ş.dışı,%57ş.içi kullanımla..Kmde 18kr tüketim karma kullanım için çok makul..Bir önceki depoda sırf ş.içi kullandım ve 30lt gaz ile 300km civarı yol aldım..(320kmyi aşmıştım,motor ısınana kadar benzin ile gidilen yaklaşık mesafeyi düştüğümde bu sonuç ortaya çıkıyor..)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orijinalden alıntı: Saltuk Buğra Han

    Arkadaşlar iyi geceler.
    Palio 1.6 16 V (98 model) aracaımı 2 hafta önce aldım.
    Benim bir sorum olacak.
    Aracım Lpg li (Brc) olmasına rağmen benzini fazla tüketmesi.
    Geçen hafta 20 ytl lik benzin almıştım. 200 km yol yaptım ve bunun yaklaşık 110 km uzun yol. Benzin bitti.
    Aracımda benzini sadece çalıştırırken ve de motor ısınana kadar kullanırken neden bu kadar çok benzin tüketiyor?
    Lütfen acil cevaplar bekliyorum.


    Selam,lambda sensörünü kontrol ettir..Aracın emisyonlarını ölçtürdüğünde(benzinle çalışırken tabii ki)lambda değeri fazla çıkarsa lambda sensörü arızalı demektir..Zaten aracın hidrokarbon atılımı da fazla olacaktır,çiğ benzin atacaktır eksozdan..Eğer lambda sensörü sağlamsa başka yerde aramalı kusuru..Lpgli araçların birçoğunda lambda sensörü kısa sürede bozuluyor..Yüksek ısıdan kaynaklanıyor sanırım..


    Çok teşekkür ederim bilgiler için. Dediğiniz gibi lambda sensörünü kontrol ettirmem gerekir sanırım.
    Bunun için yetkili servise mi gitsem yoksa sanayide iyi bir usta ya mı gitsem??
    Acaba nedir öneriniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Saltuk Buğra Han


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orijinalden alıntı: Saltuk Buğra Han

    Arkadaşlar iyi geceler.
    Palio 1.6 16 V (98 model) aracaımı 2 hafta önce aldım.
    Benim bir sorum olacak.
    Aracım Lpg li (Brc) olmasına rağmen benzini fazla tüketmesi.
    Geçen hafta 20 ytl lik benzin almıştım. 200 km yol yaptım ve bunun yaklaşık 110 km uzun yol. Benzin bitti.
    Aracımda benzini sadece çalıştırırken ve de motor ısınana kadar kullanırken neden bu kadar çok benzin tüketiyor?
    Lütfen acil cevaplar bekliyorum.


    Selam,lambda sensörünü kontrol ettir..Aracın emisyonlarını ölçtürdüğünde(benzinle çalışırken tabii ki)lambda değeri fazla çıkarsa lambda sensörü arızalı demektir..Zaten aracın hidrokarbon atılımı da fazla olacaktır,çiğ benzin atacaktır eksozdan..Eğer lambda sensörü sağlamsa başka yerde aramalı kusuru..Lpgli araçların birçoğunda lambda sensörü kısa sürede bozuluyor..Yüksek ısıdan kaynaklanıyor sanırım..


    Çok teşekkür ederim bilgiler için. Dediğiniz gibi lambda sensörünü kontrol ettirmem gerekir sanırım.
    Bunun için yetkili servise mi gitsem yoksa sanayide iyi bir usta ya mı gitsem??
    Acaba nedir öneriniz?

    Bu iş için ön bilgi açısından lpg ayarı yapan bir ustaya gittiğinizde eksoz emisyonlarına bakıp aracınızın zengin karışımla çalışıp çalışmadığını size söyler..Sonrasında emin olmak için aracı bilgisayara bağlatıp arıza kodlarına bakmak lazım varsa da onarım yapıldıktan sonra o arıza kodlarını sildirmek lazım..
  • Benim de bir sorum olacak arkadaşlar,salıncak burçları bozulmuş benim aracın..Bu burçlar değişiyor muydu yoksa komple salıncak mı alınmalı hatırlayamadım..Bilen var mı?2007 de salıncakları İtalyan yan sanayi parça ile değiştirmiştim ama şimdi durum nasıl olacak kestiremedim tam olarak..4 amortisörü değiştirdim ve rot-balans ayarı yaptırayım dedim,rotçu önce eksikleri yaptır sonra rot balans yaparız dedi..Sağ rot kolu-viraj demir uç lastiği sağ ve sol-alt salıncak burcu sağ ve sol-sol rot başı..Bunları yaptırmam lazım..2 haftadır Bostancı'daydım..Amortisörler değişirken bunları da yaptırsaydım iyiydi..Ustam yaptığı kontrollerde hepsi taş gibi sapasağlam dedi..Fakat rotçu da diyor ki;ustan lifte kaldırıp bakmıştır ve onun için de bozukluğu anlayamamıştır,çünkü havaya kalkan aracın salıncakları ve rotları kasıldığı için sağlammış gibi duruyor..Ama biz kanala alıp bakıyoruz..Ne yapalım bir çin atasözünün de dediği gibi;"göze giren şemsiye açılmazmış"..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orijinalden alıntı: Saltuk Buğra Han


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orijinalden alıntı: Saltuk Buğra Han

    Arkadaşlar iyi geceler.
    Palio 1.6 16 V (98 model) aracaımı 2 hafta önce aldım.
    Benim bir sorum olacak.
    Aracım Lpg li (Brc) olmasına rağmen benzini fazla tüketmesi.
    Geçen hafta 20 ytl lik benzin almıştım. 200 km yol yaptım ve bunun yaklaşık 110 km uzun yol. Benzin bitti.
    Aracımda benzini sadece çalıştırırken ve de motor ısınana kadar kullanırken neden bu kadar çok benzin tüketiyor?
    Lütfen acil cevaplar bekliyorum.


    Selam,lambda sensörünü kontrol ettir..Aracın emisyonlarını ölçtürdüğünde(benzinle çalışırken tabii ki)lambda değeri fazla çıkarsa lambda sensörü arızalı demektir..Zaten aracın hidrokarbon atılımı da fazla olacaktır,çiğ benzin atacaktır eksozdan..Eğer lambda sensörü sağlamsa başka yerde aramalı kusuru..Lpgli araçların birçoğunda lambda sensörü kısa sürede bozuluyor..Yüksek ısıdan kaynaklanıyor sanırım..


    Çok teşekkür ederim bilgiler için. Dediğiniz gibi lambda sensörünü kontrol ettirmem gerekir sanırım.
    Bunun için yetkili servise mi gitsem yoksa sanayide iyi bir usta ya mı gitsem??
    Acaba nedir öneriniz?

    Bu iş için ön bilgi açısından lpg ayarı yapan bir ustaya gittiğinizde eksoz emisyonlarına bakıp aracınızın zengin karışımla çalışıp çalışmadığını size söyler..Sonrasında emin olmak için aracı bilgisayara bağlatıp arıza kodlarına bakmak lazım varsa da onarım yapıldıktan sonra o arıza kodlarını sildirmek lazım..


    Bu hafta Brc'nin servisine gideceğim Erdem Hocam. Bilgisyardan hepsine baktıracağım nasip olursa.
    Erdem Hocam ben aracımın rölanti ayarıda yüksek sanırım. Bugün aracı yaklaşık havanın 15 derece sıcak olduğu zaman çalıştırdım. Araç 13000 devirde 2 dak çalıştıktan sonra 12000 devire geldi. Öyle çalışırken kontağı kapattım. Sizce bu değerler normal mi?
    Sanırım bir rölanti ayarı gerekiyor...
  • beni de ekleyin2004 palio multijet kırmızı
  • bu hafta itibariyle bende palio luyum ilk arabam 2004 palio go kırmızı sıralı sistem zavolli marka lpg war ancak araba 140000 km. de biraz bu yüzden tedirginim =( alır almaz lastikleri sıfırladım motor yagını değiştirdim trigeri değiştircek vakitim yoktu yola cıkmam lazımdı. arabayı izmirden aldım kendi memleketimden ancak ankarada kullanıcam.aldığım gün akşam yola cıktım kula da dagın başında araba teklemeye başladı koku geldi cok korktum kula vatandaşları sagolsun cok iyiler sanayide birini buldular buji kablosunun teki zedelenmiş deiştirdi hiç para bile istemedi. en kısa sürede bujileri ve kabloları deiştiricem içim rahat etmez yoksa. ustalar bide bana yedek anahtar konusunda fikir verin orjinal anahtarı biraz yıpranmış pek güvenmiyorum yedekte yok yaptırmak çokmu masraflı olur
    buarada cok cok az yakıo ve hızı torku mükemmel polatlıdan sonra deneme yaptım 180 ni geçiyodu daha fazla basmadım ayagımı cektim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmurat35

    bu hafta itibariyle bende palio luyum ilk arabam 2004 palio go kırmızı sıralı sistem zavolli marka lpg war ancak araba 140000 km. de biraz bu yüzden tedirginim =( alır almaz lastikleri sıfırladım motor yagını değiştirdim trigeri değiştircek vakitim yoktu yola cıkmam lazımdı. arabayı izmirden aldım kendi memleketimden ancak ankarada kullanıcam.aldığım gün akşam yola cıktım kula da dagın başında araba teklemeye başladı koku geldi cok korktum kula vatandaşları sagolsun cok iyiler sanayide birini buldular buji kablosunun teki zedelenmiş deiştirdi hiç para bile istemedi. en kısa sürede bujileri ve kabloları deiştiricem içim rahat etmez yoksa. ustalar bide bana yedek anahtar konusunda fikir verin orjinal anahtarı biraz yıpranmış pek güvenmiyorum yedekte yok yaptırmak çokmu masraflı olur
    buarada cok cok az yakıo ve hızı torku mükemmel polatlıdan sonra deneme yaptım 180 ni geçiyodu daha fazla basmadım ayagımı cektim

    Hayırlı olsun. sanırım 6. sanayi sitesinin orda (otokent) duran aracı aldınız. Eğer oysa bir kez yakından görmüştüm. Güle güle kullanmanızı dilerim. Bende palio go kullanıcısıyım. Kullanmaktan memnun kalacağınızı düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09

    Benim de bir sorum olacak arkadaşlar,salıncak burçları bozulmuş benim aracın..Bu burçlar değişiyor muydu yoksa komple salıncak mı alınmalı hatırlayamadım..Bilen var mı?2007 de salıncakları İtalyan yan sanayi parça ile değiştirmiştim ama şimdi durum nasıl olacak kestiremedim tam olarak..4 amortisörü değiştirdim ve rot-balans ayarı yaptırayım dedim,rotçu önce eksikleri yaptır sonra rot balans yaparız dedi..Sağ rot kolu-viraj demir uç lastiği sağ ve sol-alt salıncak burcu sağ ve sol-sol rot başı..Bunları yaptırmam lazım..2 haftadır Bostancı'daydım..Amortisörler değişirken bunları da yaptırsaydım iyiydi..Ustam yaptığı kontrollerde hepsi taş gibi sapasağlam dedi..Fakat rotçu da diyor ki;ustan lifte kaldırıp bakmıştır ve onun için de bozukluğu anlayamamıştır,çünkü havaya kalkan aracın salıncakları ve rotları kasıldığı için sağlammış gibi duruyor..Ama biz kanala alıp bakıyoruz..Ne yapalım bir çin atasözünün de dediği gibi;"göze giren şemsiye açılmazmış"..

    Salıncaklar trw marka mı?2007 yılında serviste trw marka salıncak taktırdık şimdilik bir sorun çıkarmadı.Amortisörleri kaça değiştirdin?Bende yaptırmaya karar verdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK


    quote:

    Orijinalden alıntı: darkmurat35

    bu hafta itibariyle bende palio luyum ilk arabam 2004 palio go kırmızı sıralı sistem zavolli marka lpg war ancak araba 140000 km. de biraz bu yüzden tedirginim =( alır almaz lastikleri sıfırladım motor yagını değiştirdim trigeri değiştircek vakitim yoktu yola cıkmam lazımdı. arabayı izmirden aldım kendi memleketimden ancak ankarada kullanıcam.aldığım gün akşam yola cıktım kula da dagın başında araba teklemeye başladı koku geldi cok korktum kula vatandaşları sagolsun cok iyiler sanayide birini buldular buji kablosunun teki zedelenmiş deiştirdi hiç para bile istemedi. en kısa sürede bujileri ve kabloları deiştiricem içim rahat etmez yoksa. ustalar bide bana yedek anahtar konusunda fikir verin orjinal anahtarı biraz yıpranmış pek güvenmiyorum yedekte yok yaptırmak çokmu masraflı olur
    buarada cok cok az yakıo ve hızı torku mükemmel polatlıdan sonra deneme yaptım 180 ni geçiyodu daha fazla basmadım ayagımı cektim

    Hayırlı olsun. sanırım 6. sanayi sitesinin orda (otokent) duran aracı aldınız. Eğer oysa bir kez yakından görmüştüm. Güle güle kullanmanızı dilerim. Bende palio go kullanıcısıyım. Kullanmaktan memnun kalacağınızı düşünüyorum.

    evet onu aldım kötümü yaptım bilemiyorum görcez bakalım yakıtından cok memnunum masrafları var biraz sizce araç nasıl yakından gören bi palio go kullanıcısı açısından?????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmurat35

    evet onu aldım kötümü yaptım bilemiyorum görcez bakalım yakıtından cok memnunum masrafları var biraz sizce araç nasıl yakından gören bi palio go kullanıcısı açısından?????

    öncelikle palio go ları gerçekten beğeniyorum. Kullanımı keyifli arabalalar. yeni arabaların cimrilik edip opsiyonel koyduğu donanımların bir çoğu araçta standart. Bunun dışında İkinci elde aldığınız araç illa masraf çıkartır onu takmamak lazım. Ben aracımı geçen sene 36000 kmde iken satın almıştım. lastik masrafını bende yaptım, sırada triger kayışı ve diğer kayışların değişimi var. Sizin aldığınız araçta hatırladığım kadarıyla biraz iç temizlik istiyor. onun dışında dikkatimi çeken bir kusuru olmadı. Zaten benzinli motorlarda 140 bin kmde olmasının sıkıntı yaşatacağını sanmıyroum. Bakımları düzenli yapıldıysa uzun yıllar motordan yana şikayetiniz olmaz. Aracınızın lpg li olması ise bu benzin fiyatlarında isabet olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK

    öncelikle palio go ları gerçekten beğeniyorum. Kullanımı keyifli arabalalar. yeni arabaların cimrilik edip opsiyonel koyduğu donanımların bir çoğu araçta standart. Bunun dışında İkinci elde aldığınız araç illa masraf çıkartır onu takmamak lazım. Ben aracımı geçen sene 36000 kmde iken satın almıştım. lastik masrafını bende yaptım, sırada triger kayışı ve diğer kayışların değişimi var. Sizin aldığınız araçta hatırladığım kadarıyla biraz iç temizlik istiyor. onun dışında dikkatimi çeken bir kusuru olmadı. Zaten benzinli motorlarda 140 bin kmde olmasının sıkıntı yaşatacağını sanmıyroum. Bakımları düzenli yapıldıysa uzun yıllar motordan yana şikayetiniz olmaz. Aracınızın lpg li olması ise bu benzin fiyatlarında isabet olmuş.


    teşekkür ederim acıklama yaptıgınız için evet biraz iç masrafları var ama bnde titiz birisiyim onların hepsini kolaylıkla hallederim ancak sadece benm için önemli olan öncelikle yedek anahtar yaptırmalıyım çünkü anahtar baya kötü yıpranmış durumda aksine yedek anahtarıda kayıp immobilizer lı oldugu için bana pahalıya mal olcak gibi????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09

    Benim de bir sorum olacak arkadaşlar,salıncak burçları bozulmuş benim aracın..Bu burçlar değişiyor muydu yoksa komple salıncak mı alınmalı hatırlayamadım..Bilen var mı?2007 de salıncakları İtalyan yan sanayi parça ile değiştirmiştim ama şimdi durum nasıl olacak kestiremedim tam olarak..4 amortisörü değiştirdim ve rot-balans ayarı yaptırayım dedim,rotçu önce eksikleri yaptır sonra rot balans yaparız dedi..Sağ rot kolu-viraj demir uç lastiği sağ ve sol-alt salıncak burcu sağ ve sol-sol rot başı..Bunları yaptırmam lazım..2 haftadır Bostancı'daydım..Amortisörler değişirken bunları da yaptırsaydım iyiydi..Ustam yaptığı kontrollerde hepsi taş gibi sapasağlam dedi..Fakat rotçu da diyor ki;ustan lifte kaldırıp bakmıştır ve onun için de bozukluğu anlayamamıştır,çünkü havaya kalkan aracın salıncakları ve rotları kasıldığı için sağlammış gibi duruyor..Ama biz kanala alıp bakıyoruz..Ne yapalım bir çin atasözünün de dediği gibi;"göze giren şemsiye açılmazmış"..

    Salıncaklar trw marka mı?2007 yılında serviste trw marka salıncak taktırdık şimdilik bir sorun çıkarmadı.Amortisörleri kaça değiştirdin?Bende yaptırmaya karar verdim.

    Selam,salıncak markasını hatırlamıyorum ancak amortisörler Fiat'ın orjinal ekipman tedarikçisinin malı "Sachs" marka ve önler 60,arkalar 45tl/adet..Toplam 210tl amortisör parası ödedim..Aslında kafam karıştı..Bu kadar kısa zamanda salıncak burçları bozulur mu?Önden bozuk satıhlarda ses duyuyorum,ustam ön düzen sağlam diyor,rotçu liste veriyor bozuk parçaları değiş diye..Ama bir rotçuya daha gideceğim ondan sonra ustama gideceğim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Saltuk Buğra Han


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orijinalden alıntı: Saltuk Buğra Han


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orijinalden alıntı: Saltuk Buğra Han

    Arkadaşlar iyi geceler.
    Palio 1.6 16 V (98 model) aracaımı 2 hafta önce aldım.
    Benim bir sorum olacak.
    Aracım Lpg li (Brc) olmasına rağmen benzini fazla tüketmesi.
    Geçen hafta 20 ytl lik benzin almıştım. 200 km yol yaptım ve bunun yaklaşık 110 km uzun yol. Benzin bitti.
    Aracımda benzini sadece çalıştırırken ve de motor ısınana kadar kullanırken neden bu kadar çok benzin tüketiyor?
    Lütfen acil cevaplar bekliyorum.


    Selam,lambda sensörünü kontrol ettir..Aracın emisyonlarını ölçtürdüğünde(benzinle çalışırken tabii ki)lambda değeri fazla çıkarsa lambda sensörü arızalı demektir..Zaten aracın hidrokarbon atılımı da fazla olacaktır,çiğ benzin atacaktır eksozdan..Eğer lambda sensörü sağlamsa başka yerde aramalı kusuru..Lpgli araçların birçoğunda lambda sensörü kısa sürede bozuluyor..Yüksek ısıdan kaynaklanıyor sanırım..


    Çok teşekkür ederim bilgiler için. Dediğiniz gibi lambda sensörünü kontrol ettirmem gerekir sanırım.
    Bunun için yetkili servise mi gitsem yoksa sanayide iyi bir usta ya mı gitsem??
    Acaba nedir öneriniz?

    Bu iş için ön bilgi açısından lpg ayarı yapan bir ustaya gittiğinizde eksoz emisyonlarına bakıp aracınızın zengin karışımla çalışıp çalışmadığını size söyler..Sonrasında emin olmak için aracı bilgisayara bağlatıp arıza kodlarına bakmak lazım varsa da onarım yapıldıktan sonra o arıza kodlarını sildirmek lazım..


    Bu hafta Brc'nin servisine gideceğim Erdem Hocam. Bilgisyardan hepsine baktıracağım nasip olursa.
    Erdem Hocam ben aracımın rölanti ayarıda yüksek sanırım. Bugün aracı yaklaşık havanın 15 derece sıcak olduğu zaman çalıştırdım. Araç 13000 devirde 2 dak çalıştıktan sonra 12000 devire geldi. Öyle çalışırken kontağı kapattım. Sizce bu değerler normal mi?
    Sanırım bir rölanti ayarı gerekiyor...

    Selam,soğuk motorlu aracın ilk çalıştırma esnasında rölanti devrinin yüksek olması normaldir..Bu değer 1300-1400 dv/dk ya kadar rahatça çıkabilir hava sıcaklığıyla orantılı olarak..Motor ısındıkça yaklaşık 775-825 dv/dk aralığına kadar düşer..Rölanti motoru üzerinden soğutma sistemi sıvısı dolaşır ve soğuk motor ısındıkça bu sıvı da ısınacağından sensöre gelen uyarı neticesinde rölanti de ideal devrine düşer..Yani ilk çalıştırmadaki 1300dv/dk motor devri anormal bir durum değildir..Eğer hararet ortaya kadar gelmişse ve rölanti buna rağmen 1300 seviyesinde ise bu normal değil..Bir de motor ısınınca araç gaza geçiyor ve benzin ile bir ilişkisi kalmıyor..Araç gazda iken rölanti sensörü hâlâ devrede mi onu kestiremiyorum..Mantığım devre dışı diyor..(En azından kendi aracım için böyle düşünüyorum..)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmurat35


    quote:

    Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK

    öncelikle palio go ları gerçekten beğeniyorum. Kullanımı keyifli arabalalar. yeni arabaların cimrilik edip opsiyonel koyduğu donanımların bir çoğu araçta standart. Bunun dışında İkinci elde aldığınız araç illa masraf çıkartır onu takmamak lazım. Ben aracımı geçen sene 36000 kmde iken satın almıştım. lastik masrafını bende yaptım, sırada triger kayışı ve diğer kayışların değişimi var. Sizin aldığınız araçta hatırladığım kadarıyla biraz iç temizlik istiyor. onun dışında dikkatimi çeken bir kusuru olmadı. Zaten benzinli motorlarda 140 bin kmde olmasının sıkıntı yaşatacağını sanmıyroum. Bakımları düzenli yapıldıysa uzun yıllar motordan yana şikayetiniz olmaz. Aracınızın lpg li olması ise bu benzin fiyatlarında isabet olmuş.


    teşekkür ederim acıklama yaptıgınız için evet biraz iç masrafları var ama bnde titiz birisiyim onların hepsini kolaylıkla hallederim ancak sadece benm için önemli olan öncelikle yedek anahtar yaptırmalıyım çünkü anahtar baya kötü yıpranmış durumda aksine yedek anahtarıda kayıp immobilizer lı oldugu için bana pahalıya mal olcak gibi????

    Yedek anahtarı yaklaşık 100 liraya yaptırabilirsin..Ben İstanbul Güneşli Praktiker giriş kapısında hizmet veren anahtarcıya 2 sene önce 50 tl ye yaptırdım immobilizerli anahtarı..
  • 
Sayfa: önceki 7172737475
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.