Kondansator hesaplama
19 Cevap21345 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
108 Mesaj
4 Ağustos 2008; 21:04:09 

Arkadaşlar kondansator değerlerinin değişimi için elinizde bir tablo varmı.Mesela 22pf kaç uf veya 100n in açılımı nedir. Mesela 10n için parça üzerinde 103 filan yazıyo bunlar nasıl hesaplanıyo veya parçanın üstünde 100nj yazıyo bunlar tam olarak nasıl dönüşüyor.


_____________________________



1800 Mesaj
4 Ağustos 2008; 21:39:15 

aynen arkadaşa katılıyorum neden degerleri oldugu gibi yazılmıyorda 470nf nin üzerinde 47j yazıyor gıcık kapıyorum biz yeni başlayanlar çok gıcık alıyor


_____________________________


Biz cix degilizki her mekanda sevgilimiz olsun,biz Adanalıyık bırakta kendimize göre bir şeklimiz olsun.


2986 Mesaj
4 Ağustos 2008; 21:43:37 



bu program yararlı olucaktır içinde kondansatör, direnç okuma var

http://www.yeniprogram....8/Elektronik-Paket.html



bu metre, dekametre, hektometre, kilometre ye benzer bir olaydır aklında böyle kalsın


_____________________________




 
108 Mesaj
4 Ağustos 2008; 21:55:44 

Verdiğin siteden dosya inmiyor. Site para kazanmak için heryere download yazan reklam koymuş millet tıklasın diye ama dosyalar inmiyor.Bu site nylon.


_____________________________



2986 Mesaj
4 Ağustos 2008; 22:01:27 



_____________________________




1800 Mesaj
4 Ağustos 2008; 22:22:48 

saol asil benden sana + rep


_____________________________


Biz cix degilizki her mekanda sevgilimiz olsun,biz Adanalıyık bırakta kendimize göre bir şeklimiz olsun.


1965 Mesaj
4 Ağustos 2008; 23:18:29 

1 Farad = 1 000 0000 uF
1uF = 1000 nF
1nF = 1000 pF

Küçük kondansatörlerin üzerinde 103, 222 gibi değerler yazar. Bunların değeri şu şekilde oluyor.
(ilk 2 rakam)*(10^son rakam) pF

Yani
103 => 10*10^3 = 10 000 pF = 10 nF
222 => 22*10^2 = 2 200 pF = 2,2 nF

Edit: Eşitlike hata yapmışım



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samed2005 -- 8 Ağustos 2008; 21:29:17 >


_____________________________

Digital Ocean SSD VPS Disk Yazma ve Hız Testleri - saat bazında ücretlendirilen ucuz VPS


355 Mesaj
5 Ağustos 2008; 12:23:50 

samed çok açıklayıcı olmuş. bak bende merak ediyodum. :)
bende şimdi 104k100 var yani 100nf de 0 sonraki k ve 100 ne demek?
bide 1k63 var bu ne oluyo aynı 100nf şeklinde.


_____________________________



2947 Mesaj
5 Ağustos 2008; 15:36:13 

K100, kapasitesi %10 töleranslı 100 Volt demek. K63 de aynı şekilde %10 ve 63 Volt demek.

http://www.sizes.com/materls/tolercodeResCap.htm bu sayfadan harf değerlerine bakabilirsiniz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PHaLaNX. -- 5 Ağustos 2008; 15:34:54 >


_____________________________



1965 Mesaj
5 Ağustos 2008; 16:06:09 


quote:

Orjinalden alıntı: PHaLaNX.

K100, kapasitesi %10 töleranslı 100 Volt demek. K63 de aynı şekilde %10 ve 63 Volt demek.

http://www.sizes.com/materls/tolercodeResCap.htm bu sayfadan harf değerlerine bakabilirsiniz.


Sağol kardeşim bende sondaki rakamların ne olduğunu bilmiyom


_____________________________

Digital Ocean SSD VPS Disk Yazma ve Hız Testleri - saat bazında ücretlendirilen ucuz VPS


355 Mesaj
5 Ağustos 2008; 17:10:57 

teşekkürler peki 1k63 kaç nf?
samedin verdiği formülle hesaplanmıyor.


_____________________________



2947 Mesaj
6 Ağustos 2008; 0:01:49 

.1K63 olmasın o? Eğer böyle ise .X şeklinde yazılan değerler uF birimindedir. Yani .1K63 demek 0.1 uF = 100 nF, %10 töleranslı ve 63 Volt demek.


_____________________________



355 Mesaj
6 Ağustos 2008; 13:40:19 

evet .1k63 çok sağolun.


_____________________________



1699 Mesaj
1 Mart 2012; 19:39:25 

684k = 680nf /400v


_____________________________

Kendinden başka, kimden istersen kuşkulan


334 Mesaj
1 Mart 2012; 19:58:27 

1joule 100nf oluyor değilmi


_____________________________



613 Mesaj
3 Mart 2012; 9:27:53 

evet .1J olursa 100n olur.


_____________________________



1609 Mesaj
4 Şubat 2013; 19:05:44 

quote:

Orijinalden alıntı: kenakord08

250v - 105k = 1 uf -250 volt sabit kondansator..
400v - 680k = 680 nf - 400 volt sabit kondansator

"sabit" kondansatör ? başka türü varmı ki ?


_____________________________

Eski kullanıcı adı: Citizen
qandrdm qnq :(



 
4186 Mesaj
4 Şubat 2013; 22:40:29 

Kondansatörler en basit şekilde sabit ve elektrolitik diye ayrılırlar. Ama tüm kondansatör çeşitleri aslında bu kadarla sınırlı değildir.
Sabit kondansatörler ; seramik ( sıcaklık bağıl değerine göre 3-5 çeşidi var ) , polyester ( ki onlarca çeşidi var ! ) , mika , tantal , sitroflex , multilayer vs gibi çeşitleri vardır. Genelde artısı eksisi , yani kutupları olmayan kondansatörlere sabit kondansatör deriz.
Elektrolitik kondansatörler , alüminyum elektrolitik , tantal , double layer ( super capacitors da denir ) vs. gibi çeşitlerden oluşur.
Ayrıca ayarlı kondansatörler vardır. Bunlar , trimmer ( seramik veya mika tabanlı olabilir ) , varyabıl ( hava aralıklı veya mika yalıtımlı olabilirler ) , ARCO trimmer , piston trimmer vs gibi çeşitleri vardır.
Ayrıca , geçiş kondansatörü tabir edilen tipte kondansatörler , yüksek voltajda kullanılan disk kondansatörler , pF lar mertebesinde kullanılan boru tipi kondansatörler veya yağlı tabir edilen yüksek voltajlı kondansatörler gibi binlerce çeşit daha kondansatör sayabilmek mümkün. Bu arada strip line teknolojisindeki , pcb üzerindeki kondansatörleri de unutmamak gerekir.
Kısaca bilgi için , google görsellerinde capacitors derseniz görebilirsiniz çeşitliliğin zenginliğini...

http://translate.google...FOkSwbc_aUL907ALzuHLiFg

http://translate.google...DsYDADA&ved=0CGEQ7gEwCQ

Bunlarda çok kısaca genel bilgi için. Saygılar.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


1609 Mesaj
4 Şubat 2013; 22:50:27 

Teşekkür ederim. Sağolun


_____________________________

Eski kullanıcı adı: Citizen
qandrdm qnq :(



 
4186 Mesaj
4 Şubat 2013; 22:52:47 

sizler de efendiiim...


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Donanım / Hardware] » Elektronik » Kondansator hesaplama
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.203