Şimdi Ara

DİKKAT!!! R 410 A

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
13.377
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ilerideki günlerde başımıza dert olabileceğini düşündüğüm için bu konuya dikkat çekmek istedim.Umarım faydası olur.

    1
    Yeni Soğutkanlar ; R407C, R4IOA
    CFC (KloroFloroKarbon) içeren RI 1 , RI 2 ve benzeri soğutkanlar nedeniyle ozon tabakasının incelmesi küresel bir sorun haline gelmiş, bunun önüne geçmek için 1988 yılında Ozon Tabakasınt Koruma Kanunuhazırlanrnıştır Buna dayanarak CFC tipi soğutkanların üretimi 1995 yılında küresel olarak sona erdirilmiştir.
    HCFC22 (HidroKloroFloroKarbon22 diğer bir yazılışıyla R22) soğutkanı da klor
    — içerdiğinden üretimi kontrol altına alınmış olup 2020 yılında sonlandırılacaktır. HFC (HidroFloroKarbon) tip soğutkanlardan R4O7C R4İQA’nın her ikisi de ozon
    . tabakasına zarar veren maddeler içermez, bu nedenle bu soğutkanların önümüzdeki yıllarda R22’nin yerini güvenle alacağı tahmin edilmektedir.
    Yeni soğutkan R407C, R22’den farklı olarak üç ayrı gazdan (R32, •R125 ve R134a) oluşan zeotröpik bir karışımdır, yani karışımı oluşturan soğutkanların karışım içindeki basınç ve sıcaklık değerlerinde farklılıklar vardır. R407C’deki soğutkanlarırı
    kaynama sıcaklıklarında yaklaşık 5 santigrat de s vardır.
    R4IOA ise ağırlıkça R32 ve R125 soğutkanlarının birebir oranda karışımından oluşan neredeyse azeotropik (karışım sanki tek bir maddeymiş gibi sıcaklık ve basıncı sabittir) davranan bir karışımdır. Çünkü bu soğutkanı oluşturan gazlar sabit basınç altında hemen ‘ hemen aynı kaynama noktasına sahiptir. İkisinin arasındaki kaynama sıcaklığı farkı neredeyse yok gibidir. (0,17 Kelvin dereceden daha düşük) R407C ve R4IOA soğutkanlarının ikisi de klör içermez, dolayısıyla ozon tabakasını inceltme riski sıfırdır.
    “ Ozon
    . Sogutkan • ,
    Soğutkan içeriği oranı L Yanıcılık
    ‘ ınceltme
    (%agırlık) -
    potansıyelı
    .
    Yeni
    Soğutkan
    HCF
    (HidroFloro
    Karbon)
    R407C
    HFC32
    HFCI25
    HFCI34a
    23
    25
    52
    0
    YOK
    R4IOA
    HFC32
    HFCI25
    50
    50
    0
    YOK
    Geleneksel Soğutkan
    HCFC
    (HidroFloro
    Klorokarbon)
    .
    R22
    HCFC22
    100
    0,05
    YOK
    R407C Soğutkanı Hakkında Uyarılar
    1) Eğer ciddi bir soğutkan kaçağı sözkonusuysa, sistemin basınç testini, onarımını ve tam şarjını yapmadan önce sistemde kalan soğutkan tamamen boşaltılarak toplanmalıdır. Bu sistemler gaz kaçağı sonrası ilave şarja uygun olmadıklarından daha montaj aşamasında sistemde herhangi bir kaçak olmadığından emin olunmalıdır.
    2) R407C sisteme likit olarak şarj edilmelidir.
    3) Sisteme kaçak kontrolu ve basınç testi için 30 bar azot gazı verilmeli ve bu basınç miktarının üzerine çıkılmamalıdır.
    : R4IOA Soğutkanı Hakkında Uyarılar
    1) Soğutkan mutlaka likit halde şarj edilmelidir.
    i) R4IOA soğutkanı, farklı kaynama sıcaklığına sahip gazların karışımından oluşan, ancak yen.i kaynama sıcaklığı tek ve sabit bir
    . değer olmak yerine, içindeki gazların durumuna ve miktarına bağlı olarak sapmalar gösteren bir karışım (zeotropik) olduğundan soğutkanın gaz halinde sisteme verilmesi klimanın performansını düşürür ve arızalanmasına neden olur. Bu yüzden R41 OA soğutkanı likit olarak şarj edilmelidir.
    ii) Gaz kaçağ ı olduğunda, soğutkan ı oluşturan gazların oranı
    değişeceğinden sistemin performansı düşecektir. Bu gibi durumlarda soğutkanı toplayıp, gaz kaçağını giderdikten sonra, klimanın teknik kataloğunda yer alan miktar kadar soğutkan, Elektronik Gaz Şan Terazisiyle verilmelidir.
    2) R4IOA soğutkanı farklı soğutkanlar için tasarlanmış sistemlerde kul ılmamalıdır.
    1) R4IOA basıncı yüksek bir soğutkan olduğundan sistemde özel parçaların kullanılmasını gerektirir. Benzer şekilde güvenli ve etkin bir çalışma için montaj ve servis hizmetlerinde özel alet ve ekipmanlar ile özel teknikler kullanılmalıd ır. Kompresör özellikleri farklı olduğundan, R22 ve R407C için tasarlanmış kompresör R4IOA ile çalıştırılırsa, kompesör için kullanılan malzemeler farklı olduğundan, kompresörün dayanıklılığı ve ömrü azalır.
    ii) Soğutkan yağı farklıdır. R22 için mineral yağ kullanılır ve bu yağ
    . R4IOA soğutkanı içinde çözünmediğinden kompresör arızalarına
    . neden olabilir.
    3) Soğutkan kaçağından sonra sisteme soğutkan şarj edilebi bile verim kaybı kaçınılmazdır. Eğer soğutkan kaçağının miktarı, sistemdeki soğutkan miktarının %25’inden fazla ise kalan soğutkan toplanmalı, kaçak yeri onarılmalı, sitemin kaçak testi ve vakumu yapıldıktan sonra gerekli soğutkan hesaplanarak Dijital Gaz Şan Terazisiyle likit halde verilmelidir.
    4) Sisteme kaçak kontrolu ve basınç testi için 38 bar azot gazı verilmeli ve bu basınç miktarının üzerine çıkılmamalıdır.







  • Bende daha önce farklı bölümlerde R 410 gazla ilgili sorulan sorulara kısa öz ve anlaşılır cevaplar vermiştim.Lakin bu başlık altında ve bu kadar detaylı anlatımın, konunun bir arada toplanacak olması açısından faydası olacaktır.Konuyla ilgilenen arkadaşlar adına teşekkür ederim.
  • Paylaşım için teşekkürler.
  • sayin birol bu anlattiklariniza bakinca klima teknisyeni olarak gozumun onune ,cem yilmazin oyununda anlattigi uzay gemisi
    mürettebatı türkler geliyor;

    "kaptan niye tam gaz gitmiyoruz, tak otomatiğe gitsin yol boş"
  • Klima alacaklar mutlaka okusun.
  • faydalı..
  • Bu konuya tekrar dikkat çekmek istedim.Sıkıntı çeken arkadaşlar var
  • Birol bey sayenizde pek çok şey öğrendik teşekkürler tekrar.

    Dün general 12.000 inverter takılır iken, test aşamasında iç ünite arkasındaki bakır boru birleşim yerinden gaz kaçağı olduğu tespit edildi. Zaten ben şaşırmıştım o birleşim yerine herhangi bir yapıştırıcı veya conta koymadan galiba iki borunun ağızlarını genişleterek birbirine vida ile birleştirdi. Bu doğru mudur acaba ?

    Sonra görevli gaz ilave etti. Yine sizden edindiğim bilgiler doğrultusunda gaz ilavesinin doğru olup olmadığını, sistemdeki gazın tamamen boşaltılarak yeniden doldurulması gerekip gerekmediğini hem kendisine hemde bayiye sordum, ikisi de gaz ilavesinin doğru olduğunu hep böyle yaptıklarını söylediler.
    Ben de çok ukalalık olmasın diye tamam dedim ama şikayetim olursa gazı tamamen değiştireceksiniz dedim, kabul ettiler.

    Şu anda diğer topiclerde de yazdığım gibi klimanın soğutmasından memnun değilim. 23 metrekare yeri ayarlanan sıcaklığa bir türlü getirip çalışmasını düşüremiyor. Hem tam kapasite çalışıyor. Ayarladığım sıcaklık ise öyle uçuk değerler değil. 22-24 derece arasında seçim yapıyorum genelde. Ancak klimadan 18 dereceyi seçsem bile oda sıcaklığı 27 derecenin altına düşmüyor.

    Şimdi yarın arayıp gazın değiştirilmesini isteyeceğim. Ancak siz likit olarak ve elektronik terazi ile dolum yapılması gerektiğini söylemişsiniz. Klimacı elinde bir tüple gaz vermişti sisteme.

    GAZIN LİKİT OLARAK VE TERAZİ İLE GEREKEN MİKTARDA VERİLDİĞİNİ NASIL ANLAYABİLİRİM. AYRICA KLİMAMA TERAZİ İLE VERİLMESİ GEREKEN GAZ MİKTARI NEDİR ?

    Bilgilendirirseniz çok sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyanus01

    Birol bey sayenizde pek çok şey öğrendik teşekkürler tekrar.

    Dün general 12.000 inverter takılır iken, test aşamasında iç ünite arkasındaki bakır boru birleşim yerinden gaz kaçağı olduğu tespit edildi. Zaten ben şaşırmıştım o birleşim yerine herhangi bir yapıştırıcı veya conta koymadan galiba iki borunun ağızlarını genişleterek birbirine vida ile birleştirdi. Bu doğru mudur acaba ?

    Sonra görevli gaz ilave etti. Yine sizden edindiğim bilgiler doğrultusunda gaz ilavesinin doğru olup olmadığını, sistemdeki gazın tamamen boşaltılarak yeniden doldurulması gerekip gerekmediğini hem kendisine hemde bayiye sordum, ikisi de gaz ilavesinin doğru olduğunu hep böyle yaptıklarını söylediler.
    Ben de çok ukalalık olmasın diye tamam dedim ama şikayetim olursa gazı tamamen değiştireceksiniz dedim, kabul ettiler.

    Şu anda diğer topiclerde de yazdığım gibi klimanın soğutmasından memnun değilim. 23 metrekare yeri ayarlanan sıcaklığa bir türlü getirip çalışmasını düşüremiyor. Hem tam kapasite çalışıyor. Ayarladığım sıcaklık ise öyle uçuk değerler değil. 22-24 derece arasında seçim yapıyorum genelde. Ancak klimadan 18 dereceyi seçsem bile oda sıcaklığı 27 derecenin altına düşmüyor.

    Şimdi yarın arayıp gazın değiştirilmesini isteyeceğim. Ancak siz likit olarak ve elektronik terazi ile dolum yapılması gerektiğini söylemişsiniz. Klimacı elinde bir tüple gaz vermişti sisteme.

    GAZIN LİKİT OLARAK VE TERAZİ İLE GEREKEN MİKTARDA VERİLDİĞİNİ NASIL ANLAYABİLİRİM. AYRICA KLİMAMA TERAZİ İLE VERİLMESİ GEREKEN GAZ MİKTARI NEDİR ?

    Bilgilendirirseniz çok sevinirim.



    İlk önce servisi arıyorsunuz en tecrübeli kişileri kim ise o gelmeli gaz komple boşaltılacak ve tekrardan tüp ters şekilde gaz şarjı yapılacak dijital terazi ile tarttıktan sonra ne kadar gaz gerektiği klimanın dış ünitesindeki etikette yazar... Geçmiş olsun performans kaybı bu acemi ve aceleci servisten kaynaklanmış.... Birde muhakkak gaz boşaltıldıktan sonra vakum yapılmalı 15-20 dk....




  • Aynen katılıyorum yapılması gereken bu,tabi bunu sizin bilmenizden önce bu işi yapanın bilmesi çok önemli malesef çok sakat işler.Öyle televizyonda reklamla olmuyor Türkiye nin iklimlendirme mrkz. önce adamı eğiteceksin,sattınmı bitti gitti.........
  • Samet arkadaş vallahi ben servisi arayacağım yarın ama bu adamların dijital teraziyi duyup duymadıklarından bile emin değilim.

    Dijital terazi nasıl birşeydir hiç olmazsa bende bileyim ki bu adamların terazi ile gaz verip vermediklerini anlayabileyim.

    Adamlar montaj belgesinde kauçuk takoz takıldı kısmı olduğu halde yanlarında takoz yok. Servis bayi yakındı gidip ordan ben alıp geliyimdedim abi orda da yok biz hiç kullanmıyoruz dedi. Bunu diyen iklimsa bayisi.

    Tüpü ters çevirme falan da olmadı. Adam direk tüpten basınç ölçen birşeyle bastı galiba gazı.

    Ne alengirli bir iş bu klima almak montaj yaptırmak vs.

    Adamlara söyleyimde hiç olmazsa şu forumları okusunlar bari arada bir.
  • Duyalar ama işlerine gelmez hele bu yandım yandım dönemi millete klimayı satıp acele montaj yapıp kaçmak daha kolay.
  • güzel bilgiler birol üstat, teşekkürler...
  • Vakit bulabilirsem Buraya fotoraflı bir anlatım eklersek daha faydalı olacağı kanatindeyim. Hiç olmazsa servis denen işi bilmezlerden biri ile karşılaşırsanız buradan fotoraflı anlatımla gösterir yaptırırsınız işi....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbirol -- 15 Ağustos 2010; 20:20:05 >
  • birol kardes yarın bir yaknıma klima lazım müsait olusanız size dnışmak ister yakınm yer ise size çok yakn akıncılar yolundan gideken fidanlık var orlarda 28,5 salona alcaklar iyi bir şey ıstıyolar peşine ne öneriniz burdan acaba for umda ben gibi şieyatlar olunca insan korkuyo artık san ıırm genrel fujutsu olayı biti bu adamlar bitird markayı
    quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Vakit bulabilirsem Buraya fotoraflı bir anlatım eklersek daha faydalı olacağı kanatindeyim. Hiç olmazsa servis denen işi bilmezlerden biri ile karşılaşırsanız buradan fotoraflı anlatımla gösterir yaptırırsınız işi....
  • samet kardeşim. general topiğine yazdım burayı görseydim yazmazdım. klimaplus u başvurmanı öneririm.
    quote:

    Orijinalden alıntı: samet007tr


    quote:

    Orijinalden alıntı: okyanus01

    Birol bey sayenizde pek çok şey öğrendik teşekkürler tekrar.

    Dün general 12.000 inverter takılır iken, test aşamasında iç ünite arkasındaki bakır boru birleşim yerinden gaz kaçağı olduğu tespit edildi. Zaten ben şaşırmıştım o birleşim yerine herhangi bir yapıştırıcı veya conta koymadan galiba iki borunun ağızlarını genişleterek birbirine vida ile birleştirdi. Bu doğru mudur acaba ?

    Sonra görevli gaz ilave etti. Yine sizden edindiğim bilgiler doğrultusunda gaz ilavesinin doğru olup olmadığını, sistemdeki gazın tamamen boşaltılarak yeniden doldurulması gerekip gerekmediğini hem kendisine hemde bayiye sordum, ikisi de gaz ilavesinin doğru olduğunu hep böyle yaptıklarını söylediler.
    Ben de çok ukalalık olmasın diye tamam dedim ama şikayetim olursa gazı tamamen değiştireceksiniz dedim, kabul ettiler.

    Şu anda diğer topiclerde de yazdığım gibi klimanın soğutmasından memnun değilim. 23 metrekare yeri ayarlanan sıcaklığa bir türlü getirip çalışmasını düşüremiyor. Hem tam kapasite çalışıyor. Ayarladığım sıcaklık ise öyle uçuk değerler değil. 22-24 derece arasında seçim yapıyorum genelde. Ancak klimadan 18 dereceyi seçsem bile oda sıcaklığı 27 derecenin altına düşmüyor.

    Şimdi yarın arayıp gazın değiştirilmesini isteyeceğim. Ancak siz likit olarak ve elektronik terazi ile dolum yapılması gerektiğini söylemişsiniz. Klimacı elinde bir tüple gaz vermişti sisteme.

    GAZIN LİKİT OLARAK VE TERAZİ İLE GEREKEN MİKTARDA VERİLDİĞİNİ NASIL ANLAYABİLİRİM. AYRICA KLİMAMA TERAZİ İLE VERİLMESİ GEREKEN GAZ MİKTARI NEDİR ?

    Bilgilendirirseniz çok sevinirim.



    İlk önce servisi arıyorsunuz en tecrübeli kişileri kim ise o gelmeli gaz komple boşaltılacak ve tekrardan tüp ters şekilde gaz şarjı yapılacak dijital terazi ile tarttıktan sonra ne kadar gaz gerektiği klimanın dış ünitesindeki etikette yazar... Geçmiş olsun performans kaybı bu acemi ve aceleci servisten kaynaklanmış.... Birde muhakkak gaz boşaltıldıktan sonra vakum yapılmalı 15-20 dk....




  • güncel
  • Gözümüz aydın,R410 3-5 seneye kalmadan hayatımızdan çıkacak gibi görünüyor.

    Buradan yeni bir gelişmeyi daha aktarayım Çinli kardeşler R32 kullanımına baslamıştı,şimdi Dikin Japonya da R32 ye geçtiğini açıkladı. Yani kısa süre sonra baybay R410


    http://www.acr-news.com/news/news.asp?id=3008&title=Daikin+to+ditch+R410A+in+favour+of+flammable+R32



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbirol -- 2 Mart 2013; 14:00:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Gözümüz aydın,R410 3-5 seneye kalmadan hayatımızdan çıkacak gibi görünüyor.

    Buradan yeni bir gelişmeyi daha aktarayım Çinli kardeşler R32 kullanımına baslamıştı,şimdi Dikin Japonya da R32 ye geçtiğini açıkladı. Yani kısa süre sonra baybay R410


    http://www.acr-news.com/news/news.asp?id=3008&title=Daikin+to+ditch+R410A+in+favour+of+flammable+R32

    Niye gözümüz aydın anlamadım, bu durumun tüketici açısından ne önemi var?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Gözümüz aydın,R410 3-5 seneye kalmadan hayatımızdan çıkacak gibi görünüyor.

    Buradan yeni bir gelişmeyi daha aktarayım Çinli kardeşler R32 kullanımına baslamıştı,şimdi Dikin Japonya da R32 ye geçtiğini açıkladı. Yani kısa süre sonra baybay R410


    http://www.acr-news.com/news/news.asp?id=3008&title=Daikin+to+ditch+R410A+in+favour+of+flammable+R32

    hocam peki eldeki 410 gzı ile çalışan klimalarada basılabilecekmi aynı gaz. zira zaten R410un yarısıda R32. öyle olursa süper olur bence. nekaçtı ne kaçmadı derdimiz olmaz gaz ilavesi yapmak için servise gazı boşalt demekten kurtuluruz. daikin ta 2010da denemeye başlamış senin resime göre. hafif yanıcıymış. sanırım bununda çaresini buldu adamlar.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.