Şimdi Ara

BOŞ VİTESTE GİTMEK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
1
Favori
9.584
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar formda bu konu açıldı biliyorum ama bulamadım bi arkadaşa göstercem
    araç boşta giderken daha az mi yakıt yakar?



  • Viteste ayağını gazdan çekersen yol bilgisayarında 0 lt yakat.

    Vitesi boşa atarsan genelde 1lt civarı yakar

    Ama viteste araba yavaşlar yokuş aşağı gidiyorsan boşta araç hızlanır daha fazla yol yaparsın
  • arkadaşlar biraz daha teknik açıdan açıklayacak yok mu?
  • teknik açıdan cut off olayını araştır google da. ozaman çözersin.
  • yeni nesil araçlarda algılayıcı sensötr var..ayagını gazdan çektigin andan itibaren tasarruf moduna geçiyor..mesela yokuş inerken bilgisayar sıfır gösterir...enjeksiyonlu araçlara has bi özellik diye düşünüyorum ben bunu...vites boştayken de 0.8-1.0 arası genelde gösteriyor...yani boştayen daha fazla yakıyor gibi bi durum söz konusu...
    benim araçta enjeksiyon bulunmuyor..pek yeni nesil de sayılmaz..ben halen vitesi boşa atmaya devam ediyorum yokuş inerken...
  • aracınız nedir ?

    eğer aracınız cut off u desteklemiyorsa daha az yakar cut off u destekliyorsa daha fazla yakar..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    aracınız nedir ?

    eğer aracınız cut off u desteklemiyorsa daha az yakar cut off u destekliyorsa daha fazla yakar..


    aynı kanıdayım...yeni nesil muhabbeti bu cut off denen tasarruf modu olayı zaten..yalnız vites boşta olmamalı bu cut off devreye giğrmesi için...ayak gazdan çekilir yokuş aşagı ve uygun viteste tutulur araç tasarruf olması için bilgisayarda da 0 yakıt gösterir..
  • benim aktif olarak kullandıgım araç 1997 model toyota corolla 1.6 enjklu efi motora sahip..

    cut off varmı yokmu bilmiyorum olsada aracımda lpg takılı otomatikmen devre dışı kalacak..

    15 gündür bi proje üzerinde calışıyorum ve lpg de cut off yapıcam sanıyorum bir hafta içerisinde devreye girecek..

    bunu enjeksiyonlu veya enjeksiyonsuz her araçta uygulamak mümkün olacak..

    tabiki düz sistem lpg lerde sıralı sistemlerde değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaman53 -- 27 Temmuz 2008; 23:12:01 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    benim aktif olarak kullandıgım araç 1997 model toyota corolla 1.6 enjklu efi motora sahip..

    cut off varmı yokmu bilmiyorum olsada aracımda lpg takılı otomatikmen devre dışı kalacak..

    15 gündür bi proje üzerinde calışıyorum ve lpg de cut off yapıcam sanıyorum bir hafta içerisinde devreye girecek..

    bunu enjeksiyonlu veya enjeksiyonsuz her araçta uygulamak mümkün olacak..

    tabiki düz sistem lpg lerde sıralı sistemlerde değil.


    bravo dostum inşallah muvaffak olursun çalışmanda biz de faydalanmış oluruz bu sayede



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evolution100 -- 27 Temmuz 2008; 23:13:49 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    benim aktif olarak kullandıgım araç 1997 model toyota corolla 1.6 enjklu efi motora sahip..

    cut off varmı yokmu bilmiyorum olsada aracımda lpg takılı otomatikmen devre dışı kalacak..

    15 gündür bi proje üzerinde calışıyorum ve lpg de cut off yapıcam sanıyorum bir hafta içerisinde devreye girecek..

    bunu enjeksiyonlu veya enjeksiyonsuz her araçta uygulamak mümkün olacak..

    tabiki düz sistem lpg lerde sıralı sistemlerde değil.



    aracınızda cut off olduğunu bilemiyorsunuz ama lpg de cut off yapıcağınızı söylüyorsunuz,
    inanın bu işten ben hiç bir şey anlamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yuci -- 27 Temmuz 2008; 23:24:37 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    benim aktif olarak kullandıgım araç 1997 model toyota corolla 1.6 enjklu efi motora sahip..

    cut off varmı yokmu bilmiyorum olsada aracımda lpg takılı otomatikmen devre dışı kalacak..

    15 gündür bi proje üzerinde calışıyorum ve lpg de cut off yapıcam sanıyorum bir hafta içerisinde devreye girecek..

    bunu enjeksiyonlu veya enjeksiyonsuz her araçta uygulamak mümkün olacak..

    tabiki düz sistem lpg lerde sıralı sistemlerde değil.



    aracınızda cut off olduğunu bilemiyorsunuz ama lpg de cut off yapıcağınızı söylüyorsunuz,
    inanın bu işten ben hiç bir şey anlamadım

    bilime saygı




  • inşallah teşekkür ederim. bu sayede lpg de yaptıgımız tasarruftan tahminime göre %30 daha fazla tasarruf sağlıcaz.

    tabiki aracı kullanmaya bağlı.. gerektiği zaman aracı cut off a düşürücezki tasarruf sağlicaz..

    yani gerektiği dediğim şöyle araç cut off konumunda yol alabilecekse cut off la gidecez gaza basarak gitmicez..
  • boş viteste gitmek çok tehlikeli bir hatadır. 3 - 5 kuruş tasarruf yapmak için canınızı tehlikeye atmayın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yuci

    quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    benim aktif olarak kullandıgım araç 1997 model toyota corolla 1.6 enjklu efi motora sahip..

    cut off varmı yokmu bilmiyorum olsada aracımda lpg takılı otomatikmen devre dışı kalacak..

    15 gündür bi proje üzerinde calışıyorum ve lpg de cut off yapıcam sanıyorum bir hafta içerisinde devreye girecek..

    bunu enjeksiyonlu veya enjeksiyonsuz her araçta uygulamak mümkün olacak..

    tabiki düz sistem lpg lerde sıralı sistemlerde değil.



    aracınızda cut off olduğunu bilemiyorsunuz ama lpg de cut off yapıcağınızı söylüyorsunuz,
    inanın bu işten ben hiç bir şey anlamadım



    sevgili arkadaşım aracım 1997 model aracımın kullanıcı el kitabı yok yahut kayıp..

    toyota nın fabrikasını arayıpta ilgili kişilerden bilgi edinmek amaçlı herhangi bir taleptete bulunmadım..

    sebep olarak ise aracımı benzinde değil lpg de kullanıyorum cut off olsa dahi lpg de hiçbir zaman geçerli değildir..

    bundan dolayı böyle bir araştırma yapma ihtiyacı duymadım..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: evolution100

    yeni nesil araçlarda algılayıcı sensötr var..ayagını gazdan çektigin andan itibaren tasarruf moduna geçiyor..mesela yokuş inerken bilgisayar sıfır gösterir...enjeksiyonlu araçlara has bi özellik diye düşünüyorum ben bunu...vites boştayken de 0.8-1.0 arası genelde gösteriyor...yani boştayen daha fazla yakıyor gibi bi durum söz konusu...
    benim araçta enjeksiyon bulunmuyor..pek yeni nesil de sayılmaz..ben halen vitesi boşa atmaya devam ediyorum yokuş inerken...


    peki ayağını gazdan çekince 0 lt yakıyorsa motor nasıl çalışıyor bende bu olayı anlamıyorum..
    0 lt yak ama motor çalışsın

    silecek suyu ilemi acaba.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: berqo_01


    quote:

    Orjinalden alıntı: evolution100

    yeni nesil araçlarda algılayıcı sensötr var..ayagını gazdan çektigin andan itibaren tasarruf moduna geçiyor..mesela yokuş inerken bilgisayar sıfır gösterir...enjeksiyonlu araçlara has bi özellik diye düşünüyorum ben bunu...vites boştayken de 0.8-1.0 arası genelde gösteriyor...yani boştayen daha fazla yakıyor gibi bi durum söz konusu...
    benim araçta enjeksiyon bulunmuyor..pek yeni nesil de sayılmaz..ben halen vitesi boşa atmaya devam ediyorum yokuş inerken...


    peki ayağını gazdan çekince 0 lt yakıyorsa motor nasıl çalışıyor bende bu olayı anlamıyorum..
    0 lt yak ama motor çalışsın

    silecek suyu ilemi acaba.




    motor tekerlek gücüyle hareket eder..o anda aracınızı boşa alırsanız veya debriyaja yahut gaza basarsanız cut off araca yakıt geçişini sağlar ve araç yakıttan aldıgı enerli ile hareket eder.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: berqo_01


    quote:

    Orjinalden alıntı: evolution100

    yeni nesil araçlarda algılayıcı sensötr var..ayagını gazdan çektigin andan itibaren tasarruf moduna geçiyor..mesela yokuş inerken bilgisayar sıfır gösterir...enjeksiyonlu araçlara has bi özellik diye düşünüyorum ben bunu...vites boştayken de 0.8-1.0 arası genelde gösteriyor...yani boştayen daha fazla yakıyor gibi bi durum söz konusu...
    benim araçta enjeksiyon bulunmuyor..pek yeni nesil de sayılmaz..ben halen vitesi boşa atmaya devam ediyorum yokuş inerken...


    peki ayağını gazdan çekince 0 lt yakıyorsa motor nasıl çalışıyor bende bu olayı anlamıyorum..
    0 lt yak ama motor çalışsın

    silecek suyu ilemi acaba.


    sistem öyle çalışıyor dostum muhendisi değilim bu cut off u ben yapmadım...anlık olarak 0 gösteriyortekrar gaza basıncaya kadar...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: evolution100


    quote:

    Orjinalden alıntı: berqo_01


    quote:

    Orjinalden alıntı: evolution100

    yeni nesil araçlarda algılayıcı sensötr var..ayagını gazdan çektigin andan itibaren tasarruf moduna geçiyor..mesela yokuş inerken bilgisayar sıfır gösterir...enjeksiyonlu araçlara has bi özellik diye düşünüyorum ben bunu...vites boştayken de 0.8-1.0 arası genelde gösteriyor...yani boştayen daha fazla yakıyor gibi bi durum söz konusu...
    benim araçta enjeksiyon bulunmuyor..pek yeni nesil de sayılmaz..ben halen vitesi boşa atmaya devam ediyorum yokuş inerken...


    peki ayağını gazdan çekince 0 lt yakıyorsa motor nasıl çalışıyor bende bu olayı anlamıyorum..
    0 lt yak ama motor çalışsın

    silecek suyu ilemi acaba.


    sistem öyle çalışıyor dostum muhendisi değilim bu cut off u ben yapmadım...anlık olarak 0 gösteriyortekrar gaza basıncaya kadar...

    0 gösteriyor ama hikaye.. ölemi




  • doğrusal hareket sonucu dönme hareketi elde etmek istiyorsunuz, yani piston silindir hareketini krank mili üzerinden tekerleklere ulaştırmak istiyorsunuz.

    ancak diğer yandan belli bir hızda dönen tekerlekleriniz var ve araç viteste olduğu için silindirler hareketlerine devam ediyor ancak hareketlerine devam etmeleri için herhangi bir yakıta ihtiyaç duymuyor tekerleklerden gelen hareketi kullanıyor, dolayısıyla yanmış gaz salınımı da yapmıyor.

    ancak viteste olmayan bir aracın hareketi sırasında silindirlerin hareketini devam ettirecek bir hareket yok çünkü tekerlek ve krank bağlantısı kesilmiş, dolayısıyla motorun durmaması için rölanti devrinde çalışması ve bir miktar yakıt harcaması gerekiyor.

    ancak üstte de dediğim gibi kendi kafasına göre dönen tekerlekler üstünde seyahat etmek çok riskli bir durumdur. bu trafikte yapılmaması gereken en önemli hatalardan biridir.

    umarım yakıt harcamayan bir aracın elektrik sistemleri nasıl çalışıyor gibi bir soruyla karşılaşmam.




  • @bergo_01

    cut off u destekleyen bir araçta araç devri belli bir devirin üstünde ise ayak gaz+debriyaja basmıyorsa yol bilgisayarının 0 dediği doğrudur..

    o anda araçtaki motor hareketi tekerleklerden sağlıyor.. gaza veya debriyaja dokundungun zaman araç yakıt geçişisini sağlıyor ve motor hareketi yakıt enerjisi ile sağlanıyor.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.