- x
Ford Focus TDCİ Turbo Değişimi ?
40 Cevap25088 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


523 Mesaj
26 Temmuz 2008; 3:22:07 

Mrb arkadaşlar.

Yaklaşık 2 aydır uygun fiyata Focus Ghia TDCİ arıyordum ve sonunda istediğim gibi bişey buldum.

Araba 45000 de gittim görüştüm ve adam turbosunun değiştiğini söyledi...Bu biraz midemi bulandırdı.

Nasıl bişe taktığını da bilmiyorum belki çıkma belki sıfır orjinal belki de yan sanayi.

Arabayı alırsam ve turbo orjinal değilse yetkili bir serviste taktırmayı düşünüyorum.

Bu bana ne kadara patlar ve ilerde bi sorun çıkarabilir mi ? Bu konuda pek bi bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim.


Yorumlarınızı Bekliyorum Şimdiden teşekkürler....



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fenerkolik12 -- 26 Temmuz 2008; 3:21:59 >


_____________________________



2105 Mesaj
26 Temmuz 2008; 9:58:40 

bulduğunuz araç kaç model, sonuçta garantisi devam eden bir araçsa mutlaka garantiden değiştirmştir yani orjinaldir.


_____________________________

BLUEOVAL 2011 FIII TDCI TitaniumX


 
1233 Mesaj
26 Temmuz 2008; 10:33:33 

Yaklaşık 2.000 TL civarı olur. Benim eski arabamda garantiden değişmişti. Fiyatını o zaman sormuştum. Pahalı bir parça bu. Garantili dönemde binmekte fayda var bu tür araçlara. 2+ 3 yıl şeklinde garanti olmazsa zor bunların giderini karşılamak.Ben o dönemde 2 + 2 şeklinde garanti satın almıştım.


_____________________________



523 Mesaj
26 Temmuz 2008; 14:07:26 

Araba 2006 model.bgün sordum general turbo dan deiştirmişler.sanırsam garanti kapsamında değil araç.Turbo masrafı olduğu için fiyattan da düşmüyor.

İlerde aynı sorunu çıkarır mı ? yani bazı parçalar wardır bi bozuldumu gerisi gelen.Yani kullanım hatası dışında sorun yapar mı yine



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fenerkolik12 -- 26 Temmuz 2008; 14:09:06 >


_____________________________



6180 Mesaj
26 Temmuz 2008; 14:24:01 

orjinal turbo garrett bizim TDCI focuslarda..belki de bu motorun en önemli parçası turbo..en azından yetkili serviste bir kontrol ettirmelisiniz bence sonradan takılan turboyu..


_____________________________

2012 Tiguan 1.4 TSI BMT S&S
2012 Polo 1.6 TDI Comfortline


523 Mesaj
26 Temmuz 2008; 14:49:30 

General turbo garret marka turbo satıyor zaten.Yani parça orjinal...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fenerkolik12 -- 26 Temmuz 2008; 14:54:45 >


_____________________________



 
91 Mesaj
26 Temmuz 2008; 20:33:33 


quote:

Orjinalden alıntı: fenerkolik12

Mrb arkadaşlar.

Yaklaşık 2 aydır uygun fiyata Focus Ghia TDCİ arıyordum ve sonunda istediğim gibi bişey buldum.

Araba 45000 de gittim görüştüm ve adam turbosunun değiştiğini söyledi...Bu biraz midemi bulandırdı.

Nasıl bişe taktığını da bilmiyorum belki çıkma belki sıfır orjinal belki de yan sanayi.

Arabayı alırsam ve turbo orjinal değilse yetkili bir serviste taktırmayı düşünüyorum.

Bu bana ne kadara patlar ve ilerde bi sorun çıkarabilir mi ? Bu konuda pek bi bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim.


Yorumlarınızı Bekliyorum Şimdiden teşekkürler....


Orijinal parçalarla değiştirilmişse ve servis kayıtları varsa bence sorun olmaz, herkesin başına geliyor benzer şeyler. Benimki 52 binde ve servis birşey yok dese de hafiften bi ıslık sesi var mesela, bir de başka servise götürüp baktıracam. Arabayı kapsamlı incellettir bir servise veya tanıdığa götürüp. Başka şeyleri de değişmiş olmasın yeter ki.


_____________________________



 
2034 Mesaj
26 Temmuz 2008; 22:17:56 


quote:

Orjinalden alıntı: oka76




Orijinal parçalarla değiştirilmişse ve servis kayıtları varsa bence sorun olmaz, herkesin başına geliyor benzer şeyler. Benimki 52 binde ve servis birşey yok dese de hafiften bi ıslık sesi var mesela, bir de başka servise götürüp baktıracam. Arabayı kapsamlı incellettir bir servise veya tanıdığa götürüp. Başka şeyleri de değişmiş olmasın yeter ki.

oka76 arkadas mutlaka turbonu değiştir. Bende de o ıslık sesi vardı. Servise götürdüm sorun yok dediler. Ustayla atıştık biraz sonra değiştirdiler. Bende motor sıcakken gaza basılıp bırakılınca cıık cıık dıye ses yapıyordu. Dediklerine göre turbonun içindeki paletlerde sorun varmış. 74 bın km de değişti. Garett marka takıldı. Şu an sorun yok....


_____________________________



 
91 Mesaj
27 Temmuz 2008; 0:26:46 


quote:

Orjinalden alıntı: demir_mert



oka76 arkadas mutlaka turbonu değiştir. Bende de o ıslık sesi vardı. Servise götürdüm sorun yok dediler. Ustayla atıştık biraz sonra değiştirdiler. Bende motor sıcakken gaza basılıp bırakılınca cıık cıık dıye ses yapıyordu. Dediklerine göre turbonun içindeki paletlerde sorun varmış. 74 bın km de değişti. Garett marka takıldı. Şu an sorun yok....



Uyarı için teşekkürler. Benimki öyle bir ses değil, 2000 devir civarı beliriyor ama 2500 devir bile olmadan kayboluyor. Yine de o ses turbonun kendisinde veya hortumlarında sorun olduğu anlamına geliyor benim bildiğim. Araba garantide olduğundan sorun yok deyip geçiştirebilirler diye düşünüyorum, bu yüzden başka servise götürecem, hatta belki Bosch Car Service e bir götürüp motora baktırırım.


_____________________________



523 Mesaj
28 Temmuz 2008; 0:58:34 

eyw. beyler.yorumlarınız için teşekkürler.


_____________________________



 
384 Mesaj
28 Temmuz 2008; 11:48:02 

garret turbo kullanır ford.
50.000 km de değişti benimde garantiden.
Şu an 93.000 de sorun yok maşallah.
dediklerine göre turbo ömrü genelde 120-130.000 km civarı.
ort sürücü 8 yılda anca yapar.
hele benimki gibi 50.000 de 0 lanmışsa 170-180 000 km eder.


_____________________________

2004 FOCUS C MAX TDCİ GHİA 170.000 km
IPHONE 4S


523 Mesaj
31 Temmuz 2008; 1:42:33 

babamı ikna edemedim ve araba gitti çevreden aynı sorunu bir daha yapar,45000 de turbo deişimi olur mu, vs... yorumlar gelince yalan oldu...Hayırlısı dierek avutuyorum kendimi


_____________________________



113 Mesaj
4 Ağustos 2008; 15:11:15 

Arkadaşlar dizel motorlarda o ıslık sesi nerdeyse her araçta var bencede bi problem çıkarmaz 2 ay önce benim arabanında turbosu garantiden değişti sadece arabanın çekişinde biraz düşme oldu yavaş yavaş açılır dedi usta ve açılmaya başladı.


_____________________________



1342 Mesaj
4 Ağustos 2008; 16:03:36 

90.000 km bakımında dizel Focus'umun turbosu garanti kapsamında değiştirildi. Belirtiler aşağı yukarı anlatılanlarla aynı: 1500-2500 devir arasında motor devirlenirken gelen ıslık sesi...


_____________________________



 
458 Mesaj
4 Ağustos 2008; 16:15:31 

NE BU YA 45-50 70 BİN KM DE TURBO MU DEĞİŞİR
BUNUN FABRİKA ÇIKIŞLISI BU MOTORDA BU KADAR KALIYORSA
0 KM MOTOR İLE SONRADAN TAKILANIN ÖMRÜ YARI YARIYA AZALIR


_____________________________



 
91 Mesaj
4 Ağustos 2008; 18:58:49 


quote:

Orjinalden alıntı: Superonline1

NE BU YA 45-50 70 BİN KM DE TURBO MU DEĞİŞİR
BUNUN FABRİKA ÇIKIŞLISI BU MOTORDA BU KADAR KALIYORSA
0 KM MOTOR İLE SONRADAN TAKILANIN ÖMRÜ YARI YARIYA AZALIR


Normalde değişmez ama bizim yok eurodiesel yok eşekpower yok bilmemne diye aldığımız yakıtlar avrupadakilere falan göre
daha düşük kaliteli yakıtlar olduğu için oluyor bence bunlar. Takılan parça orijinalse yarı yarıya azalma gibi bir durum olmaz.


_____________________________



 
91 Mesaj
4 Ağustos 2008; 19:01:55 


quote:

Orjinalden alıntı: focuspower

Arkadaşlar dizel motorlarda o ıslık sesi nerdeyse her araçta var bencede bi problem çıkarmaz 2 ay önce benim arabanında turbosu garantiden değişti sadece arabanın çekişinde biraz düşme oldu yavaş yavaş açılır dedi usta ve açılmaya başladı.


Turbo olan her arabada ıslık sesi olur ama genelde arabanın dışında duyarsın o ıslığı. Bu ses daha önce duymadığımız, arabanın içinden de duyulabilen bir ses. Araba devirlenirken itfaiye arabası gibi ses çıkarır bu bahsettiğim oradan anlarsın


_____________________________



 
532 Mesaj
29 Ağustos 2008; 12:42:04 

arkadaşlar turbo kullanmak bir sanattır.öyle herkes turbo motorlu araba kullanamaz.ilk önce arabayı ilk çalıştırma esnasında asla gaz pedalına basılmaması gerekiyor.bir diger husus ise eger sehiriçi kullandıysanız motoru durdurmadan önce 10-15 sn.kadar yok eger uzun süreli otoban kullanımından sonra en az 1-2 dk.kadar durduktan sonra rolantide çalıştırarak motoru durdurmak gerekir.bunları eger yapmazsanız elbette turbolar 40-50 bin km de ıslık çalmaya başlar çünki turbonun içindeki paller eger yeterınce beklemezsenız yaglanmaz ve donmeye devam eder yagsız donuncede hasar olusur.nacızane tavsıyem bunlardır.


_____________________________

***2013 VW POLO 1.4 COMFORTLINE MANUEL BEYAZ
***DELL INSPIRON N5010 İ3-3GB-320HDD-ATİ HD 5470
***SAMSUNG GALAXY S3


2105 Mesaj
29 Ağustos 2008; 13:01:04 

evet bu uyarıyı dikkate alalım arkadaşlar, ben aracımı alırken böyle söylenmişti ve uyguluyorum halen. 32000km de aracım çok şükür bi arıza çıkarmadı, inşallah ileride de çıkarmaz.


_____________________________

BLUEOVAL 2011 FIII TDCI TitaniumX


9657 Mesaj
29 Ağustos 2008; 17:03:39 


quote:

Orjinalden alıntı: bocukler

arkadaşlar turbo kullanmak bir sanattır.öyle herkes turbo motorlu araba kullanamaz.ilk önce arabayı ilk çalıştırma esnasında asla gaz pedalına basılmaması gerekiyor.bir diger husus ise eger sehiriçi kullandıysanız motoru durdurmadan önce 10-15 sn.kadar yok eger uzun süreli otoban kullanımından sonra en az 1-2 dk.kadar durduktan sonra rolantide çalıştırarak motoru durdurmak gerekir.bunları eger yapmazsanız elbette turbolar 40-50 bin km de ıslık çalmaya başlar çünki turbonun içindeki paller eger yeterınce beklemezsenız yaglanmaz ve donmeye devam eder yagsız donuncede hasar olusur.nacızane tavsıyem bunlardır.


@ bocukler

2009 Focus umu her çalıştırdığımda en az 15sn bekliyorum,kapatırkende yine en az 20sn bekliyorum.

Bazen dikkatimi çekiyor arabayla bekleme yaparken rölantide 2-3dk durduktan sonra tekrar hareket edince kesinlikle çekişi artmış oluyor,özellikle 32derece ve üzeri sıcak havalarda çok bariz oluyor bu ne dersin?


_____________________________

'14 Opel Insignia 170Hp Cosmo Otomatik - '14 Vw Golf 122Hp Highline Manuel - '13 Dacia Stepway 90Hp - '09 Fiat Doblo Safeline 75Hp


 
532 Mesaj
29 Ağustos 2008; 17:35:06 

walla benim arabam 2008 fiesta dizel ondan bu duruma pek yorum yapamayacagım.kusura bakma.ama benim arabam sıfır oldugu için çekiş zaten yeterince iyi.uzun yola gittim arkadaslarla ailece 2 araba olarak arkadasımın arabası 2002 corolla 1.6 sol hb inanın gittik arabadan indik bana bu fiesta çok iyi gidiyo falan dedi.bi ara 2 yerde yetişemedim falan dedi.mototr acılsın diye bayagı bir bastım 150-160 km gittim yani fakat bu hızlardada turbo hortumunda terleme oluyor yuksek devırden dolayı.servıse sordum problem degıl dedıler.
quote:

Orjinalden alıntı: esmerce




@ bocukler

2009 Focus umu her çalıştırdığımda en az 15sn bekliyorum,kapatırkende yine en az 20sn bekliyorum.

Bazen dikkatimi çekiyor arabayla bekleme yaparken rölantide 2-3dk durduktan sonra tekrar hareket edince kesinlikle çekişi artmış oluyor,özellikle 32derece ve üzeri sıcak havalarda çok bariz oluyor bu ne dersin?




_____________________________

***2013 VW POLO 1.4 COMFORTLINE MANUEL BEYAZ
***DELL INSPIRON N5010 İ3-3GB-320HDD-ATİ HD 5470
***SAMSUNG GALAXY S3


 
91 Mesaj
29 Ağustos 2008; 18:37:32 


quote:

Orjinalden alıntı: bocukler

arkadaşlar turbo kullanmak bir sanattır.öyle herkes turbo motorlu araba kullanamaz.ilk önce arabayı ilk çalıştırma esnasında asla gaz pedalına basılmaması gerekiyor.bir diger husus ise eger sehiriçi kullandıysanız motoru durdurmadan önce 10-15 sn.kadar yok eger uzun süreli otoban kullanımından sonra en az 1-2 dk.kadar durduktan sonra rolantide çalıştırarak motoru durdurmak gerekir.bunları eger yapmazsanız elbette turbolar 40-50 bin km de ıslık çalmaya başlar çünki turbonun içindeki paller eger yeterınce beklemezsenız yaglanmaz ve donmeye devam eder yagsız donuncede hasar olusur.nacızane tavsıyem bunlardır.



Sevgili bocukler, senin bu dediklerini turbo dizel motorlar çıktığından beri biliyorum ve uyguluyorum. Hatta arkadaşın 89 model td BMW sini çok uzun zamandır kullanıyorum ki o arabanın yaşı muhtemelen senden büyüktür. Ama gene de ıslık sesi gelmeye başladı. Kaldı ki ilk çalıştırma esnasında gaza basmama turbo dizeli geçtim normal dizele has bir olay bile değil ki. Yıllardır çıkan bütün enjeksiyonlu benzinli arabalarda da bu böyle. Yoksa sen benzinli araba çalıştırırken gaza mı basıyorsun?

Bir de yepyeni arabası arıza yapanlar da var, ama heralde onlar artist (sanatçı, bkz:dictionary) olmadığı için arızalanıyor arabaları. Sen herşeyi doğru yapıyorsun madem umarım senin araban ve turbon hiç arıza çıkarmaz da yüzbinlerce km sorunsuz binersin.


_____________________________



523 Mesaj
29 Ağustos 2008; 20:52:51 

Ben bunları biliyordum Güzel paylaşım olmuş.Herkes bilsin bunları. 2.el araba alıyoruz temiz turbolu olur en azından


_____________________________



4781 Mesaj
İlgili Kişi
Mehmet Gazihan
İletişim Bilgileri
Adres: Tatlısu Mh. Akif İnan Sk. No10/2 Ümraniye İSTANBUL
Telefon: 0216 471 12 82
Fax: 0532 243 73 66
29 Ağustos 2008; 21:07:29 

General turbo markalardan bağımsız turbo revizyonu yapan özel bir sanayi turbocusudur, Aynı sanayide benimde bir turbo atölyem bulunmaktadır..Turbo Garrett after market ürünü sıfır bir mamülde olabilir, temiz revize edilmiş 2. el bir üründe olabilir..Malesef Satılmak üzere olan arabalarda genelde düşük maliyetli geçici çözümler tercih edilmektedir..Aracınızın üzerindeki turbonun etiketinde üretim tarihi ile ilgili kodlar mevcuttur..bunları kontrol ettirirseniz kullanılan turbo hakkında bir fikir sahibi olabilirsiniz..

1.6 PSA motorun turbosu için bi kaç püüf noktası;

üzerindeki ısı kalkanını söktüğünüzde turbo çok daha verimli soğuyup daha az problem çıkarmaktadır..

motorun EGR sini iptal ettiğinizde turbo eksoz pervanesi kurumdan ötürü ağırlaşmaz ve turbo balansı bozulmaz..Turbonun ötmesi demek balansının bozulup titremesi manasına gelir..çıkan ses rezonansdan kaynaklanmaktadır..

Turbo çok hassas bir parçadır ve otomobil sanayiinde en hızlı dönen metal parça turboda barınmaktadır..Bu yüzden turbolarında bakımları vardır..Ben 1.6 psa motor için 50 bin km yi peryodik turbo bakımı için uygun buluyorum..yaklaşık maliyeti 200-300 ytl dir..ve peryodik olarak bakımları yapılan turbo asla ölmez..

son olarak yağ değişimi ;

Turbonun işleyen kısmını yağ soğutur, aynı zamanda da yağlar..turbo mili, burcuna asla fiziksel temasda bulunmaz, devamlı arada bir yağ filmi mevcuttur..Eğer kullanılan yağın vizkozu ve kalitesi uygun değilse, turbo iyi soğuyamaz ve yağlanamaz..yağ en yüksek basıncı ve sıcaklığı turbonun içinde görür bu yüzden ne kadar sık yağ deüiştirirseniz ve ne kadar kaliteli yağ kullanırsanız turbonuz o kadar uzun ömürlü olur..


_____________________________

Otomobilinizin Motorundaki Gizli Gücü Keşfedin..!

irtibat CEP: 532 243 73 66


Yetkili yükleme merkezi başvuruları için +90 216 471 12 82



9657 Mesaj
29 Ağustos 2008; 22:29:21 

Çok değerli bir paylaşım,TDCI kullanıcıları olarak teşekkür eder değerli paylaşımlarının devamını bekleriz.
quote:

Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

General turbo markalardan bağımsız turbo revizyonu yapan özel bir sanayi turbocusudur, Aynı sanayide benimde bir turbo atölyem bulunmaktadır..Turbo Garrett after market ürünü sıfır bir mamülde olabilir, temiz revize edilmiş 2. el bir üründe olabilir..Malesef Satılmak üzere olan arabalarda genelde düşük maliyetli geçici çözümler tercih edilmektedir..Aracınızın üzerindeki turbonun etiketinde üretim tarihi ile ilgili kodlar mevcuttur..bunları kontrol ettirirseniz kullanılan turbo hakkında bir fikir sahibi olabilirsiniz..

1.6 PSA motorun turbosu için bi kaç püüf noktası;

üzerindeki ısı kalkanını söktüğünüzde turbo çok daha verimli soğuyup daha az problem çıkarmaktadır..

motorun EGR sini iptal ettiğinizde turbo eksoz pervanesi kurumdan ötürü ağırlaşmaz ve turbo balansı bozulmaz..Turbonun ötmesi demek balansının bozulup titremesi manasına gelir..çıkan ses rezonansdan kaynaklanmaktadır..

Turbo çok hassas bir parçadır ve otomobil sanayiinde en hızlı dönen metal parça turboda barınmaktadır..Bu yüzden turbolarında bakımları vardır..Ben 1.6 psa motor için 50 bin km yi peryodik turbo bakımı için uygun buluyorum..yaklaşık maliyeti 200-300 ytl dir..ve peryodik olarak bakımları yapılan turbo asla ölmez..

son olarak yağ değişimi ;

Turbonun işleyen kısmını yağ soğutur, aynı zamanda da yağlar..turbo mili, burcuna asla fiziksel temasda bulunmaz, devamlı arada bir yağ filmi mevcuttur..Eğer kullanılan yağın vizkozu ve kalitesi uygun değilse, turbo iyi soğuyamaz ve yağlanamaz..yağ en yüksek basıncı ve sıcaklığı turbonun içinde görür bu yüzden ne kadar sık yağ deüiştirirseniz ve ne kadar kaliteli yağ kullanırsanız turbonuz o kadar uzun ömürlü olur..




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 29 Ağustos 2008; 22:27:00 >


_____________________________

'14 Opel Insignia 170Hp Cosmo Otomatik - '14 Vw Golf 122Hp Highline Manuel - '13 Dacia Stepway 90Hp - '09 Fiat Doblo Safeline 75Hp


 
532 Mesaj
30 Ağustos 2008; 23:23:28 

silmişler.....


_____________________________

***2013 VW POLO 1.4 COMFORTLINE MANUEL BEYAZ
***DELL INSPIRON N5010 İ3-3GB-320HDD-ATİ HD 5470
***SAMSUNG GALAXY S3


 
1948 Mesaj
8 Aralık 2009; 1:57:07 

Teşekkürler, bu forumda bu tür insanların olması hep iyidir.

quote:

Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

General turbo markalardan bağımsız turbo revizyonu yapan özel bir sanayi turbocusudur, Aynı sanayide benimde bir turbo atölyem bulunmaktadır..Turbo Garrett after market ürünü sıfır bir mamülde olabilir, temiz revize edilmiş 2. el bir üründe olabilir..Malesef Satılmak üzere olan arabalarda genelde düşük maliyetli geçici çözümler tercih edilmektedir..Aracınızın üzerindeki turbonun etiketinde üretim tarihi ile ilgili kodlar mevcuttur..bunları kontrol ettirirseniz kullanılan turbo hakkında bir fikir sahibi olabilirsiniz..

1.6 PSA motorun turbosu için bi kaç püüf noktası;

üzerindeki ısı kalkanını söktüğünüzde turbo çok daha verimli soğuyup daha az problem çıkarmaktadır..

motorun EGR sini iptal ettiğinizde turbo eksoz pervanesi kurumdan ötürü ağırlaşmaz ve turbo balansı bozulmaz..Turbonun ötmesi demek balansının bozulup titremesi manasına gelir..çıkan ses rezonansdan kaynaklanmaktadır..

Turbo çok hassas bir parçadır ve otomobil sanayiinde en hızlı dönen metal parça turboda barınmaktadır..Bu yüzden turbolarında bakımları vardır..Ben 1.6 psa motor için 50 bin km yi peryodik turbo bakımı için uygun buluyorum..yaklaşık maliyeti 200-300 ytl dir..ve peryodik olarak bakımları yapılan turbo asla ölmez..

son olarak yağ değişimi ;

Turbonun işleyen kısmını yağ soğutur, aynı zamanda da yağlar..turbo mili, burcuna asla fiziksel temasda bulunmaz, devamlı arada bir yağ filmi mevcuttur..Eğer kullanılan yağın vizkozu ve kalitesi uygun değilse, turbo iyi soğuyamaz ve yağlanamaz..yağ en yüksek basıncı ve sıcaklığı turbonun içinde görür bu yüzden ne kadar sık yağ deüiştirirseniz ve ne kadar kaliteli yağ kullanırsanız turbonuz o kadar uzun ömürlü olur..



_____________________________



 
1948 Mesaj
8 Aralık 2009; 3:41:43 

peki, psa 1.6 tdci'a daha byük turbo ve intercooler ve performans piston kol vs. daha fazla beygir için böyle bir uygulama mümkün mü ya da var mı ?


_____________________________



 
326 Mesaj
8 Aralık 2009; 21:55:41 

beklemek istemeyenler hks ya da başka bi marka turbo timer taktırabilir


_____________________________

2001 MkIII Ford Mondeo Ghia 2.0



4781 Mesaj
İlgili Kişi
Mehmet Gazihan
İletişim Bilgileri
Adres: Tatlısu Mh. Akif İnan Sk. No10/2 Ümraniye İSTANBUL
Telefon: 0216 471 12 82
Fax: 0532 243 73 66
9 Aralık 2009; 22:28:45 


quote:

Orijinalden alıntı: FrakOff

peki, psa 1.6 tdci'a daha byük turbo ve intercooler ve performans piston kol vs. daha fazla beygir için böyle bir uygulama mümkün mü ya da var mı ?



mevcut motor büyük turbo ile 160 hp lere kadar destekler


_____________________________

Otomobilinizin Motorundaki Gizli Gücü Keşfedin..!

irtibat CEP: 532 243 73 66


Yetkili yükleme merkezi başvuruları için +90 216 471 12 82



 
4 Mesaj
31 Mart 2010; 9:54:14 

arkadaşlar sizlere bişey sorucam benim aracım 2005 model focus tdci usta turboda boşluk var değişmesi gerek dedi bende 2009 model aynı garrett marka bi turbo buldum benim arabama takılsa sorun çıkarmı sizlerden cvp bekliorum


_____________________________



626 Mesaj
31 Mart 2010; 13:09:09 

Çıkmaz, aynı zaten.

Turboda arıza olduğunu nasıl anladınız, ses mi yaptı?


_____________________________



 
137 Mesaj
26 Nisan 2010; 18:47:24 

aynı markada sorun çıkacanı zannetmem..


_____________________________



 
53 Mesaj
28 Nisan 2010; 22:43:15 

bu ıslık sesi sonucunda ne oluyor?
2.el aldığım araç içinde de bu sesi duymaya başladım. ne yapmalıyım?


_____________________________



 
104 Mesaj
16 Mart 2011; 17:50:11 


quote:

Orijinalden alıntı: serkan_u2000

bu ıslık sesi sonucunda ne oluyor?
2.el aldığım araç içinde de bu sesi duymaya başladım. ne yapmalıyım?

TURBOda ses balansı vardır turboyu ses balansı yaptırman gerekir ve bu şekilde ömrünü uzatır sağlıklı şekilde kullanırsın



_____________________________



 
104 Mesaj
16 Mart 2011; 17:54:39 


quote:

Orijinalden alıntı: burak_zambak_18

arkadaşlar sizlere bişey sorucam benim aracım 2005 model focus tdci usta turboda boşluk var değişmesi gerek dedi bende 2009 model aynı garrett marka bi turbo buldum benim arabama takılsa sorun çıkarmı sizlerden cvp bekliorum

turboda biraz yağ boşluğu olması normaldir ama normalin üzerinde ise tamir takımı değişip kullanabilirsiniz.




_____________________________



52 Mesaj
16 Aralık 2011; 0:40:24 

konuyu hortlatıyım:D arkadslar çok uzun zamandır aradıgım tdci aracı buldm ve aldık çok şükür servis turbonun yalnızca biraz sesli çalıstıgını söyledi bu sorun olmaz inş ama o ıslık sesi bende de beliriyor. Ama burada yapılan yorumlara göre çokta takmayacagım, turbo hortumunda çok küçük bi delik var o değişecek inş, performans ta hiç bir sorun yok. Turbo sanırım herkesin korkulu rüyası olmus, heskese kazasız belasız sağlam turbolu sürüşler


_____________________________

İnsan tüm hatalarından arınamadığı ve asla mükemmele ulaşamadığı halde, mükemmellik düşüncesinin zihninde olması Mükemmel Olan tarafından dizayn edildiğini gösteriyor.


 
180 Mesaj
7 Eylül 2012; 15:47:40 

Benim aracım 2010 Focus TDCI titanium. 50 ay garantisi vardı aldığımda. 1 yılı falan kaldı bitmesine.

40.000'de turbo ıslık çalmaya başladı. Ankara OTOKOÇ aracımı bakıma 1 ay geç götürdüğüm için turboyu garantiden değiştirmeyi reddetti. Biraz cırladım ama para etmedi. Tam mahkeme açmaya hazırlanırken babam başka bir servisi denememi söyledi. Gittim. Sağolsunlar ilgilendiler ve garantiden değiştirmeyi kabul ettiler. Aracımı aldım ama araba 1 hafta sonra öldü. Yığıldı kaldı. Yeni takılan turbo iflas etti. Araba ilerliyor ama turbo olmadan. Yani kağnıdan farksız. Tekrar servise gittim. Arkadaşlar turboyu değiştirmişler fakat turbo değişimiyle birlikte rutin olarak yapılması gereken şeyleri (yağ değişimi, yağ kanallarının temizliği vs. diye uzun bir listesi var) yapmamışlar. Bu sefer de sağolsunlar turboyu tekrar garantiden değiştirdiler. Bu arada düğünüme 4-5 günüm kalmıştı ve aracıma çok ihtiyacım vardı. En fazla 1 gün serviste kalabileceğini, sonrasında davetiyelerimi dağıtmak ve diğer işlerim için araca ihtiyacım olduğunu söyleyince bana bir Fiesta tedarik ettiler. 2 gün içinde tekrar turbo değişimi ve diğer malzemelerin tedariğini sağladılar. Araba yaklaşık 1 aydır bende. Hafif ıslık sesi hala var fakat çekişinde bir azalma hissetmiyorum fakat çok tedirginim. Yurtdışından ucuz turbo getirtip yedekte bekletmeyi düşünüyorum. Ola ki turbo bozulursa 50 liraya sanayide montajını yaptırırım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Azalyn -- 7 Eylül 2012; 15:49:49 >


_____________________________



353 Mesaj
11 Eylül 2012; 16:52:51 

Benim 2006'da 0 aldıgım tdci focus aracım 120000 km oldu. Maşşallah motor aksamında tık yok, sadece 110000'de alternatör yandı, o da kronik bir problemmiş.

Turbo icin duzgun kullanırsan 300000 bile gider diyorlar, bakalım benimki ne kadar gidecek.


_____________________________

SC II


186 Mesaj
12 Aralık 2013; 21:37:34 

2011 focusumuz var 94binde, turbodan uğltu geliyor
sebebi nedir?? değiştirmek istesek kaça mal olur? yardım


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Aralık 2013; 11:09:13 

ihtiyacınız olan parçayı buradaki sitede ucuza bulabilirsiniz http://forum.donanimhab...261/f_//tm.htm#85136589 İndirimli Orjinal Ford Yedek Parçaları
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Ford » Ford Focus TDCİ Turbo Değişimi ?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.391