Şimdi Ara

Ford Focus TDCİ Turbo Değişimi ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
1
Favori
41.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • General turbo markalardan bağımsız turbo revizyonu yapan özel bir sanayi turbocusudur, Aynı sanayide benimde bir turbo atölyem bulunmaktadır..Turbo Garrett after market ürünü sıfır bir mamülde olabilir, temiz revize edilmiş 2. el bir üründe olabilir..Malesef Satılmak üzere olan arabalarda genelde düşük maliyetli geçici çözümler tercih edilmektedir..Aracınızın üzerindeki turbonun etiketinde üretim tarihi ile ilgili kodlar mevcuttur..bunları kontrol ettirirseniz kullanılan turbo hakkında bir fikir sahibi olabilirsiniz..

    1.6 PSA motorun turbosu için bi kaç püüf noktası;

    üzerindeki ısı kalkanını söktüğünüzde turbo çok daha verimli soğuyup daha az problem çıkarmaktadır..

    motorun EGR sini iptal ettiğinizde turbo eksoz pervanesi kurumdan ötürü ağırlaşmaz ve turbo balansı bozulmaz..Turbonun ötmesi demek balansının bozulup titremesi manasına gelir..çıkan ses rezonansdan kaynaklanmaktadır..

    Turbo çok hassas bir parçadır ve otomobil sanayiinde en hızlı dönen metal parça turboda barınmaktadır..Bu yüzden turbolarında bakımları vardır..Ben 1.6 psa motor için 50 bin km yi peryodik turbo bakımı için uygun buluyorum..yaklaşık maliyeti 200-300 ytl dir..ve peryodik olarak bakımları yapılan turbo asla ölmez..

    son olarak yağ değişimi ;

    Turbonun işleyen kısmını yağ soğutur, aynı zamanda da yağlar..turbo mili, burcuna asla fiziksel temasda bulunmaz, devamlı arada bir yağ filmi mevcuttur..Eğer kullanılan yağın vizkozu ve kalitesi uygun değilse, turbo iyi soğuyamaz ve yağlanamaz..yağ en yüksek basıncı ve sıcaklığı turbonun içinde görür bu yüzden ne kadar sık yağ deüiştirirseniz ve ne kadar kaliteli yağ kullanırsanız turbonuz o kadar uzun ömürlü olur..




  • Çok değerli bir paylaşım,TDCI kullanıcıları olarak teşekkür eder değerli paylaşımlarının devamını bekleriz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    General turbo markalardan bağımsız turbo revizyonu yapan özel bir sanayi turbocusudur, Aynı sanayide benimde bir turbo atölyem bulunmaktadır..Turbo Garrett after market ürünü sıfır bir mamülde olabilir, temiz revize edilmiş 2. el bir üründe olabilir..Malesef Satılmak üzere olan arabalarda genelde düşük maliyetli geçici çözümler tercih edilmektedir..Aracınızın üzerindeki turbonun etiketinde üretim tarihi ile ilgili kodlar mevcuttur..bunları kontrol ettirirseniz kullanılan turbo hakkında bir fikir sahibi olabilirsiniz..

    1.6 PSA motorun turbosu için bi kaç püüf noktası;

    üzerindeki ısı kalkanını söktüğünüzde turbo çok daha verimli soğuyup daha az problem çıkarmaktadır..

    motorun EGR sini iptal ettiğinizde turbo eksoz pervanesi kurumdan ötürü ağırlaşmaz ve turbo balansı bozulmaz..Turbonun ötmesi demek balansının bozulup titremesi manasına gelir..çıkan ses rezonansdan kaynaklanmaktadır..

    Turbo çok hassas bir parçadır ve otomobil sanayiinde en hızlı dönen metal parça turboda barınmaktadır..Bu yüzden turbolarında bakımları vardır..Ben 1.6 psa motor için 50 bin km yi peryodik turbo bakımı için uygun buluyorum..yaklaşık maliyeti 200-300 ytl dir..ve peryodik olarak bakımları yapılan turbo asla ölmez..

    son olarak yağ değişimi ;

    Turbonun işleyen kısmını yağ soğutur, aynı zamanda da yağlar..turbo mili, burcuna asla fiziksel temasda bulunmaz, devamlı arada bir yağ filmi mevcuttur..Eğer kullanılan yağın vizkozu ve kalitesi uygun değilse, turbo iyi soğuyamaz ve yağlanamaz..yağ en yüksek basıncı ve sıcaklığı turbonun içinde görür bu yüzden ne kadar sık yağ deüiştirirseniz ve ne kadar kaliteli yağ kullanırsanız turbonuz o kadar uzun ömürlü olur..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 29 Ağustos 2008; 22:27:00 >




  • Mrb arkadaşlar.

    Yaklaşık 2 aydır uygun fiyata Focus Ghia TDCİ arıyordum ve sonunda istediğim gibi bişey buldum.

    Araba 45000 de gittim görüştüm ve adam turbosunun değiştiğini söyledi...Bu biraz midemi bulandırdı.

    Nasıl bişe taktığını da bilmiyorum belki çıkma belki sıfır orjinal belki de yan sanayi.

    Arabayı alırsam ve turbo orjinal değilse yetkili bir serviste taktırmayı düşünüyorum.

    Bu bana ne kadara patlar ve ilerde bi sorun çıkarabilir mi ? Bu konuda pek bi bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim.


    Yorumlarınızı Bekliyorum Şimdiden teşekkürler....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fenerkolik12 -- 26 Temmuz 2008; 3:21:59 >



  • bulduğunuz araç kaç model, sonuçta garantisi devam eden bir araçsa mutlaka garantiden değiştirmştir yani orjinaldir.
  • Yaklaşık 2.000 TL civarı olur. Benim eski arabamda garantiden değişmişti. Fiyatını o zaman sormuştum. Pahalı bir parça bu. Garantili dönemde binmekte fayda var bu tür araçlara. 2+ 3 yıl şeklinde garanti olmazsa zor bunların giderini karşılamak.Ben o dönemde 2 + 2 şeklinde garanti satın almıştım.
  • Araba 2006 model.bgün sordum general turbo dan deiştirmişler.sanırsam garanti kapsamında değil araç.Turbo masrafı olduğu için fiyattan da düşmüyor.

    İlerde aynı sorunu çıkarır mı ? yani bazı parçalar wardır bi bozuldumu gerisi gelen.Yani kullanım hatası dışında sorun yapar mı yine



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fenerkolik12 -- 26 Temmuz 2008; 14:09:06 >
  • orjinal turbo garrett bizim TDCI focuslarda..belki de bu motorun en önemli parçası turbo..en azından yetkili serviste bir kontrol ettirmelisiniz bence sonradan takılan turboyu..
  • General turbo garret marka turbo satıyor zaten.Yani parça orjinal...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fenerkolik12 -- 26 Temmuz 2008; 14:54:45 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fenerkolik12

    Mrb arkadaşlar.

    Yaklaşık 2 aydır uygun fiyata Focus Ghia TDCİ arıyordum ve sonunda istediğim gibi bişey buldum.

    Araba 45000 de gittim görüştüm ve adam turbosunun değiştiğini söyledi...Bu biraz midemi bulandırdı.

    Nasıl bişe taktığını da bilmiyorum belki çıkma belki sıfır orjinal belki de yan sanayi.

    Arabayı alırsam ve turbo orjinal değilse yetkili bir serviste taktırmayı düşünüyorum.

    Bu bana ne kadara patlar ve ilerde bi sorun çıkarabilir mi ? Bu konuda pek bi bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim.


    Yorumlarınızı Bekliyorum Şimdiden teşekkürler....


    Orijinal parçalarla değiştirilmişse ve servis kayıtları varsa bence sorun olmaz, herkesin başına geliyor benzer şeyler. Benimki 52 binde ve servis birşey yok dese de hafiften bi ıslık sesi var mesela, bir de başka servise götürüp baktıracam. Arabayı kapsamlı incellettir bir servise veya tanıdığa götürüp. Başka şeyleri de değişmiş olmasın yeter ki.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: oka76


    quote:

    Orjinalden alıntı: fenerkolik12

    Mrb arkadaşlar.

    Yaklaşık 2 aydır uygun fiyata Focus Ghia TDCİ arıyordum ve sonunda istediğim gibi bişey buldum.

    Araba 45000 de gittim görüştüm ve adam turbosunun değiştiğini söyledi...Bu biraz midemi bulandırdı.

    Nasıl bişe taktığını da bilmiyorum belki çıkma belki sıfır orjinal belki de yan sanayi.

    Arabayı alırsam ve turbo orjinal değilse yetkili bir serviste taktırmayı düşünüyorum.

    Bu bana ne kadara patlar ve ilerde bi sorun çıkarabilir mi ? Bu konuda pek bi bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim.


    Yorumlarınızı Bekliyorum Şimdiden teşekkürler....


    Orijinal parçalarla değiştirilmişse ve servis kayıtları varsa bence sorun olmaz, herkesin başına geliyor benzer şeyler. Benimki 52 binde ve servis birşey yok dese de hafiften bi ıslık sesi var mesela, bir de başka servise götürüp baktıracam. Arabayı kapsamlı incellettir bir servise veya tanıdığa götürüp. Başka şeyleri de değişmiş olmasın yeter ki.

    oka76 arkadas mutlaka turbonu değiştir. Bende de o ıslık sesi vardı. Servise götürdüm sorun yok dediler. Ustayla atıştık biraz sonra değiştirdiler. Bende motor sıcakken gaza basılıp bırakılınca cıık cıık dıye ses yapıyordu. Dediklerine göre turbonun içindeki paletlerde sorun varmış. 74 bın km de değişti. Garett marka takıldı. Şu an sorun yok....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: demir_mert


    quote:

    Orjinalden alıntı: oka76


    quote:

    Orjinalden alıntı: fenerkolik12

    Mrb arkadaşlar.

    Yaklaşık 2 aydır uygun fiyata Focus Ghia TDCİ arıyordum ve sonunda istediğim gibi bişey buldum.

    Araba 45000 de gittim görüştüm ve adam turbosunun değiştiğini söyledi...Bu biraz midemi bulandırdı.

    Nasıl bişe taktığını da bilmiyorum belki çıkma belki sıfır orjinal belki de yan sanayi.

    Arabayı alırsam ve turbo orjinal değilse yetkili bir serviste taktırmayı düşünüyorum.

    Bu bana ne kadara patlar ve ilerde bi sorun çıkarabilir mi ? Bu konuda pek bi bilgim yok yardımcı olursanız sevinirim.


    Yorumlarınızı Bekliyorum Şimdiden teşekkürler....


    Orijinal parçalarla değiştirilmişse ve servis kayıtları varsa bence sorun olmaz, herkesin başına geliyor benzer şeyler. Benimki 52 binde ve servis birşey yok dese de hafiften bi ıslık sesi var mesela, bir de başka servise götürüp baktıracam. Arabayı kapsamlı incellettir bir servise veya tanıdığa götürüp. Başka şeyleri de değişmiş olmasın yeter ki.

    oka76 arkadas mutlaka turbonu değiştir. Bende de o ıslık sesi vardı. Servise götürdüm sorun yok dediler. Ustayla atıştık biraz sonra değiştirdiler. Bende motor sıcakken gaza basılıp bırakılınca cıık cıık dıye ses yapıyordu. Dediklerine göre turbonun içindeki paletlerde sorun varmış. 74 bın km de değişti. Garett marka takıldı. Şu an sorun yok....



    Uyarı için teşekkürler. Benimki öyle bir ses değil, 2000 devir civarı beliriyor ama 2500 devir bile olmadan kayboluyor. Yine de o ses turbonun kendisinde veya hortumlarında sorun olduğu anlamına geliyor benim bildiğim. Araba garantide olduğundan sorun yok deyip geçiştirebilirler diye düşünüyorum, bu yüzden başka servise götürecem, hatta belki Bosch Car Service e bir götürüp motora baktırırım.




  • eyw. beyler.yorumlarınız için teşekkürler.
  • garret turbo kullanır ford.
    50.000 km de değişti benimde garantiden.
    Şu an 93.000 de sorun yok maşallah.
    dediklerine göre turbo ömrü genelde 120-130.000 km civarı.
    ort sürücü 8 yılda anca yapar.
    hele benimki gibi 50.000 de 0 lanmışsa 170-180 000 km eder.
  • babamı ikna edemedim ve araba gitti çevreden aynı sorunu bir daha yapar,45000 de turbo deişimi olur mu, vs... yorumlar gelince yalan oldu...Hayırlısı dierek avutuyorum kendimi
  • Arkadaşlar dizel motorlarda o ıslık sesi nerdeyse her araçta var bencede bi problem çıkarmaz 2 ay önce benim arabanında turbosu garantiden değişti sadece arabanın çekişinde biraz düşme oldu yavaş yavaş açılır dedi usta ve açılmaya başladı.
  • 90.000 km bakımında dizel Focus'umun turbosu garanti kapsamında değiştirildi. Belirtiler aşağı yukarı anlatılanlarla aynı: 1500-2500 devir arasında motor devirlenirken gelen ıslık sesi...
  • NE BU YA 45-50 70 BİN KM DE TURBO MU DEĞİŞİR
    BUNUN FABRİKA ÇIKIŞLISI BU MOTORDA BU KADAR KALIYORSA
    0 KM MOTOR İLE SONRADAN TAKILANIN ÖMRÜ YARI YARIYA AZALIR
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Superonline1

    NE BU YA 45-50 70 BİN KM DE TURBO MU DEĞİŞİR
    BUNUN FABRİKA ÇIKIŞLISI BU MOTORDA BU KADAR KALIYORSA
    0 KM MOTOR İLE SONRADAN TAKILANIN ÖMRÜ YARI YARIYA AZALIR


    Normalde değişmez ama bizim yok eurodiesel yok eşekpower yok bilmemne diye aldığımız yakıtlar avrupadakilere falan göre
    daha düşük kaliteli yakıtlar olduğu için oluyor bence bunlar. Takılan parça orijinalse yarı yarıya azalma gibi bir durum olmaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: focuspower

    Arkadaşlar dizel motorlarda o ıslık sesi nerdeyse her araçta var bencede bi problem çıkarmaz 2 ay önce benim arabanında turbosu garantiden değişti sadece arabanın çekişinde biraz düşme oldu yavaş yavaş açılır dedi usta ve açılmaya başladı.


    Turbo olan her arabada ıslık sesi olur ama genelde arabanın dışında duyarsın o ıslığı. Bu ses daha önce duymadığımız, arabanın içinden de duyulabilen bir ses. Araba devirlenirken itfaiye arabası gibi ses çıkarır bu bahsettiğim oradan anlarsın
  • arkadaşlar turbo kullanmak bir sanattır.öyle herkes turbo motorlu araba kullanamaz.ilk önce arabayı ilk çalıştırma esnasında asla gaz pedalına basılmaması gerekiyor.bir diger husus ise eger sehiriçi kullandıysanız motoru durdurmadan önce 10-15 sn.kadar yok eger uzun süreli otoban kullanımından sonra en az 1-2 dk.kadar durduktan sonra rolantide çalıştırarak motoru durdurmak gerekir.bunları eger yapmazsanız elbette turbolar 40-50 bin km de ıslık çalmaya başlar çünki turbonun içindeki paller eger yeterınce beklemezsenız yaglanmaz ve donmeye devam eder yagsız donuncede hasar olusur.nacızane tavsıyem bunlardır.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.