Şimdi Ara

DH MAZDA TAKIMI (46. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.443
Cevap
6
Favori
81.741
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hayırlı olsun.Kazasız belasız sürüşler dilerim. Kaça aldığınızı ve hangi model olduğunuda paylaşırsanız memnun olurum.
  • NovariX nasıl bir sürüş yaptın paylaşırsan sevinirim ben uzun yolda 700km zor gördümde
  • Tüplü olmasın?
  • Selam arkadaşlar.
    Bende bir mazda3 alarak aranıza katıldım. Yanlız forumda mazda piyasası gibi cansız :)

    Saygılar...
  • Hoşgeldiniz ve hayırlı olsun,

    Arabanızı kaça aldınız ve hangi spesifikasyonda?
  • teşekkür ederim.

    2006 sport dynamic modeli.A/T . 36000km kazasız.siyah. 23500e bayağı bi pazarlık sonucu aldım.
    bi üzerime almasıyla kaskosu kaldı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derebeyim

    teşekkür ederim.

    2006 sport dynamic modeli.A/T . 36000km kazasız.siyah. 23500e bayağı bi pazarlık sonucu aldım.
    bi üzerime almasıyla kaskosu kaldı..




    süper fiyat ve km. hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler.bende 2006-2007 düşünüyorum 323 satarsam.veya opeli satıp sizin kasanın 2008-2009 olur az km.li.Siyah rengi bende çok seviyorum.yeni kasa hoşuma gitmedi.
  • Hayırlı olsun güle güle kullan
  • hayırlı olsun gülegüle kullanın
  • teşekkürler arkadaşlar....
    Harbiden kullanımı zevkli biir araba. kullananın kopması zor bir araba
  • mazda bağımlılık yapar dikkat edin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MZR34

    mazda bağımlılık yapar dikkat edin


    aynen katılıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tecniq

    Herkese Selamlar...
    Uzun süredir Foruma giremiyordum.
    şimdi tekrar döndüm :)

    Eski bir Mazda fanatiği olarak benimde burda sormak istediğim bi konu var. yardımcı olursanız sevinirim.

    Herkesin bildiği gibi "Yeni Mazda 3" 105 Bg. ama en büyük rakipleri Auris 124 bg olan motorunu yeni çıkardığı makyajlı kasada 132 bg yaptı. Diğer önemli rakip Honda Civic ise 125 bg.
    Şimdi burda deniyorki Tork beygirden daha önemlidir. Mazdanın sitesinde bu aracın maksimum torku 4000 devirde 145 nm olarak gösterilmiş. Aurisin sitesinde ise 4400 devirde 160 nm yazıyor. ayrıca yakıt tüketim değerlerine baktığımızda ikiside karma 6,5 lt vermişler.
    Şimdi benim anlamadığım bütün değerler (tork, beygir, yakıt tüketimi) Mazda 3 motorunun daha zayıf olduğunu göstermiyormu? bu motorun artısı nedir?
    yoksa benmi değerleri okumayı bilmiyorum? Mazda neden böyle bişey yaptı acaba? bilen varmı?




    sadece güç veya tork önemli değil.....
    o gücün üzerinde ne kadar yük var onu bilmek ve birlikte değerlendirmek lazım
    bu nedenle ağırlık/güç oranına bakmak lazım...
    bu bize bir beygirin sırtındaki yükü verecek....elbette sırtında yükü az olan beygir daha kıvrak olacaktır

    mazda 3 sedan = 1160 kg ve 105 HP ve 145 Nm
    corolla sedan = 1275 kg ve 124 HP ve 157 Nm
    civic sedan = 1193 HP ve 125 HP ve 152 Nm
    volvo s40 = 1324 kg ve 100 HP ve 150 Nm
    Ford Focus = 1257 kg ve 115 HP ve 155 Nm
    Fiat Bravo = 1260 kg ve 120 HP ve 206 Nm

    güç/ağırlık ve tork/ağırlık oranlarına bakarsak

    mazda3 = 11.05 kg --- 8.00 kg
    toyota corolla = 10.28 kg --- 8.12
    honda civic = 9.55 kg --- 7.85 kg
    volvo s40 = 13.24 kg --- 8.83 kg
    ford focus = 10.93 kg --- 8.11 kg
    fiat bravo = 10.50 kg --- 6.12 kg

    bu örneklerden hareket ile (daha başkalarıda ilave edilebilir)
    güç/ağırlıkta en kıvrak beygir civic sonra corolla ve bravo...ardından focus ve mazda3 birbirine yakın....s40 ise vahim
    tork/ağırlıkta çekişi en yüksek beygir bravo sonra civic ardından mazda3, sonra corolla ve focus ve yine s40 vahim

    ağırlıkları gözönüne alırsanız mazda3 güç olarak biraz düşük ama tork olarak yeterli gözüküyor

    mazda3'e fazla laf etmeyin...o zaman volvo s40'cılar ne yapsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 17 Eylül 2009; 1:01:46 >




  • mazda3. performansı düşük diyen üzerine basarak söylüyorum %90 arabayı sürmeyen tipler kulaktan dolma ile konuşuyorlar araba gayet canlı tepkiler veriyor sınıfındaki çoğu arabayı dize getiyor bunu ben değil testlerde söylüyor fabrika verisi benim arabanın 11 sn ama ben çoğu denememde 10.4 vs gibi rakamlarda çıktım zaten arabam.com' daki bir teste araba 11 sn çıkıyor diğerinde 10.4 bana inanmayan olur diye örnek verdim o bakımdan benden başka deneme yapıp bunu söyleyenlerde var arabanın kağıt verisinden çok yola basmasına yansıtmasına bakmalıyız tabi türk insanı kağıt verisinde yüksek olmasını ister çünkü ayrı bir hava katıyor araban kaç bg 130 bg off vay uçar :D ama yola yansıtmıyor araba neyapayım onu ama adam gibi yola yansıtan 105 bg daha iyi




  • Kesinlikle katılıyorum sana Mzr, Asıl olay işlevlik,

    İnsanın ilk önce altındaki arabayı tanıması ve onunla neler yapabileceğinin farkına varması gerekiyor.Ben Mazdamla 80-90km ile bir viraja girebiliyorum ama kimi yemez diye 50-60'a düşer(burada bahsettiğim sadece aracını tanımaması).Ben 4000-5000 devirlerde kullanırım,kimi motor patlar diye 4000'ni görmez.Sorduğunda benim arabam 120-130 beygir der.

    Hepimiz arabalarımızı iyi tanıyalım,Trafiktekilere saygılı olalım.

    Emniyet kemersiz dolaşmayalım.

    saygılar :)
  • kesinlikle katılıyorum size arabayı tanımak çok önemli her şey arabada bitmiyor onu süren sürücüde önemli biri olur arabaya devrini aldırmaz hantal der diğeri devrini aldırır seri der Fakat otomatik yüzünden bu hantal damgasını yiyor mazda3 sonuçta 4 vites fakat 105 bg olmasına rağmen rakibleri ile kafa kafaya sadece civic zorluyor oda sport konuma getirince
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tecniq
    Herkesin bildiği gibi "Yeni Mazda 3" 105 Bg. ama en büyük rakipleri Auris 124 bg olan motorunu yeni çıkardığı makyajlı kasada 132 bg yaptı. Diğer önemli rakip Honda Civic ise 125 bg.
    Şimdi burda deniyorki Tork beygirden daha önemlidir. Mazdanın sitesinde bu aracın maksimum torku 4000 devirde 145 nm olarak gösterilmiş. Aurisin sitesinde ise 4400 devirde 160 nm yazıyor. ayrıca yakıt tüketim değerlerine baktığımızda ikiside karma 6,5 lt vermişler.
    Şimdi benim anlamadığım bütün değerler (tork, beygir, yakıt tüketimi) Mazda 3 motorunun daha zayıf olduğunu göstermiyormu? bu motorun artısı nedir?
    yoksa benmi değerleri okumayı bilmiyorum? Mazda neden böyle bişey yaptı acaba? bilen varmı?

    Mazda 3'ün performansı (performans sadece motor'un ürettiği güç ve tork değil aracın bütününde) rakiplerine göre oldukça iyi durumda aslında.
    http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=75
    adresinde mazda 3'ün aktarma organlarının performans ile birlikte yola iletilen güç ve tork ifade ediliyor. sonuçta. 105 beygirlik motor gücü yola 99 beygir olarak aktarılıyor.
    rakipleri ise
    yeni renault 110 beygirlik motor gücünü 97 beygir olarak aktarabiliyor.
    2007 model golf 105 beygirlik motor gücünü 93 beygir olarak aktarabiliyor.
    Web sayfasındaki en güncel 1.6 toyota:2000 model toyota corolla 110 beygiri 96 beygir olarak yola aktarıyor.
    Web sayfasındaki en güncel 1.6 honda:2001 model honda civic 110 beygiri 102 beygir olarak yola aktarıyor.

    güncel motorlar ile toyota'nın aktardığı güç mazda'dan fazladır ancak kaybı mazda'nın üstününde.
    Hatta şu çok açık, yukarıdaki markaların atmosferik motorları için 1.6litre hacminde motor ile en yüksek verimde aktarımı mazda yapıyor.




  • Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler,

    Madalyonun birde diğer tarafında 125-115 Hp lik diğer araçların Mazda karşısında ne yazıkki Yüksek beygir güçleri ile reklam farkı olmakta.Nedense çoğu insan bunun motoru düşük güçte deyip diğer markalara yöneliyor hemen.Bakınız Donanın Haberdeki yazılara.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ardakutlu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tecniq
    Herkesin bildiği gibi "Yeni Mazda 3" 105 Bg. ama en büyük rakipleri Auris 124 bg olan motorunu yeni çıkardığı makyajlı kasada 132 bg yaptı. Diğer önemli rakip Honda Civic ise 125 bg.
    Şimdi burda deniyorki Tork beygirden daha önemlidir. Mazdanın sitesinde bu aracın maksimum torku 4000 devirde 145 nm olarak gösterilmiş. Aurisin sitesinde ise 4400 devirde 160 nm yazıyor. ayrıca yakıt tüketim değerlerine baktığımızda ikiside karma 6,5 lt vermişler.
    Şimdi benim anlamadığım bütün değerler (tork, beygir, yakıt tüketimi) Mazda 3 motorunun daha zayıf olduğunu göstermiyormu? bu motorun artısı nedir?
    yoksa benmi değerleri okumayı bilmiyorum? Mazda neden böyle bişey yaptı acaba? bilen varmı?

    Mazda 3'ün performansı (performans sadece motor'un ürettiği güç ve tork değil aracın bütününde) rakiplerine göre oldukça iyi durumda aslında.
    http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=75
    adresinde mazda 3'ün aktarma organlarının performans ile birlikte yola iletilen güç ve tork ifade ediliyor. sonuçta. 105 beygirlik motor gücü yola 99 beygir olarak aktarılıyor.
    rakipleri ise
    yeni renault 110 beygirlik motor gücünü 97 beygir olarak aktarabiliyor.
    2007 model golf 105 beygirlik motor gücünü 93 beygir olarak aktarabiliyor.
    Web sayfasındaki en güncel 1.6 toyota:2000 model toyota corolla 110 beygiri 96 beygir olarak yola aktarıyor.
    Web sayfasındaki en güncel 1.6 honda:2001 model honda civic 110 beygiri 102 beygir olarak yola aktarıyor.

    güncel motorlar ile toyota'nın aktardığı güç mazda'dan fazladır ancak kaybı mazda'nın üstününde.
    Hatta şu çok açık, yukarıdaki markaların atmosferik motorları için 1.6litre hacminde motor ile en yüksek verimde aktarımı mazda yapıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler,

    Madalyonun birde diğer tarafında 125-115 Hp lik diğer araçların Mazda karşısında ne yazıkki Yüksek beygir güçleri ile reklam farkı olmakta.Nedense çoğu insan bunun motoru düşük güçte deyip diğer markalara yöneliyor hemen.Bakınız Donanın Haberdeki yazılara.


    "iğneyi kendine çuvaldızı başkasına batır" derler

    mazda'mın yeteri kadar tanınmamasında distribütör firmanın bir suçu elbette vardır
    ancak forumda yeteri kadar tanınmamasında ise mazda sahibi forumdaşlarımızın suçu vardır

    benim hiç mazdam olmadı ama bu halimle mazda 3'ün tanınmasına katkıda bulunmaya çalışıyorum
    çünkü yeni kasanın C segmenti için çok ciddi bir alternatif olduğunu ve hakettiği yerde olmadığını düşünüyorum

    dediğiniz gibi beygir gücü ile arabanın seriliği ve çekişi arasında doğrusal bir ilişki kurmak pek doğru olmaz

    mesela; aynı segmentte olup sundukları donanım ve fiyatları ile birbirine rakip olan chevrolet cruze ve mazsa 3'ü ele alalım.
    gedizlerde test aracı olan otomatik vitesli 113 HP'lik chevrolet cruze ile şahsuvaroğlundaki otomatik vitesli 105 HP'lik mazda 3 sedanı test ettiğinizde mazda 3'ün kesinlikle daha seri ve gaz tepkilere daha hızlı cevap veren daha iyi performanslı bir motora sahip olduğunu ve 1-1.5 lt/100km daha az yakıt tüketimi olduğunu göreceksiniz....elbette cruze mazda3 kadar kaliteli bir araba değil, bunu kullanırken hemen anlıyorsunuz....motor, aktarma organları ve yürüyen aksam mazda3 kadar kaliteli olmadığından yolda sürüş esnasında fark apaçık ortaya çıkıyor....asfalt ve bozuk zemin üzerinde mazda3 tok ve sessiz araba iken cruze'da makyajının altındaki ucuzluğunu bozuk yolda ilerlerken alt ve arka kısımdan gelen anormal ses ve titreşimler ile belli ediyor...ama bütün bunlara rağmen ne yazıkki insanlar iki arabayı kağıt üzerindeki sayılara bakarak değerlendiriyor...

    mazda hakkında bildiklerinizi ve tecrübelerinizi insanlarla paylaşmalısınız ki insanlar daha doğru kararlar verebilsin
    sonuçta yalan söyleyin demiyorum yanlış anlaşılmasın, sadece doğruların yarısını anlatsanız bile mazda hakkettiği yeri bulmaya başlar...

    sağlıcakla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 19 Eylül 2009; 19:46:20 >




  • Bayramınız mübarek olsun arkadaşlar
  • 
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.