Şimdi Ara

lastiklerin ömrü ne kadardır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
1
Favori
86.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir lastikçiye göre kilometresi az da olsa,diş derinliği yeterli de olsa 4 yılda değiştirmek gerekiyormuş.Doğru mudur



  • evet size doğru söylenmiş.
    lastik yapısı gereği 4-5 yıl içinde bayatlar.
    yani üzerinde gözle kolaylıkla görebileceğiniz çatlaklar oluşur.ilk zamanına göre sertleşir.
  • 2005 ten beri kullanılan Michelin lastik var aracımda..Derinlikleri vs iyi ama o gün Beşiktaşın ara sokaklarında baya meyilli ama kısa mesafeli bir yokusu artık lastiklerin sertleşmesinden dolayı çıkamadım..

    Tehlikeli olabilir frenajda da..
  • lastik ömrü aslında dört yıldır.özellikle sert lastiklerde.ymuşak lastiklerde 6 ay oynayabilir ama o kadar bekletmenin manası yok.lastikler 60000 km civarında yenisiyle değiştirilmeli
  • aracımda goodyear gt3 takılı. 2003 yılı üretimi. diş derinliği iyi durumda. yanaklarda ve omuzlarda çatlak falan yok. sadece sırt deseni üzerinde çok ince kılcar damar şeklinde küçük çatlaklar var. (hemde çok aşırı miktarda). hareket halindeyken ön lastiklerden vırk vırk şeklinde şes geliyor. birkaç lastikçiye gösterdim. kimi hemen değiştir , kimi hiç gerek yok ,kimide 5-6 bin km daha yap ondan sonra değiştir dedi. kuru havada yol tutuşu ve frenleme iyi. ıslak yolda tutunma zayıflıyor.bunu birazda gt3 lerin ıslak yol performansının zayıflığına bağlıyorum.
    kafama takılan şu:
    çok fazla km yapmıyorum. 5 yılda bir lastiği bitirecek kadar yani. iyi marka alıyorum ama lastiği bitiremeden sertleşme vb sebeblerden değiştirmek zorumda kalıyorum. bunun yerine orta veya ucuz halli lastik alsam nasıl olur. lastik tavsiyeniz ne olur. (sadece yaz lastiği önerisi istiyorum. 4 adet kış lastiğim var. )
  • Nokian
  • Nokian aldım goodyear vardı bir üst sınıfa geçmiş gibi hissediyorum. NCT vardı 205-55-R16
  • kılcal çatlaklar hava basıncının temas ettiği yerlerde ise lastik hemen değiştirilmesi gereklidir.Ancak sizin bahsettiğiniz yer desen üstünde yere temas eden kısımda sanırım. Bu kılcal çatlaklar sert frenlerde genişleyerek durma mesafesini olumsuz yçnde etkileyecektir. Ancak en çok korkulan durum olan lastik patlaması basınç altında gerilen lastikte kılcal çatlak varsa olur.Bu şekilde olması lastiğin ömrünün dolduğunu gösterir. Bazen yılı azaltan faktöçr direk güneş ışığına marz kalan lastikler üstünde olmaktadır. Özellikle havanın açık ve güneşli olduğu durumlarda lastiğin yanaklarına direk güneş ıçığının gelmesi ve sıcaklık faktörü ile süreyi kısaltması gayet normaldir.Almanya'daki hava ile Antalya'da ki hava bir olmadığına göre , süre de aynı olması söz konusu değildir.Burada dikkatli bir gözlem ile kıcal çatlak tespitinde yanak ve basınç göremn yüzeylerde rastlanırsa hiç vakit kaybetmeden o lastik yenisi ile değiştirilmelidir.

    Bu konuda fikrim , kötü tanınan bir marka bile olsa yeni sıfır lastik en iyi isim yapmış ama süresi geçmiş bir lastikten daha güvenlidir.Kısa mesafede druma olayı farklı bir durumdur. Ama lastiğin ilk çukurda veya tümsekte patlayıp patlamaması lastiğin kılcal çatlakları ile alakalı bir durumdur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mndrs69

    aracımda goodyear gt3 takılı. 2003 yılı üretimi. diş derinliği iyi durumda. yanaklarda ve omuzlarda çatlak falan yok. sadece sırt deseni üzerinde çok ince kılcar damar şeklinde küçük çatlaklar var. (hemde çok aşırı miktarda). hareket halindeyken ön lastiklerden vırk vırk şeklinde şes geliyor. birkaç lastikçiye gösterdim. kimi hemen değiştir , kimi hiç gerek yok ,kimide 5-6 bin km daha yap ondan sonra değiştir dedi. kuru havada yol tutuşu ve frenleme iyi. ıslak yolda tutunma zayıflıyor.bunu birazda gt3 lerin ıslak yol performansının zayıflığına bağlıyorum.
    kafama takılan şu:
    çok fazla km yapmıyorum. 5 yılda bir lastiği bitirecek kadar yani. iyi marka alıyorum ama lastiği bitiremeden sertleşme vb sebeblerden değiştirmek zorumda kalıyorum. bunun yerine orta veya ucuz halli lastik alsam nasıl olur. lastik tavsiyeniz ne olur. (sadece yaz lastiği önerisi istiyorum. 4 adet kış lastiğim var. )




  • teşekkür ederim sayın vezir. çok faydalı oldu açıklamanız.

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    kılcal çatlaklar hava basıncının temas ettiği yerlerde ise lastik hemen değiştirilmesi gereklidir.Ancak sizin bahsettiğiniz yer desen üstünde yere temas eden kısımda sanırım. Bu kılcal çatlaklar sert frenlerde genişleyerek durma mesafesini olumsuz yçnde etkileyecektir. Ancak en çok korkulan durum olan lastik patlaması basınç altında gerilen lastikte kılcal çatlak varsa olur.Bu şekilde olması lastiğin ömrünün dolduğunu gösterir. Bazen yılı azaltan faktöçr direk güneş ışığına marz kalan lastikler üstünde olmaktadır. Özellikle havanın açık ve güneşli olduğu durumlarda lastiğin yanaklarına direk güneş ıçığının gelmesi ve sıcaklık faktörü ile süreyi kısaltması gayet normaldir.Almanya'daki hava ile Antalya'da ki hava bir olmadığına göre , süre de aynı olması söz konusu değildir.Burada dikkatli bir gözlem ile kıcal çatlak tespitinde yanak ve basınç göremn yüzeylerde rastlanırsa hiç vakit kaybetmeden o lastik yenisi ile değiştirilmelidir.

    Bu konuda fikrim , kötü tanınan bir marka bile olsa yeni sıfır lastik en iyi isim yapmış ama süresi geçmiş bir lastikten daha güvenlidir.Kısa mesafede druma olayı farklı bir durumdur. Ama lastiğin ilk çukurda veya tümsekte patlayıp patlamaması lastiğin kılcal çatlakları ile alakalı bir durumdur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mndrs69

    aracımda goodyear gt3 takılı. 2003 yılı üretimi. diş derinliği iyi durumda. yanaklarda ve omuzlarda çatlak falan yok. sadece sırt deseni üzerinde çok ince kılcar damar şeklinde küçük çatlaklar var. (hemde çok aşırı miktarda). hareket halindeyken ön lastiklerden vırk vırk şeklinde şes geliyor. birkaç lastikçiye gösterdim. kimi hemen değiştir , kimi hiç gerek yok ,kimide 5-6 bin km daha yap ondan sonra değiştir dedi. kuru havada yol tutuşu ve frenleme iyi. ıslak yolda tutunma zayıflıyor.bunu birazda gt3 lerin ıslak yol performansının zayıflığına bağlıyorum.
    kafama takılan şu:
    çok fazla km yapmıyorum. 5 yılda bir lastiği bitirecek kadar yani. iyi marka alıyorum ama lastiği bitiremeden sertleşme vb sebeblerden değiştirmek zorumda kalıyorum. bunun yerine orta veya ucuz halli lastik alsam nasıl olur. lastik tavsiyeniz ne olur. (sadece yaz lastiği önerisi istiyorum. 4 adet kış lastiğim var. )






  • nokian ın garanti işleyişi konusunda yaşadığınız sıkıntıyı forumlardan takip ettim.lastik kalitesi kadar satış sonrası hizmet çok önemli. bu nedenle nokian düşünmüyorum.ilginize teşekkür ederim..
    quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin

    Nokian aldım goodyear vardı bir üst sınıfa geçmiş gibi hissediyorum. NCT vardı 205-55-R16
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mndrs69

    aracımda goodyear gt3 takılı. 2003 yılı üretimi. diş derinliği iyi durumda. yanaklarda ve omuzlarda çatlak falan yok. sadece sırt deseni üzerinde çok ince kılcar damar şeklinde küçük çatlaklar var. (hemde çok aşırı miktarda). hareket halindeyken ön lastiklerden vırk vırk şeklinde şes geliyor. birkaç lastikçiye gösterdim. kimi hemen değiştir , kimi hiç gerek yok ,kimide 5-6 bin km daha yap ondan sonra değiştir dedi. kuru havada yol tutuşu ve frenleme iyi. ıslak yolda tutunma zayıflıyor.bunu birazda gt3 lerin ıslak yol performansının zayıflığına bağlıyorum.
    kafama takılan şu:
    çok fazla km yapmıyorum. 5 yılda bir lastiği bitirecek kadar yani. iyi marka alıyorum ama lastiği bitiremeden sertleşme vb sebeblerden değiştirmek zorumda kalıyorum. bunun yerine orta veya ucuz halli lastik alsam nasıl olur. lastik tavsiyeniz ne olur. (sadece yaz lastiği önerisi istiyorum. 4 adet kış lastiğim var. )


    Kesinlikle fulda almanızı tavsiye ederim hem Alman teknolijisi'ne sahip hem ekonomik




  • ne demek , her zaman yardıma hazırım.

    Kauçuk aslında bir ağacın sütünden başka birşey değildir.Ve tüm otomobil lastiklerinin de özü budur. Sürtünmeyi sağlayan temelbileşen budur ve tamamen doğal bir üründür.yaşlana n ve ömürü kısıtlı olan da bu maddedi,r.Deatylı bilgi yazmaktansa bir link vermem olayı daha kolaylaştıracaktır. bilgi sahibi olmak isteyenler detaylıca okuyabilir.

    http://www.kaucuk.org/kaucuk.asp


    quote:

    Orjinalden alıntı: mndrs69

    teşekkür ederim sayın vezir. çok faydalı oldu açıklamanız.

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    kılcal çatlaklar hava basıncının temas ettiği yerlerde ise lastik hemen değiştirilmesi gereklidir.Ancak sizin bahsettiğiniz yer desen üstünde yere temas eden kısımda sanırım. Bu kılcal çatlaklar sert frenlerde genişleyerek durma mesafesini olumsuz yçnde etkileyecektir. Ancak en çok korkulan durum olan lastik patlaması basınç altında gerilen lastikte kılcal çatlak varsa olur.Bu şekilde olması lastiğin ömrünün dolduğunu gösterir. Bazen yılı azaltan faktöçr direk güneş ışığına marz kalan lastikler üstünde olmaktadır. Özellikle havanın açık ve güneşli olduğu durumlarda lastiğin yanaklarına direk güneş ıçığının gelmesi ve sıcaklık faktörü ile süreyi kısaltması gayet normaldir.Almanya'daki hava ile Antalya'da ki hava bir olmadığına göre , süre de aynı olması söz konusu değildir.Burada dikkatli bir gözlem ile kıcal çatlak tespitinde yanak ve basınç göremn yüzeylerde rastlanırsa hiç vakit kaybetmeden o lastik yenisi ile değiştirilmelidir.

    Bu konuda fikrim , kötü tanınan bir marka bile olsa yeni sıfır lastik en iyi isim yapmış ama süresi geçmiş bir lastikten daha güvenlidir.Kısa mesafede druma olayı farklı bir durumdur. Ama lastiğin ilk çukurda veya tümsekte patlayıp patlamaması lastiğin kılcal çatlakları ile alakalı bir durumdur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mndrs69

    aracımda goodyear gt3 takılı. 2003 yılı üretimi. diş derinliği iyi durumda. yanaklarda ve omuzlarda çatlak falan yok. sadece sırt deseni üzerinde çok ince kılcar damar şeklinde küçük çatlaklar var. (hemde çok aşırı miktarda). hareket halindeyken ön lastiklerden vırk vırk şeklinde şes geliyor. birkaç lastikçiye gösterdim. kimi hemen değiştir , kimi hiç gerek yok ,kimide 5-6 bin km daha yap ondan sonra değiştir dedi. kuru havada yol tutuşu ve frenleme iyi. ıslak yolda tutunma zayıflıyor.bunu birazda gt3 lerin ıslak yol performansının zayıflığına bağlıyorum.
    kafama takılan şu:
    çok fazla km yapmıyorum. 5 yılda bir lastiği bitirecek kadar yani. iyi marka alıyorum ama lastiği bitiremeden sertleşme vb sebeblerden değiştirmek zorumda kalıyorum. bunun yerine orta veya ucuz halli lastik alsam nasıl olur. lastik tavsiyeniz ne olur. (sadece yaz lastiği önerisi istiyorum. 4 adet kış lastiğim var. )








  • lastiklerin ömrü 60000km veya yaklaşık 3-4 yıldır.aracı hiç kullanmasan bile 3-4 yıl sonra lastikleri değiştirmen gerekli çünkü lastiğin özelliği bozulur
  • Ben sorun yaşamadım aksine çok memnunum :) bu arada maksimum bir lastik 5 yıl dayanabilir yada 40-50 bin km tabii lastikten lastige değişir. Hız yada performans lastikleri daha kısa sürede tükeniyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mndrs69

    nokian ın garanti işleyişi konusunda yaşadığınız sıkıntıyı forumlardan takip ettim.lastik kalitesi kadar satış sonrası hizmet çok önemli. bu nedenle nokian düşünmüyorum.ilginize teşekkür ederim..
    quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin

    Nokian aldım goodyear vardı bir üst sınıfa geçmiş gibi hissediyorum. NCT vardı 205-55-R16


  • Bir lastiğin ort dayanması 80000 km/h civarındadır. LASTİK SATIS SONRASI HİZMETTE BENİNDE ARAŞTIRDIĞIM Bİ KONU LASSANIN YOL YARDIMI VE OTOPRATİK DİKKATIMI ÇEKİYOR bu aralar bende hyuandai coupe ye lastik almayı düşünüyorum ama performansın yanı sıra yol yardımıda benim için çok önemli bakalım araştırmalara dewam
  • soğuk ve sıcak memlekette hava basınçları aynı olmayabilir , ancak artık nitrojenimiz var. nitrojenli astiklerin ömrü daha da artıyor. ben 1 yıldan fazladır doldurmuştum, bugün kontrol ettim basınçta hiç değişiklik yok. bu da lastik üzerinde diğer faktörleri de hesaba katarsak olumlu etki yaratmakta. ayrıca yol darbelerini daha rahat emmekte. kısacası ne marka olursa olsun nitrojen kullanmanızı tavsiye ederim. benimki pirelli.
  • Vezir bey nitrojenin etkisi nedir lastiklere tam olarak


    quote:

    Orjinalden alıntı: rahatbek

    soğuk ve sıcak memlekette hava basınçları aynı olmayabilir , ancak artık nitrojenimiz var. nitrojenli astiklerin ömrü daha da artıyor. ben 1 yıldan fazladır doldurmuştum, bugün kontrol ettim basınçta hiç değişiklik yok. bu da lastik üzerinde diğer faktörleri de hesaba katarsak olumlu etki yaratmakta. ayrıca yol darbelerini daha rahat emmekte. kısacası ne marka olursa olsun nitrojen kullanmanızı tavsiye ederim. benimki pirelli.
  • evet artı yanlarının olduğu doğrudur ancak para almıyorlarsa bastırın derim. yoksa 5 ytl bile verilmez.tabii ki herkezin fikri kendine.
    Başka kişi benim aracım öylesine değerli ki ben en ufak bir artı nokta bulsam hemen uygularım diyebilir.Bunlar biraz hobiye kaçıyor. Eğer aracınızı aşırı sıcak ve soğuk yerlerde kullanmıyorsanız ve süratli de gitmiyorsanız bana göre gerekli bir olay değildir.

    Sonuçta bir uçak tekerleğinin maruz kaldığı etkiler bizim aracımızda asla olamaz. Bu nedenle f1 pilotu değilseniz yine bana göre diyerek fuzuli bir uygulamadır.

    sonuçta ısı farkları için bakım kavuzlarında sık sık aracınızın teker havalarını yola çıkmadan ölşün derler.zaten ölçüyorsanız ne gerek var. Bir kere basıldımı arkadan normal tamalama işi biraz tartışmalı konulara giriyor.Ama hava basarsanız her yerde tamamlama yapabilirsiniz.Benim araç bagajında çakmaklıktan çalışan küçük kompresörüm var , gerek duyduğum zaman hemen eksiği tamamlarım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Drizztdark

    Vezir bey nitrojenin etkisi nedir lastiklere tam olarak


    quote:

    Orjinalden alıntı: rahatbek

    soğuk ve sıcak memlekette hava basınçları aynı olmayabilir , ancak artık nitrojenimiz var. nitrojenli astiklerin ömrü daha da artıyor. ben 1 yıldan fazladır doldurmuştum, bugün kontrol ettim basınçta hiç değişiklik yok. bu da lastik üzerinde diğer faktörleri de hesaba katarsak olumlu etki yaratmakta. ayrıca yol darbelerini daha rahat emmekte. kısacası ne marka olursa olsun nitrojen kullanmanızı tavsiye ederim. benimki pirelli.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 30 Temmuz 2008; 17:29:18 >




  • ilginç hesaplama çıkıyor ortaya, 5 ytl 1 teker, toplam 20 ytl. ne eder 4 paket sigara eder. bence fuzuli değildir. sürüş güvnliğini artırıyor, yolla teması sağlamlaştırıyor, bununla birlikte fren mesafesinde de azalma sözkonusu. yani olay sadece havanın sıcak veya soğuk olması değil ki, sürtünmeden dolayı ısınma derecesi de düşüyor. delinme esnasında hava 1 dakkada boşalıyorsa N2 3 dakkada boşalıyormuş.
    ben 1 yıldan fazladır lastik basıncına bakmadım. daha önce haftada 1-2 kez kontrol eder, bakarsın 2-3 bar fark çıkıyordu. ne gerek var bu derde. 4 paket sigara içmeyiverin, içmeyenler de başka şeylerle kıyaslayabilirler.
  • 5 ytl 4 teker için yazmıştım. O da basma maliyeti olarak farz etmiştim.

    Fuzuli konusu tamamen kişiye göre değişir. bana göre araca ek yapılması da fuzulidir.Ama birçok fanatik aracına uğraşıp duruyor , bunlara yanlış diyemeyiz.herkezin kendine göre bir ayrıntı takıntısı olabilir.

    beni ilgilendiren kısmı teknik olarak gerekli midir ise ,fuzulidir ama olursa da artı etkisi olacaktır.Ama ne kadar ....

    işin özünde aracına meraklı ve bakımları yaptıran aracın klavuzunu ezberlemiş kişiler için bu iş fuzuli olacaktır.Ama ben uğraşmak istemiyorum , havasına falan dda bakmıyorum veya şirket aracı 30 kişi biniyor deniliyorsa bunlar için ''gerekli '' diyemesem bile ''yararlı'' dır diyebilirim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: rahatbek

    ilginç hesaplama çıkıyor ortaya, 5 ytl 1 teker, toplam 20 ytl. ne eder 4 paket sigara eder. bence fuzuli değildir. sürüş güvnliğini artırıyor, yolla teması sağlamlaştırıyor, bununla birlikte fren mesafesinde de azalma sözkonusu. yani olay sadece havanın sıcak veya soğuk olması değil ki, sürtünmeden dolayı ısınma derecesi de düşüyor. delinme esnasında hava 1 dakkada boşalıyorsa N2 3 dakkada boşalıyormuş.
    ben 1 yıldan fazladır lastik basıncına bakmadım. daha önce haftada 1-2 kez kontrol eder, bakarsın 2-3 bar fark çıkıyordu. ne gerek var bu derde. 4 paket sigara içmeyiverin, içmeyenler de başka şeylerle kıyaslayabilirler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 31 Temmuz 2008; 10:29:29 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.