Şimdi Ara

0 KM ALINIP MOTORU AÇILIP-SÜREKLİ HIZLI-DEVİRLİ KULLANILAN ARAÇMI AZ YAKAR YOKSA SAKİN KULLANILAN MI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
1
Favori
3.412
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ŞEHİR EFSANESİ Mİ YOKSA DOĞRU MU? TEKNİK BİLGİ DE GEREKTİREBİLİR Kİ BU BİLGİYE SAHİP ARKADAŞLARIMIZ DA VAR, MOTORU AÇMAK DİYE TABİR EDİLEN ALIR ALMAZ SÜREKLİ BASMAK SURETİYLE MOTORU ZORLANAN ARAÇLA DÜŞÜK DEVİRLİ, DÜŞÜK HIZLI KULLANILAN ARAÇ MI AZ YAKIT TÜKETİR? BEN ÇOK MERAK EDİYORUM. UZMAN YORUMLARI BEKLİYORUM.



  • quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis

    ŞEHİR EFSANESİ Mİ YOKSA DOĞRU MU? TEKNİK BİLGİ DE GEREKTİREBİLİR Kİ BU BİLGİYE SAHİP ARKADAŞLARIMIZ DA VAR, MOTORU AÇMAK DİYE TABİR EDİLEN ALIR ALMAZ SÜREKLİ BASMAK SURETİYLE MOTORU ZORLANAN ARAÇLA DÜŞÜK DEVİRLİ, DÜŞÜK HIZLI KULLANILAN ARAÇ MI AZ YAKIT TÜKETİR? BEN ÇOK MERAK EDİYORUM. UZMAN YORUMLARI BEKLİYORUM.

    insan vucudu olarak düşnürsen efor sarfeden kalp büyür notmal kosullarda diğer insanlara göre daha az atar daha ekonomiktir( dk 49 ) fakat otomobilllerde bu tam bir cahil usta efsanesidir , bir aracı ne kadar cok zorlarsan devir anlamında motor o kadar cok asınır , hiçbir faydası olmadığı gibi mesela ilerde az yakması gibi , hiç yoktan benzin yakar hiç yoktan zorlarsın başka bir işe yaramaz ,0 km arac ta nekadar teknolojik olursa olsub rodaj olur




  • vallahi çok iyiymiş bu link, eyvallah.
  • evet link güzel
  • Günümüzün teknolojisi neredeyse kusursuz. Buna rağmen yeni otomobillerin modern motorları da rodaj sürecine ihtiyaç duyuyor mu? Bu sorunun cevabı: Evet. Ancak rodaj yani motor ve aktarma organlarındaki hareketli parçaların birbirlerine uyum süreci eskisinden daha kısa.
    Otomobil üreticileri, modern motorların iç yüzeylerinin kalitesinin çok iyi, üretim toleranslarının çok düşük olduğunu ve bu nedenle eskisi gibi katı rodaj kuralları olmadığını söylüyor. Hatta bazı firmalar rodaj uygulamasına gerek olmadığını açıklıyor.
    Otomobil üreticileri son yıllarda pistonların hareket alanını egzoz emisyonunu düşürebilmek için sürekli değiştirdi. Örneğin BMW'nin ürettiği motorlarda piston ve silindir arasında sadece 0.03 mm mesafe var. Silindir ve pistonun aralığı bu kadar küçük olan motorları, henüz yeniyken zorlamak yanlış. Çünkü motorun zorlanması pistonların sıkışmasına neden olabiliyor ve bu uzun vadede yağ tüketimini olumsuz yönde etkiliyor.
    Motor, ilk 1000 km rodaj kurallarına uygun kullanıldıktan sonra uzun kilometreler yağ değişimi yapılmıyor. Bazı modellerde 50 bin km'ye kadar (veya 2 yıl) motor yağı değiştirilmiyor. Eski teknoloji motorlarda yağ değişim periyodları 3 bin-3 bin 500 km'ydi.
    Peki bir motorun rodajı nasıl doğru yapılır? En önemli kural: Kesinlikle gaz .pedalına sonuna kadar basılmamalı! Yağlama ne kadar mükemmel olsa da metal metale sürtünüyor ve aşınma meydana geliyor. Çünkü silindir ve piston yüzeyleri tam olarak düz değil. Piston ve silindirlere mikroskopla bakıldığında yüzeylerinde küçük tepeler bulunduğu görülüyor. Motor rodajdayken bu küçük tepelerin zirveleri yok edilerek düz bir yüzey oluşturuluyor. Böylece daha iyi bir yağlama sağlanıyor.
    Rodaj aşamasında gaz pedalına mümkün olduğu kadar yavaş basılması gerekiyor. Özellikle düşük devirlerde gaza çok yüklenilmemeli. Çünkü düşük devirlerde tam gaz sürtünmeyi artırıyor. Sürtünmeden doğan yüksek ısı silindir iç yapısında olumsuz etkiler bırakıyor. Rodaj, fren ve debriyaj sistemleri
    için de geçerli. Balata ve disklerin birbirine alışması gerekiyor. Debriyaj balata ve baskısı da benzer şekilde bir uyum sürecine ihtiyaç duyuyor. Rodaj kuralları bulunan bir diğer parça da lastikler. Üretim aşamasında lastiklerin kalıptan kolay çıkması için yüzeylerine sürülen cilanın yok olması için ortalama 500 km yol yapılması gerekiyor. Bu cila nedeniyle yeni lastiğin yol tutuş ve fren performansı zayıf olduğu için dikkatli davranmak gerekiyor.

    2006 tarihli ama olsun.

    http://www.arabam.com/haber.aspx?PID=1017&HID=1&haberID=279031




  • metallerde şekillendirme hafızası gibi birşey olabilir mi
    bence de araç fazla zorlanmadan ama arada devirli kullanılarak açılmalı
    ankara istanbul arası otobanda
    birkaç kez tempolu kullanmak faydalı olabilir aracı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alo-santral -- 19 Temmuz 2008; 16:28:14 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    TURBOSU BOZUK ARAÇ KULLANILIR MI?
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Motoru rödaj döneminde zorlanan type-r ile zorlanmayan type-r'ı kaldırmışlar ve zorlanan type-r kardeşini geçti....


    Babam da ben de araç aldığında zorlama taraftarıyız.Doğru veya yanlış...
  • benzer bir şeyi avrupada yapmışlar dır iki tane arkadaş 330 alıyor. biri ilk 2000km boyunca sürekli 4bin devirde vites değiştiriyor ama tam gaz yapmıyor diğer ise 3 bin devirin üstüne kesinlikle çıkmıyor ve yarım gaz bile vermiyor. 2 bin km sonra 4bin devirde vites atan 330 diğerini kalkışta geçiyor. 180 den sonra ise arayı baya açıyor. ilginç bir videodu E90post da görmüştüm bulmaya çalışıcam bulduğumda da koyarım

    aslında her aracı bilmiyorum ama bence bmw ve honda tarzı yüksek devir seven araçları rodaj sürecinde en az 4 bin 5 bin devire kadar zorlamak gerek.
  • benim arkadaşım 3 yıl önce 0 km aldığı arabayı galeriden getirirken dip gaz gelmişti ve sürekli yüksek devirde kullanıyodu şimdi muadillerinden kalkışlarda daha seri ve son hız daha fazla ...
  • Link güzelmiş teşekkürler
  • Daha önceleri 8 litre yakan aracım,300-500 km sıkıştırmalarım sonucu git gide tuketimim dustu,hemde çekiş arttı.

    şimdi 5.5-6.0 aralarında..

    araç astra cdti
  • quote:

    Orjinalden alıntı: irf@n

    Şöyle bir paylaşım vardı...

    http://www.modifiyem.com/forum/f157/yeni-otomobillerde-rodaj-63444/

  • bizim arkadasda astra hd var araba 30.000 de arac genelde normal kullanılıyo otomatık vıtes annesı suruyo genelde aracı ve zorlamıyo
    benım aracsa sedan ve 4000 km aldııgmdan berı rallı aracı gıbı vıtes degıstırıyorum benımkıde otomatık vıtes ama gaz pedalının tepkısıne gore dogal olarak ust devırlerde degısıyo 5000-6000 gıbı (sport surus modunda)

    benım aracım 240 yapabılırken maks rampa asagı o aynı yerde 180 de tıkanıyo arac maks 200 yapıyo rampa yerde

    ve kalkısda anı hızlanmalarda aramızda cok buyuk bı fark aracı cok hantal bneıkının yanında bence zorlamak ıı dır
  • yaşadığım , ama belkide tesadüf olan şeylere dayanarak söylüyorum , 3 tane aracımdada , motoru rodajın bıtmesıne yakın , yada 2. el aldıgım bır aracı zorlayarak , diğer aynı motor aynı marka olan araçlarla bazen denediğimde kendi aracım herzmn çok daha iyi oluyor.. hatta olay konusu bıle oldugum oluyordu eskiden , bu araçta bişeyler var vs vs.. gibisinden .. tabiki şöförlük , aracın bakımı fln önemlidir fakat , şmdiye kdr hep böyle oldu kendi aracım, bşkasının olan aynı araçla test ettiğimzde hep önde gittim ... ama şuda var çk iyi bakarım aracıma , gerektiğindede zorlarım..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1Devil1

    bizim arkadasda astra hd var araba 30.000 de arac genelde normal kullanılıyo otomatık vıtes annesı suruyo genelde aracı ve zorlamıyo
    benım aracsa sedan ve 4000 km aldııgmdan berı rallı aracı gıbı vıtes degıstırıyorum benımkıde otomatık vıtes ama gaz pedalının tepkısıne gore dogal olarak ust devırlerde degısıyo 5000-6000 gıbı (sport surus modunda)

    benım aracım 240 yapabılırken maks rampa asagı o aynı yerde 180 de tıkanıyo arac maks 200 yapıyo rampa yerde

    ve kalkısda anı hızlanmalarda aramızda cok buyuk bı fark aracı cok hantal bneıkının yanında bence zorlamak ıı dır


    peki yakıt tüketimi farkı nasıl? yani iki araç da uzun yolda sabit 90-100 le kullanılsa mesela nasıl olur tüketim?
  • özet olarak rodaj işi her zaman vardır.Mühendislik ne kadar toleransı dar aralıkta çalışırsa çalışsın her zaman 2 parçanın birbirine fit uyumu diye teknik bir olay vardır.Bunun sağlanması için elinizdeki parçaya en uygun olanı ölçülerek seçilmesi gerekir.Seri üretim yapan bantlardaki parçalar belirli vbir tolerans aralığında üretildikleri ve kabul edildikleri için toleransın üstünde ve altında olanlar red edilmekle beraber , tolerans içi kalan parçalar arasında alt sınır ve üst sınır değerleri vardır. buna karşılık gelen parçadada bir alt sınır ve üst sınır vardır. Bu iki parça hiçbir zaman birbirine tam olarak fit olmaz.


    İşte bu teknik ve yadsınamaz gerçek altında üretebileceğimiz en basit yöntem 2 parçanın üst limitlerine kadar zorlanarak mekanik aşınma ile birbirine fit yapılmasından başka bir şey değildir.buna motorda piyasa ağzıyla RODAJ diyorlar.Aslında tüm mekanik parçaların birbirine uyumu için söz konusu olan bu gerçek yüzlerce parçanın birbiri ile uyumlu çalışması için tasarlanmış motorlarda da geçerli bir durumdur. 20 seneyi aşkın mak müh tecrübem ve onlarca vaka incelemesi ardından mezun olduğumdaki masumane fabrikasyon uyum işinin büyük bir aldatmacadan başka birşey olmadığını siz forum üyelerine söylemek zorundayım.


    bu arada gerçek bir anımı paylaşırsam sizler de sanırım aynı görüşü yapacaksınız.


    Nasa ya üretim yapan yan sanayi firmalarına bile nasa sipariş verirken bir tane lazım olan parçadan 10 tane aynı anda siparişi vermekte olduğunu yıllar önce gözlerimle görmüştüm.Nedenini üreticilere sorduğumuzda , ilginç ama çok doğru bir yanıt gelmişti. Bir basit parçanın bile 5-10 bin dolara imal edildiği yüksek hassasiyet ve dar toleransdaki parçalar için bir tane lazım iken neden 10 tane sipariş verildiği , ilk başta fab. ziyaretinde bulunan bizlere garip gelmektedir.Ancak açıklama şu şekilde yapılınca anında hak vermiştim.

    Bana söylenen şu idi'' bu parça onbinde bir mm aralığında dar bir aralıkta imal ediliyor ve üstüne çok zor aşınan hasas bir kaplama mikron seviyesinde yapılmaktadır.her birparça için onbinde bir tolerans aralığı olsa bile bunları laserle daha üst ölçüm cihazlarıyla ölçtürdüğümüzde (bu işlem nasa kalite lab. yapılmaktadır) aslında bazılarının toleransın üstünde bazılarının da altında bazılarının da orta değerlerde olduğu görmüştük.Ancak bunun karşılığı parçayı üreten firma farklı bir kuruluş onlara da 10 tane karşılık parçasından yaptırdık ve onlarda da alt ve üst tolerans aralığında gezinen hepsi kabul paröalar var. Ancak bunlardan sadece biri veya belki ikisi tam olarak birbirine uyan ve tam fit konumunda ola parça olduğu için hepsini tek tek yüzbinde bir hassasiyette ölştürüp , en iyi İKİLİYİ saçiyoruz '' demişler idi.Peki bunu sizce neden rodaj yapmıyarak yapmıyorlar sizce ...!!!!

    çünkü uzay mekiği rodaj için kullanıldığı an uzayda olmaktadır ve uyum olmasından sonra zaten yeryüzüne dönüp mükemmel çalışsa bile uçuş saati dolan aracın tüm mekanik parçaları yenileriyle değiştirilmektedir.yani bu işlem her uçuşta baştan başlayarak tüm değişen parçalar için tekrar yapılmaktadır.İşte bu yüzden bir mekik uçuşu normal bir jumbo uçuşunun onlarca veya yüzlerce katı pahalıya çıkmaktadır. Onbinlerce parça bir adetr kullanılacağı halde hepsinden yedekleme yapılırsa durumu düşünün.

    Şimdi biizm araçlarda maden böyle bir gerçek var ve rodaj yaparak bu işten bedavaya en iyi uyumlu aracı elde edebiliyoruz.ben nasadaki adamlara mı inanayım yoksa araç pazarlamaya çalışan sektörün açıklamalarını mühendislerin yorumu gibi lanse eden piyasa hikayesine mi ,siz karar verin.Ben geçekleri onların bildiğine yüzde yüz eminim ama sizler de bilin.




  • vezir gene döktürmüşsün tekrar teşekkürler ama benim merak ettiğim rodajdan daha ziyade "motor açılması" denen olayın yapılıp yapılmaması ve bunun sonucu ortaya çıkacak veya çıkmayacak az tüketim, performans, çok tüketim, motorun zarar görmesi durumlarından hangisiyle karşı karşıya kalacağımız. sizin gibi teknik bilgisi olan kimselerin gerekçeleri gerçeğe yakın olduğundan özellikle sizlere danışma gereği duyuyorum.
  • benim motor açılmasından anladığım rodaj ile aynıdır.
    Bir mekanik 2 parçanın birbirine tam uyuşması için yani fit olması için zorlanması şarttır. Bu zorlamadan kasıt mekanik mukavetini aşmayacak aralık içinde kalmasıdır. Malzeme dersini alanlar bilirler plastik deformasyon değiş, elastik aralık içinde kalmasıdır.

    Bunu aralığı bir motorda dert etmenize gerek yok maksimum devirde bile bu tür deformasyon oluşmaz. Ancak devir çizgisi kırmızıya yaklştımı mootr harereti mak.olur ve yağlama olayında film kopması denilen şey oluşuyor bundan dolayı yatak sarmaya kadar gidebilen bazı istenmeyen sonuçlar oluyor.ben burada nasıl rodaj yapılmalı konusuna girmedim .Çünkü aşağı yukarı bunun prensipleri bellidir.herkezin farklı bir yoğurt yiyişi olabilir.Ancak zorlanma dediğimiz aslında tasarlanmış aralıkta motorun çalışmasından başka bir şey değildir.dolayısıya çapak ve mikroskopik miktarlarda alışmanın olabilmesi için 2 parça yağlama filmi kopmadan basınç altında çalışmalıdır. basınç ve beygir güçleri aynı şeylerdir.ikiside güç ifadesidir.

    şimdi gelelim performas olayına .bazı araç sürücüleri araçlarını iyi rodaj etmişler ise araçlarının hem yüksek hızlara çıktığından hem de az yaktığından bahis etmektedirler.burası doğrudur.Eger bir silindir piston segman ve silindir yatağı birbirine ne kadar iyi alışırsa kompresyon o kadar yüksek olur. kompresyonun artışı demek beygir gücünün artışıdır.mikronlar motorda önem taşırlar .Eger birbirine fit olmuş bir mekanik bütünlükten söz ediyorsak buna birçok parça da dahildir.Krank piston uyumundan tutun da ,klasik sanzımanın dişli uyumuna kadar herşey bir birne tam uyumlu olmalıdır. İşte bu kaç km deolur gibi saçma sorular sormak bu işlere meraklı kişiler tarafından sorulmamalıdır.Motor ve araç hakkında hiç bilgisi olmayan veya kulaktan dolma bilgiler ile konuşan arkadaşlarımız için soru gayet normaldir. Çünkü herşeyin bir öğrenme süreci vardır. Soru sora sora işin doğrusu öğrenilir.neden bu konuya dokundum.Çünkü km herşey değildir ve bunu baz almak hatalı olur.Motorun her viteste devir aralıkları farklı olduğuna göre kesin bir değer söylemek müh. için açıkta kalan bir sorudur.Ancak araç kataloglarında bu konu için bir değer yazılması zarurudir.Yoksa hukuksal açıdan başınıza üretici firma olarak gelebilecek şeyleri karşılayabilecke tutarlı ve ispatlanabilir bir dökümanınız olmalıdır.yanı olayın hukuksal yönü açısındna km yazılması normaldir, ama işin paratik gerçeği için kullanıma ve tekniklere göre en doğru olay değişebilmektedir.Bu konuda başvurabileceğiniz en iyi yöntem başarılı olmuş ve araçlarından memnun olan kullanıcıların nasıl bir yöntem denedikleridir.her yöntem aslında bir tür deneydir ve istatistiksel olarak iyi sonuçların oratalaması da bahsettiğim hukuksal açıdan bakım kalvuzundaki -yazan km belirli olanlar için baz teşkil etmektedir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: dragotreis

    vezir gene döktürmüşsün tekrar teşekkürler ama benim merak ettiğim rodajdan daha ziyade "motor açılması" denen olayın yapılıp yapılmaması ve bunun sonucu ortaya çıkacak veya çıkmayacak az tüketim, performans, çok tüketim, motorun zarar görmesi durumlarından hangisiyle karşı karşıya kalacağımız. sizin gibi teknik bilgisi olan kimselerin gerekçeleri gerçeğe yakın olduğundan özellikle sizlere danışma gereği duyuyorum.




  • uzun yazı yazmaktan biraz korkuyorum çünkü birçok defa yazdıklarım uçuyor , onlarca kere başıma geldi .bu yüzden parç parça yazabiliyorum.Birde ingilizce klavye yüzünden türkçe karakterler çoğunlukla yanlış olabiliyor.Bir türlü yerlerini ezberleyemedim.

    şimdi motor açılması denilen olayın kabaca şekilenmesi açısından en önmeli olanları sıralamak gerekirse,

    --mekanik olarak parçaların birbirine FIT olması
    --Kompresyonun artması ve kaçak olmaması (bu konu da mekanik fit olayı ile alakalı)
    --Mekanik parçaların kayıplarının azalmaası (Bu konu da FIT olayı ile alakalı)
    --iyi bir yağlama olması ve aksama kesinti olmaması
    --yağın temiz olması ve filtrelerin yeni olması
    --Düzgün yakıt akışı ve ateşleme sağlanması

    gibi konulardan meydana gelmektedir.
    Aslında uzun uzun yazmak yerine ilk yazımda FIT olayını anlatmıştım .Tüm işin püf noktası budur.Yani elinize aldığınız ve yan sanayide üretilmiş olan araç parçaları belirli bir resim dökümanına göre üretilmekte ve kalite açısından bu dökümanın çizdiği sınırlar arasında olması ile olmaktadır. Ancak gerçek hayatta bu toleransların artı veya eksi alanda ortalamadan kayması neticesinde pratrikte teoride elde edilmesi gerekenin altında bir performasn elde edilebilmektedir.Artık iş tamamen çansa kalmaktadır. Farzedin ki aynı araç peşpeşe bantan çıkıyor ama montajcı eline gelen parçayı takıyor ve bazısı 5 mikron büyük olur bazısı 15 mikron küçük olabilir.bUNLARIN birbirine FIT olanı sıfır km araç olsa bile gazı yer uçar giderken, ikinci araç müşterisi boyuna öbür araçlara bakarak ''yahu arkadaşın aracı söyle gidiyor ,benimkisi niye böyle gitmiyor '' diyerek bakım noktalarındaki ustalarla aslında sonu olmayan bir uğraşı içine girmektedirler.işin temelinde olan ŞANS faktörü ile Rodaj sonrasında kullnım sonucunda belirli bir km sonra her iki araç aynı olabileceği gibi bazen iyi ve usta sürücünün elinde araç kartal kesilir.Onunla araç bütünleşebilir. Anlatmak istediğim olay herkezin çalına bir gün gelebileceği gibi benzer hikayeleri çevrenizden çokça duymakta olduğuna eminim.

    Kök nedeni yazıyorum ki mesnetsiz tartışmalar ile birbirlerini kıran çokça forum üyesi olduğunu görüyorum.
    Aynen indsan bedeni gibi aracınızda başta antremansız olacağı için performansta ufak sıkıntılar yaratabilir.Ancak araca alıştıkça ve doğru kullanım, zamanında bakım ve en önemlisi uygun yağ seçimi ile perforans açısından en beğenmediğiniz araç bile kendine göre belirli bir yüzde artış yaşatabilecektir.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.