Şimdi Ara

uçak mı? havacılık ve uzay mühendisliği mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
27.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu 2 bölüm arasında kaldım uçak ve havacılık ve uzay mühendisliğinin birbirlerinden farkı nedir?

    2 sininde alanları farklımıdır.Hangisinde okumak daha avantajlıdır. Hangisinin yüksek lisansı daha geçerlidir.

    Okuyanlar bilgi verirse sevinirim.



  • UÇAK-UZAY-HAVACILIK VE UZAY MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMLERİ İLE İLGİLİ GÜZEL BİR BİLGİLENDİRME YAZISI. TERCİH SÜRECİNDEKİ ARKADAŞLARA YARARLI OLACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM.

    İnsanlık tarih boyunca merak duygusunun peşinden gitmekten hiçbir zaman vazgeçmemiştir. Bu merakın bizleri sürekli yönelttiği en önemli inceleme alanı ise gökyüzü olmuştur. İnsanların uçma isteği tarihin eski dönemlerine kadar gitmektedir. Bu amaca yönelik birçok tasarım ve deneme, bilim tarihi içinde göze çarpmaktadır.

    Havacılık mühendisi, havada ve uzayda hareket eden her türlü aracın tasarlanması, projelerinin hazırlanması, üretilmesi, bakım ve onarım teknolojisi ve işletmesi konularında eğitim ve araştırma yapar. Uçak yapımı için gerekli üretim yöntemleri arasından hangisinin niçin daha ekonomik olacağına karar verir. Bu konuda gerekli analitik yaklaşımları kullanarak ön tasarım hesaplarını yapar, deneyler gerçekleştirir ve tasarladığı hava taşıtının performans özelliklerini saptar.

    Neden Türkiye'de Havacılık Mühendisliği Bölümü?

    Bugün ses hızının üzerinde hareket kabiliyetine sahip uçaklar, atmosfer dışına çıkan ve uzun yıllar görevlerini devam ettirebilen uydular geliştirildi. Hatta uzayın boşluğuna bırakılan ve biz insanların evrende nerede bulunduğunu gösteren uydularımız bile var. Hedefte daha hafif, daha hızlı, çevreye daha az zarar veren ve daha az gürültü salınımına sahip hava araçlarının yapılması var. Bu hedeflerin gerçekleşmesi ise kendi içinde iyi programlanmış ve eğitim kalitesi yüksek kurumlar ile gerçekleşebilir. Türkiye'deki Havacılık Mühendisliği bölümlerinin bu nitelikleri sağladıkları rahatlıkla söylenebilir.

    Tübitak ve Savunma Sanayii Müsteşarlığı tarafından üzerinde çalışılan en önemli proje, Türkiye'nin kendi hava aracını üretebilmesidir. Bu eksende gerçekleştirilen önemli ve uzun soluklu ilk araştırma projesi İTÜ'de geliştirilmekte olan helikopter projesidir. Bunun yanında Türkiye'de uçak üretiminde yer alacak tüm araştırma birimleri, üniversiteler ve Türk Hava Yolları ile teknik düzeyde çalışmalar devam etmektedir. Uzay çalışmalarında ise, kısa süre önce yörüngeye gönderilen Göktürk 2 uydusu tamamen Türk mühendislik imkanları ile üretilmiştir. Bu önemli projenin yanında Tübitak Uzay tarafından uzayda elektrik itki ile hareket edecek uydularda kullanılacak motor üretimi çalışmaları devam etmektedir.

    Havacılık Mühendisliği Eğitimi

    Lisans süresi 4 yıldır. Mezunlarına lisans diploması ve "Uçak Mühendisi/Havacılık Mühendisi/Uzay Mühendisi" unvanı verilir. Türkiye'de Havacılık Mühendisliği dalında eğitim veren iki kurum vardır: İstanbul Teknik Üniversitesi, "Uçak Mühendisliği" ve "Uzay Mühendisliği" adı altında iki ayrı lisans programı yürütmektedir. Ortadoğu Teknik Üniversitesi ise, "Havacılık ve Uzay Mühendisliği" adı altında benzer bir lisans programı yürütmektedir. Her iki üniversitede de yüksek lisans ve doktora eğitimi verilmektedir.

    Tüm mühendisliklerde olduğu gibi ilk yıllarda matematik, fizik, kimya, gibi temel fen dersleri ağırlıklı olarak verilir. Daha sonra termodinamik, statik, dinamik, mukavemet, akışkanlar mekaniği, elektrik, elektronik, aerodinamik, gaz dinamiği, yapı-malzeme, itki sistemleri, ısı transferi gibi mühendislik dersleri okutulmaktadır. Yüksek lisans ve doktora programlarında okutulan derslere örnekler de şu şekildedir: Introduction to Aircraft Performance, Propulsion Systems Automatic Control Systems, Aircraft Engine Design, Introduction to Rocket Technology, Introduction to Helicopter Aerodynamics and Helicopter Design, Finite Element Applications in Aerospace Structures, Space Propulsion, Wind Energy and Wind Turbine Technology.

    Havacılık Mühendisliğinin araştırma alanlarından bazıları şunlardır: Deneysel aerodinamik ve akışkanlar dinamiği, yanma ve içten yanmalı motorlarda türbülans, insansız hava taşıtları, kompozit malzemeler, yapısal tasarım, kontrol sistemleri, robot kontrolü, uydu tasarımı, helikopter tasarımı ve prototip imalatı.

    Adaylarda Aranan Özellikler ve İş İmkanları

    Türkiye'de eğitim vermekte olan tüm mühendislik bölümlerine girişte gerekli eğitim alt yapısını matematik ve fen bilimlerindeki düzey belirlemektedir. Ayrıca analitik düşünme, mekanik sistemlere ve matematiksel ifadelere yatkınlık ile üç boyutlu düşünebilme yeteneği dört yıllık mühendislik eğitiminde önemlidir. Bu özellikler ayrıca mühendislik bölümlerinde eğitim süresince öğretilen matematik, fizik, kimya gibi temel bilimler ve statik, malzeme, mukavemet, dinamik, akışkanlar mekaniği, termodinamik, ısı iletimi, otomatik kontrol gibi mühendislik derslerinde de kolaylık sağlar.

    Yüksek lisans eğitiminde ise, başvurulan bölüm mezuniyet alanından farklı ise, örneğin Makine Mühendisliğinden gelen bir aday Endüstri ya da Havacılık Mühendisliğine başvurursa, kabul alması halinde bu öğrencinin bir yıllık (genelde 6 ile 8 ders arasında değişen) bilimsel hazırlık eğitimi alması gerekir.

    Havacılık Mühendisliği, yukarıda sayılan alanların yanı sıra kara taşıtları gibi diğer endüstri dallarını ilgilendiren konularda da araştırma-geliştirme ve tasarım etkinliklerine katkıda bulunur. Dolayısıyla Uçak/Uzay mühendislerinin savunma ve uçak endüstrisinden otomotiv endüstrisine kadar uzanan geniş bir alanda iş bulma olanağı vardır. Bu çerçevede Uçak/Uzay mühendislerinin başlıca çalışma alanları olarak şunlar sayılabilir: Ticari havayolu şirketleri, uçak bakım Şirketleri, otomotiv sanayii, üniversiteler (akademik kariyer).

    Kaynak:http://www.egitimekrani.com/haber.php?haber_id=43389#ixzz2YVJNeWrv


    Ek olarak çalışma alanlarına savunma sanayii şirketleri (tai ,tei, baykar makina, kale havacılık, vestel havacılık, roketsan, havelsan, tübitak uzay, tübitak sage vs.) ve beyaz-eşya firmaları (arçelik, bosch vs.) eklenebilir.




  • UÇAK-UZAY-HAVACILIK VE UZAY MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMLERİ HAKKINDA GÜZEL BİR YAZI.
    İnsanlık tarih boyunca merak duygusunun peşinden gitmekten hiçbir zaman vazgeçmemiştir. Bu merakın bizleri sürekli yönelttiği en önemli inceleme alanı ise gökyüzü olmuştur. İnsanların uçma isteği tarihin eski dönemlerine kadar gitmektedir. Bu amaca yönelik birçok tasarım ve deneme, bilim tarihi içinde göze çarpmaktadır.

    Havacılık mühendisi, havada ve uzayda hareket eden her türlü aracın tasarlanması, projelerinin hazırlanması, üretilmesi, bakım ve onarım teknolojisi ve işletmesi konularında eğitim ve araştırma yapar. Uçak yapımı için gerekli üretim yöntemleri arasından hangisinin niçin daha ekonomik olacağına karar verir. Bu konuda gerekli analitik yaklaşımları kullanarak ön tasarım hesaplarını yapar, deneyler gerçekleştirir ve tasarladığı hava taşıtının performans özelliklerini saptar.

    Neden Türkiye'de Havacılık Mühendisliği Bölümü?

    Bugün ses hızının üzerinde hareket kabiliyetine sahip uçaklar, atmosfer dışına çıkan ve uzun yıllar görevlerini devam ettirebilen uydular geliştirildi. Hatta uzayın boşluğuna bırakılan ve biz insanların evrende nerede bulunduğunu gösteren uydularımız bile var. Hedefte daha hafif, daha hızlı, çevreye daha az zarar veren ve daha az gürültü salınımına sahip hava araçlarının yapılması var. Bu hedeflerin gerçekleşmesi ise kendi içinde iyi programlanmış ve eğitim kalitesi yüksek kurumlar ile gerçekleşebilir. Türkiye'deki Havacılık Mühendisliği bölümlerinin bu nitelikleri sağladıkları rahatlıkla söylenebilir.

    Tübitak ve Savunma Sanayii Müsteşarlığı tarafından üzerinde çalışılan en önemli proje, Türkiye'nin kendi hava aracını üretebilmesidir. Bu eksende gerçekleştirilen önemli ve uzun soluklu ilk araştırma projesi İTÜ'de geliştirilmekte olan helikopter projesidir. Bunun yanında Türkiye'de uçak üretiminde yer alacak tüm araştırma birimleri, üniversiteler ve Türk Hava Yolları ile teknik düzeyde çalışmalar devam etmektedir. Uzay çalışmalarında ise, kısa süre önce yörüngeye gönderilen Göktürk 2 uydusu tamamen Türk mühendislik imkanları ile üretilmiştir. Bu önemli projenin yanında Tübitak Uzay tarafından uzayda elektrik itki ile hareket edecek uydularda kullanılacak motor üretimi çalışmaları devam etmektedir.

    Havacılık Mühendisliği Eğitimi

    Lisans süresi 4 yıldır. Mezunlarına lisans diploması ve "Uçak Mühendisi/Havacılık Mühendisi/Uzay Mühendisi" unvanı verilir. Türkiye'de Havacılık Mühendisliği dalında eğitim veren iki kurum vardır: İstanbul Teknik Üniversitesi, "Uçak Mühendisliği" ve "Uzay Mühendisliği" adı altında iki ayrı lisans programı yürütmektedir. Ortadoğu Teknik Üniversitesi ise, "Havacılık ve Uzay Mühendisliği" adı altında benzer bir lisans programı yürütmektedir. Her iki üniversitede de yüksek lisans ve doktora eğitimi verilmektedir.

    Tüm mühendisliklerde olduğu gibi ilk yıllarda matematik, fizik, kimya, gibi temel fen dersleri ağırlıklı olarak verilir. Daha sonra termodinamik, statik, dinamik, mukavemet, akışkanlar mekaniği, elektrik, elektronik, aerodinamik, gaz dinamiği, yapı-malzeme, itki sistemleri, ısı transferi gibi mühendislik dersleri okutulmaktadır. Yüksek lisans ve doktora programlarında okutulan derslere örnekler de şu şekildedir: Introduction to Aircraft Performance, Propulsion Systems Automatic Control Systems, Aircraft Engine Design, Introduction to Rocket Technology, Introduction to Helicopter Aerodynamics and Helicopter Design, Finite Element Applications in Aerospace Structures, Space Propulsion, Wind Energy and Wind Turbine Technology.

    Havacılık Mühendisliğinin araştırma alanlarından bazıları şunlardır: Deneysel aerodinamik ve akışkanlar dinamiği, yanma ve içten yanmalı motorlarda türbülans, insansız hava taşıtları, kompozit malzemeler, yapısal tasarım, kontrol sistemleri, robot kontrolü, uydu tasarımı, helikopter tasarımı ve prototip imalatı.

    Adaylarda Aranan Özellikler ve İş İmkanları

    Türkiye'de eğitim vermekte olan tüm mühendislik bölümlerine girişte gerekli eğitim alt yapısını matematik ve fen bilimlerindeki düzey belirlemektedir. Ayrıca analitik düşünme, mekanik sistemlere ve matematiksel ifadelere yatkınlık ile üç boyutlu düşünebilme yeteneği dört yıllık mühendislik eğitiminde önemlidir. Bu özellikler ayrıca mühendislik bölümlerinde eğitim süresince öğretilen matematik, fizik, kimya gibi temel bilimler ve statik, malzeme, mukavemet, dinamik, akışkanlar mekaniği, termodinamik, ısı iletimi, otomatik kontrol gibi mühendislik derslerinde de kolaylık sağlar.

    Yüksek lisans eğitiminde ise, başvurulan bölüm mezuniyet alanından farklı ise, örneğin Makine Mühendisliğinden gelen bir aday Endüstri ya da Havacılık Mühendisliğine başvurursa, kabul alması halinde bu öğrencinin bir yıllık (genelde 6 ile 8 ders arasında değişen) bilimsel hazırlık eğitimi alması gerekir.

    Havacılık Mühendisliği, yukarıda sayılan alanların yanı sıra kara taşıtları gibi diğer endüstri dallarını ilgilendiren konularda da araştırma-geliştirme ve tasarım etkinliklerine katkıda bulunur. Dolayısıyla Uçak/Uzay mühendislerinin savunma ve uçak endüstrisinden otomotiv endüstrisine kadar uzanan geniş bir alanda iş bulma olanağı vardır. Bu çerçevede Uçak/Uzay mühendislerinin başlıca çalışma alanları olarak şunlar sayılabilir: Ticari havayolu şirketleri, uçak bakım Şirketleri, otomotiv sanayii, üniversiteler (akademik kariyer).

    Kaynak:http://www.egitimekrani.com/haber.php?haber_id=43389#ixzz2YVJNeWrv


    Ek olarak çalışma alanlarına savunma sanayii şirketleri (tai ,tei, baykar makina, kale havacılık, vestel havacılık, roketsan, havelsan, tübitak uzay, tübitak sage vs.) ve beyaz-eşya firmaları (arçelik, bosch vs.) eklenebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aerosoldreams -- 10 Temmuz 2013; 18:50:27 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.