Şimdi Ara

VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü (85. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
43.727
Cevap
132
Favori
4.505.702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8384858687
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • liteon,

    teşekkürler.

    allah herkese nasip etsin inşallah.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mulligun -- 29 Ağustos 2008; 22:58:15 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ogüst

    sevgili hexa ,dsg ile manuel ikisi de (1,4 tsı ) 210 torka sahip fark yok yani...
    quote:

    Orjinalden alıntı: hexa

    2009 passat 1.4 manuel ile dsg 7 arasında 5300ytl gib bir fiyat farkı var. bunun yanı sıra teknik verilerinde 10nm. lik bir fark var. yakıt sarfiyatının düşmesinde bu tork farkının da etkisi olduğunu düşünüyorum.

    acaba bu tork farkı sadece araç yazılımından mı kaynaklanıyor yoksa dsg olmasından dolayı mı oluşuyor. eğer yazılımsal ise beygir yükseltmeden tork değeri 210nm ye yükseltilerek aynı yakıt değerleri manuel araçta da yakalanabilirmi_?

    konuyla ilgili teknik bilgisi olan arkadaşların açıklamalarını büyük bir merakla bekliyorum...




    Aşağıdaki link'e tıkladığınızda karşınıza çıkacak 122 tsi ve 122tsi dsg seçeneklerine ayrı ayrı baktığınızda göreceğiniz üzere vw resmi sitesinde düz vitesli araç 200nm, dsg li araç ise 210nm olarak tanıtılmaktadır.

    http://www.volkswagen.de/vwcms_publish/vwcms/master_public/virtualmaster/de3/modelle/passat/Der_neue_Passat/zahlen___fakten/technische_daten.detail.0.1.html
  • meke ,

    katalogdan direk noktasına virgülüne dokunmadan yazıyorum.

    multitronic : dinamik ayar ve spor programı olan kademesiz multitronic şanzıman nesli ; manuel modda sekiz sürüş kademesi seçilebilir , hidrolik kumandalı lamelli kavrama.

    kısacası manuelde altı ileri değil de sekiz ileri.

    otomatik modda ise kademesiz anladığım kadarıyla.

    teslim alsaydım daha ayrıntılı yazabilirdim ama şimdilik araştırarak idare edeceğiz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: meke

    quote:

    Orjinalden alıntı: mulligun

    bende merak ediyorum nasıl bir deneyim olacağını. düşünmesi bile keyif veriyor insana.



    Mulligun, şimdi bulabildim,

    senin A4 1,8 multitronic için verilen şanzıman "Multitronic(R) Electronically Controlled Continuously Variable Automatic Transmission With Overdrive" olarak belirtilmiş.
    Yani CVT.
    Manuel kullanım için 6 tane vites kullanıma sunulur diyor.

    dolayısıyla vites geçişlerini hiç hissetmiyeceksin, sonsuz bir hızlanma modu seni bekliyor olacak.

    quote:

    Multitronic is Audi's name for their new continuously variable transmission. The continuously variable transmission (CVT) concept, based on the long-established principle of the chain drive transmission has been improved by Audi for use in high performance premium segment vehicles. Audi recently presented this technology to the "Best New Technology" panel of the Automobile Journalists Association of Canada (AJAC) at their annual Car of the Year test-fest. One technology will be awarded this year's AJAC Best New Technology award in the new year. Will the Audi Multitronic be the winner?

    According to Audi, this transmission sets new standards in driving performance and fuel economy, as well as in handling dynamics and comfort. It can be used in combination with a 3.0 liter V6 putting out 220 horsepower and 221 lbs-ft of torque. Performance of the Multitronic is excellent. In 0-100 kph tests, the Multitronic is 1.3 seconds faster than a regular automatic transmission and .1 second faster than the manual gearbox. Economy is 2.2 mpg better than an automatic equipped vehicle and .5 mpg better than one with a standard gearbox. The numbers are impressive, but how does it work?


    If you have ever been on a snowmobile, then you have experienced a CVT. Apply the throttle and the engine revs up. Keep the throttle applied and the vehicle speed keeps increasing, while the engine rpm stays fairly constant. The engine is operated at optimum rpm for best performance while the transmission does all the work. Snowmobiles use rubber belts. Audi uses a chain.

    The key component of the Multitronic is the Variator. It allows reduction ratios to be adjusted continuously as the vehicle is being driven. The Variator has two tapered disc pairs - a set of primary drive pulleys and a set of secondary driven pulleys. A special chain runs between the two pulleys to transmit power to the drive wheels. The Variator's pulleys are adjusted in and out by a computer controlled hydraulic valve body to change the position of the chain on the pulleys and thus the gear ratio.

    The chain is not a conventional multi-plate with free pivot pin design. Instead, this CVT design uses adjacent rows of plates linked together with cradle type pressure pieces (oval shaped pins). The cradle type pressure pieces are "jammed" between the taper pulleys of the Variator as the pulleys are pressed together. Torque is transmitted only by the frictional force between the ends of the cradle pieces and the contact faces of the pulleys.

    As the cradle pieces are pushed together, the chain locks to form a solid curve around the pulley. The locked chain acts as one piece to transmit torque. As the pulley rotates, the chain cradle type pieces have the pressure removed when they leave the pulley and begin to move freely. This special chain acts like a solid piece of metal as it contacts the pulleys but like a flexible link as soon as the pressure is released. You might expect a lot of wear on the chain as the cradle type pieces move on the pulleys. Tests by Audi show less than 1mm wear on the chain in 300 thousand kilometres of driving. When the chain does wear, the computer can compensate by moving the pulleys closer together.

    To change vehicle direction, two engagement "wet" clutches are used. One for forward and one for reverse. A planetary gearset is used in conjunction with the clutches to change direction. These clutches are applied when the shifter is placed in drive or reverse.

    No torque converter is used in the Multitronic. This reduces transmission weight and size. Instead, the chain is allowed to slip on the pulleys when the vehicle is stopped, and it is gripped progressively to provide a smooth take-off. Shaft speed sensors allow the computer to monitor operation and the computer can engage "hill holder" function to provide just enough pressure on the chain to prevent the vehicle from rolling backwards. In operation, it drives much like a vehicle with a torque converter.

    Although the Multitronic is a continuously variable transmission, it can be shifted into manual gear ranges if desired. When used in Tiptronic mode, the driver can shift the transmission with buttons on the steering wheel. The computer operates the pulley ratios in six distinct steps.

    Currently Audi is only using the Multitronic in front wheel drive applications but are looking at using it in their Quattro applications as well. It's impressive technology. We'll have to watch and see if it wins this year's Best New Technology award.


    Jim Kerr is a master automotive mechanic and teaches automotive technology. He has been writing automotive articles for fifteen years for newspapers and magazines in Canada and the United States, and is a member of the Automotive Journalist's Association of Canada (AJAC).


     VW Passat sahipleri ve sevenler kulübü




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mulligun -- 30 Ağustos 2008; 12:53:19 >
  • Merhabalar,

    Size birşey daha sormak istiyordum(sora sora başınızı ağrıtıyoruz ama arabalara verilen para göz önüne alınınca anlayışla karşılayacağınızı ümit ediyorum).Bu 2009 passat exclusive modelleri şu anda 60 bin ytl.Eğer alırsak bu modeli biz elektrikli açılır kapanır tavan,xenon far ve sürücü tarafı hafızalı elektrikli ön koltuklar ile almayı düşünüyoruz.Ama bu opsiyonları katınca fiyat hemen 65-66 bin seviyesine(belkide daha fazla) çıkıyor.İşte benim sorum:Arabayı ocak ayına doğru almayı planladığımız için sizce bu fiyat çeşitli kampanyalar veya başka etkenlerden dolayı 60 bin barajına(bizim için baraj) geriler mi?(Dediğim opsiyonlar dahil)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NeOzguR -- 30 Ağustos 2008; 14:24:09 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: NeOzguR

    Merhabalar,

    Size birşey daha sormak istiyordum(sora sora başınızı ağrıtıyoruz ama arabalara verilen para göz önüne alınınca anlayışla karşılayacağınızı ümit ediyorum).Bu 2009 passat exclusive modelleri şu anda 60 bin ytl.Eğer alırsak bu modeli biz elektrikli açılır kapanır tavan,xenon far ve sürücü tarafı hafızalı elektrikli ön koltuklar ile almayı düşünüyoruz.Ama bu opsiyonları katınca fiyat hemen 65-66 bin seviyesine(belkide daha fazla) çıkıyor.İşte benim sorum:Arabayı ocak ayına doğru almayı planladığımız için sizce bu fiyat çeşitli kampanyalar veya başka etkenlerden dolayı 60 bin barajına(bizim için baraj) geriler mi?(Dediğim opsiyonlar dahil)


    aralıkta o fiyata iner
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mulligun

    araç tercih kıyaslama bölümüne yazdım.burada da paylaşayım istedim.


    --------------------------------------------------------------------------------

    arkadaşlar bugün prosedürleri hallettik. artık a4 1.8 tfsı 160 bg aracım var diyebilirim.

    benim filo indirimim olduğu için indirimim biraz fazla oldu.

    aracın neti : 52.202,65 euro ama ben ciddi bir indirimle aldım.netini burada paylaşmak istemiyorum bu konuda lütfen beni mazur görün.

    tam donanım listesi aşağıdaki gibidir.

    - ön ve arka paspaslar
    - 4 kollu deri direksiyon simidi
    - ilk yardım çantası ve reflektöe
    - elektrokrom iç ayna, yağmur sensörü, far sensörü
    - alüminyum cam çerçeve
    - bagaj bölgesi muhafazası
    - radyo concert
    - deluxe otomatik kontrollü klima
    - cosine siyah deri döşeme
    - esp
    - servotronic
    - manuel yükseklik ayarlı sürücü ve ön yolcu koltuğu
    - hava yastıkları
    - mikro metalik platinyu iç dekor
    - elektrikli ayarlanabilir, ısıtmalı led göstergeli yan aynalar
    - radyo chorus
    - sürücü bilgilendirme sistemi
    - yer tasarruflu yedek lastik
    - bijon kilidi
    - uzaktan kumandalı merkezi kilit
    - sideguard
    - ön kol dayama
    - hırsızlık alarmı
    - ön sis farları
    - 16 " alüminyum alaşım jantlar, 225 55 16 ebadında lastik
    - ibiş beyazı
    - siyah,siyah,siyah,siyah,yıldız gümüşü
    - konfor klima plus ( üç bölgeli otomatik klima)
    - xenon plus far & otomatik far yüksekli ayarı & far yıkama sistemi
    - akustik park yardım asistanı
    - iç ışık paketi
    - renkli ekran sürücü bilgilendirme sistemi
    - dört kollu çok fonksiyonlu direksiyon simidi
    - elektrikli açılır tavan ( sunroof)
    - siyah kumaş iç tavan

    bütün donanımımız bundan ibarettir.daha fazlasına ne yürek nede para dayanır.



    Hayırlı olsun Mulligun,

    Mükemmel bir araç , güzel seçilmiş donanımlar.
    Güle güle kullan.
  • mulligun hayırlı olsun, iyi günlerde kullan kazasız belasız inşallah.
    Cruise Control yok mu, yoksa yazmaya gerek mi duymadın?
  • arkadaşlar şu linke siz de bakarmısınız ilgi çekicihttp://forum.donanimhaber.com/m_25883870/mpage_1/key_//tm.htm#26059975
  • mertbaşaran, munans ;

    iyi dilekleriniz çok teşekkürler.

    cc yok malesef.çok kullandığım bir donanım değildir ama olsaydı iyi olurdu.istersem sonradan da taktırabilirim.
  • Bugün itibariyle passatımı satmış bulunuyorum arkadaşlar.
  • hayırdır cem ne almayı düşünüyorsun.
  • Hayarlı olsun CEM darısı bana
  • Sevgili mulligun,

    Yeni aracin hayirli ugurlu olsun güle güle bin!! Citayi gittikce yükseltiyorsun valla
  • Sağolun Tolga ve Hüseyin. 300 C CRD aldım.
  • sağolasın aatabay.

    be sefer iyisi olsun istedim.çabuk sıkılıyorum çünkü.

    en az beş yıl binebileceğim bir araç almak istedim.
  • dostum çok iyi bir seçim.

    kesinlikle çok karizmatik bir araba.

    bakıyorumda dizelden vazgeçmiyorsun.

    quote:

    Orjinalden alıntı: lloyd

    Sağolun Tolga ve Hüseyin. 300 C CRD aldım.
  • Sağol Hüseyin, evet vazgeçemedim dizelden. Tork+Güç+Performans dizelde çok daha güzel oluyor. Bir de chipleticem zaten :)


    quote:

    Orjinalden alıntı: mulligun

    dostum çok iyi bir seçim.

    kesinlikle çok karizmatik bir araba.

    bakıyorumda dizelden vazgeçmiyorsun.

    quote:

    Orjinalden alıntı: lloyd

    Sağolun Tolga ve Hüseyin. 300 C CRD aldım.


  • quote:

    Orjinalden alıntı: lloyd

    Bugün itibariyle passatımı satmış bulunuyorum arkadaşlar.


    hayırlısı olsun, yeni arabanı da kazasız belasız kullan inşallah

    passat üye sayısı bir eksildi
  • 2,0 tdi motorlar sadece dsg6 ile geliyor sanırım. 140bg ve 170bg dsg olan modellerin hangi seri no.luları piezo enjektörlü dpf'li tdi motor olduklarını nasıl anlayabiliriz acaba_?

    Birde bu dsg.lerin direksiyondan kumandalı olanları ne zamandan itibaren TR.'ye gelen modeller arasında_?

    Konu ile ilgili bilgilerini paylaşacak arkadaşlara teşekkürü bir borç bilirim...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hexa

    2,0 tdi motorlar sadece dsg6 ile geliyor sanırım. 140bg ve 170bg dsg olan modellerin hangi seri no.luları piezo enjektörlü dpf'li tdi motor olduklarını nasıl anlayabiliriz acaba_?

    Birde bu dsg.lerin direksiyondan kumandalı olanları ne zamandan itibaren TR.'ye gelen modeller arasında_?

    Konu ile ilgili bilgilerini paylaşacak arkadaşlara teşekkürü bir borç bilirim...


    2,0 tdi lar hem manuel hemotomatik vites gelebiliyor, ama otomatikleri sadece 6 ileri 350 nm torka dayanıklı DSG oluyor.

    140 ve 170 bg dsg olanların hangi seri noluları dpf oluyor henüz bulamadım, çünkü kendi aracımda dpf olup olmadığını net bilmiyorum, ama sanırım yok.

    Şu an Doğuş sitesindeki tüm TDI'lar DPF li gözüküyor, hatta bildiğim kadarıyla 2009 model alınanların hepsi CR.

    DSG direksiyon kumandalıların standart olması 2008 modeller itibariyle geldi. Aynen mp3 özellikli ve 220V soketli araçlar gibi çok fonksiyonlu direksiyon geçişi yaptılar.
  • 
Sayfa: önceki 8384858687
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.