Şimdi Ara

*****---SEAT İBİZA/CORDOBA KULÜBÜ---*****(108 ÜYEYİZ!!!) (265. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.325
Cevap
55
Favori
481.835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 263264265266267
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aynn yolcular. Enden fazla yoruluyo:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÖzkanÇ kullanıcısına yanıt
    Heee valla,napak .

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • S.a arkadaşlar. 221781686 bu ilandaki arabada testler bişeyler yazıyor ne demek anlamadım. çok mu vahim durumda araç acaba. alınabilirliği varmı. arabadan hiç anlamam da cordobanın uzmanı sizlersiniz diye buraya sorayım dedim.
  • ön tamponun ızgarası mı yok anlamadım ama garip duruyor.
    farklı bir kaydı olsa şase numarasını vermezdi herhalde sorguladın mı var mı başka bir kayıt.
    yani iyi görünüyor tabiki gidip görmek de fayda var gerekirse yeniden ekspertize sokup motor durumu sorgulanmalı üfleme vs gibi durumlar var mı sağlam mı değil mi ne nedir belli olur
  • ÖzkanÇ kullanıcısına yanıt
    113 bin :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leyla281


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    quote:

    Orijinalden alıntı: leyla281


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Arkadaşlar 1.4 Tdi hakkında birbirimizi biraz bilgilendirelim istiyorum.
    Araçlarımız kaç km.de, bu km.ye kadar motor, turbo ya da herhangi büyük bi arızası oldu mu? Böylelikle kafamızdaki soru işaretlerini cevaplarız.
    Ben daha 1 senelik 2007 ibiza 1.4 Tdi kullanıcısıyım, 154.000'de aldım 15.000 km yol yaptım. Allaha şükür ne motor ne turboda bi sorun yok, yağ yakma yok şimdilik. Fakat öncesini bilemiyorum.
    Bakalm en yüksek km.li Tdi kaç km çıkacak :)

    Ayni model bendede var 240 binde motora daha vida deymedi nazar demesin ins

    Maşallah diyelim. Demek ki benimkinin daha yolu var 170,000.
    Dün ilk defa uzun yol yaptım Manavgat-Pamukkale git gel 600 km. 100 km.de 5,4 lt mazot yaktı, 20 kuruş falan, 4 kişi bagaj da var 100-120 km arası gittim. Maşallah performansından yakıtından memnunum tek eksisi acaip sert bi araç yolun tüm engebesini hissediyosun, benim lastikler biraz eski ondan da olabilir.

    Hocam ben 100 110 arasi 1 depo ile 1350 km yi gordum uzun yolda sehir ici sakin kullanimda 1000 km yi buluyo cok seviyorum arabami sifir almistim:)

    Ben de sakin kullanırım fakat bir depoyla hiç 850 km.nin üzerine çıkamadım karışık kullanımda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brava 34

    3 yıldır da ben kullanıyorum, 173 binde cordobam. maşallah büyük arıza ve masraf çıkarmadı. Özetlersem;
    Geçen yıl sensörler değişti ve marş motoru yağlandı
    Bu yıl rot başı ve aks körüğü gibi ufak masrafları oldu
    4 lastik değiştirdim o ve sonrasında karınca istilasından dolayı kapı kilitlerim arzalandı o ara üst üste gelince kastı
    10 yaşında artık ara. Ara masrafı olur artık

    Evet senin kapı kilitlerinin yapılamayışı benim bile canımı sıkmıştı :) Yapıldı da rahatladık. Bulunamayan arızalardan nefret ederim. Amcaoğlunun arabası geçen hafta çalışmadı, sanayide normal bi ustaya götürdü tam 3 gün arıza aradılar bulamadılar, usta gurur meselesi yaptı :) yapacam bulacam arızayı diye. Değişemeyen parça kalmadı nerdeyse yok araba çalışmıyor. Meğerse pompacı araca benzin yerine mazot koymuş bizimki de farketmemiş, araç lpg li olduğu için bikaç gün sonra çalışmamaya başlamıştı.
    Benim arka kapı maşallah düzeldi, fakat çok yağ sıktım dışardan.




  • ShadowOfSpirit kullanıcısına yanıt
    Belki kötü kullanılmistir diye dedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amortisorlerle lastikleri deistirdim muazzam bir ses dususu oldu yavastan eksikleri kapatmaya basliyom ilerki zamanada baski balata geliyo hergun araci aktif kullanan birisiyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Şehir var şehir var, ist.da 1000 km görmez 800-850 makul bi km. Belki yedek depo dahil se 10 lt alıyor benimki 1000 rahat görebilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet ön tampon ızgaraları yok, sol arka stop camı yok ve sol çamurlukta iyi düzeltilmeyen yerler var, sol yan sinyal de kırık, boyası ıslaklen çekildiği için pek birşey belli olmuyor. Motor 60 hp çıkmış 7 yaşındaki araca göre normalmidir bilemedim. İçi temiz duruyor. Biraz masrafı olan bi araç km si iyi kaportaya fazla takılmayıp motor yürüyene baktırılmalı. Rapordaki boyalı parçalara göre hasar kaydı az geldi bana. sizin fikirleriniz nedir arkadaşlar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brava 34 -- 1 Eylül 2015; 22:09:43 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    He ya 2 kapıyla ist.a geldim. Burda fazla uğraşmadım allahtan, kıl arıza üzer adamı. Doğru ustayı bulmak zor. Bende bi örnek varayim 2 hafta önce megane scenic için 10 bin bakım yapılacak 2 ayrı ustaya gittik hallederiz fakat polen filitresi için elektrikçiye gideceksiniz dediler biz yapamayız dediler afalladım. Küçük bi dükkanda yeni alınmış lift gördüm bu adam para kazanıyor işten anlar dedim sordum yag değişimi var poleni de değiştirebilirmisin diye? Usta nesi varmış polenin değişmeyecek dedi güldü. Halletti işi scenic in filitreleride çok ters yerlerdeymiş bende bilmiyordum. 1,5 saat uğraştı 30 tl işcilik aldı bidaha şaşırdım. Yer balıkesir- edremit sanayi.

    Oh oh iyi olmuş kapının hallolması sevindim hocam, bana kapı demesinler bi süre titreme geliy



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brava 34 -- 1 Eylül 2015; 22:21:38 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • leyla281 L kullanıcısına yanıt
    Hangisi daha çok işe yaradı acaba? Ben 60 yanağa geçtim çok farketti ön amortisör değişimine ihtiyaç kalmadı gibi ama kafada hala soru işareti var. Arkaları bi ara kesin değiştiricem o ayrı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • brava 34 kullanıcısına yanıt
    Bende motora baktirilmali diyorum hocam geri kalan kismi afaki birşey yok denebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Izgaralar 100 tl. Atka stoplardan sadece bi parcasi 200tl.motor 60hp bana azmis gibi geldi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracı 1.5 ay önce aldım, seat cordoba,1.4 16v 101 hp, 76.000 kmde,brc sıralı sistem var.
    aracın çekişi tam olarak hoşuma gitmiyordu, bana, bazen iyi, bazen de biraz sanki biyerlerde sorun var gibi geliyordu. alınca 5-30 yağ koymuştum ve yağ eksiltme de olunca (tam ölçemedim çünkü ilk başta karter contasından da damlama vardı. damlama tamir edildikten sonra yaklaşık olarak 1.000 kmde yarım litre eksilme gözlemledim), kompresyon testi yaptırmaya karar verdim.

    çok uzun oldu ama tam teşhis için her detay önemlidir diyerek olayı aynen aktarıyorum; sonuna kadar okursanız sevinirim.
    kompresyon testi yaptırmaya karar verdim. gittim, güç bela sora sora birini buldum.
    kompresyon testi yap usta dedim.

    hayırdır napacan sorun ne dedi? (sanırım ağız yokluyor ve benim dediğime göre bişeylere e atacak)

    -aslında tam sorun sayılmaz merak ediyom 1ay önce aldım sanki biraz çekişi iyi değil v.b. bişeyler dedim.

    -tamam bakalım ama bak sana deyim kompresyon iyi çıkar bunda.(belki motor sesine göre yada bilmiyorum neye göre iyi çıkar dedi anlayamadım)
    yağ yakma eksilme var mı bunda dedi. sormasa söylemeyecektim ama sorunca dedim ki; aldım, 5-30 yağ koydum biraz eksiltme var işte dedim.

    -bujileri söktü, 3-4 numaralı bujiler normal görünüyordu, sanırım 2 numaralı bujiydi, biraz siyahımsı biraz da sarımsı renk vardı.(tam incelemedim moralimi bozdu adam)

    bak dedi, bunda motor açılıp segman, pistonlara bakılacak sana deyim ben dedi. 1000-1500 lira çıkar istersen yaparız dedi.(egzoz dumanına v.b. hiçbirşeye bakmadı, motorun çalışmasına da bakmadı)
    sonra kompresyonu ölçmeye başladı.

    bana dedi ki sen bu aracın ideal kompresyon değerini internette buldun mu dedi? yok bakmadım tam, yaklaşık 10-13 bar civarı diye tahmin ediyorum dedim. o arada bana, ne iş yapıyorsun falan diye sordu? (sanırım mesleğe göre, çevreye göre muamele yapangillerden biri adam)
    4numaradan başladı kompresyona baktı 13, iyi dedi. 3 numaraya geçti 14, iyi dedi.
    (yalnız ben teste gitmeden önce youtubeda birsürü videoya bakmıştım . yavaş yavaş sakin sakin yapılıyordu hep test, marşa da defalarca basıyorlardı. bu adam sanki ben görmeyim diye o kadar hızlı hızlı geçiştiriyordu, bir de marşa 3-5 defa ancak bas diyordu çırağa. adam bujilerden birini ölçerken 210 değerini gördüm elindeki alette.)

    sonra 1 ve 2 numarayı da ölçtü hızlı hızlı .
    demedim mi sana bak kompresyon iyi. ama dediğim gibi buna bakıp sağlam deme motora haberin olsun dedi.
    sonra borcum ne dedim, (1 gün önce sorduğumda 50 lira, yarın gel demişti) para istemez tamam dedi.

    çıktım gittim, benzinde sürüyorum aracı. lpg almak için istasyonda durdum. fulledim depoyu ordan çıkıp aracı lpgye aldım ve ardından titreme,silkeleme başladı. motor ikaz lambası yanıp yanıp sönmeye başladı. ışıkt durdum, titreme devam ediyor. kalkmak istedim, sönecek gibi, silkeliyor , gaz gitmiyor sanki araca gaza sonuna kadar basıyorum.benzine aldım yine aynı. güç bela geri döndüm yaklaşık 3 km. hem lpgde hem

    benzinde silkeleme, titreme vardı.
    usta nerde dedim yemeğe gitti dedi çocuk .şuna bakın dedim.
    orda başka kalfa gibi biri vardı, aldığıın gazdandır falan dedi. yok dedim ya en ufak sorun yok 2.000 kmdir dedim. kablolar bujiler gevşek kalmış belki bak şuna işim ar dedim.
    tamam arıayı silerim gidersin dedi.
    sildi arızayı, çalıştırdım aracı sorun yok. neyse tamam dedim, benzine alıp sanayide yavaş yavaş az turladım baktım sorun yok

    çıktım lpgye aldım aynı yere yaklaştığımda, yani çevre yoluna çıkıp hızlanınca başlıyor problem. 3. viteste 60 civarı iken vites attım gene başladı aynı sıkıntı.
    aynı şeyleri yaşayarak güç bela dükkana geçtim. gene aynı dedim.

    usta gelmiş, baktı biraz kabloları gevşek belki dedi. açtı, motorun üstünde soketli kablolar var,sanırım bobin kabloları. onları sağlamaştırdım arızayı sildim.
    tamam dedi.

    yine çıktım, yine tıpatıp aynı şeyleri yaşayarak geri döndüm.
    usta bu defa arızayı pc ile silmedi.
    motor kapağını açtı, o arada bana, aracı benzine al ve arıza lambasına bak dedi. tamam dedim. baktım yanıp sönmeye başlayan lamba, sabit yanmaya başladı ve ardından söndü.
    tamam oldu şimdi, bobin kablolarının yerini değiştirdim gidebilirsin dedi. ama benzinde git lpgde gitme dedi.
    benzinde epey gezdim, 15 dk kadar. tek sorun yok. lpgye aldım ve 10-15 sn geçmeden yine aynı şeyi yaptı bu defa sanayinin dibindeyim tekrar dükkana döndüm.
    kardeş bak ben bişey yapmadım, bakacak heryerede baktım sen bir lpye baktırsana, brc hemen yakında dedi.
    benimde aslında biraz işime geldi, filtre değiştirip gaz ayarı yeniletmem gerekiyordu çünkü lpgde aracın pek tadı yoktu.(ilk çalışma iyi, rölanti sorunu yok fakat biraz gaz az gidiyor gibi hissediyordum işte, çekiş biraz düşüktü.) brcye git araç lpgde silkeleme yapıyor de baksınlar dedi.
    bende durumu aynen anlatırım dedim, yok anlatma direk benim dediğim gibi de, heryeri kurcalamasın dedi.(adama iyice kıllandım bu lafından sonra)

    gittim brcye, aynen durumu anlattım. gözünü seveyim şuna iyice bak, kablolara falan bak rezil oldum şu sıcakta 2 saattir dedim.
    bağlantılara az baktı neyse sonra kayıtlarda en son 2013de bakım yapılmış dedi. filtreyi değiştirelim dedi.
    açtı, bak şişmiş bu değiştirelim dedi. (filtre çok temiz görünüyordu ama zaten ayar yaptıracaktım, değişmesi işime geldi biraz)
    tamam değiştir ama iyi bir ayar yap dedim.
    değştirip, otomatik kalibrasyon yaptı ve ücret 50 lira.
    arıza ışığı da söndü ayar yapılınca.
    ordan çıktım ve hem benzinde hem lpgde ne titreme ne de silkeleme yapmadı.

    35-40 km civarı denedim sıkıntı yok.(4-5 defa da stop edip tekrar çalıştırdım sorun yok.)

    nedir fikriniz acaba? artık araba kıpırdamaz olana kadar sanayiye uğramayacağım, hem de asla.

    aracı aldıktan sonra triger seti ve su pompasını vw yetkili serviste, 1.000 lira verip değiştirmiştim. iyi ki de öyle yapmışım, bu ne ya sanayide yok mu sağlam iş yapan adam?




  • brava 34 kullanıcısına yanıt
    60 orjinali olan 55 de olur 65 de olur sana kalmis bisi
  • Trigeri filan cok pahaliya degismissiniz 500 civari degistirtmistim ben

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brava 34

    Şehir var şehir var, ist.da 1000 km görmez 800-850 makul bi km. Belki yedek depo dahil se 10 lt alıyor benimki 1000 rahat görebilir.

    Yedek depoyu hiç doldurtmam, pompa atınca bıraktırırım benim ölçü o. Antalyada yaşıyorum karışık kullanımda 700-750 arası kırmızı yanıyor. Ortalama 20 kuruş falan. Önce lpg.li Golfüm vardı arabaya binmeye korkuyodum, 30 kuruştan aşağı lpg yakmazdı aldığım benzinler hariç, sattım da kurtuldum :)
  • leyla281 L kullanıcısına yanıt
    Dizel benzinli ayrımı varmı bilmem fakat. Orj. Ölçü 55 yanak tir 60 yanak sorun çıkarmıyor 65 sürtüyor 195 taban için söylüyorum. Lastikçiler 185 65 15 sürtmez diyor mus bilmiyorum takan var mı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 263264265266267
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.