Şimdi Ara

*****---SEAT İBİZA/CORDOBA KULÜBÜ---*****(108 ÜYEYİZ!!!) (55. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
6.325
Cevap
55
Favori
481.890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5354555657
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    İstanbul'da oturmadığım için hiçbir bilgim yok ama duyduğum kadarıyla Erya servisi Seat konusunda çok başarılı ama avrupa yakasında mı anadoludamı tam emin değilim. Performans kaybı aklıma 3 şey getiriri ya hava filtresi tıkanmıştır ya mazot filt tıkanmıştır ya da EGR dolmuştur. İşte sıfır araç alıp 4-5 sene 200.000 kmlerce binmenin keyfi başka değil mi. Evveliyat derid yok ne yapıldı acaba derdi yok. 0 km gibisi yok



    aynen öyle yaa :) ibizanın sıfırıda bir tatlı oluyor ki :):) daha önce sıfırın zevkini yaşamış olarak sana tamamen katılıyorum... bu araç için sağlam bi seat ustası bulmam lazım :( henüz bulamadım malesef.. birde baskı balata yaptırcacağım ama 650 gibi bir fiyat çektiler normal mi nedersiniz?




  • Baskı balata için fiyat normal. Zaten en masraflı bakımlardan biri baskı-balata diğeri de triger! Dediğim gibi sadece Erya servisini duydum iyi Seat ustaları varmış diye. Bir bak olmazsa.
  • Arkadaşlar detaylı araştırmalarım ve işin ehli ustalarım sayesinde, birkaç gün sonra artık aracım

    Coming/leaving home
    20 km/h'tan sonra kapıların otomatik kilitlenmesi
    Kapıları kilitleyince açık kalan camların kapatılması

    Özellikleri kazanacak. Bu işlemlerden sonra aracı daha çok sevecem galiba

    Coming leaving home bir röle sayesinde kolayca yapılacak.
    Cam kaldırma modülü alınıp kilit sistemine bağlanacak ve kapılar kilitlenince geçen akım ile açık olan camlar kendiliğinden kapanacak.
    20km olayı ise tamamen bilgisayardan aktifleştirilecek bir özellik hepimizin aracında aslında var ama pasif.

    Bunları yaptırdıktan sonra işleyişini videoya kaydederim paylaşırım sizlerle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    Arkadaşlar detaylı araştırmalarım ve işin ehli ustalarım sayesinde, birkaç gün sonra artık aracım

    Coming/leaving home
    20 km/h'tan sonra kapıların otomatik kilitlenmesi
    Kapıları kilitleyince açık kalan camların kapatılması

    Özellikleri kazanacak. Bu işlemlerden sonra aracı daha çok sevecem galiba

    Coming leaving home bir röle sayesinde kolayca yapılacak.
    Cam kaldırma modülü alınıp kilit sistemine bağlanacak ve kapılar kilitlenince geçen akım ile açık olan camlar kendiliğinden kapanacak.
    20km olayı ise tamamen bilgisayardan aktifleştirilecek bir özellik hepimizin aracında aslında var ama pasif.

    Bunları yaptırdıktan sonra işleyişini videoya kaydederim paylaşırım sizlerle


    Bunlara bide kapılar kitlenince otomatik kapanan dikiz aynalarını eklesen tam süper olacaktı :):):)




  • Evet bu hiç aklıma gelmemişti acaba yapılır mı bir soruşturuyum bakıyım. Yaptığını bildiğin var mı hiç?
  • Selam arkadaşlar,
    İstanbulda yetkili servisler haricinde bilgisayar ustası olmayan önerebileceğiniz gerçek usta var mıdır? Yetkili servis olmasın dememim sebebi ön tarafta çalışan formenler yüzünden ustaya ulaşmak çok zor oluyor.
  • arkadaşlar iyi akşamlar,

    seat ibiza marka dizel aracım var. uzun süredir var olan bir sorunumu paylaşmak istiyorum. aracı çalıştırırken marşın zorlandığını hissediyorum, bir çok sefer ilk seferde çalışmıyor, defalarca kontağı kapatıp açıp denemek zorunda kalıyorum bazen..

    ilk zamanlar yakıtla ilgili olduğunu düşünüyordum, az yakıt kalınca daha sık oluyordu ancak yakıt doldurduktan sonra da bazen yapıyor yine aynı durumu.

    arabada lamba, radyo, klima gibi şeyleri çalıştırmıyorum hiç motor çalışmazken, ufak bir lamba yanması bile aküyü yiyecek ve çalışmayacak endişesiyle..

    halbuki 1.5 sene önce değiştirdiğim aküm de garantiden değiştirildi, yapılan testte şarkı az çıkınca.. ama sorunum halen devam ediyor.

    bazen kaportayi açıp akünün kablolarını sallıyorum, tekrar kontağı denediğimde çalışıyor, servise akü kablolarında sorun olabilir mi dediğim de yok ondan değil diyor.

    forumlarda okuduğuma göre sebep olan değişik şeyler olabilece fikrine kapıldım ama hangisi olduğundan nasıl emin olacağım, servise götürdüğümde de konu geçiştiriliyor ve maliyetli olabileceği sebep gösterilerek garanti verilemiyor yapılacak işlemin düzeltici olacağına..

    okuduğum farklı birçok mesaja göre;

    benzin pompasında sorun olabilirmiş,

    marş motorunda sorun olabilirmis,

    şarj dinamosunda sorun olabilirmiş,

    ama bunlardan hangisinde nasıl bileceğim? arabayı servise değil, çok maliyet çıkartmayacak bir ustaya götürmek yoluna gidebilirim, çok maliyet yapmak istemiyorum. arabam 150.000 km'de. bakımları her sene yapılıyor..

    ama bu kronik hale gelen çalışmama ya da defalarca denemeden sonra çalışma sorununa bir çözüm bulmak isterim.


    acil yardım lütfenn... bu hafta sonu çözmek isterim bu büyük problemi...

    teşekkür ederim yardımlar için simdiden...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soru_cevap

    arkadaşlar iyi akşamlar,

    seat ibiza marka dizel aracım var. uzun süredir var olan bir sorunumu paylaşmak istiyorum. aracı çalıştırırken marşın zorlandığını hissediyorum, bir çok sefer ilk seferde çalışmıyor, defalarca kontağı kapatıp açıp denemek zorunda kalıyorum bazen..

    ilk zamanlar yakıtla ilgili olduğunu düşünüyordum, az yakıt kalınca daha sık oluyordu ancak yakıt doldurduktan sonra da bazen yapıyor yine aynı durumu.

    arabada lamba, radyo, klima gibi şeyleri çalıştırmıyorum hiç motor çalışmazken, ufak bir lamba yanması bile aküyü yiyecek ve çalışmayacak endişesiyle..

    halbuki 1.5 sene önce değiştirdiğim aküm de garantiden değiştirildi, yapılan testte şarkı az çıkınca.. ama sorunum halen devam ediyor.

    bazen kaportayi açıp akünün kablolarını sallıyorum, tekrar kontağı denediğimde çalışıyor, servise akü kablolarında sorun olabilir mi dediğim de yok ondan değil diyor.

    forumlarda okuduğuma göre sebep olan değişik şeyler olabilece fikrine kapıldım ama hangisi olduğundan nasıl emin olacağım, servise götürdüğümde de konu geçiştiriliyor ve maliyetli olabileceği sebep gösterilerek garanti verilemiyor yapılacak işlemin düzeltici olacağına..

    okuduğum farklı birçok mesaja göre;

    benzin pompasında sorun olabilirmiş,

    marş motorunda sorun olabilirmis,

    şarj dinamosunda sorun olabilirmiş,

    ama bunlardan hangisinde nasıl bileceğim? arabayı servise değil, çok maliyet çıkartmayacak bir ustaya götürmek yoluna gidebilirim, çok maliyet yapmak istemiyorum. arabam 150.000 km'de. bakımları her sene yapılıyor..

    ama bu kronik hale gelen çalışmama ya da defalarca denemeden sonra çalışma sorununa bir çözüm bulmak isterim.


    acil yardım lütfenn... bu hafta sonu çözmek isterim bu büyük problemi...

    teşekkür ederim yardımlar için simdiden...




    bu arada bir iki ekleme daha yapayım: konsoldaki direnc gorunumdeki sarı lamba yanıyor diye serviste kızıştırma bujilerinden bir tanesi değiştirildi, elektrik akımını geçirmediği tespit edildiği için 3 tanesinden birinin.. ancak halen kontağı çevirince, o lamba önce bir kendini gösteriyor, sonra sarı lamba sönüp gidiyor. ayrıca, arabayı çalıştırırken gaza basma ihtiyacı olmaması gerekirken; çalıştırırken araba sanki çalıştırmayı almayacakmış geri bırakacakmış hissi yarattığı için gaz pedalına basmak durumunda kalıyorum. buna rağmen bazı çalışma denemleri başarılı gibi görünse de birkaç saniye sonra motor kapanıyor... bir-iki kere aynı şeyi motoru zorla çalıştıktan sonra arabayı hareket ettirdikten sonra yaşadım, araç stop etti ve direksiyonda hafif bir sertleşme hissettim sanki (bu sertleşme her seferinde oluyor diyemem ama)

    şu gaza basmak zorunda hissetmek durumu da kafamı kurcalıyor, debriyaj yeterli olmalı halbuki.... ???

    ne dersiniz?

    bo surunlar nasıl çözülür?

    http://forum.donanimhaber.com/m_41911249/tm.htm
    (edit: link eklendi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soru_cevap -- 7 Ağustos 2010; 3:44:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    Evet bu hiç aklıma gelmemişti acaba yapılır mı bir soruşturuyum bakıyım. Yaptığını bildiğin var mı hiç?



    Teknik olarak mümkün, cam kaldırma modülü dikiz aynası için de kullanılabilir. Tek ihtiyacımız olan işin ehli bir usta ama malesef henüz yaptıranı duymadım...
  • soru_cevap
    Marş problemi aklıma genelde marş motoru kömürünü getirir. Ama kalkıştan sonraki stop etme olayı akü ile ilgili. Aslında aüke problem var mı yok mu kontrol etmeniz kolay akünün üstünde kontrol yeri var yeşil yanıyorsa sorun yok demektir ve dolayısıyla şarj dinamosu sağlıklı demektir.

    İlk açılışta yanan ışıkları kafaya takmayın hepsi yanar kontrol eder söner sönmezse sorun var demektir. Ayrıca kızdırma bujisine kadar zarar geldiyse sizin akü sorununuz var yüksek ihtimal. Markası ne akünün?

    Motor stop edince direksiyonun sertleşmesi çok normal çünkü elektro-hidrolik direksiyonumuz var.

    Mazot pompanızda arıza olsa araç sürekli yapar bu stop etme/gaz vermeden çalışmama sorunlarını.

    Üç şeyi kontrol ettirin 1- akü (kendiniz de kontrol edebilrsinz) 2- mazot pompası 3- marş motoru kömürü (muhtemelen sorun burda bence)




  • aküyü şarj değerini kontrol esnasında mutlaka arabayı calışır durumda veya duruken ölçme mutlaka ama mutlaka marşa basarken ölçtür çünkü benim tipoda ben bu sıkıntıyı çok cektim araba sabahları calışmıyordu usta gönderiyorum adam tek marşta aracı çalıştırıyordu beynine kadar her şeyi değiştirdim akü 1.5 yıllıktı her ölcümde akünün değerleri normaldi en sonunda bir usta calıştırma esnasındaki voltajı ölctü sonuc akü gitmiş aküyü değiştirince sorunda bitti ama diğer ettiğim masraf yanında kar kaldı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    soru_cevap
    Marş problemi aklıma genelde marş motoru kömürünü getirir. Ama kalkıştan sonraki stop etme olayı akü ile ilgili. Aslında aüke problem var mı yok mu kontrol etmeniz kolay akünün üstünde kontrol yeri var yeşil yanıyorsa sorun yok demektir ve dolayısıyla şarj dinamosu sağlıklı demektir.

    İlk açılışta yanan ışıkları kafaya takmayın hepsi yanar kontrol eder söner sönmezse sorun var demektir. Ayrıca kızdırma bujisine kadar zarar geldiyse sizin akü sorununuz var yüksek ihtimal. Markası ne akünün?

    Motor stop edince direksiyonun sertleşmesi çok normal çünkü elektro-hidrolik direksiyonumuz var.

    Mazot pompanızda arıza olsa araç sürekli yapar bu stop etme/gaz vermeden çalışmama sorunlarını.

    Üç şeyi kontrol ettirin 1- akü (kendiniz de kontrol edebilrsinz) 2- mazot pompası 3- marş motoru kömürü (muhtemelen sorun burda bence)



    pckopat

    yorum icin tesekkurler. akuyu yeni degistirdiler garantiden, bosch akuymus, orada da ilginclik yasadik aslinda, sokulenin akim ya da volajdi hatirlamiyorum, takilaninkinden 2 birim daha yuksekti, onemli degil, hata yapti bosch gibi bir aciklama yaptilar ( cok mantikli gelmese de)..

    bunlari herhangi bir elektrikciye yaptirayim mi? maliyeti nedir yaklasik? ikitelli- atatürk havalimani arasinda onerebileceginiz yer/usta var midir?




  • arka sol kapının camı dün iptal oldu; açarken motor boşa dönüyor,cam yerinde kalıyordu,elle müdahaleyle açılıyordu..gece eve gelince garajda işleme başladım.döşemeyi söktüm,burada kalite farkı ortaya çıkıyor,tırnaklar yuvarlak ve geçmeliydi,reno clioda kapı döşemesini sökünce tırnakları hep kırılıyordu,dandikten bişeydi. döşemenin tırnaklarını alttan başlayarak kurtarmaya başlıyoruz,üste gelince döşemeyi yukarı kaldırarak oluktan kurtarıyoruz(en önce iç kapı tutamağının kapağını açıp 2 adet yıldız cidayı sökmek lazım)..bir şok yaşadım,10mm civatayla çok sert sıkılmış döşemenin boyutlarında bir metal kapakla karşılaştım..döşemenin cam kontrol butonu soketini ve kapı açma kolu telini kurtardıktan sonra bu metal kapağı sökmeye başladım..cam,onu tutan plastik maşadan kurtulduğu için bu sorun oluşmuş.. camın ,tutucu maşaya denk gelen kısmında bir delik var ve bu deliğe takılan plastik bir pim var,onu da kapının içine düşmüş buldum ,ayarlamaları yapıp pimi zor da olsa takabildim yerine.. şimdi cam eskisi gibi çalışıyor.. gece rahat uyudum




  • CORDOBA almayı düşünüyorum. 16000 - 18000 arası. Dizel veya Lpg li istiyorum.

    Nelere dikkat etmeliyim. Bir de Bg değeri ne kadar önemli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    soru_cevap
    Marş problemi aklıma genelde marş motoru kömürünü getirir. Ama kalkıştan sonraki stop etme olayı akü ile ilgili. Aslında aüke problem var mı yok mu kontrol etmeniz kolay akünün üstünde kontrol yeri var yeşil yanıyorsa sorun yok demektir ve dolayısıyla şarj dinamosu sağlıklı demektir.

    İlk açılışta yanan ışıkları kafaya takmayın hepsi yanar kontrol eder söner sönmezse sorun var demektir. Ayrıca kızdırma bujisine kadar zarar geldiyse sizin akü sorununuz var yüksek ihtimal. Markası ne akünün?

    Motor stop edince direksiyonun sertleşmesi çok normal çünkü elektro-hidrolik direksiyonumuz var.

    Mazot pompanızda arıza olsa araç sürekli yapar bu stop etme/gaz vermeden çalışmama sorunlarını.

    Üç şeyi kontrol ettirin 1- akü (kendiniz de kontrol edebilrsinz) 2- mazot pompası 3- marş motoru kömürü (muhtemelen sorun burda bence)



    artık her çalıştırmada sorun yaşıyorum. bujileri ısııtmak maksatlı birkaç kez tam çalıştırmadan açıp kapama yapsam da çalışmada zorluk oluyor. gaz pedalına basmam gerekiyor bol bol, bazen çalışştıktan sonra stop bile ediyor... gaz ile ilgili bir sorunu var sanki ???




  • hocam dediğin sıkıntı arabayı ilk aldığımda bendede oldu marş motorundaki ateşleme arızasından dolayı değişti tabiki yeni aldığım için garanti kapsamındaydı ve sizin anlattığınızla hemen hemen aynı sorunlarla karşılaştım çalıştıktan sonra stop yoktu ama gaza basarak çalıştırma ws. vardı ama stop sorunu yoktu bi ihtimal mazot pompası olabilir diyebilirm ama marş motorunuza öncelikle bi baktırırsanız iyi olur..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uFucklıq

    hocam dediğin sıkıntı arabayı ilk aldığımda bendede oldu marş motorundaki ateşleme arızasından dolayı değişti tabiki yeni aldığım için garanti kapsamındaydı ve sizin anlattığınızla hemen hemen aynı sorunlarla karşılaştım çalıştıktan sonra stop yoktu ama gaza basarak çalıştırma ws. vardı ama stop sorunu yoktu bi ihtimal mazot pompası olabilir diyebilirm ama marş motorunuza öncelikle bi baktırırsanız iyi olur..


    hocam teşekkürler. marş motoruna baktır derken kömürünü temizletmekten mi bahsediyorsunuz? kömürü temizletiliyor mu, değiştiriliyor mu? böyle bir işleme ne kadar ödemeliyim?

    bu arda artık araba gaz pedalına basmadan kesinlikle çalışmıyor. o da defalarca kontak açıp kapamadan sonra çalışabiliyor.. ??? kafayı yicem
    (bu hafta sonu tamire götürmek istiyorum)




  • Arkadaşlar,

    Dizel Bir ibiza veya cordobanın normal rölanti devri kaç rpm olmalıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fly_engineer -- 18 Ağustos 2010; 8:15:18 >
  • 800-850 civarı olması lazım,klima açılınca ufaktan yükseliyor..
  • benim ibiza'da genellikle 1100 de kalıyor, bazen dediğin gibi 800-850 arasına iniyor, problem nerden kaynaklanıyor olabilir?
  • 
Sayfa: önceki 5354555657
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.