Şimdi Ara

scenic otomatik vites arızası?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
74
Cevap
3
Favori
90.848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Renault Megane Clio. Laguna ve scenic lerde ALD4 isimli otomatik 4 ileri şanzımanı kullanır bu şanzımanlar 2 si basınç (Pressure selenoid) 4 tanesi sıralama (Shift) selenoidi de denen toplam 7 tane selenoid (Elektrovana) dan olusur. Bunun yanında sistemde bir adet vites pozisyonlarını gösteren pozisyon şalteri denen elektronik bir malzeme, şanzıman yağ sıcaklık sensörü, Şanzıman yağı basıncını ölçen basınç kaptörü denen bir sensör vardır. bu sistemin birde mekanik aksamı (Valve Body) üzerinde selenoidler ile piston ve sübapları barındıran sanayi diliyle (Alt hidrolik beyin) ve bu orkestrayı yöneten TCM adlı elektronik kontrol ünitesi vardır. Zamanında bakımı yapılmamış ve yağ değişimi düzenli yapılmamış bir ALD4 şanzıman gerçekten ciddi masraflara yol açar. Bu şanzımanların iyi tarafı kolay kolay TCM yi bozmaz. genelde basınç selenoidleri veya pozisyon şalteri sık arızalanan parçalarıdır. Basınç kaptörünün arızalandığına pek şahit olmadım genelde yağ basıncını sağlayan bölüm veya basınç selenoidi arızalı olduğunda arıza tespit cihazı kaptör arızası der. Bu basınç selenoidleri yaklaşık 1.2-1.5 ohm direnci olduğundan bir çok tamirci kısa devre olmuş zanneder. Test edilmesi basit bir parçadır ve 12v Dc elektirikle çalışır. Bu şanzımanların arızalarında bütün selenoidlerin bant ve balataların değişmesi tavsiye edilir. Valve Body üzerinde N pozisyonundan D veya R ye alındığında tork konvertörünün kilitlenmesini sağlayan (Yumuşak veya sert vitese geçme) ayar yeri vardır ve tamirden sonra mutlaka ayarlanması gerekir. Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murad22

    quote:

    Orijinalden alıntı: meminurk

    Merhaba scenic sevipte sevgisini paylaşan dostlar.
    Yaklaşık bir yıldır ailece kurgulayıp sorguladığımız scenic'imize üç ay önce kavuştuk. Alır almaz LPG taktırdım. (Atiker)
    Servis kayıtları düzenli gibi görünüyor, fakat şanzuman yağı ile ilgili bir şey öğrenemedim. Araç 130,000 i buldu, bu gün servisçilere sorduğumda bana ''bunların şanzuman yağı değişmez, sonsuz yağ var'' dendi.
    Bunun gerçeklik payı varmı, yoksa belli bir km sonra periyodik yağ, vs. değişiyormu?

    Zira araç bu hacmi ve konforuna rağmen pek atak gelmedi bana. Sabah soğukken biraz vuruntu hissediyorum, bazı zamanlarda da hafif yokuşlarda bile geriye kaydırıyor.

    Cevaben şimdiden teşekkür ederim, bana rahatlıkla soru sorabilirsiniz, deneyimlerimi paylaşmaktan keyif alırım.

    Selamlar

    dostum bende scenic 2 almayı düşünüyorum ama bu otomatik viteslerin problemleri beni korkutmaya başladı. acaba diyorum manuel almak dahamı mantıklı..sorun şu ki eşim yeni ehliyet aldı ve ara sıra o da kullanacak. ortalama ayda 2-3 kez yaklaşık 50-60 km.. seçenek çok olunca hangisi olsun kararsızlığı yaşıyor insan..acaba dizel mi olsun yoksa benzin-lpg mi acaba manuel mi olsun yoksa otomatik mi..
    Soruma gelince daha önce muhakkak manuel vitesli araç kullan mışsındır bu aracında otomatik olduğuna göre sence kıt kanaat 100-200 tl dahiii pazarlık yapıp fiyatı düşürdüğümüze sevinirken acaba otomatik alıp servisleri bu kadar memnun etmelimiyiz yoksa eski usül manuel olarak devam mı etmeliyiz... yanlış anlama bana tavsiye olarak hangisini önerirsin...otomatik vitesin artıları nedir eksileri nedir

    Alıntıları Göster
    Renault Megane Clio. Laguna ve scenic lerde ALD4 isimli otomatik 4 ileri şanzımanı kullanır bu şanzımanlar 2 si basınç (Pressure selenoid) 4 tanesi sıralama (Shift) selenoidi de denen toplam 7 tane selenoid (Elektrovana) dan olusur. Bunun yanında sistemde bir adet vites pozisyonlarını gösteren pozisyon şalteri denen elektronik bir malzeme, şanzıman yağ sıcaklık sensörü, Şanzıman yağı basıncını ölçen basınç kaptörü denen bir sensör vardır. bu sistemin birde mekanik aksamı (Valve Body) üzerinde selenoidler ile piston ve sübapları barındıran sanayi diliyle (Alt hidrolik beyin) ve bu orkestrayı yöneten TCM adlı elektronik kontrol ünitesi vardır. Zamanında bakımı yapılmamış ve yağ değişimi düzenli yapılmamış bir ALD4 şanzıman gerçekten ciddi masraflara yol açar. Bu şanzımanların iyi tarafı kolay kolay TCM yi bozmaz. genelde basınç selenoidleri veya pozisyon şalteri sık arızalanan parçalarıdır. Basınç kaptörünün arızalandığına pek şahit olmadım genelde yağ basıncını sağlayan bölüm veya basınç selenoidi arızalı olduğunda arıza tespit cihazı kaptör arızası der. Bu basınç selenoidleri yaklaşık 1.2-1.5 ohm direnci olduğundan bir çok tamirci kısa devre olmuş zanneder. Test edilmesi basit bir parçadır ve 12v Dc elektirikle çalışır. Bu şanzımanların arızalarında bütün selenoidlerin bant ve balataların değişmesi tavsiye edilir. Valve Body üzerinde N pozisyonundan D veya R ye alındığında tork konvertörünün kilitlenmesini sağlayan (Yumuşak veya sert vitese geçme) ayar yeri vardır ve tamirden sonra mutlaka ayarlanması gerekir. Saygılarımla.
  • aytek666 A kullanıcısına yanıt
    Aytek666 Benim Arabamda 2001 Model Renault Scanik. Benim Arabada otomotik Janzuman lambası yanıyordu ve Vites geçmelerinde hafif vurma oluyordu. Servise götürdüm. Bilgisayara bağladılar Vites kutusu giriş-çıkış devir kaptörünü gösterdi. Otomotik şanzumancı ustasına götürdüm. Seloritler değişecek dedi. Parça parası 350 tl İşcilik 100 Tl toplam 450 Tl dedi. Başka bir ustaya götürdüm. Oda Şanzuman yağı değişecek dedi. Şanzuman yağını değişti. Arıza geçmedi. Şanzuman sökülecek 1.500 Tl masrafın olur dedi. Canım sıkıldı bu arada İnternetten bir araştırayım dedim. Sizin Yorumunuzu gördüm. Sizin tarif ettiğiniz gibi O Soketi buldum çıkardım. Pas gidericiyle temizledim tekrar taktım. Lambası söndü. Vites vurması da geçti. Çok teşekkür ederim. Bu durumu paylaştığınız için. Bende size bildireyim diye bu siteye üye oldum.
  • YENİ BİR SORUN AMA ŞANZIMANDAN DEĞİL ÇOK ŞÜKÜR

    aracım 2006 renault scenic II 1.6 16 v sayfanın biraz yukarılarına doğru giderseniz bu otomatik vitesten çok çektiğimi anlayacaksınız bana kalsa manuel vites kullanacağım ama malesef bu konuda evde eşimin sözü geçiyor :)


    bu hafta sonu aracımda bir titreme başladı gaz yemiyor yokuşları zar zor çıkıyor rölantide olsun gaza basınca olsun araç sıtma tutmuş gibi titriyordu bunun ile beraber vites geçmiyor ekrandaki motor işareti yanıp sönüyor ASR lambası yanıyordu sorun ilk başladığında araçtan tak diye bir ses geldi sanki aracın altını bir yere vurdum gibi hissettim Eskişehire gittiğimde yaşadığım o kabus dolu yolculuk aklıma geldi dedim yine şanzıman ayvayı yedik sonra dahada eskilere gidiverdi birden aklım eski araçlarım aklıma geldi renault spring ve Fairwayim bu araçlar farklı olsa da açıkçası aracın bu vitesteki tak diye atmasından sonraki verdiği arıza hissi (titreme ve gaz yememe) beni maziye götürdü ben bu tepkiye eski araçlarımdan aşinayım çünkü aynı titreme ve güç kaybı bu 2 aracımda da başıma gelmişti Fairwaydeki sorunun sebebi ise buji kablosundan kaynaklanan bir kaçak araç sıcak havalarda sorunsuz çalışırdı yağmur yağdımı ara sıra güçten düşerdi titrerdi tabi kaputu açıp baktığımda her şey normal görünürdü yine bir gün yağmurlu bir havada fairwayim aynı arızayı yaptı kaputu açtım birde ne göreyim buji kablosunun bir tanesi yandaki buji kablosuna çıt çıt kıvılcım atmakta bu da ateşleme düzeneğini bozmakta ve 1 silindiri devre dışı bırakmakta ertesi gün hemen buji kablolarını değiştirdim ve sorun çözüldü dahada aynı arızayı vermedi ondan öncede renault spring aracım vardı platin ateşlemeli onlarda da platinli distirübitor kronik sorunludur onda da aynı şekilde herekeden geliyorum araba birden titremeye başladı kocaeline kadar zor geldim meğerse distirübitor 2 silindire akım göndermiyormuş izmite kadar kalan 2 silindirdeki ateşlemeyle gelmişim ertesi gün renault toros distiribütörü taktırdım ve sorun düzeldi onlardaki soruna bulunan çözümde buydu

    bunları neden anlatıyorum şundan dolayı
    eski araçlarda elektronik sistem olmadığından arızayı şıp diye tespit edebiliyorsunuz ve arızalı bir şekilde de olsa yola gittiği yere kadar devam edebiliyorsunuz springle o şekilde herekeden izmite kadar geldim fairway ile yine izmitten karamürsele kadar gittim ama yeni nesil elektronik arabalarda malesef bu riske girilmiyor arıza verdimmi kalıyorsunuz korkuyorsunuz sistem elektronik üzerine kurulduğu için ateşlemedeki arıza başka bir yere sirayet edebiliyor veya başka yerde arıza varmış gibi gösterebiliyor ve benim aracımdaki gibi ekrana ASR arızası vites arızası diye uyarı verebiliyor ben aracımdaki bu titreme tepkisine önceden aşina olmasam kalkıp aracı şanzımancıya götürebilirdim vites arıza veriyor diye ama araçtaki bu güç kaybı bu titreme hissine alışık olduğumdan bunun ateşlemeden kaynaklı bir sorun olduğunu tahmin ettim ve tamirciye ona göre yönlendirdim ve sonuç ne çıktı bilin bakalım? bobin arızası evet bobini değiştirdim ve sorun düzeldi bobinin vitesle ne alakası var değilmi ama öyle işte aracın vitesinin birden TAK diye vurması ekrana gelen arıza kaydı viteslerin geçmemesi hatta manuele bile geçmiyordu insanda şanzımanda arıza varmış hissiyatı uyandırıyor ama alakası yok arıza bobindeymiş arkadaşlar

    bizim arabalarda sanırım her arıza bir şekilde dönüp dolanıp şanzımana vuruyor araçta şanzıman arızası olmasada şanzıman arızalıymış gibi sistemler uyarı veriyor hani insan bedeni gibi düşünürsek her rahatsızlıkta vücutta yüksek ateş mide bulantısı gibi tepkiler oluşur ya bu misal benim kendi aracımla ilgili tespitim bu şekilde
    bu sebeple iyi araştırın belki şanzıman da bir şey yoktur boşuna masraf yapmayın haybeye aracınızı dinleyin arkadaşlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pago -- 15 Ağustos 2016; 17:13:31 >




  • İnşallah; clio symbol-megane gibi modeller dışında, hemen hiç bir modelin bu tür sorunlarını gideremeyen bir Renault servisinin eline düşmezsiniz..
  • Uzun yıllardır araç sürücüsüyüm.1 tane 99 model 2.5 safrene aldım otomatik vites di.Aldığımda otomatik şanzıman limone çalışıyor pek zevk vermiyordu sonra arıza lambası yandı.Aha dedim ayvayı yedik.Forumlara yazdık nafile atan tutan çok.Yükledim arabamı kamyona gittim mersin'de Ayhan ustaya.Bu arada aracım 300 bini devirdi.Ayhan ustanın kapısındaki en vasat araba benimkiydi artık hesaplayın nasıl araçlar var kapısının önünde.Araya benim arabamı sıkıştırdı.Şanzıman 300 binde ve ilk defa açılmış duyrulur.Usta işin ehli olunca bir başka oluyor.Şanzımanı söktü dağıttı.Balataların ömrü bitmş değiştirdi,tabi bu arada ne var ne yok gözden geçirdi.Şanzımanın beynine kadar denedi.Allah razı olsun gerçekten sanatkar insanmış.İş bittince fena korktum ne masraf istiyecek diye ,kortuğum kadar değilmiş o kadar uğraşmaya emeği ile beraber taktığı parçalar ile toplam 600 lira aldı.Ben Ayhan ustadan razı oldum Cenabı Hsk ds ondsn rszı olsun.
    Olaki arıza ile karşı karşıya kaldınız Allah sizide işi bilen ustalara sanaatkarlara denk getirsin.Sağlıcakla kalın.




  • merhaba scenic severler. Ben yıllardır hayalini kurduğum 2001 model scenic rxt ye iki hafta kadar önce sahip oldum. Yılların hasretiyle kavuştuğum otomatik scenicimin forumlarda okuduğum şanzuman problemiyle karşılaşmış bulunuyorum. 3-4 km lik bir yolda d konumunda giderken küt diye bir ses geldi ve vites değişmeden devir yükselterek devam etti. sağa çektim 5 dk bekledim ve tekrar çalıştırdım ve sorun ortadan kalktı. Şanzuman yağı değişikliği ve bir soketten bahsediyorsunuz. Şu soketin yerini bana söylerseniz en yakın zamanda kontrol edeyim. olmadı servise çekecem. Saygılar.
  • herkese merhaba
    dün yazmış olduğum scenic otomatik vites arızası problemiyle ilgili olarak bugün izmitte renault özel servisi çağdaş otoya gittim. usta arabayı makineye bağladı ve makinede yağ basınç arızası gösterdi. yağ basıncını sağlayan ''yağ basınç kaptörleri'' arızalı dediler ve değişmesi gerektiğini söylediler. Orjinal renault yedek parça bir yağ basınç kaptörünün fiyatı 175 tl. bu kıç kadar mekanik parçadan iki adet var ettimi sana 350 tl. Bu arada renault otomatik vites şanzuman yağı olarak 4 lt renaultmatic d3 syn yağı kullanıldı (başka yağ kullanılmıyormuş) litresi 39 tl den 156 tl. yağ temizleyici 12 tl ıvır zıvır işçilik 625 tl den oldum... Bu otomatik vites beni ilk aydan itibaren çooookk üzdü. İnşallah sorun bu kadarla kalır. Bu işlem 5 saat sürdü bilginize...
  • burada tecrübelerini paylaşan herkesten allah razı olsun sağolun varolun...efendim benim 2001 rxt 133000 de scenicim rampadan inerken haliyle fren yapmak zorundayım freenleme esnasında deviri4-5000lere kadar yüksek sesle beraber çıkıyor ...frenden ayağımı çekiyorum biraz gaz veriyorum normale dönüyor...bu durumula karşılaşan ve ya bilgisiolan yardım edebilirmi...teşekürler....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul1981

    Merhabalar arkadaşlar bende Renault 2001 Scenic 1.6RXT LPG li alma aşamasındayım bu arada İzmirdeyim . Exper yağ kaçakları var dedi vuruntu var dedi aynı gün 80 KM yol yaptık araba ile vuruntu hiç duymadım vites geçişleri normal sessizdi şanzumancıya gösterin dedi 3. sanayii de REİS OTO ya götürdük . Yağ keçeleri contaları değişecek dedi ve Basınç arızası var dedi toplamda masraf 3500 TL civarında çıkar dedi tavsiye edeceğiniz başka usta var mıdır . Tutar bu civarlarda olması normal mi ? Yetkili servise götürsem mi acaba diye düşünmedim değil yardımcı olursanız sevinirim.

    Arkadaşım aracı kaça alacaksın bilmiyorum 2001 1,6 otomatiklerin piyasası 21-25 bin arasında değişiyor... Araç biraz derli toplu ise 20-21 bine alır şanzımana da 4-5 bin liraya revizyon yaptırır binerim dersen al. Benim tavsiyem 2001 otomatiğe yanaşma. Basınç arızası var diyorlarsa muhtemelen burçlar aşınmıştır. İçindeki kavrama diskleri aşınmıştır. Frenleme balatası aşınmıştır. Adam akıllı revizyon minimum 4-5 binden başlıyor. Sonrasında da dikiş tutacağının garantisi yok. Renault, citroen ve pejoların çoğunda al4 yada dpo model otomatik şanzımanlar kullanılıyor. Tamamen ticari amaçlı yani arıza yapmaya odaklı ve arızasında da maliyeti yüksek olan modeller bunlar. Ben 4 ay önce 2001 1,6 otomatik aldım. Tabi expertize de götürmüştüm. Yağ basınç arızası, motor performansında düşüklük, ufak tefek kaçak gibi şeyler vardı. Bana, şayet yap değişimi yaptırırsan performansıda yükselir arıza lambasıda söner gibi laflar... ben birazda almaya yay yüklü olduğum için (eşim kullancağından araç da aslında özellik yönünden süper) önemsemedim aldım. İlk etapta şanzıman yağ değişimi, triger değişimi, ön düzende bir iki parça vs. 2000 tl güya bakım yaptırdım... Ama ardından bir ay geçmeden şanzıman problem çıkardı. sanki debriyaj kaçırıyo gibi gaza yükleniyon araba çok yavaş gidiyo vs... neyse şanzımancıya götürdüm. Bunun balataları yanmış dedi.Ben dumura uğradım. Otomatik şanzımanda ne balatası olaki diye... Meğer bunların içinde de 3 kadememi ne dişli sistemi varmış güneş dişlisi gezegen dişlisi falan filan. Bu dişli kademelerini devreye sokan (clutch) denilen balata benzeri halkalar varmış. Yüzeyinde neredeyse mikron düzeyinde balata maddesi... bunlar aşındığında arıza başlıyormuş, 15-16 tane mi ne. Birde böyle büyük kelepçe misali frenleme bilmem ne si... o da aşındığında yine şanzımanda problem başlıyormuş ki genelde 100 bin km de bi o parçalar ömrünün sonuna geliyormuş. Ve tamir maliyeti de pahalı. Velhasıl benim bi 4500 daha bunların değişimine gitti. Burç aşınmış yeni burç çakıldı vs...
    Diyeceğim o ki otomatik rahatlıktır ama alacaksan ya sıfırını alcaksın ya da otomatik şanzımanda bir numara olan araçların modellerine bakacaksın.




  • redbul1981 R kullanıcısına yanıt
    Scenic'lerin otomatik şanzımanları sorunlu. Almayın revizyon yapılsa da adam olmuyor. Para harcadığınla kalırsın. Tekrar tekrar bu soruyu sormuşsun arkadaş cevaplamış yine sormuşsun. Sen bence kafanda arabayı almışsın birinden onay bekliyorsun. Benden sana tavsiye alma. Bak tekrar yazıyorum. Bir daha yazıyorum alma. Sen şimdi bizi rastgele konuşuyor diye düşünüyorsun belki ama alınca anlarsın.
  • Akşam iş çıkışında bi kaç km sonra vites arıza yaptı.vites d de iken motor bağırmaya başlayınca sağa çektim.araç,ne D de,ne de 1 ve 2 de öne hamle yapmıyordu,geri vitese alınca geriye hamle yapıyordu.servis lambası da yanmadı.bi 5 dakka aracı çalıştırıp denedim,en sonunda vites aldı.eve geldim.şu an için bir sorun yok ama kafamda soru işareti oluştu.yola gidecektim ama erteledim.yarın sabah servise gidip baktıracam.sizin başınıza böyle bir sorun geldi mi,sorun ne olabilir acaba?



  • gecmis olsun. cok trafikte mi kaldiniz?

    144bin km oldugunu okudum imzanizdan, bu sure icerisinde otomatik vites yagi degisti mi hic? veya en son ne zaman degisti??

    otomatik vites yagini ve icinde bir parca daha var filtre gibiydi sanirim, degistirince eski performansina kavusur eger elektronik bir ariza yoksa bence. bir de cok dur/kalk trafikte ve sicakta otomatik viteslerde boyle hatalar ne yazikki olabiliyor.

    bakalim servis ne diyecek..
  • Merhaba...
    Toyota67 size bir şey sormak istiyorum. Ben de bir scenic hastasıyım. Aracımı eşimden ötürü değiştirmem gerektiği için çok üzülmüştüm. Otomatik bir araç arayordum. Tesadüf, Otomatik 2002 Scenic buldum, temiz bir araç. Şahıs ile anlaştık. Aracı aldım şimdi LPG taktırmak istiyorum. Ancak Atiker mi yoksa BRC mi taktırayım tereddüt içindeyim. Sizin aracınızın Atiker olduğunu gördüğüm için soruyorum. Bununla ilgili bir sorun yaşadınız mı? Cevap verebilirseniz çok memnun olacağım.

    Aracım, 2002 Scenic 1.6 16V Otomatik Dynamic 111000Km
  • LPG bolumune sorsaniz daha cabuk cevap alabilirsiniz..


    quote:

    Orjinalden alıntı: birbena

    Merhaba...
    Toyota67 size bir şey sormak istiyorum. Ben de bir scenic hastasıyım. Aracımı eşimden ötürü değiştirmem gerektiği için çok üzülmüştüm. Otomatik bir araç arayordum. Tesadüf, Otomatik 2002 Scenic buldum, temiz bir araç. Şahıs ile anlaştık. Aracı aldım şimdi LPG taktırmak istiyorum. Ancak Atiker mi yoksa BRC mi taktırayım tereddüt içindeyim. Sizin aracınızın Atiker olduğunu gördüğüm için soruyorum. Bununla ilgili bir sorun yaşadınız mı? Cevap verebilirseniz çok memnun olacağım.

    Aracım, 2002 Scenic 1.6 16V Otomatik Dynamic 111000Km
  • Benim araç ta da benzeri sorun oldu. Şanzıman arıza lambası yandı ve araç seriliği azaldı. 1. 2. vitesleri kullanmaz oldu sadece 3. viteste kaldı. Biraz yürüyüp hızlanınca 4. vitese aldı ve arıza lambası sönüp herşey normale döndü. 2 hafta sorun çıkartmadı sonra aynısı gene oldu. Servis e götürdüm bilgisayar; hareket kaptörü arızası verdi. 85 ytl parça 90 ytl işçilik dendi. Fakat parça yok muş 1 gün beklenecek dendi. Ve parçanın değişimi 3,5 saat sürüyormuş. Arızayı hafızadan sildiler. Parçayı değiştirmedik 10 gün kadar sorunsuz kullandım. Terar arıza verdi. Denemek için şanzımanın arka tarafındaki soketi elimle salladım ve aracı çalıştırdım. Arıza lambası yanmadı herşey normale döndü. 2 hafta sorun çıkmadı sonra tekrar yandı, tekrar soketi salladım hafifçe aracı çalıştırdım sorun düzeldi. Bakalım ne olacak. Sanırım sokette bir temassızlık var.




  • son durum nedir toyota67?
  • sorun hakkında scenic forumuna cevap yazmıştım,buraya yazmayı unutmuşum;

    " toyota67 | 6 Temmuz 2008; 19:24:10


    --------------------------------------------------------------------------------

    Cumartesi sabahtan turgutluya servise gittim.cihaza bağlanmış,test sürüşü yapılmış ama herhangi bir arıza bulunamamış.geçmiş arıza kaydı da yok.serviste bir anlam veremedi.servisten sonra cumartesi Pazar günü 200 km ye yakın yol gittim,(bozdağ yolu) hiçbir sorun yok.servis,bi daha aynı şey olursa hiç kımıldatmayın ve bizi çağırın,arızayı yerinde görelim dedi.şanzuman yağında bi eksiklik olacağını sanmam,çünkü araç servis bakımlı.ben alalı 2 bin km oldu ve servis kayıtları mevcut. "

    aynı arıza bi kaç hafta sonra yine oldu.sabah hastaneye giderken,düz vites aracın alışkanlığı ile viraja seri girdim ve sonra araç yine bocalamaya başladı,hastanenin kapısında artık pili bitti,çalışrı halde ittirirek müsait bir yere aldık.yukarı çıkıp simitim çayımı içtim ve 10 dakka sonra gelip,park yerine aldım.o zamandan bu yana belki bi 750 km daha yaptım bi sorun yok.son arıza da servisi çağrısam ne yapabilecekler ki,arızayı verdikten 5 dk sonra normale dönüyor,arıza kaydı da bırakmıyor.ikaz lambası da yanmıyor zaten.artık alıştım bu arızaya ama bi daha yaparsa,bornovadaki maise götürmeyi düşünüyorum.turgutludaki servise göre onların otomatik scenic görmüşlüğü daha fazladır diye düşünüyorum.
    (bu arada arızanın trafikteki dur kalk olayıyla ilgisi yok,çünkü her iki arıza da hareket ettikten sonraki 2-3 dakika içerisinde oldu...diğer lpg ile ilgili soru hakkında şunu diyebilirim;aldığımda atiker takılı idi,bu ilk sıralı sistem aracım,diğer markalarla kıyaslayamam ama şunu söyleyebilirim ki hiç bir şikayetim yok.daha tık demedi.asıl kış gelip havalar soğduktan sonra,ilk çalışmada problem çıkartır mı bilmiyorum.)




  • ya galiba önceki nesil megane ve scenic araçlarda yaygın bu otomatik vites problemleri . ?
  • Bahsettiğim bu soket büyükçe bir şey. Yani hani beyin olurya enjeksyon sisteminin onun soketi gibi iri bir bağlantı. Bu soket akü nün arkasında fren hidroliğinin altına doğru, araç ın kabiniyle şanzımanın yanında üstten bakılınca kolaylıkla görülüp ulaşılıyor.
  • bende aytek666 arkadaşımızdaki arızanın aynısını yaşıyorum.2001 megane scenic 65000 km de araç.5 ay önce BRC sıralı lpg taktırdım.son 2 ay içinde şanzuman arıza lambası yanmaya başladı.Genelde ilk çalışmada oluyor sonra kayboluyordu.sonraları yolda yapmaya başladı arıza verdiğinde ya araba sağırlaşıyor ya da vuruntu yapıyor.Daha önce 1996 otomatik lagunam vardı.45000 de bir şanzuman yağını değiştiriyordum.Bundaki arıza da acaba yağdan olabilir mi diye yağı komple değiştirdim.Değişimi yapan usta eski tip bilgisayar ile beyni kontrol etti herhangi bir arıza tespit edemedi.Yağ değişiminden 1 hafta sonra arıza tekrar başladı.Bu sefer yetkili bir servise gittim yeni bilgisayarla baktığında türbin devri okuma hatası hız kaptörü diye bir arızayı beyinde gördük.Arızayı resetledi 1 gün sonra arıza lambası yine yandı henüz gidemedim fakat sanırım aynı arızayı okuyacağız.Serviste usta bana şöyle bir şey söyledi duyan ya da karşılaşan varsa paylaşırsa sevinirim.Bazen LPG ye geçişten sonra arabada arızalar oluşabiliyormuş şöyleki sıralı sistem lpg lerde çok fazla elektornik aksam olduğunu ve bu arabalarda fazla elektronik aksam olduğunu bazen lpg nin elektronik devresinin arabanın devrelerine etki ederek arızalara sebep olabileceğini söyledi.Bilgisayara göre hareket edecek olursak 177 ytl ye hız kaptörünü değiştirebileceğini ama arızanın kalabileceğini söyledi bu durumda arıza şanzuman içinde olabilirmiş.Benzer problemi yaşayan ya da duyan bilen arkadaşların yardımını bekliyorum.

    şimdiden teşekkürler

    şanzumanın içini ve bağlantılarını merak edenlere
    http://www.autotransonline.ro/cataloage/EUROPENE/PEUGOT/dp0.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maverick_2006 -- 13 Eylül 2008; 17:37:24 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.