egzozdan su atma
20 Cevap30076 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
3593 Mesaj
2 Temmuz 2008; 15:00:11 

merhaba,

fiat siena 1,4 LPGli aracim ilk calismada egzozdan su atiyor. kisinda atiyordu, yazinda atiyor. sizce bu sorun neden uzun yola cikacagim (tek seferde 1200km) bir sorun teskil eder mi? attigi su anladigim kadariyla radyatorden geliyor cunku her ay 1 litre su ekliyorum.. yardimci olursaniz sevinirim


_____________________________



 
120 Mesaj
2 Temmuz 2008; 16:16:49 

Arkadaşım silindir kapak contasını bi kontrol ettir derim eğer sürekli radyatöre su ekliyorsan soğutma suyu silindirin içine kaçıyor olabilir arabanın performansı nasıl?Birde yağ kapağını açıp bak aşırı köpürme varsa silindir contası bitmiş olabilir.Normalde kış mevsiminde eksozdan su atması iyidir en azından bize öyle öğretildi.bence arızayı gidermeden uzun yola çıkma.


_____________________________



 
3593 Mesaj
2 Temmuz 2008; 16:22:57 


quote:

Orjinalden alıntı: rontes

Arkadaşım silindir kapak contasını bi kontrol ettir derim eğer sürekli radyatöre su ekliyorsan soğutma suyu silindirin içine kaçıyor olabilir arabanın performansı nasıl?Birde yağ kapağını açıp bak aşırı köpürme varsa silindir contası bitmiş olabilir.Normalde kış mevsiminde eksozdan su atması iyidir en azından bize öyle öğretildi.bence arızayı gidermeden uzun yola çıkma.


oncelikle ilginize tesekkur ederim.

hocam silindir kapak contasi patlak, performansta gercekten eskiye oranla dusuk.. bir ara radyator tikanmisti 1 hafta kadar baya hararetli kullandim ve sonucu bu oldu. subap ayarlari bozulmus + kecesinden yag sizdiriyor.. ben radyator temizlenirken hep delindigini dusundum ama arabanin altina su damlatmiyor. sakin bir kullanimla otobandan gitmeyi dusunuyorum cunku memlekette tanidik ustalar var gidince kapsamli bir sekilde motoru bakima sokacagim acikcasi istanbulda bu ise zaman ve para harcamak istemiyorum. performans kaybi disinda baska ne sorun yaratir?


_____________________________



 
120 Mesaj
2 Temmuz 2008; 21:12:08 

Eğer yola çıkacaksan yanına yağ ve su al sık sık mola ver yağ kaçırıyorsa motoru yakabilirsin hararet aşırı yükselirse arabayı durdur ve rölantide çalıştırmaya devam et arada bir yağ seviyesine de bakarsın inşallah sağ salim gider gelirsin arkadaşım hayırlı yolculuklar


_____________________________



 
3593 Mesaj
2 Temmuz 2008; 21:29:28 


quote:

Orjinalden alıntı: rontes

Eğer yola çıkacaksan yanına yağ ve su al sık sık mola ver yağ kaçırıyorsa motoru yakabilirsin hararet aşırı yükselirse arabayı durdur ve rölantide çalıştırmaya devam et arada bir yağ seviyesine de bakarsın inşallah sağ salim gider gelirsin arkadaşım hayırlı yolculuklar



cok sagolun yagina dun baktirdim normal seviyede dediler ki en son 2 ay once 1 litre ekletmistim. su konusunda temkinli olacagim degerli tavsiyeniz icin sagolun


_____________________________



301 Mesaj
2 Temmuz 2008; 21:47:00 

benim arabanında contası çürümüş ya da yanmış oplabilir aylardır bu şekilde kullanıyorum çok az bir kaçak var hafta da bir havasını alıp devam ediyorum ama ciddi bişey yok daha usta bi ara yaptırırsın acelesi yok susuz kalmasın araban yeter dedi

benim de bir sorum olucak motoru sağlıklı olan arabanın eksozundan su atar derler varmı böyle bişey gerçekten?? (bilen yanıtlasın)


_____________________________

KulüPRenaulT


 
2690 Mesaj
3 Temmuz 2008; 10:52:34 

petrolün yanma reaksiyonunun sonucu elbet bir miktar su açığa çıkar.bu aslında buhar haline geir ama eksozda yoğunlaşıp su şeklindede çıkabilir.

yani az bir miktar çıkması naormaldir


_____________________________



 
3593 Mesaj
3 Temmuz 2008; 12:10:33 


quote:

Orjinalden alıntı: berat23

petrolün yanma reaksiyonunun sonucu elbet bir miktar su açığa çıkar.bu aslında buhar haline geir ama eksozda yoğunlaşıp su şeklindede çıkabilir.

yani az bir miktar çıkması naormaldir



peki yeni arabalarda bu su niye cikmiyor?


_____________________________



1683 Mesaj
3 Temmuz 2008; 12:22:26 

Arabam yeni sayılır (7000 km'de), yaz kış az da olsa su atıyor egzostan, bu da normaldir...

Sıcak yanmış gaz, egzos borusunda yoğuşuyor, egzos borusu haliyle yanma odası çıkışından daha soğuk bir ortam...


_____________________________



3231 Mesaj
3 Temmuz 2008; 12:26:31 


quote:

Orjinalden alıntı: emtue





peki yeni arabalarda bu su niye cikmiyor?



Çıkıyor benim aracımdada çıkıyor motorun sağlıklı olduğu anlamına gelir su atması..


_____________________________



 
3593 Mesaj
3 Temmuz 2008; 12:31:02 


quote:

Orjinalden alıntı: Deniz





quote:

Orjinalden alıntı: irf@n

Arabam yeni sayılır (7000 km'de), yaz kış az da olsa su atıyor egzostan, bu da normaldir...

Sıcak yanmış gaz, egzos borusunda yoğuşuyor, egzos borusu haliyle yanma odası çıkışından daha soğuk bir ortam...




aydinlattiginiz icin tesekkurler


_____________________________



 
2690 Mesaj
3 Temmuz 2008; 14:51:04 

petrol nihayetinde bir hidrokarbondur.yanma reaksiyonunuyazacak olursak ürünlerimiz c2o h2o azda olsa co olacaktır.reaksiyonun sıcaklığı itibarıyla suyun buhar olarak tılması gerekir ama sustururcularda yoğunlaşan buhar su olarakda çıkar.


_____________________________



 
21 Mesaj
10 Aralık 2011; 10:01:06 

peki bu kadar su atması normalmıdır.
http://www.youtube.com/watch?v=tGL6rpPwSgQ

bir konu açmıştım cvb gelmedi.buraya yazan arkadaşlar birde sizler göz gezdirseniz.http://resim.donanimhaber.com/m_55414245/tm.htm


_____________________________



10626 Mesaj
10 Aralık 2011; 10:20:27 

Dün önümde bir araba gidiyordu. Hiç abartmadan söyliyim. Egsozundan akan su 1 km'de bir bardağı doldururdu. Tamam, su akar da bu kadarı da fazla geldi bana.


_____________________________

Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.


 
3593 Mesaj
10 Aralık 2011; 10:33:02 

Hey gidi günler, ne çekmiştim siena'dan


_____________________________



2688 Mesaj
10 Aralık 2011; 10:33:04 

böyle olay banada olmuştu hemen servise götürdüm anlattım kendileride gördü motorun iyi çalıştığını ifade eder soğuk havalardada akar dedi


_____________________________



1205 Mesaj
10 Aralık 2011; 11:39:46 

7500 km olan aracımda aynı olay var.bizzat servise sordum .problem yok dediler.


_____________________________

Basketbol Haberleri Futbol Haberleri Günlük Spor Destekçisi Bilginiz.Biz Instagram Türkiye


3264 Mesaj
23 Mart 2012; 17:19:17 

Benim araçta egzozdan su artıyor.. Çoğu yorumlarda bu durumun motor'un sağlıklı olduğuna işareti denilse bile, benim gibi radyatördeki su ciddi oranda azaltıyorsa sorun üst kapak contasındandır. Bende bu sorunla yeni karşılaştım henüz sanayiye gitmedim ama çıkacak sonucun bu olduğuna artık eminim


_____________________________



5969 Mesaj
24 Mart 2012; 23:30:12 

Ben sürekli kısa mesafede soğuk motorla kullanıyorum,
suyu sanki su tabancasından sıkar gibi atıyor, yerde park manevralarımı çizgi olarak görebiliyorum..

Ama bunun bir problem olmadığını da biliyorum..



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


Demir tav'a geldi kömür bitti, akıl başa geldi ömür bitti..
"Yaz dostum.. Kimse göçmez bu dünyadan mal ile.. "

1977 RENAULT 12 TS --- 2010 ACCENT ERA 1.4 TEAM ** Dizel Partikül Filtresi kanserden daha pahalı değil.. **
Yarın Hakkın divanına varınca, Süleyman'dan hesap sorar karınca...


 
37 Mesaj
25 Şubat 2013; 22:54:36 

milletde iyi sallamış bilimsel olarak olay bu atmayın okuyunuz


Katalitik konvertör ya da katalitik dönüştürücü, motorların egzozlarındaki (dışarı verdikleri gaz) çevreye zararlı maddeleri daha az zararlı maddelere dönüştüren aygıt.
En yaygın uygulaması otomobillerdedir. Bir katalitik konvertörün yaptığı, tam olarak yanmamış hidrokarbonlara ikinci bir yanma ve kirletici gazlara bir indirgenme ortamı sağlamaktır. Bu yanma ve indirgenme birtakım katalizörler (platin, palladyum ya da rodyum) kullanılarak yapılır. İkinci yanma işlemi motor dışında gerçekleştiğinden bundan işe dönüştürülebilir enerji elde edilmez.

Üç yollu bir katalitik konvertörde aşağıdaki üç tepkime eşzamanlı olarak meydana gelir:
Karbon monoksitin yakılarak karbon dioksite çevrilmesi: 2CO + O2 → 2CO2
Azot oksitlerin azota indirgenmesi: NOx → O2 + N2
Yanmamış hidrokarbonların (yani yanmamış yakıtın) karbon dioksit ve suya dönüştürülmesi, yani yakılması: CxHy + nO2 → xCO2 + mH2O
Bu üç tepkime, dengeli çalışma noktasında, yani yakıt-hava karışımı ne zengin ne de fakirken dengededir. Fakir karışımla çalışılırken yukarıdaki ilk iki tepkime üçüncüsünden daha çok gerçekleşir. Zengin karışımla çalışılırken ise üçüncü tepkime diğer ikisinden daha çok gerçekleşir, yani karışımın zengin olması nedeniyle tam olarak yanamayan yakıt, katalitik konvertörde yakılır. Katalitik Konvertör kanalları Platin, Paladyum, Rodyum ve Seryum ile kaplanmıştır. Konvertör içindeki Paladyum ve Platin HC ve CO lerin oksitlenmesini, Rodyum ise NOx 'lerin indirgenmesini sağlar. Seryum ise zengin ve fakir çalışma esnasında değişiklik gösteren oksijen miktarını, oksijeni depolayarak gerekli miktarda katalizörde tutmaya yarar.





_____________________________



 
154 Mesaj
21 Mart 2014; 22:46:57 

Bravo teknik olarak konuyu cevaplamışsın bir daha kimsenin cevabı kalmamış . Bu arada gaz simgelerine girince ben koptum yine de teşekkürler. Bu arada benim araç katalizörlü imiş fakat sökülmüş su damlatıyor hava 15 derece.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

1990 mitsubishi galant
2001 marea weekend elx.
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.359