- x
Photopshop Dersleri - Tüm Dersler Buraya
19 Cevap1469 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


1326 Mesaj
2 Temmuz 2008; 12:51:34 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

Arkadaşlar bu aralar ders paylaşasım geldi çünkü belli olduğu üzere aramıza tasarım bölümünde takılan yeni arkdaşlar katıldı ve sürekli aynı şeylerle ilgili topic açıyorlar.
Bunu engellemek ve bir düzen oluşturmak için kendi derslerimizi ve webden aldığımız dersleri kaynak belirterek burada paylaşalım.
Tabii topici açtığıma göre ben başlıyorum

1.Kayanın üzerine tebeşirler resim yapma çalışması..

Karikatürümüzü yapacağımız kayayı açalım...
0


daha sonra resmimizi açalım ben resim olarak garfieldı seçtim
0


şimdi garfield ımızı kayanın ustune atıyoruz
garfield ın ustune gelın ctrl+A yapın sonra move tool aracı ıle kayanın ustune surukleyın
0



daha sonra
ön alan rengi beyaz arka alan rengi siyah olacak şekilde ayarlıyoruz daha sonra
garfield layerımıza filter>sketch>photocopy efektımızı uyguluyoruz (değerler sırasıyal 2 ve 33)
0


ve daha sonra bu ayarları yaparak ıslemlerımızı bıtırıyoruz
layerımızı color dodge ve opocity değerini uygun değere getiriyoruz
0


ve son:
0




_____________________________



1326 Mesaj
2 Temmuz 2008; 12:54:10 

Photoshop CS3'te Cam Yazı Efekti Yapımı
kaynak: http://www.gezginforum....kti_yapymy-t1705.0.html

0


_____________________________



1326 Mesaj
2 Temmuz 2008; 12:56:44 

Rüya Efekti Verme
kaynak: http://www.gezginforum....ekti_verme-t1521.0.html

Rüya efekti uygulayacağınız resmi açın.

0


Sonra layerınızın bir kopyasını oluşturun.

0


Filter > Blur > Gaussian Blur'u seçerek değeri 8.8 verin.

0


Kopyasını oluşturduğunuz layer'ın options'un daki mode'unu Screen olarak değiştirin.

0


Ve Sonuç.

0


_____________________________



1326 Mesaj
2 Temmuz 2008; 13:01:46 

49 Photoshop Püf Noktası
kaynak: http://www.photoshopuzm...om/content/view/378/29/

49 Photoshop Püf Noktasi

Photoshop hiç kuşkusuz her türden kullanıcının göz bebeği bir program. Bu program ile hazırlanmış püfler, efektler ve işinize yarayacak adım adım uygulamaları bir araya getirdik.

1-AUTO AYARLARININ ÖZELLEŞTİRİLMESİ
Photoshop içerisinde Curve, Levels tablolarının auto değerlerini, siyah ve beyaz renk piksellerini kendi default değerlerinde ayarlıyor. Photoshop 6’da Curves ya da Levels tablosunu açın; “alt” tuşuna bastığınızda Auto butonu Options butonuna dönüşecektir. Alt tuşu basılı durumda iken Options butonuna tıkladığınızda açılan pencereden değerleri değiştirebilirsiniz. Photoshop 7’de durum daha kolay. Curves, Levels tablosunda Options butonu doğrudan karşımıza çıkıyor. Özellikle PS7 içerisinde Shadow, Midtones, Highlights seçeneklerine özel renkler girebilir, farklı efektler elde edebilirsiniz.

2-OPACITY DEĞERLERİNİ KLAVYEDEN DEĞİŞTİRME
Toolbox araçlarından brush, stamp (boyama ve rötuş) araçlarından herhangi biri seçili durumdayken klavyeden girilen nümerik değerler, bu araçların opacity değerlerini değiştirir. Seçim araçları, crop, move seçiliyken girilen nümerik değerler, bulunduğunuz layer’ın opacity değerini değiştirecektir. Opacity değerlerine klavyeden 48, 62 gibi küsuratlı değerler girebilirsiniz.

3-COLOR RANGE
Color Range renge duyarlı bir seçim aracıdır. Color Range penceresinde yer alan damlalık araçlarının yardımıyla belirlenen renkler pencere kapatıldığında bir seçim alanına dönüşür. İşlevli ve yoğun kullanılan bir Photoshop aracıdır. Color Range penceresinde yer alan Selection ve Image seçenekleri, seçim çalışmanızın açık olan belgenin ön izlemesi ile birlikte çalışmanıza olanak sağlar. Pencerede yer alan Seçim değerlerinizi kaydederek başka bir çalışmanızda tekrar kullanabilirsiniz. Select açılan menüsünden renge duyarlı seçim çalışması yapabilirsiniz. Belirli bir renk hakimiyetinin olduğu belgelerde kullanılabilir. Color Range’in en önemli araçları damlalıklar. Select menüsünün seçeneğini ‘Sampled Colors’ yapın, en altta bulunan ‘Selection Preview’ bölümünde de Grayscale seçeneğini aktif yapın. Üç damlalıktan ‘+’ simgeli olanı seçin ve örnek resimdeki Zebra’nın siyah kuşaklarının açık, orta ve koyu bölümlerine tek tek tıklayın. Her tıklayışınızda Zebra’nın kuşaklarındaki belirginliği görebilirsiniz. Seçim için renk ekleme ve çıkarma işlemi için iki ayrı damlalığı kullanmanın yanında birinci damlalığa tıklayıp istediğiniz renk tonunu seçtikten sonra seçime yeni noktalar dahil etmek için shift tuşunu kullanabilirsiniz. Alt tuşuna basarak da seçimden nokta çıkarabilirsiniz.

4-REPLACE COLOR
Kullanımı kolay bir renk işleme aracı. Örnek çalışmada Photoshop’un kendi örnek dosyalarından bir tanesini açarak, damlalık aracına tıkladım. Çalışma belgesi üzerine giderek shift tuşu yardımıyla kumların açık, orta, koyu bölümlerine tek tek bastım. Transform bölümünde bulunan Hue Saturation sürgüleriyle renk değişimi aldıktan sonra çalışma belgesi üzerinde değişimi izledim. Değişimin sağlıklı olmadığı bölgelerde yine damlalıkla, shift tuşuyla tıklayarak onları maske içerisine dahil ettim.

5-CMYK RENK MODUNDA RGB FİLTRELERİ
Photoshop filtrelerinin çoğu RGB renk modunda çalışır. CMYK renk modunda iken ister kanallara tek tek, ister Quick Mask ile RGB filtrelerini CMYK modda kullanabilirsiniz. Yeni bir Alpha kanalı oluşturun ve Filter menüsüne göz atın, hemen hemen tüm filtrelerin aktif olduğunu göreceksiniz.

6-FADE Photoshop tüm alternatif araçlarıyla bize neredeyse sınırsız bir güç veriyor. Kullanılan tüm araçların farklı tarzlarda yorumlanmasıyla kolayca hoş sonuçlar elde edilebiliyor. Fade özelliği de bunlardan biri. Çalışma belgesine herhangi bir filtre uyguladığınızda, Edit menüsü altında aktif hale gelen Fade’e tıklayın. Açılan pencereden, son uyguladığınız filtrenin Opacity değerini, bununla beraber etkili olmasını istediğiniz Layer Mode’larından birini seçebilirsiniz.



7-AÇISI BOZUK BELGELERİ DÜZELTME
Servis bürodan gelen taramalar, çoğunlukla açısı bozuk görsellerdir. Bu durumda kullanılan iki açı düzeltme yöntemi var. Biri; çoğunlukla kullanılan Crop, diğeri de Rotate Canvas. Açısı bozuk olan belgenin açısını düzeltmek için Toolbox’tan cetvele (Measure) tıklayın ve belgenin sol alt köşesinden sağ alt köşesine bir doğru çizin. Info araç penceresinde bu değer gözükecektir. Ardından Rota’te Canvas’tan Arbitrary komutunu verin; açılan pencerede düzeltilmesi gereken açı değeri yazıyor olacaktır.

8-CROP ve TRIM
Çalışma sırasında belgenizi kadrajlar ve kullanmayı düşünmediğiniz alanları atarsınız. Crop, bu noktada en çok tercih edilen araçtır, fakat özellikle feather ile yumuşatılmış piksellerin crop yapılmasında istenmeyen sonuçlarla karşılaşabiliyoruz. Hassas crop’lamalarda (özellikle layer’lı bir çalışmada) Trim saydam alan içerisinde piksellerin dayandığı alanın dışında kalan bölümü atarak crop yapar. En küçük piksel değerini algılayarak hareket eden Trim, bu noktada oldukça sağlıklı sonuçlar veriyor.

9-PHOTOSHOP AÇILIŞ PÜFLERİ
Programların duyarlı oldukları tuş kombinasyonları vardır. Photoshop’un da buna benzer bir özelliği söz konusu. Klavyeden Alt ve Command tuşlarına birlikte basın; bırakmadan Photoshop’u açın; açılıştan kısa bir süre sonra size Plug-in klasörünü soracaktır. Buradan devre dışı bırakabilir yada başka bir klasörü tanımlayabilirsiniz. Bu aşamadan sonra tuşlardan elinizi kaldırın ve tekrar Alt ve Command tuşlarına basın; kısa bir süre sonra da Scratch Disks ayarlarını gösteren bir pencere açılacaktır. Bu HD’nizde yer kalmadığı durumlarda başka bir HD’yi tanımlamanıza yarar.

10-LAYER’DA OPACITY ve FILL
Photoshop 7 ile birlikte arayüzde değişimler söz konusu. Bunlardan bir tanesi Layer araç paletinde bulunan Opacity ve Fill araçları. Bunların arasındaki farkı bir örnek üzerinde işleyelim.
Bir yazıya, fotoğrafa Layer Style’ları kullanarak efekt uyguladığımızı düşünelim. Fill değeri Layer Style uygulanmış yazıyı ya da fotoğrafın yoğunluk değerini (opacity) değiştirir. Bu esnada Style değerlerinde hiçbir değişiklik olmaz. Opacity sürgüsünde yapılan değişiklik hem Layer Style hem de Style uygulanmış layer’ın yoğunluğunu (opacity) etkiler.


11-LAYER GRUPLAMA
Photoshop içerisinde iki layer’ı birbirinin içine gömmek, geçişler yapmak için küçük bir püf noktamız var. Yapacağımız işlemin aynısını klavyeden Alt tuşuna basılı tutarak, mouse ile iki layer’ın tam ortasındaki çizgiye geldiğinizde, mouse’un kursörü değişir, bu noktaya tıkladığınızda layer’lar gruplanmış olur. Bu çalışmayı menüden yapmak için ise, örnek resimde olduğu gibi bir hazırlık yapalım. Üst layer’ı altında bulunan yazı içerisine gömmek için ilk olarak yazının bulunduğu layer ile üst layer’ı link ile bağlıyoruz. Klavyeden Command+G tuş kombinasyonunu uygulayın. Yandaki resimde görmüş olduğunuz gibi üst layer alt layer’daki yazının içine girdi.
Bu yöntemin link kullanılmadan yapılabilmesi için örnek resimde Layer 1’e tıklayarak yazının ya da içine gömülecek layer’ın da altında olmasına dikkat ederek yine aynı komutu verin, aynı sonucu verecektir. Layer menüsünden konuyla ilgili kontroller için örnek resmi inceleyin.

12-LAYER MASK
Layer’lar arası kompozit çalışmalarda kadrajlama, tasarımın gelişme aşamasında, tasarımın değişken yapısında Layer Mask’ların (katman maskesi) önemi tartışmasızdır.
Örnek bir belge açın ve layer’da olmasına dikkat edin. Bir seçim alanı oluşturun, Layer araç paletinden ‘Add a mask’ ikonuna tıklayarak seçimi Layer Mask’a dönüştürün. Yandaki örnek resimde gördüğünüz gibi Layer Mask’a tıklayın. Burada uygulayacağınız tüm çalışmalar, filtreler sadece maskeye uygulanarak orijinal belgeye herhangi bir etkisi olmayacaktır. Maskeye, Filter> Blur> Gaussian Blur filtresini 25 radius değerinde uygulayın. Maskın erimesiyle geçişler oldukça yumuşadı. Maskeye distort filtrelerinden, artistik filtrelere kadar birçok efekti uygulayabilirsiniz. Alt tuşuna basılı tutarak mouse ile Layer Mask’ın üzerine tıklayın. Çalışma alanında gördüğünüz, maskın kendisidir. Tekrar Alt tuşu ile maska tıkladığınızda eski haline gelir. Shift tuşu ile maskeye tıkladığınızda geçiçi olarak maskeyi devre dışı bırakmış olursunuz. Command tuşu basılıyken mouse ile maskeye tıkladığınızda ise seçili (selection) duruma gelecektir.



13-BLENDING
Blending Options özellikle Photoshop 7 ile birlikte daha güçlü bir şekilde karşımızda duruyor. Photoshop içerisinde katmanlar arası geçişler, komposit çalışmalar içerisinde alternatifler sınırsız. Örnek çalışmamızı Photoshop 6 üzerinden gerçekleştireceğiz. Photoshop klasörünün Samples dosyalarından Ducky ve Dune isimli belgeleri örnekte olduğu gibi yerleştirin ve Dune layer’ına gelerek çift tıklayın. Açılan Blending Options penceresinden Blend If bölümüne göz atın. Underlying Layer bölümündeki sağdaki oku 253 değerine getirin. Dune layer’ının Ducky layer’ındaki ördeğimizin içine girdiğini göreceksiniz. Bu işlemi iptal ederek soldaki sürgüyü sağa çekerek bir deneme yapalım. Bu sefer de sevgili ördeğimiz üst layer’da duruyormuş gibi görünüyor. Sürgülerin üzerine Alt tuşuyla tıklayarak birbirinden ayırabilir ve daha hassas çalışmalar yapabilirsiniz. Sizler için bir örnek daha hazırladım, farklı etkilerle test edin.

14-LAYER SET
Photoshop 6 ile birlikte gelen Layer Set, yoğun layer karmaşasına son vermiştir. Oldukça işlevli, tasarımcılara nefes aldıran bir kolaylıkla alkış aldı. Layer araç paletinde klasör ikonu görünümünde yer alan Layer Set aracı hakkında birkaç püfümüz var. Alt tuşu ile birlikte Layer Set ikonuna tıkladığınızda karşınıza Layer Set bilgi penceresi çıkar ve hangi isimde açmak istediğinizi, layer modunu, opacity değerini doğrudan girebilirsiniz. Layer paletimizde onlarca layer olduğunu kabul ederek bu layer’ları bir Set altında toplamak istiyoruz. Aynı set altında toplamak istediğiniz layer’ları birbirine bağlayarak Layer Options ayarlarından ‘New Set From Linked’ komutunu kullanabilirsiniz

15-LAYER’DA SAYDAMLIK
Çalışma sırasında blur, feather ile yumuşatılmış, kenarları dağınık halde piksellerden oluşan bir layer’ı seçmek, böyle bir layer’a özel efekt uygulamak bize sağlıklı sonuçlar vermeyebilir. Layer araç paletindeki küçük ikonlardan ‘Lock Transparency’ ile böyle bir çalışma sorunsuzca yapılabilir.

16-LAYER MASK ile GİYDİRME
Photoshop ile özel çalışmalarımızda iki layer’ı bir bardağın, bir objenin için sarılmış, girmiş gibi göstermek isteriz. Bu tür çalışmalarda özel efekt programlarının dışında, benim kullandığım bir teknik var. Giydirme yapılacak layer’ın renk kanallarındaki gri bilgisini kullanarak mask oluşturmak. Bu konuda basit bir örnek hazırladım. Çalışmanın ana sistemini aktardıktan sonra, bu tür çalışmalarda airbrush ve layer mode’larıyla farklı tekrarlar üreterek bilginizi ezberlemeden öğrenebilirsiniz. Örnek çalışmamızda iki layer’ımız var. Background’da bulunan sıvı dolu cam şişe içerisine Layer 1’de bulunan spor yapan kadın görselini giydireceğiz. Layer 1’e Transform ve perspektif uygulayarak şişenin üzerine göre ayarladım. Şişeyi dekupe ederek hazırlığımın ilk aşamasını tamamladım.
Layer 1’in gözüne tıklayarak gizleyin. Background’un Blue kanalını duplicate yaparak gri renk seviyesiyle oynadım ve son aşamada invert ettim. Alpha kanalları, siyah ile beyazın saydamlık bilgisini taşıdığından layer mask’ta kullanmak için açık tonlu pikseller gerektiğinden invert yaptım. Hazırladığım path’i seçili duruma getirip Select menüsünden inverse komutuyla seçimi tersine çevirdim ve Blue copy kanalını siyah ile doldurdum. RGB kanala tıklayarak gizlediğim Layer1’i tekrar aktif hale getirdim. Select menüsünden Load Selection’ı açarak Channel sekmesinden Blue copy kanalını seçtim ve kapattım. Oluşan seçim alanını Layer Mask olarak kullanmam gerektiğinden seçimi mask olarak atadım.

17-LAYER MODE’LARIYLA TEK RENK HAKİMİYETİ
Photoshop içerisinde renkli bir görseli ilk önce Grayscale moduna çevirdikten sonra Duotone ile bir ya da en fazla 4 rengin karışımı ile özel efektler üretebilme imkânımız var. Bu çözümün yanında basit bir önerimiz daha söz konusu: Layer Mode’larından Luminosity ve Color seçeneklerini bu tür çalışmalarda kullanabilirsiniz. Örnek resimde Layer2’nin yapısını inceleyin.

18-PURGE
Tarihte bir RAM canavarı varsa, Photoshop’ta bunlardan bir tanesi. Yoğun çalışmalarda, kopyalanan öğelerden, yapılan işlemlerden dolayı History aracının dolması, kullanılan belleğin azalmasıyla Photoshop’un performansında azalma görülür. Edit menüsü altında bulunan Purge’e baktığımızda dört seçenek görürüz: Undo geri alma işlemlerini, Clipboard; kopyalama yapıştırma yaptığımız Clipboard hafızayı, Histories history paletindeki listeyi resetleyerek hafızadan siler. All seçeneği ise hepsini birden resetleyerek RAM’de yer kaplayan bilgileri silerek boşaltır.

19-PRESET MANAGER
Photoshop klasörünün içine baktığınızda, Preset isimli bir dosya görürsünüz. Bu dosya içinde yer alanlar Photoshop’un can damarlarını oluşturmaktadır. Özellikle Patterns klasörü hiç farkında olmadan onlarca megabayta ulaşmış olabilir. Özel kütüphane kaynakları Internet’te ücretsiz olarak dağıtılıyor. Edit menüsü altında bulunan Preset Manager aracılığıyla dışarıdan ihraç ettiğiniz kaynakları buradan Photoshop’a dahil edebilir, yönetimini buradan yapabilirsiniz.

20-ADJUSTMENT LAYER
Bu ay dergiyle birlikte verdiğimiz ek kitapçıkta Adjustment Layer’a yer vermeme rağmen, genel Photoshop püfleri içerisinde yer almalı diye düşündüm. Layer menüsünden ve Layer araç paletinden ulaşabileceğiniz adjustment layer’la renkler üzerinde istediğiniz kontrolleri ve değişiklikleri yapabilir, istediğiniz zaman geri dönebilir ya da iptal edebilirsiniz. Orijinal belgenizde hiçbir etki ve değişiklikte bulunmadan, denemeler içerisinde farklı etkiler oluşturabilirsiniz.

21-PRATİK SEÇİMLER
Photoshop içerisinde layer’da, Alpha kanallarında yer alan pikselleri hızlı ve pratik bir biçimde seçmek için klavyeden command tuşu basılı durumdayken mouse ile layer’a, alpha kanalına, path’e tıkladığınızda seçim gerçekleşir. Layer’ları ve Alpha kanalındaki maskeyi Select menüsünden Load Selection’ı kullanarak da Layer ve Alpha kanalını seçili duruma getirebilirsiniz.

22-TRANSFORM SELECTION
Seçim alanını istediğiniz biçimde büyütüp, açı verebilir, perspektif etkisi yaratabilirsiniz. Özel gölgeleme tekniklerinde, aynı forma sahip farklı büyüklükteki nesneler için kullanabileceğiniz bir araç. Selection menüsü altında bulunan Transform Selection ancak çalışma alanında bir seçim olduğunda aktif hale gelir.

23-COPY MERGED
Photoshop harikalarından bir tanesi daha. Özellikle benim çok pratik kullanımından dolayı sık sık başvurduğum bir araç. Onlarca layer’lı bir çalışmanızda ister tüm alanı, ister bir bölümünü seçip, seçim alanı içerisinde kalan gizlenmiş layer’ları görmeyen sadece aktif olan layer’ları gören Copy Merged komutu uygulandığında seçim alanı içerisinde kalan tüm layerlara, Flatten Image komutu uygulayarak hafızasında layer’ları birleştirerek kopyalar ve istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.

24-ARRANGE
Diğer programlarda çok sık kullandığımız, nesneler arasında yer değişikliği yaparız. Birbirlerinin altına ya da üstüne taşımak, bazen en alta bazen de en üste taşıma yaparız. Photoshop programında bunu genelde elle grçekleştiririz. Ama Photoshop içersinde de böyle bir araç ve komut dizini var. Layer menüsü altında bulunan Arrange sekmesinde layerlı bir çalışma belgesinde herhangi bir layer’ı diğer bir layer’ın altına, üstüne yada en üste taşıma gibi komutları bulunmakta.

25-YAZILI VE SESLİ MESAJ
Çalışmanızı bitirdiniz ve sizden sonra başka bir arkadaşınız bıraktığınız yerden devam edecek ya da Photoshop dökümanını başka bir yere gönderiyorsunuz.
Photoshop belgesinin içine doğrudan kendi sesinizle not bırakmaya ne dersiniz? Toolbox üzerinde bulunan bu iki araç ile gerekli notları aktarabilirsiniz.

26-APPLY IMAGE
Alpha kanallarını yoğun kullananlar için harika bir püfümüz var. Bu püfü birlikte yapmak için herhangi bir görsel açın ve iki alpha kanalı yaratın. Alpha 1’de özel bir desen olsun, Alpha 2’de ise mask görevi görecek. Benim örneğimde olduğu gibi feather verilerek oluşturulmuş bir küre olabilir. Çalışmanızı kanallarda bitirdikten sonra RGB kanala tıklayın. Image> Apply Image’ı açın. Örnek resimdeki Apply Image değerlerini girin. Preview seçeneği aktif olduğunda değişen değerler hemen çalışma dokümanında görünür. Önemli ve etkili bir araç olan Apply Images, çoğunlukla Photoshop kullanıcılarının gözden kaçırdığı bir nokta. Çalışmayı layer kullanmadan yaptık. Bir de Apply Image’ı iki layer ve Alpha kanalında bir maske görevini görecek şekilde kullandığımızda yine etkili bir sonuç alabiliriz.

27-SEÇİMİ PATH’E DÖNÜŞTÜRME
Path denilince hemen dekupaj akla geliyor. Photoshop yeni yaptığı atakla uzun ve zahmetli path çizimlerini geride bıraktıracak. Biz yine de geriye giderek halen sorunların çıktığı birkaç noktanın altını çizeceğiz.
Örnek çalışmamızda etrafı oldukça temiz bir ördeğimiz var. Magic Wand aracıyla uygun tolerans değerinde beyaz alanı seçerek seçimi inverst komutuyla tersine çevirdik. Ördeğimizin kenarlarında piksellerden dolayı kırıklı bir seçim elde ettik. Bu kırıklıkları gidermek için Select>Modify>Smooth değerine gireceğiniz piksel değeri kadar hatlar yumuşayacaktır. Ardından yine aynı bölümden Contract komutuyla 1 piksel değerinde içe doğru seçimi daralttığımızda temiz bir görüntü elde ederiz. Var olan seçimi Path’e dönüştürmek için Window>Show Paths’i açarak options sekmesinden Make Work Path komutunu verin. Tolerans değerine 0.5 değerini girin. Path paletinde isimsiz bir path oluştu, Work Path yazan yazının üzerine çift tıklayın ve bir isim vererek kaydedin. Aksi takdirde path aracıyla çizim yapmaya başladığınızda isimsiz path’iniz silinebilir. Var olan path’ini ister kopyalayarak ister File>Export>Paths to Illustrator komutya vektörel bir programa taşıyabilirsiniz.

28-STROKE PATH
Path paletinde var olan path’i bir yol olarak kabul edip, Photoshop bizim belirlediğimiz toolbox araçlardan (boyama, rötuş) birisiyle path boyunca otomatik bir şekilde önceden girilmiş değerler doğrultusunda dolaşarak müdehale eder. Stroke Path’in komutsal yönetiminin yanında pratik kullanımlar vardır. Örnek resimde gördüğünüz gibi çalışma alanı içersinde aktif bir path var ve toolbox’ta seçilmiş bir airbrush boyama aracı. Airbrush için gerekli değerler girilmişse, (fırça büyüklüğü, opacity, renk gibi) klavyeden enter tuşuna bir kere basmanız yeterli olacaktır. Eğer toolbox’ta airbrush ya da başka bir boyama aracı değil de path, zoom, move gibi araçlar varsa, command tuşu basılı durumda iken enter tuşuna basmanız path’i selection olarak aktif hale getirecektir.

29-TIFF FORMATINDA CLIPPING PATH
Photoshop içinde yaptığımız dekupajları FreeHand programına TIFF formatında Clipping Path özelliğinde kaydedip aktarabiliyoruz. EPS formatında Clipping Path daha kolay ve daha bilinir ama FreeHand programı içersinde sorunsuzca film çıkışa gönderilebiliyor

30-CONTACT SHEET II
Özel bir katologlama sistemi. File menüsü altında, Automate seçeneğinde bulunan Contact Sheet II sürekli karıştırdığımız, aradığımızı bulamadığımız görsel kütüphanemiz içinde ön görüntülü katologlama yaparak bizi hem zaman kaybından hem de stresten kurtarır. Contact Sheet penceresini incelersek Source Folder butonunda katologlama yapılacak dosya dizinini tanımlatıyoruz. Document bölümünde ise kataloglama yapılacak sayfa ölçülerini ve çözünürlük değeri tanımlanıyor. Thumbnails bölümünde ise sayfa ölçülerini belirttiğimiz alana yatayda ve dikeyde kaç bölümden oluşacağını, bir sayfamızda kaç görsel olması gerektiğine karar veriyoruz. En son bölümde görsellerimizin altında dosya isimlerinin hangi karakterde, kaç puntoda yazılacağını belirliyoruz. Kataloglama işlemi tanımladığınız dosya dizinindeki görseller bitene kadar devam eder. Sayfa doldukça Photoshop yeni bir sayfa açarak devam eder. Çalışma bittiğinde istediğiniz formatta saklayabilir veya baskılarını yaparak arşivleyebilirsiniz. Katologlama sırasında dosya isimlerini yazdığından aramak, bulmak çok daha kolay olacaktır.

31-LAYER MODE’LARIYLA ÖZEL EFEKTLER
Layer Mode’larının birbirleriyle çarpıştırılması sonucu hoş görüntüler elde edebilirsiniz. Bu çalışmamızı RGB renk modunda uygulayacağız. Herhangi bir görsel açın, görselimiz RGB değilse Image/Mode sekmesinden RGB renk modunu seçerek dönüştürün. Son kontrollerden sonra çalışmaya başlayabiliriz. Görselimize Image/Adjust/ Invert komutunu uygulayın. Background’da bulunan çalışmamızı yeni bir layer olarak çoğaltın. Layer modunu Difference seçeneğine getirerek, Toolbox’tan Airbrush aracına tıklayın. İstediğiniz fırça büyüklüğünde ve her seferinde farklı renk tonlarında boyamalar yapın. Bu şekilde farklı alternatifler üretebilirsiniz. Çalışmanızı Offset baskı tekniğinde kullanmak isterseniz tüm layer’ları birleştirdikten sonra CMYK renk formatına çevirerek yerleştirebilirsiniz.

32-QUICK MASK-1
Quick Mask çalışma alanında bir seçili alan olması durumunda klavyeden -Q- harfine basarak devreye giren ve bu alan üzerinde Brush araçlarıyla boyayarak alan ekleme ve çıkarma yapabileceğimiz bir tekniği bize sunar. Bunun yanında var olan bir seçili alanı Quick maska dönüştürdüğümüzde uyguladığımız Distort filtreleri sayesinde farklı görünümler elde edebiliriz. Örnek görselimizde bir seçili alan yaratıp (1) onu Quick Maska çevirdik (2) ve Distort'tan Wave Efektini uygulayarak görselimizde bordür oluşturduk (3). Sonra da var olan Quick Mask’ı tekrar klavyeden -Q- harfine basarak seçili duruma getirdik. Seçili alandan yararlanarak görselimizin dış alanını boşaltarak Layer Style’den farklı etkilerde bulunduk.

33-QUICK MASK-2
CMYK renk formatında bir görsele RGB renk formatında çalışan filtreleri uygulayamazsınız. CMYK formatında iken, Alpha kanalında yapılan çalışmalara RGB renk kanalında çalışan filtrelerden bazıları uygulanabilir, Quick Mask'ta da RGB renk kanalında çalışan filtre gruplarından bazılarını çalıştıralabilir, seçili alan uygulayarak, seçim alanını Quick Mask'tan çıkardıktan sonra renk araçlarıyla veya tercih ettiğiniz farklı araçlarla müdahale edebilirsiniz. Etkisi görsele direkt uygulanmasından daha iyi olmaz ama gereksiz yere RGB-CMYK dönüşümlerinin önüne geçebilir.

34-LAYER OPACITY DEĞERİ DÜŞTÜĞÜNDE DİKKAT!
Photoshop içerisinde sıklıkla kullanılan Auto Select Layer seçeneği ne yazık ki her opacity değerinde çalışmıyor. Layer’ın opacity değeri 50’nin altına düştüğünde Auto Select Layer opacity değeri düşük layer’ı görmeyerek direkt altaki layer’ı seçiyor.

35-CREATE LAYER
Örnek bir çalışma üzerinde açıklayalım. Photoshop içersinde bir yazı yazın ve drop, bevel, stroke gibi özelliklerde yazıya efekt uygulayın. Ardından Layer menüsünden Layer Style/ Create Layer komutunu uygulayın. Örnek resimde uygulama öncesi ve sonrasını gösteren ön görüntü var.

36-HASSAS RÖTUŞLAR
Servis bürodan gelen ya da kendi dia bankımızda bulunan görsel fotoğraflarda istediğimiz gibi renk tonlamalarını yakalayamayız. Özellik insan yüzlerinde ışık patlamaları, gözlerin etrafında yoğun gölgeler istemeyen sonuçlar yaratır. Deformasyona uğratmadan, bölgedeki piksellerin tonuyla oynayan Dodge ve Burn Tool araçları bazen hayat kurtarır. Örnek resmimizde Dodge Tool ile resmin sağ tarafında gördüğünüz gibi tonlarını açtım. Burn Tool ile fazla ışık almış, noktası zayıf bölgelerin doygunluğunu arttırmak için kullanabilirsiniz.

37-PHOTOSHOP’TA TEL ÖRGÜ
Photoshop ile örnek resimde görmüş oduğunuz gibi basit bir tel örgü yapmaya çalışacağız. Burada yine kanallar karşımıza çıkıyor.
1. Ördeğimizin olduğu belgeyi açalım, az önce üzerinde bir dekupaj çalışması yaptığımızdan etrafında halen dekupe var.
2. Ördeğimizin Channel bölümüne bir Alpha kanalı ekleyerek filter> render> clouds filtresini uygulayalım.
3. Toolbox’taki foreground rengini beyaz yapın ve ardından filter> texture> stained glass filtresini açın. Resimdeki ön değerleri girin ve kapatın. Oluşan görselimizde kontrastlığı artırarak beyaz çizgileri net bir şekilde elde edeceğiz.
4. Levels tablosunu açın ve Input Levels bölümüne sırayla şu değerleri girin 47/0.10/255 ve kapatın.
5. Tel örgümüz nerdeyse hazır. RGB kanala tıklayarak boş bir layer açın.
6. Select menüsünden Load Selection’ı açarak Channel bölümünden Alpha 1’i seçerek pencereyi kapatın.
7. Oluşan seçili alana herhangibir renk doldurun. İsterseniz Layer Style’den Drop Shadow ile gölge verebilirsiniz.
8. Tel örgüyü istediğiniz biçimde seçerek Layer Mask’ı kullanarak kadrajlayabilirsiniz.

38-KULLANMADIĞINIZ LAYER’LARI GİZLEYEREK KAYDEDİN
Öyle çalışmalar olur ki 20-30 layer kullanmak zorunda kalır, Photoshop belgemiz yüzlerce MB oluverir. Örnek resimde gördüğünüz gibi aynı belgeyi tüm layer’ları gizleyerek kaydettiğimizde 20 MB bir farkın olduğunu görebilirsiniz. Layer Set’lerle çalıştığınızda gizleme ve gösterme çok daha kolay olacaktır.

39-PRINT OPTIONS
Photoshop 6 ile gelen File menüsü altında sinsice bekleyen baskıda büyük kolaylık sağlayan bir araç. Print options aracılığıyla baskılarınıza büyük bir kolaylık sağlıyor. Kağıdınıza göre Scale to Fit Media komutuyla deformasyona uğratmadan oranlı bir şekilde sığdırarak aldığınız baskılarda, kağıt rengini, ters yüz baskıyı ve birçok özelliği kontrol edebilirsiniz.

40-SEÇİM ALANINI LAYER YAPMAK
Background ya da bir layer’da herhangi bir araçla oluşturduğunuz seçim alanına Command+J tuş kombinasyonunu (Layer via Copy) uyguladığınızda seçim alanı içersinde kalan pikseller yeni bir layer olarak üstünde oluşur. Aynı seçim dahilinde Command+Shift+J tuş kombinasyonuyla (Layer via Cut) seçim alanı içinde kalan pikseller oradan kesilerek bir üst layer’ı oluştururlar.

41-SHIFT TUŞUYLA SÜRÜKLE BIRAK
Photoshop içerisinde aynı değerlerde iki farklı, açık durumda çalışma belgeniz olduğunu düşünelim. Bir belgeden diğerine layer’ları, linkli yada tek başına taşıma yaparken Shift tuşuna basılı tutarak taşımanız durumunda sürüklenen layer sayfaya göre hangi koordinatlarda ise taşındığı belgede de aynı koordinatlarda otomatik olarak yerleşir, sayfanın neresine bırakırsanız bırakın fark etmez.

42-HEALING BRUSH
Photoshop 7 ile birlikte gelen ve adından en çok söz ettiren yeniliklerden bir tanesi Healing Brush, Patch. Rötuşlar konusunda büyük bir kolaylık getiren araçların kullanımı da çok kolay. Eskisi gibi el ve bilek yetenekleri fazla gerektirmeyen bu araçlar bizlere önemli zaman kazandıracak. Aracı kullanmak için Stamp aracında olduğu gibi Alt tuşuna basarak dokuyu taşıyacağımız bir merkez alıyoruz, ardından gerekli yerlerin rötuşuna başlayabilirsiniz. Stamp aracından ayrılan en önemli özelliği “Clone” yapıldığı bölgenin pikselleriyle homojen bir yapıyla kaynaşması ve piksellerin renk ve doku bilgisini alarak taşınan dokuyu bu bilgiler içerisinde aktarması.

43-PATCH TOOL
Photoshop’un sayısız harikalarından biri. Doku taşıma konusunda şaşırtıcı bir yeteneğe sahip. Rötuşun yapılacağı alanı Patch Tool aracıyla çizerek belirliyorsunuz, sonra bu alana giydirmek istediğiniz dokunun üzerine seçili alanı sürüklüyorsunuz, hepsi bu kadar. Rötuş, çalışmanızın hassaslığına göre Patch Tool ile alanı belirledikten sonra Feather değeri verebiliyorsunuz.

44-SNAPSHOT
History araç paletinin içinde gizlenmiş bizi bekleyen önemli bir araç. Bildiğiniz gibi History araç paleti yaptığımız işlemleri tek tek hafızasına alarak istenildiğinde geri alıp, sonra tekrar çalışmaya başlayabildiğimiz bir araç. Çalışma içinde oluşturduğumuz etkilerde karar veremediğimizde, devam ederek farklı etkiler yakalamak istediğimiz olur. Böyle bir karar öncesi çalışma ekranımızın ve layer’ların tüm özellikleriyle aynı belge içerisinde bir yedeğini alarak çalışmanın sonunda karşılaştırmasını yapmak için History araç paletindeki Snapshot’ı kullanmak oldukça pratik bir çözümdür.

45-PRATİK LAYER KOPYALAMA
Photoshop’ta içinde bulunduğunuz layer’ın kopyasını üretmek için çok basit bir önerimiz var. Layer’da iken klavyeden alt tuşuna basarken yönlendirme oklarından herhangi birine bir kere basmanız yeterli.

46-LAYER BİRLEŞTİRME
Layer paletimizde, çalışmanın netleştiği bir noktada onlarca Layer’ımızı birbirleriyle birleştirir çalışmayı toparlarız. Menüden ve layer options’tan birleştirmeleri kontrol edebileceğimiz gibi klavyeden de gerekli ayarlamaları yapabiliriz.
Command+E tuş kombinasyonuyla aktif olan layer bir altındaki layer’la birleşir. Command+Shift+E, komutunu verebilmek için aktif bir layer’da olmanız gerekiyor. Layer araç paletinde gizlenmiş layer’Iarın dışında tüm layer’ları birleştirir. Background layer’ında iken verilirse tüm layer’lar background’da bütünleşir. Birbirine link’lenmiş layer’ların hepsini Command+E ile bir kerede birleştirebilirsiniz.

47-TOOL BOX RENK KONTROLÜ
Çalışmalarımız sırasında tool box’taki foreground ve background renklerini resetler, yer değiştirir, çalışma alanı içersinden damlalık aracıyla renk örneği alırız. Tool Box renklerini resetlemek için klavyeden ‘D’ tuşuna bir kere basmanız durumunda renkler siyah ve beyaza döner, ‘X’ tuşuna bastığınızda foreground ile background renkleri yer değiştirir.
Damlalık ikonuna tıkladıktan sonra alt tuşuyla örnek bir görsele tıkladığında background rengi için örnek alırız. Shift tuşuyla tıkladığımızda ‘Point Sample’lar bırakır, renk düzeltmelerinde çalışma alanının renk dağılımını info araç paletinden kontrol edebiliriz.
Swatches renk paletinden örnek alırken, background için command tuşuna basarak tıklamanız gerekmektedir. Alt tuşuyla swatches renk paletine tıkladığımız, mouse’un kursörü makas’a dönüşerek tıklanan rengi oradan keserek alıyor.

48-GRADIENT MAP
Photoshop 7 içinde özel renklerden oluşan efekt çalışmalarınızda etkili bir araç. Image/ Adjustment/ Gradient Map’i açtığınızda bir degrade çalışması yapıyor hissini verecektir. Özel oluşturabileceğiniz renkler, bazı durumlarda ‘Reverse’ ile zıt kombinasyonlarla etkili ve kolay bir sonuç için kullanılabilir.

49-HISTORY BRUSH
Hazır görsellerinizden bir tanesini açın. Örneğimizin algılanması için üzerine, layer açmaya gerek yok, renklerini sizin belirleyeceğiniz bir Clouds filtresi uygulayın. Ardından Toolbox’tan History Brush’ı seçerek örnek resimdeki değerlerde fırçanızı kullanın. History Brush, son kaydedileni hafızasında tuttuğundan tekrar onu geri aktarırken özel layer mode’larını kullanmamız sonucu hoş çalışmalar elde ediyoruz. Layer Modu’nu Normal’e getirdiğimizde direkt son kaydedilen pikseller fırçanın müdahale ettiği noktalarda ortaya çıkar.


_____________________________



1326 Mesaj
2 Temmuz 2008; 13:07:08 

Dekupe aracının kullanımı

Güçlü ve pratik Photoshop araçlarından biri olan Extract, dekupe işlemlerini kolaylaştırıyor.
0

0


1. Yandaki imajı (Eagle.psd), Photoshop’un Samples klasöründe bulabilirsiniz. Çalışmaya başlamadan önce Layer > Duplicate Layer komutuyla çalışacağınız katmanı çoğaltın ve görünmez yapın.
0


2. Photoshop 7’de Filter, Photoshop 6’da Image menüsünün altında bulabileceğiniz, Extract’i açtığınızda karşınıza yeni bir arayüz çıkacak. Soldaki araç çubuğundan Edge Highlighter Tool’u (B) seçin ve kartalın kafasının kenarlarını şekildeki gibi boyayın. Fırçanın mümkün olduğunca küçük olmasına özen gösterin. Fazla kaçırdığız yerleri Eraser Tool (E) ile silebilirsiniz.
0


3. Dekupe edilecek alanı ince bir çizgi halinde çizerek kapalı bir alan yaratın.
0


4. Daha sonra, Fill Tool (G) ile oluşturduğunuz kapalı alanı doldurun. Sol üstte bulunan Preview tuşuna basarak nasıl bir dekupenin oluşacağını görebilirsiniz.
0


5. Sağ altta bulunan Preview bölümünde Extracted kısmını Original yaparsanız, orijinal imaja geri dönersiniz. Bunun altında yer alan Display ile önizlemenizde yardımcı olacak artalan rengi belirleyebilirsiniz (örneğin Black Matte). Dekupe işlemini tamamladıktan sonra bir değişiklik yoksa alttaki yedek layer hala görünür durumda demektir. İki layer arasına siyah bir layer ekleyip gerekli düzeltmeleri yapabilirsiniz.


_____________________________



1326 Mesaj
2 Temmuz 2008; 13:14:43 

Görüntü Formatları

PICT
PICT formatı bütün programların ortak kullandığı dosya formatıdır. Herhangi bir uygulama programına aktarıldığında resim bilgisi sayfaya dahil olur. Görüntü diskinizden silinse dahi baskı aracı sayfayı basarken PICT dosyasını aramaz.
Logo düzenleme ve yeniden oluşturma işlemleri sırasında PICT olarak kaydedilmiş görüntüyü, Illustrator ve FreeHand programlarına aktardığımızda, llustrator programı isteğe bağlı olarak dosya aç komutuyla görüntüyü açar ve sayfaya Template (yarı saydam/arka plan) olarak yapıştırır. Böylelikle bu görüntünün üzerinden vektörel olarak çizimimizi yapabiliriz.

FreeHand programı ise resim al komutuyla sayfa içine resim olarak aktarır, görüntüyü Template (yarı saydam/arka plan) yapmak için Layer paletinden background (arka plan)'ı seçerek vektörel olarak çizebiliriz. PICT ile sayfa üzerine yapıştırdığınız görüntüyü ancak sunum için kullanabilirsiniz. Masaüstü Laserlerde görüntü pürüzsüz çıkabilir ama baskı ortamına aktardığınızda görüntü kırıklaşıp fluğ bir hal alır. Sunum işiniz bittiğinde görüntüyü yeniden yüksek (HiRes) taratıp (304.8 Dpi) sayfa üzerine yerleştirmeniz gerekir.

EPS
EPS formatı hemen hemen bütün çizim ve sayfa düzenleme programları tarafından desteklenir. Photoshop programında, döküman Bitmap modunda kaydedilirken Transparen Whites (Beyazları transparan yap) seçeneği işaretlenerek kaydelirse dosyada beyaz alanları şeffaf tanımlayabilmesidir. Renkli bir döküman EPS olarak kaydedilecekse olası baskı problemlerini önlemek için CMYK moduna geçirilmiş olmalıdır.

Kaydederken karşınıza çıkan dialog kutusunda;
Preview: EPS dosyanızı diğer programlarda kullanırken resmin nasıl göründüğüne dair bir öngörüntüdür. Bu sayede resmi istediğiniz kadraja yerleştirebilirsiniz. Bu menüdeki Macintosh seçeneği bütün programların kullanabileceği bir PICT öngörüntü oluşturur. Dosyanızın öngörüntüsünü TIFF seçerseniz bu dosyayı IBM uyumlu bilgisayarlarda da kullanabilirsiniz.
Encoding: Bilgilerin dosya içinde ASCII yada Binary şeklinde saklanmasını isteyebilirsiniz. Binary kodlama ASCII'nin yarısı kadar yer tutar. Genellikle Binary kullanılır fakat bazı PostScript hatalarını resim dosyalarını ASCII kaydederek önlemeyi deneyebilirsiniz.
Clipping Paths: Photoshop 4,0 versiyonunda görüntü dosyanız üzerinde dekupe etmek istediğiniz bölgeyi kapsayan path'i seçeceğiniz bölümdür. Photoshop 5,5 versiyonu, eğer kaydet komutunuzdan önce path penceresinden çizimi clipping etmişseniz otomatik olarak dekupe edilmiş görüntüyü dosya içine yazar.
DCS1: CMYK olarak kaydedilmiş EPS dosyalar için geçerlidir. DCS yüksek çözümlemeli renk bilgisini içeren 4 adet (C,M,Y,K) dosya ve beşinci olarak sayfa düzenlemede kullanacağınız bir ana dosya oluşturur. Ana dosya 72 dpi bir öngörüntü dosyasıdır, 4 adet yüksek çözümlemeli dosya baskı sırasında kullanılır. Dikkat etmemiz gereken bir nokta, DCS'nin yarattığı sayfa düzenlemede kullanacağınız öngörüntü dosyasının ismini asla değiştirmeyin. Eğer değiştirirseniz dosyanız baskı sırasında yüksek çözümleme dosyaları bulamayacağından öngörüntü dosyasını (72 Dpi) basar.
Kaydetme sırasındaki seçeneklerinizin ilki, öngörüntünün nasıl olacağı, ikincisi dosya biçimi, üçüncüsü ise yüksek çözümleme dosyalarının sıkıştırma biçimi ile ilgilidir.
DCS2: CMYK+Ekstra renkler için kullanılan dosya kayıt biçimidir. Resim üzerinde ekstra (Beta) kanal kullandığınızda dosyanız içindeki beşinci veya daha fazla renk kanallarını bastırmak için kullanacağınız format biçimidir.

EPS ayrıca vektörel programların (Illustrator ve FreeHand) sayfa düzenleme programlarına dosya aktarım formatıdır. Vektörel dosyalar eps formatında kaydedilmez ise sayfa düzenleme ve resim programları kendi dosya içlerine alamazlar. Örneğin Photoshop programı vektörel çizimli bir eps dosyasını restarize ederek (piksele çevirerek) kendi bünyesine alabilir. QuarkXpress programı EPS formatlı dosyaları bir öngörüntü (Preview) dosyası oluşturarak sayfa üzerine yapıştırır.

TIFF
TIFF formatı bilgisayarlar arası ortak bir dosya formatıdır. Tüm programlar tarafından desteklenir. Bu formatta kayıtlı dosyalar, herhangi bir uygulama programının sayfa içine alındığında görüntü ve zeminin renk değerlerini azaltma ve değiştirme olanağı verir. Örneğin farklı farklı renklerde kullanacağımız bir görüntü yada logoyu TIFF formatla kaydadip sayfaya yapıştırdığımızda renklerini değiştirebiliriz. Bu yolla her renk değişikliğinde onu yaratan uygulama programını açıp yeniden renk verip yeni dosyalar yaratmamış oluruz.

Kayıt sırasında LWZ seceneği dosyayı sıkıştırarak kayıt edilmesini sağlar ancak, bu seçenekle kayıtlı dosyaları film baskı araçları desteklemez. Bu kayıt biçimiyle gönderdiğiniz dosyaları, film servisinize bildirirseniz doğacak sorunları baştan halletmeş olursunuz.

JPG
JPG formatı, resim işleme programlarının yüksek Mb'lı dosyaları sıkıştırarak disk üzerinde kayıt edebileceğiniz bir formattır. JPEG veya JPG formatının özelliği gerçek renk değerlerini içermesidir. Bu nedenle fotoğrafik (çizgisel/grafiksel olmayan) görüntüle için kullanılmalıdır.

JPEG sıkıştırma yöntemi görüntünün algılanması için zorunlu olmayan detayları bulup atan ve dosyayı bu şekilde sıkıştıran bir format olduğundan kayıplı formatlar arasında yer alır. Kaybolan ayrıntılar ve sıkıştırma oranı arasında bağlantı bulunduğundan bu dengeyi iyi korumak gerekmektedir. Daha fazla sıkıştırma daha fazla detay kaybı daha az sıkıştırma daha büyük dosya demektir. Kaybedilen detayların geri getirilmesi söz konusu olmadığından dosyanın bir kopyasını mutlaka alınmalıdır.

BMP
BMP Windows ve Microsoft'un PCX formatını değiştirerek geliştirdiği bir formattır. Windows 3.1 ve 95 ile birlikte gelen Paint programı görüntüleri bu formatta işler. BMP formatı 1-24 bit arasında değişen bir piksel derinliğini içerebilir. Sıkıştırma seçeneği başlangıçta bulunmamakta idi. Opsiyon olan bu sıkıştırma görüntüde detay kaybına yol açmaz, yani kayıpsız sıkıştırma yöntemlerindendir. BMP formatı alıcı bilgisayarında Paint'den başka görüntü program'ı bulunmadığı durumlarda kullanılır.

GIF
CompuServe firmasının Graphics Interchange Format (GIF) dosyaları İnternet üzerinde oldukça yaygın kullanılan bir formattır. Az sayıda renk içeren (1 ila 8 bitlik) dokümanlarda oldukça iyi sıkıştırma sağlaması, animasyonlarda zamanlama ve farklı boyutlardaki resimleri bir arada tutma desteği, saydam renk tanımlanması bu format'ı popüler yapan nedenlerden sadece bir kaçıdır.

Ancak Photoshop gibi resim işleme programlarının çoğu GIF formatının tüm özelliklerini kullanamamaktadır. Bu nedenle bu format ile çalışırken sıklıkla başka programlara gereksinim duyulmaktadır. GIF dosyaları Bitmap, gri skala ve indekslenmiş renk sisteminde olabilmektedir. Gerçek renk desteği yoktur. GIF resimleri sıralı (interlaced) veya sırasız kaydedilebilmektedir. Sıralı GIF dosyaları yükleme esnasında satır satır gelerek resim bitiminden önce neye benzeyeceğine dair bir ipucu verirler. Saydamlık tanımlanması için GIF89a Export komutu kullanılarak saydam olacak renk belirlenebilir.

PNG
PNG Portable Network Graphics formatı patentsizdir. PNG kayıpsız Wave Table sıkıştırma yöntemini kullanır. Şu anda mevcut olmayan kayıpsız gerçek renk ve saydamlık bilgilerini içeren resim kalitesini internet'e taşımayı amaçlamaktadır. PNG dosyalarılarındaki saydamlık bilgileri alfa kanalı içerisinde saklanmaktadır. Sıralı yükleme de olanaklıdır. Ayrıca sıkıştırma için değişik filtreleme algoritmaları sıkıştırma öncesi kullanılabilmektedir.

PSD
Photoshop Document (PSD) Photoshop uygulamasına özel bir formattır. PSD çok sayıda alfa kanalını, path'ı ve katmanı desteklemektedir. PSD dosyaları ikili dosya, indekslenmiş renk, gerçek renk RGB, CMYK, Lab biçimlerini destekler. Çalışma yaptığınız işlerin PSD'sini saklamayı alışkanlık haline getirmeniz, daha sonra yapıcak düzeltmelerde çok işinize yarayacaktır.

Sizlerde çalışmalar paylaşarak konuyu desteklerseniz üst konu olması için başvuru yapabiliriz


_____________________________



 
3709 Mesaj
2 Temmuz 2008; 13:49:44 

Güzel Çalışma.


_____________________________

www.aspetmanukyan.com ---> Web ve grafik tasarımı yapılır.Eğitimi verilir...


1326 Mesaj
2 Temmuz 2008; 14:28:48 


quote:

Orjinalden alıntı: BİG KİNG

Güzel Çalışma.


Teşekkürler devamı gelecek...


_____________________________



1326 Mesaj
3 Temmuz 2008; 10:03:53 

Photoshopta Kalp Yapımı
kaynak : http://www.gezginforum....alp_cizimi-t1712.0.html

Merhaba arkadaşlar "Bevel and Emboss" sıkça kullandığımız bi layer özelliği. burada anlatmak istediğim lighting effetcs ile daha yumuşak bir etki elde etmek umarım beğenirsiniz...
istediğiniz şekli çizin . ben "custom shape" kullandım. renk seçiminizi yapın. daha sonra aynı layeri çoğaltın

0


çoğalttığınız layeri gri renkle doldurun.

0


aynı layerde "Gaussian Blur" uygulayın. (Filter \Blur\Gaussian Blur) Burdaki ayrıntı blur effectinde.

0


Önce büyük bir değer verin. Ben "20" kullandım. Daha sonra sırasıyla 10 - 5 - 2 - 1 değerleriyle devam ettim

0


sonra Filter\Render\Lighting Effects kullandım. Burdaki ayrıntı işaretli yerdeki gibi "Texture Channel"den layerimizin "Transparancy" özelliğini seçmek. değerler şekildeki gibi tabi siz artırıp azaltabilirsiniz.

0


Resimdeki sonuca ulaştım. İlk layerin dış kısmını seçerek fazlalığı sildim.

0


0


Resmin üzerinde oluşan greni de küçük bir Gaussian Blur değeriyle yumuşattım

0


_____________________________



1686 Mesaj
3 Temmuz 2008; 10:08:58 

Ellerine Sağlık.

Eminim Birçok kişinin işine yaracaktır.

-izin verirsen giris.org da bu yazıyı paylaşabilirmiyim ? -


_____________________________

WEB TASARIM | E-TİCARET | PROFESYONEL BLOG HİZMETLERİ


1326 Mesaj
3 Temmuz 2008; 10:22:02 


quote:

Orjinalden alıntı: lynx23

Ellerine Sağlık.

Eminim Birçok kişinin işine yaracaktır.

-izin verirsen giris.org da bu yazıyı paylaşabilirmiyim ? -


Tabii ki yayınlayabilirsiniz...
Bu arada umarım başka arkadaşlarda konuya katkıda bulunur


_____________________________



14 Mesaj
3 Temmuz 2008; 15:58:52 

çok saolsaın yararlı çok yararlı bi konu


_____________________________

  • I'm IIIVenoMIII
    Musıc My Life

  • Musıc On
  • ElanoR...


  • 1326 Mesaj
    3 Temmuz 2008; 16:37:32 


    quote:

    Orjinalden alıntı: ElaN0R

    çok saolsaın yararlı çok yararlı bi konu


    Teşekkürler, sizlerinde katkılarını bekliyorum


    _____________________________



    1492 Mesaj
    3 Temmuz 2008; 21:09:23 

    walla çok işime yarayacak ders var burda. paylaşımlar için hepinize çok tşk.


    _____________________________




    1326 Mesaj
    3 Temmuz 2008; 23:03:40 


    quote:

    Orjinalden alıntı: sol_ak

    walla çok işime yarayacak ders var burda. paylaşımlar için hepinize çok tşk.


    Önemli değil, buyrun güzel bir çalışma daha...

    Fotoğraflara Kolaj

    1-İlk olarak çalışmamızda kullanacağımız resmimizi açıyoruz.

    0


    2-Ardından resmimizi açıyoruz...

    0


    3-Ardından tool menüsünden Rectangular Marquee Tool aracını seçiyoruz.

    0


    4-Rectangular Marquee Tool aracı ile aşağıdaki gibi resmimizin çevresini tarıyoruz.

    0


    5-Yukarıdaki gibi resmimizin etrafını taradıktan sonra Ctrl+Shift+N tuşlarına basıyoruz ve yeni bir layer oluşturuyoruz ve yeni oluşan layerımızı resmimizin bulunduğu layerın altına çekiyoruz.

    0


    6-Ardından aşağıdaki resimde verdiğim renk kodu ile yeni layerımız seçili iken seçili bölgenin içini boyuyoruz görüntü aşağıdaki gibi olacaktır.

    0


    7-Şimdi resmimizin bulunduğu layer ile resmimizin arkasına uyguladığımız rengin layerlarını birleştireceğiz bunun için Ctrl tuşuna basıyoruz aşağıdaki gibi mause'nin sol tuşu ile birer kez tıklıyoruz ve iki layerımızıda seçiyoruz ardından herangi birinin üstüne sağ tuklıyoruz açılan menüden Merge Layers diyoruz ve layerlarımızı birleştirmiş oluyoruz.

    0


    8-Ardından yukarıda birleştirdiğimiz layerımız seçili iken aşağıdaki yolu izliyoruz.

    0


    9-Ardından Ctrl+T tuşlarına basıyoruz resmimiz aşağıdaki gibi seçili hale gelecektir.

    0


    10-Ctrl+T komutunu uyguladıktan sonra aşağıdaki resimde gösterdiğim buton aktif olacaktır ona tıklıyoruz.

    0


    11-Yukarıdaki butona tıkladıktan sonra resmimizin çevresi aşağıdaki gibi görüntüye kavuşacaktır.

    0


    12-Ardınan yukarıdaki gibi resmimiz seçili iken mause yardımı ile aşağıdaki gibi çekiştiriyoruz köşe kısımlarından görüntüyü aşağıdakine yakın yapınız.

    0


    13-Yukarıdaki işlemi gerçekleştirdikten sonra seçilebilirliği kaldırıyoruz ve layerımza sağ tuş ile tıklıyoruz açılan menüden bleending options seçeneğine giriyoruz...

    0


    14-Açılan bleending options penceresinde Color Overlay seçeneğine giriyoruz rengi aşağıda verdiğim renk kodu ile uyguluyoruz diğer ayarları aşağıdaki gibi uyguluyoruz.

    0


    15-Yukarıdaki son işlemide gerçekleştirdikten sonra çalışmamız sonlanacaktır.

    Sonuç:

    0


    Daha çok ile çalışmayı dahada geliştirebilirsiniz...

    0


    Uygulamaya değer değil mi? Hoş bir çalışma, sevgiliye güzel bir hediye olur...


    _____________________________



    1326 Mesaj
    3 Temmuz 2008; 23:08:58 

    Adobe Photoshop Gif Özellikli Kaydetme
    Kaynak: http://www.gezginforum....i_kaydetme-t1522.0.html

    Web üzerinde, bilgisayar grafiklerinin yollanmaları amacıyla geliştirilmiştir. GIF, 256
    ve daha altındaki renkleri destekler.

    Soldan sağa doğru, yatay bir hat üzerinde, benzer pikselleri tarar. Sadece renk değişikliklerini kaydeder. Bu nedenle resimde yatay alanların aynı renkle doldurulması, GIF resmin daha az dosya büyüklüğünde olmasına neden olur.

    Yatayda farklı renkte piksellerin bulunması ve noise etkisi, dosya büyüklüğünü arttırır. Aynı renkte yatay çizgilerin bulunduğu bir resim, aynı renkte dikey çizgilerin bulunduğu bir resimden (piksel büyüklükleri aynı) daha az yer kaplar.

    Tasarımınıza çok ters düşmeyecekse, degradelerin çizgi örneğindeki gibi yatay olarak uygulanması ve GIF kaydedilmesi, dosya büyüklüğünüzü azaltacaktır.

    0


    277x142 piksel / 638 bayt

    0


    277x142 piksel / 3 KB

    0


    277x142 piksel / 35 KB

    Add Noise (Amound:50)

    0


    277x142 piksel / 37 KB

    Add Noise (Amound:50)

    GIF kaydetme:

    Scannerde taradığınız resimler RGB ya da CMYK'dır. (Digital fotoğraf makinesi RGB) Bu resimleri GIF kaydetmek için modunu Indexed Color’a çevirmelisiniz. Böylece resmi oluşturan gri tonlar (RGB, Lab veya CMYK kanalları) tek bir kanalda toplanır. Resimde en fazla 8-bit’lik veri kalır, diğer renk bilgileri atılır. GIF kaydetmek için Save as ya da Export seçeneklerini kullanabilirsiniz.

    GIF89a Export seçeneğinde resmin formatı önemli değildir, export ederken size sunulan 3 ihtimalden birini seçebilirsiniz. Exact, Adaptive ve System. Resminiz Indexed Color'a çevrilip export edilir. Orijinal resminiz eski özelliklerini koruyarak kalır.

    Save as seçeneğinde ise, RGB CMYK resimlerinizi Indexed Color'a çevirmeniz gerekir. Bu çevirme sırasında size daha çok seçenek sunulur. Exact, Adaptive, System seçeneklerine ek olarak Web, Uniform seçeneklerini seçebilirsiniz. System'i ise Macintosh ya da Windows olarak belirleyebilirsiniz.

    Dither / Diffuion'u seçerseniz, resimde olmayan renklerin varmış gibi görünmeleri sağlamak için farklı renkte pikselleri oluşur. Bu da bir renkten diğerine geçerken sert geçişlerin olmasını önler. Tek rengin geniş alanlar kapladığı resimlerde ise none seçilmelidir, böylece düz rengin içinde farklı pikseller görmezsiniz.

    Adaptive paletini seçmeniz durumunda, 8-bit’lik resim, 24-bit kalitesine en yakın biçimde kaydedilecektir. Adaptive ile renkleri indekslerken, 8 veya daha düşük değerde bit derinliği seçebilirsiniz. Adaptive, renk kalitesini korur ancak, kullanacağınız işletim sisteminin paletine bağlı olarak paylaşılmayan renkler problemiyle karşılaşabilirsiniz.

    GIF kaydederken Web216 paletini kullanırsanız, resim, hem Macintosh hem Windows ortamında aynı şekilde görünecektir.

    Photoshop 6.0 - 7.0 kullanıyorsanız:

    Kullanmak istediğiniz imajın çevresinin transparan olmasına dikkat edin.
    "File" menüsünden "Save for Web" i seçin
    Açılan ekranda "optimized" bölümünde "transparency" kutusunu seçin ve "Settings" bölümünün "GIF" olduğundan emin olun.

    Photoshop 6.0 ve 7.0'ın Export menüsünde GIF 89a yok, bu seçenekle çalışmalarınıza devam etmek istiyorsanız, PS 4, 5 veya 5.5 'in Import-Export klasöründe bulunan GIF89a Export.8be isimli dosyayı Photoshop'un aynı isimli klasörüne kopyalayın...


    _____________________________



     
    22 Mesaj
    4 Temmuz 2008; 1:24:33 


    quote:

    Orjinalden alıntı: mizahci


    1-İlk olarak çalışmamızda kullanacağımız resmimizi açıyoruz.

    0


    2-Ardından resmimizi açıyoruz...

    0




    Benim gibi photoshopu yeni kurmuş birisi için bu aşamalar daha önemli,neyi nasıl açıyoruz.(bende new diyerek yeni resimler açıyorum ama sizinki gibi açılmıyor.),biraz daha ayrıntılı anlatırsanız veya anlatan bir yere yönlendirirseniz sevinirim.Bilen var bilmeyen var


    _____________________________



    1326 Mesaj
    4 Temmuz 2008; 11:19:50 

    Arkadaşım ilk başta verilen resim arkaplan olarak kullanılacak resim yani efektin üzerinde duracağı resim. Bunu normal bir şekilde açıyorsun aynı dediğin gibi new den yada photoshopta boş gri ekrana çift tıklayıp ta açabilirsin.
    Sonra ayrıyetten efekti uygulmak istediğin resmi açıyorsun ve onu tutup ilk açtığın arkaplan olarak kullanacağın resmin üzerine atıyorsun.
    Sonra devamını uyguluyorsun
    Tutup atmayı biliyorsundur sanırım bilmiyorsan v komutu ile seçilen aracı kullan yani araç menüsündeki siyah ok işaretini


    _____________________________



     
    22 Mesaj
    4 Temmuz 2008; 12:49:38 

    Teşekkürler ama benim biraz daha öğremem lazım böyle çalışmalar yapabilmek için galiba.Basit çalışmalarınızı bekliyorum.


    _____________________________



    1326 Mesaj
    5 Temmuz 2008; 10:44:56 

    Yüzeylere Yazı Yazma

    0


    image -- duplicate

    surface copy diye adlandırın.

    sonra duplicateli layeri save as diyip .psd formatında kaydedin

    sonra yazacagımız font kırmızı onerilir yazıyoruz

    0


    text imize sag tıklayıp Rasterize Layer diyoruz

    0


    sonraki asama Filter->Distort->Displace

    0


    bu ayarlarıda uyguladıktan sonra bize .psd yi sorcak onu tıklayın

    sonra su şekilde bi resim karsımıza cıkcak

    0


    bundan sonrası blendig options dan Linear Burn u secmek bundan sonrası birasda sizin zevkinize baglı overlay da uygulayabilirsiniz.istediginiz gibi efekleri vermeye baslayabilirsiniz kolay gelsin

    Son

    0


    _____________________________

    Sayfa:   [1]
    Sayfa: [1]
    Foruma Git
    Bölümde Ara
    Başa Dön


     
    Reklamlar


    DH VİDEO

     



    Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
    Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

    Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



    0.764