Şimdi Ara

126 Bis/Fsm#Tamir-Yedek Parça# (25. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
979
Cevap
18
Favori
174.126
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar mersinde bis tamircisi var mıdır bilgisi olan var mı acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: system32

    selam arkadaşlar mersinde bis tamircisi var mıdır bilgisi olan var mı acaba



    Mersinli arkadaş yok sanırım ama yine de bi uplayalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anlhcylmz

    quote:

    Orijinalden alıntı: popularr

    Merhabalar. Ben de konuya dahil olmak istiyorum. Adım Yunus, istanbul da yaşıyorum ve Bis'ciyim :) Sulu Bis kullanıyorum gayet de memnunum aracımdan.

    Öncelikle her 126 Bis başlığında açılan konularda, bizim milletin en çok keyif aldığı şeyi görüyorum: dalga geçmek..

    Bu araçların çoğu özensiz ve zevksiz insanların eline düşmüş olduğundan, ya çürümeye mahkum bırakılıyor ya da modifiye diye adlandırılan, aracın ruhuna ihanet saydığım çirkin muamelelere maruz bırakılıyor..

    Ben bir Bis kullanıcısı olarak apaçilerin eline düşmüş Bis'lerin, insanlar tarafından 5 para etmez gözüyle bakmalarına (ki haklılar öyle gördükleri için) çok üzülüyorum. Bis almayı düşünen arkadaşlar konuyu açtığına pişman olup almaktan vazgeçiyorlar. Düşünmüyorlar ki, yorum yapanların çoğu hayatında Bis'e binmemiş bile, kullanlar ise hurdaya dönmüş arac alıp bakım yapmadan trafiğe çıkıyorlar ve doğal olarak sorun yaşıyorlar. Sonra hemen "Aman kardeş uzak dur!" diyorlar. 2 yıllık bis kullanan biri olarak, Bis hakkında fikir almak istiyorsanız buyrun 126 Bis gerçekleri..

    - Bis kullanmak bir ruh işidir, onu başka bir araçla kıyaslama fikrine bile düşenler kullanmasın zaten. Onun hastası olan düzgün kullanır ve kolay kolay da sorun yaşamaz..

    - 1990 model yani 22 yıllık araç elbette ufak tefek sorunlar çıkarır ama şu var ki, araba da her şey motordan ibarettir ve bir kereye mahsus A'dan Z'ye kontrol yaptırıp eksikleri giderirseniz ve hor kullanmazsanız neden sorun yaşayasınız ki? Takdir edersiniz ki piyasa da 1973 model 124'ler hala kullanılıyor.. Kısaca herşey bakım meselesi..

    - Eksi olan tek yönü ise, 1.6 motora sahip dizel araçlarla aynı yakıtı yakması. (Km'de 30krş, Uzun yolda 20krş.)

    - İstanbul trafiğinde sürekli olarak kullanıyorum, işe gidip gelmede ve haftasonu gezmelerimde. Onun dışında 2 kez Çerkezköy'e, 1 kez Tekirdağ'a denize, 2 kez de Sakarya/Akyazı'ya (300km.) gidip geldim ve hiç dinlenmeye ihtiyaç duymadı araç. Uzun yol sıkıntısı da yok yani. Üstelik 140 ibre olduğu halde kimse inanmıyor 140 bastığına ve 120'yi zor görür diyorlar. 140'ı 2-3 kez geçtiğim oldu çubuk tam aşağıdaydı neredeyse ters dönecekti artık korkup yavaşladım :) Sol şeridi bile kapatabilirsiniz cesaretliyseniz ama yine de tehlikeli olur araç hafif olduğu için hız arttıkça iyice hafifliyor çünkü.

    Bunun dışında,
    - 2 yıllık kullanımımda 1 kez radyadör hortumu patladı, o da zaten hiç değişmemiş çürümüş içi, 10 TL'ye değiştirdim gitti..

    - Bis'e alıştığınız zaman, ailenizden biri gibi gelir size. Sürekli camdan ona bakmak istersiniz birileri oyuncak görüp sizin ona ne kadar değer verdiğinizi bilmez de zarar verir diye.. Oysa benim Clio tarzı sıradan bi arabam olsa inanın umrumda olmaz çünkü sıradandır ve kimsenin dikkatini çekmez.

    - Bis'i orjinal tutmak gerekir, jant kapakları bile onu en tatlı gösteren yeridir. Ama nasıl bi rahatsızlık duyuluyorsa artık, aracı alanın ilk işi sağını solunu 'Modifiye!' yapmak oluyor ki bu aracın havasını tamamen söndürüyor.

    Gelelim Tavsiye Kısmına..

    - Bis almayı düşünen arkadaşlar size tavsiyem;
    Asla düküntü bir Bis almayın masrafı çok olur değmez..
    2000 TL altında alacağınız Bis zaten döküntüdür..
    Gerçekten temiz ve bakımlı almak istiyorsanız 3000-4000 TL arasına orjinal ayarında Bis bulabilirsiniz Sahibinden'de..
    O para Bis için çok demeyin, aldıktan sonra masraf yapmayacak olmanız en büyük kârınız olacaktır.
    Kullanmaya ilk başladığınızda size tuhaf gelir, alışmak ise 3-4 gün kadar zaman alır ama artık vazgeçilmeziniz olur.
    İnsanların gülerek bakışlarına, trafikte sizi videoya çekmelerine, ışıklarda yanınızda duran araçların kornaya basıp 'Ne yakıo bu Km'de?, Satmayı düşünür müsün? tarzı sorularına, sokak aralarından geçerken çocukların "Recep İvedik" diye bağırmalarına, otoparklara girerken güvenlikçilerin kontrol bile etme gereği duymadan 'Geç' işaretlerine, mahalle sakinlerinin siz sokağa girdiğiniz anda duyduğu sesten sizin geldiğinizi anlayarak cama çıkıp gülümsediğine,
    sokak çocuklarının yanınıza gelerek 'Abi kaç basıyo bu?' sorularına alışırsınız ve artık bunlar sizin için sıradandır :)

    Kısacası 126 Bis, onun gerçekten hastası olanlar için olmazsa olmazıdır. İnsanların söylediklerine kulak asmayın ve keyfini çıkarın.
    Çünkü inanın ki önce sizinle dalga geçip "Bu araba alınır mı olm ya!" diyenler sizinle uzun yola çıkıp geri döndüğünde "Bende alıcam hacı bundan bitane bayıldım buna!" diyecekler.. :)

    O yüzden siz hiç Bis keyfi yaşamamış insanların söylediklerine kulak asmayın ve 126 Bis alarak hayatınızda unutamayacağınız anıları yaşamaya başlayın :)

    126 Bis'imi ilk aldığım zamanlar :)


     126 Bis/Fsm#Tamir-Yedek Parça#

     126 Bis/Fsm#Tamir-Yedek Parça#


     126 Bis/Fsm#Tamir-Yedek Parça#


     126 Bis/Fsm#Tamir-Yedek Parça#


    Yunus kardeşim teşekkür ederim öncelikle kaçmak üzere olan bis hevesimi geri getirdin.. Sana bi takim sorularım olacak şimdi
    1.Öncelikleşu ilani bi incele lütfen acaba almaya değermi ben çok beğendim diğerleri gibi döküntü değil sahibi öğretmen araba parfümü felan takmış güzel bi teyp takmış burdan adamin temiz biri olduğu gözüküyor
    2.si istanbudla yaşıyorum bende tutki arabanin bi sorunu oldu nereye yaptırabilirim veya alırken hangi ustaya gösterebilriim anlayan sen nereye götürüyorsun yani...
    3. sü aldığımda ben şimdi öncelikle baskı balata ıvır zıvır arabanin teknik aksamlarini komple elden geçirmek istiyorum araba bakımlı olmasını istiyorum tüm bakımlarını yürüyen aksami için kaça yaptırabilriim?
    4.sü kaç yakıyor araba ortalama 30u geçiyormu? gidişi kullanımı rahat mı? şehir içi anadolu yakasında rahat gezebilirmiyim ne diyorsun yorumların benim için önemli

    Harika bir yazı olmuş




  • Evet, konu baya bir zaman pasif kalmış. Arkadaşlar bende bu arabaların hastasıyım. Ama çok yakıyor diyorlar nette biraz araştırdım da ''Benzini İçer'' gibisinden yorumlar yapılıyor, lütfen bu aracı kullanan arkadaşlarım bunun doğru olmadığını söylesin. Yakıt durumu nasıl arkadaşlar LPG taktırmak istemiyorum ama LPG'li ne kadar yakar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DiAbLo222

    Evet, konu baya bir zaman pasif kalmış. Arkadaşlar bende bu arabaların hastasıyım. Ama çok yakıyor diyorlar nette biraz araştırdım da ''Benzini İçer'' gibisinden yorumlar yapılıyor, lütfen bu aracı kullanan arkadaşlarım bunun doğru olmadığını söylesin. Yakıt durumu nasıl arkadaşlar LPG taktırmak istemiyorum ama LPG'li ne kadar yakar?



    Pasif kaldı çünkü ben foruma dahi giremiyorum, ya da girmek istemiyorum bilmiyorum

    Yakıt konusunda ise diyebileceğim, Şehir dışı 4.0-4.5 litre arasında yakarken şehiriçinde 5.5 hatta 6 lt'ye kadar çıkabilir, tabi aracı zorlarsanız muhtelif parçalarını elinize almakla beraber deli gibi de yaktırabilirsiniz

    Lpg konusunda ise, benim tavsiyem sahibinden.com'daki lpg taktırmış olan araç sahiplerine ulaşmanız ve kendilerine sorular sormanızdır, benim düşüncem çok pahalıya geleceği ve uzuuun bir süre amorti ettirmeyeceğidir, özellikle şehirdışı kullanım fazla yapıyorsanız dediğim rakamlara hiç taktırmaya gerek yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anlhcylmz






     126 Bis/Fsm#Tamir-Yedek Parça#






    cok sirin, bunlarin nesli tükeniyor
  • Beyler nasılsınız nasıl gidiyor bakalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jessecem

    Beyler nasılsınız nasıl gidiyor bakalım



    İyidir abi buluşamadan gidiyorum perşembe günü Sizden naber ne var ne yok araçlar ne durumda Abarthıyor musun modifiyeyi




  • İş güç yıl sonu doğru düzgün giripte bakamadım buralara kusura bakmayın beyler arabada yatıyo bu arada ilgilenemedim hiç biraz zaman ayırmam gerek :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jessecem

    İş güç yıl sonu doğru düzgün giripte bakamadım buralara kusura bakmayın beyler arabada yatıyo bu arada ilgilenemedim hiç biraz zaman ayırmam gerek :)



    Senin başka araban mı var abi yoksa motorlara mı giriştin yine
  • O değil de bi yapamadık şu BİS buluşmasını 1 senedir :) @Power @jessecem yattı mı bizim iş?

    Cem abi bu arada ben de yenibosna'dayım. Benim beyaz güvercinle bakırköye gelip bi çayını içmek isterim :) Abarth'ıldığı kadar vardır kesin senin ki merak ettim :)


  • Bakırköy'e her cuma gidiyordum ben de orda olduğunu bileydim bi gelip görürdüm15 şubat falan diyeceğim ama kesin olmaz şimdiden de
  • Beyler 2000-3000 arası bi bis alıp alttaki ilandaki hale sokmak ne kadar masrafa yol açar ?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-km-de-15-kurus-yakiyor-takasli-modifiye-126-bis-94298409/detay/#

    Tamamen hobi amaçlı uğraşcam bi ömür benle olacak çok hoşuma gidiyor bu araba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cehili

    Beyler 2000-3000 arası bi bis alıp alttaki ilandaki hale sokmak ne kadar masrafa yol açar ?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-km-de-15-kurus-yakiyor-takasli-modifiye-126-bis-94298409/detay/#

    Tamamen hobi amaçlı uğraşcam bi ömür benle olacak çok hoşuma gidiyor bu araba.



    Ben bu işin pek taraftarı değilim, ama illa istiyorsan, muayenesinde sorun olmuş, motoru neredeyse bitmiş bir tane alıp yollara döndürebilirsin. Şunu da söyleyebilirim ki aracı yürür hale getirdikten sonra dış aksamına bile en az 3.000 tl harcanmıştır. Aracın motorunu da yüklediğin modifiyeye paralel olarak kaliteli malzemeyle tekrar yapmak istediğini düşünürsek 1-1.500 tl'lik bir (hurda)bis'ten 4.000 tl civarına aracın parçaları halledilir, yasal prosedürlerle beraber de 5.000 tl'ye işin içinden çıkarsın. Yani 6.000 tl nakit varsa olur aslında




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .:Power:.

    quote:

    Orijinalden alıntı: cehili

    Beyler 2000-3000 arası bi bis alıp alttaki ilandaki hale sokmak ne kadar masrafa yol açar ?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-km-de-15-kurus-yakiyor-takasli-modifiye-126-bis-94298409/detay/#

    Tamamen hobi amaçlı uğraşcam bi ömür benle olacak çok hoşuma gidiyor bu araba.



    Ben bu işin pek taraftarı değilim, ama illa istiyorsan, muayenesinde sorun olmuş, motoru neredeyse bitmiş bir tane alıp yollara döndürebilirsin. Şunu da söyleyebilirim ki aracı yürür hale getirdikten sonra dış aksamına bile en az 3.000 tl harcanmıştır. Aracın motorunu da yüklediğin modifiyeye paralel olarak kaliteli malzemeyle tekrar yapmak istediğini düşünürsek 1-1.500 tl'lik bir (hurda)bis'ten 4.000 tl civarına aracın parçaları halledilir, yasal prosedürlerle beraber de 5.000 tl'ye işin içinden çıkarsın. Yani 6.000 tl nakit varsa olur aslında


    İlandaki arabayı bi ara gidip görcem. Sahibiyle konuştum 10 milyar masraf yapmış. Rengi harici araba çok güzel gercekten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cehili


    quote:

    Orijinalden alıntı: .:Power:.

    quote:

    Orijinalden alıntı: cehili

    Beyler 2000-3000 arası bi bis alıp alttaki ilandaki hale sokmak ne kadar masrafa yol açar ?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-km-de-15-kurus-yakiyor-takasli-modifiye-126-bis-94298409/detay/#

    Tamamen hobi amaçlı uğraşcam bi ömür benle olacak çok hoşuma gidiyor bu araba.



    Ben bu işin pek taraftarı değilim, ama illa istiyorsan, muayenesinde sorun olmuş, motoru neredeyse bitmiş bir tane alıp yollara döndürebilirsin. Şunu da söyleyebilirim ki aracı yürür hale getirdikten sonra dış aksamına bile en az 3.000 tl harcanmıştır. Aracın motorunu da yüklediğin modifiyeye paralel olarak kaliteli malzemeyle tekrar yapmak istediğini düşünürsek 1-1.500 tl'lik bir (hurda)bis'ten 4.000 tl civarına aracın parçaları halledilir, yasal prosedürlerle beraber de 5.000 tl'ye işin içinden çıkarsın. Yani 6.000 tl nakit varsa olur aslında


    İlandaki arabayı bi ara gidip görcem. Sahibiyle konuştum 10 milyar masraf yapmış. Rengi harici araba çok güzel gercekten.



    Selam söyleyin, forumdan da bahsedin gelirse burda da sorarız bir kaç şey






  • Arşivde aslan yatıyormuş, inşallah plakası da değişmiştir :D


     126 Bis/Fsm#Tamir-Yedek Parça#
  • pover eski aracınız galiba, belki bi gün karşılaşırsınız
    Arkadaşlar ben bişey sormak istiyorum bu sulu bislerin şasi numarası nerde yazıyor. muayene sırasında şahe numarasınıda kontrol ediyorlarmı ben baktım fakat bulamadım nerededir acaba üstüne boya falan atılmışsa bulup muayene için okunur hale getirmemiz gerekirmi? şu üniversite sınavlarım geçsin toparlıyacam aracı inşalllah. toplayınca paylaşırım bende
  • Arkadaşlar herşey iyi güzel hoş da , 3000-4000 liraya bence KESİNLİKLE alınmaz. 88 model yeni kasa sahin parasına , reno 9 parasına , 93 taunus parasına gidip de kutu kadar bis alınmaz. Hobi olarak aldım , dikkat çeksin diye alacağım şeklinde düşünen bi insan olsam 3000-4000 liraya gider bi vosvos alırım , bisten daha cok dıkkat ceker. Bu aracın , hatta araç bile değil araçcığın edeceği max 2000 lira.

    Şahsen biz 1400 liraya aldık muayeneli ve temizdi. İmkanlar el verdi şahine ve arkasından megane 2 ye geçtik. Tamam bu paraya parası olmayan adam alır , biner. Ama sahipleri abarttıkça abartıyorlar nedir bu arkadaş.
  • Arkadaşlar bu arabadan almış olsam nasıl bir arabadır?Bazı sorular var aklımda ona göre almayı düşünüyorum..

    1)Bulunduğum konum hep yokuşluk,arabanın yokuş performansı nasıldır,normalde performansı nasıldır?
    2)Araba çok sık sorun çıkarır mı ? Yani alsak arabayı kaç zamanda bir tamirciye gitmek şart olur?

    Arkadaşlar en azından birini dahi cevaplarsanız sevinirim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KaddiRr -- 5 Mart 2013; 11:49:19 >
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.