Şimdi Ara

CLİO SYMBOL GRUBU (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
10 Misafir (3 Mobil) - 7 Masaüstü3 Mobil
5 sn
27.468
Cevap
83
Favori
1.896.907
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı

    Evet haklısın birden gaza yükleniyorum araba nereye gideceğini şaşırıyor

    ama kasanın hafif olması gerçekten kötü.. çünkü gerçekten kuvvetli gelmiş oluoyr turbo olayı..

    teşekkürler açıklamalar için


    Esasında turbonun devreye girdiği devirlerde aracı ihtiyatlı kullanmak gerekiyor. Özellikle kaygan ve yağışlı zeminlerde.. Araç kolaylıkla kontrolden çıkabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    2005te arabayı alırken çalıştığım firma 2 adet 65lik dci aldı şu an motoru 373.000de tık yok ama her zaman bakımları zamanında ve eksiksiz yapıldı adam gibi kullanınca bişey olmaz


    okadar basit...
    100binde motor bitiyo diyenlere forward ediniz
  • turbox

    şöyle bişey oluyor gaza bırden yuklenıyorum araç sağa sola atıyor kendını yanı gıtmek ıcın super bı cekıs gucune gecıyor... sanırım bırazda hafıf olması buna etken.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ice_crashed

    Ben de lpg düşünüyorum ama emniyet konusunda güvenemediğim için dizel diyorum. Yalnız dizelde de 65 beygir olanı alma çok yakar 80 beygir olanı al diyorlar, bunların arasındaki farkı nasıl bulabilirim, bir de 80 beygir daha mı az yakar? Ha bir de bana uygun araba acaba var mı çevrende, varsa 2005 model üstü bana yardımcı olur musun. Temiz araba bulmak çok zor. İnternet almış başın gidiyor.


    tekrar merhabalar bende uzunca bir tatil molasından sonra aranızdayım.ice-crashed arkadaşımın lpg nin emniyeti konusuna neden güvenmediğini anlamadım.Daha doğrusu ülkenin hala lpg konusundaki güvensizliğini anlayabilmiş değilim(Kapalı otoparklara alınmayışını kastediyorum.).İlk zamanlarda yapılan abuk montajların ne kadar sakat olduğunu hepimiz biliyoruz.Arabanın arkasına bildiğimiz tüpü bağlayıp kullananları da unutmadık tabi :) Fakat şu an için iyi bir marka seçip yetkili servise taktırdıktan sonra ben lpg de herhangi bir güvensizliğin oluşacağını sanmıyorum.E sen korsanların peşine düşmeyeceksin.Trafikte gerekli kontrolleri yapmayacaksın (sızdırmazlık raporu gibi) .Ondan sonra lpg li araçları canlı bomba ilan edeceksin.Olacak şey değil.Halen 2.5 senedir hatta 3 seneye yakın kasım ayında 3 sene olacak lpg kullanıyorum çok da memnunum.Arabayı aldığımda 56000 idi şu an 109000 deyim tabi çok km yaptığım için maddi açıdan baya kazanç sağladım.Ve lpg konusunda en ufak bir sorun yaşamadım.Sistem güvenilir montaj yetkili servis tarafından yapıldı.Sorunsuzca kullanıyorum.Bence lpg taktırıp sorun yaşayanların genelde arabaları sorunlu oluyor.

    Sonra başka bir örnek adamın arabası son model veya 2000 sonrası yeni nesil araçlardan.Adam tutuyor aracına sıralı sistem yerine eski sistem taktırıyor.Sonra tabi araçta sorunlar çıkmaya başlayınca feryat ediyor.
    Şu ana kadar yapmış olduğum açıklamalar lpg taktırmayı düşünen arkadaşların gönül rahatlığı ile montaj yaptırabilmeleri içindi.Tabi dediğim gibi iyi bir marka ve yetkili servisten şaşmayın.Ben brc taktırdım.Her yönüyle (geniş servis ağı resmi sitesinde her türlü ilgi alaka) hizmet aldım.Yerli malına güvensiz olmak istemiyorum ama 1200 atiker e verdikten sonra 1500 verip brc taktırmak bana daha mantıklı geliyor.

    Herkese kazasız sürüşler dilerim.
  • LPG konusunda önceki aracımda çok sorun yaşamıştım..
    artık burada yazmıyorum neler neler...
    siz siz olun BRC den başka italyan düşünmeyin arkadaşlar..
    Amacım reklam felan degıl ama sakın benım oncekı tupumden taktırmayın(artık isim vermıyorum verınce adamlar tehdıt varı telefonlarına maruz kalıyorum)
    neyse bence guzel usta secımı çook önemli...
    en güzeli ise dizel
  • @Sessiz@Saglıkcı

    Turbo devreye girdikten sonra, gaza iyice basarsanız aracın sağa sola yalpalaması normaldir. Aracın hafif olması yalpalamada elbette bir etkendir, ancak 160 NM'lik bir torktan bahsediyoruz. Bu değer bazı 1,8 Lt'lik atmosferik benzinli araçların ürettiği torka eşit. Yüksek torkun negatif etkilerini azaltabilecek çekiş kontrolü (Traction Control) aracınızda bulunmadığı için, kontrollü sürülmesinde fayda var. Bir başka çözüm, 175/65R-14 lastiklerin, aynı yuvarlanma dairesine sahip daha geniş tabanlı 185/60R-14 lastiklerle değiştirilmesi olabilir. Güvenli sürüşler..
  • Yalnız Beyler, benim baktığım dci cliolarda hiç devir daim göstergesi yok, nasıl anlayacağız da devri düşük tutup az yaktıracağız?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ice_crashed

    Yalnız Beyler, benim baktığım dci cliolarda hiç devir daim göstergesi yok, nasıl anlayacağız da devri düşük tutup az yaktıracağız?


    sesinden anlıycan kardeş
    motorun o akustik ve harika sesine kulak vericen
    yani listen to the engine sound
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı

    turbox

    şöyle bişey oluyor gaza bırden yuklenıyorum araç sağa sola atıyor kendını yanı gıtmek ıcın super bı cekıs gucune gecıyor... sanırım bırazda hafıf olması buna etken.




    abi sana bi tavisyem var 3 ve altı viteslerde gazı kökleme bence:)
    senin u mesajını okuyunca arkadaşın 90model flaşı geldi aklıma...o da gaza yüklenince büyük bir hırıldamayla yoldan çıkmak isterdi ama yine bir bakıma şanslı sayılırız ki araba önden çekişli..
    bide arkadan itişli olsaydı kontrolu çok zor olurdu.asr olsa bu tür sorunlar olmazdı ama yok işte
  • aman diyeyim sessizsağlıkçı sonuçta arabalarımızın standardı belli fazla yüklenme turboya bi zarar verirsen dizelden yaptığın tasarruf bir anda gider
  • Sanırım haklısınız arkadaşlar,çok keyıflı oluyor ama arabanın birden kendını toplaması
    Uzerındekı lastıklerı degıstırıcem malum alındıgından berı hıc degısmemış,epey eskı 4 yıllık lastık var,
    daha genıs tabanlı bı lastık taksak yakıtı cok etkılermı;?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: damonbounce


    quote:

    Orjinalden alıntı: ice_crashed

    Yalnız Beyler, benim baktığım dci cliolarda hiç devir daim göstergesi yok, nasıl anlayacağız da devri düşük tutup az yaktıracağız?


    sesinden anlıycan kardeş
    motorun o akustik ve harika sesine kulak vericen
    yani listen to the engine sound



    süper bi yorum

    motorun o akustik ve harika sesine kulak vericen
  • evet hep şunu bilir şunu söylerim:
    arabanızda abs yoksa abs sizsiniz
    arabanızda asr yoksa asr sizsiniz
    ve tabiki devir saati yoksa da devir saati sizsiniz
    ama klima yoksa ona bişey diyemicem
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ice_crashed

    Yalnız Beyler, benim baktığım dci cliolarda hiç devir daim göstergesi yok, nasıl anlayacağız da devri düşük tutup az yaktıracağız?


    Devir saati Autentique versiyonlarında yok, ancak Expression versiyonlarında mevcut.. Bu nedenle seçim yaparken Expression versiyonlarını ön plana almanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı

    Sanırım haklısınız arkadaşlar,çok keyıflı oluyor ama arabanın birden kendını toplaması
    Uzerındekı lastıklerı degıstırıcem malum alındıgından berı hıc degısmemış,epey eskı 4 yıllık lastık var,
    daha genıs tabanlı bı lastık taksak yakıtı cok etkılermı;?



    Lastik 4 yıldır kullanılıyorsa, dişleri 3 mm civarındadır. Ancak lastik kauçuk esaslı malzemeden yapıldığı için, zamanla esnekliğini ve yumuşaklığını kaybeder. Bu nedenle, imkanınız varsa kış girmeden önce değişim yaptırmanızı tavsiye ederim. Aracınızın üzerindeki lastiklerin ebadı 175/65R-14 olması lazım. Değişim yaptırırken, yaklaşık aynı yuvarlanma dairesine sahip 185/60R-14 ebadında lastik seçebilirsiniz. Bu sayede, her bir lastikte tabanı 1 cm genişletmiş olusunuz ki bu da yakıt sarfiyatında ciddi bir artış getirmez. Ayrıca, yol tutuşta sağlayacağınız artış cabası..
  • geçenlerde bende lastik diş derinliklerine baktım 5mm çıktı orjinali GOODYEAR GT2 çok sağlam olmasına rağmen bir o kadar sert ve ses yapıyo bir dahakine MICHELIN düşünüyorum İnşallah
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    geçenlerde bende lastik diş derinliklerine baktım 5mm çıktı orjinali GOODYEAR GT2 çok sağlam olmasına rağmen bir o kadar sert ve ses yapıyo bir dahakine MICHELIN düşünüyorum İnşallah


    GT2 lastikler sağlamdır, bakarsın bakarsın eskimez. Benimde 50.000 km'ye kadar gt2 vardı, son 5000 km'de yep yeni görünen lastikler hafif virajlarda arabanın arkasını salmaya daha sonrada fren yapınca arabanın durmasını beklerken daha da hızlanarak öndeki arabaya yaklaşmaya başladım.Bunun gibi 2-3 tehlike atlattıktan sonra bu kamyon lastiklerini çıkardım, good year vector 5 taktım.Taktıktan sonra dedim bu benim arabamı??Yol tutuş frenleme mükemmeldi.En azından asfatta fren yapınca cıyyiik diye ses yapıyordu gt 2 bırak sesi çuvalı yerde sürüklermişcesine fosur fosur kayıp gidiyodu.Vector 5 'i de 50.000 km. kullandım.Tek eksisi yol sesi yapmasıydı.Şimdi michelin energy var herşeyinden çok memnunum.Ama bundan sonra kesinlikle NOKİAN alacağım..
  • Haziran ayında aracın lastiklerini değiştirdim. Orijinal lastikler Good Year GT-2'di ve diş derinlikleri yaklaşık 3 mm' di. Ancak zamanla lastik sertleşmeye başladığı için, aracın ABS'si erkenden devreye giriyor ve şerit değiştirirken direksiyonun tepkilerini hissedemiyordum. Yeni lastikler Good Year Duragrip oldu. Değişimle birlikte, aracın direksiyon tepkileri belirgin bir şekilde iyileşti ve lastikten kaynaklanan yol gürültüsü hissedilir bir biçimde azaldı. Aracın gidişi değişti ve kullanım konforu arttı. Esasında aracın Km'si (60.000 Km) dolmasa bile 5 yılda bir değişim şart. Ayrıca eğer aracınızı toprak/şose yolda kullanmıyorsanız, Good Year GT-2 kesinlikle tercih edilecek bir lastik değil. Arkadaşların da belirttiği gibi, sert ve gürültülü bir lastik. Zaten Duragrip'le arasında 5 YTL fark var. Ucuz olduğu için, Renault halihazırda Symbol serilerinin tamamına hala Good Year GT-2 takıyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turbox

    eğer aracınızı toprak/şose yolda kullanmıyorsanız, Good Year GT-2 kesinlikle tercih edilecek bir lastik değil.



    değil ama onu takmış adamlar ..lastik bitene kadar yapacak bişey yok.
    ayrıca orjinal jantlara daha büyük lastik uygulayabilirmiyiz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: damonbounce

    orjinal jantlara daha büyük lastik uygulayabilirmiyiz?


    Yukarıda da belirttiğim gibi, 185/60R-14 rahalıkla uygulanabilir. Daha büyük (195 ve üzeri) lastiklerin, lastiğin yuvarlanma dairesini, süspansiyonun toe-in ve toe-out açılarını değiştireceği ve lastiklerin sürtünme yüzeyini arttıracağı için uygun olmadığını düşünüyorum.
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.