Şimdi Ara

CLİO SYMBOL GRUBU (100. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
27.468
Cevap
83
Favori
1.898.643
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9899100101102
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bugün renault servisi araayrak cd kodunu öğrendim. ama kullanma klavuzu yada servis klavuzum olmadığı için nasıl gireceğimi bilmiyorum.malum 1 haftalık araç sahibiyim. lütfen cd kodunun nasıl gireceğimi kısaca yazarsanız sevinirimmm..
  • CLİO SYMBOL dostum. senin tecrübelerinden istifade edelim. aracını değiştirsen de forumdan uzaklaşma.
    işin aslı aracı ustaya götürmeye korkuyorum desem yeridir. malum devir kötü. takoz konusunu en kısa sürede halledeceğim.
    bu gün başıma gelen olayı paylaşayım. bir ibret de siz alın. antifiriz eksiltiyordu. conta yakarım diye korkuma ne yapacağımı bilmiyordum. önce torosla başıma geldiği için kolay bir durum olmadığını biliyordum. kaçak olan bir yer vardı. kelepçeyi sıktık kurtuldum zannediyordum ama ayda bir litra antifirizim gidiyordu. bu gün motor kaputunu açınca radyatörden buhar geldiğini gördüm. inanın çok sevindim. radyatörde üst kısımda çatlak varmış. buhar olup uçuyormuş bizim antifiriz. conta yakma emaresi yoktu zaten. BİR BİLGİ: conta yakan araçta mavi dumanın yanısıra soğuk motorda stop etme olur. antifiriz deposunda lpg kokusu olur. başa gelen bilir.
  • turbox dostum lpg li araç yanma riski fazla olduğu için(kasko şirketleri fazla para almak için yapıyor) 1000 ytl sigorta teminatı (48ytl pirim yansıttılar) orjinal fabrika çıkışlı lpg li araçları bizim gibi cezalandırmıyorlar. arabayı aldığım kişi Türkiye de lpg montajını layıkı ile yapan şirketlerden birine yaptırmış. lavoto italyan sıralı lpg taktırmış ankarad damla otogaz sonuçta ruhsatlı denetimli iş yapıyorlar diye orayı tercih etmiş. lpg ruhsata işli makine mühendisleri odası ruhsat vermiş herhangi bir sakıncası yok diye. ama kasko şirketleri bunu anlamak istemiyorlar. illaki fabrikada takılacakmış. bizim arabaları kapalı otoparklara bile sokmuyorlar.kaçak lpg taktıranlarla aynı mumeleye layık görülüyoruz. ama devlet lpg yi teşvik için (çevreci yakıt) vergisini düşük tutuyor millet lpg taktırsın diye. yani durum böyle fazladan para verecez işte. dizel araçlara gelince onların kaskolarını bilmiyorum ama yarın sorayım. ben trafik sigortasını 170 ytl ye yaptırdım lpgli olduğu için ayrıca para talep etmediler. benzinli fiyatından yaptılar. kasko ve trafik sigortasında ankara , izmir, istanbul plakalar pahalı oluyor. benimki 06 onunda etkisi var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turbox

    Hazır zincir demişken;

    * Zincirleri yer kaplamaması için, stepne boşluğu içerisine koyabilirsiniz.

    * Stepne boşluğu içerisinde konulması halinde, hem yer kaplamaz, hem muhafazası kolay olur, hem de virajlarda sağa sola savrularak ses yapmaz.

    * "Takmatik" zinciriniz olsa bile, iyi havalarda takmak için pratik yapınız. Pratiğiniz yoksa, karlı yolda takmanız bir hayli zor olur.

    * Bir uyarı daha.. Zincir satın alacaksanız, kesinlikle "Çin" menşeili olanlardan uzak durun. Zira, bu zincirlerin alaşımında çelik oranı çok düşük. Bu nedenle en ufak zorlamada kopuyor. Dahası, kopan zincir ön akslara dolanarak yürüyen aksama zarar verebiliyor. Bu nedenle, kalitesi bilinen markaları seçmek önemli..

    * Biraz pahalı olsa da, "X veya Y" desenli zincirler, yolu daha iyi kavraması açısından avantajlı olacaktır.

    * Soğuk günlerde araç kullanırken, bagajınızda kalın bir çift kış eldiveni ile yolda kaldığınızda enerjinizi tazelemek üzere, torpido gözünde çikolata ve/veya tahin helvası bulundurmayı ihmal etmeyiniz.

    Arkadaşlarımızın bilgisine..

    turbox zincirde kaliteli markalar hangileri benimde almam lazım. lastikler 175-65-R14 Lastikleri yeni aldım. zincir sormak aklıma gelmedi. havalar sıcaktı
  • arkadaşlar aracı tamirhane veya yetkili servise bıraktığınızda gözünüz arkada kalıyor mu. ben çanakkalede oturuyorum güvenebileceğim bir usta yok. malum devir kötü. anahtarı bırakmak gerekiyor mu? tavsiyelerinizi bekliyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    s.a. herkes iyi haftalar akmanhoca amortisör takozları yapar bahsettiğin sesi çok pahalı değiller sanırım 10 lira falan bi öndüzenciye göster bi test sürüşü yapın
    hilter servisten aracın şase numarasını vererek cd kodunu alabilirsin
    Sessiz@Saglıkcı dostum kapı menteşe pimlerinden kaynaklanıyo olabilir ses yapar çok fazla para tutmaz Allah korusun kareket halindeyken kapı bi düşse bir sürü masraf
    antifiriz eklemiştim yazın soğyutma suyunu komple boşaltıp marketten doğal kaynak suyu ile yeniden doldurcam çeşmeden sakın su doldurmayın balçık gibi suyun rengi değişiyor

    selamlar aracın soğutma suyunu nasıl boşaltacağız. (ben suyun rengini pek beğenmiyorum. detaylı açıklarsan sevinirim) ben ölçtürdüm antifiriz -15 çıktı ilave ettireyim mi? ankara gidecez malum oralar soğuk.
  • quote:


    turbox zincirde kaliteli markalar hangileri benimde almam lazım. lastikler 175-65-R14 Lastikleri yeni aldım. zincir sormak aklıma gelmedi. havalar sıcaktı


    "Atlı patinaj zincirlerini" tercih edebilirsiniz. Babam, 2000 yılında almıştı. Ankara'nın elverişsiz kış şartlarını hepiniz bilirsiniz. Bu şartlarda, 8 sene geçmesine rağmen hala tepe tepe kullanıyor. Tavsiye ederim.
  • Merhaba,

    Arkadaşlar daha önce bahsetmiştim 1.4 16v motorlu bir clio almıştım.
    Bayram tatili sonrası izinli iken Ankara da yetkili servise uğradım (tanıdık bir ağabeyimiz var), benden önceki sahibi 80.000 de değişti dediği trigerden kuşkulandım ve serviste kaça mal olur diye sordum.

    Triger seti (Rulmanlar ve gergi ile) ve alternatör kayışı;
    - Ankara yetkili servis 600 YTL (İndirimli hali)
    - Samsun yetkili servis 500 YTL
    - Samsun Bosch Car Service 250 YTL
    - Samsun da iyi bir ağabeyimizin ustası 200 YTL
    - Bulunduğum ilçedeki usta 350 YTL.

    Bu triger hepsinde de orjinal ve set halinde diyorlar. Özellerde işçilik 80-100 YTL.
    İşin garip tarafı hepside orjinal renault mais malı parça diyor hangisine inanayım? Normalde bu kadar yere sormam, huyumdur ilk sorduğum yerde yaptırırım ama Ankara da vaktim olmadığından yaptırmamamıştım Samsun a gelince sorayım dedim işkillenince daha çok yere sordum. Yakın zamanda değişim yapan arkadaşlar fiyat yazabilir misiniz? Şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yesilduman

    Merhaba,

    Arkadaşlar daha önce bahsetmiştim 1.4 16v motorlu bir clio almıştım.
    Bayram tatili sonrası izinli iken Ankara da yetkili servise uğradım (tanıdık bir ağabeyimiz var), benden önceki sahibi 80.000 de değişti dediği trigerden kuşkulandım ve serviste kaça mal olur diye sordum.

    Triger seti (Rulmanlar ve gergi ile) ve alternatör kayışı;
    - Ankara yetkili servis 600 YTL (İndirimli hali)
    - Samsun yetkili servis 500 YTL
    - Samsun Bosch Car Service 250 YTL
    - Samsun da iyi bir ağabeyimizin ustası 200 YTL
    - Bulunduğum ilçedeki usta 350 YTL.

    Bu triger hepsinde de orjinal ve set halinde diyorlar. Özellerde işçilik 80-100 YTL.
    İşin garip tarafı hepside orjinal renault mais malı parça diyor hangisine inanayım? Normalde bu kadar yere sormam, huyumdur ilk sorduğum yerde yaptırırım ama Ankara da vaktim olmadığından yaptırmamamıştım Samsun a gelince sorayım dedim işkillenince daha çok yere sordum. Yakın zamanda değişim yapan arkadaşlar fiyat yazabilir misiniz? Şimdiden teşekkürler.


    Fiyatlar değişiklik arz etmekle beraber şunu söyleyebilirim:

    Yetkili servis dışında değişim yaptıracaksanız, ustanın kesinlikle işinin ehli olduğuna emin olmalısınız. Zira, yanlış veya özensiz montaj ,subap zamanlamasını değiştirir. Bu da, aracın çekişten düşmesine, hatta motor valf ve millerin eğilerek motorun hasarına yol açabilir.

    Yetkili servis dışında sanayide değişim yaptırmanın bir başka riski, orijinal Renault yedek parçasını alarak ustaya taktırsanız dahi, parçadan kaynaklanan sorun neticesinde hasar oluşsa dahi Renault'un sorumluluk kabul etmemesidir.

    Ayrıca, sanayide yapılan değişimlerde devirdaim pompası elden çıkmak üzere olsa bile, ustanın fazla maliyet çıkmaması için durumu müşteriye söylemekten çekinmesi de risklerden biridir. Bu durumda, pompa elden çıktığı zaman triger seti yeni bile olsa tekrar değişiyor. Neticede, sanayide sağlanmış görülen tasarruf, masraf olarak geri dönebiliyor. Yetkili serviste, en ufak risk görseler hemen değiştiriyorlar. Esasında bu yaklaşım da uygun değil, risk yönetimi yapılması lazım. Ancak, yetkili servislerin çalışma prensibi maalesef bu şekilde.. Özellikle ABD'de uygulanan risk yönetimi mantığını anlaması için, firmalarımızın daha çok yol kat etmesi gerekiyor.

    Bosch car servislerde, yapılan işe ve malzemeye garanti veriliyor diye biliyorum. Ancak, garanti süresi hakkında net bir bilgim yok. Ankara Sincan Bosch car servisten imzamda görülen araç için ben de 250 YTL fiyat almıştım. Demek ki Samsun ve Ankara'nın fiyatları aynı..

    Yetkili servislerde fiyatlar değişiyor. Önerim, aceleniz yoksa genellikle Mart-Mayıs aylarında realize olan Renault Fix kampanyalarını bekleyin. Bu tip kampanyalarda ciddi indirimler söz konusu olabiliyor. Bu sene fix kampanyasında triger seti, aksesuar kayışı+komponentleri ile devir daim pompası değişimi için imzamda görülen araç için 550 YTL fiyat almıştım. Devir daim pompası değişmez ise, fiyat 400 YTL'nin altına düşüyor.

    Önerim, şu an değişim ihtiyacı varsa, değişimi Bosch car servise yaptırın. Renault servisinin 2/3'üne mal olur ve garantili olarak binmenin keyfini yaşarsınız.

    Eğer sanayideki ustanızın işçiliğine güveniyorsanız, orijinal parça olmak kaydıyla değişim yaptırabilirsiniz. Hem yetkili Renault servisinden, hem de Bosch servisten daha ucuza mal olur. Ancak, yukarıda açıkladığım riskleri almış olursunuz.

    Neticede karar sizin..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turbox

    @Sessiz@Saglıkcı

    Yine kaptırdınız sayfa başını bana..

    Çok uzaklardan devamlı internete girme şansı bulamadığım halde, sayfa başı oluyorum.

    Ne olacak bu durum?





    yani işide bıraktım askere gıdecegım ıcın,her gun takıp etmeme ragmen kaçırıyorum

    Olsun yabancıya gitmedi sayfa başı

    ama bır sonrakı sayfada görüşmek üzere..rekabet güzeldirr.. cliocularla fark yaratır
  • turbox hocam teşekkür ederim cevabınız için.

    fix kampanyası bu ayın 6 sında bitmişti sanırı, bir an önce de değişitmek istiyorum (içimin rahat olması için).
    Özel de güvendiğim ustaya yaptırasım var, duygusal olarak :) Su pompası gözle görülür bir şekilde belirti
    verir mi acaba? Yazdığınıza göre pompa + işçilik 100-150 tutuyorsa parça 50-75 arası birşey olsa gerek.
    Eğer trigeri için açınca dışardan sıkıntısını belli ederse onuda değiştiririm.

    Tekrar teşekkürler.
  • herkese selamlar
    2009 yeni kasa symbol kullanan var mı ?
    önceki kasaya göre kıyaslama yapılırsa artı ve eksileri neler olabailir?
    siz olsanız hangisini alırdınız?
  • akmanhoca abartmıyorum aracı 2020 yılına kadar kullanmayı düşünüyorum bundan önceki aracım 84 RENAULT 12 TSW idi ve tam 12 yıl kullandık.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım tüm CLİO SYMBOL GRUBUNA
    akustik1979 dostum bende henüz boşaltmadım ama yaza değiştirmeyi düşünüyorum eğer seninki -15 çıktıysa yarım litre daha eklettir yeter.
    yesilduman bence BOSCH CAR SERVİCE git kurumsal çalışıyolar ve işçilik garantili şahsen bende öyle yapmayı düşünüyorum arkadaşlar sanayide parçacılardada orjinal parça temin ediliyo zannetmeyinki sadece yetkili serviste orjinal parça var.Su pompası araba 60.000 kmyi geçmişse değişmesi gerekir.
  • Sessiz@Saglıkcı şimdiden hayırlı teskereler
    turbox dostum forumdan engin bilgi ve tecrübelerini eksik etmediğin için teşekkürler
    akmanhoca radyatörü ne yaptın?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yesilduman

    turbox hocam teşekkür ederim cevabınız için.

    fix kampanyası bu ayın 6 sında bitmişti sanırı, bir an önce de değişitmek istiyorum (içimin rahat olması için).
    Özel de güvendiğim ustaya yaptırasım var, duygusal olarak :) Su pompası gözle görülür bir şekilde belirti
    verir mi acaba? Yazdığınıza göre pompa + işçilik 100-150 tutuyorsa parça 50-75 arası birşey olsa gerek.
    Eğer trigeri için açınca dışardan sıkıntısını belli ederse onuda değiştiririm.

    Tekrar teşekkürler.


    Su pompasının faaliyet durumu triger kayışı sökülürken gözle kontrol ediliyor. Sızdırma varsa, değişim yoluna gidiliyor.

    Renault yetkili servisinde triger değişimi yaptırırsanız, isterse aracınız 4yıl/60.000 Km'i devirmemiş olsun, kontrole bile ihtiyaç duymadan hemen "Devirdaim pompasını değiştirelim" diyorlar. Adamlarda adeta refleks olmuş.

    Devirdaim pompasının değişim inisiyafinin Bosch Car servislerde daha esnek olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle, hemen triger değişimi yaptıracaksanız Bosch Car servis uygun bir seçim olacaktır.

    Saygılar..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    turbox dostum forumdan engin bilgi ve tecrübelerini eksik etmediğin için teşekkürler


    Rica ederim. Hepimiz tecrübe ve bilgilerimizi paylaşa paylaşa bilgi birikimimizi arttırıyoruz. Keyifli forumlar..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: altunismail

    herkese selamlar
    2009 yeni kasa symbol kullanan var mı ?
    önceki kasaya göre kıyaslama yapılırsa artı ve eksileri neler olabailir?
    siz olsanız hangisini alırdınız?



    Henüz Yeni Symbol'ü test etme şansım olmadı, ancak inceleme fırsatım oldu. İnceleme sonuçlarını bu başlık altında daha önceki sayfalarda detaylı olarak yazmıştım diye hatırlıyorum. Özetlersem;

    * Kullanılan kapı ve şase kalıpları Dacia Logan'ın benzeri veya aynısı.. Bu nedenle, kalite düşmüş.. Sanki yeni bir otomobile değil de Dacia Logan'a biniyor hissine kapıldım.

    * Kullanılan malzeme kalitesinde gerileme var. En basitinden, koltuklardaki devasa dikiş izleri bile bunun kanıtlarından biri..

    * Sunulan motor seçenekleri kısıtlı. Benzinlide en azından 1,4 16V ve/veya 1,2 16V 100 BG TCE sunulmalıydı. Dizel seçenekler iyi, ancak 85 BG dCI versiyon 32.800 YTL fiyatı ile hayal kırıklığı yaratıyor. Bu fiyata bir üst sınıf dizel otomobil rahat rahat alınır.

    * Bagaj hacmi eski yeni aynı sayılır (Eski:510 Lt/ Yeni:506 Lt)

    * Yeni Symbol'ün iç hacmini daha ferah buldum.

    Özet olarak:

    * Yeni Symbol'ün daha piyasaya oturması, ilk 1-2 yıl içerisinde çıkabilecek kalite sorunlarının giderilmesi ve ardından makyaj görmesini beklemek lazım diye düşünüyorum. Ancak, alınmaz bir otomobil de değil..

    * Ben olsam, şu an için eski kasayı, makyaj operasyonundan sonra ise yeni kasayı planlamalarda ön sıralara alırdım

    Saygılar..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: akustik1979

    turbox dostum lpg li araç yanma riski fazla olduğu için(kasko şirketleri fazla para almak için yapıyor) 1000 ytl sigorta teminatı (48ytl pirim yansıttılar) orjinal fabrika çıkışlı lpg li araçları bizim gibi cezalandırmıyorlar. arabayı aldığım kişi Türkiye de lpg montajını layıkı ile yapan şirketlerden birine yaptırmış. lavoto italyan sıralı lpg taktırmış ankarad damla otogaz sonuçta ruhsatlı denetimli iş yapıyorlar diye orayı tercih etmiş. lpg ruhsata işli makine mühendisleri odası ruhsat vermiş herhangi bir sakıncası yok diye. ama kasko şirketleri bunu anlamak istemiyorlar. illaki fabrikada takılacakmış. bizim arabaları kapalı otoparklara bile sokmuyorlar.kaçak lpg taktıranlarla aynı mumeleye layık görülüyoruz. ama devlet lpg yi teşvik için (çevreci yakıt) vergisini düşük tutuyor millet lpg taktırsın diye. yani durum böyle fazladan para verecez işte. dizel araçlara gelince onların kaskolarını bilmiyorum ama yarın sorayım. ben trafik sigortasını 170 ytl ye yaptırdım lpgli olduğu için ayrıca para talep etmediler. benzinli fiyatından yaptılar. kasko ve trafik sigortasında ankara , izmir, istanbul plakalar pahalı oluyor. benimki 06 onunda etkisi var.


    Sizden, sonradan takılan LPG'ye sahip araçların kaskosunun daha pahalı olduğunu öğrendim. Bilgi paylaşımı için teşekkürler..
  • arkadaşlar bi bakar mısınız bilgisi olan var nedir ne değildir. saygılarımla
    http://www.renault.com.tr/promo/promo42.asp
  • quote:

    Orjinalden alıntı: akustik1979

    arkadaşlar aracı tamirhane veya yetkili servise bıraktığınızda gözünüz arkada kalıyor mu. ben çanakkalede oturuyorum güvenebileceğim bir usta yok. malum devir kötü. anahtarı bırakmak gerekiyor mu? tavsiyelerinizi bekliyorum.


    Aracı bıraktığınız tamirhane güvenilir ise, sorun yok. Yetkili servislerde zaten bu tip sorunlar olmaz, zira aracınızı bırakırken imzaladığınız "Onarım İş Emri" ile araç teslim edilene kadar sorumluluk servise geçiyor.
  • 
Sayfa: önceki 9899100101102
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.