Şimdi Ara

CLİO SYMBOL GRUBU (607. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27.468
Cevap
83
Favori
1.896.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 605606607608609
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    Sayın turbox 8V triger kayışını servis kaç TL'ye değiştiriyor?Örneğin bir araç 30 bin km'de yalnız 4 yılı dolmuş olsa ve 0 km'den beri aynı sahibinde olsa yıpratılmadan dikkatli kullanılsada yinede trigerin değişmesi mi gerek?


    Symbol 1,4 16V aracımın triger değişimini geçen sene Aralık ayında Renault Fix kampanyasından diğer periyodik bakımlar ve aksesuar kayışı da dahil olmak üzere 700 TL'ye değiştirtmiştim. Aynı işlemler 1,4 8V için yapılsa herhalde 500-550 TL gibi bir rakama iş tamamlanırdı herhalde..

    Normal kampanya dışında Renault yetkili servislerine gittiğinizde 1,4 8V için yaklaşık 900-1.000 TL'lik bir rakam karşınıza çıkacaktır. Benim aracıma değişim yaptırmadan önce Renault servisinde fiyat almıştım. Fiyat korkutucuydu: 1.100 TL. Fix kampanyasını bekleyince bir hayli hesaplı oldu.

    Triger değişimine gelince.. Daha önceki mesajlarımda konuyla ilgili görüşlerimde de belirttiğim üzere, Renault'un önerdiği 4 yıl/60.000 Km (hangisi önce gerçekleşirse) değişim periyodu tamamen uyguladığı risk politikasının bir sonucudur. 2002 yılından önce satılan Renault'larda değişim 60.000 Km olarak veriliyor ve herhangi bir yıl kısıtı konulmuyordu. Bu yıldan sonra, motorlarda değişim yapılmamasına rağmen yıl kısıtı konulmaya başlandı. Muhtemelen, az km yapmasına rağmen kırıcı olarak kullanılan otomobillerin triger kaynaklı sorunu meydana gelmiş ve Renault bu sorunu ücretsiz olarak gidermek zorunda kalmış olduğundan böyle bir politika değişikliğine gidilmiş olabilir.

    Değişim için, aracınızın kırıcı kullanılmamış ve düzenli bakımlarının yapılmış olması kaydıyla en azından 45.000-50.000 Km sınırını beklemekte fayda var diye düşünüyorum.

    İyi sürüşler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbox

    Forumdaki herkese merhaba;

    Öncelikle tüm arkadaşlarımın geçmiş bayramını tebrik ediyorum.

    Bayram tatili için İzmir'deydim, bu sabah yola çıkarak Ankara'ya döndüm. İzmir-Ankara yolu nispeten sakindi. Afyon'dan Ankara'ya biraz yoğunluk vardı, ancak çok fazla olduğu söylenemez.

    Esasında hızlı araç kullanmak tarzım değildir, ancak bu sefer biraz hızlı gittim galiba. İzmir-Ankara arasını 05 saat 30 dakikada aldım.

    Bu aracı 2003 yılında aldığımdan beri belki de ilk kez bu kadar zevk alarak kullandım arkadaşlar. Özellikle Salihli-Kula arasındaki dik rampaları yeri geldiğinde 160 Km/s hızla tırmanırken Mercedes E200, Volvo S40 1,6D, Toyota Corolla gibi otomobilleri rahatlıkla geçmesi, güçten kesinlikle düşmemesi, bastığında dik yokuşlarda bile fırlaması 1,4 16V motorun ne kadar mükemmel ve tercihimin ne kadar isabetli olduğunu bir kez daha gösterdi.

    Performanslı kullanıma rağmen 100 Km'de yakaladığım 6,3 Lt tüketim başka bir sevindirici yöndü.

    Yolda gelirken 1,4 8V ile 1,4 16V arasındaki performans farkını da görme fırsatı yakaladım. Banaz-Afyon arası Dumlupınar rampası 3 Km öncesinde 110 Km/s hızla giderken 1,4 8V bir Symbol geçti beni. Sanırım 130 Km/s hızla seyrediyordu. Ancak rampa sonunu ben 110 Km/s hızla tamamlarken 1,4 8V 70 Km/s hızlara düşmüştü. Rampada geçtim tabi, daha sonra da arkamda kayboldu.

    Özellikle Symbol almayı düşünen arkadaşlara kesinlikle 1,4 16V motoru kesinlikle tavsiye ederim.

    Ancak yine de süratli kullanmamak gerekiyor. Sonuçta Symbol'ün güvenliği çok yüksek seviyede değil.


    1.4 16V motorlu symboller pek bilinmez bu nedenle benzin istasyonunda yanıma gelip bu araç modifiye mi dedikleri oluyordu:) (vw borayı fena tokatlamıştım istasyona girmeden önce)

    ben 160 bin km kullandım ve motorla ilgili bir sıkıntı yaşamadım

    turbox 6.3 lt değeri gerçekten çok güzel bir değer ben aynı hızlarda 8,5 lt yakıyordum...
  • Selam arkadaşlar. Hepinizin geçmiş bayramı kutlu olsun.
    Bayramın birinci günü mezarlık ziyareti ve aile ziyareti derken, ikinci günü sabahı gezmek için Safranbolu'ya hareket ettik. Akşam üstü Amasradaydık. Üçüncü günü öğlene doğru Amasra'dan sahil şeridini takip ederek Sinop'a gittik. Amasra - Sinop arası tam 300 km. Ancak tam 6 saatte aldım. Çünkü sürekli virajlı yollar ve birde sis vardı. Sinop'tan da dördüncü günü sabahı Hamsilos ve İnceburunu gezerek yine öğlen gibi İstanbul'a hareket ettik. Bu sefer Kastamonu-Karabük üzerinden döndüm.
    İstanbul'dan fullediğim benzin ile Cide'ye kadar gittim. Yani 650 km. yol yapabildim. Çünkü yollar virajlı ve rampaları boldu. Gelirken ise Sinoptan fulledim ve 690 km. yol yapabildim. Gelirken Adapazarında yol durdu resmen. İzmit'e kadar zor dayandım ve girip İzmitten saptım İstanbul yoluna. O sıkışık trafik olmayıp yol aksaydı İstanbula getirirdi beni o benzin.
    Performansa gelince, çok da yormadı beni diyebilirim. Mesela düzde 5.vites 140 ile kaptırınca o rampalarda 100'e kadar düştüğüm oldu ve 5.vites'ten 4'e düşmeden. Sinop'a giderken mesela o virajlı yollarda 3.ve 4. vitesler ile gittim. Rampalarda sıkışmadım. Ama bazende yol çalışmaları yüzünden 1. vites ile seyir ettiğim de oldu. Ve Sinop'a girerken Ayancık'da 60 bininci km. ye girdim. Ve şu an da 60900 küsür km. deyim. Bu arabamla İstanbul'dan Edirneye olan bölümü, Bodrum'dan Antalya'ya olan bölümü, Antalya'dan Hatay'a kadar olan kısmı ve Trabzon'dan Rize hatta Artvin'e kadar olan kısmı gidersem Türkiye sahil şeridini tamamlamış olacağım. Ama kısmet tabi. Değiştirirsem eğer artık yenisi ile giderim. Ama şu an değiştirmek gibi bir şey yok ufukta. Hemen hemen her yeri gezdirdi bana. Kıyamıyorum yani. Banamısın da demiyor bir de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 21 Kasım 2010; 17:55:09 >
  • arkadaşlar hepinizin geçmiş bayramı kutlu olsun. ben bundan 6 ay önce bütün arkadaşlarımın tavsiyesi üzerine geçmişte yakıt tüketimi problemi çeken biri olarak clio sembol 80 baygir ful olan modeliniden aldım. arkaaşlarımdada aynı arabadan vardı ve bir depoyla en az 900 km yol yaptıklarını söylüyorlar. benim arabayla daha değil 900km yi 700km yi göremedim. şehir içinde kullanıldığında 100kmde 7 ila 8 aras değişen tüketim oranları görüyorum. arkadaşım kullandığı araba eski model onun tüketim oranı 4.5 larda. arabam 30000km ye geldi yarın bakım yapılacak. bundan öncede servise gittim ama bu tüketimin normal olduğu söylendi. peki benimki normalsa arkadaşınkimi anormal. herkes symbol için az yakıyor diyor. ben ne yapmalıyım kullanan arkadşlar beni yönlediririse çok sevinirim. saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbox

    Triger değişimine gelince.. Daha önceki mesajlarımda konuyla ilgili görüşlerimde de belirttiğim üzere, Renault'un önerdiği 4 yıl/60.000 Km (hangisi önce gerçekleşirse) değişim periyodu tamamen uyguladığı risk politikasının bir sonucudur. 2002 yılından önce satılan Renault'larda değişim 60.000 Km olarak veriliyor ve herhangi bir yıl kısıtı konulmuyordu. Bu yıldan sonra, motorlarda değişim yapılmamasına rağmen yıl kısıtı konulmaya başlandı. Muhtemelen, az km yapmasına rağmen kırıcı olarak kullanılan otomobillerin triger kaynaklı sorunu meydana gelmiş ve Renault bu sorunu ücretsiz olarak gidermek zorunda kalmış olduğundan böyle bir politika değişikliğine gidilmiş olabilir.

    Değişim için, aracınızın kırıcı kullanılmamış ve düzenli bakımlarının yapılmış olması kaydıyla en azından 45.000-50.000 Km sınırını beklemekte fayda var diye düşünüyorum.

    İyi sürüşler..


    Daha önceden triger değişiminde yıl şartının olmadığını yeni öğrenmiş oldum bu beni daha da rahatlattı:)Ayrıca aracımı sıfır km olarak alalı 14 ay oldu şu anda 8 binde 4 yıl sonra en fazla 30 binde olur inşallah trigeri değiştirmeme gerek yok çünkü aracı kırıcı kullanmam genellikle sakin kullanırım çok nadir 150-160 gösterdiğim olur oda 3-5 ayda bir 1 dakika gibi kısa süreli olur.Tanıdık 30 yıllık bir usta abimiz yıl dolmasına gerek yok orjinal motor üzerindeki triger düzgün kullanıldığı sürece 80-90 bin km kadar gider diyordu demek ki haklılık payı varmış.Fransada 120 bin km'de değiştirildiğini duydum aynı renault araçlarının doğruluk payı var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bmilac

    arkadaşlar hepinizin geçmiş bayramı kutlu olsun. ben bundan 6 ay önce bütün arkadaşlarımın tavsiyesi üzerine geçmişte yakıt tüketimi problemi çeken biri olarak clio sembol 80 baygir ful olan modeliniden aldım. arkaaşlarımdada aynı arabadan vardı ve bir depoyla en az 900 km yol yaptıklarını söylüyorlar. benim arabayla daha değil 900km yi 700km yi göremedim. şehir içinde kullanıldığında 100kmde 7 ila 8 aras değişen tüketim oranları görüyorum. arkadaşım kullandığı araba eski model onun tüketim oranı 4.5 larda. arabam 30000km ye geldi yarın bakım yapılacak. bundan öncede servise gittim ama bu tüketimin normal olduğu söylendi. peki benimki normalsa arkadaşınkimi anormal. herkes symbol için az yakıyor diyor. ben ne yapmalıyım kullanan arkadşlar beni yönlediririse çok sevinirim. saygılar.


    Bence tüketiminiz bir hayli fazla.. Şehiriçi şartlarda sıkışık trafikte bile tüketim değerinin 6 lt/100Km üzerine çıkmaması gerekir.

    Uzun yolda ise, ortalama 100-110 Km/s süratlerde seyretmeniz halinde 900 Km'leri çok rahat görmeniz gerekir.

    Bence aracınızın ayarlarını kontrol ettirin ve düzeltici işlem gerekiyorsa yaptırın. Bu sayede yukarıda verdiğim değerlere sakin kullanımla ulaşmanız mümkün olabilir.
  • @boraycan

    Sizin gibi otoyolda 210 Km/s hızları denesem tahiminen benim de tüketimim 8,5 Lt/100 Km civarında seyrederdi.

    Bu arada Symbol'ü satmanıza rağmen foruma görüş yazmanız takdire değer..

    İyi sürüşler..


    @brkcad34

    Foruma hoşgeldin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    Tanıdık 30 yıllık bir usta abimiz yıl dolmasına gerek yok orjinal motor üzerindeki triger düzgün kullanıldığı sürece 80-90 bin km kadar gider diyordu demek ki haklılık payı varmış.Fransada 120 bin km'de değiştirildiğini duydum aynı renault araçlarının doğruluk payı var mı?


    Fransa'da satılan araçlar için ben de 120.000 Km diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbox


    quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli

    Tanıdık 30 yıllık bir usta abimiz yıl dolmasına gerek yok orjinal motor üzerindeki triger düzgün kullanıldığı sürece 80-90 bin km kadar gider diyordu demek ki haklılık payı varmış.Fransada 120 bin km'de değiştirildiğini duydum aynı renault araçlarının doğruluk payı var mı?


    Fransa'da satılan araçlar için ben de 120.000 Km diye biliyorum.

    Aynı motor aynı araç bize gelince yarı yarıya kullanım süresi sunuyorlar adamlarda haklı bizler servise gitmesek nasıl para kazanacaklar değil mi.
  • Arabası 10 yaşında olup 15.000 kmde olan insanlar da var. E 10 yıllık bir triger kayışı eğer kopmadıysa ne halde olur tahmin etmek zor. Riskli her an kopabilir. En basitinden araçlarımızın sileceklerine, lastiklerine dikkat edin. 2-3 yıl sonunda hafif çatlamalar, özellik kaybetmeler başlıyor. Triger setinin değişimi için kilometre dolmasa bile 4 yıl önermeleri de bu yüzden olsa gerek..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip

    beyler arabaya sis farı taktırmayı düşünüyomkaç tl den başlar çok zahmetlimidir taktırması

    hocam takılması zahmetli deil fiyatı cifti 300tl die bir yerde okumustum yetkili servistemiydi neydi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    Arabası 10 yaşında olup 15.000 kmde olan insanlar da var. E 10 yıllık bir triger kayışı eğer kopmadıysa ne halde olur tahmin etmek zor. Riskli her an kopabilir. En basitinden araçlarımızın sileceklerine, lastiklerine dikkat edin. 2-3 yıl sonunda hafif çatlamalar, özellik kaybetmeler başlıyor. Triger setinin değişimi için kilometre dolmasa bile 4 yıl önermeleri de bu yüzden olsa gerek..

    Fransada 4 yıl şartını neden koymuyorlar ordaki trigerler çatlamıyor mu?120 bin km'e şartı var onlarda bizde 60 bin sebebi nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbox

    Bu arada Symbol'ü satmanıza rağmen foruma görüş yazmanız takdire değer.



    Evet, akustik megane'a terfi ettikten sonra uğramaz oldu buraya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli


    quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    Arabası 10 yaşında olup 15.000 kmde olan insanlar da var. E 10 yıllık bir triger kayışı eğer kopmadıysa ne halde olur tahmin etmek zor. Riskli her an kopabilir. En basitinden araçlarımızın sileceklerine, lastiklerine dikkat edin. 2-3 yıl sonunda hafif çatlamalar, özellik kaybetmeler başlıyor. Triger setinin değişimi için kilometre dolmasa bile 4 yıl önermeleri de bu yüzden olsa gerek..

    Fransada 4 yıl şartını neden koymuyorlar ordaki trigerler çatlamıyor mu?120 bin km'e şartı var onlarda bizde 60 bin sebebi nedir?

    hocam avrupada üretilen araclar ile türkiyede üretilen araclar arasında daglar kadar fark var. avrupadaki daha saglam malzeme kullanılıyor.ondandır. neticede fransa renault ordaki alman otomotivleri ile yarısıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    şu radyolardaki traffic olayını acıklığa kavuştursak iyi olacak ben de merak edip duruyorum kaç zamandır soracam soramadım.şöyle bi özelliği var mı ? bilmiyorum:ulusal radyolar mesela trt fm kral fm radyo d felan neyse şimdi araçla giderken mesela trt ye ayarlıyorsun artık nasıl ayarlanıyrsa frekans değişssede o otomatik olarak frekansını ayarlıyor ve 900 km sonra radyonda yine trt yayın yapoyor ....bu traffic bunula ilgili olabilir mi ?


    Benim bildğim bu traffic olayı on konumda mesela tünel varsa yolunuz üzerinizde dikkatli olun tünel var yavaşlayın vs. gibi şeyleri otomotik olarak dinliyorsun radiondan ama ülkemizde öyle bir sistem hala mevcut değil genel olarak belki birkaç kilit notalarda vardır.

    Bu arada herkese merhabalar nasılsınız??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312


    quote:

    Orijinalden alıntı: mert karip

    beyler arabaya sis farı taktırmayı düşünüyomkaç tl den başlar çok zahmetlimidir taktırması

    hocam takılması zahmetli deil fiyatı cifti 300tl die bir yerde okumustum yetkili servistemiydi neydi.

    evt serviste 300-350 arası olur en az ama sanayide daha uyguna halledebilirsin mert ustam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kafkas11


    quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    şu radyolardaki traffic olayını acıklığa kavuştursak iyi olacak ben de merak edip duruyorum kaç zamandır soracam soramadım.şöyle bi özelliği var mı ? bilmiyorum:ulusal radyolar mesela trt fm kral fm radyo d felan neyse şimdi araçla giderken mesela trt ye ayarlıyorsun artık nasıl ayarlanıyrsa frekans değişssede o otomatik olarak frekansını ayarlıyor ve 900 km sonra radyonda yine trt yayın yapoyor ....bu traffic bunula ilgili olabilir mi ?


    Benim bildğim bu traffic olayı on konumda mesela tünel varsa yolunuz üzerinizde dikkatli olun tünel var yavaşlayın vs. gibi şeyleri otomotik olarak dinliyorsun radiondan ama ülkemizde öyle bir sistem hala mevcut değil genel olarak belki birkaç kilit notalarda vardır.

    Bu arada herkese merhabalar nasılsınız??


    teşekkür ederim ben iyiyim...dediğiniz gibi traffic konumu tünellerde falan uyarı için kullanılıyor...Bolu dağı tünelinde bu sistem mevcut ...yavaş gidelmesi hız sınırına uyulması gibi yayın yapıyor...
  • turbox demiş ki Şehiriçi şartlarda sıkışık trafikte bile tüketim değerinin 6 lt/100Km üzerine çıkmaması gerekir.
    Oysa fabrika verilerine göre şehiriçi 9.7 litre Ortalaması ise 7.3 litre civarı 100 km'de .
    Şehiriçinde 30-35 kuruşun altında yakan var mı ? (istanbul trafiğinde tabii ki )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    Arabası 10 yaşında olup 15.000 kmde olan insanlar da var. E 10 yıllık bir triger kayışı eğer kopmadıysa ne halde olur tahmin etmek zor. Riskli her an kopabilir. En basitinden araçlarımızın sileceklerine, lastiklerine dikkat edin. 2-3 yıl sonunda hafif çatlamalar, özellik kaybetmeler başlıyor. Triger setinin değişimi için kilometre dolmasa bile 4 yıl önermeleri de bu yüzden olsa gerek..


    Görüşünüze katılıyorum.

    Elbette triger kayışı kauçuk esaslı malzemeden üretildiği için bir süre sonra evsafını kaybetmeye başlıyor.

    Sizin verdiğiniz örnekte olduğu gibi durumlar söz konusu ise elbette belirli bir süre sonra değişim yararlı olacaktır. Ancak verdiğiniz örneğin çok kısıtlı sayıda aracı temsil ettiğinden hareketle, değişim periyodunun fabrikanın önerdiği 4yıl/60.000 Km'den farklı ne şekilde uygulanabileceğini bilemiyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayrabolu

    turbox demiş ki Şehiriçi şartlarda sıkışık trafikte bile tüketim değerinin 6 lt/100Km üzerine çıkmaması gerekir.
    Oysa fabrika verilerine göre şehiriçi 9.7 litre Ortalaması ise 7.3 litre civarı 100 km'de .
    Şehiriçinde 30-35 kuruşun altında yakan var mı ? (istanbul trafiğinde tabii ki )



    Yazılan mesajdan aracı dizel olarak algıladım. Zira Symbol'ün 80 BG'lik benzinli motorları yok.

    Eğer dizelse, yorumumun doğru olduğunu düşünüyorum.
  • 
Sayfa: önceki 605606607608609
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.