- x
TÜV Türk -randevu sistemi hizmeti 22 ilde
1181 Cevap229108 Görüntüleme4 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4 5 6 7 8 9 10      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
3878 Mesaj
17 Haziran 2008; 16:41:34 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM


bundan boyle muayene istasyonlari almanyandaki gibi cok sıkı denetim gerceklestirecekler, detaylar asagida yazili :

Doğuş Otomotiv-Akfen-TÜV SÜD konsorsiyumu tarafından kurulan TÜVTURK, uluslararası standartlardaki araç muayene istasyonları zincirinin yeni halkasını Karaman�da hizmete açtı! Karaman�da hizmete açılan TÜVTURK araç muayene istasyonu, ihale bedeli dışında yaklaşık 900 Bin Amerikan Doları yatırımla kuruldu. Karaman�da hizmete giren istasyonla birlikte Türkiye�de açılan TÜVTURK araç muayene istasyonu sayısı 21 adete yükseldi.

2008 yılı sonuna kadar Türkiye çapında 189�u sabit, 81 gezici olmak üzere toplam 270 adet yeni araç muayene istasyonu açarak ülke çapında uluslararası standartlarda hizmet sunmayı hedefleyen TÜVTURK, Karaman�da da faaliyet göstermeye başladı. İhale bedeli dışında, yaklaşık 900 Bin Amerikan Doları yatırımla faaliyete geçen Karaman araç muayene istasyonu �KYC Taşıt Muayene İstasyonları Yapım ve İşletim A.Ş.� tarafından işletilecek. Yurt içi ve yurt dışı akaryakıt ihracatı ve lojistiği alanlarında faaliyet gösteren Koyuncu Nakliyat A.Ş.�nin sermayedarı olduğu KYC Taşıt Muayene İstasyonları A.Ş., Türkiye çapında toplam 20 istasyonun işletmesinden sorumlu olacak. Karaman TÜVTURK araç muayene istasyonunun günlük en az 55 araca muayene hizmeti vermesi hedeflenmektedir.

TÜVTURK araç muayene istasyonlarının cumartesi günleri de açık olduğuna ve 08.30 ile 17.30 saatleri arasında hizmet verdiğine dikkat çeken yetkililer, Karaman ve ilçelerinde görev yapacak gezici muayene istasyonunun Ayrancı, Başyayla, Ermenek, Kazımkarabekir ve Sarıveliler ilçelerine hizmet götüreceğini belirttiler. TÜVTURK olarak bir başka önemli hizmetlerinin ise vergi, OGS geçiş ve trafik cezası borcu olmadığını öğrenen veya belgeleyen araç sahiplerinin vergi dairelerinden alınan fenni muayene izin belgesini almadan TÜVTURK araç muayene istasyonlarında muayene işlemlerini başlatabileceklerini vurgulayan yetkililer, amaçlarının maksimum müşteri memnuniyeti olduğunu sözlerine eklediler.

Karaman�da da TÜVTURK Araç Muayene İstasyonu açıldı !

Türkiye genelinde ilk TÜVTURK araç muayene istasyonunun Elazığ�da açılmasının ardından sırasıyla Trabzon, Kırklareli, Tekirdağ, Gaziantep, Niğde, Denizli, Adana, Kırşehir, Kilis ve Adıyaman illerinde hizmet vermeye başladıklarını hatırlatan yetkililer, �Modern araç muayene istasyonları zincirinin en yeni halkasını Karaman�da hizmete açtık. Fren tertibatından direksiyon sistemine, süspansiyon sisteminden her aracın yaydığı egzoz emisyonuna kadar toplam 100 noktada kontrol ile araç muayenesini gerçekleştiriyoruz. Yani mevcut uygulamalardaki şase, motor, plaka ve görüntü kontrolünü daha ileriye taşıyoruz� açıklamasını yaptı.

Hedef Uluslararası Kriterlerde Modern Araç Muayenesi ile Trafik ve Araç Güvenliğinin Arttırılmasıdır!

TÜVTURK�ün trafik ve araç güvenliğini de katkı sağlamasının en önemli nokta olduğuna dikkat çeken yetkililer, �Türkiye�de seyreden sağlıklı araç sayısının az olmasının trafik kazalarına yol açtığını görüyoruz. TÜVTURK�ün uluslararası standartlarda araç muayenesi ile trafik ve araç güvenliğinin önemli biçimde artmasını ve böylece kusurlu araçlardan dolayı oluşan trafik kazalarını minimize etmeyi hedefliyoruz.

Ulaştırma Bakanlığı 20 Yıl Boyunca Sürekli Denetleyecek!

Türkiye�de bugüne kadar yapılmış özelleştirme operasyonları içinde devlet ile işbirliği en yüksek olanın araç muayene istasyonları projesi olduğuna dikkat çeken yetkililer, � TÜVTURK araç muayene istasyonlarının her biri 20 yıl boyunca sürekli olarak Ulaştırma Bakanlığı�nın gerçekleştirdiği sıkı denetimlerden sonra hizmete geçerek faaliyet gösterecek. Bununla birlikte araç muayene ücretlerini yine eskiden olduğu gibi Maliye Bakanlığı belirleyecek, aracın muayenesinin yapılmasında sakınca olmadığına dair belge de eskiden olduğu gibi yine vergi dairelerinden alınacak, ancak muayene ücreti muayene istasyonlarında tahsil edilecek.� dedi.

300 milyon Amerikan Doları ek yatırım, 1800 kişiye yeni iş imkanı!

Akfen-Doğuş-TÜV SÜD üçlü konsorsiyumu TÜVTURK olarak yeni araç muayene istasyonlarının yapım ve işletimi ile ilgili olarak açılan ihaleyi, 552 milyon Amerikan Doları ihale bedeli karşılığı kazandıklarını hatırlatan yetkililer, Türkiye çapındaki tüm istasyonların yapım ve hizmeti girişi için de yaklaşık 300 milyon Amerikan Doları daha yatırım yapacaklarını belirtti. Hem ülke ekonomisine hem de can ve mal güvenliğine fayda sağlayacak TÜVTURK�ün iş ortaklarıyla birlikte Türkiye çapında 1800 kişiye yeni iş imkânı sağlayacağı da belirtildi.

20 Yılda Devlet 7.3 Milyar Amerikan Doları Gelir Elde Edecek!

Türkiye�de 2008 yılında 4 milyon adet motorlu aracın muayenesini gerçekleştirebilmeyi hedeflediklerini de belirten TÜVTURK yetkilileri, �Türkiye�de 2007 yılı sonu itibariyle 13 milyon adet motorlu araç bulunuyor. Bu araçların muayene edilmesinden elde edilen toplam gelirden, yaklaşık 7.3 milyar Amerikan Doları devlete ödenecektir.

4 farklı değerlendirme kriteri olacak, uluslararası muayene kriterleri uygulanacak!
TÜVTURK yetkilileri araç muayenesinde Kusursuz, Hafif Kusurlu, Ağır Kusurlu ve Emniyetsiz olarak 4 farklı değerlendirme kriterlerinin olduğunu ve Avrupa Birliği standartlarından taviz vermeden muayene işlemlerini gerçekleştireceklerini belirttiler. Bununla birlikte kusur derecelendirmesinde Türkiye�ye özgü bazı değişiklikler yaptıklarının da altını çizen yetkililer, � Örneğin cam çatlağı olan bir araç Almanya�da ağır kusurlu sayılmaktadır ama bunu Türkiye�de muayene sürecinin ilk geçiş döneminde hafif kusur kapsamına aldık. Böyle bir durumda olan aracın sahibine belli bir süre vereceğiz ve kendisinden bu sorunun çözmesini rica edeceğiz. Verilen süre sonunda çatlak onarılmış ise biz de kendisine onay ve plaka etiketi verebileceğiz� dedi. Emniyetsiz ya da ölümcül kusurlu olarak tespit edecekleri araçları ise trafiğe çıkmaması için Trafik ve Emniyet Kuruluşlarına bildireceklerini belirten yetkililer, muayene için geri gelmesi gereken araçları da bildirmekle yükümlü olduklarını da dile getirdi.

KONTROLÜ YAPILAN NOKTALAR

TÜVTURK�te araç muayenesi, elle tutulabilen gözle görülebilen ve ulaşılabilen aksamların muayene edilmesiyle gerçekleşir. Kapalı kutular içinde veya kaplamalar altında ulaşılamayan aksamlar kontrol edilmez. Gerekirse bu aksamların fonksiyon kontrolü yapılır.

1-Fren Tertibatı: Araç muayenesi ana başlıklarından biri olan ve ilk sırada yer alan fren tertibatının test edilmesi; trafikte seyreden her türlü araç ve yayalar için hayati önem taşır. Fren tertibatının periyodik aralıklarda kontrol edilmesi ve aşınan parçaların değiştirilmesi gerekir. Araç muayenesi açısından değerlendirildiği zaman önde fren pedalından başlayarak; mekanik, hareketli, sürtünen ve esneyen her aksam elle veya gözle kontrol edilir. İlgili mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde, fren test cihazı ile aynı aks üzerinde bulunan tekerleklerin fren kuvveti sapma yüzdesi ile toplam araç ağırlığına göre fren verim yüzdesi hesaplanır.

2-Direksiyon Sistemi: Araçların yol ve seyir kontrolüyle istenilen yöne yönlendirmesini sağlayan direksiyon sisteminin kontrollerinde; direksiyon simidinden başlayarak sırasıyla; direksiyon mili, direksiyon kutusu ve bağlantı elemanlarıyla sistemi tekerleklere bağlayan direksiyon rot kollarının boşluk ve sağlamlıkları; elle, gözle ve boşluk test cihazlarıyla kapsamlı olarak kontrolden geçirilir.

3-Görüş Şartları: Temiz ve yeterli görüş, araç kullanıcıları için maksimum yol ve sürüş güvenliği sağlar. Bu sebeple aracın tüm dış camları, cam yıkama tertibatları, cam silecekleri, iç ve dış görüş aynaları titizlikle kontrol edilir.

4-Aydınlatma Sistemi: Araçların gece ve kötü yol şartlarında güvenle seyredebilmeleri için aydınlatma sistemlerinin faal olması ve ayarlarının trafikte seyreden diğer araç sürücülerini rahatsız etmeyecek
şekilde yapılmış olması gerekmektedir. Bu sebeple tüm iç-dış aydınlatma, fren, gösterge, sinyal, geri vites, plaka ve sınır lambaları titizlikle kontrol edilir. Uzun-kısa ve sis farlarının yükseklik ayarları cihazlar vasıtasıyla test edilir.

5-Aks, Jant, Lastik ve Süspansiyon Sistemi: Araçların yol tutuşunda ve güvenli seyrinde yürüyen aksam ve süspansiyon elemanları özel bir göreve sahiptir. Yay, amortisör gibi süspansiyon elemanlarının, aracın jant, aks ve lastikleriyle tam uyumlu çalışması sürüş güvenliği açısından son derece önemlidir.

6-Şase ve Şase Bağlantı Parçaları: Araç gövdesinin sağlamlığı hem sürüş anında hem de olası bir kaza durumunda yolcular açısından büyük öneme sahiptir. Bunun yanında şaseye bağlanmış bir çok parçanın da sağlam ve çalışır durumda olması gerekmektedir. Bunlar; sürücü kabini ve araç gövdesi, bağlantıları, merdiven basamakları, koltuklar, alt taban, egzoz boruları, susturucular, yakıt tankı ve boruları, stepne ve taşıyıcısı, kapılar ve kapı kilitleri, yan ilave korumalar, çekici römork ve treyler çeki kaplini ile kaplin mekanizmalarının kontrolünü kapsar.

7-Diğer Donanımlar: Pasif güvenlik sistemlerinin en önemlilerinden biri emniyet kemeridir. Bir kaza esnasında emniyet kemeri takılı olan yolcunun diğer yolculara göre hayatta kalma şansı her zaman daha yüksektir. Bu sebeple ön ve arka emniyet kemerleri ve kilit karşılıklarının fonksiyonelliği titizlikle kontrol edilir. Bunların yanısıra yangın söndürme tüpü, üçgen ikaz reflektörü ve ilk yardım çantası da kontrol edilir.

8-Çevreye Zarar Verme: Trafikteki araçların oluşturduğu çevresel gürültüler ile yaydıkları egzoz gazları insan sağlığı açısından son derece zararlıdır. Bu sebeple İstasyonlarımızda gürültü seviyesi kontrolleri ile egzoz emisyon kontrolü gerçekleştirilecektir.

9-Yolcu Taşıyan Araçlar İçin: Toplu taşıma araçlarına yönelik olarak; koltuk düzenleri, iç aydınlatma lambaları, ısıtma sistemleri ve havalandırma sistemlerinin seyahat eden yolcuların gereksinimlerini karşılayacak şekilde olup olmadığı kontrol edilir.

10-Araç Tanımları: Trafikte seyreden araçların üzerinde taşıdıkları plaka, tanıtım numaraları ile ruhsat üzerindeki tescil ve trafik bilgileri birebir aynı olmak zorundadır.

MUAYENE SONUÇLARI

Kusursuz: Muayene edilen araçta herhangi bir eksikliğin bulunmaması halidir.

� Bu durumda aracın ön plakasına ve muayene raporuna muayenenin geçerlilik süresini içeren etiket yapıştırılır.
� Ruhsat onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.
� Yetkili kişi tarafından detaylı muayene raporu verilir.
� Raporun muayene geçerlilik süresi boyunca saklanması gerekmektedir.
� Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.

Hafif Kusur: Aracın yapılan muayenesi sonrasında, yeniden muayenesine gerek duyulmayan bir eksikliğin bulunması halidir.

� Bu durumda araç muayeneden geçmiş sayılır. Aracın ön plakasına ve muayene raporuna muayenenin geçerlilik süresini içeren etiket yapıştırılır.
� Ruhsat onaylanır, hologram yapıştırılır ve bir sonraki muayene tarihi yazılır.
� Yetkili kişi tarafından detaylı muayene raporu verilir. Raporun muayene geçerlilik süresi boyunca saklanması gerekmektedir.
� Bir sonraki muayeneye raporla gelinmesi gerekmektedir.
� Raporda belirtilen eksikliklerin tamamlanması gerekmektedir.

Ağır Kusur: Aracın muayenesi sonucunda, tamirine ihtiyaç duyulacak derecede eksiklikler tespit edilmesi halidir. Bu eksikliklerin giderilerek bir ay içinde aracın yeniden muayeneye gelmesi gerekmektedir.

� Aracın muayene raporuna geçici kusurlu araç etiketi yapıştırılır.
� Bir ay içinde raporda bulunan kusurlar tamir ettirilir ve raporla birlikte aynı istasyona gelinir.
� Bir ay içinde gelen araçlarda bir muayene tekrarı ücretsizdir.

Emniyetsiz: Aracın; can ve mal emniyeti ile trafik güvenliği açısından tehlikeli olacak derecede kusurlarının, eksikliklerinin tespiti halidir.
� Aracın durumu en yakın trafik zabıtasına bildirilir.
� Aracın emniyetsiz olduğuna dair rapor verilir.
� Bir ay içinde raporda bulunan kusurlar tamir ettirilir ve raporla birlikte aynı istasyona gelinir.
� Bir ay içinde gelen araçlarda bir muayene tekrarı ücretsizdir.

ARAÇ MUAYENESİ ÖNCESİNDE HAZIRLANMASI GEREKEN ZORUNLU BELGELER :

Tüm araçlar için;

� Ruhsat : Tescil ve Trafik Belgesinin aslı.

� Fenni Muayene İzin Belgesi :
Vergi dairesi veya bürolarından alınan ve aracın vergi borcu, trafik cezası ve OGS geçiş borcu olmadığını belirten belgedir. Aracınıza ait ceza ve borç yok ise bu belge olmadan da TÜVTURK istasyonlarında muayene işleminizi başlatabilirsiniz.

� Trafik Sigortası (Poliçe) :
Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi (İnsan taşımada kullanılmayan römorklar, kendilerini çeken motorlu aracın sigortasına dahildir. Bu araçlar için Mali Sorumluluk Sigortası akit belgesi talep edilmez.)

LPG veya CNG takılı araçlar için;

� Gaz Sızdırmazlık Raporu :
LPG veya CNG takılı araçlar için muayeneye gelmeden önce alınması gereken rapordur. LPG/CNG Ruhsatı, "Gaz Sızdırmalık Raporu" yerine kullanılamaz.

Tadilat (tespit) muayenesi yapılacak araçlar için ek olarak;
� Yetkili mühendis tarafından çizilen onaylı tadilat projesi ve hesapları

ARACINIZDA BULUNMASI GEREKEN ZORUNLU EKİPMANLAR:

Tüm araçlar için:

� İlk yardım seti: Traktörler, motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda en az 1 adet. (TS 4019�a uygun)
� Üçgen Reflektör: Motosikletler ve motorlu bisikletler hariç tüm motorlu araçlarda 2 adet.
� Yangın Söndürme Cihazı: Sayısı, cinsi ve kapasitesi araç sınıfına ve aracın kullanım amacına göre değişiklik gösterir.
� Stepne: Motosikletler ve lastik tekerlekli traktörler hariç bütün araçlar ile tarım orman römorkları da dahil olmak üzere tüm römorklarda her zaman kullanılabilir durumda bulundurulacaktır.

Araç sınıfına göre ek diğer zorunlu ekipmanlar:
� Taksi otomobiller: Her zaman kullanılır durumda taksimetre.
� Kamyon ve çekiciler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı)
� Otobüsler: 1 adet Engel işareti. (E veya e onaylı); pencere halindeki güvenlik çıkışlarının her birinin yanında en az bir adet kırma çekici
� Traktörler: Flaşörlü, yanıp sönen, sarı ışıklı, dönerli, uyarı lambası.
� Şehirlerarası yük veya yolcu nakliyatı yapan otobüs, kamyon ve çekiciler: Her zaman kullanılır durumda takograf.
� Römorklar (traktör römorkları dahil) ve kamyonlar: Uygun boyutlarda ve yeterli sayıda arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
� Traktör römorkları: Azami hızı saatte 30 km�nin altında olanlarda 1 adet adet üçgen şeklinde arka işaret levhası. (E veya e onaylı)
� Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre yetki belgesi almış yolcu taşımacılığında kullanılan araçlar: Her 10 koltuk için en az 1 adet boyun korsesi.
� Motosikletler ve motorlu bisikletler: Kask ve koruyucu gözlük


http://www.tuvturk.com.tr/index.asp


Edit : lutfen 5. sayfadaki yonetmelik degisikligini okuyunuz

8. sayfaya Ankara'da randevulu sisteme geçiş haberi eklenmiştir (26/11/2008)

14. sayfaya ayrımın kalkması ile ilgili haber eklenmiştir.

16. sayfaya "TÜVTURK, randevu sistemi ile araç muayene hizmetini 22 ile çıkardı" haberi eklenmiştir



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ^Biotech^ -- 27 Mart 2009; 23:07:20 >


_____________________________



 
2285 Mesaj
17 Haziran 2008; 16:48:11 

Cam filmlerine bu sefer cidden sanırım.Hatta araçlardaki bütün aksesuarlara .Cidden bu kadar detaylı muayene olacaksa artık muayene istasyonlarının önü yollara kadar dolar


_____________________________



 
3878 Mesaj
17 Haziran 2008; 17:01:14 

TÜV cok ciddi bir kurulus normalde, burda da uygulamayı sıkı tutacaklarını dusunuyorum..


_____________________________



5648 Mesaj
17 Haziran 2008; 17:04:35 

olan cam filmlerine oldu galiba


_____________________________

G.S


 
2285 Mesaj
17 Haziran 2008; 17:05:45 

Biliyorum Almanya'da motoru değiştirmeye kadar yolu var.İnşallah millet muayenesini zamanında yaptırırda yollarda kamikaze uçakları gibi dolanan araçlardan kurtuluruz diyeceğim bunun için geçemeyecek araçların trafikten men edilmesi gerekir


_____________________________



 
3878 Mesaj
17 Haziran 2008; 20:27:05 


quote:

Orjinalden alıntı: Screamer

Biliyorum Almanya'da motoru değiştirmeye kadar yolu var.İnşallah millet muayenesini zamanında yaptırırda yollarda kamikaze uçakları gibi dolanan araçlardan kurtuluruz diyeceğim bunun için geçemeyecek araçların trafikten men edilmesi gerekir


Almanyada hatta bu TÜV o kadar kasiyor ki, ikinci el arac alacak olanlar (eski/yeni fark etmiyor modeli araclarin) ilk TÜVü var mi ne kadar sureyle, ona bakiyorlar.


_____________________________



1691 Mesaj
24 Haziran 2008; 6:34:18 

ben göztepedekı yere götürücem ayna sinyalleri yanı yan sinyeller yanmıyor bi problem çıkarmı?


_____________________________

...


1358 Mesaj
24 Haziran 2008; 8:58:21 

Çok güzel de. ne süper kıllıklar olur artık. herhalde görevlinin yanında hazırolda bekleriz artık...


 
1864 Mesaj
24 Haziran 2008; 9:32:44 

Tekirdagdaki bu özel istasyona 15 araç gelmiş 15 ide bu muayeneden geçememiş. Arkadaş verdikleri raporu gösterdi bana, her şeye bir bahane bulmuşlar bence bu sadece yetkili servisleri zengin etmek için kurulmuş bir tezgah eminim doğuş grubu her marka araca servis verecek özel servislerde yakında kurar. Eger bu maddeler uygulanırsa zaten İstanbulda 0-5 yaş araçlardan yaşlı araçların %80 i trafikten men edilir özelliklede ticari taksiler. Siz ilk önce yolları dogru dürüst nizami yapın ondan sonra araçlara gelsin sıra.


_____________________________



 
3878 Mesaj
24 Haziran 2008; 11:29:21 

yukarida da yazmistim, bu dogus gurubunun degil, TUV'un genel politikasi, cok ciddi ve onemli bir kurulus. ama ulkemizde suistimal edilir mi durum tam emin degilim..


quote:

Orjinalden alıntı: Cela Soylu

Tekirdagdaki bu özel istasyona 15 araç gelmiş 15 ide bu muayeneden geçememiş. Arkadaş verdikleri raporu gösterdi bana, her şeye bir bahane bulmuşlar bence bu sadece yetkili servisleri zengin etmek için kurulmuş bir tezgah eminim doğuş grubu her marka araca servis verecek özel servislerde yakında kurar. Eger bu maddeler uygulanırsa zaten İstanbulda 0-5 yaş araçlardan yaşlı araçların %80 i trafikten men edilir özelliklede ticari taksiler. Siz ilk önce yolları dogru dürüst nizami yapın ondan sonra araçlara gelsin sıra.



_____________________________



 
5724 Mesaj
24 Haziran 2008; 14:27:17 


quote:

Orjinalden alıntı: Cela Soylu

Tekirdagdaki bu özel istasyona 15 araç gelmiş 15 ide bu muayeneden geçememiş. Arkadaş verdikleri raporu gösterdi bana, her şeye bir bahane bulmuşlar bence bu sadece yetkili servisleri zengin etmek için kurulmuş bir tezgah eminim doğuş grubu her marka araca servis verecek özel servislerde yakında kurar. Eger bu maddeler uygulanırsa zaten İstanbulda 0-5 yaş araçlardan yaşlı araçların %80 i trafikten men edilir özelliklede ticari taksiler. Siz ilk önce yolları dogru dürüst nizami yapın ondan sonra araçlara gelsin sıra.


Gördüğünüz raporda yazanlar bahane değil, aracın eksiklikleri.
Yetkili servisleri zengin etmek ile alakasını anlayamadım, sanayide de herşeyini yaptırabilirsiniz. Zaten günümüzde araçların çoğu yetkili servislere gitmeyi bıraktı. Sanayide derdine derman arıyor.

TÜV çok ciddi çalışan bir kurumdur.

Tabii buradaki sorun şu, biz bu kurallara hazır mıyız? Herşeyimiz tam da eksiğimiz bir araçlardaki eksiklikler mi?




_____________________________



2848 Mesaj
24 Haziran 2008; 14:40:53 

Bazı insanlar mutlaka eleştirecektir. Belki bu durum suistimal de edilebilir ama arabayı dahi yollamadan sadece ruhsat yollanarak yapılan muayenelerden sonra bence gerekli ve olması gereken.

Belki bizdeki var olan sistemi bu kadar dejenere etmesek kendi yapmıza ve gelir düzeyimize uygun bir sistem olurdu. Ancak arabası olan herkes tahmin edebilir ki şu anda muayenelerden kaçı doğru düzgün yapılıyor.

İlk etapta alışmakta zorlansakta bence hayırlı olacak...


_____________________________

Birisi bana 'Napıyorsun' diyince, kısık bir sesle 'Hiç' diyorum.
Kimse anlamıyor;
H'ayatın İ'çinden Ç'ıkamıyorum.

"Yüreğin, kadını erkeği yoktur. Bi mert olanı vardır, bir de namert olanı"...


2172 Mesaj
24 Haziran 2008; 15:06:35 

bizim millet kabak lastiklere ,yanmayan stoplara sinyallere ,tutmayan frenlere, kara duman atan egsozlara alışkın bu standartlar onun için bizlere fazla gelir.

Aslında korkulacak birşey yok bakımları düzenli yapılan arabalar rahatça muayeneden geçer.Her araçta gözden kaçan ufak tefek arızalar olabilir muayenede ortaya çıkarırlarsa yaptırırız sonuçta bu bizim can güvenliğimiz.Ama suistimaller olurmu onu bilemem...


_____________________________



 
1072 Mesaj
24 Haziran 2008; 16:30:05 

TUV Türk Kontrolüne cam filmi ile girip çıkan arkadaşlar izlenimlerini paylaşsınlar lütfen.



_____________________________



 
5724 Mesaj
24 Haziran 2008; 16:41:25 


quote:

Orjinalden alıntı: _crash_

TUV Türk Kontrolüne cam filmi ile girip çıkan arkadaşlar izlenimlerini paylaşsınlar lütfen.




TUVTURK kontrolünden cam filmi ile çıkabilen olabileceğini sanmıyorum
tabii ruhsata işli değilse...


_____________________________



1078 Mesaj
24 Haziran 2008; 16:56:08 

İnşallah hakkıyla uygulanır bu sistem.Karayolları bakım-onarım-yapımını da bu adamlara yada bu adamlar gibi çalışanlara verirler.Belki akıllanır o zaman bizim yetkililer ellerinden ekmekleri alınınca .
günün sözü.

Hiçbir işi yarım yamalak yaparak bırakma. Ertesi gün
başkalarının o işi başarırken çıkardığı gürültüyle
uyanırsın.


_____________________________

2012 Der Golf 1.6 Benziner 102PS Trendline 5-Gang

DH
Eski Üyelerin Mekanı...
2003 Üyesi.

KATHREIN UFS 913 TWİN HD PVR


6500 Mesaj
24 Haziran 2008; 18:49:29 


quote:

Orjinalden alıntı: Cela Soylu

Tekirdagdaki bu özel istasyona 15 araç gelmiş 15 ide bu muayeneden geçememiş. Arkadaş verdikleri raporu gösterdi bana, her şeye bir bahane bulmuşlar bence bu sadece yetkili servisleri zengin etmek için kurulmuş bir tezgah eminim doğuş grubu her marka araca servis verecek özel servislerde yakında kurar. Eger bu maddeler uygulanırsa zaten İstanbulda 0-5 yaş araçlardan yaşlı araçların %80 i trafikten men edilir özelliklede ticari taksiler. Siz ilk önce yolları dogru dürüst nizami yapın ondan sonra araçlara gelsin sıra.


katılıyorum, boyadaki çiziğe, koltuktaki kılıfa bile laf ettikleri söyleniyordu. okadar abartırsalar millet o istasyonları başlarına yıkar haklı olarak. ilk uygulamaya geçen yerlerden biri trabzonmuş ve bikaç geri çevirmeden sonra olaylar çıkınca eşşek gibi gevşetmek zorunda kalmışlar diye duymuştum

güvenlikle ilgili uygulamalar yerinde katılıyorum, ama gerisi kıllıktan öte bişey değil bence.


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



690 Mesaj
24 Haziran 2008; 19:31:48 

Çıkmaz mı? Burada arkadaş muayeneye girdi arka koltukları sabitlet, far ayarı yaptır... falan filan türü küçük eksiklikler bulmuşlar ve bunları yaptır gel demişler. Bunları yapan adamların sinyal gibi önemli bir şeye taviz vereceklerini zannetmem...
quote:

Orjinalden alıntı: blacksea533

ben göztepedekı yere götürücem ayna sinyalleri yanı yan sinyeller yanmıyor bi problem çıkarmı?



_____________________________


ALKOLSÜZKEN YOLU NET GÖRÜRSÜNÜZ. YAŞAMI DA...




690 Mesaj
24 Haziran 2008; 19:35:07 

Kesinlikle +1000 Bir de 70'li, 80'li modellerdeki bir sürü eksiği olan araçlar nasıl muayeneden geçecekler çok merak ediyorum doğrusu. Eksikleri bitmez çünkü...
quote:

Orjinalden alıntı: ayhan1095

Çok güzel de. ne süper kıllıklar olur artık. herhalde görevlinin yanında hazırolda bekleriz artık...



_____________________________


ALKOLSÜZKEN YOLU NET GÖRÜRSÜNÜZ. YAŞAMI DA...




 
3878 Mesaj
24 Haziran 2008; 21:34:50 

Tum araclar olmasi gereken guvenlik seviyesine ulasirlarsa cok daha iyi olacaktir. insallah da yeni sistem buna yardimci olur.


_____________________________



 
1864 Mesaj
25 Haziran 2008; 10:13:21 

Problem sadece araçlarda degilki.. Sürücülerim psikolojileri ve en önemlisi yollar vs.. vs.. vs.... her şeyi düzgün yap sonra araçlara gel..


_____________________________



4115 Mesaj
25 Haziran 2008; 11:09:35 


quote:

Orjinalden alıntı: ayhan1095

Çok güzel de. ne süper kıllıklar olur artık. herhalde görevlinin yanında hazırolda bekleriz artık...


paramızla rezil olacaz galiba yine


_____________________________



 
3289 Mesaj
25 Haziran 2008; 11:30:53 

ben bu uygulamayı sonuna kadar destekliyorum.

"saldım çayıra, mevlam kayıra." dönemi bitmeli artık.

gece yol alıyorum, far ayarı bozulmuş bi sürü araç var. bu araçlar yüzünden gece yolculuk yapmaktan nefret eder hale geldim. görüşü bozuyor ve tehlikeye yol açıyor.
far ayarı bozuk olanlara öylesine küfrediyorumki, ama ona nooluyorki? günaha giriyorum hepsi bu!
(geçen 30,000 km bakımında benimde far ayarım bozuk olabilir endişesi taşıdım, kontrol ettirdim allahtan ayarsız değildim yoksa ettiğim o kadar küfrü kendime de etmiş olurdum. sewe sewe de ederdim yani.)

bu o kadar zormu yaw?!?!?!??! bi far ayarı yaptırmaktan aciz ve sorumsuz insan ın arabasında güvenliği tehlikeye atacak bi sürü eksiklik vardır bence.

bu uygulama saaadece bu far ayaralarını düzeltse bile büyük bi nimet.
saygılarımla


_____________________________

İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.


 
5724 Mesaj
25 Haziran 2008; 15:27:00 


quote:

Orjinalden alıntı: realmusician

Çıkmaz mı? Burada arkadaş muayeneye girdi arka koltukları sabitlet, far ayarı yaptır... falan filan türü küçük eksiklikler bulmuşlar ve bunları yaptır gel demişler. Bunları yapan adamların sinyal gibi önemli bir şeye taviz vereceklerini zannetmem...




Arka koltukları sabitlet; arka koltuklar yerinden mi çıkmış, yerinden mi oynuyor? Bir kazada yerinden çıkan arka koltuğun sürücü ve yanındaki için nasıl bir tehlike olduğunu düşünebiliyor musunuz?

Far ayarı yaptır; bu da çok önemli ve bence arkadaşınıza far ayarı yaptırtmak için muayeneye göndermek gerekmemeliydi. Herkes far ayarını düzenli olarak yaptrmalı, hem kendi sürüş güvenliği hem de trafikteki diğer araçların sürüş güvenliği için

Bu konularda taviz verilmemesi bence daha doğru. Çünkü can güvenliği sözkonusu.

Ama araçtaki bir çiziğin (çürükten bahsetmiyorum) bir tehlike yaratacağını düşünmüyorum.



_____________________________



690 Mesaj
25 Haziran 2008; 17:39:07 

Arkadaşım bahsetiğim araba 99 corolla arka koltuğunda ne olabilir ki? Şaşırdım gerçekten. Far konusunda ben de hemfikirim. Önemli bir konu. Muayenedeki görevlinin demesine bile gerek yok. Kendi ve diğer sürücülerin güvenliği için şart. Geçenlerde birinin arabasının altına çürük mü diye çekiçle vurmuşlar.
quote:

Orjinalden alıntı: bal974




Arka koltukları sabitlet; arka koltuklar yerinden mi çıkmış, yerinden mi oynuyor? Bir kazada yerinden çıkan arka koltuğun sürücü ve yanındaki için nasıl bir tehlike olduğunu düşünebiliyor musunuz?

Far ayarı yaptır; bu da çok önemli ve bence arkadaşınıza far ayarı yaptırtmak için muayeneye göndermek gerekmemeliydi. Herkes far ayarını düzenli olarak yaptrmalı, hem kendi sürüş güvenliği hem de trafikteki diğer araçların sürüş güvenliği için

Bu konularda taviz verilmemesi bence daha doğru. Çünkü can güvenliği sözkonusu.

Ama araçtaki bir çiziğin (çürükten bahsetmiyorum) bir tehlike yaratacağını düşünmüyorum.






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi realmusician -- 25 Haziran 2008; 17:41:12 >


_____________________________


ALKOLSÜZKEN YOLU NET GÖRÜRSÜNÜZ. YAŞAMI DA...




6500 Mesaj
25 Haziran 2008; 19:38:01 


quote:

Orjinalden alıntı: realmusician

Geçenlerde birinin arabasının altına çürük mü diye çekiçle vurmuşlar.



tövbee, çekici kafalarında kırarım valla dokunmaya kıyamıyoruz biz. (plastik çekiç falan gibi özel bişeyse o başka tabi )


_____________________________

Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
Mustafa Kemal ATATÜRK

Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.



690 Mesaj
25 Haziran 2008; 22:00:32 

Yok plastik değilmiş maalesef adam da kavga etmiş zaten
quote:

Orjinalden alıntı: suicide




tövbee, çekici kafalarında kırarım valla dokunmaya kıyamıyoruz biz. (plastik çekiç falan gibi özel bişeyse o başka tabi )



_____________________________


ALKOLSÜZKEN YOLU NET GÖRÜRSÜNÜZ. YAŞAMI DA...




 
2034 Mesaj
26 Haziran 2008; 0:09:45 

Bu kadar da abartı olamaz yaa. Sonradan takılan xenonlarda sorun yaşarmıyız acep?


_____________________________



 
5724 Mesaj
26 Haziran 2008; 9:05:10 


quote:

Orjinalden alıntı: demir_mert

Bu kadar da abartı olamaz yaa. Sonradan takılan xenonlarda sorun yaşarmıyız acep?


Farlarınız mercekli değil ise yaşamanız doğal...


_____________________________



 
1984 Mesaj
26 Haziran 2008; 10:52:57 

Cam filmini sordum ben, TSE li ise sorun yok dedi. (Ziebart felan)


_____________________________







 
3878 Mesaj
26 Haziran 2008; 14:04:24 

TSE belgesini mi gostermek gerekiyormus? o zaman polisler cevirincede TSE belgesi gosterilse sorun olmamasi gerekir?


quote:

Orjinalden alıntı: trojana

Cam filmini sordum ben, TSE li ise sorun yok dedi. (Ziebart felan)



_____________________________



 
5724 Mesaj
26 Haziran 2008; 16:19:35 


quote:

Orjinalden alıntı: trojana

Cam filmini sordum ben, TSE li ise sorun yok dedi. (Ziebart felan)


Açıkça yazayım, yok öyle birşey...
Ziebart, Llumar, Solargard vs. hiçbirinin TSE belgesi yoktur.
GTIP numaralarına göre ithal edilirler, ithalatlarında ve satışlarında TSE zorunluluğu aranmaz.

Memur arkadaşın sözünü ettiği olan TSE'li renkli camlar için geçerli
Araçlarınızın camlarını renklendirilmiş ve üzerinde TSE logosu bulunan camlarla değiştirebilirsiniz, cam filmi için TSE konusu uygulamada yoktur. TSE'li, renkli camlarınız ile sorun yaşamazsınız.

Renkli cam için resmi yollardan yapılabilecek tek şey ruhsata işletmektir, onun da iki yolu var, ya güneşin cildinize çok zararlı olduğu konusunda bir devlet veya üniversite hastanesinden kurul raporu, veya savcılıktan (veya emniyetten) hayati risk taşıdığınızı ve korunmanız gerektiğine dair yazı...


_____________________________



 
3878 Mesaj
26 Haziran 2008; 16:25:40 

boyle bir ruhsat hic gormedim ben, ruhsatta hangi bolume yaziyorlar camlar renklidir diye?

quote:

Orjinalden alıntı: bal974




Açıkça yazayım, yok öyle birşey...
Ziebart, Llumar, Solargard vs. hiçbirinin TSE belgesi yoktur.
GTIP numaralarına göre ithal edilirler, ithalatlarında ve satışlarında TSE zorunluluğu aranmaz.

Memur arkadaşın sözünü ettiği olan TSE'li renkli camlar için geçerli
Araçlarınızın camlarını renklendirilmiş ve üzerinde TSE logosu bulunan camlarla değiştirebilirsiniz, cam filmi için TSE konusu uygulamada yoktur. TSE'li, renkli camlarınız ile sorun yaşamazsınız.

Renkli cam için resmi yollardan yapılabilecek tek şey ruhsata işletmektir, onun da iki yolu var, ya güneşin cildinize çok zararlı olduğu konusunda bir devlet veya üniversite hastanesinden kurul raporu, veya savcılıktan (veya emniyetten) hayati risk taşıdığınızı ve korunmanız gerektiğine dair yazı...




_____________________________



 
5724 Mesaj
26 Haziran 2008; 16:28:55 


quote:

Orjinalden alıntı: ^Biotech^

boyle bir ruhsat hic gormedim ben, ruhsatta hangi bolume yaziyorlar camlar renklidir diye?





:)
hızlı yazarken yanlış yazmışım
"filmli cam" yerine "renkli cam" yazmışım...


_____________________________



 
3878 Mesaj
28 Haziran 2008; 19:45:56 

hic ruhsatina renkli cam isletmis olan yok mu arkadaslar??


_____________________________



2190 Mesaj
7 Temmuz 2008; 17:18:11 

[font="Arial"]konuyu hortlatarak bazı şeylere değinmek istiyorum arkadaşlar..

yaşadığım şehir istanbul..

güzel yolların yanı sıra çukurlu,logar kapaklarında 10 cm boşluk,asfalttan 10 cm daha kalın yamalar..

bi anda önünüze çıkan stabilize yollar..

yollarda periyodik olarak bulunan kasisler ve yolda kasis vardır ibaresi olan tabelaların olmayışı..

dolayısıyla o kasislere aniden bizimde düşmemiz..

bunun gibi bir çok şey var trafikte araçlarımızı zarar'a uğratan..

ben muayneye gideceğim ve muaynede karşıma şudur budur'u çıkartacaklar ve anında geri gönderecekler..


peki ben bu durumları ilgili makamlara şikayet ettiğimde neden 1-2-3 yıl sonra belkide hiç cevap alamıcam..

bu uygulamalar elbetteki cok güzel şeyler fakat biz bu kadar verginin hertürlüsünü veriyoruz ama bunlar bize elektrik,yol,su olarak dönmüyor..

dönemiyormu ne oluyor anlamıyorum ben ya..

en sonunda arabayı ya satıcam bidahada araba almamaya yemin edicem..

yada köye götürüp tavuk kümesi yapıcam.. tavuklar bi bayram eder [/font]


_____________________________




2394 Mesaj
7 Temmuz 2008; 18:31:11 

gitti caanım filimler


_____________________________





3189 Mesaj
7 Temmuz 2008; 18:33:18 

farı yakarken sisi de aynı anda yananlar
sis yokken sis farını yakanlar
fren lambası yanmayanlar bu muayene işinin ciddiye alınması iyi oldu
arkadaşlara katılıyorum
10 araçtan 3ü muayenesizmiş
Araç muayenesinde gezici hizmet
Araç muayene istasyonları özelleştirme ihalesini kazanan Doğuş Otomotiv-Akfen-TÜV SÜD konsorsiyumu tarafından kurulan ve AB standartlarında araç muayenesini hedefleyen TÜVTURK’un tespitlerinde, Türkiye’de ’her 10 araçtan 3’ünün muayenesiz’ olduğu belirlendi.
06.05.2008
http://arabam.milliyet....PID=1017&haberID=283137


_____________________________
http://forum.donanimhaber.com/m_23070593/tm.htm


_____________________________

SKODA SUPERB 2013 1.6 TDI DSG


 
60 Mesaj
7 Temmuz 2008; 19:24:41 

Trafik kazalarının istatistiklerine bakarsanız hemen tümü sürücü hatasıdır.
Hiç yolların hatasından, yanlış eğimli yollardan, olmayan şerit çizgilerinden, eriyen asfalttan, mıcırdan, 20cm lik çukurlardan, eksik ve hasarlı levhalardan bahsedilmez. Adamlar kaldırım yaparken koca koca kaldırım taşlarını yeni kaldırımın kenarına yığar, yağmur menfezlerinin hemen hemen tümü yoldan 10cm aşağıdadır. "Çift şeritli otoban yaptık" derler iki otomobil yan yana gelince salavat getirir o derece dar yaparlar. Gözünüzü dört değil sekiz açmak zorunda kalırsınız.
Neymiş cam filmi varsa tehlike yaratırmış. Tamam lastik diş derinliği, yanmayan stoplar farlar vs anlaşılır ama nedir kardeşim önce yollara çeki düzen verin.
Biz de sürücüler olarak teste tabi tutalım yolları bakalım kaç kilometre yol kullanılabilir durumda.


_____________________________



2190 Mesaj
7 Temmuz 2008; 19:56:35 


quote:

Orjinalden alıntı: sorento_guru

Trafik kazalarının istatistiklerine bakarsanız hemen tümü sürücü hatasıdır.
Hiç yolların hatasından, yanlış eğimli yollardan, olmayan şerit çizgilerinden, eriyen asfalttan, mıcırdan, 20cm lik çukurlardan, eksik ve hasarlı levhalardan bahsedilmez. Adamlar kaldırım yaparken koca koca kaldırım taşlarını yeni kaldırımın kenarına yığar, yağmur menfezlerinin hemen hemen tümü yoldan 10cm aşağıdadır. "Çift şeritli otoban yaptık" derler iki otomobil yan yana gelince salavat getirir o derece dar yaparlar. Gözünüzü dört değil sekiz açmak zorunda kalırsınız.
Neymiş cam filmi varsa tehlike yaratırmış. Tamam lastik diş derinliği, yanmayan stoplar farlar vs anlaşılır ama nedir kardeşim önce yollara çeki düzen verin.
Biz de sürücüler olarak teste tabi tutalım yolları bakalım kaç kilometre yol kullanılabilir durumda.



[font="Arial"]bende bunları anlatmaya çalışıyordum da sıcaktan dolayı bu kadar detay verememişim..

arkadaşım galiba klimalı yerden katışıyor foruma [/font]


_____________________________




2190 Mesaj
7 Temmuz 2008; 20:01:51 

[font="Arial"]yaz aylarında istanbul da cok görülür..

keskin U ya girdik ve virajdan dolayı cok fazla önümüzü göremiyoruz..

biz direksiyona araç ise asfalta yapışmış vaziyette virajı alıyoruz..

oda nesi : çimleri sulayan hortumun ucu yola doğru dönmüş ve yol ıslak vaziyette..

bizde o anda yapabilecek çok şeyin olmadığını düşünerek selavat getirmeye başlıyoruz..

bunun sonucunda kaza yaptık kimin boğazına sarılalım..

diyeceksiniz ki yawaş gidin.. gidelim elbette ama 5 km ile de gidemeyiz hoş arkamızdan adam basıyor sellektörü kornayı şimdi inip onamı sopa çekelim..

anlıayacagınız arabaları biz yawaş yawaş gözden çıkartalım


en güzeli pisikleT [/font]


_____________________________




2082 Mesaj
7 Temmuz 2008; 22:46:14 

İzmir de oturuyorum, gerçekten çok zorlaştırmışlar muayeneyi, yarın bir arkadaşım arabasını muayeneden geçirmek için Manisa ya götürecek.


_____________________________



1683 Mesaj
8 Temmuz 2008; 9:17:09 

Böyle detaylı bir inceleme için İstanbul'da oluşacak muayene kuyruklarını düşünemiyorum...


_____________________________



 
106 Mesaj
8 Temmuz 2008; 12:40:44 

sayın dh üyeleri sakarya da da çok kasıyorlar çelik janta eski araçların yağ kaçırmalarına yanmayan sinyal farlara lastiklerin diş derinliklerine millet izmit in yolunu tutacağa benziyor
malum izmit hala devlet tekelinde o yüzden


_____________________________



 
3878 Mesaj
8 Temmuz 2008; 14:51:58 

celik jant icin ne diyorlar?

bu arada yeni bir duzenleme ile, plakanin ait oldugu yerde muayene yapilmasini da cikarabilirler diger yerlerde TÜV-Türk olana kadar..


_____________________________



 
5724 Mesaj
8 Temmuz 2008; 18:11:54 


quote:

Orjinalden alıntı: ^Biotech^

celik jant icin ne diyorlar?

bu arada yeni bir duzenleme ile, plakanin ait oldugu yerde muayene yapilmasini da cikarabilirler diger yerlerde TÜV-Türk olana kadar..


zaten benim bildiğim pratikte böyle bir uygulama var, çevre illerde yaptıramıyorsunuz diye biliyorum son zamanlarda


çelik jant konusunda, araca uygun olmayan ebattaki lastik ve jant vizede sorun yaratabilir.


_____________________________



5861 Mesaj
8 Temmuz 2008; 18:26:29 

ya boş iş yapıyorlar ben aracım modifiyeli diye izmirde geçiremiyorum başka şehirde geçirecem modifiye bir zevk işletme şansı da yok çoğu şeyi bunların hepsi devletin para tuzağı


_____________________________



 
3878 Mesaj
8 Temmuz 2008; 19:49:01 


quote:

Orjinalden alıntı: Blue_Knight

ya boş iş yapıyorlar ben aracım modifiyeli diye izmirde geçiremiyorum başka şehirde geçirecem modifiye bir zevk işletme şansı da yok çoğu şeyi bunların hepsi devletin para tuzağı


elini cabuk tutsan iyi olur, TÜV Türk giderek yayginlasiyor cunku.


_____________________________



785 Mesaj
17 Temmuz 2008; 17:30:46 

herkese iyi günler bu sabah saat 6 da izmir bornovadaki tüv araç vize istasyonuna gittim gittiğimde bile sıra vardır 28. araç ben oldum saat 7:10 da 100 üzün üzerinde araç sıraya girdi güne 200-250 araça alıyor zaten saat 8 de full dolmuş oluyor. 110 ytl vize harcı benim 2 gün geçtigi için cezası ile 116 ytl ödedim .avrupada nasil araci oturtuyorlar dyno teste ön arka tekerlekler döndürülüyor yapay çukur ve tümsege girer çıkar gibi düşürülüp hoplatılıyor . ondan sonra one 2 tekeri havaya kadırıyorlar adam resmen barfiks çekiyor tekerleği tutan aksam sağlammı değilmi diye sanra arka tekerlekler içinde aynısı . benim araç orjinal çekil jantlı kağıda yazmış bijonlar görülemedi diye adamın yanına gidemiyorsun söylese açardım kapağı bijon varmı yokmu içinde bakardı çok saçma motorun seri numarsını bulamadım diye yazmış kağıda renonun kapağı var sölese gösterirdim. neyse sonra butun koltuklara asılıyo sallıyo sağlammı değilmi diye sonra farların önüne cihaz koyuyor olçum yapıyor benim sis farı ile kısalar ayarsızmış eğer uzunlardada problem olsaydı bir sonraki gün tekrar gelirdin dedi.Vizeyi aldım Allaha sükürler olsun. dün bir sendan megan gelmiş adam butun testleri geçmiş 1 tane reflektor var aracında 2 tane yok al yarın gel demiş . Kapının önünde satılıyor alıp geleyim demiş kabul etmemiş adma bugun tekrar sıraya girdi reflektoru gösterdi vizeden geçti böyle iyi çalışma mantıklarıda var .ben tentüdiyot tedavulden kalktı biliyorum dün birini tentürdiyot yok diye geçirmemiş vizden yani kusur bulmak istedikten sonra buluyorlar. + yangın tüpü olup vizeye gidecek arkadaşlar yangın tüpünün son kullanma tarihi geçti ise 7-9ytl ye dolum yaptırın tarih etikti olsun yoksa vizeden geri dönersiniz . 2 yıl rahatım artık saygılar.



_____________________________

2005 Megane II HB Dizel 1.5 8O Hp Dynamique Ateş Kırmızı
Megane 2 club üye araçları : http://forum.donanimhaber.com/m_27653731/mpage_1/key_//tm.htm#27653731http://forum.donanimhaber.com/m_27653731/mpage_1/key_//tm.htm#27653731




8710 Mesaj
17 Temmuz 2008; 17:55:16 


quote:

Orjinalden alıntı: n95master

herkese iyi günler bu sabah saat 6 da izmir bornovadaki tüv araç vize istasyonuna gittim gittiğimde bile sıra vardır 28. araç ben oldum saat 7:10 da 100 üzün üzerinde araç sıraya girdi güne 200-250 araça alıyor zaten saat 8 de full dolmuş oluyor. 110 ytl vize harcı benim 2 gün geçtigi için cezası ile 116 ytl ödedim .avrupada nasil araci oturtuyorlar dyno teste ön arka tekerlekler döndürülüyor yapay çukur ve tümsege girer çıkar gibi düşürülüp hoplatılıyor . ondan sonra one 2 tekeri havaya kadırıyorlar adam resmen barfiks çekiyor tekerleği tutan aksam sağlammı değilmi diye sanra arka tekerlekler içinde aynısı . benim araç orjinal çekil jantlı kağıda yazmış bijonlar görülemedi diye adamın yanına gidemiyorsun söylese açardım kapağı bijon varmı yokmu içinde bakardı çok saçma motorun seri numarsını bulamadım diye yazmış kağıda renonun kapağı var sölese gösterirdim. neyse sonra butun koltuklara asılıyo sallıyo sağlammı değilmi diye sonra farların önüne cihaz koyuyor olçum yapıyor benim sis farı ile kısalar ayarsızmış eğer uzunlardada problem olsaydı bir sonraki gün tekrar gelirdin dedi.Vizeyi aldım Allaha sükürler olsun. dün bir sendan megan gelmiş adam butun testleri geçmiş 1 tane reflektor var aracında 2 tane yok al yarın gel demiş . Kapının önünde satılıyor alıp geleyim demiş kabul etmemiş adma bugun tekrar sıraya girdi reflektoru gösterdi vizeden geçti böyle iyi çalışma mantıklarıda var .ben tentüdiyot tedavulden kalktı biliyorum dün birini tentürdiyot yok diye geçirmemiş vizden yani kusur bulmak istedikten sonra buluyorlar. + yangın tüpü olup vizeye gidecek arkadaşlar yangın tüpünün son kullanma tarihi geçti ise 7-9ytl ye dolum yaptırın tarih etikti olsun yoksa vizeden geri dönersiniz . 2 yıl rahatım artık saygılar.




yuh diyorum.

açikcasi kendimi tutamayip dalarim orda birine en iyi vize zamani ben goturmiyim araci


_____________________________

2013 Fiesta 1.5 titanium x


 
3878 Mesaj
17 Temmuz 2008; 19:50:39 


quote:

Orjinalden alıntı: ceyhunberber




yuh diyorum.

açikcasi kendimi tutamayip dalarim orda birine en iyi vize zamani ben goturmiyim araci


tam bunu okurken birsey iciyordum, burnumdan geliyordu nerdeyse alemsin valla.

n95master, paylasimin icin tesekkurler


_____________________________



823 Mesaj
17 Temmuz 2008; 20:11:52 

Ewet tüvtürk muayene istasyonlarına usta lık belgesi olan bilirkişiler aldı.İkidir duyuyorum motor numarası bulunamadı yazıyormuş kagıda .Çelik jant bijonu bulunamadı.Eee bijonsuz mu araçlarımız.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meganizm -- 17 Temmuz 2008; 20:13:36 >


_____________________________

2006 MEGANE II SEDAN DCİ SPORTWAY ANGORA BEJ


785 Mesaj
17 Temmuz 2008; 20:46:18 

dedim bijon yok nasıl duruyo belki eksik bijon vardır senin için diyo saçma saçma konuşuyırlar . şahinler doğanlar nasıl geçiyor anlamış değildim bir transit vardı eski adam 2. kere gelmişti sanırım motorla ilgili bir sıkıntı vardı .Adamlar sözde eğitim almışlar nasıl bilmiyor motor nerede kapağın altında dicem tama onu kaldırmaya yetkim yok diyo zaten kaldırsa döverim . de aracın alt takımında barfiks cekerek tepiniyo bişeyi koparıp koparmadığını ne bilicem alşağıda ne goruyorsa asılıyo adma vuruyo faln zaten ondna içeri almıyolar araç sahiplerini kesin 10 araç sahibinden 6 sı direk test yaoana dalar o şekilde kontrol ediliyo alt takım


_____________________________

2005 Megane II HB Dizel 1.5 8O Hp Dynamique Ateş Kırmızı
Megane 2 club üye araçları : http://forum.donanimhaber.com/m_27653731/mpage_1/key_//tm.htm#27653731http://forum.donanimhaber.com/m_27653731/mpage_1/key_//tm.htm#27653731




1041 Mesaj
17 Temmuz 2008; 21:32:44 

yoook daha neler yaa benim arabamda angel var kat iptali var son susturucu(egsoz var), 1 kat film var, ledli stop var, lastik ebatlarım kalın ee ben napcam giremicemmi vizede ses sistemide var onada karışıyolarmı kolçak yaptırdım ekstra orjinal donanım değil


_____________________________

İzmir / Karşıyaka.... 35½
Toyota Auris D4D


8710 Mesaj
17 Temmuz 2008; 21:34:46 


quote:

Orjinalden alıntı: Tacarsoy

yoook daha neler yaa benim arabamda angel var kat iptali var son susturucu(egsoz var), 1 kat film var, ledli stop var, lastik ebatlarım kalın ee ben napcam giremicemmi vizede ses sistemide var onada karışıyolarmı kolçak yaptırdım ekstra orjinal donanım değil


bittin sen tayfun hurdaya ver sen onu kiloya para alirsin


_____________________________

2013 Fiesta 1.5 titanium x


1041 Mesaj
17 Temmuz 2008; 21:43:55 

oldu o kadar para harcadık bide böle bişi çıktı yolu bulunur elbet


_____________________________

İzmir / Karşıyaka.... 35½
Toyota Auris D4D