Şimdi Ara

TÜV Türk -randevu sistemi hizmeti 22 ilde (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.178
Cevap
4
Favori
253.411
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu


    quote:

    Orjinalden alıntı: arda38

    xenon için far yıkama şart. yok ise hafif kusur araç muayeneden geçer, yükseklik ayarı şu ana kadar hiç öyle araç gelmediği için bilemiyecem fakat oda hafif kusur.


    Şart olan birşey hafif kusur olarak değerlendirilemez.O zaman şart olmaz.Xenon farlı araçta fark yıkama ve otomatik yükseklik ayarı kesinlikle olmalıdır.Ek şartları yerine getirmeyen hiçbir üretici ilgili bakanlıklardan onay alamaz.İlgili yönetmeliği araştırısanız bizde de var.Orjinal Xenon farlı araçların hepsinde bu donanım vardır,sadece sonradan takılan sanayi işi,Xenon farlarda yoktur.Ayrıca hemen hemen hepside mercekli farlıdır.Mercekli far belli tarihten önceki Xenon fara sahip araçlarda olmayabiliyor fakat ilave donanımları kesinlikle vardır.
    Kısacası verdiğiniz bilgide bir yanlışlık olmalı.Çünkü bu donanımlara sahip olmayan araç sahipleri muayeneden geçemediklerini de forumlda da geçemediği yazdı. ( var olan Ağır Kusur, Hafif Kusura döndü ise bilemem tabiki de)



    Nissan Gülan ile konuştum. Xenon farlı araç ithalatının aksesuarlara uygulanan yüksek ötv nedeniyle pahalıya geldiği bu nedenle xenonlu araç ithal etmediklerini, ancak kendi servislerinde taktıkları xenonun orjinal japonyada kullanılanan xenon olduğunu, otomatik yükseklik ayarının olduğunu, x-trailin hiçbir modelinde far yıkama bulunmadığını, far yıkama bulunmayan xenonlu aracların bir çok avrupa ülkesine ihraç edildiğini ve hiçbirinde sorun çıkmadığını söylediler. Avrupada sorun çıkarmayan far yıkamasız xenonların türkiyede de sorun olmayacağını, sonuçta tüv standartlarının avrupa kaynaklı olduğunu belirttiler.
    Benim içim hala rahat değil. Ciddi ciddi xenonları çıkartıp orjinal ampullerini taktırmayı düşünüyorum. Öte yandan avrupada far yıkamasız xenonlerın ithalatında nasıl sorun çıkmamış bunu da anlamak mümkün değil. Ayrıca xenon ile far yıkamanın neden birlikte olması gerektiğini de merak ediyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: telceker


    quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu


    quote:

    Orjinalden alıntı: arda38

    xenon için far yıkama şart. yok ise hafif kusur araç muayeneden geçer, yükseklik ayarı şu ana kadar hiç öyle araç gelmediği için bilemiyecem fakat oda hafif kusur.


    Şart olan birşey hafif kusur olarak değerlendirilemez.O zaman şart olmaz.Xenon farlı araçta fark yıkama ve otomatik yükseklik ayarı kesinlikle olmalıdır.Ek şartları yerine getirmeyen hiçbir üretici ilgili bakanlıklardan onay alamaz.İlgili yönetmeliği araştırısanız bizde de var.Orjinal Xenon farlı araçların hepsinde bu donanım vardır,sadece sonradan takılan sanayi işi,Xenon farlarda yoktur.Ayrıca hemen hemen hepside mercekli farlıdır.Mercekli far belli tarihten önceki Xenon fara sahip araçlarda olmayabiliyor fakat ilave donanımları kesinlikle vardır.
    Kısacası verdiğiniz bilgide bir yanlışlık olmalı.Çünkü bu donanımlara sahip olmayan araç sahipleri muayeneden geçemediklerini de forumlda da geçemediği yazdı. ( var olan Ağır Kusur, Hafif Kusura döndü ise bilemem tabiki de)



    Nissan Gülan ile konuştum. Xenon farlı araç ithalatının aksesuarlara uygulanan yüksek ötv nedeniyle pahalıya geldiği bu nedenle xenonlu araç ithal etmediklerini, ancak kendi servislerinde taktıkları xenonun orjinal japonyada kullanılanan xenon olduğunu, otomatik yükseklik ayarının olduğunu, x-trailin hiçbir modelinde far yıkama bulunmadığını, far yıkama bulunmayan xenonlu aracların bir çok avrupa ülkesine ihraç edildiğini ve hiçbirinde sorun çıkmadığını söylediler. Avrupada sorun çıkarmayan far yıkamasız xenonların türkiyede de sorun olmayacağını, sonuçta tüv standartlarının avrupa kaynaklı olduğunu belirttiler.
    Benim içim hala rahat değil. Ciddi ciddi xenonları çıkartıp orjinal ampullerini taktırmayı düşünüyorum. Öte yandan avrupada far yıkamasız xenonlerın ithalatında nasıl sorun çıkmamış bunu da anlamak mümkün değil. Ayrıca xenon ile far yıkamanın neden birlikte olması gerektiğini de merak ediyorum


    Bana sanki biraz atmışlar gibi geldi.Aksesuarın ÖTV si niye fazlaymış ki ?
    Xenon nu hangi yönetmeliğe göre yapıyorlar merak ettim doğrusu.Hangi siteye baksanız aynısını diyor.Far yükseklik + yıkama olacak.
    Ayrıca TÜV ün değil TÜRKİYE nin birçok standartı Avrupa standartının aynısı.

    TSE deki standart bu,parayla satıyor TSE, internetten bulan varsa okusun.

    AB nin aynısı olduğuna göre İngilizcesini buldum( ECE R 98 ).

    http://74.125.39.104/search?q=cache:r-5a6N0GHx8J:www.hella.com/hella-com-en/assets/media/Download_SpecialOE_B_LegalPrescriptions_2005_EN_HKG.pdf+%22ECE-R+98%22&hl=tr&ct=clnk&cd=11&gl=tr

    Bu da ECER-48, burada daha ayrıntılı görebilirsin.

    http://www.hella.com/hella-com-en/assets/media/Download_SpecialOE_B_LegalPrescriptions_2005_EN_HKG.pdf

    Burada İngilteredeki uygulamayı yazmış.

    http://www.dft.gov.uk/pgr/roadsafety/drs/hidheadlamps

    Kısacası; Kesin bir dille olmalı demiş.Bilmediğimiz bir standart çıktı ise GÜLAN bizimle paylaşsın diyeyim,öğrenmiş oluruz bizde

    Neden bu donanımlar var dersen, bu linkte ayrıntılı olarak yazmış ( ingilizce).Özetin özeti dersen,kirlenen fardaki, Xenon far halojen ampüle göre aydınlatması çok çok düşüyor.

    http://www.aaafoundation.org/pdf/HeadlightGlare.pdf




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu


    quote:

    Orjinalden alıntı: telceker


    quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu


    quote:

    Orjinalden alıntı: arda38

    xenon için far yıkama şart. yok ise hafif kusur araç muayeneden geçer, yükseklik ayarı şu ana kadar hiç öyle araç gelmediği için bilemiyecem fakat oda hafif kusur.


    Şart olan birşey hafif kusur olarak değerlendirilemez.O zaman şart olmaz.Xenon farlı araçta fark yıkama ve otomatik yükseklik ayarı kesinlikle olmalıdır.Ek şartları yerine getirmeyen hiçbir üretici ilgili bakanlıklardan onay alamaz.İlgili yönetmeliği araştırısanız bizde de var.Orjinal Xenon farlı araçların hepsinde bu donanım vardır,sadece sonradan takılan sanayi işi,Xenon farlarda yoktur.Ayrıca hemen hemen hepside mercekli farlıdır.Mercekli far belli tarihten önceki Xenon fara sahip araçlarda olmayabiliyor fakat ilave donanımları kesinlikle vardır.
    Kısacası verdiğiniz bilgide bir yanlışlık olmalı.Çünkü bu donanımlara sahip olmayan araç sahipleri muayeneden geçemediklerini de forumlda da geçemediği yazdı. ( var olan Ağır Kusur, Hafif Kusura döndü ise bilemem tabiki de)



    Nissan Gülan ile konuştum. Xenon farlı araç ithalatının aksesuarlara uygulanan yüksek ötv nedeniyle pahalıya geldiği bu nedenle xenonlu araç ithal etmediklerini, ancak kendi servislerinde taktıkları xenonun orjinal japonyada kullanılanan xenon olduğunu, otomatik yükseklik ayarının olduğunu, x-trailin hiçbir modelinde far yıkama bulunmadığını, far yıkama bulunmayan xenonlu aracların bir çok avrupa ülkesine ihraç edildiğini ve hiçbirinde sorun çıkmadığını söylediler. Avrupada sorun çıkarmayan far yıkamasız xenonların türkiyede de sorun olmayacağını, sonuçta tüv standartlarının avrupa kaynaklı olduğunu belirttiler.
    Benim içim hala rahat değil. Ciddi ciddi xenonları çıkartıp orjinal ampullerini taktırmayı düşünüyorum. Öte yandan avrupada far yıkamasız xenonlerın ithalatında nasıl sorun çıkmamış bunu da anlamak mümkün değil. Ayrıca xenon ile far yıkamanın neden birlikte olması gerektiğini de merak ediyorum


    Bana sanki biraz atmışlar gibi geldi.Aksesuarın ÖTV si niye fazlaymış ki ?
    Xenon nu hangi yönetmeliğe göre yapıyorlar merak ettim doğrusu.Hangi siteye baksanız aynısını diyor.Far yükseklik + yıkama olacak.
    Ayrıca TÜV ün değil TÜRKİYE nin birçok standartı Avrupa standartının aynısı.

    TSE deki standart bu,parayla satıyor TSE, internetten bulan varsa okusun.

    AB nin aynısı olduğuna göre İngilizcesini buldum( ECE R 98 ).

    http://74.125.39.104/search?q=cache:r-5a6N0GHx8J:www.hella.com/hella-com-en/assets/media/Download_SpecialOE_B_LegalPrescriptions_2005_EN_HKG.pdf+%22ECE-R+98%22&hl=tr&ct=clnk&cd=11&gl=tr

    Bu da ECER-48, burada daha ayrıntılı görebilirsin.

    http://www.hella.com/hella-com-en/assets/media/Download_SpecialOE_B_LegalPrescriptions_2005_EN_HKG.pdf

    Burada İngilteredeki uygulamayı yazmış.

    http://www.dft.gov.uk/pgr/roadsafety/drs/hidheadlamps

    Kısacası; Kesin bir dille olmalı demiş.Bilmediğimiz bir standart çıktı ise GÜLAN bizimle paylaşsın diyeyim,öğrenmiş oluruz bizde

    Neden bu donanımlar var dersen, bu linkte ayrıntılı olarak yazmış ( ingilizce).Özetin özeti dersen,kirlenen fardaki, Xenon far halojen ampüle göre aydınlatması çok çok düşüyor.

    http://www.aaafoundation.org/pdf/HeadlightGlare.pdf









    bu işin yönetmeliklerde ve tüzüklerde nasıl geçtiğini bilmiyorum . fakat bildiğim bir şey var xenon far yukarıda belirtildiği gibi noktasal ışık yayar farın az bi kısmı dahi çamur olsa veya kirlense far aydınlatmaz bu da yol güvenliğini tehlikeye sokar normal far kirlense bile etkilenmez Bu yüzden far yıkama şarttır




  • Yararlı bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim. Nissandan bana orjinal diye sattığı xenonu geri almasını isteyeceğim.
    Ayrıca bu kuruluşu muayenede kusurlu sayılan donanımı yeterince bilgilendirmeden orjinal diye sattığı için uyarmak lazım
  • Verdiğiniz kaynaklarda başka ilginç bilgiler de mevcut.
    tüm araçlarda motor çalıştırıldığında otomatik yanan, farlar yakılınca sönen gündüz lambalarının da zorunlu olduğu yazılı

    Sanırım bir kaç ithal marka dışında ülkemizde hiçbir araba bu standartı karşılamıyor
    Bu gidişle kimse ya arabasına muayene yaptıramayacak
    ya da ön kaputa standarta uygun yanan ekstra 2 lamba daha monte ettirecek







    Daytime Running Lights
    Attachment Authorized for all vehicle classes
    Quantity 2
    Colour White
    Mounting Height Min. 250 mm, max. 1,500 mm
    Mounting Width Max. 400 mm from outermost point of the vehicle width.
    Min. 600 mm between both daylight running lights, but
    min. 400 mm for vehicle widths of < 1,300 mm.
    Geometric Viewing
    Angle
    Horizontal ± 20°
    Vertical ± 10°
    Electric Circuit Automatic start-up when engine is started. The daylight
    running lights must turn off automatically when the headlight
    is switched on.
    Tell-Tale Mandatory




  • quote:

    Orjinalden alıntı: telceker

    Verdiğiniz kaynaklarda başka ilginç bilgiler de mevcut.
    tüm araçlarda motor çalıştırıldığında otomatik yanan, farlar yakılınca sönen gündüz lambalarının da zorunlu olduğu yazılı

    Sanırım bir kaç ithal marka dışında ülkemizde hiçbir araba bu standartı karşılamıyor
    Bu gidişle kimse ya arabasına muayene yaptıramayacak
    ya da ön kaputa standarta uygun yanan ekstra 2 lamba daha monte ettirecek







    Daytime Running Lights
    Attachment Authorized for all vehicle classes
    Quantity 2
    Colour White
    Mounting Height Min. 250 mm, max. 1,500 mm
    Mounting Width Max. 400 mm from outermost point of the vehicle width.
    Min. 600 mm between both daylight running lights, but
    min. 400 mm for vehicle widths of < 1,300 mm.
    Geometric Viewing
    Angle
    Horizontal ± 20°
    Vertical ± 10°
    Electric Circuit Automatic start-up when engine is started. The daylight
    running lights must turn off automatically when the headlight
    is switched on.
    Tell-Tale Mandatory



    kanunlar çıktığı günden itibaren geçerlidir.
    Örneğin (TÜRKİYE için)
    otomobillerde arka koltukta emniyet kemeri 1995 yılından itibaren zorunlu hale getirildi. buna göre biz A.M.U. lar 95 model yılı altı otomobillerin arka koltuklarında emniyet kemeri aramayız
    karayolları trafik kanununda belirtilen maddelerin dışında araca kusur veremeyiz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda38 -- 16 Kasım 2008; 23:35:52 >




  • Sayın uzmanım çamurluktaki hasarı görüyosunuzdur. üstüne araç renginde ince fırçayla rötuş da yaptırdık zaten boyasız kısım çok inceydi tamamen kapandı sorun teşkil eder mi?

     TÜV Türk -randevu sistemi hizmeti 22 ilde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 17 Kasım 2008; 2:02:19 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    Sayın uzmanım çamurluktaki hasarı görüyosunuzdur. üstüne araç renginde ince fırçayla rötuş da yaptırdık zaten boyasız kısım çok inceydi tamamen kapandı sorun teşkil eder mi?

     TÜV Türk -randevu sistemi hizmeti 22 ilde




    araçlarda boyoya bakılmaz kabortada çürük varmış önemli değil yalnız kaza anaında yayalar için bir sıkıntı oluşturmadığı sürece (kesici uc vs.) boyada önemli olan ruhsatta yazan renkle aracın rengi uyuşması lazım




  • kesici uç vb herhangi bir durum söz konusu bile değil. tuvtürk olarak güvenliksiz araçla gelmeyin diyorsunuz. güzel uygulama.

    peki bu ufacık, rötuşlu, pas vs bulunmayan göçükle hafif kusur alacak mıyım? alınan hafif kusurlar 2 sene sonra düzeltmeyi veya polis çevirmesinde problem teşkil eder mi? kısacası ilkyardım setinde olan eksikte hafif kusur ve bu bahaneyle ceza yiyen sürücüler olabiliyor. benim bu çamurlukta durum nasıl olur.

    birde şu çatlak içinde aynı şüphelerim var. onada görüş bildirirseniz çok sevinirim. sürücü tarafında fakat görüşümü filan engellemiyor. bu göçük ve çatlak ne olarak çıkar karşıma ve polisle problem yaşatır mı rapordaki hafif kusurlar? göçük hafif kusur mu alır?

    resim için link

    1http://img355.imageshack.us/my.php?image=2222oj6.jpg

    2http://img528.imageshack.us/my.php?image=3333eq6.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 17 Kasım 2008; 15:15:54 >




  • sayın uzman benim soru araya gitti sonar angel takılı arabada muayenede kusur sayılırmı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    kesici uç vb herhangi bir durum söz konusu bile değil. tuvtürk olarak güvenliksiz araçla gelmeyin diyorsunuz. güzel uygulama.

    peki bu ufacık, rötuşlu, pas vs bulunmayan göçükle hafif kusur alacak mıyım? alınan hafif kusurlar 2 sene sonra düzeltmeyi veya polis çevirmesinde problem teşkil eder mi? kısacası ilkyardım setinde olan eksikte hafif kusur ve bu bahaneyle ceza yiyen sürücüler olabiliyor. benim bu çamurlukta durum nasıl olur.

    birde şu çatlak içinde aynı şüphelerim var. onada görüş bildirirseniz çok sevinirim. sürücü tarafında fakat görüşümü filan engellemiyor. bu göçük ve çatlak ne olarak çıkar karşıma ve polisle problem yaşatır mı rapordaki hafif kusurlar? göçük hafif kusur mu alır?

    resim için link

    1http://img355.imageshack.us/my.php?image=2222oj6.jpg

    2http://img528.imageshack.us/my.php?image=3333eq6.jpg

    kusur teksinde kaborta ile ilgili hiç bir kusur yok. peki ne var derseniz: şase, karoseri, çamurluklar(görevini yerine getirmiyorsa veya teker sürtüyorsa), üst yapı montaj parçaları(tip onayı almamış parçalar, örneğin sonradan takılmış uygunsuz spoiler),
    yani kaportaya kesinlikle kusur yazılamaz tabi yol güvenliğini etkilemiyorsa tutupta kaputu olmayan veya tonponu olmayan bir araca kusur yazmamak hata olur, en önemli nokta kesici delici uç. bu konuda bir sıkıntı yok sanırım
    boya konusundada bir sorun olmaz fakat araç diyelimki beyaz renk ön kapılarıda mavi renk eğer ruhsatta renk olarak sadece beyaz geçiyorsa bu kusurdur çünkü araç rengi ruhsatla uyuşmuyor. bu tür durumların dışında vay pas varmış vay rutuş varmış diye kusur yazamayız.
    polisin ceza yazması konusunda net bir şey belli değil fakat tüm kusurlarınızı sonradanda olsa gidermeniz sizin faydanıza. ilk yardım çantası eksikmi yazıldı tamamlarsınız polis çevirdiği zaman gösterirsiniz ozaman da ceza yazamaz zaten kusurunuzu gidermişiniz

    sizin cam cam hafif kusur dur muayeneyi geçersiniz fakat mutlaka değiştirin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: zaom

    sayın uzman benim soru araya gitti sonar angel takılı arabada muayenede kusur sayılırmı?

    angel far hiç gelmedi yarın arkadaşlara sorarım, bildiğim kadarı ile angel far çalışma sistemi normal farla aynı eğer öyle ise sorun olamaz
  • teşekkür ederim cevaplar için. o halde anladığım şudur.

    resimde görünen şekliyle çamurlukta ki hasarın hiç bir önemi yok. (kesici delici değil, rötuş rengi araç rengiyle aynı) kusursuz.

    ön cam da hafif kusur yazılır demişsiniz. onu zaten değiştircem kasko var.

    camı deiştirince "kusursuz" geçebilen araçlardan birisi olacam desenize

    çok sevindim inş problem çıkmaz. Saygılar
  • Sayın uzman ben de akslarda boşluk konusu sorucaktım.Benim aracımın sağ aksında çok hafif boşluk var ancak aksların çalışması gayet düzgün direksiyonu tam sağ sol yapınca herhangi bir ötme ve körüklerinde sorun yok.Sadece kalkışlarda ayağı debriyajdan sert çekince vuruntu oluyor.Ben de önümüzdeki günlerde bu hafif boşluğu doldurtucam acaba muayeneye bir etkisi olur mu?Akstaki boşluk ağır kusur olarak mı değerlendiriliyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arda38


    quote:

    Orjinalden alıntı: zaom

    sayın uzman benim soru araya gitti sonar angel takılı arabada muayenede kusur sayılırmı?

    angel far hiç gelmedi yarın arkadaşlara sorarım, bildiğim kadarı ile angel far çalışma sistemi normal farla aynı eğer öyle ise sorun olamaz



    çalışma sistemi normal ama parklarda ledler ve angel halkaları yanıyor o yüzden kusur verilirmi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: olvne

    Sayın uzman ben de akslarda boşluk konusu sorucaktım.Benim aracımın sağ aksında çok hafif boşluk var ancak aksların çalışması gayet düzgün direksiyonu tam sağ sol yapınca herhangi bir ötme ve körüklerinde sorun yok.Sadece kalkışlarda ayağı debriyajdan sert çekince vuruntu oluyor.Ben de önümüzdeki günlerde bu hafif boşluğu doldurtucam acaba muayeneye bir etkisi olur mu?Akstaki boşluk ağır kusur olarak mı değerlendiriliyor?



    tahrik mili yani aks mili boşluğu ile ilgili bir kusur yok, tamir ettirmez isen maddi kaybın artar okadar. Tahrik mili toz körükleri ile ilgili kusur var patlak veya hasarlı ise hafif kusur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zaom


    quote:

    Orjinalden alıntı: arda38


    quote:

    Orjinalden alıntı: zaom

    sayın uzman benim soru araya gitti sonar angel takılı arabada muayenede kusur sayılırmı?

    angel far hiç gelmedi yarın arkadaşlara sorarım, bildiğim kadarı ile angel far çalışma sistemi normal farla aynı eğer öyle ise sorun olamaz



    çalışma sistemi normal ama parklarda ledler ve angel halkaları yanıyor o yüzden kusur verilirmi?


    audi deki ledler veya bmw deki gibi halka şeklinde ise sorun çıkmaz. tüm farlar görevini yerine getiriyor uzun farlar normal yanıyor ve far yönleri ayarlı ise renkleride beyaz olduktan sonra hiç bir sorun çıkmaz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: arda38


    quote:

    Orjinalden alıntı: zaom


    quote:

    Orjinalden alıntı: arda38


    quote:

    Orjinalden alıntı: zaom

    sayın uzman benim soru araya gitti sonar angel takılı arabada muayenede kusur sayılırmı?

    angel far hiç gelmedi yarın arkadaşlara sorarım, bildiğim kadarı ile angel far çalışma sistemi normal farla aynı eğer öyle ise sorun olamaz



    çalışma sistemi normal ama parklarda ledler ve angel halkaları yanıyor o yüzden kusur verilirmi?


    audi deki ledler veya bmw deki gibi halka şeklinde ise sorun çıkmaz. tüm farlar görevini yerine getiriyor uzun farlar normal yanıyor ve far yönleri ayarlı ise renkleride beyaz olduktan sonra hiç bir sorun çıkmaz.




    uzun ve kısa farlar normal sarı yanıyor halojen ampül ve yükseklik ayarlı . ama ledler ve halkalar mavi beyaz arası renkte yanıyor.




  • uzun ve kısa farlar normal sarı yanıyor halojen ampül ve yükseklik ayarlı . ama ledler ve halkalar mavi beyaz arası renkte yanıyor.




    fazla sorun etmeyin problem olmaz olsa bile fazla sıkıntı yaşamazsınız
  • Arkadaşlar 2005 model araç aldım. tüp taktıracağız. Lastikler 2004 yılının 49. haftasında üretilmiş. Bu lastikleri değiştir derler mi bana? Yoksa diş derinliğine ve balona mı bakıyorlar sadece lastikte? Lastikler gayet iyi durumda.
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.