Şimdi Ara

BASARSOFT Haritaları ve Guncel Basarsoft Haberleri (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
9.969
Cevap
99
Favori
1.000.382
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 27,589,218 byte uzunlugundaki Turkey 2008.07 080903 (igo8) haritası hakkında iki tespit yapacağım:
    (1) Daha önceden bildirmiştim, 2008.04 haritasında, Tandogan meydanında ciddi bir hata vardı. Anıt caddesinden sola dönüşe(De Gaul Meydanına) izin veriyordu. Ama aslında sola dönüş yasaktır.
     BASARSOFT Haritaları ve Guncel Basarsoft Haberleri


    2008.07 haritasına bakınca bu hatanın sebebini anladım, çünkü bu kavşakta harita sağa dönüş (Gazi Mustafa Kemal Blv)yasak sanıyor. Bakın, hemen oracıktan sağa döndürmek için yolu 1 km dolaştırıyor.
     BASARSOFT Haritaları ve Guncel Basarsoft Haberleri


    (2) Bir diğer tespit, haritayı kullananlar için bir uyarı. Tabi haritanın neden böyle yapıldığı da burada tartışılabilir. Ahlatlıbel kavşağında İncek'ten, Oran'a (veya Beşevler yönüne) gitmek isterseniz, o tarihte köprü yıkılıp yenisi yapılmakta olduğu için trafik önce Gölbaşına doğru gidip sonra U dönüşü yapılacak şekilde veriliyordu. Şu anda bu köprü yapılmış olduğu için, haritanın o kısmı yanlış gözüküyor. Resmini aşağıda verdim.
     BASARSOFT Haritaları ve Guncel Basarsoft Haberleri


    Tartışılabilecek olan şey, bu forumda bazı durumlarda olduğunu gördüğümüz şekilde (Mio C520 kullanıcıları gibi), parasını verdiğiniz halde haritayı 1 sene update edemeyeceğiniz durumlar olabiliyor. Ankara'da köprü ve kavşakların 1-2 ay içinde bitirildiğini bildiğimiz halde, neden haritayı köprü hiç yıkılmamış gibi yapmadığımız. 3 ay güncel kalabilmek için değer mi acaba? Lisanslı harita kullanımına teşvik ediyoruz diye düşünebiliriz ama gerçekten, bazen harita aylarca güncellenemiyor. O yolu bilmeyen birisi o kavşakta Gölbaşına doğru dönerse, Oran (veya Kızılay)'a dönene kadar kimbilir yolda neler söyler ?
    Robot mantığıyla düşünürsek, harita hazırlandığı tarihte yol böyleydi, ve köprünün bitirileceği garantisi yoktu. Ama yakında seçim olduğunu düşünürsek, köprünün çabucak biteceği belliydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Asus535 -- 8 Aralık 2008; 1:48:34 >




  • efendim hatalar kadar takdirleri de söylemek lazım :) bayram başında ailem istanbula geldi... şuraya gidelim dediklerinde, tanıdıklar yemeğe davet ettiklerinde hop diye adresi yada mekan ismini girdim navigoya yüklü sygic'e... yolda sağa dönün sola dönün tariflerini babam çok takdir etti... bu kız olmadan yola çıkma diyo

    tüm ekibe tekrar teşekkürler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Asus535

    27,589,218 byte uzunlugundaki Turkey 2008.07 080903 (igo8) haritası hakkında iki tespit yapacağım:
    (1) Daha önceden bildirmiştim, 2008.04 haritasında, Tandogan meydanında ciddi bir hata vardı. Anıt caddesinden sola dönüşe(De Gaul Meydanına) izin veriyordu. Ama aslında sola dönüş yasaktır.

    2008.07 haritasına bakınca bu hatanın sebebini anladım, çünkü bu kavşakta harita sağa dönüş (Gazi Mustafa Kemal Blv)yasak sanıyor. Bakın, hemen oracıktan sağa döndürmek için yolu 1 km dolaştırıyor.

    (2) Bir diğer tespit, haritayı kullananlar için bir uyarı. Tabi haritanın neden böyle yapıldığı da burada tartışılabilir. Ahlatlıbel kavşağında İncek'ten, Oran'a (veya Beşevler yönüne) gitmek isterseniz, o tarihte köprü yıkılıp yenisi yapılmakta olduğu için trafik önce Gölbaşına doğru gidip sonra U dönüşü yapılacak şekilde veriliyordu. Şu anda bu köprü yapılmış olduğu için, haritanın o kısmı yanlış gözüküyor. Resmini aşağıda verdim.

    Tartışılabilecek olan şey, bu forumda bazı durumlarda olduğunu gördüğümüz şekilde (Mio C520 kullanıcıları gibi), parasını verdiğiniz halde haritayı 1 sene update edemeyeceğiniz durumlar olabiliyor. Ankara'da köprü ve kavşakların 1-2 ay içinde bitirildiğini bildiğimiz halde, neden haritayı köprü hiç yıkılmamış gibi yapmadığımız. 3 ay güncel kalabilmek için değer mi acaba? Lisanslı harita kullanımına teşvik ediyoruz diye düşünebiliriz ama gerçekten, bazen harita aylarca güncellenemiyor. O yolu bilmeyen birisi o kavşakta Gölbaşına doğru dönerse, Oran (veya Kızılay)'a dönene kadar kimbilir yolda neler söyler ?
    Robot mantığıyla düşünürsek, harita hazırlandığı tarihte yol böyleydi, ve köprünün bitirileceği garantisi yoktu. Ama yakında seçim olduğunu düşünürsek, köprünün çabucak biteceği belliydi.




    Merhaba

    Benim işim değil ama teknik olarak bir cümleniz hatalı.

    Öncelikle haritalar o yol navigasyon'a uygun olmadan (çünki biten yoldan veri toplanır) yapılmaz,yada zaten bitecek ekleyelim ile yapamazlar.O yol bitse bile açılışın resmi olarak bildirilmiş olması gerekir.Sonra Sn. Başbakanın aylar önce açılışını yaptığı ama hala pistin olmadığı havaalanı hikayesi gibi olur mazallah.Yada adı unutulmaya başlayanlar gibi.

    Gerçi bu işin başı Alim bey ve emektar ekibi,bayramda bile çalıştıklarını biliyorum en azından.O nedenle bu süreci belki kendi daha detaylı yazar.Ama zamanlar ve süreler belli bir programa uymak zorunda.

    Size en azından tarih vs. vermeden 1-2 örnek vereyim fikriniz olsun...

     BASARSOFT Haritaları ve Guncel Basarsoft Haberleri


     BASARSOFT Haritaları ve Guncel Basarsoft Haberleri


    Daha çoook biten yerler var,yada asfaltı bitmiş ama hala açılmamış.Sadece zamanlar ve uylması gereken süreler

    Kolay gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gps.navigation -- 11 Aralık 2008; 12:26:37 >




  • 2008.10 datası gelmeyecekmi yoksa direk 2009.01 mi çıkacak artık ilçelere de girin
  • http://www.kgm.gov.tr/fr5.asp?tt=0705

    Yukarıdaki linkte proje detayları verilen yolun bir bölümü çift şeritli olarak kullanıma açılmış. İstanbuldan gelişe göre Vezirhan çıkışından Bilecik'in istasyon mahallesine kadar olan ve projede 50 ile başlayıp 30 ile biten bölümü meşhur Gülümbe rampasını devre dışı bırakacak şekilde kullanımda. Kazaların olduğu ve tırmanmanın oldukça yorucu ve zaman kaybı yaşattığı bu 20 km lik güzergahta bile enaz 10 dk zamandan tasarruf sağlanmış gözüküyor.

    Kısmen tamamlanan yolları haritalarınızda görmek dileğiyle...
  • Selamlar,

    2008/10 datasi gelecek. su an dahili testlerini yapiyoruz.
    POI'lerde bazi duzeltmeler yapiyoruz.. Sanirim yilbasindan once resmi release yapilmis olur.
    Yeni gelen yerler nereler mi?.. evet ilceler de var.. epey cok ilce var.. izmir'de bursa'da ... ekipler 3 aydir bu iki ilde ve ilcelerinde calisiyor....
    Ama hala yol insaati devam eden yerler var.. Malum bir de yerel secimler geliyor.. isimiz epey zor..

    Bu arada, 2009/1 degil, 2009/2 datasi gelecek.. biraz degisiklikler var data teslim tarihlerinde.. data release sayisi 4 ama tarihlerde oynama var.. 3 e dusse cok cok iyi olacakti.. ama olmadi.. bakalim..


    Saygilar.

    Alim K.
    quote:

    Orjinalden alıntı: MAS207

    2008.10 datası gelmeyecekmi yoksa direk 2009.01 mi çıkacak artık ilçelere de girin




  • Selamlar,

    GPS.Navigation'in da belirttigi gibi.. haritalarin 2-3 ay sonraki durumuna gore navigasyon datasi release etmek pek mantikli degil. Bunu deneyerekte gorduk. soyle ki;
    hatirlayanlariniz vardir. Ankara'da Ataturk bulvari'nda insaatlar vardi gecen yil.. Tunus caddesinden yukari dogru gelip, saga isbankasi (simdi bddk oldu) nin oradan ataturk caddesine katilmak mumkun degildi bizim veride bu yol acilir bir sure sonra diye acikti.. fakat orada bir konsolosluk vb. sorunu yuzunden o yol 6 aydan fazla kapali kaldi ve bizim haritada acik gorunuyordu ve insanlarin sinirini bozuyordu.. (bende dahil!) dolayisi ile bundan sonra sonraki durumunu degil, harita ciktigindaki durumunu vermeye basladik.. iyi de yapmisiz.. bilenler bilir, izmir cigli'de yollar kaziliyor, alt ust gecitler, tuneller var.. hala bitmedi.. ben 2008/10 haritasi ile foca'dan cigli'de bir arkadasimin evine rota verdim.. ve beni gecici duzenlemelere gore hareket ederek gayet rahat bir sekilde getirdi adrese... eh 2 ay sonra soyle olacak diye duzeltmeleri simdiden islesek.... olmayacakti boyle.. dolayisi ile biz simdilik bu yonde tavrimizi mevcut hali haritaya isleyerek koyuyoruz.. Kullanicimiz artik kendi bilecek, haritanin release tarihine bakacak, insaatlara bakacak.. ona gore biraz kendine gore yorum katacak...

    Resmi guncellemelerinizi alip, haritalarinizi arsivleyin derim.. boylece eger geri gitmeniz gerekirse eski haritaya da bakabilirsiniz..

    Saygilarimla,

    Alim K.

    quote:

    Orjinalden alıntı: gps.navigation

    quote:

    Orjinalden alıntı: Asus535

    27,589,218 byte uzunlugundaki Turkey 2008.07 080903 (igo8) haritası hakkında iki tespit yapacağım:
    (1) Daha önceden bildirmiştim, 2008.04 haritasında, Tandogan meydanında ciddi bir hata vardı. Anıt caddesinden sola dönüşe(De Gaul Meydanına) izin veriyordu. Ama aslında sola dönüş yasaktır.

    2008.07 haritasına bakınca bu hatanın sebebini anladım, çünkü bu kavşakta harita sağa dönüş (Gazi Mustafa Kemal Blv)yasak sanıyor. Bakın, hemen oracıktan sağa döndürmek için yolu 1 km dolaştırıyor.

    (2) Bir diğer tespit, haritayı kullananlar için bir uyarı. Tabi haritanın neden böyle yapıldığı da burada tartışılabilir. Ahlatlıbel kavşağında İncek'ten, Oran'a (veya Beşevler yönüne) gitmek isterseniz, o tarihte köprü yıkılıp yenisi yapılmakta olduğu için trafik önce Gölbaşına doğru gidip sonra U dönüşü yapılacak şekilde veriliyordu. Şu anda bu köprü yapılmış olduğu için, haritanın o kısmı yanlış gözüküyor. Resmini aşağıda verdim.

    Tartışılabilecek olan şey, bu forumda bazı durumlarda olduğunu gördüğümüz şekilde (Mio C520 kullanıcıları gibi), parasını verdiğiniz halde haritayı 1 sene update edemeyeceğiniz durumlar olabiliyor. Ankara'da köprü ve kavşakların 1-2 ay içinde bitirildiğini bildiğimiz halde, neden haritayı köprü hiç yıkılmamış gibi yapmadığımız. 3 ay güncel kalabilmek için değer mi acaba? Lisanslı harita kullanımına teşvik ediyoruz diye düşünebiliriz ama gerçekten, bazen harita aylarca güncellenemiyor. O yolu bilmeyen birisi o kavşakta Gölbaşına doğru dönerse, Oran (veya Kızılay)'a dönene kadar kimbilir yolda neler söyler ?
    Robot mantığıyla düşünürsek, harita hazırlandığı tarihte yol böyleydi, ve köprünün bitirileceği garantisi yoktu. Ama yakında seçim olduğunu düşünürsek, köprünün çabucak biteceği belliydi.




    Merhaba

    Benim işim değil ama teknik olarak bir cümleniz hatalı.

    Öncelikle haritalar o yol navigasyon'a uygun olmadan (çünki biten yoldan veri toplanır) yapılmaz,yada zaten bitecek ekleyelim ile yapamazlar.O yol bitse bile açılışın resmi olarak bildirilmiş olması gerekir.Sonra Sn. Başbakanın aylar önce açılışını yaptığı ama hala pistin olmadığı havaalanı hikayesi gibi olur mazallah.Yada adı unutulmaya başlayanlar gibi.

    Gerçi bu işin başı Alim bey ve emektar ekibi,bayramda bile çalıştıklarını biliyorum en azından.O nedenle bu süreci belki kendi daha detaylı yazar.Ama zamanlar ve süreler belli bir programa uymak zorunda.

    Size en azından tarih vs. vermeden 1-2 örnek vereyim fikriniz olsun...

     BASARSOFT Haritaları ve Guncel Basarsoft Haberleri


     BASARSOFT Haritaları ve Guncel Basarsoft Haberleri


    Daha çoook biten yerler var,yada asfaltı bitmiş ama hala açılmamış.Sadece zamanlar ve uylması gereken süreler

    Kolay gelsin




  • Ben YE-G 708 ile ilgili bir sorunumu dile getirmek istiyorum. Dil olarak Türkçe dışında bir dil seçiyorum. Doğal olarak kapanıp açılıyor, ancak seçtiğim dil yerine herşeye Türkçe olarak devam ediyor. Neden?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tunchockey

    Ben YE-G 708 ile ilgili bir sorunumu dile getirmek istiyorum. Dil olarak Türkçe dışında bir dil seçiyorum. Doğal olarak kapanıp açılıyor, ancak seçtiğim dil yerine herşeye Türkçe olarak devam ediyor. Neden?


    Sorununuz için destek sitesinihttp://www.turkeyforum.com/satforum/forumdisplay.php?f=325 yada navi@next.com.tr adresine yazınız (bu adres zaten cihazda mevcuttur) Ayrıcawww.nextnavigasyon.com sitesine cihazınızı kayıt edin ve yazılım sürümünüz elinizdeki cihazla aynımı onada bakın.

    Sanırımwww.nextnavigasyon.com sitesinde Destek-Sık Sorulan sorular kısmında olan Gece/Gündüz geçişi ile alakalı dosyayı kullanırsanız bu sorununuz düzelir.Ama galiba sizin yazılımınız son değil,bir kontrol edin.

    Kolay gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gps.navigation -- 14 Aralık 2008; 21:48:23 >




  • mio c520 cihazımda hala ağustos 2007 haritası kullanmak zorunda olduğumdan gözüm yaşlı takip ediyorum bu güncellemeleri (02.2009 datası falan çok uzak şeyler)
  • hakkaten bu mio c520 ye igo falan kuramıyor muyuz ya illa mio ya mı bağlıyız? windows ce olması lazım.
  • TMC desteği Türkiye'de ne zaman mevcut olacak? Şu haliyle IGO istanbul içinde gideceğiniz yere göre gece değilse pek elverişli rotalar çıkarmıyor.

    Ya da IBB Trafik programının IGO ile uyumlu çalışması için bir yol var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Porster -- 15 Aralık 2008; 14:17:39 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Porster

    TMC desteği Türkiye'de ne zaman mevcut olacak? Şu haliyle IGO istanbul içinde gideceğiniz yere göre gece değilse pek elverişli rotalar çıkarmıyor.

    Ya da IBB Trafik programının IGO ile uyumlu çalışması için bir yol var mı?



    TMC için en az 3-4 sene lazım,çünki sadece veriyi aktarmak değil öncelikle FM radyoların yasal olmaları lazım malum şu an tüm frekanslar korsan yayın diye görünüyor.

    Elverişli derken demekki gideceğiniz yeri biliyorsunuz oysa navigasyon cihazları bilmediğiniz yere gitmek için tasarlanmışlardır.Eğer bildiğiniz yere bu cihazlar ile giderseniz ve sizin benimsediğiniz yer haricinde giderse cihaza (aslında yazılıma) kusur bulabilirsiniz.

    Şöyle düşünün...bilmediğiniz bir ildesiniz ve bir yere gideceksiniz,o zaman elverişli olduğunu bilemezsiniz ama gidersiniz

    IBB ile igo uyumu olmaz,çünki IBB bu veriyi GPRS üzerinden sağlıyor.Oysa iGO bu veriyi TMC üzerinden algılıyor.

    Kolay gelsin




  • Konya'da önemli arterlerden olan Hilmi Nalçacı Cd. ne (ki ortasından tramvay gider) bu caddeyi dikey kesen yollardan doğrudan katılım mümkün değil. Yapılan trafik düzenlemesi ile Nalçacı Cd'sini kesen yoldan gelip bu bölünmüş caddenin bir yönünü geçip diğer yönüne (bulvarın orta tretuavardan sonraki kısmına) katılamıyorsunuz. Caddeyi tamamen geçip, yan sokağa girip, yonca kavşak gibi bir müddet caddeye paralel gidip sonra caddeye yandan bağlanıyorsunuz. Ancak elbette Igo haritası (2008.07) cart diye sizi kavşağa sokup caddeye bağlıyor. Bunu da düzeltir misiniz?

    Bir de genel olarak POI'lere fırınların eklenmesini öneriyorum. Özellikle İstanbul'da simit fırını arayıp bulmak çok keyifli olurdu. Fırınlar pek öyle kolay kolay yer değiştiren işletmeler de değil ve bir çok kişi tarafından adres tarifinde de kullanılıyor. Karadenizli hemşerilerim sağolsun. :))




  • Selamlar Muammer3,

    bu kadar hassas tarifiniz icin tesekkurler. data ekibimize bu bilgiyi iletiriz. Ama konya'da ana arterleri 2008/10 verisinde (sadece ana arterleri yaptik tum ili degil) duzelltik diye biliyorum.

    Firinlara gelince.. : haklisiniz bir cok yerde adres tarifinde firinlar kullaniliyor, kolay da degistirmiyorlar yerlerini cunku binada baya bir degisiklik yaparak firin olusuyor.. Simdi surece bu verileri ekleyebilir miyiz bilmiyorum, fakat yakinda kamera temin ederek saha calismalarina basliyoruz. Bu kamerada, sahada cok hizli dolasip, ofiste verileri isliyorsunuz.. boylece firindi.. cicekciydi.. simdi toplamadigimiz bir cok veriyi kolaylikla toplayabiliyor olacagiz.. Ama yine de karar data ekibimizde ... ve sisteme ne zaman dahil olur.. net bir bilgi verebilmek zor...

    Saygilarimla,

    Alim Kucukpehlivan


    quote:

    Orjinalden alıntı: MUAMMER3

    Konya'da önemli arterlerden olan Hilmi Nalçacı Cd. ne (ki ortasından tramvay gider) bu caddeyi dikey kesen yollardan doğrudan katılım mümkün değil. Yapılan trafik düzenlemesi ile Nalçacı Cd'sini kesen yoldan gelip bu bölünmüş caddenin bir yönünü geçip diğer yönüne (bulvarın orta tretuavardan sonraki kısmına) katılamıyorsunuz. Caddeyi tamamen geçip, yan sokağa girip, yonca kavşak gibi bir müddet caddeye paralel gidip sonra caddeye yandan bağlanıyorsunuz. Ancak elbette Igo haritası (2008.07) cart diye sizi kavşağa sokup caddeye bağlıyor. Bunu da düzeltir misiniz?

    Bir de genel olarak POI'lere fırınların eklenmesini öneriyorum. Özellikle İstanbul'da simit fırını arayıp bulmak çok keyifli olurdu. Fırınlar pek öyle kolay kolay yer değiştiren işletmeler de değil ve bir çok kişi tarafından adres tarifinde de kullanılıyor. Karadenizli hemşerilerim sağolsun. :))




  • Ya o data ekibiniz zaten kafadan o fırınların önünde durup taze sıcak ekmek, simit, poğaça falan alıyordur. Herhalde bu nedenle datada yer almıyorlar zaten. Bir noktada bu kadar uzun kaldıkları belli olmasın diye track kaydından o kısmı siliyorlar herhalde :)
  • 2008.07 haritasi var sanirim bende ve Okmeydani Agiz ve dis hastaliklari hastanesinin arkasindaki sokaga gecen gitmem gerekti sokagin adi Funya sokak imis ... ben haritada bulamadim navigasyonsuz gittim hali ile ... sokagin adi haritada Fulya sokak olarak geciyor ...
  • MErhaba
    Next YE-G 708 ile birlikte Başarsoft 2008-7 haritası kullanıyorum. Yaşadığım yer olmasada tatilleder gittiğim memleketim olan Ç.kale Biga ilçesi haritada yok. Bu bölgede bölünmüş yol olan yolun tamamı çift yön olarak göründüğünden dönüşlerde büyük sorunlar çıkabilir.
    Biga yeni haritada yer alacak mı diye sorsam fazla mı detaya kaçar acaba?

    Birde hız kameraları hakkında bilgi almak istiyorum. Cihazda kayıtlı olan kaç tane hız kamerası var?
  • 1. paragrafı sanrım Alim bey yanıtlar.

    2. sorunuza ben yanıt vereyim.Haritada hız kameraları kayıtlı değil,çünki Türkiye'de resmi olarak veriye girmek yasak.O nedenle ya siz gireceksiniz,yada paylaşım yapanlardan alacaksınız.Bir kaç yerde görmüştüm bunları paylaşanları.Aslında belli bir sistemle yapılsa herkes faydalanabilir.

    Kolay gelsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gps.navigation

    1. paragrafı sanrım Alim bey yanıtlar.

    2. sorunuza ben yanıt vereyim.Haritada hız kameraları kayıtlı değil,çünki Türkiye'de resmi olarak veriye girmek yasak.O nedenle ya siz gireceksiniz,yada paylaşım yapanlardan alacaksınız.Bir kaç yerde görmüştüm bunları paylaşanları.Aslında belli bir sistemle yapılsa herkes faydalanabilir.

    Kolay gelsin

    Yani Türkiye'de sahip olduğumuz navigasyondaki hız kameralarını göstermeyi aktif hale getirdiğimizde bu suç mudur?
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.