Focus TDCI CVT şanzıman sorunu yaşayan var mı?
61 Cevap20541 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
12 Mesaj
9 Haziran 2008; 3:11:23 

Çok beğenerek, çok severek aldığım Focus TDCI Ghia CVT şanzıman aracımın ilk andan beri çıkardığı küçük sorunları görmezden geldim.
Koltuk kumaşının gevşemesi
Yol bilgisayarı ekranının arada bozulması; kapatıp açınca kontağı düzelmesi
Takır tukur gürültüler (duymamayı öğrenerek hallettim)
Kaput kilidinin bozulması
Turbo hortumunun çatlaması
Merkezi kilit sisteminin bozulması
Koltuğu ayarlayan elektrikli sistemin bozulmasıu
Durup dururken servis ışığının yanması
Yakıt seviyesini gösteren ibrenin doğru çalışmaması
Silecek motorunun bozulması vb.
Hepsini basit, herkesin başına gelebilecek talihsizlikler olarak değerlendirip, arabamdan keyif almaya devam ettim.
Sonra bir gün arabamı çalıştırıp, hareket etmek istediğimde, gitmedi.
Otomatik vitesi D'ye al yok, R'ye al yok.
Bilgisayar gibi, kapatıp açarsam düzelir ümidiyle, defalarca arabayı tekrar çalıştırdım, yok.
Servise haber verdim, gelip götürdüler.
Şanzıman bitmiş dediler.
Nasıl biter?
Arabayı sakin kullanan, sıkıştırmayan bir kullanıcıyım.
Şanzıman bitmesi nedir 2 yaşındaki arabada.
Sonra Ford'da çalışan arkadaşlardan öğrendim ki, dizel araçlarda CVT şanzıman Ford'un başına bela olmuş.
1600 cc'de olmuyormuş CVT ve Ford artık CVT şanzımandan vazgeçmiş Focus'larda, yani artık üretimi yok.
Bir süre sonra hepsi arıza veriyormuş.
Zaten öyle olmsa aynı segmentte üretilen, özellikleri aynı olan Volvo S40'ta dizelde kullanılırdı CVT şanzıman, kullanmadıklarına göre bir nedeni varmış.
Bu kez soğudum arabadan.
Araba yapıldı, ya da yapılır gibi oldu.
Şanzıman değişmemiş tamir edilmiş.
Çok geçmeden, seyir halindeyken arabanın titrediğini, ben frene bastığımda arabanın kendince birkaç saniye gaz verdiğini, ben frene basmaya devam edince stop ettiğini gördüm ve anladım ki otomatik vitesli araç da stop ediyormuş:)
Şanzımanın değişmesi lazımmış.
Değişse ne olur, 1600 motora CVT şanzıman uymuyorsa yine bozulur, yine bozulur.
Yol tutuşu iyi olsa da, virajlarda harika olsa da ben soğudum.
Garanti süresini sürekli uzatarak, her bozulduğunda şanzımanı değiştirim herhalde.
Çünkü 10 yıl boyunca dayanıklı tüketim mallarında yedek parça bulundurmak zorunlu.
Aynı arıza kısa süre içerisinde tekrarlarsa (Bu süre birkaç ay sanırım) tüketici hakları gereği, yeni bir araç vermek durumundalar.
Tabii, yasalar kağıt üzerinde geçerli değilse.
Yeni araba alacağım ve bu kesinlikle Ford olmayacak.
Bu aracı da satmadan elimde tutup, aynı arızanın tekrarlayacağını bildiğimden, hukuksal olarak hakkımı sonuna kadar arayacağım.
Merak ettiğim aranızda, benzeri ya da farklı şekilde CVT şanzıman sorunu yaşayan var mı?




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zeyden -- 9 Haziran 2008; 3:12:53 >


_____________________________



 
2582 Mesaj
9 Haziran 2008; 11:55:27 

Selamlar,

Bende sizin gibi, 2004 de aldığım 2005 model c-max trend diesel aracımda pek çok konudan sizinkiyle benzerlerde var, problem yaşadım, bir çoğunu 2+1 garanti sürecinde kimi zaman tabiri ile ite kaka da olsa değiştirmeyi başardım.
Garanti bitti ve garanti süreci içinde çözemedikleri bir sorunu, garanti bittikten sonra nedenini tespit ettikleri için, şimdi garanti bitti diye benden bedelin ilk olarak %30 sonra %40 noterden 1. ihtarı gönderince %50 olarak teklif ettiler. Vaktim olsa sonuna kadar uğraşıcam, zira işin parasında pulunda da değilim, ama iş tutumları çok yanlış. Malesef bu tüm firmalarda da var, yanlız Ford Otosanda değil.

Sizin cvt konusu aslında Ford işinde kanayan yara gibi, amerika ohaio daki ZF ile ortak tesis kapandı. Bu ürünleri tamir Otosan burda ekip oluşturdu. Bozukları revize edip tekrar veriyorlar. Aslında bu tür cvt şikayeti olanların toplanıp yazılı olarak haklarını aramaları çok etkili olur ama bu iş organizasyon işi , otosanda bunu bildiği için çok da üstünde durmuyor herhalde. Yoksa bu cvt den ben bu forumda 4-5 tane şikayetçi okumuştum.

Ben önümüzdeki hafta ford müşteri hizmetleri müdürünü samandırada ziyaret etmeyi düşünüyorum.

Gelişmeleri yazarsanız bizde haberdar oluruz.Kolay gelsin.


_____________________________

i7 3820 + THERMALTAKE FRIO ADVANCED (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 240GB SANDISK EXTREME SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 24" BENQ E2420 HD HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 2TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2005 C-MAX TREND TDCI + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE


 
1207 Mesaj
9 Haziran 2008; 17:57:18 

Geçmiş olsun dostum. Benim endişe duyduğum CVT arızası seninde başına gelmiş. Aynı araçtan bende de vardı 2006 model, bu korkularım yüzünden nisan ayında satarak kurtulmuştum.(Bende her hangi bir CVT arızası yoktu, ancak olası sorunlardan tırsmıştım doğrusu) . İflah olmaz bir otomatik vites tutkunu olduğum için bu kez Honda Civic otomatik (CVT değil) aldım.

Bu CVT olayı gerçekten Fordun kanayan yarası durumunda. Zaten kendisinin CVT den vazgeçmesi beni işkillendirmişti, seninkine benzeyen sorunları duydukça huzursuzlanıyordum. En sonunda satmaya karar verdim ve sattım. Bir kullanıcı arkadaşımıza 19.000 Tl (evet ondokuzbin TL) fatura çıkarmışlar utanmadan.Bunu forumda yazan bir arkadaştan duymuştum ve sinir katsayım yükselmişti. O dakika satma kararı almıştım. Ki benim sattığım anda + 2 yıl ek garantim vardı, buna rağmen satma kararı oluşmuştu.

Zaten bu CVT lerin tamiri pek olanaklı değilmiş, genelde komple değiştirilirmiş. Servislerdede bundan anlayan bir ekip yok, arızalı şanzımanları Otosan bünyesinde kurdukları bir merkeze göndererek çözüyorlarmış. Oysa CVT kullanan diğer markalarda (Ör. Honda Jazz-City) Audi vb. böyle sorun duymadık.Demekki sorun Ford'a bu CVT yi temin eden yan sanayi kuruluşunun sorunlu imalatında. Zaten Ford da bu işbirliğini bitirmiş.

Özetle; geçmiş olsun ve mücadelende şimdiden sana kolaylıklar diliyorum kardeşim. Gelişmeleri yazarsan CVT kullananlara bir rehberlik etmiş olursun.

Benim CVT kullananlara önerim bir an önce bunları satarak kurtulmalarıdır.Ben öyle yaptım huzurluyum.


_____________________________



1018 Mesaj
9 Haziran 2008; 21:28:55 

Aynı sorunla bende bir çok kez karşılaştım. Bu durumu otosanada bildirdim, şikayette bulundum ama onlar bu sorunun genel olmadığını, tamirinden başka bir şey yapamayacaklarını söylediler. Arabanın değiştirilmesini, eğer olmuyosa şanzımanın değiştirilmesini söyledim ama hep olumsuz yanıt aldım.

Allah kimsenin başına vermesin kaza yapmasam belki bende hala aynı şikayetlerle uğraşıyo olacaktım.

CVT şanzımanlı araç sahiplerinin allah yardımcısı olsun...


_____________________________



 
12 Mesaj
10 Haziran 2008; 6:18:01 

Sevgili Vuralkan,
Ben de senin gibi Honda düşünüyorum. İlgilendiğim model Elegance, otomatik.
Ağustos ayını bekliyorum 2009'lar çıksın diye.
Ama yine de gönlüm BMW 3.20 (2002-2004) arası kaymıyor değil.
Fakat bu arabaların bir şanzıman, motor arızıasındai garanti olmadığından epey sarsıcı olur diye de temkinliyim.
Sen memnun musun Honda'dan?
Focus kullanmış bir kişi olarak artı ve eksilerini belirtmen benim için önemli.
Teşekkür ederim.


_____________________________



 
1207 Mesaj
10 Haziran 2008; 10:07:15 

Sevgili Zeyden,
Öncelikle geçmiş olsun, can sıkıcı bir durumla karşılaşmışsın. Umarım sorunlarını çözersin kısa sürede.
Sorularına gelince; Kullandığım Ford Focus Ghia modeli idi(2006) ve sıfır almıştım.Honda Elegance Otomatik kullanıyorum şimdi.Kıyaslamak gerekirse ikisini ;

Hondada Focusa göre eksik birkaç unsur var,

1-Far, yağmur sensörleri ve kararan ayna yok Hondada.
2-Bağaj daha dar (390 ve 500 Litre)

Artıları ise;

1- Sun Roof var
2- VSA (ESP) var.
3-Müzik sistemi 6 CDli . Fordun Sony si kadar başarılı buluyorum performansını.

Aklıma gelen farklar bunlar.
Ford da arabanın her tarafından ses geliyordu , bu benim aracıma özgü değildi. Birçok kullanıcı aynı şikayetlerden muzdaripti. Honda bu konuda daha iyi bana göre.
Daha önce söylemiştim otomatik vites tutkunu olduğumu. Honda'nın başarılı bir otomatik vites üreticisi olma konusundaki şöhreti biliniyor. Bu araçta tork konvertörlü 5 ileri vites otomatik bir şanzıman var, bana göre başarılı.Aslında sorunsuz bir CVT daha iyi ama sorunlarını yaşıyorsun.CVT daha konforlu bir sistem fakat eksi yönleride var.
Sürüş dinamikleri açısından Ford ile Hondayı kıyaslarsak; İkiside başarılı bana göre. Ama oturma ve ergonomi açısından Honda biraz daha iyi bana göre.

Tabi Honda tercihinde en önemli unsur 6 yıl ücretsiz tam garanti veriyor olması oldu. Bu günümüz araçlarında çok önemli bana göre. Ford'da ek 2 yıl almıştım parasıyla, üstelik daraltılmış bir garantiydi.

Aklıma gelenler bunlar, umarım yardımcı olur gelecekteki tercihlerinde.Özetlersek; Ford'danda memnun idim genel olarak, Honda'danda çok memnunum. CVT arızası olasılığı olmasa halen Focusa biniyor olurdum sanıyorum. Yoksa 2 yıllık arabayı satmazdım herhalde, satarken daha 2 yıl garantim vardı üstelik. Oysa Fordun düz vites şanzımanları çok başarılı ve sorunsuz diye biliyorum. CVT zayıf karnı Fordların. Zaten kendisinin bu vitesten vazgeçmesi manidardı. Satma kararım Fordun sorunlar üzerine CVT den vazgeçmesiyle ortaya çıkmıştı.
Dilerim kısa sürede sorunlarını çözersin.


_____________________________



 
12 Mesaj
10 Haziran 2008; 15:07:26 

Sevgili Vuralkan,
Bilgiler için çok teşekkür ederim.
Sorunsuz bir Focus'u ben de Honda'ya tercih ederim.
Honda da fena durmuyor, gidip inceledim ve beyaz olanını gözüme kestirdim.
Focus'un şanzımanı değiştirilecek servis tarafından garanti kapsamında, ama korkum o ki bu arızayı yine verecek, işte o zaman yeni bir araç talep edeceğim.
Geldiğim nokta bu.
Bir de şu konuda cevabını rica edeceğim, yakıt tüketim verileri takdir edersin ki fabrika verilerine uygun olmuyor çoğu kez.
Yakıt tüketiminde diğerlerine nazaran daha tasarruflu olduğunu duydum Honda'nın ama, 1 depo benzinle ortalama kaç km. yol alıyorsun?
Teşekkür ederim.


_____________________________



 
1207 Mesaj
10 Haziran 2008; 15:39:56 

quote:

Orjinalden alıntı: Zeyden

Sevgili Vuralkan,
Bilgiler için çok teşekkür ederim.
Sorunsuz bir Focus'u ben de Honda'ya tercih ederim.
Honda da fena durmuyor, gidip inceledim ve beyaz olanını gözüme kestirdim.
Focus'un şanzımanı değiştirilecek servis tarafından garanti kapsamında, ama korkum o ki bu arızayı yine verecek, işte o zaman yeni bir araç talep edeceğim.
Geldiğim nokta bu.
Bir de şu konuda cevabını rica edeceğim, yakıt tüketim verileri takdir edersin ki fabrika verilerine uygun olmuyor çoğu kez.
Yakıt tüketiminde diğerlerine nazaran daha tasarruflu olduğunu duydum Honda'nın ama, 1 depo benzinle ortalama kaç km. yol alıyorsun?
Teşekkür ederim.

Ben de beyaz elegance kullanıyorum. Bence şanzıman değişimi sonrasında üçüne beşine bakma ve ilk fırsatta sat.Bu CVT her zaman başa bela olmaya aday. Garanti dışında başına gelse 13-15 Bin Tl fiyat çekerler tahminim.Bir an önce satmaya bak.
Gelelim hondanın yakıt tüketimine; Biliyorsun benzinli bu araçlar(zaten Honda da dizel yok CRV hariç).Fabrika verisi şehiriçi 9.8 Litre. Ama bu değerlere sadece ilk günlerde yaklaştım. Henüz 2.200 Km de olmasına rağmen düştü şimdiden. 5-6 bin Km den sonra dahada düşer diyorlar. Örneğin en son benzin aldıktan sonra bilgi ekranındaki yakıt değerlerini sıfırlamıştım.Şu an 250 Km de (bunun 60 Km si şehirdışı) gösterge 7.2 litre gösteriyor ( gerçek tüketim ise 8 litre falandır, niye dersen depoyu tam doldurup yeniden yakıt alıyorum yaptığım km ye bölüyorum öyle çıkıyor). Nedense benim araçta yol bilgisayarı ile gerçek tüketim örtüşmüyor, oysa başka kullanıcılarda bu değerler birbirine çok yakınmış, ama ben çok önemsemiyorum bunu. En gerçekçi ölçümü yakıt almadan almaya yapıyorum. Ben sakin kullanırım arabayı, kırmızı ışık kalkışlarında ani hızlanmam. Özetle agresif kullanmıyorum.Bu sebeple daha az yakıt harcıyorum. Şehirlerarasında ise katolog değerlerine yaklaşıyorum.

Hondanın 5 ileri vitesli şanzımanını ise çok beğeniyorum, ara hızlanmalar vites geçişleri mükemmel. Manuel konuma alınca direksiyondan vites değişimleri çok zevkli. Ama ben otomatik konumunu daha çok seviyor ve kullanıyorum.

Yılda 15-18 Bin Km yaparım ortalama. Bir modaya uyup dizel almıştım , ama artık alınmaz zaten. Motorin fiyatları benzinle yarışıyor. Honda'nım motoru o kadar sessizki, çalıkşan arabanın kontağını bir iki kez dalgınlıkla çevirdiğim oldu. İçindeyken devir saatına bakmasan çalıştığı bile zor anlaşılıyor.

Beğenme kavramı elbette göreceli. Ben Hondayı beğenirim, başkası Fordu bir başkası Toyatayı. CVT sorunu olmasa dediğim gibi halen Ford kullanıyor olurdum. Fordun yol tutuşu diyebilirimki sınıfında referans oluşturuyor. Honda da iyi bu konuda ama ford kadar iyi değil, biraz gerisinde. Ama sürüş dinamikleri, ergonomi ve rahatlık konusunda Honda daha iyi. Uzun yolda; yol bitiminde yorulurdum Fordda, Hondada ise daha rahat ediyorum. Oturma pozisyonu beni daha rahat ettiriyor.

Dediğim gibi bu göreceli bir kavram, herkesin beğenisi farklı. Ben marka fanatiği değilim.Her markanın artı ve eksilerini önüne koyup, en önemlisi gözüne ve gönlüne danışıp karar vermendir.

Bu arada alırsan hondayı mutlaka beyaz al, çok farklı diğerlerinden.Ayrıca Honda başlığı altında her türlü soruya cevap bulabilirsin, Honda sayfalarına bekleriz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vuralkan -- 10 Haziran 2008; 16:29:55 >


_____________________________



1018 Mesaj
10 Haziran 2008; 17:03:03 

Sevgili Zeyden
Otosan arabanın şanzımanını değiştiriceğinimi söyledi sana??


_____________________________



 
12 Mesaj
10 Haziran 2008; 20:59:21 

Vuralkan çok teşekkür ederim.
Çok yararlı bilgiler oldu benim için.
Önemsemen büyük incelik, sağolasın.
Efsane Focus, garantisi devam ettiği için garanti kapsamanında servis tarafından değişecek, zaten buna mecburlar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zeyden -- 10 Haziran 2008; 22:32:39 >


_____________________________



1018 Mesaj
10 Haziran 2008; 21:40:25 

Sevgili zeydan ;
Valla şanslısın o zman benim kaç defa arıza yaptı, garanti kapsamındaydı ama sadece tamir edebiliriz dediler ancak çözülemiycek bir sorunsa şanzıman değişir dediler. Senin sorunu demekki çözemediler. Benimde en son sorunda şanzımanın beynini değiştirmişlerdi.
İnş bi daha araban arıza yapmaz...


_____________________________



 
3865 Mesaj
10 Haziran 2008; 22:20:27 

gecmis olsun. benim de cok yakin arkadasim ve akrabamda tcdi var focus ve cmax. onlarda da benzer sorunlar olduydu 0 km almis olmalarina ragmen. her aracin ne yazikki iyi ve kotu yanlari oluyor yolda birakmamasi kaydiyla katlanmak gerekiyor bazi durumlarda. onca para verince insan daha iyi bir sorunsuzluk bekliyor dogrusu.


_____________________________



6174 Mesaj
10 Haziran 2008; 22:28:57 


quote:

Orjinalden alıntı: ^Biotech^

gecmis olsun. benim de cok yakin arkadasim ve akrabamda tcdi var focus ve cmax. onlarda da benzer sorunlar olduydu 0 km almis olmalarina ragmen. her aracin ne yazikki iyi ve kotu yanlari oluyor yolda birakmamasi kaydiyla katlanmak gerekiyor bazi durumlarda. onca para verince insan daha iyi bir sorunsuzluk bekliyor dogrusu.


2007 öncesi üretim turbo hortumlu tdci focus veya c-maxlerde problemler olabiliyor ama daha çok CVT şanzımanlı focus ve c-maxlerde problemler meydana gelmiş ne yazıkki..


_____________________________

2012 Tiguan 1.4 TSI BMT S&S
2012 Polo 1.6 TDI Comfortline


 
4404 Mesaj
10 Haziran 2008; 22:32:37 

Cvt şanzıman yüksek torka dayanamıyormuş.Ford'dan gelen açıklama bu...Otomatik viteslerde motor biraz daha güçsüz veya 200 nm tork olsa problem olmazdı dediler...


_____________________________



 
12 Mesaj
10 Haziran 2008; 22:39:51 

Yüksek torka dayanmıyorsa üretmesinler o zaman.
Ürettikten sonra anlıyorlarsa büyük ayıp ve yanlış.
Bizler, yani son kullanıcılar denek değiliz, araç denenir, tork mu dayanmıyor, vites mi kopuyor ona göre önlem alınıp piyasaya sunulur.
Önce ateş edip sonra nişan alınmaz, önce nişan alıp sonra ateş edilir.
Ve böyle durumlarda aklı başında firmalar, araçları geri çağırırlar.
Ford bir çağrıda bulunmadı.
Bu daha kötü, yarın öbür gün biri yoldayken, hareket halindeyken şanzıman kilitlenecek ve büyük bir kaza olunca geri çağıracaklar.
Burası Türkiye, böyle yürür işler.
Kaza olmalı, biri ölmeli, yaralanmalı, o zaman çözüm olur.
Zaten bu CVT şanzıman 1600 motor dizelde sadece Türkiye'de kullanıldığına göre, anlayın neden bu kadar umursamaz davrandılarını.
Ford pimi çekilmiş bir bombayla karşı karşıya, bakalım büyük patlama ne zaman olacak.

quote:

Orjinalden alıntı: Erdm24

Cvt şanzıman yüksek torka dayanamıyormuş.Ford'dan gelen açıklama bu...Otomatik viteslerde motor biraz daha güçsüz veya 200 nm tork olsa problem olmazdı dediler...



_____________________________



 
4404 Mesaj
10 Haziran 2008; 22:43:34 

İnşallah bu Cvt'den kimse zarar görmeden kurtulur...Bence sorun yaşayan ve aracını çok sewenler Manuel vitese çevirtip rahat rahat kullanabilirler.Yada arıza çıktığında üstüne para verip hem sıfır hemde manuelini alabilirler


_____________________________



6174 Mesaj
10 Haziran 2008; 22:46:41 


quote:

Orjinalden alıntı: Erdm24

İnşallah bu Cvt'den kimse zarar görmeden kurtulur...Bence sorun yaşayan ve aracını çok sewenler Manuel vitese çevirtip rahat rahat kullanabilirler.Yada arıza çıktığında üstüne para verip hem sıfır hemde manuelini alabilirler


öyle hemen üstüne para verip yenisini falan almak zor işler bizim ülkemizde,kolay olmuyor bu ekonomik şartlarda..hem ford satıyorsa arkasında durmalı..


_____________________________

2012 Tiguan 1.4 TSI BMT S&S
2012 Polo 1.6 TDI Comfortline


 
1207 Mesaj
11 Haziran 2008; 0:12:26 


quote:

Orjinalden alıntı: Zeyden

Vuralkan çok teşekkür ederim.
Çok yararlı bilgiler oldu benim için.
Önemsemen büyük incelik, sağolasın.
Efsane Focus, garantisi devam ettiği için garanti kapsamanında servis tarafından değişecek, zaten buna mecburlar.

Rica ederim dostum. Sana dediğim gibi olanaklarının elverdiği bir anda sat bu CVT li aracı ve gönlüne göre bir başka araç al. Tavsiyem budur. Ben daha sorunla karşılaşmadan satmakla şanslıyım, sorun yaşayanlara kolaylıklar diliyorum. Herkese keyifli sürüşler.


_____________________________



 
4404 Mesaj
11 Haziran 2008; 0:35:46 


quote:

Orjinalden alıntı: cardinal636

öyle hemen üstüne para verip yenisini falan almak zor işler bizim ülkemizde,kolay olmuyor bu ekonomik şartlarda..hem ford satıyorsa arkasında durmalı..


Valla bende olsa sorunlu olduğunu bile bile kullanmam.Çünkü şanzımana 19 bin ytl istemişler.15 bin aracın üstüne versen son çıkan Titanium Tdci C-Max rahatlıkla alırsın...
Ayrıca araç resmen ewrim geçirmiş.Heryeri deri.Komple cam tavan.Ses sistemi ve Mercekli farları...Dehşet araç yapmışlar.Napar ne eder o aracı almaya bakardım.Göz göre görede sorunlu araca binilmezki


_____________________________



1018 Mesaj
11 Haziran 2008; 1:56:37 


quote:

Orjinalden alıntı: Erdm24

Cvt şanzıman yüksek torka dayanamıyormuş.Ford'dan gelen açıklama bu...Otomatik viteslerde motor biraz daha güçsüz veya 200 nm tork olsa problem olmazdı dediler...


Böyle bi şey varsa bence Ford o ilgili mühendisleri kapı önüne koysun.
Yenimi farkına varıyolar , bunlar yapılmadan önce binlerce test yapılmıyomu.
Olay bir değilki eminim buraya yazılmayan onlarca daha benzer olay vardır.
O kadar para ver sıfır araba al yolda kal bir kez değil oda, şikayet edincede zeytin yağı gibi üste çıkmaya çalışıyolar.


_____________________________



 
2582 Mesaj
11 Haziran 2008; 9:23:42 


quote:

Orjinalden alıntı: cardinal636


quote:

Orjinalden alıntı: ^Biotech^

gecmis olsun. benim de cok yakin arkadasim ve akrabamda tcdi var focus ve cmax. onlarda da benzer sorunlar olduydu 0 km almis olmalarina ragmen. her aracin ne yazikki iyi ve kotu yanlari oluyor yolda birakmamasi kaydiyla katlanmak gerekiyor bazi durumlarda. onca para verince insan daha iyi bir sorunsuzluk bekliyor dogrusu.


2007 öncesi üretim turbo hortumlu tdci focus veya c-maxlerde problemler olabiliyor ama daha çok CVT şanzımanlı focus ve c-maxlerde problemler meydana gelmiş ne yazıkki..



Selamlar,

2005 temmuz ayına kadar üretilen tüm c-maxların turbo borularında sorun vardı, sadece burasıda değil, bu tarihten sonraki üretimlerde bir çok parçada değişiklik yapıldı,
Ben garantiden 8000 ytl nin üstünde parça değiştirdim.
Benim ; tüm turbo boruları, çatlama ve revizyonlusu çıktığı için,komple turbonun kendisi, vakum arızasından, intercooler, montaj hatasından, maf sensörü(2 yad 3 kez) , yağlanmadan, motor üst kapak havalandırma borusu , maf yağlanmasını azaltan revizyonlusu çıktığı için , egr valfi (4 kez egr hatası vermesi motoru devir korumaya alması), ikinci nesil daha fazla kurum boşluklu olanı, enjektör borusu ve oringleri yakıt ve kompresyon kaçağından, ön sol aks rulmanı , uğultu yapmasında, ön diskler eğilmesinden, ön iki far komple su buharını tahliye edememesinden, 5. kapı kiliti komple bozulmasından, yakıt depo şamandırası, yanlış gösterimden, 5. kapı silecek oringleri içeri su sızdırmasından, bunlar aklıma gelen önemli olanlar, daha ufak basit şeyleri hatırlamıyorum.Trim sorunları (tıkırtı ve diğer sesleri) hiç belirtmek istemiyorum. Bu konuda gerçekten toyota, honda, golf, astra, verso, zafira, tuoran, hatta scenic daha başarılılar.
Daha önce 1999 ghia sıfır almış 5 sene 130000 km kullanmıştım, onda da küçük şeyler oldu ama bu kadarı çok fazla. Gerçi şu an bu sorunların hepsi yapılmış durumdalar ama halen bir arıza ile ilgili problem yaşıyoruz.

Anlayacağınız, sadece cvt şanzımanlı araçlarda problem diye bir şey yok, bakmayın çoğu kullanıcı titiz davranmıyor, yoksa ilk çıkan c-max lerin nerdeyse çoğunda bu sorunlar var ve servis bültenleri ile değişimlerin yapılması muhtemelen bildirilmiştir. Hatta ben bir ikisini bulmuştum, avrupada bir çok c-max servise davet edilirken TR bu yapılmadı neden , zira garantiyi Otosan kendi veriyor ve müşteri uyarmazsa, serviste bariz bir şey mesela turbo hortumunun yırtılması gibi görmezse değişiklik gerçekleşmiyor.
Sanki tüm kullanıcılar uzman olacaklar gibi bir zorunluluk var.
Kia da bazı modellerinde tek kullanıcıya ömür boyu garanti uygulaması yapıyor, honda 6 sene , global pazarda ford focus ile başlağı süreçte iyi bir yer edindi, özellikle diesel furyasında TR de 1.6 tdci motorla piyasada bir seneyi aşkın tek oldu ,sonuçta bu satış başarılarınınde etkisiyle bana göre özellikle TR de kısaca şımardılar diye düşünüyorum. Yoksa bu kadar sorun ve otosanın vurdum duymazlığı aslında çokda kabul edilir bir durum değil. Bu cvt olayındaki yaklaşımları tam bir anlaşılmazlık, beyana bak arıza sayısı kabul edilir düzeye ulaşmadı, kaç tane cvt satmışlar ve kaç taneside sorun çıkmış, illaki %10 %15 gibi şikayet mi olması lazım, 10000 araçta 1 tane bile çıksa bu incelenip tamamı için kontrol edilmeli, sonuçta can taşıyor bu arçlar bu kadar ucuzmu anlayamıyorum.
Valla hiç unutmam abimin 1993 Saab 9000CS vardı , 10 sene kullandı, adamlar tam 6 yada 7 senesinde yazı gönderip gösterge panelinde üretimden kaynaklı olabilecek bir sorun için serviste ücretsiz değişim yapılmasını yazılı olarak göndermişlerdi. Sorunda kaza riski falan yaratacak bir sorun değildi.
Tabi ki ben burda ford dan ziyade otosana kızıyorum, ford Tr dışında avrupada çok daha hassas.
Bana göre böyle dünya devi firmalar burda temsilcilikle falan değil direkt kendi gelmeli, kendi yapılanmasını kurmalı.


_____________________________

i7 3820 + THERMALTAKE FRIO ADVANCED (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 240GB SANDISK EXTREME SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 24" BENQ E2420 HD HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 2TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2005 C-MAX TREND TDCI + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE


 
40 Mesaj
11 Haziran 2008; 14:30:45 


Merhaba arkadaşlar, bende de 2006 Focus TDCI CVT var.
Şu anda 55.000 km geçti

Geçen yıl şehirlerarası yolda 120 km/h ile köpeğe çarptıktan sonra araç epey bir dağıldı.Allah korudu bizi ama araç 3 hafta kadar serviste kaldı.
O zamana kadar hiç bir problem yaşamamıştım ve memnundum.
Kazadan sonra bir kere turbo hortumu ile ilgili problem yaşadım, serviste değişti.
Diğer taraftan da ara sıra ses gelmeye başladı araçtan.

Sanırım biraz şanslıyım kazaya rağmen arabada fazla problem yaşamıyorum. Hem spor moduna geçip 109 PS keyfini sürüyorum, hem de trafikte yorulmuyorum.Tasarruftan bahsetmeyi de isterdim ama böyle giderse dizel=benzin olacak gibi...

Benim önerim yeni Focusun kasasına sport ve de hafif agresif bir tasarımla beraber, Mondeo'da kullanılan 2.0L TDCI / AT koysalar güzel olur. Hem Focus'ta Dizel otomatik devam etmiş olur hem de güçlü sayılabilecek spor bir araç seçeneği gelmiş olur...
(Benim aklıma gelen buna benzer tek otomobil Alfa Romeo 159 1.9 JTD Qtronic.)


_____________________________



 
2582 Mesaj
11 Haziran 2008; 15:35:07 

Selamlar;

Yeni a4 2.0 diesel 220 hp çıkacak, bmv de ki 2.0 diesel 177 hp olmuştu.Alfa halen 150 hp lerde dolaşıyor.Alfanın 1.9 diesel biraz yavaş kalır.


_____________________________

i7 3820 + THERMALTAKE FRIO ADVANCED (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 240GB SANDISK EXTREME SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 24" BENQ E2420 HD HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 2TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2005 C-MAX TREND TDCI + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE


 
3865 Mesaj
11 Haziran 2008; 21:23:57 


quote:

Orjinalden alıntı: Erdm24


quote:

Orjinalden alıntı: cardinal636

öyle hemen üstüne para verip yenisini falan almak zor işler bizim ülkemizde,kolay olmuyor bu ekonomik şartlarda..hem ford satıyorsa arkasında durmalı..


Valla bende olsa sorunlu olduğunu bile bile kullanmam.Çünkü şanzımana 19 bin ytl istemişler.15 bin aracın üstüne versen son çıkan Titanium Tdci C-Max rahatlıkla alırsın...
Ayrıca araç resmen ewrim geçirmiş.Heryeri deri.Komple cam tavan.Ses sistemi ve Mercekli farları...Dehşet araç yapmışlar.Napar ne eder o aracı almaya bakardım.Göz göre görede sorunlu araca binilmezki


19 bin ytl mi? o ne ya oyle...


_____________________________



 
4404 Mesaj
11 Haziran 2008; 21:37:03 

Öyle valla
Otomatik vites şanzımanı için 19 bin ytl istiyorlar


_____________________________



5867 Mesaj
11 Haziran 2008; 21:41:01 


quote:

Orjinalden alıntı: hax


Merhaba arkadaşlar, bende de 2006 Focus TDCI CVT var.
Şu anda 55.000 km geçti

Geçen yıl şehirlerarası yolda 120 km/h ile köpeğe çarptıktan sonra araç epey bir dağıldı.Allah korudu bizi ama araç 3 hafta kadar serviste kaldı.
O zamana kadar hiç bir problem yaşamamıştım ve memnundum.
Kazadan sonra bir kere turbo hortumu ile ilgili problem yaşadım, serviste değişti.
Diğer taraftan da ara sıra ses gelmeye başladı araçtan.

Sanırım biraz şanslıyım kazaya rağmen arabada fazla problem yaşamıyorum. Hem spor moduna geçip 109 PS keyfini sürüyorum, hem de trafikte yorulmuyorum.Tasarruftan bahsetmeyi de isterdim ama böyle giderse dizel=benzin olacak gibi...

Benim önerim yeni Focusun kasasına sport ve de hafif agresif bir tasarımla beraber, Mondeo'da kullanılan 2.0L TDCI / AT koysalar güzel olur. Hem Focus'ta Dizel otomatik devam etmiş olur hem de güçlü sayılabilecek spor bir araç seçeneği gelmiş olur...
(Benim aklıma gelen buna benzer tek otomobil Alfa Romeo 159 1.9 JTD Qtronic.)



focusta çift kavramlaı dizel otomatik var zaten...2,0 hemde..ama türkiyeye gelirmi bilemem :D


_____________________________

İTÜ'lü 2008 focus II HB 1.6 Tİ-VCT Titanium - Fırtına Grisi -



 
2582 Mesaj
12 Haziran 2008; 8:21:44 


quote:

Orjinalden alıntı: Erdm24

Öyle valla
Otomatik vites şanzımanı için 19 bin ytl istiyorlar



Selamlar,

Orj. Sandık fiyatı 14000 ytl diydi, 5000 ytlde işçilik mi yoksa az bulunur olunca değeri mi artmış, bu nasıl bir fyat.


_____________________________

i7 3820 + THERMALTAKE FRIO ADVANCED (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 240GB SANDISK EXTREME SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 24" BENQ E2420 HD HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 2TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2005 C-MAX TREND TDCI + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE


6174 Mesaj
12 Haziran 2008; 10:28:38 


quote:

Orjinalden alıntı: maxfocus


quote:

Orjinalden alıntı: Erdm24

Öyle valla
Otomatik vites şanzımanı için 19 bin ytl istiyorlar



Selamlar,

Orj. Sandık fiyatı 14000 ytl diydi, 5000 ytlde işçilik mi yoksa az bulunur olunca değeri mi artmış, bu nasıl bir fyat.


valla burdan bir arkdaşın başına gelmişti,bende ordan hatırlıyorum bu 19 bin ytl hikayesini..aracının garantisi de bitmişti,cvt şanzımanın değiştirilmesi için 19 bin ytl istemiş ford yetkili servisi,o arkdaşımızda burada bi topik açarak üzüntülerini dile getirmişti..tabi bu fiyatlarla ford a desem kimse ayıplamaz beni burda heralde..saygılarımla..


_____________________________

2012 Tiguan 1.4 TSI BMT S&S
2012 Polo 1.6 TDI Comfortline


 
4404 Mesaj
12 Haziran 2008; 11:20:09 

Aynen öyleydi 19 bin ytl...Bunun üzerine servisteyken bir sorayım dedim işçilikle felan 20 bini bulur bu otomatik vites dedi


_____________________________



 
2582 Mesaj
12 Haziran 2008; 16:08:45 


quote:

Orjinalden alıntı: Erdm24

Aynen öyleydi 19 bin ytl...Bunun üzerine servisteyken bir sorayım dedim işçilikle felan 20 bini bulur bu otomatik vites dedi



Selamlar,

Bu paraya sıfır araba alırsın. Tamir masrafı aracın % kaçını aşınca pert oluyordu. Pert ettirmek daha mantıklı.


_____________________________

i7 3820 + THERMALTAKE FRIO ADVANCED (4.6GHz stabil, Günlük Kullanım 4.4ghz ) + ASUS P9X79 PRO + 2* XFX 7870 GDDR5 2GB CROSSFIRE + 240GB SANDISK EXTREME SSD SATA3 + 3*1 TB WD SATA3 64MB CACHE RAID 5 + 1,5 TB SEAGATE E-SATA+USB+FIREWARE HARİCİ DİSK + 4*4 16GB GSKILL DDR3 1600 MHZ DUAL + 24" BENQ E2420 HD HDMI + 23" AOC E2352PHZ 3D LED HDMI + 2* PIONEER DVD-RW + XIGMATEK ELYSIUM FULL TOWER + ENERMAX GALAXY XXX 1000 W PSU + TUNÇMATİK 2500 kVa (1,5 kW) + LOGITECH KABLOSUZ SET + LOGITECH 2+1 + HUAWEI B260 TURKCELL 3G VINN WIRELESS MULTIMODEM + WIN7 64 BIT TR ULTIMATE + PANASONIC TXP50G20 PLASMA TV + WD 3,5" 2TB MY BOOK LIVE GIGABIT ETHERNET HARİCİ DİSK DNLA + LG 50PH670S 3D PLASMA TV + DATRON N32W551T LCD TV + 2005 C-MAX TREND TDCI + 2013 FOCUS SEDAN TDCI 115HP STYLE


2235 Mesaj
12 Haziran 2008; 21:38:00 

Auto bildin 100000km jazz cvt test aracınında şanzımanı bozulmuş ve 55000km de garantiden değiştirmişler yani cvt=problem ondaki torksa 118mn.


_____________________________

merhaba


 
4404 Mesaj
12 Haziran 2008; 23:20:40 

Honca Civic'te kullanıyor ama bir problem yok ???


_____________________________



 
1207 Mesaj
12 Haziran 2008; 23:51:18 

Hayır Honda Civiclerde CVT yok, klasik Tork konvertörlü 5 ileri vitesli otomatik şanzıman var. Ama Jazz ve City modellerinde CVT şanzıman var.


_____________________________



 
4404 Mesaj
13 Haziran 2008; 0:03:11 

Valla Honda Civic Hybrid testini izlerken Cvt şanzımanlı otomatik vitesten bahsediyordu...Elektrikli motor olduğu için vitesleri farklı galiba


_____________________________



5867 Mesaj
13 Haziran 2008; 0:09:58 


quote:

Orjinalden alıntı: Erdm24

Valla Honda Civic Hybrid testini izlerken Cvt şanzımanlı otomatik vitesten bahsediyordu...Elektrikli motor olduğu için vitesleri farklı galiba


vtec'ler CVT değil....5 İleri otomatik var


_____________________________

İTÜ'lü 2008 focus II HB 1.6 Tİ-VCT Titanium - Fırtına Grisi -



 
1207 Mesaj
13 Haziran 2008; 22:05:06 


quote:

Orjinalden alıntı: Erdm24

Valla Honda Civic Hybrid testini izlerken Cvt şanzımanlı otomatik vitesten bahsediyordu...Elektrikli motor olduğu için vitesleri farklı galiba

Sen de haklısın. Civiclerde CVT yok ama Hybrid modellerde var. Baştan Hybrid demediğin için yok demiştim.
Evet Hybridler CVT viteslidir.


_____________________________



 
4404 Mesaj
13 Haziran 2008; 22:13:52 

Bu Hybrid motor hakkında Gebze - Tübitak'ta baya bir bilgi edindim...Orada bi tane Doblo bir tanede Transit vardı...İksinide Elektirikli Motor takmışlardı...Kalkışlarda , Yokuş İnerken , Sabit ve Uzun Yolda elektrik motor diğer durumlarda ise normal motor kullanıyorlarmış...Ancak Transitin ve Doblonun bagaj hacminin yarısı gitmişti...Ve sorunsuz çalışıyordu...Yakında resimlerini atarım...Türk Milleti olarak böyle çalışmalar bizi gururlandırıyor...


_____________________________



 
4404 Mesaj
13 Haziran 2008; 22:16:38 


quote:

Orjinalden alıntı: vuralkan

Sen de haklısın. Civiclerde CVT yok ama Hybrid modellerde var. Baştan Hybrid demediğin için yok demiştim.
Evet Hybridler CVT viteslidir.


Uyardığın için teşekkürler


_____________________________



 
494 Mesaj
20 Haziran 2008; 21:58:15 

Selamlar
Türkiye de ki belkide en son tdci cvt focus(2007 subat) aracı sahibi olarak,acıkcası herhangi bir sorun bugune kadar yaşamadım.Bu sorun yaşarım manasına gelmiyor tabi ki ama en azından belirtisi olurdu.Demek ki sans birazda.Ancak bende aklımda baska planlarım olmasa bu yazılanlardan dolayı.Focus umu satıp mondeo tdci a/t hemen alırdım:)
Öte yandan Ford unda yakında çift kvramalı bir otomatik sisteme gececeğini bildiğim için bekleme taraftarıyım.Şimdilik değiştirmeyi planlamıyorum.Ancak bmw yada mercedes alabilecek bir potansiyelim olmadıgı için,kişisel gorusum ford dan baska da araç asla almam:)


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Ağustos 2009; 19:11:57 

@zeyden: vuralkan size civic tavsiye etmişti galiba??? hızınızı alamayıp 2009 accorda terfi etmişsiniz.
kazasız-belasız kullanmak nasip olur inşallah...


 
1 Mesaj
14 Şubat 2010; 19:48:24 

Selamlar arkadaşlar..
Benim de 2007 Ford Focud TDCİ CVT Triptronic Şanzıman aracım var. Aracımda sizin belirttiğiniz problemlerin aynısı baş gösterdi.. Servise Gittim Tamir sürecinden geçti ama hala aynı hatayı veriyor. Artık şanzıman değişmesine gidilecekmiş. Acaba Bu saatten sonra ne yapmam gerekiyor? Bu Ford a sinir oldum. Aracı alalı 2 ay oldu.. 1 ayında arabayı sürdüm, bi ayınıda serviste geçirdim. Yardımcı olursanız sevinirim..


_____________________________



 
1 Mesaj
15 Şubat 2011; 15:34:32 

Benim de bir 2006 tdci cvt var
32 gündür izmir otokoçta hala parça bekleniyor


_____________________________



1018 Mesaj
15 Şubat 2011; 17:06:24 

Keşke zamanında bu foruma baksaydınız, işiniz ford un insanına kalmış. kaç defa sorun yaşamama rağmen sorunun kronik değil, normal oldugunu iddaa ettiler. saatlerce otosan yetkilileriyle görüşmüştüm ancak nafile. Allah yardımcınız olsun, fordun yetkli servisi dışında cvt ustaları var, onlarada gösterebilirisniz aslında.
Allah (CC) yardımcınız olsun...


_____________________________



12838 Mesaj
5 Ekim 2011; 15:03:43 

Güzel konuydu bu.


Zamanında okumuş ama yorum yapmamıştım.


İnşallah Focus tdci CVT sahipleri en az zararla bu araçlardan kurtulmuşlardır diyeceğim ama sonuçta birileri bu araçları satın alıp yine muzdarip olacaklar...





_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


2819 Mesaj
25 Ekim 2011; 22:23:04 

Bende otomatik vites, dizel, 2006 Focus Ghia alacaktım. Açıkçası bu konuyu görünce caydım sayılır. Bütün araçlarda şanzıman sorunu var mı?


_____________________________



1018 Mesaj
26 Ekim 2011; 8:27:37 

Evet otomatik dizellerde var.
Zaten 1 sene sonrada satışını durdurdular, inkar edip "hayır biz satışını durdurmadık isteyen müşterilerimize o araçtan getiriyoruz" diyen yüzsüz otosan yetkilisine rağmen....


_____________________________



 
774 Mesaj
7 Kasım 2011; 16:52:32 

Focus II benzinli otomatiklerde de TDCI da olduğu gibi CVT mi kullanılıyor yoksa farklı bir otomatik şanzıman mı mevcut?


_____________________________

207 HDI


5239 Mesaj
7 Kasım 2011; 17:52:51 

aynısı, 4 ileri vites


 
774 Mesaj
7 Kasım 2011; 18:09:48 

Benzinlilerde CVT kullanıldığına dair bir bilgiye ulaşamadım. 4 ileri klasik otomatik var sanırım.


_____________________________

207 HDI


 
22 Mesaj
17 Mayıs 2012; 23:17:41 

yukarıda bahsedilen konular dizel araçlar içinmi geçerli,benzinli otomatik şanzımanlarda aynı probler geçerli mi?bilgisi olan dönüş yaparmı? teşekkürler


_____________________________



1324 Mesaj
20 Temmuz 2012; 12:55:47 

quote:

Orijinalden alıntı: fbbirol

yukarıda bahsedilen konular dizel araçlar içinmi geçerli,benzinli otomatik şanzımanlarda aynı probler geçerli mi?bilgisi olan dönüş yaparmı? teşekkürler

yukarıda bahsedilen sorun dizel otomatik focus için geçerli, şanzımanın torka dayanamadığında dolayı olduğu iddaa edilmiş. benzinli araçların torku o kadar yüksek olmadığı için aynı problemin olacağını sanmam, ayrıca ford un cvt sini zf tasarlamış günümüzde artık ford getrag ile çalışıyor.


_____________________________

DH Fosil Grubu 2001-2005 Üyeleri


108 Mesaj
1 Aralık 2012; 20:51:10 

Beyler bende dizel otomatik focus gha arıyordum yaw?
Hatta yeni çıkan B-max'i çok beğendiğim için, dizel otomatiğine bakmaya gittim. Fakat dizel otomatik olmadığını söylediler.dizel düz veya benzinli otomatik oluyormuş. Bende o zaman focus dizel otomatik alacaz dedim, onun da yok, ikinci ellerinde bulabilirsiniz ama hiç tavsiye etmem, şanzımanı problemlidir, biz takasa dahi almıyoruz isterseniz internetten bir aratıp bakabilirsiniz falan dediler.
Çok kötü oldum gerçekten, planlarım suya düştü. Aracın babamda dizel düz vitesi var, 2006 model 90binde ve hala harika, rakipsiz kabul ediyoruz. Satıp değişelim diyoruz bazen, sonra da alacak daha güzel biaraba bulamıyoruz.
Her neyse sadace ford değil, opele de gittim, ne corsanın ne de astra clasiğin diel otomatiği yok. sadece toyota yaris kalıyor geriye. sanırım en sorunsuzu da o zaten fakat, o da bana çok cazip gelmiyor açıkcası.. Alacak araba yok yani..
Ford şu sorunu çözse, adam gibi dizel otomatiğini çıkartsa da bir B-max alsak ya.


_____________________________



568 Mesaj
2 Aralık 2012; 17:21:59 

quote:

Orijinalden alıntı: merdem_23

Beyler bende dizel otomatik focus gha arıyordum yaw?
Hatta yeni çıkan B-max'i çok beğendiğim için, dizel otomatiğine bakmaya gittim. Fakat dizel otomatik olmadığını söylediler.dizel düz veya benzinli otomatik oluyormuş. Bende o zaman focus dizel otomatik alacaz dedim, onun da yok, ikinci ellerinde bulabilirsiniz ama hiç tavsiye etmem, şanzımanı problemlidir, biz takasa dahi almıyoruz isterseniz internetten bir aratıp bakabilirsiniz falan dediler.
Çok kötü oldum gerçekten, planlarım suya düştü. Aracın babamda dizel düz vitesi var, 2006 model 90binde ve hala harika, rakipsiz kabul ediyoruz. Satıp değişelim diyoruz bazen, sonra da alacak daha güzel biaraba bulamıyoruz.
Her neyse sadace ford değil, opele de gittim, ne corsanın ne de astra clasiğin diel otomatiği yok. sadece toyota yaris kalıyor geriye. sanırım en sorunsuzu da o zaten fakat, o da bana çok cazip gelmiyor açıkcası.. Alacak araba yok yani..
Ford şu sorunu çözse, adam gibi dizel otomatiğini çıkartsa da bir B-max alsak ya.

"geriye sadece toyota kalıyor. en sorunsuzu da o zaten"



_____________________________

beyaz dinamik edc fluence
65k km megane 2 dci 80hp 2007 (daha az yakan arabam olmadı)
68k km opel astra 1,6 2000 (dışı sizi içi beni yaktı)
43k km corolla 1,6 xli 1995 (on numara benzinli motor)


108 Mesaj
2 Aralık 2012; 18:34:41 

Bir ihtimal daha var; o da jazz.


_____________________________



2507 Mesaj
7 Mayıs 2013; 21:14:58 

2007 otomatik dizel focus alınırmı arkadaşlar 2007-2008 sedan


_____________________________

nereye gittiğini bilmiyorsan hangi yoldan gideceğinin önemi yok


1018 Mesaj
8 Mayıs 2013; 0:49:36 


quote:

Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

2007 otomatik dizel focus alınırmı arkadaşlar 2007-2008 sedan

Riske girmeye değmez.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



2507 Mesaj
8 Mayıs 2013; 1:54:44 

quote:

Orijinalden alıntı: EfsaneFocus


quote:

Orijinalden alıntı: Afacan Dennis

2007 otomatik dizel focus alınırmı arkadaşlar 2007-2008 sedan

Riske girmeye değmez.

haklısın hocam