Şimdi Ara

Focus TDCI CVT şanzıman sorunu yaşayan var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
121
Cevap
3
Favori
79.866
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracım geçen hafta servisten çıktı arkadaşlar
    şuanda bir sorunu görünmüyor.
  • Yazılan tüm mesajları okuduktan sonra bende nacizane fikirlerimi paylaşmak istiyorum. 2007 model focus tdci otomatik aracımı 2014 temmuz ayında 162000 km de aldım. Daha önce de manuel 2005 comfort lpgli taş gibi sağlam bir focus kullanmıştım. Ona da 6 sene sorunsuz binmiştim. Hatta oto tamircisi arkadaşımla da sadece yağ değişimine geliyorsun diye küsme noktasına gelmiştim.
    Otomatik bir araç arayışım sonucunda fiyat ve marka konusunda mantıklı geldiği için tekrar bir focus aldım. Aracımla 14 ay içinde toplamda 14000 km yapmışım. Şu ana kadar en ufak bir sıkıntı yaşamadım. Arabamın altı önceki focus 1 den yüksek olduğu için daha da rahat ediyorum. Jip gibi ve güçlü 110 beygir ve turbosu olması çok güzel ve bunu en iyi uzun yolda anlıyorsun. Benim araç ghia olduğu için çoğu sıfır araçlarda ekstra meblağlar ödeyerek satın alabileceğiniz bir çok özellik mevcut. Cruise control, yağmur-far-park sensörü, yol bilgisayarı, dijital klima vs vs vs... ve bu saydıklarımı (bugünün değerleriyle 30-35000 tl ye alıyorsunuz. Segmentindeki en uzun arka koltuk diz mesafesi, dipsiz kuyu gibi bir bagajda şu an aklıma gelen artılarından yine bir tanesi.
    Burda olumsuz yorum yapan arkadaşlarda mutlaka problem yaşamışlardır. Ama isteyen arkadaşlar malum şikayet sitelerine başka marka model araçları da yazsınlar bakın onlara da neler yazmışlar inanamazsınız. Ford focus otomatik ghia dizel araçlar segmentideki en az yakan araçlardan bir tanesidir. En son Adana-Mersin yolculuğumda 100 km ye 4.6 litre mazot yaktı. ( 128 km cruise sabit hızla ve klima açık, 4 kişi.) Daha ne yapsın. Bence küçücük, hiç bir donanıma sahip olmayan bir araca 40000 lira vereceğime bu araca yayıla yayıla binmek mantıklı. Bu arada o çok taktığınız şanzıman problemini de Adana'daki en ünlü otomatik şanzıman tamir atölyesine sorduğumda komple şanzımanı 3-4 bine sıfırıyla değiştirebildiklerini söylediler. Ve benim aracım 176 binde böyle bir sorunla karşılaşmamış siz düşünün. İnanın ki bozulsa da zoruma gitmeden yaptırırım. Yine de karda olurum.
    Herkese kazasız, belasız sürüşler.
    Mesaj burda dursun,belki okuyanlara bir faydamız dokunur. Ara sıra yine tecrübelerimi paylaşırım...




  • starex37 S kullanıcısına yanıt
    aracınız hakkında biraz bilgi verebilir misiniz?
    10 gün çok iyimser konuşmuşlar. ben 4 aydır bekliyorum. daha şanzuman gelmemiş.
    bu arada dizel fiesta ihtiyaçlarımı karşılamıyordu, arayıp sorunumu belirttim, çok yardımcı oldular, arabamı sedan bir araç ile değiştirdiler.
  • starex37 S kullanıcısına yanıt
    hayır hocam çıkartmadılar, ama arabam servisten çıktıktan sonra sattım
  • Değerli CVT şanzıman-zedeler,

    2007 Şubatında sıfır Focus Cmax CVT TDCI araç aldık. 2008 yazında Sivas-Elazığ karayoluna yeni çıkmıştık ki, araç yürümez oldu. Daha önceki aylarda birkaç kez şehir için teklemişti ancak araç arıza bildirisi yapmadığı için geçiştirmiştik. Ford servisinde tork dönüştürücüsünün değişmesi gerektiğini söylediler ve 1,5 aylık sürede araç bize teslim edildi. Bu işlem için bedel talep edilmedi.

    Aracımızın yaklaşık 70000 km'ye geldiği 2014 yılında yine aynı arıza ile karşılaştık ve bu kez şanzıman tamamen değiştirildi. İşlem kısa sürdü ve bizden ücret talep edilmedi. Faturayı halen saklıyorum, şanzıman, işçilik, yağ toplam "0" TL. Ford servisinin yaklaşımı çok olumluydu.

    Ben Üniversitede öğretim üyesiyim ve yerleşke içindeki lojmanlarda kalıyorum. Ev-iş arası 1800 m. Haftada birkaç kez şehir merkezine iniyorum. Aracım 10 yaşını doldurmak üzere ve 91000 km'de. Aracı çok yumuşak ve hiç zorlamadan kullanmaya çalışıyorum. Açıkçası buna mecbur olduğumu hissediyorum. Kafamdaki soru işaretleri, foruma görüş bildiren çok sayıdaki arkadaş ile aynı: bir sonraki şanzıman arızası ne zaman ve bu arıza Ford Otosan tarafından karşılanacak mı? 2008 yılındaki arızada bize de komple şanzıman değişiminin 19000 TL olduğunu söylemişlerdi. Şimdi sanırım 2. el bedelinin üzerindedir.

    İnternet üzerinde Avrupa ülkelerindeki benzer sıkıntıları da araştırdım ve yaşadığımız sorunun önceki yıllarda çok yaygın olduğunu gördüm. Özellikle İngiltere'de CVT şanzımanlı Fordların hemen tümü arıza vermiş ve Ford bayileri de çok dostça davranmamış. Forum WEB adresi:http://www.honestjohn.co.uk/faq/ford-c-max-cvts/#_ftn10. Bu ve benzeri siteleri araştırınca aşağıdaki sonuçlara ulaştım:
    - Dizel Focus CMax araçlara takılan Alman ZF markalı CVT şanzımanlar önce Amerika Kaliforniya eyaletindeki BMW R50 MINI araçlarda da varmış ve bunların hemen tümü arıza vermiş.
    - 2003 yılı itibariyle bu şanzımanın (CFT23) 1.6 L Ford motoru ile uyumsuz olduğu ve arızalanacağı Ford tarafından da belirlenmiş. CFT23 şanzıman, 230 Nm max. tork ile baş edebilirken araç, nominal 240 Nm, yüklenerek 260 Nm tork üretebiliyor. Bu durum, şanzımanın kapasitesini aşıyor ve bir süre sonra kaçınılmaz bozulmalar meydana geliyor.
    - En önemli kısmı, Ford, CVT şanzımanlı bu araçların satışını Avrupa'da durduruyor. Yukarıdaki WEB sayfasında bir kullanıcı, geçtiğimiz yıllar itibariyle İngiltere'de 300'den daha az CVT şanzımanlı dizel CMax kaldığını ve bu bilginin, yasa ile verilen bilgiye erişme hakkı ile alındığını yazmıştı.
    - Türkiye için BOMBA şu: Ford Otosan, 2003 yılı itibariyle hatalı üretim olduğunu BİLDİĞİ bu aracı 2008 yılına kadar TÜRKİYE'DE SATMAYA DEVAM ETTİ. Öyle ya biz müstemleke olduğumuz için şanzımanda birkaç tasarım müdahalesi sonucunda araç yeniden üretilebilirdi ve önceki yıllar itibariyle batmak üzere olan Ford firması, bütçe dengesini sağladığı Focus modelini satmaya devam etmeliydi. Çünkü Focus başarılı bir model olarak ün yapmıştı.
    - Sanırım şikayetler ayyuka çıkmış olmalı ki Ford, 2008 yılı itibariyle CVT şanzıman ve otomatik el freni düzeneğini tasarımdan kaldırdı ve uzun süre düz vites ile modelini satmaya devam etti.

    Birçoklarınızın da yaşadığına emin olduğum sorunum şu: Bu arabayı bu ayıplı haliyle hangi "kurban"a satayım? Adamcağız aracı satın aldıktan bir süre sonra şanzıman ilintili arıza verir ve Ford Türkiye tamir/değişimi bedelsiz üstlenmezse, araç bedeline yakın bir şanzıman değişim ücreti ödemeli... Vicdan sahibi bir kişi bu işi nasıl yapabilir?

    Ben, kişisel olarak, Ford Otosan'dan bu aracı satın almalarını talep edeceğim. Bunu kabul etmezlerse internetten topladığım bilgiler, ki kanıtlar da denebilir ve bilgi edinme yasası kapsamında edinmeyi planladığım aşağıdaki ilave bilgiler ile Türkiye mümessili hakkında bilerek ayıplı mal satma iddiası ile dava açacağım. Bunlar:
    - 2003-2015 yılları arasında Türkiye'de kaç adet CVT şanzımanlı otomatik Ford araç satıldı?
    - Bu araçlardan kaç adedi CVT şanzıman arızası verdi? Tabii İngilterede'ki Ford servislerine bile, satışı takip eden ilk 12 ayda kesinlikle CVT şanzımana müdahale edilmemesi direktifi veren ve kamuya açık olmayan sirkülerler yayımlamış Ford, hem de Fransızca olarak. Düşünün kü problem ne kadar büyük...
    - Bu arızalardan kaç adedi, ne kadar sonra tekrarladı? Ne kadar tamir, ne kadar yenileme yapıldı?
    - Ford OTOSAN Avrupa'da 2004 yılında ayyuka çıkan CVT şanzıman arızasını bile bile neden Türkiye'de bu aracı satmaya başladı ve 2008 yılına kadar sürdürdü?

    Umarım sorularıma Ford çağrı merkezinden daha üst düzeydeki bir teknik personel yanıt verir. Bunları bu forumda mutlaka paylaşacağım.


    Bülent Erdem
    Cumhuriyet Üniversitesi
    Sivas




  • Çok beğenerek, çok severek aldığım Focus TDCI Ghia CVT şanzıman aracımın ilk andan beri çıkardığı küçük sorunları görmezden geldim.
    Koltuk kumaşının gevşemesi
    Yol bilgisayarı ekranının arada bozulması; kapatıp açınca kontağı düzelmesi
    Takır tukur gürültüler (duymamayı öğrenerek hallettim)
    Kaput kilidinin bozulması
    Turbo hortumunun çatlaması
    Merkezi kilit sisteminin bozulması
    Koltuğu ayarlayan elektrikli sistemin bozulmasıu
    Durup dururken servis ışığının yanması
    Yakıt seviyesini gösteren ibrenin doğru çalışmaması
    Silecek motorunun bozulması vb.
    Hepsini basit, herkesin başına gelebilecek talihsizlikler olarak değerlendirip, arabamdan keyif almaya devam ettim.
    Sonra bir gün arabamı çalıştırıp, hareket etmek istediğimde, gitmedi.
    Otomatik vitesi D'ye al yok, R'ye al yok.
    Bilgisayar gibi, kapatıp açarsam düzelir ümidiyle, defalarca arabayı tekrar çalıştırdım, yok.
    Servise haber verdim, gelip götürdüler.
    Şanzıman bitmiş dediler.
    Nasıl biter?
    Arabayı sakin kullanan, sıkıştırmayan bir kullanıcıyım.
    Şanzıman bitmesi nedir 2 yaşındaki arabada.
    Sonra Ford'da çalışan arkadaşlardan öğrendim ki, dizel araçlarda CVT şanzıman Ford'un başına bela olmuş.
    1600 cc'de olmuyormuş CVT ve Ford artık CVT şanzımandan vazgeçmiş Focus'larda, yani artık üretimi yok.
    Bir süre sonra hepsi arıza veriyormuş.
    Zaten öyle olmsa aynı segmentte üretilen, özellikleri aynı olan Volvo S40'ta dizelde kullanılırdı CVT şanzıman, kullanmadıklarına göre bir nedeni varmış.
    Bu kez soğudum arabadan.
    Araba yapıldı, ya da yapılır gibi oldu.
    Şanzıman değişmemiş tamir edilmiş.
    Çok geçmeden, seyir halindeyken arabanın titrediğini, ben frene bastığımda arabanın kendince birkaç saniye gaz verdiğini, ben frene basmaya devam edince stop ettiğini gördüm ve anladım ki otomatik vitesli araç da stop ediyormuş:)
    Şanzımanın değişmesi lazımmış.
    Değişse ne olur, 1600 motora CVT şanzıman uymuyorsa yine bozulur, yine bozulur.
    Yol tutuşu iyi olsa da, virajlarda harika olsa da ben soğudum.
    Garanti süresini sürekli uzatarak, her bozulduğunda şanzımanı değiştirim herhalde.
    Çünkü 10 yıl boyunca dayanıklı tüketim mallarında yedek parça bulundurmak zorunlu.
    Aynı arıza kısa süre içerisinde tekrarlarsa (Bu süre birkaç ay sanırım) tüketici hakları gereği, yeni bir araç vermek durumundalar.
    Tabii, yasalar kağıt üzerinde geçerli değilse.
    Yeni araba alacağım ve bu kesinlikle Ford olmayacak.
    Bu aracı da satmadan elimde tutup, aynı arızanın tekrarlayacağını bildiğimden, hukuksal olarak hakkımı sonuna kadar arayacağım.
    Merak ettiğim aranızda, benzeri ya da farklı şekilde CVT şanzıman sorunu yaşayan var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zeyden -- 9 Haziran 2008; 3:12:53 >







  • Selamlar,

    Bende sizin gibi, 2004 de aldığım 2005 model c-max trend diesel aracımda pek çok konudan sizinkiyle benzerlerde var, problem yaşadım, bir çoğunu 2+1 garanti sürecinde kimi zaman tabiri ile ite kaka da olsa değiştirmeyi başardım.
    Garanti bitti ve garanti süreci içinde çözemedikleri bir sorunu, garanti bittikten sonra nedenini tespit ettikleri için, şimdi garanti bitti diye benden bedelin ilk olarak %30 sonra %40 noterden 1. ihtarı gönderince %50 olarak teklif ettiler. Vaktim olsa sonuna kadar uğraşıcam, zira işin parasında pulunda da değilim, ama iş tutumları çok yanlış. Malesef bu tüm firmalarda da var, yanlız Ford Otosanda değil.

    Sizin cvt konusu aslında Ford işinde kanayan yara gibi, amerika ohaio daki ZF ile ortak tesis kapandı. Bu ürünleri tamir Otosan burda ekip oluşturdu. Bozukları revize edip tekrar veriyorlar. Aslında bu tür cvt şikayeti olanların toplanıp yazılı olarak haklarını aramaları çok etkili olur ama bu iş organizasyon işi , otosanda bunu bildiği için çok da üstünde durmuyor herhalde. Yoksa bu cvt den ben bu forumda 4-5 tane şikayetçi okumuştum.

    Ben önümüzdeki hafta ford müşteri hizmetleri müdürünü samandırada ziyaret etmeyi düşünüyorum.

    Gelişmeleri yazarsanız bizde haberdar oluruz.Kolay gelsin.




  • Geçmiş olsun dostum. Benim endişe duyduğum CVT arızası seninde başına gelmiş. Aynı araçtan bende de vardı 2006 model, bu korkularım yüzünden nisan ayında satarak kurtulmuştum.(Bende her hangi bir CVT arızası yoktu, ancak olası sorunlardan tırsmıştım doğrusu) . İflah olmaz bir otomatik vites tutkunu olduğum için bu kez Honda Civic otomatik (CVT değil) aldım.

    Bu CVT olayı gerçekten Fordun kanayan yarası durumunda. Zaten kendisinin CVT den vazgeçmesi beni işkillendirmişti, seninkine benzeyen sorunları duydukça huzursuzlanıyordum. En sonunda satmaya karar verdim ve sattım. Bir kullanıcı arkadaşımıza 19.000 Tl (evet ondokuzbin TL) fatura çıkarmışlar utanmadan.Bunu forumda yazan bir arkadaştan duymuştum ve sinir katsayım yükselmişti. O dakika satma kararı almıştım. Ki benim sattığım anda + 2 yıl ek garantim vardı, buna rağmen satma kararı oluşmuştu.

    Zaten bu CVT lerin tamiri pek olanaklı değilmiş, genelde komple değiştirilirmiş. Servislerdede bundan anlayan bir ekip yok, arızalı şanzımanları Otosan bünyesinde kurdukları bir merkeze göndererek çözüyorlarmış. Oysa CVT kullanan diğer markalarda (Ör. Honda Jazz-City) Audi vb. böyle sorun duymadık.Demekki sorun Ford'a bu CVT yi temin eden yan sanayi kuruluşunun sorunlu imalatında. Zaten Ford da bu işbirliğini bitirmiş.

    Özetle; geçmiş olsun ve mücadelende şimdiden sana kolaylıklar diliyorum kardeşim. Gelişmeleri yazarsan CVT kullananlara bir rehberlik etmiş olursun.

    Benim CVT kullananlara önerim bir an önce bunları satarak kurtulmalarıdır.Ben öyle yaptım huzurluyum.




  • Aynı sorunla bende bir çok kez karşılaştım. Bu durumu otosanada bildirdim, şikayette bulundum ama onlar bu sorunun genel olmadığını, tamirinden başka bir şey yapamayacaklarını söylediler. Arabanın değiştirilmesini, eğer olmuyosa şanzımanın değiştirilmesini söyledim ama hep olumsuz yanıt aldım.

    Allah kimsenin başına vermesin kaza yapmasam belki bende hala aynı şikayetlerle uğraşıyo olacaktım.

    CVT şanzımanlı araç sahiplerinin allah yardımcısı olsun...
  • Sevgili Vuralkan,
    Ben de senin gibi Honda düşünüyorum. İlgilendiğim model Elegance, otomatik.
    Ağustos ayını bekliyorum 2009'lar çıksın diye.
    Ama yine de gönlüm BMW 3.20 (2002-2004) arası kaymıyor değil.
    Fakat bu arabaların bir şanzıman, motor arızıasındai garanti olmadığından epey sarsıcı olur diye de temkinliyim.
    Sen memnun musun Honda'dan?
    Focus kullanmış bir kişi olarak artı ve eksilerini belirtmen benim için önemli.
    Teşekkür ederim.
  • Sevgili Zeyden,
    Öncelikle geçmiş olsun, can sıkıcı bir durumla karşılaşmışsın. Umarım sorunlarını çözersin kısa sürede.
    Sorularına gelince; Kullandığım Ford Focus Ghia modeli idi(2006) ve sıfır almıştım.Honda Elegance Otomatik kullanıyorum şimdi.Kıyaslamak gerekirse ikisini ;

    Hondada Focusa göre eksik birkaç unsur var,

    1-Far, yağmur sensörleri ve kararan ayna yok Hondada.
    2-Bağaj daha dar (390 ve 500 Litre)

    Artıları ise;

    1- Sun Roof var
    2- VSA (ESP) var.
    3-Müzik sistemi 6 CDli . Fordun Sony si kadar başarılı buluyorum performansını.

    Aklıma gelen farklar bunlar.
    Ford da arabanın her tarafından ses geliyordu , bu benim aracıma özgü değildi. Birçok kullanıcı aynı şikayetlerden muzdaripti. Honda bu konuda daha iyi bana göre.
    Daha önce söylemiştim otomatik vites tutkunu olduğumu. Honda'nın başarılı bir otomatik vites üreticisi olma konusundaki şöhreti biliniyor. Bu araçta tork konvertörlü 5 ileri vites otomatik bir şanzıman var, bana göre başarılı.Aslında sorunsuz bir CVT daha iyi ama sorunlarını yaşıyorsun.CVT daha konforlu bir sistem fakat eksi yönleride var.
    Sürüş dinamikleri açısından Ford ile Hondayı kıyaslarsak; İkiside başarılı bana göre. Ama oturma ve ergonomi açısından Honda biraz daha iyi bana göre.

    Tabi Honda tercihinde en önemli unsur 6 yıl ücretsiz tam garanti veriyor olması oldu. Bu günümüz araçlarında çok önemli bana göre. Ford'da ek 2 yıl almıştım parasıyla, üstelik daraltılmış bir garantiydi.

    Aklıma gelenler bunlar, umarım yardımcı olur gelecekteki tercihlerinde.Özetlersek; Ford'danda memnun idim genel olarak, Honda'danda çok memnunum. CVT arızası olasılığı olmasa halen Focusa biniyor olurdum sanıyorum. Yoksa 2 yıllık arabayı satmazdım herhalde, satarken daha 2 yıl garantim vardı üstelik. Oysa Fordun düz vites şanzımanları çok başarılı ve sorunsuz diye biliyorum. CVT zayıf karnı Fordların. Zaten kendisinin bu vitesten vazgeçmesi manidardı. Satma kararım Fordun sorunlar üzerine CVT den vazgeçmesiyle ortaya çıkmıştı.
    Dilerim kısa sürede sorunlarını çözersin.




  • Sevgili Vuralkan,
    Bilgiler için çok teşekkür ederim.
    Sorunsuz bir Focus'u ben de Honda'ya tercih ederim.
    Honda da fena durmuyor, gidip inceledim ve beyaz olanını gözüme kestirdim.
    Focus'un şanzımanı değiştirilecek servis tarafından garanti kapsamında, ama korkum o ki bu arızayı yine verecek, işte o zaman yeni bir araç talep edeceğim.
    Geldiğim nokta bu.
    Bir de şu konuda cevabını rica edeceğim, yakıt tüketim verileri takdir edersin ki fabrika verilerine uygun olmuyor çoğu kez.
    Yakıt tüketiminde diğerlerine nazaran daha tasarruflu olduğunu duydum Honda'nın ama, 1 depo benzinle ortalama kaç km. yol alıyorsun?
    Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Zeyden

    Sevgili Vuralkan,
    Bilgiler için çok teşekkür ederim.
    Sorunsuz bir Focus'u ben de Honda'ya tercih ederim.
    Honda da fena durmuyor, gidip inceledim ve beyaz olanını gözüme kestirdim.
    Focus'un şanzımanı değiştirilecek servis tarafından garanti kapsamında, ama korkum o ki bu arızayı yine verecek, işte o zaman yeni bir araç talep edeceğim.
    Geldiğim nokta bu.
    Bir de şu konuda cevabını rica edeceğim, yakıt tüketim verileri takdir edersin ki fabrika verilerine uygun olmuyor çoğu kez.
    Yakıt tüketiminde diğerlerine nazaran daha tasarruflu olduğunu duydum Honda'nın ama, 1 depo benzinle ortalama kaç km. yol alıyorsun?
    Teşekkür ederim.

    Ben de beyaz elegance kullanıyorum. Bence şanzıman değişimi sonrasında üçüne beşine bakma ve ilk fırsatta sat.Bu CVT her zaman başa bela olmaya aday. Garanti dışında başına gelse 13-15 Bin Tl fiyat çekerler tahminim.Bir an önce satmaya bak.
    Gelelim hondanın yakıt tüketimine; Biliyorsun benzinli bu araçlar(zaten Honda da dizel yok CRV hariç).Fabrika verisi şehiriçi 9.8 Litre. Ama bu değerlere sadece ilk günlerde yaklaştım. Henüz 2.200 Km de olmasına rağmen düştü şimdiden. 5-6 bin Km den sonra dahada düşer diyorlar. Örneğin en son benzin aldıktan sonra bilgi ekranındaki yakıt değerlerini sıfırlamıştım.Şu an 250 Km de (bunun 60 Km si şehirdışı) gösterge 7.2 litre gösteriyor ( gerçek tüketim ise 8 litre falandır, niye dersen depoyu tam doldurup yeniden yakıt alıyorum yaptığım km ye bölüyorum öyle çıkıyor). Nedense benim araçta yol bilgisayarı ile gerçek tüketim örtüşmüyor, oysa başka kullanıcılarda bu değerler birbirine çok yakınmış, ama ben çok önemsemiyorum bunu. En gerçekçi ölçümü yakıt almadan almaya yapıyorum. Ben sakin kullanırım arabayı, kırmızı ışık kalkışlarında ani hızlanmam. Özetle agresif kullanmıyorum.Bu sebeple daha az yakıt harcıyorum. Şehirlerarasında ise katolog değerlerine yaklaşıyorum.

    Hondanın 5 ileri vitesli şanzımanını ise çok beğeniyorum, ara hızlanmalar vites geçişleri mükemmel. Manuel konuma alınca direksiyondan vites değişimleri çok zevkli. Ama ben otomatik konumunu daha çok seviyor ve kullanıyorum.

    Yılda 15-18 Bin Km yaparım ortalama. Bir modaya uyup dizel almıştım , ama artık alınmaz zaten. Motorin fiyatları benzinle yarışıyor. Honda'nım motoru o kadar sessizki, çalıkşan arabanın kontağını bir iki kez dalgınlıkla çevirdiğim oldu. İçindeyken devir saatına bakmasan çalıştığı bile zor anlaşılıyor.

    Beğenme kavramı elbette göreceli. Ben Hondayı beğenirim, başkası Fordu bir başkası Toyatayı. CVT sorunu olmasa dediğim gibi halen Ford kullanıyor olurdum. Fordun yol tutuşu diyebilirimki sınıfında referans oluşturuyor. Honda da iyi bu konuda ama ford kadar iyi değil, biraz gerisinde. Ama sürüş dinamikleri, ergonomi ve rahatlık konusunda Honda daha iyi. Uzun yolda; yol bitiminde yorulurdum Fordda, Hondada ise daha rahat ediyorum. Oturma pozisyonu beni daha rahat ettiriyor.

    Dediğim gibi bu göreceli bir kavram, herkesin beğenisi farklı. Ben marka fanatiği değilim.Her markanın artı ve eksilerini önüne koyup, en önemlisi gözüne ve gönlüne danışıp karar vermendir.

    Bu arada alırsan hondayı mutlaka beyaz al, çok farklı diğerlerinden.Ayrıca Honda başlığı altında her türlü soruya cevap bulabilirsin, Honda sayfalarına bekleriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vuralkan -- 10 Haziran 2008; 16:29:55 >




  • Sevgili Zeyden
    Otosan arabanın şanzımanını değiştiriceğinimi söyledi sana??
  • Vuralkan çok teşekkür ederim.
    Çok yararlı bilgiler oldu benim için.
    Önemsemen büyük incelik, sağolasın.
    Efsane Focus, garantisi devam ettiği için garanti kapsamanında servis tarafından değişecek, zaten buna mecburlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zeyden -- 10 Haziran 2008; 22:32:39 >
  • Sevgili zeydan ;
    Valla şanslısın o zman benim kaç defa arıza yaptı, garanti kapsamındaydı ama sadece tamir edebiliriz dediler ancak çözülemiycek bir sorunsa şanzıman değişir dediler. Senin sorunu demekki çözemediler. Benimde en son sorunda şanzımanın beynini değiştirmişlerdi.
    İnş bi daha araban arıza yapmaz...
  • gecmis olsun. benim de cok yakin arkadasim ve akrabamda tcdi var focus ve cmax. onlarda da benzer sorunlar olduydu 0 km almis olmalarina ragmen. her aracin ne yazikki iyi ve kotu yanlari oluyor yolda birakmamasi kaydiyla katlanmak gerekiyor bazi durumlarda. onca para verince insan daha iyi bir sorunsuzluk bekliyor dogrusu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    gecmis olsun. benim de cok yakin arkadasim ve akrabamda tcdi var focus ve cmax. onlarda da benzer sorunlar olduydu 0 km almis olmalarina ragmen. her aracin ne yazikki iyi ve kotu yanlari oluyor yolda birakmamasi kaydiyla katlanmak gerekiyor bazi durumlarda. onca para verince insan daha iyi bir sorunsuzluk bekliyor dogrusu.


    2007 öncesi üretim turbo hortumlu tdci focus veya c-maxlerde problemler olabiliyor ama daha çok CVT şanzımanlı focus ve c-maxlerde problemler meydana gelmiş ne yazıkki..
  • Cvt şanzıman yüksek torka dayanamıyormuş.Ford'dan gelen açıklama bu...Otomatik viteslerde motor biraz daha güçsüz veya 200 nm tork olsa problem olmazdı dediler...
  • Yüksek torka dayanmıyorsa üretmesinler o zaman.
    Ürettikten sonra anlıyorlarsa büyük ayıp ve yanlış.
    Bizler, yani son kullanıcılar denek değiliz, araç denenir, tork mu dayanmıyor, vites mi kopuyor ona göre önlem alınıp piyasaya sunulur.
    Önce ateş edip sonra nişan alınmaz, önce nişan alıp sonra ateş edilir.
    Ve böyle durumlarda aklı başında firmalar, araçları geri çağırırlar.
    Ford bir çağrıda bulunmadı.
    Bu daha kötü, yarın öbür gün biri yoldayken, hareket halindeyken şanzıman kilitlenecek ve büyük bir kaza olunca geri çağıracaklar.
    Burası Türkiye, böyle yürür işler.
    Kaza olmalı, biri ölmeli, yaralanmalı, o zaman çözüm olur.
    Zaten bu CVT şanzıman 1600 motor dizelde sadece Türkiye'de kullanıldığına göre, anlayın neden bu kadar umursamaz davrandılarını.
    Ford pimi çekilmiş bir bombayla karşı karşıya, bakalım büyük patlama ne zaman olacak.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24

    Cvt şanzıman yüksek torka dayanamıyormuş.Ford'dan gelen açıklama bu...Otomatik viteslerde motor biraz daha güçsüz veya 200 nm tork olsa problem olmazdı dediler...




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.