Şimdi Ara

Focus TDCI CVT şanzıman sorunu yaşayan var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
121
Cevap
3
Favori
79.865
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çok beğenerek, çok severek aldığım Focus TDCI Ghia CVT şanzıman aracımın ilk andan beri çıkardığı küçük sorunları görmezden geldim.
    Koltuk kumaşının gevşemesi
    Yol bilgisayarı ekranının arada bozulması; kapatıp açınca kontağı düzelmesi
    Takır tukur gürültüler (duymamayı öğrenerek hallettim)
    Kaput kilidinin bozulması
    Turbo hortumunun çatlaması
    Merkezi kilit sisteminin bozulması
    Koltuğu ayarlayan elektrikli sistemin bozulmasıu
    Durup dururken servis ışığının yanması
    Yakıt seviyesini gösteren ibrenin doğru çalışmaması
    Silecek motorunun bozulması vb.
    Hepsini basit, herkesin başına gelebilecek talihsizlikler olarak değerlendirip, arabamdan keyif almaya devam ettim.
    Sonra bir gün arabamı çalıştırıp, hareket etmek istediğimde, gitmedi.
    Otomatik vitesi D'ye al yok, R'ye al yok.
    Bilgisayar gibi, kapatıp açarsam düzelir ümidiyle, defalarca arabayı tekrar çalıştırdım, yok.
    Servise haber verdim, gelip götürdüler.
    Şanzıman bitmiş dediler.
    Nasıl biter?
    Arabayı sakin kullanan, sıkıştırmayan bir kullanıcıyım.
    Şanzıman bitmesi nedir 2 yaşındaki arabada.
    Sonra Ford'da çalışan arkadaşlardan öğrendim ki, dizel araçlarda CVT şanzıman Ford'un başına bela olmuş.
    1600 cc'de olmuyormuş CVT ve Ford artık CVT şanzımandan vazgeçmiş Focus'larda, yani artık üretimi yok.
    Bir süre sonra hepsi arıza veriyormuş.
    Zaten öyle olmsa aynı segmentte üretilen, özellikleri aynı olan Volvo S40'ta dizelde kullanılırdı CVT şanzıman, kullanmadıklarına göre bir nedeni varmış.
    Bu kez soğudum arabadan.
    Araba yapıldı, ya da yapılır gibi oldu.
    Şanzıman değişmemiş tamir edilmiş.
    Çok geçmeden, seyir halindeyken arabanın titrediğini, ben frene bastığımda arabanın kendince birkaç saniye gaz verdiğini, ben frene basmaya devam edince stop ettiğini gördüm ve anladım ki otomatik vitesli araç da stop ediyormuş:)
    Şanzımanın değişmesi lazımmış.
    Değişse ne olur, 1600 motora CVT şanzıman uymuyorsa yine bozulur, yine bozulur.
    Yol tutuşu iyi olsa da, virajlarda harika olsa da ben soğudum.
    Garanti süresini sürekli uzatarak, her bozulduğunda şanzımanı değiştirim herhalde.
    Çünkü 10 yıl boyunca dayanıklı tüketim mallarında yedek parça bulundurmak zorunlu.
    Aynı arıza kısa süre içerisinde tekrarlarsa (Bu süre birkaç ay sanırım) tüketici hakları gereği, yeni bir araç vermek durumundalar.
    Tabii, yasalar kağıt üzerinde geçerli değilse.
    Yeni araba alacağım ve bu kesinlikle Ford olmayacak.
    Bu aracı da satmadan elimde tutup, aynı arızanın tekrarlayacağını bildiğimden, hukuksal olarak hakkımı sonuna kadar arayacağım.
    Merak ettiğim aranızda, benzeri ya da farklı şekilde CVT şanzıman sorunu yaşayan var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zeyden -- 9 Haziran 2008; 3:12:53 >







  • Değerli CVT şanzıman-zedeler,

    2007 Şubatında sıfır Focus Cmax CVT TDCI araç aldık. 2008 yazında Sivas-Elazığ karayoluna yeni çıkmıştık ki, araç yürümez oldu. Daha önceki aylarda birkaç kez şehir için teklemişti ancak araç arıza bildirisi yapmadığı için geçiştirmiştik. Ford servisinde tork dönüştürücüsünün değişmesi gerektiğini söylediler ve 1,5 aylık sürede araç bize teslim edildi. Bu işlem için bedel talep edilmedi.

    Aracımızın yaklaşık 70000 km'ye geldiği 2014 yılında yine aynı arıza ile karşılaştık ve bu kez şanzıman tamamen değiştirildi. İşlem kısa sürdü ve bizden ücret talep edilmedi. Faturayı halen saklıyorum, şanzıman, işçilik, yağ toplam "0" TL. Ford servisinin yaklaşımı çok olumluydu.

    Ben Üniversitede öğretim üyesiyim ve yerleşke içindeki lojmanlarda kalıyorum. Ev-iş arası 1800 m. Haftada birkaç kez şehir merkezine iniyorum. Aracım 10 yaşını doldurmak üzere ve 91000 km'de. Aracı çok yumuşak ve hiç zorlamadan kullanmaya çalışıyorum. Açıkçası buna mecbur olduğumu hissediyorum. Kafamdaki soru işaretleri, foruma görüş bildiren çok sayıdaki arkadaş ile aynı: bir sonraki şanzıman arızası ne zaman ve bu arıza Ford Otosan tarafından karşılanacak mı? 2008 yılındaki arızada bize de komple şanzıman değişiminin 19000 TL olduğunu söylemişlerdi. Şimdi sanırım 2. el bedelinin üzerindedir.

    İnternet üzerinde Avrupa ülkelerindeki benzer sıkıntıları da araştırdım ve yaşadığımız sorunun önceki yıllarda çok yaygın olduğunu gördüm. Özellikle İngiltere'de CVT şanzımanlı Fordların hemen tümü arıza vermiş ve Ford bayileri de çok dostça davranmamış. Forum WEB adresi:http://www.honestjohn.co.uk/faq/ford-c-max-cvts/#_ftn10. Bu ve benzeri siteleri araştırınca aşağıdaki sonuçlara ulaştım:
    - Dizel Focus CMax araçlara takılan Alman ZF markalı CVT şanzımanlar önce Amerika Kaliforniya eyaletindeki BMW R50 MINI araçlarda da varmış ve bunların hemen tümü arıza vermiş.
    - 2003 yılı itibariyle bu şanzımanın (CFT23) 1.6 L Ford motoru ile uyumsuz olduğu ve arızalanacağı Ford tarafından da belirlenmiş. CFT23 şanzıman, 230 Nm max. tork ile baş edebilirken araç, nominal 240 Nm, yüklenerek 260 Nm tork üretebiliyor. Bu durum, şanzımanın kapasitesini aşıyor ve bir süre sonra kaçınılmaz bozulmalar meydana geliyor.
    - En önemli kısmı, Ford, CVT şanzımanlı bu araçların satışını Avrupa'da durduruyor. Yukarıdaki WEB sayfasında bir kullanıcı, geçtiğimiz yıllar itibariyle İngiltere'de 300'den daha az CVT şanzımanlı dizel CMax kaldığını ve bu bilginin, yasa ile verilen bilgiye erişme hakkı ile alındığını yazmıştı.
    - Türkiye için BOMBA şu: Ford Otosan, 2003 yılı itibariyle hatalı üretim olduğunu BİLDİĞİ bu aracı 2008 yılına kadar TÜRKİYE'DE SATMAYA DEVAM ETTİ. Öyle ya biz müstemleke olduğumuz için şanzımanda birkaç tasarım müdahalesi sonucunda araç yeniden üretilebilirdi ve önceki yıllar itibariyle batmak üzere olan Ford firması, bütçe dengesini sağladığı Focus modelini satmaya devam etmeliydi. Çünkü Focus başarılı bir model olarak ün yapmıştı.
    - Sanırım şikayetler ayyuka çıkmış olmalı ki Ford, 2008 yılı itibariyle CVT şanzıman ve otomatik el freni düzeneğini tasarımdan kaldırdı ve uzun süre düz vites ile modelini satmaya devam etti.

    Birçoklarınızın da yaşadığına emin olduğum sorunum şu: Bu arabayı bu ayıplı haliyle hangi "kurban"a satayım? Adamcağız aracı satın aldıktan bir süre sonra şanzıman ilintili arıza verir ve Ford Türkiye tamir/değişimi bedelsiz üstlenmezse, araç bedeline yakın bir şanzıman değişim ücreti ödemeli... Vicdan sahibi bir kişi bu işi nasıl yapabilir?

    Ben, kişisel olarak, Ford Otosan'dan bu aracı satın almalarını talep edeceğim. Bunu kabul etmezlerse internetten topladığım bilgiler, ki kanıtlar da denebilir ve bilgi edinme yasası kapsamında edinmeyi planladığım aşağıdaki ilave bilgiler ile Türkiye mümessili hakkında bilerek ayıplı mal satma iddiası ile dava açacağım. Bunlar:
    - 2003-2015 yılları arasında Türkiye'de kaç adet CVT şanzımanlı otomatik Ford araç satıldı?
    - Bu araçlardan kaç adedi CVT şanzıman arızası verdi? Tabii İngilterede'ki Ford servislerine bile, satışı takip eden ilk 12 ayda kesinlikle CVT şanzımana müdahale edilmemesi direktifi veren ve kamuya açık olmayan sirkülerler yayımlamış Ford, hem de Fransızca olarak. Düşünün kü problem ne kadar büyük...
    - Bu arızalardan kaç adedi, ne kadar sonra tekrarladı? Ne kadar tamir, ne kadar yenileme yapıldı?
    - Ford OTOSAN Avrupa'da 2004 yılında ayyuka çıkan CVT şanzıman arızasını bile bile neden Türkiye'de bu aracı satmaya başladı ve 2008 yılına kadar sürdürdü?

    Umarım sorularıma Ford çağrı merkezinden daha üst düzeydeki bir teknik personel yanıt verir. Bunları bu forumda mutlaka paylaşacağım.


    Bülent Erdem
    Cumhuriyet Üniversitesi
    Sivas




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.