Şimdi Ara

BMW'nin çift turbosuna cevap geliyor (audi S4 3.0 v6 Supercharged FSI)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.153
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yeni Audi S4′ün artık 4.2 fsi V8 yerine aşırı beslemeli 350 hp’lik bir 3.0 V6 kullanması bekleniyor.

    Son gelen haberlere göre yeni Audi S4, mevcut modelin V8′inden vazgeçip yeni bir superşarjlı V6 kullanarak RS4 ile arasındaki mesafeyi biraz daha açacak. VW’nin motor şefi Wolfgan Hatzamblemine, yeni 3.0 TFSI motoru Viena Motor Sempozyumu’nda tanıttı.

    Gücün şu anki 4.2 litrelik V8′in 339 hp’sinden pek farklı olmaması (350 hp civarı) ve ağırlığın da 50 kg ya da daha düşük miktarda azalacak olmasına rağmen, aşırı beslemeye geçişin yakıt ekonomisi ve performans verileri üstünde olumlu etkisi olaması bekleniyor. RS4, Audi performans bölümünde üretilirken S4′ün Quattro GmbH dışında geliştirilmesi bekleniyor ki bunun sonucu olarak RS4′ün şişkin ve çarpıcı gövde yapısı yanında S4′ün görünümü daha muhafazakar kalacak.

    Aşırı beslemeli V6′nın aynı zamanda A4′ün 3.2 litrelik 265hp V6′nın da yerine geçecek, yeni 3.0 v6 supercharged motor 290hp güç 420nm tork üretebiliyor, yakıt tüketimi ve emisyon değeri olarakta 4.2 fsi motordan daha iyi

    Volkan KOLAY


     BMW'nin çift turbosuna cevap geliyor (audi S4 3.0 v6 Supercharged FSI)


     BMW'nin çift turbosuna cevap geliyor (audi S4 3.0 v6 Supercharged FSI)








     BMW'nin çift turbosuna cevap geliyor (audi S4 3.0 v6 Supercharged FSI)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_kolay -- 16 Temmuz 2008; 4:18:43 >







  • Bu kadar eski bir teknolojinin bu derece popülerleşmesinin sebebi ne olabilir acaba? Benzin fiyatları sanırım.
    Umarım v8'ini aratmaz, çünkü turbosu eminim ki güç aralığını devirsel olarak daha aşağılara çekecektir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    Bu kadar eski bir teknolojinin bu derece popülerleşmesinin sebebi ne olabilir acaba? Benzin fiyatları sanırım.
    Umarım v8'ini aratmaz, çünkü turbosu eminim ki güç aralığını devirsel olarak daha aşağılara çekecektir.


    turbo değil süperşarj yani kompresör olacak bu motorda ve yanılmıyosam dünyanın ilk direkt enjeksiyonlu kompresör motoru olabilir.. dünyanın ilk direkt enjeksiyonlu turbo+kompresör motoru 1.4 tsi motordu ama direkt enjeksiyonda sadece kompresör ilk kez denenecek geliyor bana..
  • Arkadan itiş olmadıktan sonra ne yazar..
  • ben şöyle bir tahminde bulunacağım sanki bu motor bana audi RS3 modelininde motoru olacak gibi geliyor bana şu anki S3 2.0 tfsi 265hp, RS3 ise 3.0 v6 sfsi 350hp yeni motora sahip olabilir..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    Arkadan itiş olmadıktan sonra ne yazar..

    hacım sen de arkadan ittirmeyi ne çok seviyorsun
    o kadar takılma o kısma yahu, araba alıyoruz doggy style yapmıyoruz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    Arkadan itiş olmadıktan sonra ne yazar..

    hacım sen de arkadan ittirmeyi ne çok seviyorsun
    o kadar takılma o kısma yahu, araba alıyoruz doggy style yapmıyoruz



    Her bindigimi arkadan ittireyim isterim.

    Zevk ve fantezi meselesi naparsın :)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    Arkadan itiş olmadıktan sonra ne yazar..

    hacım sen de arkadan ittirmeyi ne çok seviyorsun
    o kadar takılma o kısma yahu, araba alıyoruz doggy style yapmıyoruz

    koptumm.

    cidden şimdi drift bile yapamazsın bunlarla




  • audi 4.2 fsi motorun bmw'nin çitf turbosuna rakip olmayacağını anladığı için böyle bir motor çıkarma gereği duymuş olmalı, benim forumda her zaman savunduğum şeyde buydu zaten, 4.2 fsi audi s5 ile 3.0 çift turbo bmw coupeyi kıyaslamanın nekadar mantıksız olduğunu savunuyordum veya bunun gibi 2.0 265hp tfsi s3 ile 3.2 v6 250hp golf r32 gibi, ben testlerde şuna dikkat ettim evet araçlar testlerde karşı karşıya geliyor ama motor mühendisliği üzerinde çok fazla yoğunlaşılmıyor çünkü ayrı teknoloji ayrı mühendislik ve sonuçda ayrı müşteri zevki ve tercihi

    motorların güçleri aynı veya yakın olsada aralarındaki hacim farkı yüzünden mühendislik olarak kıyaslanamayacağını hep bu forumda savunmuşumdur, ortada bir 300hp güç üretiliyorsa birisi bunu çok rahat üretirken diğeriyse bunu aşırı besleme veya yüksek devir çevirerek üretiyor

    avantajları nedir ozaman; 4.2 v8 fsi yerine kendinden 1200cc daha küçük bir aşırı beslemeli 3.0 v6 motorla aynı güç üretilecek ve hacim küçüldüğü için bir ağırlık düşüşü söz konusu olacak buda bir avantaj tabi fakat bu iki motor aynı gücü veya yakın gücü üretselerde birbiri ile kıyaslanamaz..

    8300cc atmosferik dodge viper 510hp güç üretiyor bu bize hacmine baktımız zaman çok güçlü gelmeyebilir nerdeyse yarısı hacmindeki motorlar bu gücü elde edebiliyor mesela 911 turbo 3600cc v6 çift turbo motorundan 480hp güç çıkarabiliyor veya 5000cc gallardoda 500hp güç üretiyor ama uzun dönem bir kullanımda her zaman büyük hacimin avantajı vardır çünkü sahip olduğu gücü aşırı besleme veya yüksek devirle üretmediği için uzun dönem açısından daha verimlidir..

    yani bu şu demek; daha az sürtünme, daha az ısı, daha az zorlanan sübablar, daha az zorlanan krank piston ve stork kolları ve daha az yıpranan motor anlamına geliyor hatta şöyle bir örnekde vermiştim ülkemizin yol şartları malum zor yol koşulları var, aynı yol koşullarında ve aynı şartlarda ve aynı güce sahip 300.000km gitmiş bir 1400cc turbo motorla 2000cc atmosferik motoru düşünürsek bunu daha iyi anlarız

    mühendis motorunu yapar ve sonuç olarak motor tercihi müşretiye kalır, sürüş zevkleri farklıdır kimisi esnek turbo ister kimisi yüksek devir çevirmek isterken kimiside amerikalılarda olduğu gibi uzun dönem bir motor ister..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_kolay -- 4 Haziran 2008; 12:09:39 >




  • bu araç gerek emisyon değeri (euro 5) gerek ekonomisi ile büyük hacim ve V8 lere taş çıkarıcak işler yapıyor ve dığayı daha az kirletiyor mühendislik budur
  • quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    bu araç gerek emisyon değeri (euro 5) gerek ekonomisi ile büyük hacim ve V8 lere taş çıkarıcak işler yapıyor ve dığayı daha az kirletiyor mühendislik budur


    uşak ben de emisyonu yazacaktım tam, sen benden önce yazmışın. avrupa birliğinin emisyonla ilgili olan ciddiyeti çok yüksek. bunu sağlamayanlara da yüksek miktarda para cezası kesileceği söyleniyor. kimse bu riske girmek istemiyor, aşırı beslemeyi kullanma fikri daha cazip hale geliyor. zaten üst sıralardaki markalarda aşırı beslemeyi sadece honda kullanmıyor değil mi? amerikanları saymazsak..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kzm_61


    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    bu araç gerek emisyon değeri (euro 5) gerek ekonomisi ile büyük hacim ve V8 lere taş çıkarıcak işler yapıyor ve dığayı daha az kirletiyor mühendislik budur


    uşak ben de emisyonu yazacaktım tam, sen benden önce yazmışın. avrupa birliğinin emisyonla ilgili olan ciddiyeti çok yüksek. bunu sağlamayanlara da yüksek miktarda para cezası kesileceği söyleniyor. kimse bu riske girmek istemiyor, aşırı beslemeyi kullanma fikri daha cazip hale geliyor. zaten üst sıralardaki markalarda aşırı beslemeyi sadece honda kullanmıyor değil mi? amerikanları saymazsak..



    hacmi düşürmek emisyon değerini azaltır pratikte evet doğru ama emisyon konusu hacimden çok mühendisin becerisidir, bununla ilgili çok önceden açtığım bir konuda şöyle bir yazım olmuştu..

    1.3 litre olmasına rağmen wankel motor 284g/km emisyon değerine sahip şöyle bir karşılaştırma yapmak gerekirse yakın hacimdeki 1.4 litre tsi 170hp vw motorunun emisyon değeri 175g/km ve wankel ile aynı gücü üreten megane r26 2.0 litre motorun emsiyon değeri 200g/km

    1.3 wankelin ciddi emisyon değerini anlamak için bazı örnekler vereyim vw golf r32 de olan 3200cc v6 motor bile 255g/km emisyon değerine sahip..wankel motor 1.3 litre olmasına rağmen kendisinin 2.5 katı olan motorlarla aynı yakıta ve daha fazla emisyon değerine sahip olması biraz düşündürücü ve hatta daha iyi örnek vermek gerekirse 4.0 v8 bmw m3 motorunun emisyon değeri 295g/km 1.3 wankel motorun ürettiği 284g/km emisyon değeri gerçekden çok ciddi bir rakam kendinden çok çok daha büyük motorlar bile daha düşük emisyon değerine sahip ve en kötüsü avrupada emsiyon değeri üzerinden vergi alındığı için 1.3 litre wankel için verilen vergi 3.6 v6 vw motorundan daha fazla ve hatta 4.0 v8 bmw motoru ile nerdeyse aynı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_kolay -- 4 Haziran 2008; 12:56:05 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    Bu kadar eski bir teknolojinin bu derece popülerleşmesinin sebebi ne olabilir acaba? Benzin fiyatları sanırım.
    Umarım v8'ini aratmaz, çünkü turbosu eminim ki güç aralığını devirsel olarak daha aşağılara çekecektir.


    Benim düşüncem hem benzin fiyatları, hem de turbonun çok verimli kullanılabilmesi.

    Çift turbolu süper spor araba denince aklıma hemen Ferrari F40 ve Porsche 959 geliyor.

    Bu iki araba da 500 hp'ye yakın gücü çift turbo ile elde ediyor.
    ,
    F40 max gücünü 7.750 rpm'de veriyor ama 3.000 rpm'nin altı çok güçsüz, ciddi bir turbo boşluğu var. Bu durum özellikle ıslak zeminde acemiler için cidden ölümcü olabiliyor.

    Güncel turbo motorlar ise max torku rölanti ile verdiği için dahagüvenli.Yaklaşık 7.000 rpm'ye kadar kesintisiz bir hızlanma elde edilebiliyor. Hem de yüksek viteslerde iyi esneklik değerleri var.

    Ancak spor araba kullanan adam da tembel olmamalı, sol ayağı çalışmalı. Atmosferik motorlar bana daha sportif geliyor bu yüzden. Vitesi 5'ten 2'ye at ve gazı kökle




  • quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay
    hacmi düşürmek emisyon değerini azaltır pratikte evet doğru ama emisyon konusu hacimden çok mühendisin becerisidir, bununla ilgili çok önceden açtığım bir konuda şöyle bir yazım olmuştu..

    1.3 litre olmasına rağmen wankel motor 284g/km emisyon değerine sahip şöyle bir karşılaştırma yapmak gerekirse yakın hacimdeki 1.4 litre tsi 170hp vw motorunun emisyon değeri 175g/km ve wankel ile aynı gücü üreten megane r26 2.0 litre motorun emsiyon değeri 200g/km

    1.3 wankelin ciddi emisyon değerini anlamak için bazı örnekler vereyim vw golf r32 de olan 3200cc v6 motor bile 255g/km emisyon değerine sahip..wankel motor 1.3 litre olmasına rağmen kendisinin 2.5 katı olan motorlarla aynı yakıta ve daha fazla emisyon değerine sahip olması biraz düşündürücü ve hatta daha iyi örnek vermek gerekirse 4.0 v8 bmw m3 motorunun emisyon değeri 295g/km 1.3 wankel motorun ürettiği 284g/km emisyon değeri gerçekden çok ciddi bir rakam kendinden çok çok daha büyük motorlar bile daha düşük emisyon değerine sahip ve en kötüsü avrupada emsiyon değeri üzerinden vergi alındığı için 1.3 litre wankel için verilen vergi 3.6 v6 vw motorundan daha fazla ve hatta 4.0 v8 bmw motoru ile nerdeyse aynı..



    uşak wankel motor çok farklı bir sistem. ortada rotor var, onun etrafında dönen üçgen formlu bir parça var vs. wankel motorla normal pistonlu motoru kıyas edemezsin zaten. wankel çok özel bir motor, avrupada satılmasa da olur.




  • 4 çekerden sürekli daha cok güvenlik yol tutus stabili veren quattroyu tercih ederim arkadan itiş yerine

    Audi Quattro
  • Wankel motorda hacim 2 ile çarpılarak hesaplanıyor tek biz de bu çeşit hesaplama var emisyonu fazla olabilir fakat ilginç bir motor.Çok hızlı devirleniyor ve sanki devir arttıkça sessizleşiyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    Wankel motorda hacim 2 ile çarpılarak hesaplanıyor tek biz de bu çeşit hesaplama var emisyonu fazla olabilir fakat ilginç bir motor.Çok hızlı devirleniyor ve sanki devir arttıkça sessizleşiyor.


    2 ile çarpılmış hali 1.3 zaten. Normalde 650cc x 2 = 1.3 litre...

    650cc lik iki ayrı rotary motor birlikte çalışıyor.

    Ancak wankel motordaki yüksek emisyon değerlerinin sebebi düşük komprasyon oranından dolayı yakıtı verimli yakılamaması... Zaten yakıt tüketimi de bu yüzden yüksek...
  • tamam işte arkadaşım çift rotorlu 1.3 lt fakat dünyanın heryerinde 1.3 iki ile çarpılarak hesaplanıyor iki iş zamanlı çalıştığı için yani 2.6lt .Sadece 80 li yıllarda LE MANS yarışlarında bu şekilde yanlızca 1 kere senin dediğin gibi kabul ettirdi ve yarışı kazandı.Sonrada tüm diğer üreticiler itiraz etti ve bu hesaplama iptal edildi o tarihte yarışı seyrettim öncesini sonrasını oradan biliyorum.
  • atmosferik 3.2 fsi v6 265hp güç ve 330nm tork üreten motorun yerini alacak olan motor resimde kırmızı oklarla gösterdiğim kompresör ve 6 silindir olan motor, 3.0 v6 yeni motor supercharged sayesinde 290hp güç ve 420nm tork üretebilme kapasitesine sahip..

    atmosferik 4.2 fsi v8 motorun yerine geçecek olansa aynı motorun 350hp olan versiyoru..


     BMW'nin çift turbosuna cevap geliyor (audi S4 3.0 v6 Supercharged FSI)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan_kolay -- 16 Temmuz 2008; 4:26:18 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.