Şimdi Ara

2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü (178. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
10.283
Cevap
68
Favori
708.439
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 176177178179180
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu arada city problemini sizler için sordum. kronik sorun ve ücretsiz tamir işini sordum.
    Biz fabrikaya bildiriyoruz onlar aracın bilgilerini inceliyorlar, bakımlarını felan zamanında yaptırmış mı felan diye inceliyorlar ona göre yüzde olarak indirim çıkartılıyor denildi.
    Tamir 2000 TL fabrika %50 indirim çıkartsa 1000 tl denildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MenDakkaDukka -- 11 Ocak 2012; 14:19:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: PuntoJet2006

    Selam arkadaşlar. Bir kaç gündür özelliklede direksiyonu sola doğru çevirirken tık diye bi ses geliyor ve eskiye göre daha fazla bi sürtünme sesi geliyor. Bundan bir ay öncede direksiyon ikaz ışığı yanmıştı ve bir iki kez stop edip tekrar çalıştırdım düzeldi. Daha sonrada hiç yanmadı ama direksiyondan gelen ses beni korkutuyor. Sizce sorun ne olabilir?

    city değildir inş

    Tam tura yakin ceviriken tik tik tik diye devamli geliyorsa aks kafasindandir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ethan


    quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: PuntoJet2006

    Selam arkadaşlar. Bir kaç gündür özelliklede direksiyonu sola doğru çevirirken tık diye bi ses geliyor ve eskiye göre daha fazla bi sürtünme sesi geliyor. Bundan bir ay öncede direksiyon ikaz ışığı yanmıştı ve bir iki kez stop edip tekrar çalıştırdım düzeldi. Daha sonrada hiç yanmadı ama direksiyondan gelen ses beni korkutuyor. Sizce sorun ne olabilir?

    city değildir inş

    Tam tura yakin ceviriken tik tik tik diye devamli geliyorsa aks kafasindandir

    Cumaa servise gidicem inş dediğin gibidir. Teşekkürler...




  • merhaba arkadaşlar bende bugün bir grande punto aldım.Aranıza katıldım.Araba güzel fakat koltukları tam bir felaket.Bu araçlar için orj.kılıf alan veya bu olaya çözüm bulan var mı?Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: apollo2121

    merhaba arkadaşlar bende bugün bir grande punto aldım.Aranıza katıldım.Araba güzel fakat koltukları tam bir felaket.Bu araçlar için orj.kılıf alan veya bu olaya çözüm bulan var mı?Teşekkürler.

    Burası normal punto forumu hocam.. Grande puntonun forumuna yazarsanız bunu daha sağlıklı bilgi edinebilirsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi subserooo -- 11 Ocak 2012; 21:52:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PuntoJet2006

    quote:

    Orijinalden alıntı: ethan


    quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: PuntoJet2006

    Selam arkadaşlar. Bir kaç gündür özelliklede direksiyonu sola doğru çevirirken tık diye bi ses geliyor ve eskiye göre daha fazla bi sürtünme sesi geliyor. Bundan bir ay öncede direksiyon ikaz ışığı yanmıştı ve bir iki kez stop edip tekrar çalıştırdım düzeldi. Daha sonrada hiç yanmadı ama direksiyondan gelen ses beni korkutuyor. Sizce sorun ne olabilir?

    city değildir inş

    Tam tura yakin ceviriken tik tik tik diye devamli geliyorsa aks kafasindandir

    Cumaa servise gidicem inş dediğin gibidir. Teşekkürler...

    Öncelikle geçmiş olsun...
    Aks kafası (CV Joint) değişimi pek de ucuza mal olmuyor dostum ne yazık ki...Tanesi 220 TL'den 440 TL sırf parçalar tutuyor...Haa bir de tamir esnasında aracın tekerlekleri söküleceği için fren hidrolik hortumlarını iyice kontrol ettir yaptırdığında...Benimkileri lastiğe yakın monte etmişler 120 ile giderken hortum koptu frensiz kaldım...Allahtan yol düz ve boştu da büyük bir kazaya sebebiyet vermedi...
    Not: Aks kafası kolay bozulan bir parça değil, bozulmasına sebep olan faktörlerden biri amortisörlerin bitmiş olması olabilir...Amortisörler bitince darbeleri emmek yerine diğer parçalara aktarıyorlar, ilk etkilenen de aks kafaları oluyor...Bir de aks kafasında orjinal parça dışına çıkmayı pek tavsiye etmiyorlar 3 ay sonra aynı sorun baş gösterir diyorlar...Ben forumdaki arkadaşların bu tavsiyelerini dinlemeyi tercih ettim ama tercih senin...Sonuçta orjinal aks kafasının teki 220 TL iken ikisini 140-200 civarı bir fiyata alabiliyorsun yan sanayiide.
    Notun notu:Amortisörlerini de kontrol ettir ve sorun varsa ve bütçen de müsaitse aks kafalarıyla birlikte onu da hallettir...Ben öyle yaptım...Eşim arka tarafta çocuğun yanında oturduğu için bariz farkı her yola çıktığımızda söylüyor...Arabanın içeri aldığı ses bile değişti, artık savrulmuyorum her çukurda çocuk uyanmıyor deyip duruyor :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MenDakkaDukka

    Şimdi servisten geldim. Araçta tekleme tespit edilip 3. ateşleme boninin değişmesi lazım denildi.
    Bujiler yan sanayi bunlar iyi olmaz diye orjinal taktılar bilmiyorum gerçekten iyi olmaz mı ayak mı yaptılar.
    katalizör ve egzoza baktınız mı dedim teklemeyi çözmeden bakılmaz dedi. yarın ateşleme bobini gelecek takacaklar.
    normalde yüz küsür ama şuan kampanya var 60 lira dedi.

    sanırım egzozdaki patlamaa bobinden kaynaklanıyor. gaz yemiyor gaza basınca boğuluyor böylece benzinide içiyordu. umarım tek sorun ateşleme bobinidir.

    şükürler olsun ki arabadaki sorunumu sonunda halletmiş bulunuyorum.
    daha önce iki tane ustaya arabayı test ettirip sorunu anlamasını istememe rağmen sorun egzozdandır deyip kestirip atmışlardı.

    servise götürdüm adam daha biner binmez sorunu anladı hemen ateşleme bobinlerini kontrol etti. bobinlerden birinin değişmesi gerektiğini söyledi.
    bobin değişince, uyuz uyuz giden ve yerinden kalkarken egzozda patlama olan haliyle benzinin canını okuyan araba şimdi canavar gibi :)

    bu arada bobinde indirim var diye gerçekten ucuza verdiler.
    nasıl olurda servis ucuza parça temin eder diye hayretler içindeyken her oynattıkları tornavida için işçilik yazmışlar :)
    veznede 198.30 kuruşu duyunca servisin büyüsü biranda bozuldu ve 30 kuruşa kadar aldı sağolsunlar :)

    bu arada aklınızda bulunsun araba gaz yemiyorsa ateşleme bobinlerini kontrol etmenizi öneririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MenDakkaDukka -- 12 Ocak 2012; 18:04:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsgrn

    quote:

    Orijinalden alıntı: PuntoJet2006

    quote:

    Orijinalden alıntı: ethan


    quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: PuntoJet2006

    Selam arkadaşlar. Bir kaç gündür özelliklede direksiyonu sola doğru çevirirken tık diye bi ses geliyor ve eskiye göre daha fazla bi sürtünme sesi geliyor. Bundan bir ay öncede direksiyon ikaz ışığı yanmıştı ve bir iki kez stop edip tekrar çalıştırdım düzeldi. Daha sonrada hiç yanmadı ama direksiyondan gelen ses beni korkutuyor. Sizce sorun ne olabilir?

    city değildir inş

    Tam tura yakin ceviriken tik tik tik diye devamli geliyorsa aks kafasindandir

    Cumaa servise gidicem inş dediğin gibidir. Teşekkürler...

    Öncelikle geçmiş olsun...
    Aks kafası (CV Joint) değişimi pek de ucuza mal olmuyor dostum ne yazık ki...Tanesi 220 TL'den 440 TL sırf parçalar tutuyor...Haa bir de tamir esnasında aracın tekerlekleri söküleceği için fren hidrolik hortumlarını iyice kontrol ettir yaptırdığında...Benimkileri lastiğe yakın monte etmişler 120 ile giderken hortum koptu frensiz kaldım...Allahtan yol düz ve boştu da büyük bir kazaya sebebiyet vermedi...
    Not: Aks kafası kolay bozulan bir parça değil, bozulmasına sebep olan faktörlerden biri amortisörlerin bitmiş olması olabilir...Amortisörler bitince darbeleri emmek yerine diğer parçalara aktarıyorlar, ilk etkilenen de aks kafaları oluyor...Bir de aks kafasında orjinal parça dışına çıkmayı pek tavsiye etmiyorlar 3 ay sonra aynı sorun baş gösterir diyorlar...Ben forumdaki arkadaşların bu tavsiyelerini dinlemeyi tercih ettim ama tercih senin...Sonuçta orjinal aks kafasının teki 220 TL iken ikisini 140-200 civarı bir fiyata alabiliyorsun yan sanayiide.
    Notun notu:Amortisörlerini de kontrol ettir ve sorun varsa ve bütçen de müsaitse aks kafalarıyla birlikte onu da hallettir...Ben öyle yaptım...Eşim arka tarafta çocuğun yanında oturduğu için bariz farkı her yola çıktığımızda söylüyor...Arabanın içeri aldığı ses bile değişti, artık savrulmuyorum her çukurda çocuk uyanmıyor deyip duruyor :)

    Keşke imkan olsada bu dediklerini bir seferde yaptırıp rahatlasam ama nerdee Bundan önce gösterdiğimde amortisörlerde sorun yok demişti. Sadece aracın rot balansa girmesi gerektiğini ve direksiyon kutusunda sorun olduğunu söylemişti. Bakalım artık yarın götürücem. İnşallah fazla masrafı çıkmaz. Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: puntozng67

    bu dreksiyon sorunu city fonksiyonunu ile kullanıp kullanmamanın bir alakası yok boş yere kendinize eziyet etmeyin bu fonksiyonu sürekli olarak devreye sokarak kullanmanızı tavsiye ederim olacağı varsa zaten bu arıza olacaktır kaçarı yok siz devreye sokmasanız bile her dreksiyon hareketiniz konum sensöründe aşınmaya neden oluyor farkındaysanız dreksiyonu çevirirken bir sürtünme sesi geliyor. ama bu nem olayı gerçekten çok etken.

    öyle deme ben en son arıza ışığı yandığından beri city modunu kullanmıyorum maşallah unutturdu kendini. Hem aracımın direksiyonu bence yeteri kadar yumuşak city modunu kullanarak kollarımı tembelleştirmiyeyim, sonra başka araç alınca kullanmak eziyet olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsgrn

    quote:

    Orijinalden alıntı: PuntoJet2006

    quote:

    Orijinalden alıntı: ethan


    quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: PuntoJet2006

    Selam arkadaşlar. Bir kaç gündür özelliklede direksiyonu sola doğru çevirirken tık diye bi ses geliyor ve eskiye göre daha fazla bi sürtünme sesi geliyor. Bundan bir ay öncede direksiyon ikaz ışığı yanmıştı ve bir iki kez stop edip tekrar çalıştırdım düzeldi. Daha sonrada hiç yanmadı ama direksiyondan gelen ses beni korkutuyor. Sizce sorun ne olabilir?

    city değildir inş

    Tam tura yakin ceviriken tik tik tik diye devamli geliyorsa aks kafasindandir

    Cumaa servise gidicem inş dediğin gibidir. Teşekkürler...

    Öncelikle geçmiş olsun...
    Aks kafası (CV Joint) değişimi pek de ucuza mal olmuyor dostum ne yazık ki...Tanesi 220 TL'den 440 TL sırf parçalar tutuyor...Haa bir de tamir esnasında aracın tekerlekleri söküleceği için fren hidrolik hortumlarını iyice kontrol ettir yaptırdığında...Benimkileri lastiğe yakın monte etmişler 120 ile giderken hortum koptu frensiz kaldım...Allahtan yol düz ve boştu da büyük bir kazaya sebebiyet vermedi...
    Not: Aks kafası kolay bozulan bir parça değil, bozulmasına sebep olan faktörlerden biri amortisörlerin bitmiş olması olabilir...Amortisörler bitince darbeleri emmek yerine diğer parçalara aktarıyorlar, ilk etkilenen de aks kafaları oluyor...Bir de aks kafasında orjinal parça dışına çıkmayı pek tavsiye etmiyorlar 3 ay sonra aynı sorun baş gösterir diyorlar...Ben forumdaki arkadaşların bu tavsiyelerini dinlemeyi tercih ettim ama tercih senin...Sonuçta orjinal aks kafasının teki 220 TL iken ikisini 140-200 civarı bir fiyata alabiliyorsun yan sanayiide.
    Notun notu:Amortisörlerini de kontrol ettir ve sorun varsa ve bütçen de müsaitse aks kafalarıyla birlikte onu da hallettir...Ben öyle yaptım...Eşim arka tarafta çocuğun yanında oturduğu için bariz farkı her yola çıktığımızda söylüyor...Arabanın içeri aldığı ses bile değişti, artık savrulmuyorum her çukurda çocuk uyanmıyor deyip duruyor :)

    amortisörleri değiştirmek için bahar aylarına doğru çok daha uygun olur diye düşünüyorum. soğuklarda yeni takılan amortisörler fazla dayanıklı olmuyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vefakcr

    quote:

    Orijinalden alıntı: puntozng67

    bu dreksiyon sorunu city fonksiyonunu ile kullanıp kullanmamanın bir alakası yok boş yere kendinize eziyet etmeyin bu fonksiyonu sürekli olarak devreye sokarak kullanmanızı tavsiye ederim olacağı varsa zaten bu arıza olacaktır kaçarı yok siz devreye sokmasanız bile her dreksiyon hareketiniz konum sensöründe aşınmaya neden oluyor farkındaysanız dreksiyonu çevirirken bir sürtünme sesi geliyor. ama bu nem olayı gerçekten çok etken.

    öyle deme ben en son arıza ışığı yandığından beri city modunu kullanmıyorum maşallah unutturdu kendini. Hem aracımın direksiyonu bence yeteri kadar yumuşak city modunu kullanarak kollarımı tembelleştirmiyeyim, sonra başka araç alınca kullanmak eziyet olur

    ben de son ışık yandığında iyice huylanmıştım. arabayı değiştirmeyi düşünüyordum. bedelli muhabbeti iyice alevlenince değiştiremedim. sonra city modunu hiç kullanmamaya başladım. herhangi bir sıkıntı yok maşallah.




  • Ne yazık ki bugün yine direksiyon arıza vermiş, ve city modu kullanılmadığı halde. Ve araç kapatıp yeniden çalıştırıldığı halde uyarı gitmemiş.

    imemis_86 arkadaşımız, irtibatta olduğu kişinin iletişim bilgilerini bizimle paylaşabilir mi?
  • koltuk kılıfı kullanan var mı ? hangi kılıflar uyuyor acaba ?
  • ben de yabancı forumları kurcalyıorum city mode ve direksiyon arızası ıle ılgılı.

    neyse kı benım ısık sondu ve bır daha yanmadı, sanırım akunun omru bıtıyor. yabancı forumlarda her ışıgın ılla kı arızaya ışaret etmedıgını soyluyorlar. mısal aküden kaynaklanan olayda elektrikli motora yeterınce guç gıtmedıgınde arıza ışı yanıyormuş. bu secenegı atlamayın derım.

    ve genelde herkes arıza şuphesınde city mode un kapalı kullanılmasını onerıyorlar. (ıng. ogretmenıyım okuduklarımda yanlışlık yok arkadaşlar belırtmek ısterım)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hot_sauce

    ben de yabancı forumları kurcalyıorum city mode ve direksiyon arızası ıle ılgılı.

    neyse kı benım ısık sondu ve bır daha yanmadı, sanırım akunun omru bıtıyor. yabancı forumlarda her ışıgın ılla kı arızaya ışaret etmedıgını soyluyorlar. mısal aküden kaynaklanan olayda elektrikli motora yeterınce guç gıtmedıgınde arıza ışı yanıyormuş. bu secenegı atlamayın derım.

    ve genelde herkes arıza şuphesınde city mode un kapalı kullanılmasını onerıyorlar. (ıng. ogretmenıyım okuduklarımda yanlışlık yok arkadaşlar belırtmek ısterım)

    Bende yakşaşık 14 ay ve 12.000 km arıza lambası yanıp sadece 2 kez sertleşme olmuştu, biri sağ iki tekerleği kaldırıma çıkarıp park ettikten sonra, birinde de yağmurlu bir gündü.
  • Ben arabayı aldım alalı 1 yada 2 defa city de kullandım 1 defa yağmurlu günde direksiyon ışığı yandı ondada sertleşme olmadı
    o günden bugüne hiç ışık yanmadı arıza vermedi

    ben bunu city kullanımla işkillendiriyodum burdan biri bunun için city gibi bi özelliği kullanmamazlık yapma alakası yok cityle demişti ama benimki hissiyat işte doğru çıktı galiba:)

    içimden hep city özelliği olmasa bu direksiyonda böyle sorunlar olmazdı diyodum ve city ile hiç kullanmıyodum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vejez

    Ben arabayı aldım alalı 1 yada 2 defa city de kullandım 1 defa yağmurlu günde direksiyon ışığı yandı ondada sertleşme olmadı
    o günden bugüne hiç ışık yanmadı arıza vermedi

    ben bunu city kullanımla işkillendiriyodum burdan biri bunun için city gibi bi özelliği kullanmamazlık yapma alakası yok cityle demişti ama benimki hissiyat işte doğru çıktı galiba:)

    içimden hep city özelliği olmasa bu direksiyonda böyle sorunlar olmazdı diyodum ve city ile hiç kullanmıyodum

    ben demiştim ve hala sözümün arkasındayım tamamen şans meselesi cıty fonksiyonunu kullanıp kulanmamakla alakası yok tamamen konum sensörünün aşınması veya nemden etkilenmesi sözkonusu arıza sebebidir . cıty fonksiyonu kullanılmasa bile konum sensörü halen devrede oluyor bu sensörde oluşan arıza durumu her şekilde karşımıza çıkabilir o sebepten bu aracın cıty foksiyonu gibi bir özelliğinden kendinizi mahrum etmeyin derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: puntozng67

    quote:

    Orijinalden alıntı: Vejez

    Ben arabayı aldım alalı 1 yada 2 defa city de kullandım 1 defa yağmurlu günde direksiyon ışığı yandı ondada sertleşme olmadı
    o günden bugüne hiç ışık yanmadı arıza vermedi

    ben bunu city kullanımla işkillendiriyodum burdan biri bunun için city gibi bi özelliği kullanmamazlık yapma alakası yok cityle demişti ama benimki hissiyat işte doğru çıktı galiba:)

    içimden hep city özelliği olmasa bu direksiyonda böyle sorunlar olmazdı diyodum ve city ile hiç kullanmıyodum

    ben demiştim ve hala sözümün arkasındayım tamamen şans meselesi cıty fonksiyonunu kullanıp kulanmamakla alakası yok tamamen konum sensörünün aşınması veya nemden etkilenmesi sözkonusu arıza sebebidir . cıty fonksiyonu kullanılmasa bile konum sensörü halen devrede oluyor bu sensörde oluşan arıza durumu her şekilde karşımıza çıkabilir o sebepten bu aracın cıty foksiyonu gibi bir özelliğinden kendinizi mahrum etmeyin derim.

    arkadaş haklı 5yıl oldu aldığımdan beri 1-2kez uzunyolda kapatımıştım ilk dönemler şimdi fena alışmışım geçem linea kullandım dreksiyon kazık gibi sanki :)




  • Keske city fonksiyonu tamamen arabadan cikarilabilse. Varmi boyle bir sansimiz acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: puntozng67

    quote:

    Orijinalden alıntı: Vejez

    Ben arabayı aldım alalı 1 yada 2 defa city de kullandım 1 defa yağmurlu günde direksiyon ışığı yandı ondada sertleşme olmadı
    o günden bugüne hiç ışık yanmadı arıza vermedi

    ben bunu city kullanımla işkillendiriyodum burdan biri bunun için city gibi bi özelliği kullanmamazlık yapma alakası yok cityle demişti ama benimki hissiyat işte doğru çıktı galiba:)

    içimden hep city özelliği olmasa bu direksiyonda böyle sorunlar olmazdı diyodum ve city ile hiç kullanmıyodum

    ben demiştim ve hala sözümün arkasındayım tamamen şans meselesi cıty fonksiyonunu kullanıp kulanmamakla alakası yok tamamen konum sensörünün aşınması veya nemden etkilenmesi sözkonusu arıza sebebidir . cıty fonksiyonu kullanılmasa bile konum sensörü halen devrede oluyor bu sensörde oluşan arıza durumu her şekilde karşımıza çıkabilir o sebepten bu aracın cıty foksiyonu gibi bir özelliğinden kendinizi mahrum etmeyin derim.

    Ama belki city modu o konum sensörünü daha çabuk arızaya sevkediyor olamaz mı




  • 
Sayfa: önceki 176177178179180
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.