Şimdi Ara

2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü (421. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10.282
Cevap
68
Favori
708.502
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 419420421422423
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DefenSe kullanıcısına yanıt
    Servisler belge istemezseniz ucret almiyor isterseniz 150 lira aliyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • servis arızamı tespit edecek ben tamir etmeden çıkacam para almayacak ? eminmisiniz ?
  • Gecen hafta gittim arizayi tespit ettiler arizayla ilgili yazi veriyormusunuz dedim 150 lira verirseniz olur dediler yok kalsin dedim ciktim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçen inci akü bayisinden 52 ah inci aküyü 120 liraya taktırdım
    460 cca formula
    eskiyi de verdim toplam 120

    tam problemlerden kurtuldum derken meğer sorun yeni başlıyormuş
    calışma falan sıkıntı yok
    gösterge inmesi falan kalmadı
    hararet ışığının başlangıçta yanması sorunu da kesilmişti

    servisten çıkacaktım bir baktık ki bu akünün şarj gösterge ışığı yanmıyor
    eleman elektrikçiyi aradı
    zamanla kullandıkça yanar o demiş
    sorun olursa elektrikçimiz var şurda diyor satıcı
    elektrikçiyi bilmem aküyü senden aldım dedim
    bir kaç güne kadar yanmazsa geri sıfır aküyle değiştiririm dedim ok verdi
    alırken de özellikle sordum akü üretim tarihi nedir diye
    biz bilmeyiz ayakları yaptılar
    en çok 2 aylık dediler

    neyse eve geldi müşteri hizmetlerini aradım sorunu anlattım
    biraz sonra fabrika yetkilisi aradı
    akü garanti belgesi üzerinde akü şarj no varmış onu söyle dedi
    1403 gibi bir sayıydı
    sağdaki 3 üretim yılıymış
    14 ise üretim günüymüş
    2 aylık diye sattıkları inci akü de yaklaşık 2 yıllıkmış !!!!
    hemen inci akü bayisine gittim
    2 aylık dediğiniz akü 2 yıllıkmış 2 aylık varsa verin yoksa iade etmek istiyorum dedim ve iade ettim
    bir de bayi olacaklar rezilliğe bak
    zaten akünün ömrü ortalama 5 yıl
    müşteri hizmetleri de diyor ki 2 yıl durmayla aküye birşey olmaz
    balık baştan kokar derler ya aynen öyle

    siz siz olun akünün üretim tarihine bakarak alın
    bu tarihi bulamıyorsanız müşteri hizmetlerini arayın

    akünün üzerinde kod şeklinde karışık harfler falan da var
    müşteri hizmetleri bu 1403 benzeri sayının akü üzerinde de olduğunu belirtti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seckinty

    benim aküde sıkıntılıydı,

    aracı aldığımda aldığım kişi akü 2 senelik demişti

    1 sene kullandıktan sonra kırmızı ışık yanarak ibre tavan yapıp geri düşüyordu, forumda baktım aküden kaynaklı bir durummuş

    aküyü söküp eve çıkarttım, baktım su koyma delikleri yok :) üstüne su deliklerinin bulunduğu yere plastik bir plakayı resmen yapıştırmışlar, kırmadan ufak ufak yerinden söktüm, baktım suyu azalmış suyunu tamamladım, üstüne birde 50-60 km yol yaptım akü tam şarj oldu

    bu işlemi yapalı 2 sene oldu hala maşallahı var, bence akü almadan önce suyunu bir kontrol edin derim


    iyi de su koyma yeri yok diye biliyorum bakımsız falan birşeyler yazıyordu sanırım
    zaten 5-5.5 senelik akü
    değiştirelim gitsin
    diyelim ki kapağı açarken kırıldı
    o zaman hurda akü iade alırken sorun çıkarırlar mı?

    veya şarja takılsa aküye faydası olur mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cofeemate

    Arkadaşlar Punto'larımızda kısa süreli 2-3 dk akü kutup başlarını sökünce Teyp kod istiyor mu?

    işin püf noktasını öğrendim
    motor çalışır vaziyette akünün kutup başlarını sökünce teyp şifre falan istemiyor
    araç gücünü alternatörden alıyor dolayısıyla sürekli elektrik beslemesi oluyor

    akü değişimi yapılırken de motor çalıştırılıyor
    değişim yapılınca da geri kontak kapatılabiliyor

    akü kutup başlarını temizlemek için iyi bir yöntem; motoru çalışır tutmak
  • yaptığın işlem hiç sağlıklı değil aracın ecu suna zarar verme olasılığın çok yüksek bu işlem anca
    kara usul çalışan araçlar için geçerli yani ecu su olmayan araçlar.
  • 1.4 dynamic sis farı bulmakta zorlanıyorum. hangi araçla aynı olabilir (palio-albea-marea) palionunki biraz benziyor ama bulup deneyemedim.bileniniz varmı
  • arkada?lar selam

    bizim bu araçlara antifriz koymak neden bu kadar zor, yoksa kolayy varda benmi bilmiyorum

    90 model toyota da adam radyatöre musluk koymu? alttan açyyosun suyu tahliye edip antifrizini koyuyosun

    bizim araçta aradym taradym bulamadym, sonra forumdan bir arkada? yazmy? nasyl yapylaca?yny ama onda da hortumu çykartmak gerekiyormu?, o hortumuda nasyl bir kelepçe yapmy?larsa kelepçeyi sökemedim daha

    varmy bunun pratik bir yolunu bilen arkada?

    bi yardymcy olun bu garibe, elimde antifrizle kaldym ((:

    suyu tahliye etmek için musluk varmy varsa nerde
    musluk yoksa hortumdaki kelepçe nasyl sökülüyor, pense ile denedim baya?y ama olmuyor
    yardym lütfen
  • bycumali B kullanıcısına yanıt
    Bende ayni sikintiyi yasiyorum. Sanirim ayni olan yok cok arastirdim bende sisli kapagi buldum ama sis fari nerdeyse yok hic bi yerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • seckinty kullanıcısına yanıt
    Maalesef musluk falan yok. Kelepceyi sokup hortumu ayirmak gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar Sanziman yaginin degistirmek gerekir mi? Son zamanlarda vites gecisleri biraz sertlesmeye basladi. Havalar sogudukca daha da artti. Vites topuzu eskisi gibi rahat hareket etmiyor. Mesela 2. vitesten bosa atarken ileri dogru ittirincr vitesi ayni hizada kaliyor ortaya gelmiyor. Buda seri vites gecisini engelliyor. Acaba sanziman yagiyla alakali midir? Yoksa sadece havalarla alakalimi? Sanziman yagi degisimi basit midir ? Bugune kadar hic degistirmedim gormedim de degisirken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Havalar sogudukca bu durum gayet normal arac biraz isininca normale donmesi lazim sanayide ustaya sorsan 150 200 civari parani alir.Yag degisimi kolay yanlis hatirlamiyorsam 70 lira yag. Bence dert edilecek bir durum yok sikinti olmasi icin vites gecislerinin cok zorlamasi lazim bosa para verme derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anil29

    Bende ayni sikintiyi yasiyorum. Sanirim ayni olan yok cok arastirdim bende sisli kapagi buldum ama sis fari nerdeyse yok hic bi yerde.

    Ben muhtemelen bir araçla aynı farı kullanıyordur diye tahmin ediyorum ama bilemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seckinty

    arkada?lar selam

    bizim bu araçlara antifriz koymak neden bu kadar zor, yoksa kolayy varda benmi bilmiyorum

    90 model toyota da adam radyatöre musluk koymu? alttan açyyosun suyu tahliye edip antifrizini koyuyosun

    bizim araçta aradym taradym bulamadym, sonra forumdan bir arkada? yazmy? nasyl yapylaca?yny ama onda da hortumu çykartmak gerekiyormu?, o hortumuda nasyl bir kelepçe yapmy?larsa kelepçeyi sökemedim daha

    varmy bunun pratik bir yolunu bilen arkada?

    bi yardymcy olun bu garibe, elimde antifrizle kaldym ((:

    suyu tahliye etmek için musluk varmy varsa nerde
    musluk yoksa hortumdaki kelepçe nasyl sökülüyor, pense ile denedim baya?y ama olmuyor
    yardym lütfen

    aleykum selam
    antifriz degisimi yapmis biri olarak sana yardimci olabilirim

    arabanin önüne gecince sol alttaki hortumda metal 2 tırnak var karsi karşıya
    2 tırnağı da buyuk bir kuvvetle sıkarak hortumu geri cekmen gerek. eldiven falan giy antifriz zehirli bir sıvı olabilir

    6 litre toplam sivi koymam gerek
    3 lt antifriz
    kalanı su doldur
    suyu doldur motoru çalıştır
    bosalt suyu tekrar doldur
    tekrar motoru çalıştır

    saf su koy veya klima suyu.
    hortum ile bir kac defa radyatore suyu doldur boşalt yap ici temizlensin

    ARADA BIR RADYATÖR SICAK KADEMEDE ÇALIŞTIR KI DEVIR DAIM YAPSIN

    radyatorun ustunde köşede hava alma tapasi var siyah
    onu da hafif açarak sistemin havasini alabilirsin en sonda

    ne yapsan 1 litre civari su motor icinde veya radyatör icinde kalıyor birkac kere suyu degistirirsen o kadar da onemi kalmıyor onun.

    huni yardımıyla antifriz doldur kalanı suyla tamamla islem tamam




  • sizin yazınızı okumuştum çok açıklayıcı ama bende şöyle bir durum var
    hortumdaki kelepçede iki tane tırnak yok, kelepçe üzerinde oval bir kilitleme yapmışlar, resmini çekip buraya koyarım, bendeki 2004 model belki eski tip kullanmışlardır sizinkine göre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anil29

    Arkadaslar Sanziman yaginin degistirmek gerekir mi? Son zamanlarda vites gecisleri biraz sertlesmeye basladi. Havalar sogudukca daha da artti. Vites topuzu eskisi gibi rahat hareket etmiyor. Mesela 2. vitesten bosa atarken ileri dogru ittirincr vitesi ayni hizada kaliyor ortaya gelmiyor. Buda seri vites gecisini engelliyor. Acaba sanziman yagiyla alakali midir? Yoksa sadece havalarla alakalimi? Sanziman yagi degisimi basit midir ? Bugune kadar hic degistirmedim gormedim de degisirken.

    hacı senin ilaç bu
    baska yag kullanma derim

    www.hepsiburada.com/liste/productDetails.aspx?productId=otvarp28&categoryId=26005&sku=OTVARP28&wt_gl=cpc.tum.genel.pla&gclid=CNXinpiTh8MCFYvpwgodtXgAoA

    tutela zc75 aynth 75w80 sentetik sanziman yağı
    2 litre alman gerek
    75 tl ve ustu kargo bedava zaten
    bizim araclarin fabrika çıkışı ve veya onerilen yagi bu
    1 metre hortum bul bahce hortumu al 1 metresi 1-1.5 tl civarı
    ucuna da ince uclu huni tak

    şanzıman yagi bosaltma tapasi var sanziman altinda(veya yan altında)
    12 mm alyan ile açılıyor ucunda mıknatıs var bezle iyice temizle metal tozlarini. yagi bir kaba bosalt geri tak vidayi iyice sık yagi sakla motosiklet bisiklet zinciri yaglarsin

    aracin sanzimaninin onune dogru bakan yag dolum tapasi var onu çıkar motor kaputunu aç oradan asagi bakınca görülüyor motor kaputundan asagi hortumu uzat
    sanziman yag dolum deliginden iceri sok hortumu
    hortuma huniyi tak
    huniye yavas yavaş yagi doldur
    2.0 litre yag doldur
    taşınca tapasini geri tak iyice sık

    krikoyla arabayi kaldirsan olur veya yere yat elini uzat ama guvenlik tedbirini al altina karton battaniye falan ser

    sanziman tapasi cok sıkışık idi bende
    acarken zorlamak gerekebilir
    cekicle tapaya saglam bir iki tik tik vur pası sokulur daha kolay çıkar
    wd40 benzeri sprey sıkabilirsin
    alyanin ucuna delik boru takip cevirirsen kolay olur


    ustaya para kaptirma kendin değiştir :)

    sanziman yağını her 100 bin km de bir
    veya her 3 yılda bir değiştirmen gerekli
    kitapcikta yazan değer bu

    benim aracta da vitesler kafayi yiyordu
    yolda vitesler karisiyordu geçmiyordu
    degistirdim yagi mis gibi oldu
    yag gibi oldu derler aynen öyle

    vites topuzunun deri korumasini çıkar
    içine ince gres yag sür ama cok ince olsun
    normal sıvı yağ koyarsan akar gider
    vites kolu mekanizmasini yaglayinca da cok faydasi oluyor

    sanziman yağı değişimini siddetle oneririm
    mutlaka değiştir




  • aku problemimi cozdum elhamdülillah
    inci 52 ah bulamadim bir türlü

    inci 60 ah 520 CCA çevirme gücü formul a aku aldım
    2 yil garantili
    faturali
    6 ay yol yardim hediyeli
    eski akuyu de verdim
    135 tl ye aldım

    arabanin bir mars çevirisi var sanki turbo takilmis gibi oldu :)
    cok hizli çeviriyor

    aku etrafindaki plastik yerleri çıkardım
    o zaman rahat rahat sigdi yerine
    72 ah takan da vardi tavsiye ediyordu
    ama ah si arttıkça cevirme gucu de artıyor sisteme zarar verme ihtimali olabilir o zaman
    mutlu 50 ah. 420 cca idi
    inci 52 ah 460 cca
    inci 60 ah 520 cca

    ses sistemi falan yoksa 72 ah olana gerek yok

    mutlu akü 150 tl diyorlar 60 lik olana
    hem yol yardımı da yok mutlu da

    simdilik memnunum

    uretim tarihi de 3004
    2014 un 300. günü
    kisaca 2 aylık yaklaşık




  • Kimyager arkadasim var aracin altındaki damlayan suyu parmagiyla diline goturup antifiriz bu dedigine sahitligim var.napiyosun dediğimde zarari yok tadi seker gibidir dedi bana.merak edip bende baktim gerçekten suya seker katilmiş gibi tadi.kezzap camasir suyu gibi zararlari yok deriye ama tutupta icmeyin sakin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimde 3 yil oldu 60 amper best akü almistim muayeneye giderken hala tek marsta calisiyor aracim.60 yetiyor bizim araçlara üzerini takmak mantiksiz zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 419420421422423
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.