Şimdi Ara

2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü (400. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10.282
Cevap
68
Favori
708.864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 398399400401402
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba bende 15 gün önce 2005 model 1.3 mtj 120000km de bir punto aldım ilk arabam olması sebebiyle ve hiç arabadan anlamadığımdan forumdan birşeyler öğrenmeye çalışıyorum bana bazı konularda yardımcı olursanız çok sevinirim. Aracımın bakımlarını bir arkadaş vasıtasıyla sanayide yaptırdım arabada bir sıkıntı yok sadece turbodan biraz ses geliyor arrkadaşlarımın dedğine göre biraz geç devreye giriyormuş neyse idare ediyoruz. Benim bir kaç sorum olacaktı cevaplarsanız sevinirim.
    1- arka cama su püskürtmüyordu hortumları kontrol ettiğimde (kaputu açtığımda hortumun yerinden çıkmış olduğunu gördüm ama nereye takılacağını bir türlü bulamadım bunun içinde tekrar sanayiye gitmek istemiyorum biraz uzak.
    2- güneşlikleri değiştirmeyi düşünüyorum kendi güneşliğimi var (internetten bulamadım) yoksa başka bir modelinki uyuyormu.
    şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: superman-yakk

    S.aleyküm arkadaşlar.Yaklaşık 2 aydır bende puntocuyum aracım 2005 model triptonic vites. Forumu baya bi inceledim güzel şeyler öğrendim.Bi soruda ben sormak istedim.Aracımdaki teypten pek memnun değilim.Çok müzik dinleyen birisi olarak daha kaliteli bir teyp istiyorum.Özelliklede şu sıralar navigasyonlu double teypler gözüme çarpıyor.Acaba bizim araca uygunmudur ki bu tarz büyük teypler ?

    Bilen bi arkadas yokmu ? Cok makbule geçecek valla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: superman-yakk


    quote:

    Orijinalden alıntı: superman-yakk

    S.aleyküm arkadaşlar.Yaklaşık 2 aydır bende puntocuyum aracım 2005 model triptonic vites. Forumu baya bi inceledim güzel şeyler öğrendim.Bi soruda ben sormak istedim.Aracımdaki teypten pek memnun değilim.Çok müzik dinleyen birisi olarak daha kaliteli bir teyp istiyorum.Özelliklede şu sıralar navigasyonlu double teypler gözüme çarpıyor.Acaba bizim araca uygunmudur ki bu tarz büyük teypler ?

    Bilen bi arkadas yokmu ? Cok makbule geçecek valla

    Merhabalar, eski bir punto kullanıcısı olarak sorunuzu cevaplamaya çalışayım; bizim araçlara malesef navigasyon takmak için o ebatlarda herhangi bir teyp kapağı yok, ya standart teypler için kullanılan kapak alıp iyi bir mp3 çalar takacaksiniz ya da audio system diye satılan bir aparat ile orjinal teybi usb sd kart kullanılabilir hale getireceksiniz. Her iki uygulamada fiyat aşagı yukarı aynı olur.




  • Durace kullanıcısına yanıt
    ben bir öneride bulunayım ama pek mantıklı değil biraz marifet isteyen bir iş ama mademki double teyp takmak
    istiyorsun ozaman ön göğüs havalandırmalarından feragat etmen gerekiyor başkada yolu yok
    açıkcası orta konsoldaki iki havalandırma yerinden sökülüp oraya double teyplerin montajı yapılabiliniyor.

     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi puntozng67 -- 19 Ağustos 2014; 21:55:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: punto852

    Arkadaşlar merhaba bende 15 gün önce 2005 model 1.3 mtj 120000km de bir punto aldım ilk arabam olması sebebiyle ve hiç arabadan anlamadığımdan forumdan birşeyler öğrenmeye çalışıyorum bana bazı konularda yardımcı olursanız çok sevinirim. Aracımın bakımlarını bir arkadaş vasıtasıyla sanayide yaptırdım arabada bir sıkıntı yok sadece turbodan biraz ses geliyor arrkadaşlarımın dedğine göre biraz geç devreye giriyormuş neyse idare ediyoruz. Benim bir kaç sorum olacaktı cevaplarsanız sevinirim.
    1- arka cama su püskürtmüyordu hortumları kontrol ettiğimde (kaputu açtığımda hortumun yerinden çıkmış olduğunu gördüm ama nereye takılacağını bir türlü bulamadım bunun içinde tekrar sanayiye gitmek istemiyorum biraz uzak.
    2- güneşlikleri değiştirmeyi düşünüyorum kendi güneşliğimi var (internetten bulamadım) yoksa başka bir modelinki uyuyormu.
    şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.

    turbonun 2250 devir civarı devreye girmesi pek cok kullanici da var
    fakat aynı yil üretilen dinamik modelde 1750 devirde devreye girdiğini iddia eden de var
    2005 punto shine modelinde 2200 civarı turboyu hisetnek için gaza yüklenmek gerekiyor tabi bu da triger zincirine ve motorun pek cok aktarma organina büyük yuk binmesi demek. sakin sürmekte yarar var

    yag konusuna gecelim hemen
    castrol edge 5w40 fst bu aracin ideal yağı
    selenia falan almayın
    kimi arkadaslar mobil tavsiye ediyor (mobil sitesi 0 40 new life öneriyor)
    secim sizin

    şanzıman yagi
    fren sıvısı dot 4
    radyatör suyu ve antifriz değişimlerini oneririm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar yakında bende yağ ve filtre değişimi yapmak istediğim için mini bir araştırma yaptım.


    Mobil 0-40 tavsiye ediyor.

    Castrol ise 5-40 tavsiye ediyor.
     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü 2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü

    NOT: Ben kendi aracımın modelini seçtim.

    Punto 1.4 16V / Dinamik - Benzin/LPG



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kms2007 -- 20 Ağustos 2014; 10:09:54 >




  • 2004 ve 2006 modellerin arasında yani shine modeli 75 hp yazılımlı eski 2004 model dynamic modellerde
    ise 70 hp yazılımı var fark oradan kaynaklanıyor.
    ben aracıma 75 hp için yazılım attırdığımda ilk başlarda vites geçişlerindeki yığılma kayboldu güzel geldi ama zamanla aracın çekişi düştüğünü hissettim
    ve tüketim eskiye göre daha yüksek oluyor.
  • puntozng67 kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla güçleri aynı olmasına rağmen (70hp) 2005 palio ile 2004 punto arasındaki çekiş farkını bariz bir şekilde hissediyordum, tabi arada kg ve şanzıman oran farkını gözardı etmemek lazım ama motordan güç istenilen anlarda puntonun alt devirleri çok daha iyiydi. Palioda özellikle 2500d/d ya kadar motor morfin yemiş gibi acayip az tepki veriyordu. Hatta servise bile götürmüştüm sorun mu var acaba diye palioda, sonra 2004 model başka bir palio kullanınca motorun aynı karakterde olduğunu anladım.
  • kms2007 kullanıcısına yanıt
    ben de arabaya mobil 0w40 koymayı düşünmüştüm
    eksiltme yoksa şu anki yağda, 0w40 denenebilir, tabi kullanım şartları ve hava sıcaklığı da seçimde önemli
  • arkadaşlar vites geçişlerinde motor devriniz kaçla oluyor.. 3000 devir uygunmu 1.3 dizel için.

    Bide lastik hava basıncınız 4 lastik eşitmi?

    ben hepsine 31 ps basıyorum..
  • Mr.Extrem kullanıcısına yanıt
    ben genelde 3 e gelmeden değiştirirdim vitesi, 2.5 dolaylarında
    lastiği de önler 32 arkalar 30 basıyordum
  • puntozng67 kullanıcısına yanıt
    Ya megane 2 nin burcu nasil oluyor bir anlatsaniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET


    quote:

    Orijinalden alıntı: DefenSe

    selam arkadaşlar çok hafif kasisli nispeten düz yollarda arka koltuktan ciiykkk ciyykkk diye ses geliyormu sizde de ?

    Aleykum selam

    koltugun bağlantı demirine ya gres yağı sureceksin
    ya da siyah elektrik bandiyla birkac tur saracaksin

    arka hoparlore yakın sağda ve solda olan dikdörtgen şeklindeki demirler mi ?
  • bucho66 kullanıcısına yanıt
    genellikle salıncakların arka burçları bozulur onunda orjinali yok piyasada orjinal diye satanlara inanmayın hepsi yan sanayi ve kötü kalitede
    ben parçacıda aradım taradım en yakın benzer ve daha güçlü uzun ömürlü olabileceğini düşündüğüm yan sanayi olarak megane 2 kasanın salıncak
    burçlarını buldum elimde torna tezgahı olduğu için hemen boylarından kestim eski yuvayada burç yapıp çakmam gerekti çünkü
    orjinali ile arasında fark var sonuçta yaptım ve taktım ilk gözlemlerim aracın eskiye göre yol tutuşu çok daha iyi olduğunu söyleyebilirim
    yan sanayi olanıda zamanında aldım taktım çok çabuk bozmuştu ve çokda randımanlı değildi.
    kendi yaptığım burçlar ile araç daha sessiz olmuştu ben aracı satalı 2 sene olmak üzere hala sorunsuz olarak kullanıyorlar alan
    kişi en az 30 bin km yol yaptı bende 20 bin civarı yapmıştım ki düşünün şuanda VW caddy kullanıyorum sattığım aracın üzerine bu araçda 2 sefer
    salıncak burcu değiştim şuanda yine bozuldu ama puntoya yaptığım taş gibi duruyor
    caddye neden yapmıyorsun derseniz caddy için başka burç uydurmam mümkün değil çünkü yapısı gereği başka parça uymuyor
    yeni kasalarında tamamen sistem değişmiş almanlar onunkide uymuyor.

    resimdeki megane 2 nin burcu ve her tarafı kauçuk kaplı puntonun ise sadece iki yanı kaplı diğer iki yanı ise esneme için boş bırakılmış

     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi puntozng67 -- 21 Ağustos 2014; 0:52:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DefenSe

    quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET


    quote:

    Orijinalden alıntı: DefenSe

    selam arkadaşlar çok hafif kasisli nispeten düz yollarda arka koltuktan ciiykkk ciyykkk diye ses geliyormu sizde de ?

    Aleykum selam

    koltugun bağlantı demirine ya gres yağı sureceksin
    ya da siyah elektrik bandiyla birkac tur saracaksin

    arka hoparlore yakın sağda ve solda olan dikdörtgen şeklindeki demirler mi ?

    koltuğun yerine oturduğu demirler
    koltuğu düğmesine basarak one egin
    demirleri görürsünüz

    mentese şeklindeki aşağı bağlantılarını da yaglamanizi oneririm
    demirin demire degdigi yer yagsiz olmaz derler
    gres tercih ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: puntozng67

    genellikle salıncakların arka burçları bozulur onunda orjinali yok piyasada orjinal diye satanlara inanmayın hepsi yan sanayi ve kötü kalitede
    ben parçacıda aradım taradım en yakın benzer ve daha güçlü uzun ömürlü olabileceğini düşündüğüm yan sanayi olarak megane 2 kasanın salıncak
    burçlarını buldum elimde torna tezgahı olduğu için hemen boylarından kestim eski yuvayada burç yapıp çakmam gerekti çünkü
    orjinali ile arasında fark var sonuçta yaptım ve taktım ilk gözlemlerim aracın eskiye göre yol tutuşu çok daha iyi olduğunu söyleyebilirim
    yan sanayi olanıda zamanında aldım taktım çok çabuk bozmuştu ve çokda randımanlı değildi.
    kendi yaptığım burçlar ile araç daha sessiz olmuştu ben aracı satalı 2 sene olmak üzere hala sorunsuz olarak kullanıyorlar alan
    kişi en az 30 bin km yol yaptı bende 20 bin civarı yapmıştım ki düşünün şuanda VW caddy kullanıyorum sattığım aracın üzerine bu araçda 2 sefer
    salıncak burcu değiştim şuanda yine bozuldu ama puntoya yaptığım taş gibi duruyor
    caddye neden yapmıyorsun derseniz caddy için başka burç uydurmam mümkün değil çünkü yapısı gereği başka parça uymuyor
    yeni kasalarında tamamen sistem değişmiş almanlar onunkide uymuyor.

    resimdeki megane 2 nin burcu ve her tarafı kauçuk kaplı puntonun ise sadece iki yanı kaplı diğer iki yanı ise esneme için boş bırakılmış

     2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü


    fotolari göremiyorum

    megane 2 salıncak burcu kac paradır
    kac adet gerekiyor bizim araca
    1 araçlık set 4 adet mi?

    bozulduğunu değişmesi gerektigini nasıl anlariz
    bazen tingirti geliyor benim araçtan
    arada yapıyor
    salıncak burcundan olabilir mi

    megane 2 burcu alip tornaci ustaya gitsek halleder mi yoksa bizi ugrastirir mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Extrem

    arkadaşlar vites geçişlerinde motor devriniz kaçla oluyor.. 3000 devir uygunmu 1.3 dizel için.

    Bide lastik hava basıncınız 4 lastik eşitmi?

    ben hepsine 31 ps basıyorum..

    az yaksin istersen
    2000 devirde 2200 devirde vites değiştir

    normal kullanım dersen
    2500 devri geçme

    performans yokuş yukari giderken vb
    3000 ve üstü

    2000 devirde vites degistirirken
    vitesi degistirdiginde 1400 devrin altina dusmesin
    vites değişimi sonrasi gazı yavas yavas ver

    normal kullanimda vites degisimi sonrası araç 1750 devir civarında olmalı bu devirde gaza basmana daha rahat cevap verir

    bir de her vitesin istediği devir farklı örneğin 2. vites uzun
    3 . vites daha kisa
    1. vites 1800 2000 devrin altinda beni degistirme der gibi

    özetle
    motor bağırdı mi vites yukselt
    işin pratiği bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar benim aracın eski sahibi araca 185/65/R14 takmış, bizim araçlar 175/65/R14 değil mi?
  • kms2007 kullanıcısına yanıt
    Benim araç 1.3 mjt aliminyum alaşım jantlıydı, 185/60/14 lastik vardı, orjinal ölçüsü budur. Belki 1.2 ler farklı olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Durace -- 21 Ağustos 2014; 11:10:27 >
  • Durace kullanıcısına yanıt
    Hocam doğrudur belki sizinki benim araç 1.4 ve ön lastikler(2 aylık yeni) ufaktan da olsa sağa ya da sola dönüşlerde çamurluğa (sağa dönerken sağ çamurluk sola dönerken sol çamurluk) sürtüyor bundan dolayı olabilir mi? 185/60 mı yoksa 175/65 mi tam net bilmiyorum kitapçıktan bakmıştım unuttum.
  • 
Sayfa: önceki 398399400401402
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.