Şimdi Ara

Triger Değişimi için 3 farklı fiyat

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
62.989
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar 2000 model benzinli focus sahibiyim. Bugün triger seti değişimi için 3 farklı servisi aradım. 3 farklı fiyat verdiler. İlk aradığım yetkili servis bakımla birlikte 580YTL dedi. İkinci aradığım yetkili servis ise 350-400YTL civarı dedi. 3. aradığım özel servisti 150YTL dedi. Valla kafam karıştı iyice. Siz olsaydınız ne yapardınız?



  • quote:

    Orjinalden alıntı: realmusician

    Selam arkadaşlar 2000 model benzinli focus sahibiyim. Bugün triger seti değişimi için 3 farklı servisi aradım. 3 farklı fiyat verdiler. İlk aradığım yetkili servis bakımla birlikte 580YTL dedi. İkinci aradığım yetkili servis ise 350-400YTL civarı dedi. 3. aradığım özel servisti 150YTL dedi. Valla kafam karıştı iyice. Siz olsaydınız ne yapardınız?



    ÖzeL servisi bi araştırın güvenebiLdik biyerse 3 nümero oLsun oLmadı 2 oLsun.

    Yada 1-0 oLsun bizim oLsun
  • Arkadaşım özel servisin dediği fiyat çok az geldi bana.Bende geçen güm Fiat Marea aracımın tiger setini komple değiştirdim.Tümü orjinal parça olmak üzere...

    Liste aşağıda

    İşte masraflar ilave olarak komprösör kayışı var

    Kompresör kayışı>>>>30ytl
    V kayışı>>>>>>>>>>20ytl
    Triger kayışı>>>>>>>30ytl
    Gergi Bilyası>>>>>>>23ytl Her parça orjinaldir.İşçilikte orjinaldir
    Gergi bilyasıx2>>>>>58ytl
    Triger Bilyası>>>>>>55 ytl
    İşçilik>>>>>>>>>>>100ytl
    toplam Triger>>>>>>316ytl


    Tabiki senin aracın farklı çıkacaktır.Ama bir fikir vermesi için yazdım bilgileri... Umarım yardımcı olmuşumdur

    Eğer aracın garantisi yoksa servise gerek yok.Özel servislerdede gayet iyi ustalar var.Servisin verdiği garantiyide veriyorlar

    Saygılarımla......




  • triger değişimini kesinlike resmi serviste yaptır,özel serviste yaptırma...

    triger seti çok sakattır,yan sanayi parça takarlarsa veya iyi işçilik çıkarmazlarsa motorun elinde alır benden söylemesi...

    özel serviste hava filtresi veya buji gibi değişimlerini yapabilirsin,ama triger işini özel servise bırakma derim ben...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LaRocquee

    triger değişimini kesinlike resmi serviste yaptır,özel serviste yaptırma...

    triger seti çok sakattır,yan sanayi parça takarlarsa veya iyi işçilik çıkarmazlarsa motorun elinde alır benden söylemesi...

    özel serviste hava filtresi veya buji gibi değişimlerini yapabilirsin,ama triger işini özel servise bırakma derim ben...

    Tabiki senin dediğin gibi sanayi dükkanları vardır.Ama özel servislik almışlar.Ben bu markanın özel servisiyim diye kendi başına çıkamazlar.Tofaş bağlantılı Otosan bağlantılı.Servislerin malzeme ve yedek parça aldıkları yerlerden alıyorlar.Tabiki bu benim yaptırdığım yer için geçerli.

    Arkadaşın dediği gibi triger değişimi özen isteyen bir değişim.İşin ehli kişilerin yapması kesinlikle şart.Zaten işi bilen adamlar özel servisler servisler aparatını almışlar zamanı kaydırmadan yapıyorlar.İnan ben bukadar kısa süreceğini sanmıyordum....

    Bildik ismi duyulmuş firmalara git.Orjinal ford markasını yedek parçalarını tercih et.




  • 150 ytl baya ucuz .. yan sanayi felan olmasın
  • geçen hafta sonu 2004 dizel fiesta aracımın trigerini değiştirdim.

    ankarada otosan orjinal yedek parça satan yerden alıp ustama taktırdım.

    parçaları orjinal satan yerden alıp güvendiğin bir ustaya taktırırsan bir sorun çıkacağını sanmıyorum. neticede 2000 model focus yeni bir model, yeni bir araç değil. ford ile uğraşan özel servislerin rahatlıkla yapabileceği bir işlem.

    arıza elektronik bir şey olsaydı yetkili servis derdim. ama servisin bu işlemler için abartılı geliyor fiyatları bana. benim araç için ya ve filtre değişimini malzemeyiben alıp ustaya yaptırırsam 100 ytl. servise yaptırırsam 250 ytl. 150 ytl edecek ne malzeme nede işçilik farkı olduğunu sanmıyorum.
  • Arkadaşım Özel serviste sadece triger değişimi için 150 YTL biraz pahalı. Triger set 65 YTL. 30 Lirada işiçilik olsa 105-110 lira yapar. Tavsiyem Özel serviste yaptır. Yetkili Servise boşuna fazladan para verme. Ben arcımı satmadan önce yaptırmıştım 3 saat bile sürmedi hemde bütün bakımlarılarını yaptırmak kaydıyla. Şimdi bazıları diyecekler ki aman servise yaptır garantili olur tiriger önemlidir falan filan dinleme sanayide yaptır öle çok zor birşey değil Hemen şağ tekeri ve motorun sağ kulağını söküp motoru biraz havaya kaldırıyor ve kayışları söküp yenisini takıyor gergisini ayarlayıp geri vidalıyor yani aslında yarım saatlik iş bilen için. Tabi gidip sanayide 2 senelik bir kalfaya yada focus motorunu yeni gören birini de yaptırma. Ben Sattığım aracımı yaptıracağımda bir gün önce bütün parçalarını faturaları ile birlikte aldın ertesi gün sabah 9 da başladı 1 de bitirdiler arada başka araçlara da bakmak kaydıyla. Ben kesinlikle özel sevislerde yaptırmanı tavsiye ederim. Sana bilgi olması için benim aldığım parçaları ve işçilikleri yazayım hatta parçaların resmini çekmiştim bulabilirsem eklerim bilgin olur. Kayışlar DAYCO markadır.

    Triger set: 80 Lira (geçen sanayide sordum 65 dediler belki 60 a da alınır)
    V Kayış ; 20 Lira
    2 Z Rot : 50 Lira ( Şimdi ikisi 40 falan alınır)
    Benzin Filtresi : 20 Lira ( aslında onbeş lira imiş kazıklanmışız)
    Havafiltresi : 10 Lira ( Bu da aslında 7 lira imiş)
    Yağ Filtresi : 10 Lira

    Ustayada 5w30 yağ ve 2 şişe cam suyu ve bir kampanın tornası (70 Lira) dahil 120 lira verdim. İşçilik olarak yapılanlar: Triger değişimi, Dört teker fren bakımı, z rotların değişimi, şanzuman vs yağ kontrolü, yağ değişimi, Vites kolu biyerlerini yağlayıp temizleme, genel kontrol ve bilgisayara bağlayıp arıza kontrolü.

    Parça işçlik Toplam: 310 Lira tuttu.

    Usta burada kapanan ford servisinin ustasıydı arabayı kız gibi yaptılardı sağolsunlar. Ben bu bakımları seviste yaptırsaydım 1000 liradan aşağıya çıkamazdım. Eminimki servisten de daha itinalı yaptılar. Ayrıca garanti işine gelince birşey olduğunda servisten sürücü hatası deyip geçiyorlar. Aslında sanayide yaptığında garantili olur. Aldığın bütün parçaların faturalarını alıyorsun zaten 2 yıl garantili oluyor. Daha ne olsun. Fazladan para vermeye ne gerek var ki.

     Triger Değişimi için 3 farklı fiyat




  • quote:

    Orjinalden alıntı: realmusician

    Selam arkadaşlar 2000 model benzinli focus sahibiyim. Bugün triger seti değişimi için 3 farklı servisi aradım. 3 farklı fiyat verdiler. İlk aradığım yetkili servis bakımla birlikte 580YTL dedi. İkinci aradığım yetkili servis ise 350-400YTL civarı dedi. 3. aradığım özel servisti 150YTL dedi. Valla kafam karıştı iyice. Siz olsaydınız ne yapardınız?



    Selamlar,

    150 ytl fiyat doğrudur ama orj FoMoCo ürünü değil tabi ki kesinlikle yan sanayi veya başka türlü bir ürün ben bostancı sanayide özel ford servisinde , oradaki büyük otelin arkasında kalıyordu, 2004 de 1999 model hb ghia 1,6 komple triger set , 120000 bakım, (yağ - filitreler- buji,vs) 190 ytl ye yaptırmıştım. Özel servisler siz istemediğiniz sürece genelde yan sanayi ürün kullanırlar.
    Aşağıdaki fiyatlara bakınca orjinal FOMOCO EKS. KAYIŞI 46 YTL rulmana bakmadım ama oda en az 60-70 ytl vardır, gergi vs. bakım derken 350-400 ytl yetkili servisin verdiği fiyat orj. ürünlerle doğru gibi duruyor.
    Bu işlem arkadaşlarda bahsetmiş oldukça kritik bir işdir, kayışı takarken yanlış konumdaki dişli motoru dağıtabilir.eğer güvendiğiniz bir özel servis yoksa, yetkili serviste yaptırmakta fayda var. En azından yasal olarak hesap sorabilirsiniz. Bunun içinde tüm servis ekraklarını, sevis giriş fişi, servis fişi vb muhakkak alın.Kolay gelsin ve malzeme alırken bu linkteki fiyatlara bakın en azından fikir edinirsiniz, otosan kazığı yemeyin.
    http://www.seneroto.com.tr

    Eksantrik kayışları
    Dayco 506998 129SP254H EKSANTRİK KAYIŞI 94801 S1 FOCUS 22,70
    Gates 507224 5433XS-117 EKSANTRİK KAYIŞ FOCUS 1.6 X1 GATES 13,65

    Rulmanlar
    İna 501281 531 0586 10 EKSANTRİK GERGİ RULMANI 140914 X1 FOC 1.6 45,00
    Dayco 501395 96 MM 6K254 BC (ATB 1000) EKSANTRİK GERGİ RULMANI AYARLI FOC-FİE X1 DAYCO 39,50

    Kit
    507298 KTB(286-117 DİŞ) EKSANTRİK KAYIŞ+RULMAN (ATB 1000) X1 FOCUS 52,00

    OES KAYIŞ+RULMAN KİT TAKIMLARI
    507312 GK-4502 GATES EKSANTRİK KİTİ FİE 96/1,2-1,4-1,6 FOC 98/1,4-1,6 X1 FİE/FOC 50,00

    orjinal ürün
    565560 96 MM 6K288 A1A EKSANTRİK KAYIŞI 117 DİŞ 1.6 Z1 FOMOCO 46,00




  • Arkadaşlar yorum yazan herkese çok teşekkürler. Bazı arkadaşlar üşenmeden tek tek parçaları ve fiyatlarını yazmış, bazı arkadaşlar parçaların fotoğraflarını koymuş, emeğinize sağlık çok sağolun. Gerçekten hepinize teşekkürler...
  • Peki arkadaşlar bu triger seti değişimi illa 90.000 de olur diye bir kural var mı? Benim aracım 2005 collection, garantisi o zamana biter sanırım. Ben de bu 90.000 konusuna takıldım. Ortalama değişim periyodu bu mudur ? Forumda 130.000 de değiştim diyen arkadaşlar var da ...
  • Burda dikkat edilmesi gereken en önemli unsur ustanın arabayı iyi tanıması..Arabayı iyi tanıyan usta hangi parçayı kullanıcağını da bilir..Orj. paketinde diye bir kayışa 2 katı para vermek doğru gelmiyor bana..Kendi arabam 1.7 dizel corsa..Bizim arabalarda triger çok önemlidir..Orj kayış seti 290 ytl ama binlerce arabada kullanılmış olan x marka kayış seti 120 ytl..Zamanında değiştirdiğin sürece bir sıkıntı yok..

    en önemli faktör USTA..Yoksa parça üreticileri ürünlerinin dayanımlarını test etmeden mal çıkartamazlar piyasaya..

    Usta kayışı biraz fazla gerer, muhafaza kapağını çatlatır içeri su alır v.s. ..

    Allah korusun..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shimoda

    Peki arkadaşlar bu triger seti değişimi illa 90.000 de olur diye bir kural var mı? Benim aracım 2005 collection, garantisi o zamana biter sanırım. Ben de bu 90.000 konusuna takıldım. Ortalama değişim periyodu bu mudur ? Forumda 130.000 de değiştim diyen arkadaşlar var da ...

    Arkadaşım focuslarda değişim 120 bin km yada 5 yılda bir hangisi erken dolarsa yapılır. Bizler 5-6 yıda 120 bin km yi dolduramayınca 80-90 binlerde değiştiyoruz. benim araç 7,5 yaşında idi 92 binde değiştirmiştim. üstünden çıkan kayışı iyice inceledik çizik yoktu daha rahat 50-60 bin yapardı belkide bir 90 bin daha devirirdi ama adet olmuş işte 90 bin dedi mi değiştiryoruz. Yine sen iyisin renocularla opelciler ilk değişmi 60 bin de diğerlerini 40 ila 50 bin arasında değiştiriyorlar sen şükret 90 bin de değiştiriyorsun.




  • Focus 1 makyajlı kasa için triger değişimi 90 bin ya da 5 yıldır..Hangisi önce dolarsa..
  • Teşekkürler. Haliyle 5 yılı değil 90.000 i önce doldurucam bu durumda ve idare eder de olsa setin değişmesi gerekcek öyle mi ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shimoda

    Peki arkadaşlar bu triger seti değişimi illa 90.000 de olur diye bir kural var mı? Benim aracım 2005 collection, garantisi o zamana biter sanırım. Ben de bu 90.000 konusuna takıldım. Ortalama değişim periyodu bu mudur ? Forumda 130.000 de değiştim diyen arkadaşlar var da ...



    Selamlar,

    Benim eski aracımın 121000 km değişmişti çıkan kayışta en az bir 30-40 bin yapar dediler. Ama riske girmeye gerek duyulmayacak kadar maliyeti düşük bir parça zamanı neyse o sürede değiştirmeli. Şimdiki yeni focuslar da kullanılan aynı motor için 90000 km periyod vermişler.
    Eski motorla yeni focustaki motor arasında işletim sistemi dışında da bir değişiklik yapılmadı, ama triger için 120000 km de oldukça yüksek bir değerdi. Aslında orta devirlerde kullanılan bir araçta triger kayışı değişim periyodunun rahatlıkla üstüne çıkar. Zira en ağır şartlara göre bu periyodlar emniyet sınırlı olarak belirleniyor.
    Zincirli sistemlerde de boşluk sorunu olabiliyor, ama bazen marka ve modele göre değişim için motorun inmesi gerekebiliyor.Mesela 1,3 multijetlerde bu süre 250 000 km diye biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 26 Mayıs 2008; 18:38:50 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orjinalden alıntı: shimoda

    Peki arkadaşlar bu triger seti değişimi illa 90.000 de olur diye bir kural var mı? Benim aracım 2005 collection, garantisi o zamana biter sanırım. Ben de bu 90.000 konusuna takıldım. Ortalama değişim periyodu bu mudur ? Forumda 130.000 de değiştim diyen arkadaşlar var da ...



    Selamlar,

    Benim eski aracımın 121000 km değişmişti çıkan kayışta en az bir 30-40 bin yapar dediler. Ama riske girmeye gerek duyulmayacak kadar maliyeti düşük bir parça zamanı neyse o sürede değiştirmeli. Şimdiki yeni focuslar da kullanılan aynı motor için 90000 km periyod vermişler.
    Eski motorla yeni focustaki motor arasında işletim sistemi dışında da bir değişiklik yapılmadı, ama triger için 120000 km de oldukça yüksek bir değerdi. Aslında orta devirlerde kullanılan bir araçta triger kayışı değişim periyodunun rahatlıkla üstüne çıkar. Zira en ağır şartlara göre bu periyodlar emniyet sınırlı olarak belirleniyor.
    Zincirli sistemlerde de boşluk sorunu olabiliyor, ama bazen marka ve modele göre değişim için motorun inmesi gerekebiliyor.Mesela 1,3 multijetlerde bu süre 250 000 km diye biliyorum.


    Teşekkürler kardeş. Açıklama gayet açık. Cevaplayan diğer arkadaşlara da teşekkürler.




  • Arkadaşım, Trigeri indirmişken Su Devir Daim Pompasını da yenileyiniz, Yeni Triger takıldığında kısa süre sonra sürpriz yaşayabilirsiniz, Hararet Riski, Yolda Kalma ve Ekstra İşçilik Ücreti...

    Nereden mi Biliyorum, kendimden ve bir başka arkadaştan...
  • 2004 C MAX TDCİ . 89000 KM DE TRİGER DEĞİŞİMİ
    VE 90 000 KM BAKIMI YAPILDI.
    EXTRA OLARAK FREN HİDROLİĞİ VE SOĞUTMA SIVISI KOMPLE DEĞİŞTİ.
    VEEEEEEEE DEVİRDAM POMPASININ ARIZALI OLDUĞU SÖYLENDİ.
    GARANTİDEN DEĞİŞTİ.
    dEĞİŞMEYEN TEK 1 RULMAN KALMIŞ TI Kİ O NU DA BEN DEĞİŞTİRİN DİYEREK DEĞİŞTİRDİM.
    şİMDİ KAFAM SALİM+ 1 YIL İŞÇİLİK VE MALZEME GARANTİM İLE KAFAM RAHAT .CÜZDANIM BOŞ: 1.050 YTL VERDİM DE.
  • triger seti bilyalar dahil 85
    v kayışı ve rulmanları 65
    bunlar orjinal parçalar. markası dayco...
    işçilik ne kadar alınır bilmem. ama ben yukardaki parçalar dahil z-rotları hava filtresi ve polen filtresiyle beraber 235 ytl ödemiştim bundan 1.5-2 ay önce...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.