Arkadaşlar, 50 cc atv almayı planlıyoruz 3-4 arkadaş ayrı ayrı. Araziye falan gircemiz yok, 3-4 km içinde dolaşcaz sadece. 16-17 yaşlarındayız hepimiz. Ehliyet falan yok. 1.3 milyara bulduk bi çin atv. Alsakmı diye düşünüyoruz. Sizce çekermi bizi, 50 cc atv sahipleri olanlar veya kullanmış olanlar bir yorum yaparlarsa sevinirim.
çok para sana sölim 49cc ler var 900 e çin malı daha iyidir yani
bu tur kucuk motor hacimli scooter ve atv'leri almanyada 2 senelik hat sozlemesi yaparsan bir telefon sirketiyle, direk hediye ediyorlar. ulkemizde biraz daha pahali oraya gore.
zevk icin alabilirsin, ama 1.3 pahali. zaten 3-4 kisi alacaksaniz ekstra indirim isteyin.
ikinci el olarak satamayabilirsin (hele ki istedigin fiyata ilerde), aklinda bulunsun.
Arkadaşım ben kiraladım 50cc atv 75 kilo olmama rağmen çok iyi götürüyordu.Yanlız rampa çekmiyor söyleyeyim.Adam Dubai'den 300$'ye getirtmiş yani çok uygun düşün bence..
doru fiyatlar öle yurtdısında ama burda degısıyor yapcak bısı yok
pek fazla tatmin etmez 50 cc yukarda arkadaşın dediği gibi düz yolda tamamda zora gelince kasar da kasar
bende pocket bike var kros modeli en dik yokuşu bile çıkıyorum 49cc motoru var.
Arkadaşlar, 50 cc atv almayı planlıyoruz 3-4 arkadaş ayrı ayrı. Araziye falan gircemiz yok, 3-4 km içinde dolaşcaz sadece. 16-17 yaşlarındayız hepimiz. Ehliyet falan yok. 1.3 milyara bulduk bi çin atv. Alsakmı diye düşünüyoruz. Sizce çekermi bizi, 50 cc atv sahipleri olanlar veya kullanmış olanlar bir yorum yaparlarsa sevinirim.
ahliyet yok demişsin ama yakalnırsan ceza yiyebilirsin .. 50 c atv pek tatmin etmez ..yani aldıktan sonra pişmanlık duyabilirsin .. ayrıca bu fiyata 50 cc çok pahalı ... not bendede ehliyet yok
ah genöler ahhhhhhhhhhh :D:D (kendimi yaşlı hissettim henüz 17 yaşındayım :D) bizde arkadaşla racing alcaktık 2. el sözde :D:D
2 zamanlı ise eh işte idare eder bak idare eder diyorumiyi demiyorum ama 4 zamanlı ise seni çoook kasar kanser olursun walla bide çin diyosun...herşey senin kullanımına ve ihtiyaçlarına bağlı dağa taşa kesinlikle 50cc dayanmaz
quote:
Orjinalden alıntı: thekingsong
ah genöler ahhhhhhhhhhh :D:D (kendimi yaşlı hissettim henüz 17 yaşındayım :D) bizde arkadaşla racing alcaktık 2. el sözde :D:D
sen gene iyisin vaktin var gene ben 29 yaşındayım daha alamadım racing
50 CC için vereceğin para çok arkadaşım ... Ayrıca motordan tatmin olamazsın . . .
Çünkü ATV ler arazi için üretilmiş araçlardır . . .
2-3 milyara Kanuniler var ... En azından hem dağda bayırda gider hemde senin alacağın 50 cc den iyidir ... Hemde zevk duyarsın . . .bence bi daha düşün. .
bildiğim kadarıyla 50 cc ve üstünde ehliyet yoksa ceza yiyorsun ama eğer 49 cc alırsan birşey diyemiyorlar
2 zamanlı ile 4 zamanlı arasındaki fark nedir.? Neden 4 zamanlı kasar? 2 zamanlı kasmaz?
quote:
Orjinalden alıntı: esentepeli_90
2 zamanlı ise eh işte idare eder bak idare eder diyorumiyi demiyorum ama 4 zamanlı ise seni çoook kasar kanser olursun walla bide çin diyosun...herşey senin kullanımına ve ihtiyaçlarına bağlı dağa taşa kesinlikle 50cc dayanmaz
çünkü 2 zamanlı 4 zamanlıya göre 2 kat daha fazla performans gösterir ikisinin çalışma prensipleri farklıdır mesala 115 cc 2 zamanlı bi motor rahatlıkla 259 cc motorsiklet performansı gösterebilir tabi ona göre 2 zamanlı daha fazla benzin yakar ve daha çokmasraflıdır
Benim honda today 49 cc ve 4 zamanlı.Dediğine göre benimki çok düşük bi performans sergiliyor öyle mi? (biraz daha açarsan ii olur.Merak ettim de şu zaman meselesini??)
quote:
Orjinalden alıntı: esentepeli_90
çünkü 2 zamanlı 4 zamanlıya göre 2 kat daha fazla performans gösterir ikisinin çalışma prensipleri farklıdır mesala 115 cc 2 zamanlı bi motor rahatlıkla 259 cc motorsiklet performansı gösterebilir tabi ona göre 2 zamanlı daha fazla benzin yakar ve daha çokmasraflıdır
quote:
Orjinalden alıntı: musyun
Benim honda today 49 cc ve 4 zamanlı.Dediğine göre benimki çok düşük bi performans sergiliyor öyle mi? (biraz daha açarsan ii olur.Merak ettim de şu zaman meselesini??)
quote:
Orjinalden alıntı: esentepeli_90
çünkü 2 zamanlı 4 zamanlıya göre 2 kat daha fazla performans gösterir ikisinin çalışma prensipleri farklıdır mesala 115 cc 2 zamanlı bi motor rahatlıkla 259 cc motorsiklet performansı gösterebilir tabi ona göre 2 zamanlı daha fazla benzin yakar ve daha çokmasraflıdır
haliyle seninki düşük performans sergiler bunun sende farkındasın zaten max süratı 50 kmh di sanırım bu zaman meselesini dahada açacak olursak.şimdi güzelce oku burayı...
Motorlar, çalışma zamanlarına göre, iki zamanlı ve dört zamanlı motorlar diye ikiye ayrılır. iki zamanlı motorların çalışma prensibi; Emme ve sıkıştırma; Bu motor tipinde emme ve egzos sübapları yoktur.Emme ve egzos işlemleri silindir içinde oluşan basınç farkları vasıtası ile yapılır.Piston yukarı hareket ederken,üst kısımdaki karışımı silindir içinde sıkıştırmaya başlar.Bu esnada pistonun yukarı hareketi ile krank bölümünde bir vakum oluşur ve karışım krank bölümüne dolar.bu karışım yakıt,yağ ve hava karışımıdır.Sıkışan karışım buji ile ateşlenir ve patmama oluşur.Çıkan enerji pistonu aşağı iter. Yanma ve Egzos; Pistonun aşağı itilmesi ile egzos çıkışı açılıp,emiş ağzı kapanır.yanma sonucu ortaya çıkan atık gaz,egzos borusundan atılır.pistonun hareketi ile aşağıda sıkışan karışım,taşıma cebinin açılması ile pistonun üst kısmına dolar.üst kısıma yeni karışım dolması ve egzos gazının tamamen atılması ile çevrim tamamlanır ve diğer çevrim başlar bu meşhur iki zamanlının çalışma prensibiydi bu da yemsili resmi daha açıklayıcı olması için
/>
şimdide 4 zamanlılara bi göz atalım günümüzde en fazla kullandığımız motor çeşididir bu kadar yaygın olmasının nedenine gelirsek 1-aen önemlisi petrol fiyatlarının el yaktığı bu zamanda iki zamanlıya göre harkulade bir yakıt sarfiyatı göstermesi 2-iki zamanlıya göre daha uzun ömürlü olması 3-uzun yola iki zamanlıdan daha çok yatkın olması 4-masraf bakım vs şeykeri iki zamanlıdan daha uygundur 5-dünya standartları duman ses meselesi falan bunun gibi sebeplerden dolayı iki zamanlı kullanımı azalmış tüm firmalar dört zamanlıya yönelmiştir şimdi bu 4 zamanloının çalışma prensibini inceleyelim..
4 zamanlı motorlarda 4 zaman vardır ve sırasıyla Emme, sıkıştırma, ateşleme ( genişleme,iş zamanı), egzos zamanıdır. 1-Emme zamanı: Karbüratörden gelen benzin ve hava karışımı, emme sübabının açılmasıyla silindirin içine dolar. Bu sırada piston aşağı doğru inmektedir.
2-Sıkıştırma zamanı: Emme ve egzoz sübaplarının her ikisi kapalı durumdadır ve piston yukarı doğru çıkar. Bu sayede benzin ve hava karışımı sıkıştırılır ve hacmi küçülür. Bu hacim küçülmesi aynı zamanda karışımın ısınmasına sebep olur.
3-Patlama zamanı: Sıkışan ve ısınan yakıt karışımı, bujiden çıkan bir kıvılcımla yanar. Yanma ufak bir patlama şeklindedir. Patlamayla genişleyen karışım pistonu aşağı doğru iter. Motorun güç üretme zamanı burasıdır.
4-Egzoz zamanı: Patlamayla aşağı inen piston, bu aşamada yukarı doğru hareket etmeye başlar. Yanmış gazların dışarı atılması zamanıdır artık. Piston yukarı çıkarken egzoz sübabıda açılır. Bu sayede yanmış gazlar dışarı atılır. Bundan sonra motor yeni bir çevrime başlar.
buda temsili resmi...
Sanırım bu kadar bilgi senin için yeterli olmuştur teorik olarak açıklamaya çalıştım sürçü lisan etmişsek affola
Sağol oldukça yeterli.Ama 4 zamanlının teknolojisi ve tasarrufu çok daha yüksek olduğun için 4 zamanlı tercih ederim.Keşke 2 zamanlı performansında 4 zamanlı bir motorum olsaydı.Max hız olarak 60 yapıyor.O da bana şmdilik yetiyor.Ehliyet alınca yeni bir motor da alırım belki. Çok sağol bilgiler için.
quote:
Orjinalden alıntı: esentepeli_90
Sanırım bu kadar bilgi senin için yeterli olmuştur teorik olarak açıklamaya çalıştım sürçü lisan etmişsek affola