Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (145. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.078
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 143144145146147
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    yardımlarınızı bekliyorum......

    2001 model Passat 1.9 TDI otomatik vites araca sahibim. 1-2 aydır şöyle bir problem var:

    Sabahları özellikle hava soğukken el freninin indirip geri vitese attığım anda araba bir anda kendini geriye atıyor ve normal şekilde geri geliyor ancak daha sonra vitesi normal D'ye getirdiğim zaman gaz vermeme rağmen araç gitmiyor. Sanki araba boştaymış gibi davranıyor, gaz yiyor ama gitmiyor. Kontağı kapatıp açtığımda is herşey düzeliyor ve normale dönüyor. Bu arıza sadece soğuk havalarda ve motor soğukken oluyor. Aracı şirketin kapalı otoparkından çıkarırken asla böyle bir sorun yaşamıyorum, dediğim gibi sadece soğuk havalarda oluyor. Daha önce de geri vites ile ilgili bi arıza sebebiyle Ankara aydoğmuş oto şanzıman servisine götürmüştüm ve sorun çözülmüştü. Kendileri her türlü 2 sene garanti vermişti. Geçen servise tekrar götürdüm ama o anda usta denediğinde arıza yapmadı. Şimdi aracı orya bırakıp ustanın sabah benim denediğim gibi denemesini isteyeceğim.


    Fikriniz nedir acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saitemre -- 4 Ocak 2012; 10:33:15 >




  • sayın saitemre,


    vites konum sensörünü kontrol ettirin.. ve motor kulaklarını..
  • Meteg usta merhaba kolay gelsin ..

    aracım 2001 model ford focus ambiente 1.6 tam otomatik vites km si 260 binde

    daha önceden bir takım arızalar yaşamış ve sizin sayenizde yaptırmıştım..

    lakin otomatik şanzımana giden bir fiş var sanırım vites kademe sansörü olması lazım fişin girdiği yer... el kadar ufak bi parça.. vites değiştirildiğinde şanzımana komut veren bir hidrolik amortisör gibi bir parçanın hemen altında bu bahsettiğim vites kademe sansörü..

    daha önce oradan arıza vermişti vitesler vuruntulu geçiyordu geri vitese bazen geç geçiyordu... geri vites lambası yanmıyordu...

    neyse.. şanzımancıya götürdüm ama yenisi yoktu... içine su falan girmişti açtı temizledi ve japon yapıştırıcıyla geri yapıştırmıştı...
    malum kış geldi ... birde arabayı temizlemeciye vermiştim motoru tazyikli su ile yıkamış gene içine sı gitti sanırım...

    şu anda araba boştayken bişe yok ama d yada 1.2. konumuna getirdiğimde hemen arıza lambası yanıyor... ama geri vitese taktığımda arıza lambası yanmıyor...

    viteslerde bazen vuruntu oluyor... vites 2 den aşağı düşmüyor yokuş aşağı inerken viteste olmama rağmen boşta gibi iniyor... vites konumunu manuel 1 e taktığımda bile D konumuna armış gibi 1.2.3.4 otomatik geçiyo..

    bu vites kademe sansörü dediğimiz o parçanın fiyatları nedir nerden temin edebilirim.. cevap için şimdiden teşekkür ederim




  • sayın bilsem80,

    bu parçalar çoğu zaman tamirden kısa süre sonra arızalanır.. bir de içine su girdiyse artık ikinci kez tamiri zordur.. bence bu parçayı yenliemenizde fayda var..

    bana parçanın fiyatını sormuşsunuz ama for araç hiç kullanmadım ne kendi piyasasını ne de parça piyasasını bilmem.. parçacılardan almanız ve özel bir serviste ya da özel bir şanzıman servisinde monte ettirebilirsiniz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın bilsem80,

    bu parçalar çoğu zaman tamirden kısa süre sonra arızalanır.. bir de içine su girdiyse artık ikinci kez tamiri zordur.. bence bu parçayı yenliemenizde fayda var..

    bana parçanın fiyatını sormuşsunuz ama for araç hiç kullanmadım ne kendi piyasasını ne de parça piyasasını bilmem.. parçacılardan almanız ve özel bir serviste ya da özel bir şanzıman servisinde monte ettirebilirsiniz..

    Sayın meteg..

    anında anlaşılır ve öz bir cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim allah razı olsun...

    ama ben osmaniye il'inde ikamet ediyorum... ve burada otomatik şanzımandan ne anlayan var nede parçasını satan var... internetten araştırıyorum ama yedek parça bölümünde böyle bir şey bulamıyorum... belli bir yer olsa sipariş ederim ama yok durum vahim gibi...:(




  • sayın bilsem80,

    ford servisini arayıp fiyat alın.. veya bana parça numarasını öğrenin yardımcı olmaya çalışalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    *Dexron3(atf3 olarak bilinir) elektronik kontrol birimi olan 2D ve E den daha gelişmiş bir yağdır ve dexron2E nin yerini almıştır 1999 senesi itibarı ile..1990 yılı ve sonrası üretilen tüm otomatik şanzımanlı araçlarda bu yağ kullanılır.

    *Dexron 4ve5..(bunlar ülkemiz piyasasında bulunmazlar) son nesil şanzıman sistemlerinde kullanılır.özellikle 5 ileri olan otomatik vites kutularında.bu yüzden bu yağın kullanımı gereken kutularda dex2 veya 3 kullanılmaz.kullanılırsa hasar olur.aynı şekilde dex2 ve 3 kullanılan kutularda da dex 4 ve 5 kullanılamaz.kullanıldığı takdirde kutu hasar görür.


    Meteg Usta

    Dex 3 yerine Dex 4 konulması uygun değildir değil mi ustam?

    Bugün İstanbul Topkapı da bir Özel Volvo servsini telefonla aradım şanzıman yağ değişimi ne kadardır dedim fiyat 200 -250 arası değişir dedi
    Bende peki dedim kaç litre yağ alıyor falan dedim 8 dedi bu da tamam
    Bu sefer dedim ki 4 - 4.5 litre almıyor mu dedim , tork konvertörünün içindekini nasıl boşaltıyorsunuz falan deyince işte biz boşaltıyoruz ne kadar çıkarsa ona bakıp o kadar koyuyoruz falan dedi e dedim 8 litreydi şimdi nasıl ne kadar çıkıyorsa o kadar koyuyoruz dediniz şimdide
    Bu sefer litresi ne kadar dedim ve litresi 20 TL ye değiştiriyoruz dediler
    peki dedim işçilik nedir 40 TL oda tamamdır
    E nasıl oluyorda 4 - 4,5 litre yağ değiştirip üstüne işçilik koyup 200 -250 tutuyor bu iş , 20 liradan 5 litre olsa hadi 100 TL + 40 lira işçilik 140 TL ee nerede 200 - 250 TL dedim.
    Peki hangi yağı kullanıyorsunuz dedim Dex 4 dediler fakat Dex 3 olması gerekmiyor mu dediğimde ;
    bu daha yeni falan diye birşeyler söyledi ama pek dinlemedim tamam teşekkür ederim deyip kapattım teli.

    Bu nasıl bir iştir , nasıl bir esnaflık anlayışıdır yaa...
    Alfa Romeo ve Volvomun motor yağını filtrelerini falan kendim değiştiriyorum hadi otomatik şanzımandan anlamam bir Volvo Servisine gidelim diyoruz onlarda iyice saf yerine koyuyorlar insanı...

    Bu nasıl bir insanlıktır...

    Dex 3 yerine Dex 4 konulması uygun değildir değil mi ustam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlperMusa -- 4 Ocak 2012; 15:27:04 >




  • sayın alpermusa,




    bir kez daha hatırlatmakta fayda görüyorum

    dexron1(mineraldir) ya da atf 1 1990 öncesi araçlar ve elektronik birim içermeyen şanzımanlar içindir

    dexron2(yarı sentetiktir) 1998 öncesi araçlar ve birinci nesil elektroik birim içeren araçlar içindir

    dexron3 (tam sentetiktir)1998 ve sonrası araçlar içindir.. ikici nesil elektronik birim içeren araçlar içindir..

    dexron4 bazı 5 ileri otomatik şanzımanlarda kullanılır.. örnek olarak volvo aw55-sn 5 ileri şanzıman..

    dexron5 arazi araçları ve 4x4 olan araçlar içindir.. içinde özel katkı maddeleri bulunur..

    bu yağlar birbirlerinin yerine geçmezler.. yani 5 yerine 4 veya tam tersi kullanılamaz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 4 Ocak 2012; 16:12:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    sayın alpermusa,


    evet dexron4 uygun değildir.. uygun yağ 3 tür.. aynı şekilde 4 kullanan bir araç için de 3 uygun değildir.. ama usta kesimi ve servis kesimi bunu anlamamakta diretiyor..


    bir kez daha hatırlatmakta fayda görüyorum

    dexron1(mineraldir) ya da atf 1 1990 öncesi araçlar ve elektronik birim içermeyen şanzımanlar içindir

    dexron2(yarı sentetiktir) 1998 öncesi araçlar ve elektroik birim içeren araçlar içindir

    dexron3 (tam sentetiktir)1998 ve sonrası araçlar içindir..

    dexron4 ve 5(özel katkı maddeleri içerir ve aşırı ısınmaya dirençlidir) 4x4 araçların çoğu içindir.. bu yağlar birbirlerinin yerine konamazlar.. bu şanzımanda hasara sebep olur..

    Meteg Usta

    Aynen dediğiniz gibi diretiyorlar ve ben buna anlam veremiyorum

    Maslakta bir yere daha telefon açtım şimdi ( Şirket isimleri vermiyorum) Volvonun en tanınmış Özel Servislerinden birisidir kendileri

    Orası da dedi ki Dex 4 kullanıyoruz peki dedim Dex 3 değil mi normal fabrika çıkışı

    Evet dedi ama Dex 4 çok daha iyidir Dex 3 yerine Dex 4 kullanılırsa daha iyi olur yararı vardır ama Dex 4 kullanan bir araca Dex 3 kullanılmaz...

    Dex 4 sorun yaratmaz mı peki dediğimde yok biz bunu kullanıyoruz ve şimdiye dek hiçbir sorun yaşamadık dedi yetkili kişi.

    İstanbul da düzgün bir yer bulamayacağım mı yaa bir şanzıman yağı değişimi için

    Yok en sonun da kendim yağı alıcam gidicem sökücem tapasını kendim değiştiricem yeminle yaa

    İnternetten videolarını izlesem yaparım diye düşünmeye başladım

    Motor yağı değiştirmekten daha farklı bir iş mi ki acaba...




  • sayın alpermusa,

    burada tek bir istisna var yalnız.. dexron4 bazı 5 ileri vites kutularında kullanılır.fakat bizim ülkemizde zor bulunur.. 5 ileri bir vites kutusu için dexron4 daha doğru olabilir..
  • Sanırım bende tam bu istisnai duruma uyuyorum diye düşünmekteyim
    şimdi hangisini koydursak daha yararlı olur açıkçası bilememekteyim ustam
    sizin tavsiyeniz nedir tecrübelerinize dayanaraktan danışmak isterim
    Dex 4 cidden daha iyiyse ve şanzımanın ömrünü uzatmaya yönelik bir katkısı varsa Dex 4 tercihim olur
    burada fiyat olayına girmem ne gerekirse o olsun derim açıkçası 3 ü 5 i aramam otomobilimde
    sonra ileride daha fazla zarar açsın istemem çünkü başıma
  • sayın alpermusa,


    aracınız volvo s40 dı değil mi? ve vites kutusu 5 ileri sanırsam.. bu durumda dexron4 koymanız doğrudur.. yani maslaktaki servisin dexron4 koyması doğru olandır.ama bu durum sadece 5 ileri şanzımanlar için geçerlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 4 Ocak 2012; 16:13:26 >
  • Evet 2004 model S40 2.0 T Classic otomobilim

    5 ileri Otomatik şanzıman en son artık Yetkili Servisini aradım az önce

    Değişime gerek yok diye girdiler konuya :) dedim 132 binde aracım ama yok gider daha falan biz hiçbir aracımızın şanzıman yağını değiştirmiyoruz falan dediler

    Bende dedim ki aracı yeni aldım önceki sahibinin nasıl kullandığını falan bilmiyorum aklımda soru işareti kalmasın değiştirmek istiyorum şiddetle diye çıkıştım

    Peki dediler bir bakalım yağdan var mı elimizde falan diye bende dedim eksilme falan olduğunda ne ekliyorlar bilmiyor musunuz

    hiç gelmedi mi şanzıman yağı eksiltmiş bir araç falan deyince

    yedek parça bölümüne bağlayıp ancak yağın fiyatını öğrenebildim biraz daha diretince yağın üzerinde yazanları sordum ve sonuç Dex 3 müş kullanılan

    ama kimse bilmiyor bunu yetkili serviste Dex 3 mü yoksa 2 mi 4 mü kimseninde umurunda değil açıkçası

    adamlar direk ömrünü bitirin gelin yağ değişimi falan hikaye direk sıfır sandık şanzıman verelim size diyorlar resmen

    Sorun yoksa ne yağ değişimi ne de başka birşey demiyorlar açıkçası




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saitemre

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    yardımlarınızı bekliyorum......

    2001 model Passat 1.9 TDI otomatik vites araca sahibim. 1-2 aydır şöyle bir problem var:

    Sabahları özellikle hava soğukken el freninin indirip geri vitese attığım anda araba bir anda kendini geriye atıyor ve normal şekilde geri geliyor ancak daha sonra vitesi normal D'ye getirdiğim zaman gaz vermeme rağmen araç gitmiyor. Sanki araba boştaymış gibi davranıyor, gaz yiyor ama gitmiyor. Kontağı kapatıp açtığımda is herşey düzeliyor ve normale dönüyor. Bu arıza sadece soğuk havalarda ve motor soğukken oluyor. Aracı şirketin kapalı otoparkından çıkarırken asla böyle bir sorun yaşamıyorum, dediğim gibi sadece soğuk havalarda oluyor. Daha önce de geri vites ile ilgili bi arıza sebebiyle Ankara aydoğmuş oto şanzıman servisine götürmüştüm ve sorun çözülmüştü. Kendileri her türlü 2 sene garanti vermişti. Geçen servise tekrar götürdüm ama o anda usta denediğinde arıza yapmadı. Şimdi aracı orya bırakıp ustanın sabah benim denediğim gibi denemesini isteyeceğim.


    Fikriniz nedir acaba?

    SLM.bahsi geçen arıza elektriksel çalışan ana parçalardan (selonoid) vb. arızasıdır. Kontak kapatılıp açıldığında şanzuman kontrol ünitesi kendini resretlediğinden arıza ortadan kalkıyor.önemli olan ilgli parçayı diagnozda tesbit edip arızayı en düşük maliyetle gidermek. kazasız günler.




  • herkese selam. aracım 2004 e 46 320d. bu kış ilk defa bir durum hissettim. aracın vitesini d ye alırken geçişler çok yumuşadı.(p den d ye) araç ısınınca toparlıyor eskisi gibi kemikli hale geliyor. acaba bu neyin göstergesidir sizce?
  • selamlar 2001 peugeot 406 aracımda sabahları kar ve spor lambalarını yakarak arızaya geçme sorunu yüzünden salı günü aracımı kamil ustaya götürdüm selonidler ve koruma balatalarını değiştirdi dün aracımı teslim aldım bugün alıştığım arızayı tekrarlamadı umarım birdahada tekrarlamaz kamil ustaya teşekkürler ankaradaki arkadaşlara tavsiye ederim işini severek yapan bir usta...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın bilsem80,

    bu parçalar çoğu zaman tamirden kısa süre sonra arızalanır.. bir de içine su girdiyse artık ikinci kez tamiri zordur.. bence bu parçayı yenliemenizde fayda var..

    bana parçanın fiyatını sormuşsunuz ama for araç hiç kullanmadım ne kendi piyasasını ne de parça piyasasını bilmem.. parçacılardan almanız ve özel bir serviste ya da özel bir şanzıman servisinde monte ettirebilirsiniz..

    Sayın meteg..

    anında anlaşılır ve öz bir cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim allah razı olsun...

    ama ben osmaniye il'inde ikamet ediyorum... ve burada otomatik şanzımandan ne anlayan var nede parçasını satan var... internetten araştırıyorum ama yedek parça bölümünde böyle bir şey bulamıyorum... belli bir yer olsa sipariş ederim ama yok durum vahim gibi...:(

    Sayın Meteg ustam...

    bu bahsettiğimiz vites kademe sensör devresini bulunduğum ilde sordum otomatiğe ait parça yok dediler... sipariş etsek gelmezmi dedim... nerden sipariş edeceğimizi bilmiyoruz dediler...

    parça numarası : 000747

    bu parça numarasından internette biraz aradım ama bulamadım... sitemizde yada sizin çevrenizde bu parçayı benim temin edebileceğim yer varsa büyük iylik edersiniz bana....

    ücretini her türlü siz nasıl isterseniz gönderirim ...buradan bulmam imkansız görünüyor...




  • sayın kdmavili,

    ne sorduğunuzu anlayamadım.. vites geçişlerinin yumuşak olması zaten normal olandır.. size sert olmadığı için mi şikayetçisiniz? yoksa sorun olduğunu mu düşünüyorsunuz? eğer şanzıman yağınız henüz değişmedi ise bir an evvel değiştirin..

    sayın bilsem80,

    biraz araştırma yapmam gerek... bana birkaç gün izin verin belki bir sonuç alırız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    sayın bilsem80,

    biraz araştırma yapmam gerek... bana birkaç gün izin verin belki bir sonuç alırız..

    peki mete bey çok teşekkür ederim allah razı olsun sizden cevap vekliyorum... bu konuyu devamlı takip ediyorum zaten... iyi çalışmalar...
  • Meteg Ustam ben aracın ön ve arka hız(devir)okuyucu sensörlerini değiştirdim 2 adet maslak oto sanayi sitesinde tanesine 200 tl den işçilikte dahil 400 tl verdim.sence bu rakam nasıl çok yüksek mi acaba?

    Aracım yetkili serviste cihaza bağlandığında devir okuyucu sensör hatası vermişti o yüzden değiştirdim.Arıza esnasında otomatik şanzıman ışığım yanıyor ve aracın çekişi düşüp gaz yememeye başlıyordu.Kontağı aç kapa yapınca düzeliyordu ancak.
  • 
Sayfa: önceki 143144145146147
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.