Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (124. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.193
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 122123124125126
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werther


    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: werther


    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: werther


    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: vedatkerem


    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: werther

    METEG usta Selamlar öncelikle,
    ARAÇ:Audi A3 TİPTRONİC 2005 MODEL

    SORUN:80-100 km üstünde gaza bastığımda gelen bir ses var.sanki bi pervane biyere değdiğinde tak tak tak gibi bi ses çıkarır ya(mekanik bi ses gibi değil tok plastik sesi gibi bişey SANKİ BİRYERE DEĞİYO ,,, düzenli aralıklarla ,gaza daha çok bas daha çok artıyo ) öle ilginç bi ses.gazdan ayağıma çekersem direk ses kesiliyo basıyorum yine aynı ses.Aks kolları filan değişti ses devam, lastiklerden olabilir dedik değişecekti değiştirdim ses hala dewam.4 adet otomatikçi gördü 3 'ü yok şanzuman değil 1 tanesi şanzumandan olabilir dedi.Araç şanzuman testlerinden geçti sorun bulunamadı,çekiş sorunu yok vitesler gayet düzgün geçiyo herhangibir vurma filan hiçbişey yok .Değerli yorumlarınızı bekliyorum .


    Gaz pedalından kaynaklanan bir durum gibi. Sankli pedal birşeyi yerinden uzaklaştırıyor o da ne bileyim v kayışlara, trigere veya fana sürtünüyor gibi. En iyisi kaputu açın biri gaza bassın siz de inceleyin. Aklıma gelenler bunlar. Şanzımandan olma ihtimalini en son düşünün bence.


    Sanki 4. vitese geçince o kısımda bi boşluk varmışta gibi aklıma geldi.İnşallah öyle değildir.


    Eğer 4. vitese geçişte bir farklılık hissediyorsanız şanzımana da bakılmalıdır. Vuruntulu geçiş, 4. vitesin geç tepki vermesi gibi.


    araç 6 ileri ,viteslerde hissettiğim bi durum değil ,hızda olan bi durum, sol ön taraftan geliyo 80 km yi geçince pat pat pat başlıyo ,,gaza yüklenince artıyo çek gazdan hemen kesiliyo.Belirttiğim gibi viteslerde bi boşluk hissetmiyorum ne biliyim çekişte bi anormallik bi vurma herahngi bir uyarı lambası filan hiçbişey yok.


    Hareketli noktaların gözle kontrolü gerekiyor. Fan kenarları, V kayış çevresi, Triger bölümü, Tekerlek kısımları kontrol edilmeli.


    Selamlar ,

    daha öncede belirttiğim gibi aracımın tüm ön düzen "0"lanmıştı.Yapılan kontrollerde 80 km de gelen sesin yol testi sonucunda Diferansiyel den geldiği söylendi ,teşhis doğruysa şanzuman inecek beyin,tirbün,selonoid değil sadece birleşik olan diferansiyelin bu sesi yaptığı söylendi elle kontrol sonrası değişen aks ların diferansiyel girişinde üstüne baskı yapıldığında (eliyle vurdu usta) boşluk yaptığı ve bu boşluktan kaynaklanan vuruntu olduğunu söyledi.Doğruysa şanzuman inecek diferansiyel içi kontrol ve sonra bilyalar keçeler filan değişecek sanırım.Yorumlarsanız sevinirim.Saygılarımla,


    İnşallah şanzıman içinde sorun çıkmaz, aks bilyaları ve keçeleri değişip şanzıman geri takıldığında sorunsuz hale gelebilir.


    Teşekkürler değerli yorumlarınız için,umarım dediğiniz gibi daha fazla sorun yaşamam


    Audi nin diferansiyel içinde kullandığı rulmanların,orjinal markasını biliyo musunuz acaba ?




  • Ustam iyi günler. 98 model Ford Mondeo Glx otomatik vites lpgli aracımı bir ay önce aldım.(araç 155.000 km'de) Almadan önde Ford servisinde eksperini yaptırdım,şanzıman ile ilgili olarak sadece vites geçişleri sert dışında herhangi bir problem kaydı olmadığını gördüm. Maalesef ki son iki haftadır bi problem yaşıyorum ve büyük bi problem olmaması için dua ediyorum. Araç 80 km'yi geçip 4.viteste vuruntu yapıyor,biraz daha gazlayınca boşa atıyor,sonra tekrar vitese geçiyor tabiki vuruntularla(!) ,ama bu sorunu her zaman yapmıyor arada bu sorunla karşılaşıyorum. Eskişehir'de yaşıyorum,burada bildiğim otomatik şanzıman ustası yok,zaten olanda revizyon der anlamaz otomatik şanzımandan...
    İlginiz için şimdiden teşekkür ederim,

    Saygılarımla,
  • Merhaba Arkadaşlar 2002 ford focus Ghia otomatik aracım için en uygun motor yağı şansuman yağı hangisidir bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler.
  • Bişey sorcam bende 2001 pejo 206 var otomatik.Bunun şanzıman filtresini değiştirmeye gerek var mıdır? 1 ay oldu alalı.yağını değiştim atfIII koydular peki filtreye gerek var mı?
  • 98 model E200 avantgarde model 136bin km de arac aldım.şu ana 141bin km de.
    bu arac için ne tür bir yağ kullanacağım ve yağ değişimini ne zaman yapacağımı göstergede görebilir miyim?
    yoksa yukarıda belirttiğiniz gibi p den l ye veya l den p ye mi geçiş yapıp yağ çubuğunda kontrol edeceğiz?

    muğla fethiye de yaşamaktayım.bu yakınlarda tavsiye edeceğiniz herhangi bir yer var mıdır arac bakım için.?
    teşekkürler.
  • Selamlar,

    İki konuda yardım rica ediyorum;

    1. Renault megan 2 dizel aracım var bva şanzuman, yaklaşık 3000km önce yağı olduğu gibi değişti. İşim gereği İstanbul-Ankara arası sıkça yolculuk yapıyorum, 2 seferdir özellikle Bolu dağı Tüneline yaklaşırken tırmanılan uzun rampada araç "vites kutusunu kontrol edin" mesajı vermeye ve ardından 3 vitesde kilitlenmeye başladı. Durup motoru kapayıp bir süre sonra yeniden aracı çalıştırınca düzeliyor, birde bu problem rampayı 130-140 km hızla tırmanırken yapıyor daha düşük hızlarda sorun yok. Eskiden böyle bir şey yapmıyordu. Serviste CLIP cihazına bağladılar DF049 kodlu "Basınç Düzenleme hatası" beyinde saklanmış. Sebebinin tam olarak ne olduğunu söyleyemediler. Sizce ne olabilir?

    2. Acaba yağ değişimi sırasında eksik veya fazla yağ konmuş olabilirmi, bu sorunlar değişimden sonra başladı. Bu araçların kullandığı DP0 şanzımanda yağ çubuğu veya seviye kontrolü yapılacak farklı bir şeyde yok, eksik fazla nasıl kontrol edebilirim bilmiyorum, servisede güvenim kalmadı kendim bizzat kontrol etmek istiyorum, nasıl yapabileceğim konusunda bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.


    Not:
    Birde araç sabahları soğukken sanki şanzımanın çekişi daha iyi gibi, şehir trafiğinde birazda aşırı dur kalk sonucu fazla ısınınca çekişi düşüp geç hızlanıyor gibi, bu da bana gene şanzıman yağı seviyesinden olabilir mi diye düşündürüyor, acaba yağ fazlada ısınıp genleşince kutunun verimi mi düşüyor? Bilemedim Siz ne dersiniz?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neremec

    Meteg ustam öncelikle iyi geceler. 98 model opel corsa arabım cogu zaman arac P de kitleniyor.Geçici çözüm olarak aracı boşta bırakıp el frenini cekiyorum. Sabah öle çalıştırıp kullanıyorum. Opel serviste bilgisayara soktum elektirk arızası verdi. Sizce elektirk arızası vitesle ilgili mi. Bide burdaki arkadaşlar gercketen iyi bir usta tavsiyeni varmı. Gerceken sorunu halledebilecek ve sadece emeğinin karşılığını alabilecek. şimdiden teşekkür ederim


    1-Stop şalterinde temassızlık olabilir.
    2-Bilgisayara bağlandığınızda görünen hata kodu nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werther


    quote:

    Orijinalden alıntı: werther


    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: werther


    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: werther


    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: vedatkerem


    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: werther

    METEG usta Selamlar öncelikle,
    ARAÇ:Audi A3 TİPTRONİC 2005 MODEL

    SORUN:80-100 km üstünde gaza bastığımda gelen bir ses var.sanki bi pervane biyere değdiğinde tak tak tak gibi bi ses çıkarır ya(mekanik bi ses gibi değil tok plastik sesi gibi bişey SANKİ BİRYERE DEĞİYO ,,, düzenli aralıklarla ,gaza daha çok bas daha çok artıyo ) öle ilginç bi ses.gazdan ayağıma çekersem direk ses kesiliyo basıyorum yine aynı ses.Aks kolları filan değişti ses devam, lastiklerden olabilir dedik değişecekti değiştirdim ses hala dewam.4 adet otomatikçi gördü 3 'ü yok şanzuman değil 1 tanesi şanzumandan olabilir dedi.Araç şanzuman testlerinden geçti sorun bulunamadı,çekiş sorunu yok vitesler gayet düzgün geçiyo herhangibir vurma filan hiçbişey yok .Değerli yorumlarınızı bekliyorum .


    Gaz pedalından kaynaklanan bir durum gibi. Sankli pedal birşeyi yerinden uzaklaştırıyor o da ne bileyim v kayışlara, trigere veya fana sürtünüyor gibi. En iyisi kaputu açın biri gaza bassın siz de inceleyin. Aklıma gelenler bunlar. Şanzımandan olma ihtimalini en son düşünün bence.


    Sanki 4. vitese geçince o kısımda bi boşluk varmışta gibi aklıma geldi.İnşallah öyle değildir.


    Eğer 4. vitese geçişte bir farklılık hissediyorsanız şanzımana da bakılmalıdır. Vuruntulu geçiş, 4. vitesin geç tepki vermesi gibi.


    araç 6 ileri ,viteslerde hissettiğim bi durum değil ,hızda olan bi durum, sol ön taraftan geliyo 80 km yi geçince pat pat pat başlıyo ,,gaza yüklenince artıyo çek gazdan hemen kesiliyo.Belirttiğim gibi viteslerde bi boşluk hissetmiyorum ne biliyim çekişte bi anormallik bi vurma herahngi bir uyarı lambası filan hiçbişey yok.


    Hareketli noktaların gözle kontrolü gerekiyor. Fan kenarları, V kayış çevresi, Triger bölümü, Tekerlek kısımları kontrol edilmeli.


    Selamlar ,

    daha öncede belirttiğim gibi aracımın tüm ön düzen "0"lanmıştı.Yapılan kontrollerde 80 km de gelen sesin yol testi sonucunda Diferansiyel den geldiği söylendi ,teşhis doğruysa şanzuman inecek beyin,tirbün,selonoid değil sadece birleşik olan diferansiyelin bu sesi yaptığı söylendi elle kontrol sonrası değişen aks ların diferansiyel girişinde üstüne baskı yapıldığında (eliyle vurdu usta) boşluk yaptığı ve bu boşluktan kaynaklanan vuruntu olduğunu söyledi.Doğruysa şanzuman inecek diferansiyel içi kontrol ve sonra bilyalar keçeler filan değişecek sanırım.Yorumlarsanız sevinirim.Saygılarımla,


    İnşallah şanzıman içinde sorun çıkmaz, aks bilyaları ve keçeleri değişip şanzıman geri takıldığında sorunsuz hale gelebilir.


    Teşekkürler değerli yorumlarınız için,umarım dediğiniz gibi daha fazla sorun yaşamam


    Audi nin diferansiyel içinde kullandığı rulmanların,orjinal markasını biliyo musunuz acaba ?


    Servise götürürseniz onlar orijinal takarlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fceses

    Ustam iyi günler. 98 model Ford Mondeo Glx otomatik vites lpgli aracımı bir ay önce aldım.(araç 155.000 km'de) Almadan önde Ford servisinde eksperini yaptırdım,şanzıman ile ilgili olarak sadece vites geçişleri sert dışında herhangi bir problem kaydı olmadığını gördüm. Maalesef ki son iki haftadır bi problem yaşıyorum ve büyük bi problem olmaması için dua ediyorum. Araç 80 km'yi geçip 4.viteste vuruntu yapıyor,biraz daha gazlayınca boşa atıyor,sonra tekrar vitese geçiyor tabiki vuruntularla(!) ,ama bu sorunu her zaman yapmıyor arada bu sorunla karşılaşıyorum. Eskişehir'de yaşıyorum,burada bildiğim otomatik şanzıman ustası yok,zaten olanda revizyon der anlamaz otomatik şanzımandan...
    İlginiz için şimdiden teşekkür ederim,

    Saygılarımla,


    Vites seçici veya devir sensöründe sorun var gibi görünüyor. Şanzımancıya gidin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muzi_ko

    Merhaba Arkadaşlar 2002 ford focus Ghia otomatik aracım için en uygun motor yağı şansuman yağı hangisidir bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler.


    10X40 motor yağı, dexron3 şanzıman yağı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 666

    Bişey sorcam bende 2001 pejo 206 var otomatik.Bunun şanzıman filtresini değiştirmeye gerek var mıdır? 1 ay oldu alalı.yağını değiştim atfIII koydular peki filtreye gerek var mı?


    Şanzımanların çoğunda yağ filtresi değişmiyor. Değişebilmesi için şanzımanın açılması gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalimaki

    98 model E200 avantgarde model 136bin km de arac aldım.şu ana 141bin km de.
    bu arac için ne tür bir yağ kullanacağım ve yağ değişimini ne zaman yapacağımı göstergede görebilir miyim?
    yoksa yukarıda belirttiğiniz gibi p den l ye veya l den p ye mi geçiş yapıp yağ çubuğunda kontrol edeceğiz?

    muğla fethiye de yaşamaktayım.bu yakınlarda tavsiye edeceğiniz herhangi bir yer var mıdır arac bakım için.?
    teşekkürler.


    60.000 km veya 5 yılda bir yağ değişir. Servisine veya otomatik şanzımancıya götürün baksın size bilgi verir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaju

    Selamlar,

    İki konuda yardım rica ediyorum;

    1. Renault megan 2 dizel aracım var bva şanzuman, yaklaşık 3000km önce yağı olduğu gibi değişti. İşim gereği İstanbul-Ankara arası sıkça yolculuk yapıyorum, 2 seferdir özellikle Bolu dağı Tüneline yaklaşırken tırmanılan uzun rampada araç "vites kutusunu kontrol edin" mesajı vermeye ve ardından 3 vitesde kilitlenmeye başladı. Durup motoru kapayıp bir süre sonra yeniden aracı çalıştırınca düzeliyor, birde bu problem rampayı 130-140 km hızla tırmanırken yapıyor daha düşük hızlarda sorun yok. Eskiden böyle bir şey yapmıyordu. Serviste CLIP cihazına bağladılar DF049 kodlu "Basınç Düzenleme hatası" beyinde saklanmış. Sebebinin tam olarak ne olduğunu söyleyemediler. Sizce ne olabilir?

    2. Acaba yağ değişimi sırasında eksik veya fazla yağ konmuş olabilirmi, bu sorunlar değişimden sonra başladı. Bu araçların kullandığı DP0 şanzımanda yağ çubuğu veya seviye kontrolü yapılacak farklı bir şeyde yok, eksik fazla nasıl kontrol edebilirim bilmiyorum, servisede güvenim kalmadı kendim bizzat kontrol etmek istiyorum, nasıl yapabileceğim konusunda bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.


    Not:
    Birde araç sabahları soğukken sanki şanzımanın çekişi daha iyi gibi, şehir trafiğinde birazda aşırı dur kalk sonucu fazla ısınınca çekişi düşüp geç hızlanıyor gibi, bu da bana gene şanzıman yağı seviyesinden olabilir mi diye düşündürüyor, acaba yağ fazlada ısınıp genleşince kutunun verimi mi düşüyor? Bilemedim Siz ne dersiniz?

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.


    Basınç problemi ciddiye alınması gereken br sorun. Eksik yağdan olabileceği gibi, yanlış yağdan da kaynaklanabilir. Devir sensörü arızası da buna neden olabilir. Ayrıca çeşitli nedenlerle şanzıman içinde yağın geçtiği kanallarda tıkanıklık da yapabilir, aşınmalar da yapabilir. Bunu en iyi servis anlar. Siz en iyisi işinin ehli özel bir şanzımancıya gidin.




  • mrb aakadaşlar bende 1999model honda euro cıvıc otomatik vites aracm var. son günlerde arada sırada ilk çalıştırdığımda araç çalışıyor fakat vitesi parktan D veya R ye alınca stop ediyor 2-3 kere stop edip çalışınca normale dönüyor. Vites değişimlerinde hiç bir sorun yok gayet memnunum bu sorunu neden yapabilir yardımcı olursanız sevinirim teşekkür ederim... Paylaş:
  • Merhaba arkadaşlar,
    2003 model Honda Accord 2.4 aracım var, seyir halide iken gazı kapatıp araç vites küçülttüğünde vitesin ordan ortalardan bir yerden bir inilti sesi geliyor normal mi bu ses? Ustayı aradım sıcaklardan gelir dedi önem arz etmez dedi kısa bir ses geliyor. Araç durdu tekrar harekete geçerken bastığımda ama gazı kapattığımda yine geliyor. Neden olabilir. Şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: 666

    Bişey sorcam bende 2001 pejo 206 var otomatik.Bunun şanzıman filtresini değiştirmeye gerek var mıdır? 1 ay oldu alalı.yağını değiştim atfIII koydular peki filtreye gerek var mı?


    Şanzımanların çoğunda yağ filtresi değişmiyor. Değişebilmesi için şanzımanın açılması gerekiyor.


    teşekkürler hocam.
  • Hocam merhaba,
    Benimde son zamanlarda başıma gelen bir sorunumdan bahsetmek istiyorum

    Aracım 2001 Model Reno Clio. Arac çalıştıktan hemen sonra D konumuna geçerken tak diye bir ses geliyor ve ileri doğru atlıyor. Daha sonra yavaş kalkış yaptıktan sonra
    1. vitesten 2. vitese geçerken gearbox lambası yanıyor. Aracı kenara çekip stop ediyorum . Aynı şekilde 3 yada 4 kere yapıldıktan sonra arıza ışığı tekrar yanmıyor.
    4 gün önce bir oto tamircisine götürmüştüm. Bilgisayara bağladılar ve tam olarak anlayamadığım 2 valften bahsettilerdi. Bunların değişmesi gerektiğini söylemişlerdi
    Dün tekrar aracı götürdüm ve bu valfleri değiştirdiler. Servisten eve gelinceye kadar hiç bir şekilde problemle karşılaşmadım. Yağı da değiştirdiklerinden bahsettiler. Hatta araç o kadar rahat sürülüyorduki. Gaza bastığım an araç fırlıyor, viteslerin değişmesini dahi hisseymiyordum. Çok sevinmişti. Taki bu sabaha kadar.
    Bu sabah tekrar aynı problemle karşıkarşıya kaldım. Ne yapcam bilemiyorum.
    Problem ne olabilir ?
    Saygılarımla




  • Teşekkür ederim.
  • Ustam yogunsun ama bi sorum vardi. 99 model 1,9 tdi dizel otomatik vites golf 4 alinir mi,? 136.000 km de. Ciddi sorunu olur mu? Bayan surucu icin.)) sanzimani sorunlu mudur,??

    Bi de daihatsu sirion 1,3 touring otomatik 2005 60000 de, o nasil bir aractir sanzimani falan?

    Bilen arkadaslardan da yorum bekliyorum. Saygilar
  • Merhaba,

    Düz vitesli araçlarda şanzıman ve diferansiyelde genellikle SAE-90 yağ kullanılıyor, yeni nesil otomatik vitesli araçlarda ise Dexron 3 standardında yağ kullanılmakta.

    Önden çekişli araçlarda şanzıman ve diferansiyel bir arada olduğundan aynı yağ deposu kullanılmakta ve diferansiyelde bu yağ ile yağlanmakta.

    Peki bu durumda düz vitesli araçlarda veya arkadan diferansiyelli araçlarda SAE-90 yerine Dexron 3 kullanmanın zararı olur mu? Hatta (alış fiyatını konu dışında tutarsak) Dexron-3kullanmanın faydası bile olabilir mi?
  • 
Sayfa: önceki 122123124125126
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.