Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (121. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
745.560
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 119120121122123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail



    Hiç bir yağ ömürlük değildir.


    Peki ne zaman değiştirmeliyim yağı,öneriniz olur mu?
  • arkadaşlar merhabalar dün 2005 model toyota corolla sol otomatik vites arç aldım motor yağını değiştirdim ancak şanzıman yağının daha önce değiştiğini sanmıyorum bu arabaya hangi yağ konulmalıdır ayrıca izmirde tavsiye edebileceğiniz bir usta varmı?cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim ayrıca aracım lpgli ve 92000 km de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hebulut


    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail



    Hiç bir yağ ömürlük değildir.


    Peki ne zaman değiştirmeliyim yağı,öneriniz olur mu?


    50.000 km veya 5 yıl. hangisi önce dolarsa mutlaka yağ değişmelidir. ATF 3 türü yağ olması gerekir. Yine de şanzıman yağ çubuğunun üzerinde yazan bilgilere bakın. Değişimde buna dikkat edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 20 Ağustos 2011; 0:03:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytin_3583

    arkadaşlar merhabalar dün 2005 model toyota corolla sol otomatik vites arç aldım motor yağını değiştirdim ancak şanzıman yağının daha önce değiştiğini sanmıyorum bu arabaya hangi yağ konulmalıdır ayrıca izmirde tavsiye edebileceğiniz bir usta varmı?cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim ayrıca aracım lpgli ve 92000 km de


    Şanzıman yağ çubuğu üzerinde hangi yağı koyacağınızı yazar. AFT 3 türü olması büyük ihtimal. Ama siz mutlaka kontrol edin, olmazsa servisten telefonla da öğrenebilirsiniz.
  • bu arada araıcımın vites geçişlerinde herahngi bir sorun yok ama bi ustaya gösterdim şanzıman yağı iyi dedi ama ben rahat olamıyorum. kimisi değişmez diyor kimisi 60000 de değişecek diyor kafam çok karıştı rahat olamıyorum ayrıca değiştiren arkadaşlar da memnun değiller eskiden daha iyiydi diyorlar . servise götürüp mü değiştirmeliyiz anlayamadım.cevaplar için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: hebulut


    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail



    Hiç bir yağ ömürlük değildir.


    Peki ne zaman değiştirmeliyim yağı,öneriniz olur mu?


    50.000 km veya 5 yıl. hangisi önce dolarsa mutlaka yağ değişmelidir. ATF 3 türü yağ olması gerekir. Yine de şanzıman yağ çubuğunun üzerinde yazan bilgilere bakın. Değişimde buna dikkat edin.


    Çok teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytin_3583

    bu arada araıcımın vites geçişlerinde herahngi bir sorun yok ama bi ustaya gösterdim şanzıman yağı iyi dedi ama ben rahat olamıyorum. kimisi değişmez diyor kimisi 60000 de değişecek diyor kafam çok karıştı rahat olamıyorum ayrıca değiştiren arkadaşlar da memnun değiller eskiden daha iyiydi diyorlar . servise götürüp mü değiştirmeliyiz anlayamadım.cevaplar için teşekkürler.


    Otomatik şanzıman yağlarının rengi genelde kan kırmızısıdır. Eğer yağın rengi kahverengi olmuşsa değişim zamanı gelmiştir. Siyah olmuşsa zaman geçmeye başlamıştır. Bu süre içinde şanzımanınızda herhangi bir sorun olmayabilir. Ama bu olmayacak anlamına gelmez. Çünkü yağ artık özelliğini kaybetmiştir ve her an şanzıman sorunuyla karşı karşıya kalabilirsiniz. 60.000 km veya 5 yıl hangisi önce gelirse değiştirin. Serviste değiştirseniz en fazla 500 TL ye patlar. Şanzımanda bir sorun oluşursa sıfır şanzımanın 8000 TL civarında olduğunu unutmayın. Sağlam çıkma bir şanzımanın bile 2500 TL civarında olduğunu düşünürsek yağ değişimine ödenecek küçük rakamlardan kaçınmamak gerekir. Özel serviste değişim en fazla 250 TL civarında oluyor. O da yağın tamamını değiştirecek vakumlama sistemi olan şanzımancılarda. Normal değişimde karterde toplanan yağın en fazla 3-4 litre kadarı değişebilir. Geri kalan 3-4 litre yağ şnazımanın içinde kalır. İlk değiştirdiğinizde 100 TL civarı bir ücret ödersiniz, 2000-3000 km kadar bu şekilde kullanıp tekrar değişime gider ve 3-4 litre kadar daha değiştirirsiniz, buna da 100 TL civarı bir ücret ödersiniz. Vakumlama sistemi olan bir özel serviste yağın neredeyse tamamını bir seferde değiştirir ve en fazla 250 TL ödersiniz. Karar sizin.
  • öncelikle tesekkür ederim böyle forum sayfasi actiginiz icin

    bende wiyanada yasiyorum almanca okuya okuya bir hal oldum derdimi tam anlatamiyorum (biraz dil problemi var)
    sadede geleyim
    bende bmw x5 30.d 5L40e gm sanzimanli
    gecen hafta arac hafif bayirda gitmez oldu kontagi acip kapatinca biraz gider gibi oluyor gaz verince gitmez oluyor uzun süre durunca nerdeyse normal kalkis yapiyor
    bilgisayarim var bagliyorum valvelerde problem gözükmüyor.
    aracta yag eksik cikti doldurduk sonuc ayni ama yag siyah ve yanik kokuluydu normalmidir bilmiyorum
    ayrica arac ilk calistiginda tuhaf alisilmayan ses cikiyor sanki saft sesi gibi sonra (ses) düzeliyor.
    sorum sanzimanin hangi bölümünde ariza olusmustur?
  • selam ustalar.... benim başım bu otomatik vitesle belada... aracım 2001 ford focus 1.6 otomatik vites... 253 bin km de...

    şanzıman kademe sansör devresi arızası veriyordu daha öncede yazmıştım ...o arızayı bulduk yaptırdık... şanzımana giden fişlerde şahse varmış ve temassızlık oluyormuş... o problem çözüldü.. hepsi 80 lira verdim her şeyine baktılar yağını değiştirdiler...(dexron3)
    arabam çok güzel olmuştu sanki sıfır km araca biniyordum öyle bir zevk veriyordu bana...

    geçenlerde 15 km civarında bi yol kat ettikten sonra çarşı içerisinde geri geri giderken araba birden vitesi boşa aldı... bir daha da vitese geçmedi...orada kaldım.. ne ileri ne geri gidebildim...

    ileri veya geri vitese attığımda bi uğultu sesi geliyor... ama araba yerinden hiç oynamıyor...

    şanzıman karter kapağından yağ atıyordu araba ... yağını yeni doldurttum ama 2-3 günde o kadar yağ eksiltirmi bilemiyorum... şimdi aracımın arızası nedir acaba şanzıman gittimi şimdi?
  • arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar;ben 2004 model volvo s40 1.8 otomatik lpg 140 BİN km li araç almak üzereyim;ancak araçta 3 TANE göze çarpan sorun var;;1. araba İLK ÇALIŞTIĞINDA vitesi D ye taktığında kalkarken TEKLEME yapıyor ve TAK diye ses geliyor ve araba 2.sn gibi kısa süreli de olsa KUVVETLİ SARSILIYOR,fakat geri vitese taktığında veya araba çalışırken durup kalktığında sorun yok,hareket halindeyken de sorun yok kalkışta çok kısa süreli yapıyor ama bayağı sarsıyor aracı!!2. motor RÖLANTİDE çalışırken TEKLEME yapıyor ve dizel gibi ses geliyor,aracı LPG den BENZİNE geçirip çalıştırdığında da durum aynı değişen birşey yok 3.aracın KLİMASI çalışıyor ama gündüz sıcak akşam serin hava üflüyor,yani havayı SOĞUTMUYOR,AYRICA aracın sol söför camı açılmıyor,düğmeye basınca tak tak diye ses geliyor ama cam oynamıyor!!!ŞİMDİ BU ARACI adam bu sorunlarıda göz önünde tutarak bana 16 BİN e bırakıyor,arabanın bakımı falan yapılmamış yakın zamanda;SİZDEN RİCAM BU İŞTEN ANLAYANINIZ VARDIR AZ ÇOK VARDIR; sizce dediğim bu sorunlar ÜÇ AŞAĞI BEŞ YUKARI NE KADAR MASRAF ÇIKARIR????BİR DE BU SORUNLAR DİYELİMKİ SERVİSTE TAMİR EDİLDİ,ARACIN MUAYNESİ OLMUŞ OLUYOR MU YOKSA EK OLARAK ONA DA AYRI MASRAF EDİP YAPTIRACAKMIYIM?????ÇOK ACİLLL YARDIMLARINIZI BEKLİYORUMMM......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3.oglu

    öncelikle tesekkür ederim böyle forum sayfasi actiginiz icin

    bende wiyanada yasiyorum almanca okuya okuya bir hal oldum derdimi tam anlatamiyorum (biraz dil problemi var)
    sadede geleyim
    bende bmw x5 30.d 5L40e gm sanzimanli
    gecen hafta arac hafif bayirda gitmez oldu kontagi acip kapatinca biraz gider gibi oluyor gaz verince gitmez oluyor uzun süre durunca nerdeyse normal kalkis yapiyor
    bilgisayarim var bagliyorum valvelerde problem gözükmüyor.
    aracta yag eksik cikti doldurduk sonuc ayni ama yag siyah ve yanik kokuluydu normalmidir bilmiyorum
    ayrica arac ilk calistiginda tuhaf alisilmayan ses cikiyor sanki saft sesi gibi sonra (ses) düzeliyor.
    sorum sanzimanin hangi bölümünde ariza olusmustur?



    Sanırım şanzıman yağ basınç bölümünde sorun var, gerekli basıncı geç sağladığı için hemen tepki vermeyip bir müddet bekletiyor sizi. Şanzıman yağı çoğunlukla kan kırmızısıdır. Kahverengiye dönüşmüşse değişim zamanı gelmiştir. Siyahlaşmış ve kötü kokuluysa değişim zamanı geçmiş ve bu süre içinde de şanzımana muhtemelen zarar vermiştir. Yağın tamamını değiştirip bir müddet 2000-3000 km kadar kullanın. Sorun devam ederse şanzımancıya gitmeniz gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    selam ustalar.... benim başım bu otomatik vitesle belada... aracım 2001 ford focus 1.6 otomatik vites... 253 bin km de...

    şanzıman kademe sansör devresi arızası veriyordu daha öncede yazmıştım ...o arızayı bulduk yaptırdık... şanzımana giden fişlerde şahse varmış ve temassızlık oluyormuş... o problem çözüldü.. hepsi 80 lira verdim her şeyine baktılar yağını değiştirdiler...(dexron3)
    arabam çok güzel olmuştu sanki sıfır km araca biniyordum öyle bir zevk veriyordu bana...

    geçenlerde 15 km civarında bi yol kat ettikten sonra çarşı içerisinde geri geri giderken araba birden vitesi boşa aldı... bir daha da vitese geçmedi...orada kaldım.. ne ileri ne geri gidebildim...

    ileri veya geri vitese attığımda bi uğultu sesi geliyor... ama araba yerinden hiç oynamıyor...

    şanzıman karter kapağından yağ atıyordu araba ... yağını yeni doldurttum ama 2-3 günde o kadar yağ eksiltirmi bilemiyorum... şimdi aracımın arızası nedir acaba şanzıman gittimi şimdi?


    Karter kapağından yağ atması büyük ihtimalle fazla yağdan kaynaklanır. Ama vitese geçmemesi ve öylece kalması inşallah kendini korumaya almasından olmuştur. Aracı şanzımancıya götürmeniz gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intorn_

    arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar;ben 2004 model volvo s40 1.8 otomatik lpg 140 BİN km li araç almak üzereyim;ancak araçta 3 TANE göze çarpan sorun var;;1. araba İLK ÇALIŞTIĞINDA vitesi D ye taktığında kalkarken TEKLEME yapıyor ve TAK diye ses geliyor ve araba 2.sn gibi kısa süreli de olsa KUVVETLİ SARSILIYOR,fakat geri vitese taktığında veya araba çalışırken durup kalktığında sorun yok,hareket halindeyken de sorun yok kalkışta çok kısa süreli yapıyor ama bayağı sarsıyor aracı!!2. motor RÖLANTİDE çalışırken TEKLEME yapıyor ve dizel gibi ses geliyor,aracı LPG den BENZİNE geçirip çalıştırdığında da durum aynı değişen birşey yok 3.aracın KLİMASI çalışıyor ama gündüz sıcak akşam serin hava üflüyor,yani havayı SOĞUTMUYOR,AYRICA aracın sol söför camı açılmıyor,düğmeye basınca tak tak diye ses geliyor ama cam oynamıyor!!!ŞİMDİ BU ARACI adam bu sorunlarıda göz önünde tutarak bana 16 BİN e bırakıyor,arabanın bakımı falan yapılmamış yakın zamanda;SİZDEN RİCAM BU İŞTEN ANLAYANINIZ VARDIR AZ ÇOK VARDIR; sizce dediğim bu sorunlar ÜÇ AŞAĞI BEŞ YUKARI NE KADAR MASRAF ÇIKARIR????BİR DE BU SORUNLAR DİYELİMKİ SERVİSTE TAMİR EDİLDİ,ARACIN MUAYNESİ OLMUŞ OLUYOR MU YOKSA EK OLARAK ONA DA AYRI MASRAF EDİP YAPTIRACAKMIYIM?????ÇOK ACİLLL YARDIMLARINIZI BEKLİYORUMMM......


    Şanzımanında bir sorun var gibi. Belki yağ değişmediğinden olabilir. Sıfır şanzımanın 8000 TL civarı olduğunu göz önüne alın. Aracınızın ateşleme sisteminde veya rölanti motorunda sorun var. Klima gazı değişince mekanik kısımda sorun yoksa normal soğuk hava üfler. Cam açılmıyorsa ya motoru yanmıştır ya makarasında sorun vardır veya cam kaldırm teli kopmuştur. Volvo araçların masraflarının tuzlu olduğunu söyleyebilirim. Muayeneden kastın 2 yılda bir yapılan araç muayenesi ise hayır muayene yapılmış olmuyor, çünkü araç muayeneleri artık sadece ve sadece TUVTURK tarafından yapılıyor. Aracınız LPG li olduğundan önce TMMO dan sızdırmazlık belgesi alacak ve ondan sonra muayeneye gideceksniz. Aracınızın hiç bir borcu da olmaması lazım, yoksa muayene etmiyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: intorn_

    arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar;ben 2004 model volvo s40 1.8 otomatik lpg 140 BİN km li araç almak üzereyim;ancak araçta 3 TANE göze çarpan sorun var;;1. araba İLK ÇALIŞTIĞINDA vitesi D ye taktığında kalkarken TEKLEME yapıyor ve TAK diye ses geliyor ve araba 2.sn gibi kısa süreli de olsa KUVVETLİ SARSILIYOR,fakat geri vitese taktığında veya araba çalışırken durup kalktığında sorun yok,hareket halindeyken de sorun yok kalkışta çok kısa süreli yapıyor ama bayağı sarsıyor aracı!!2. motor RÖLANTİDE çalışırken TEKLEME yapıyor ve dizel gibi ses geliyor,aracı LPG den BENZİNE geçirip çalıştırdığında da durum aynı değişen birşey yok 3.aracın KLİMASI çalışıyor ama gündüz sıcak akşam serin hava üflüyor,yani havayı SOĞUTMUYOR,AYRICA aracın sol söför camı açılmıyor,düğmeye basınca tak tak diye ses geliyor ama cam oynamıyor!!!ŞİMDİ BU ARACI adam bu sorunlarıda göz önünde tutarak bana 16 BİN e bırakıyor,arabanın bakımı falan yapılmamış yakın zamanda;SİZDEN RİCAM BU İŞTEN ANLAYANINIZ VARDIR AZ ÇOK VARDIR; sizce dediğim bu sorunlar ÜÇ AŞAĞI BEŞ YUKARI NE KADAR MASRAF ÇIKARIR????BİR DE BU SORUNLAR DİYELİMKİ SERVİSTE TAMİR EDİLDİ,ARACIN MUAYNESİ OLMUŞ OLUYOR MU YOKSA EK OLARAK ONA DA AYRI MASRAF EDİP YAPTIRACAKMIYIM?????ÇOK ACİLLL YARDIMLARINIZI BEKLİYORUMMM......


    Şanzımanında bir sorun var gibi. Belki yağ değişmediğinden olabilir. Sıfır şanzımanın 8000 TL civarı olduğunu göz önüne alın. Aracınızın ateşleme sisteminde veya rölanti motorunda sorun var. Klima gazı değişince mekanik kısımda sorun yoksa normal soğuk hava üfler. Cam açılmıyorsa ya motoru yanmıştır ya makarasında sorun vardır veya cam kaldırm teli kopmuştur. Volvo araçların masraflarının tuzlu olduğunu söyleyebilirim. Muayeneden kastın 2 yılda bir yapılan araç muayenesi ise hayır muayene yapılmış olmuyor, çünkü araç muayeneleri artık sadece ve sadece TUVTURK tarafından yapılıyor. Aracınız LPG li olduğundan önce TMMO dan sızdırmazlık belgesi alacak ve ondan sonra muayeneye gideceksniz. Aracınızın hiç bir borcu da olmaması lazım, yoksa muayene etmiyorlar.


    değerli bilgilerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim;benim muayneden kastım arabanın 100 bin bakımları falan oluyor yaa o tarz şeyi kastetmiştim,onuda aradan çıkarmış oluyormuyum bu sorunları giderince????şanzımanda sorun olsa acaba araç hareket halindeyken veya çalışırken vites geçişlerinde bir sıkıntı olmazmıydı;bu dediğim sorun sadece ARAÇ İLK ÇALIŞTIĞINDA bir defaya mahsus oluyor ve araç çalıştığı sürece bir daha tekrarlamıyor,araç sorunsuz hareket ediyor ve yol tutuyor????ayrıca bugün bir ustaya gösterdim aracı kaza yapmamış bu araba dedi,kaporta falan sağlam bagaj da direklerde boya yok değişen yok dedi,sadece ön kaputta boya var ama motor kısmı falan hasar almamış dedi;motor ustası ise arabanın bujilerinde veya sibablarında sorun olabilir ,vitesteki sorunda onla alakalıdır büyük ihtimal dedi ama sen bunu bir servise sok abi dedi,biz volvo gibi araçlara ne desek yalan olur dedi;çoğu kişi 140 bin de 2004 model volvonun çok ciddi bir motor sorunu olmaz dediler,16 bin de 2004 model için çok uygun geliyor insana...aracı bir servise ekspertiz ettirecem ama önce forumda deneyimli arkadaşlara bir danışayım dedim;acaba bu tarz bişeye siz olsanız kalkışırmıydınız???????
  • Meteg Hocam öncelikle çok teşekür ederim bilginizi bizimle paylaşıp yardımcı olduğunuz için.

    Aracım 2001 Golf Comfortline Otomatik 59 binde orjinal kmsi..

    54 binde aldığım aracımın yazın klima açık gittiğim uzun bi yoldan sonra 4. vitese atarken hafif kesilerek attığını farkettim yani koltukta otururken hafif şekilde öne doğru gidiyorsunuz 3.vitese ise ne zman attığını bile farkettirmiyo o kadar yumuşak geçişi.Ben bunu çok kafama taktım servis servis gezdim araca anahtar değdirtmedim test sürüşü yapan ustalar normal dedi ama bilgisayara bağlattım hiç arıza yok ama ben farkediyodum.Bu şekilde bi süre gittim ve kesildi yine kusursuz geçmeye başladı 2. ye nüksettiğinde ise ben ne zaman yaptığı çözdüm...

    1.klima açık şekilde uzun süre kullandığımda
    2.Araçta kişi sayısı fazla yolculuk yaptığımda

    Yani arabam zorlandığında bu sinir bozan olay tekrarlıyor bir süre sonra geçiyor sebebi ve ilacı nedir ustam ?

    Ayrıca 2008 de 39 binde iken yetkili serviste yağı değiştirilmiş şanzumanın.

    Birde yukarda focus için düze çevirebilirsiniz demişsiniz bende aracımı düze çevirebilirmiyim randımanlı olurmu?Ayrıca ne kadara mal olur ?

    Şimdiden sağolun.


    Hocam 23.Ekim 2010 da bunu yazmıştım sizde motor kulaklarından olabilir demiştirniz onlara baktırdım sorun yok dendi.aradan geçen bu sürede 5.5 ay askerlik yaptım bu zaman zarfında araç genelde yattı Km si şuan 67 binde 2-3 gündür 4.Vitesteki duraklayıp atma tekrar baş gösterdi ve eskisinden biraz daha fazla bunla beraber 3.viteste yapmayada başladıgını hıissediyorum noluyo böyle ustam ya bi akıl ver ticari kaygılar yüzünden kimseyede güvenilmiyo.Birisi 4.vites balatasında sorun olabileceğini söyledi biriside şanzuman yağını değiştir düzelebilir dedi.Yanlız bu durumu sürekli yapmıyo bazen kendi kendine düzeliyo dönem dönem yine nüksediyo. Bilgisayara bağlayınca falanda bi hata yok herşey normal görünüyo kullanırkende her seferinde yükü el frenine bindiririm N de el freninni çekip kolluyorumda şanzumanı ama anlamadım gitti..şimdi nasıl bi yol izlemeliyim

    Hocam ayrıca bu aracın şanzuman ve difesansiyel yağı marka ve modeli nedir?

    Saygılar.

    Hocam arac 1.6 mı diye sormuşsunuz evet araç 1.6 sr motorlu bu arada şunuda ben kendim deneme yanılma ile çözdüm uzun süre aracı sakin kullanıp 4 vitese attırınca 10km sonra falan geçiyor.Ayrıca sabah motor tam ısınmadan hemen çalıştırıp birazda sert kullanınca tekrarlıyor.yorumunuzu bekliyorum meteg hocam hayırlı akşamlar.
  • Meteg ustam kolay gelsin.


    2004 Model Focus Otomatik Şanzımanlı, LPG'li ve 81000 km'de bir aracım var. Aracı 78000'de satın aldım. Öncelikle aracın şanzıman yağının değişip değişmediğini bilmiyorum ve forumu okuduktan sonra ilk iş olarak buna baktırmayı veya yerini bulabilirsem kendim bakmayı ve duruma göre yağı değiştirtmeyi düşünüyorum. Aracımda bir kaç sorun var bunları size yazmak ve fikir almak istedim.


    1. Sabahları çalıştırdığımda ilk 1-2 km boyunca (benzinle çalıştığı süre içerisinde olabilir diye düşünmüştüm) araç kendisi vites değiştirmek ister gibi ileri atılıyor ve bunu daha sonra yapmıyor. bu uzun zamandır var, bir sorun mudur? soru ise ne yapmam gerekir?

    2. 3-4 gündür sanki vites değişimlerinde araç yarım veya 1 sn geç kalıyor gibi geliyor. Devir sesi yükseliyor araç daha sonra vites değiştiriyor, ve bunu genelde 90km gibi bir hızda iken yapıyor. Gaz ayarı ile ilgili bir sıkıntıda olabilir mi? diye de merak ediyorum çünkü 3-4 gün önce gaz deposunun şamandırasını değiştirmiştim ve tekrar ayar yapılmıştı.


    Yönlendirmeniz doğrultusunda araca baktırmayı düşünüyorum. Yapacağımız işlemlerin fiyatları konusunda da bilgi verebilirseniz çok sevinirim, zira işin içinde olmayan kimseler olarak kazıklandığımızı hissettiğimiz zamanlar olabiliyor.

    İlginiz ve yardımınız için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intorn_


    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: intorn_

    arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar;ben 2004 model volvo s40 1.8 otomatik lpg 140 BİN km li araç almak üzereyim;ancak araçta 3 TANE göze çarpan sorun var;;1. araba İLK ÇALIŞTIĞINDA vitesi D ye taktığında kalkarken TEKLEME yapıyor ve TAK diye ses geliyor ve araba 2.sn gibi kısa süreli de olsa KUVVETLİ SARSILIYOR,fakat geri vitese taktığında veya araba çalışırken durup kalktığında sorun yok,hareket halindeyken de sorun yok kalkışta çok kısa süreli yapıyor ama bayağı sarsıyor aracı!!2. motor RÖLANTİDE çalışırken TEKLEME yapıyor ve dizel gibi ses geliyor,aracı LPG den BENZİNE geçirip çalıştırdığında da durum aynı değişen birşey yok 3.aracın KLİMASI çalışıyor ama gündüz sıcak akşam serin hava üflüyor,yani havayı SOĞUTMUYOR,AYRICA aracın sol söför camı açılmıyor,düğmeye basınca tak tak diye ses geliyor ama cam oynamıyor!!!ŞİMDİ BU ARACI adam bu sorunlarıda göz önünde tutarak bana 16 BİN e bırakıyor,arabanın bakımı falan yapılmamış yakın zamanda;SİZDEN RİCAM BU İŞTEN ANLAYANINIZ VARDIR AZ ÇOK VARDIR; sizce dediğim bu sorunlar ÜÇ AŞAĞI BEŞ YUKARI NE KADAR MASRAF ÇIKARIR????BİR DE BU SORUNLAR DİYELİMKİ SERVİSTE TAMİR EDİLDİ,ARACIN MUAYNESİ OLMUŞ OLUYOR MU YOKSA EK OLARAK ONA DA AYRI MASRAF EDİP YAPTIRACAKMIYIM?????ÇOK ACİLLL YARDIMLARINIZI BEKLİYORUMMM......


    Şanzımanında bir sorun var gibi. Belki yağ değişmediğinden olabilir. Sıfır şanzımanın 8000 TL civarı olduğunu göz önüne alın. Aracınızın ateşleme sisteminde veya rölanti motorunda sorun var. Klima gazı değişince mekanik kısımda sorun yoksa normal soğuk hava üfler. Cam açılmıyorsa ya motoru yanmıştır ya makarasında sorun vardır veya cam kaldırm teli kopmuştur. Volvo araçların masraflarının tuzlu olduğunu söyleyebilirim. Muayeneden kastın 2 yılda bir yapılan araç muayenesi ise hayır muayene yapılmış olmuyor, çünkü araç muayeneleri artık sadece ve sadece TUVTURK tarafından yapılıyor. Aracınız LPG li olduğundan önce TMMO dan sızdırmazlık belgesi alacak ve ondan sonra muayeneye gideceksniz. Aracınızın hiç bir borcu da olmaması lazım, yoksa muayene etmiyorlar.


    değerli bilgilerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim;benim muayneden kastım arabanın 100 bin bakımları falan oluyor yaa o tarz şeyi kastetmiştim,onuda aradan çıkarmış oluyormuyum bu sorunları giderince????şanzımanda sorun olsa acaba araç hareket halindeyken veya çalışırken vites geçişlerinde bir sıkıntı olmazmıydı;bu dediğim sorun sadece ARAÇ İLK ÇALIŞTIĞINDA bir defaya mahsus oluyor ve araç çalıştığı sürece bir daha tekrarlamıyor,araç sorunsuz hareket ediyor ve yol tutuyor????ayrıca bugün bir ustaya gösterdim aracı kaza yapmamış bu araba dedi,kaporta falan sağlam bagaj da direklerde boya yok değişen yok dedi,sadece ön kaputta boya var ama motor kısmı falan hasar almamış dedi;motor ustası ise arabanın bujilerinde veya sibablarında sorun olabilir ,vitesteki sorunda onla alakalıdır büyük ihtimal dedi ama sen bunu bir servise sok abi dedi,biz volvo gibi araçlara ne desek yalan olur dedi;çoğu kişi 140 bin de 2004 model volvonun çok ciddi bir motor sorunu olmaz dediler,16 bin de 2004 model için çok uygun geliyor insana...aracı bir servise ekspertiz ettirecem ama önce forumda deneyimli arkadaşlara bir danışayım dedim;acaba bu tarz bişeye siz olsanız kalkışırmıydınız???????


    140 bin bakımında yapılması gerekenleri ayrıca yaptırırsanız tabi ki periyodik bakımı yapılmış olur. Yani sizin şikayetlerinize yönelik bakım 140 bin bakımı olmaz. Şanzımanlardaki sorun illa ki vites değişimlerindeki anormallik olarak kendini göstermez. Tabi ki belki önemli bir sorun yoktur. Belki şanzıman soğuk olduğundan ve yağın değişmemiş olmasından veya şanzıman içinde yağın dolaştığı çok dar kanallarda oluşan az bir tıkanıklıktan yapabilir. Bunu ancak şanzımancı bilebilir. Avrupa ve japon araçların hepsinde 140 binde normal kullanılmışsa sorun olmaz. Ama en önemli parçaları otomatik şanzımanlarıdır. Volvo nun piyasasını bilmiyorum, eğer çok cazip bir fiyat ise insanın midesinin bulanması gerekir. Neden bu kadar ucuza diye. Araç tanıdığınızdan ise alabilirsiniz ama tanımadığınız kişiden ise bence birkez daha düşünün. Sahibinden.com sitesine baktım şimdi de sizin araçların fiyatı 22-24 bin arası. 16 bine satılmak istenen araç ne kadar temizdir acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: intorn_


    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: intorn_

    arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar;ben 2004 model volvo s40 1.8 otomatik lpg 140 BİN km li araç almak üzereyim;ancak araçta 3 TANE göze çarpan sorun var;;1. araba İLK ÇALIŞTIĞINDA vitesi D ye taktığında kalkarken TEKLEME yapıyor ve TAK diye ses geliyor ve araba 2.sn gibi kısa süreli de olsa KUVVETLİ SARSILIYOR,fakat geri vitese taktığında veya araba çalışırken durup kalktığında sorun yok,hareket halindeyken de sorun yok kalkışta çok kısa süreli yapıyor ama bayağı sarsıyor aracı!!2. motor RÖLANTİDE çalışırken TEKLEME yapıyor ve dizel gibi ses geliyor,aracı LPG den BENZİNE geçirip çalıştırdığında da durum aynı değişen birşey yok 3.aracın KLİMASI çalışıyor ama gündüz sıcak akşam serin hava üflüyor,yani havayı SOĞUTMUYOR,AYRICA aracın sol söför camı açılmıyor,düğmeye basınca tak tak diye ses geliyor ama cam oynamıyor!!!ŞİMDİ BU ARACI adam bu sorunlarıda göz önünde tutarak bana 16 BİN e bırakıyor,arabanın bakımı falan yapılmamış yakın zamanda;SİZDEN RİCAM BU İŞTEN ANLAYANINIZ VARDIR AZ ÇOK VARDIR; sizce dediğim bu sorunlar ÜÇ AŞAĞI BEŞ YUKARI NE KADAR MASRAF ÇIKARIR????BİR DE BU SORUNLAR DİYELİMKİ SERVİSTE TAMİR EDİLDİ,ARACIN MUAYNESİ OLMUŞ OLUYOR MU YOKSA EK OLARAK ONA DA AYRI MASRAF EDİP YAPTIRACAKMIYIM?????ÇOK ACİLLL YARDIMLARINIZI BEKLİYORUMMM......


    Şanzımanında bir sorun var gibi. Belki yağ değişmediğinden olabilir. Sıfır şanzımanın 8000 TL civarı olduğunu göz önüne alın. Aracınızın ateşleme sisteminde veya rölanti motorunda sorun var. Klima gazı değişince mekanik kısımda sorun yoksa normal soğuk hava üfler. Cam açılmıyorsa ya motoru yanmıştır ya makarasında sorun vardır veya cam kaldırm teli kopmuştur. Volvo araçların masraflarının tuzlu olduğunu söyleyebilirim. Muayeneden kastın 2 yılda bir yapılan araç muayenesi ise hayır muayene yapılmış olmuyor, çünkü araç muayeneleri artık sadece ve sadece TUVTURK tarafından yapılıyor. Aracınız LPG li olduğundan önce TMMO dan sızdırmazlık belgesi alacak ve ondan sonra muayeneye gideceksniz. Aracınızın hiç bir borcu da olmaması lazım, yoksa muayene etmiyorlar.


    değerli bilgilerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim;benim muayneden kastım arabanın 100 bin bakımları falan oluyor yaa o tarz şeyi kastetmiştim,onuda aradan çıkarmış oluyormuyum bu sorunları giderince????şanzımanda sorun olsa acaba araç hareket halindeyken veya çalışırken vites geçişlerinde bir sıkıntı olmazmıydı;bu dediğim sorun sadece ARAÇ İLK ÇALIŞTIĞINDA bir defaya mahsus oluyor ve araç çalıştığı sürece bir daha tekrarlamıyor,araç sorunsuz hareket ediyor ve yol tutuyor????ayrıca bugün bir ustaya gösterdim aracı kaza yapmamış bu araba dedi,kaporta falan sağlam bagaj da direklerde boya yok değişen yok dedi,sadece ön kaputta boya var ama motor kısmı falan hasar almamış dedi;motor ustası ise arabanın bujilerinde veya sibablarında sorun olabilir ,vitesteki sorunda onla alakalıdır büyük ihtimal dedi ama sen bunu bir servise sok abi dedi,biz volvo gibi araçlara ne desek yalan olur dedi;çoğu kişi 140 bin de 2004 model volvonun çok ciddi bir motor sorunu olmaz dediler,16 bin de 2004 model için çok uygun geliyor insana...aracı bir servise ekspertiz ettirecem ama önce forumda deneyimli arkadaşlara bir danışayım dedim;acaba bu tarz bişeye siz olsanız kalkışırmıydınız???????


    140 bin bakımında yapılması gerekenleri ayrıca yaptırırsanız tabi ki periyodik bakımı yapılmış olur. Yani sizin şikayetlerinize yönelik bakım 140 bin bakımı olmaz. Şanzımanlardaki sorun illa ki vites değişimlerindeki anormallik olarak kendini göstermez. Tabi ki belki önemli bir sorun yoktur. Belki şanzıman soğuk olduğundan ve yağın değişmemiş olmasından veya şanzıman içinde yağın dolaştığı çok dar kanallarda oluşan az bir tıkanıklıktan yapabilir. Bunu ancak şanzımancı bilebilir. Avrupa ve japon araçların hepsinde 140 binde normal kullanılmışsa sorun olmaz. Ama en önemli parçaları otomatik şanzımanlarıdır. Volvo nun piyasasını bilmiyorum, eğer çok cazip bir fiyat ise insanın midesinin bulanması gerekir. Neden bu kadar ucuza diye. Araç tanıdığınızdan ise alabilirsiniz ama tanımadığınız kişiden ise bence birkez daha düşünün. Sahibinden.com sitesine baktım şimdi de sizin araçların fiyatı 22-24 bin arası. 16 bine satılmak istenen araç ne kadar temizdir acaba?


    hocam araç çok yakın bir dostumuzun aracı,adam peşinen tüm sorunları söyledi ki ilerde gelip bana hesap sormayın yüz yüzeyiz dedi,yani arkadaş güvenilir biri,;neden ucuza gittiğini soracak olursanız;1.bu adam bu aracı 22 bine müdürden almış(demiştim galiba araç makam aracı olarak özel şöför tarafından kullanılmış,arabanın içinin temizliği de bunu ispatlar nitelikte çok temiz) fakat bulunduğu ilde VOLVO servisi olmadığından ve sanayide de ustalar bu arabadan anlamadığından artık aracı gözden çıkarmış 2. adam maddi olarak da bu aralar zor durumdaymış ,aracın bahsettiğim bu üç sorunu için servise bile gidememiş,yani adam sorunların motordan kaynaklandığını ve bunun kendisine çok pahalıya mal olacağını düşündüğünden aracı bu masrafları da göz önünde tutarak 18 bine bırakıyor,biz de ahbap olduğumuzdan bize 16 bine indi ve kar lastiklerini de verecek...arabayı alıp servise ekspertiz ettirecem,sizce servis bana bu aracın masraflarının NE KADARA MAL OLACAĞINI üç aşağı beş yukarı TAHMİN EDEBİLİR Mİ ekspertizde fiyat çıkarır mı????ayrıca siz olsanız bu aracın masrafları için 16 BİN TL ÜZERİNE NE KADAR ÖDEMEYİ GÖZE ALIRDINIZ(mesela servis 3-4 bin masrafı var derse tamam diyip aracı alayım mı??)????MALUM PİYASA FİYATI 23 BİN CİVARI....
  • 206 mın şanzuman yağını değiştirdim valfler değişince.Onun içinde faturada 88 tl +kdv olarak gözüküyor bilginize.Aydoğmuş Şanzuman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilsem80

    selam ustalar.... benim başım bu otomatik vitesle belada... aracım 2001 ford focus 1.6 otomatik vites... 253 bin km de...

    şanzıman kademe sansör devresi arızası veriyordu daha öncede yazmıştım ...o arızayı bulduk yaptırdık... şanzımana giden fişlerde şahse varmış ve temassızlık oluyormuş... o problem çözüldü.. hepsi 80 lira verdim her şeyine baktılar yağını değiştirdiler...(dexron3)
    arabam çok güzel olmuştu sanki sıfır km araca biniyordum öyle bir zevk veriyordu bana...

    geçenlerde 15 km civarında bi yol kat ettikten sonra çarşı içerisinde geri geri giderken araba birden vitesi boşa aldı... bir daha da vitese geçmedi...orada kaldım.. ne ileri ne geri gidebildim...

    ileri veya geri vitese attığımda bi uğultu sesi geliyor... ama araba yerinden hiç oynamıyor...

    şanzıman karter kapağından yağ atıyordu araba ... yağını yeni doldurttum ama 2-3 günde o kadar yağ eksiltirmi bilemiyorum... şimdi aracımın arızası nedir acaba şanzıman gittimi şimdi?


    Karter kapağından yağ atması büyük ihtimalle fazla yağdan kaynaklanır. Ama vitese geçmemesi ve öylece kalması inşallah kendini korumaya almasından olmuştur. Aracı şanzımancıya götürmeniz gerekiyor.


    aracımın hareket etmemesi sol aks milinin freze sıyırmasından dolayı oluyormuş... zaten gelen o cızırtılı uğultu seside onun sesiymiş... sol aks işlevini kaybettiği ve boşta döndüğü için araç hareket etmiyormuş... bu gün takoza kaldırıp baktım problemin orada olduğunu gördüm...

    sanırım karterden atan yağda fazla yağ olmasından kaynaklanıyor.... yağsız binmemek için korkudan fazla koyuyorum galiba....araba şu an sanayiide ..bu gün pazar olduğu için açık parçacı bulamadık sabah erkenden sanayiiye gidip parçaları alacağım...

    ilginiz ve alakanızdan dolayı çok teşekkür ederim...
  • 
Sayfa: önceki 119120121122123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.