Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar
2939 Cevap391795 Görüntüleme35 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     36 [38] 40 41 42 43 44 45      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
14 Mesaj
5 Haziran 2011; 15:06:35 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

Volvocuserkan kardesim, eger dedigin gibi ise icim rahat edecek. biraz daha bilgi vere bilirmisin ford marcon demissin mesela, o ayri bir yag benim kullandigimla ayni standartlarami sahip. Bilgiler icin tesekkurler.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
3062 Mesaj
5 Haziran 2011; 21:55:44 



zeusferhat,


bana bulduğun yağın linkini yollarmısın?




_____________________________



 
56 Mesaj
5 Haziran 2011; 23:28:40 


quote:

Orijinalden alıntı: kmuro

meteg usta merhaba bugün benim başıma bi iş geldi araçın motorunu yıkattım. vitese geçmiyo d,1 ve n ye geçmiyo motorun yıkanmasından kaynaklanabilirmi.sadece 2 ve r geçiyo. yıkama eve yakındı çektim eve duruyo.neden olabilir. 2001 megane 130000 binde yardımlarınızı bekliyorum. böyle sanayiye götürebilirmiyim.bir sorun yaratırmı?


ARKADAŞLAR MERHABALAR METEG USTAYA SORMUŞTUM AMA MEŞGÜL HERHALDE CEVAP YAZAMADI BİLGİSİ OLAN VARSA YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.


_____________________________

2001 RXT MEGANE =OTOMATİK=


 
19 Mesaj
5 Haziran 2011; 23:47:11 

Değerli meteg kardeşim inanın 1 haftadır CASTROL ATF TQ DEXTRON III yağının (sizin tavsiyenizle kullanmıştım.) 2005 golf triptonik araca uyup uymadığı konusunu araştırıyorum. 1 hafta önce
90000 bakımına gittim. Bu aracın şanzıman yağı ömürlük denildi. Ben itiraz ettim yetkili servise ve özel servise giderek castrol ATF TQ DEXTRON III 4 lt koydurdum. Filtre temiz denildi. değişmedi.
Yetkili serviste benim aracın şasesine göre çıkan yağ G 055 025 A2 denilen kırmızı VW,AUDİ,SEAT,SKODA yazan bir yağ.Resmi ekleyeceğim. Bu yağın kodunu yazdım ve özelliklerine baktım.
CASTROL ATF TQ DEXTRON III ile aynı sayılır. Ama Castrol yetkilisine attığım maile karşılık bana cuma günü telefon edildi castrol Türkiyeden . Sorunu anlattım. İsmi Ender Bey olan yetkili
Bu yağın benim aracıma uygun olmadığını ve yetkili servise gidip şasiden baktırıp yağ almamı söyledi. Çok şaşırdım.Çünkü özel serviste çalışan arkadaşım şanzıman ustası değil ama parça ve yedek
parça konusunda VW de üstüne yoktur. Sizide zaten bu olaylardan sonra çeşitli yerlerdeki yazılarınızı okuduğum için rahatsız ediyorum. Mobil ATF 3309 yağının altında Şasiden çıkan yağ kodu bulunuyor. Ama
yağ herhalde Türkiyede yok. Birde Febi ATF yağının altında bu kodu buldum. 10000 km sonra tekrar Castrol ATF TQ Dextron ııı koyacak ve %75 yağı değiştirmiş olacaktım. Şimdi açıkçası şaşırdım.
Ne tavsiye edersiniz? SAYGILARIMLA...........


_____________________________



 
19 Mesaj
5 Haziran 2011; 23:49:16 

Şaze numarama göre çıkan yağ G 055 025 A2



Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
19 Mesaj
6 Haziran 2011; 0:29:26 

CASTROL ATF D III TECHNICAL DATA
TYPICAL CHARACTERISTICS
UNIT
TEST METHOD
VALUE
ATF TQ D
III
Density at 15ºC
g/ml
ASTM D4052
0.859
Colour
Visual
Red
Kinematic Viscosity @ 40 ºC
cSt
ASTM D445
35
Kinematic Viscosity @ 100ºC
cSt
ASTM D445
7.2
Viscosity Index
ASTM D2270
172
Pour Point
ºC
ASTM D97
-46
Flash Point, COC
ºC
ASTM D92
216
The above figures are typical of those obtained with normal production tolerance and do not constitute a specification


_____________________________



 
19 Mesaj
6 Haziran 2011; 0:45:51 

Meteg hocam buda G 055 025 A2 VW ile eşdeğer olan TİTAN atf 4400 ÜN DEĞRLERİ
DENSİTY AT 15ºC----------0,852g/ml
colour........................red
flash point ................-43ºC
dynamic viscoty at - 40ºC............17mpas
kinematic viscosity at 40ºC...............37,3mm/s
kinematic viscotiy at 100 ºC................7,3mm/s
viscosity index ...............................165


_____________________________



 
3062 Mesaj
6 Haziran 2011; 2:22:32 



candan03,


atf3309 Türkiye pazarında bulunan bir yağ değildir.atf3309 sadece 5 ileri tam otomatik şanzımanlarda kullanılr.size şase numarasından bakın demişlerdir ama orada göreceğiniz şey dexron2 olacaktır bu yağ da artık üretilmemektedir.dexron3 bunun yerini almıştır ve dexron3 standardı adı altında birçok firmanın (castrol,elf, vb ) yağı piyasada vardır.burada çok uzun yazmak zorunda kalacağım için kestirmeden gidiyorum.. sizin aracınızda dexron3 kullanılması doğru olandır.

CASTROL ATF D III TECHNICAL DATA
TYPICAL CHARACTERISTICS
UNIT
TEST METHOD
VALUE
ATF TQ D
III

gördüğün gibi alt satırın bir üstündeki atf tqd3 dexron3 anlamına gelmekte(castrol firmasının standardı Tq D3 tür)

başka firmada da farklı olabilir..


kmuro,


motorun yıkanması ile bu durumun bir ilgisi yoktur.. ancak vites kutusu sensörüne su girdi ise bir ihtimal olabilir.. endişe edecek bir durum yok düzelir..




_____________________________



 
19 Mesaj
6 Haziran 2011; 2:35:53 

Meteg kardeşim ben 4 litre koydum. Şu günlerde 4 litre daha koyup biraz daha yenilemeli miyim.SAYGILAR........


_____________________________



 
19 Mesaj
6 Haziran 2011; 2:38:23 

Filtre için ne söylersiniz. Filtre şeffaf çok temiz görünüyordu.



Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
3062 Mesaj
6 Haziran 2011; 2:46:02 



candan03,


eğer kalan 4 ü boşaltabileceksen elbette bunu da yap.. ama bu işlem özel makine olmadan zordur.. çoğu yeni nesil araçta filtre yoktur. ama sizinkinde varsa ve değişebilecek bir yerde ise elbette değiştirmek iyi olur..


iyi geceler..


_____________________________



 
19 Mesaj
6 Haziran 2011; 2:59:36 

Kardeşim teşekkürler iyi geceler.......


_____________________________



 
56 Mesaj
6 Haziran 2011; 9:07:55 


quote:

Orijinalden alıntı: meteg



candan03,


atf3309 Türkiye pazarında bulunan bir yağ değildir.atf3309 sadece 5 ileri tam otomatik şanzımanlarda kullanılr.size şase numarasından bakın demişlerdir ama orada göreceğiniz şey dexron2 olacaktır bu yağ da artık üretilmemektedir.dexron3 bunun yerini almıştır ve dexron3 standardı adı altında birçok firmanın (castrol,elf, vb ) yağı piyasada vardır.burada çok uzun yazmak zorunda kalacağım için kestirmeden gidiyorum.. sizin aracınızda dexron3 kullanılması doğru olandır.

CASTROL ATF D III TECHNICAL DATA
TYPICAL CHARACTERISTICS
UNIT
TEST METHOD
VALUE
ATF TQ D
III

gördüğün gibi alt satırın bir üstündeki atf tqd3 dexron3 anlamına gelmekte(castrol firmasının standardı Tq D3 tür)

başka firmada da farklı olabilir..


kmuro,


motorun yıkanması ile bu durumun bir ilgisi yoktur.. ancak vites kutusu sensörüne su girdi ise bir ihtimal olabilir.. endişe edecek bir durum yok düzelir..




meteg usta çok teşekkür ederim degerli biliglerinizi paylaştıgınız için çalışma hayatınızda başarılar...


_____________________________

2001 RXT MEGANE =OTOMATİK=


 
14 Mesaj
6 Haziran 2011; 9:11:39 

http://www.epc.shell.co...298681_200909141125.pdf
meteg usta nette arayıp buldugum link yukarıda...


_____________________________



 
4 Mesaj
6 Haziran 2011; 10:20:17 

Meteg Hocam Merhaba
aracım 99 Passat 1.8
Problemim: Araç soğukken Geri vitese aldığımda problem yok,5 km gidince Geriye aldığımda sarsıntılı geçiyor,10 km gittiğimde geriye alınca boştaymış gibi çalışıyor ve hafif gaz verince vuruntu yapıp geçiyor.
Yapılanlar : Yağı Değiştirildi : Düzelmedi - Selenoid valfleri kontrol edildi problem görülmedi ( Avni Usta İstanbul - Bostancı )

sizin öneriniz,tavsiyeleriniz nelerdir Yardımcı olursanız sevinirim

Teşekkürler



_____________________________



 
3062 Mesaj
6 Haziran 2011; 10:26:47 




oldkid,


kusuruma bakma bazen arada kaynayabiliyor bazı sorular..


yağ değişti demişsin bu tamam ama solenoidler nasıl kontrol edildi? dirençleri ölçüldü mü? eğer ölçülmedi ise solenoidler hala sorun sebebi olabilir..


zeusferhat,

bu yağ kullanıma uygundur.. için rahat olsun...


_____________________________



91 Mesaj
6 Haziran 2011; 13:31:32 

Meteg usta,

Toyota 2002 Corolla Linea SOL AT (zze112L) aracının bakımlarını bizmkiler aksattığı için ben devraldım bu işi. Yazılanları okuyorum ama tam bitmedi yanlız bugün bu araçla ilgili birşey dikkatimi çekti. Yağ çubuğunda bir hot bir de cold seviyesi var. Hot ve cold yazan yerlerin iki başında da çentikler ver. Fotoğrafını gerekirse perşembe gününden sora çekebileceğim. Buradaki seviyeyi nasıl yorumlamalıyım. Asıl kafamı karıştıran şey şu. Kullanım klavuzundan ayen aktarıyorum:

Yağ tipi:

Toyota Otomatik Transaks Yağı D-ll veya DEXTRON lll (DEXTRON ll)

Bu araç şanzuman bakımına girdi bir ara başlığı tam okuyup sorularını listeleyeceğim bu araç hakkında.
YAğ çubuğunda da aynı ifade vardı bunu anlamadığım için soruyorum.

Bunu bir yerde açıkladıysanız ve ben atladıysam açıkladım yazın ben bulurum. Tamamını okumaya yetişemedim yoğunum bu ara ama sormadan da edemedim :)


_____________________________



3 Mesaj
6 Haziran 2011; 16:10:55 

Selamlar meteg arkadaşım,

Konuyu mümkün olduğunca kaçırmadan okumaya çalıştım ama benim
sorun ile ilgili birşeye denk gelmediğim için soruyorum.

Aracım 2004 Model Güncel kasa Range Rover Vogue 3.0TD6 ve yaklaşık 95.000 kmde.GM nin 5 vitesli bir şanzumanını kullanıyor.

Aracımı yaklaşık 1,5 yıl önde alığımda ,hemen yurtdışı forumlardan öğrendiğim üzere şanzuman yağını ve filtresini Texaco 7045 E (Kılavuzda
olması gereken yağ) ile değiştirdim.Ama o zamandan beri süregelen sorun şu;

Araç sabahları ilk çalıştırma sonrası D ye alındığında hareket için 4-5 sn bekliyor ve sonra hareket ediyor.
Daha sonrasında vites geçişlerinde veya aracın gidişinde en ufak sorun yok.Kısa süreli stoplardan sonra 1-2 saat gibi aracı tekrar çalıştırıp D ye aldığımda beklemeden hareket ediyor.Ama stop süresi uzarsa tekrar bu beklemeyi yapıyor.

Son zamanlarda bu bekleme süresi daha da uzadı ama şunu farkettim.
Aracı D ye aldıktan sonra triptronige alıp manuel olarak 1. vitesi seçince hemen haraket ediyor.Biraz haraket edip tekrar D ye geçtiğimde araç sorunsuz devam ediyor.

Servisin bu duruma çözüm önerisi revizyon Kendileri buna sıfır diyor)bir hazır şanzumanla değişim.
Ama oldukça yüksek bir maliyet çıkarıyorlar.Bana da bu sorun şanzumanı değiştirecek kadar büyük birşey değilmiş gibi geliyor.
Sizin yorumlarınızı bekliyorum ve varsa lütfen bu tip şanzumanlarda tecrübeli iyi bir şanzuman servisi öneriniz varsa buradan olmasa bile özel mesaj ile paylaşmanızı rica ederim
Şimdiden teşekkürler.
Atilla.


_____________________________



 
25 Mesaj
6 Haziran 2011; 18:49:04 

selam meteg ustam göndermiş oldugunuz dosyayı aldım çok teşekkürler bu arada çok enteresan birşey yaşadım bugün frenler zayıf diye sanayiye gittigimde arabanın abs li oldugu ama iptal edildigini ögrendim sigortaları sökülmüş takınca çalışıyor ama bir garip p.tesi makina ile bakalım dediler tamda anlamadılar bu konuya ilişkin birşeyler varmıydı hocam saygılarımla hoşçakalın


_____________________________



 
3 Mesaj
6 Haziran 2011; 21:00:17 

Meteg ustam kolay gelsin. 2002 model reno clio 1,4 motor 16 valf 109 binde otomatik vites arabam var. Benim birinci sorunum araba ilk kalkış esnasında zorlanarak titreyerek kalkıyor. Ama bu sadece gazda yapıyor benzinde denedim olmadı. Yüksek hızda hiç bir şey yok. Sadece 4. vitesten 3. vitese geçip tekrar 4. vitese geçerken aynı olayı yapıyor. ustaya götürdüm oto gazcıya götür dedi. Otogazcı bobinlerde hata var dedi.
ikinci sorunum; Bu yeni oldu belli bir yokuş tırmandıktan sonra durdum. Bayagı yokuş vardı Tekrar kalkış yapayım dedim araba hiç bir şekilde gaz yemedi. Gaz ibresi hareketlenmedi bile. Yokuş yukarı duran araba geriye doru kaçış yaptı. Düz yoldan hızlanarak geldim araba çıkmaya başladı. ama yokuş çok olduğundan araba yavaşladı gaz yemez oldu. biraz arabayı zorladım. Auto lambası yandı. Arabayı söndürdüm tekrar çalıştırdım yanmadı. Ustaya götürdüm otomatik vitesten pek anlamadığını ama arabada teklemenin oldunu söyledi. Bilgisayara bagladı şanzımanda bir arıza oldugunu ama bu geçici bir hata oldugunu söyleyip sildi. Bobinlerin dördünü degiştirdi. Teklemenin geçtiğini söyledi. Sonra arabaya binip bayagı gezdik. Vites geçişlerinin çok güzel oldugunu herhangi anormal durumun gözükmediğini söyledi. Şanzıman yağına baktı yağın durumu iyi dedi. Ama ne tip yağ kullanıldıgı, filtlelerin, balataların, yag basıncının durumu bilinmiyor. daha sonra ben denedim yokuş yukarı durdup kalkış yaptım gaza basınca hemen gaz yemiyor ama araba hareketlenip gidiyor. gaz yememezlik yapmadı. Geri kaçırma çok az oldu. Viteslerin geçişleri çok güzel gibi göründü. ben KAHRAMANMRAŞ tan yazıyorum burda otomatik vitesten anlayan yok. Beni bilgilendirirseniz sevinirim. Kolay gelsin


_____________________________



 
4 Mesaj
6 Haziran 2011; 21:19:59 


quote:

Orijinalden alıntı: oldkid

Meteg Hocam Merhaba
Aracım 99 Passat 1.8
Problemim: Araç soğukken Geri vitese aldığımda problem yok,5 km gidince Geriye aldığımda sarsıntılı geçiyor,10 km gittiğimde geriye alınca boştaymış gibi çalışıyor ve hafif gaz verince vuruntu yapıp geçiyor.
Yapılanlar : Yağı Değiştirildi : Düzelmedi - Selenoid valfleri kontrol edildi problem görülmedi ( Avni Usta İstanbul - Bostancı )

Sizin öneriniz,tavsiyeleriniz nelerdir Yardımcı olursanız sevinirim

Teşekkürler



METEG USTAM
BUGÜN YİNE SELENOIDLERİ BAŞKA BİR SERVİSDE KONTROL ETTİRDİM. Problem göremediler ...Fakat Yağ değişminden sonra en fazla yaklaşık 300 km yol yapmama rağmen çıkan yağ KAHVE RENGİYDİ ve usta yeni değişmiş yağın bu renk olması normal değildir dedi. yağ değiştirirken bende oradaydım.Yani Yağın değiştiğinde eminim
YORUM ve TAVSİYELERİNİZİ BEKLİYORUM


_____________________________



 
17 Mesaj
6 Haziran 2011; 21:30:10 


quote:

Orijinalden alıntı: zeusferhat

Volvocuserkan kardesim, eger dedigin gibi ise icim rahat edecek. biraz daha bilgi vere bilirmisin ford marcon demissin mesela, o ayri bir yag benim kullandigimla ayni standartlarami sahip. Bilgiler icin tesekkurler.

dunyada gecerli olan kabul goren kalite belgeleri var dexron III le ayni standartlari isteyen fordun marcon kalite belgesi mevcut icin rahat olsun dexron III o yagda


_____________________________



 
17 Mesaj
6 Haziran 2011; 21:41:23 


quote:

Orijinalden alıntı: candan03

Değerli meteg kardeşim inanın 1 haftadır CASTROL ATF TQ DEXTRON III yağının (sizin tavsiyenizle kullanmıştım.) 2005 golf triptonik araca uyup uymadığı konusunu araştırıyorum. 1 hafta önce
90000 bakımına gittim. Bu aracın şanzıman yağı ömürlük denildi. Ben itiraz ettim yetkili servise ve özel servise giderek castrol ATF TQ DEXTRON III 4 lt koydurdum. Filtre temiz denildi. değişmedi.
Yetkili serviste benim aracın şasesine göre çıkan yağ G 055 025 A2 denilen kırmızı VW,AUDİ,SEAT,SKODA yazan bir yağ.Resmi ekleyeceğim. Bu yağın kodunu yazdım ve özelliklerine baktım.
CASTROL ATF TQ DEXTRON III ile aynı sayılır. Ama Castrol yetkilisine attığım maile karşılık bana cuma günü telefon edildi castrol Türkiyeden . Sorunu anlattım. İsmi Ender Bey olan yetkili
Bu yağın benim aracıma uygun olmadığını ve yetkili servise gidip şasiden baktırıp yağ almamı söyledi. Çok şaşırdım.Çünkü özel serviste çalışan arkadaşım şanzıman ustası değil ama parça ve yedek
parça konusunda VW de üstüne yoktur. Sizide zaten bu olaylardan sonra çeşitli yerlerdeki yazılarınızı okuduğum için rahatsız ediyorum. Mobil ATF 3309 yağının altında Şasiden çıkan yağ kodu bulunuyor. Ama
yağ herhalde Türkiyede yok. Birde Febi ATF yağının altında bu kodu buldum. 10000 km sonra tekrar Castrol ATF TQ Dextron ııı koyacak ve %75 yağı değiştirmiş olacaktım. Şimdi açıkçası şaşırdım.
Ne tavsiye edersiniz? SAYGILARIMLA...........

mobil atf 3309 turkiyeye direk mobil tarafindan getirilmedi fakat bir cok arac firmasinin sattigi yag moilb 3309
kendi aracim icinde yag arastirmasi yaparken (volvo s40 2001 otm) volvo kutularinin icinde mobil 3309 oldugu bilgisiydi. volvo servisleri cok astronomik fiyata satiyor bu yagi ayni yagi toyota type 4 adi altinda 5 litrelik paketlerde satiyor aldigimda fiyati 115 lira civarindaydi 5 litresinin eger 3309 almak isterseniz yetkili toyota servisiyle iletesime gecin disari satislari mevcut


_____________________________



 
14 Mesaj
7 Haziran 2011; 9:37:08 

selam meteg usta, benim 2000 model hyundai accent 1.5 gls otomatik vites aracım var. 154.000 km de aracın yagını kontrol ettim. 200 gr daha eklettim. ama bir kaç sorum olacak cevaplarsanız sevinirim.
1. sorum, araç ısındıktan sonra P den D ye veya D den R konumuna alırken sarsıntı olmuyor. Fakat soğukken araç ileri atılıyor özelliklede D konumuna alıdığımda bu neden olabilir.
2. sorum, Hatırlarsanız aracım Rkonumuna bazen geçiyor bazen geçmiyordu. bu sorun yag degişiminden sonrada tekrarlıyor ama biraz daha seyrek olarak.
3. sorum, Araç sogukken yokuş yukarı çıkışlarda hızlanamıyor daha doğrusu yavaşlıyor. hatta tam durmuşsam gaz yemesine rağmen ilerlemiyor. otomatik vites araçlarda baskı balata gibi bir durum varmıdır? varsa bu aracın çekişten düşme probleminin balatalarla bir alakası olabilirmi? balatalardan ise yani yakmış isem maliyeti yüksek olurmu. ilginize ve alakanıza teşekkürler
volvocu arkadasımada yine ilgilendigi için teşekkürler diyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeusferhat -- 7 Haziran 2011; 9:39:10 >


_____________________________



 
56 Mesaj
7 Haziran 2011; 21:09:52 

Arkadaşlar merhabalar bugün bir şey duydum. otomatik vites araça park sensörü takılması sakıncalıymış. şanzuman elektronik oldugu için zarar veriyormuş ne kadar dogru bilemiyorum.


_____________________________

2001 RXT MEGANE =OTOMATİK=


 
3062 Mesaj
7 Haziran 2011; 23:20:58 



kmuro,


sana bunu kim söylediyse gerçekten de komik.. park sensörünün şanzımana zarar vermesi diye bir şey söz konusu olamaz.. ciddiye alma..


zeusferhat,

1.aracının motor kulaklarını kontrol ettir.

2.solenoidlerin sorunsuz olduğundan mutlaka emin ol.

3.otomatik vitesli araçlarda baskı balatanın görevini tork konvertörü üstlenir..tork konvertöründe sorun varsa bu dediklerin olabilir..

eğer tork konvertöründe sorun varsa şanzımanın araçtan inmesi gerekir.. ve maliyeti de en az 2 bin tl civarında olur.şayet tork konvetöründe sorun varsa en mantıklısı yenisini takmaktır.veya şanzımana masraf etmeyeyim dersen çıkma şanzıman almak daha mantıklı dır ve yaptırmaktan daha ucuza gelir..

oldkid,

evet yeni yağ değişimi yapılmış şanzımanda yağ kahverengi ise bu normal değildir.balatalar,sprag ve mekanik parçalarda aşınma veya yanma söz konusu olabilir.. yani bu durum istenen bir durum değildir..eğer yağ değiştiğinde yağ kırmızı ise ve kısa zamanda kahverengiye dönerse bu şanzımanda aşırı derecede aşınma ve parçalarda deformasyon olduğu düşünülmelidir..

m1973mert,

solenoidler kontrol edilmeli yağ basıncı testi yapılmalı ve yağın bugüne kadar değişip değişmediği bilinmediği için bence yenilenmeli atf3 ile..

atlvkl,

şanzıman solenoid yuvasında bulunan yağ hararet müşürü arızalı olabilir.. bunu kontrol ettirin.. bunu servisten isteyin mümkünse müşürü yenilesinler..

dyerel,


cold tarafı araç motoru ve şanzıman soğukken yapılan ölçüm hot ise şanzıman ve motor sıcakken yapılan ölçüm içindir.ama en doğru ölçüm motor ve şanzıman sıcakken yapılır.bunun nasıl yapıldığını konunun ilk sayfasında anlattım zaten..



_____________________________



630 Mesaj
8 Haziran 2011; 12:06:40 

Mete abi 99 model toyota corolla terra otomatik araba almak istiyorum.Hani şu çirkin farlı olanlardan nasıl önerirmisin bu modelin otomatiğini, şanzıman nasıldır toyotada üreten şirket sağlammıdır.Biraz bilgi verebilirmisin ilk arabamı alcamda özellikle otomatik istiyorum başıma çok iş açarmı otomatik.Arabalar konusunda yeterince bilgi sahibi değilim bana yardımcı olursan sevinirim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selimkk -- 8 Haziran 2011; 12:08:41 >


_____________________________

Atamız Fatih Sultan Mehmed Han Hazretlerinin yolundayız.Biz kıyamete kadar şanlı Osmanlının torunlarıyız

Dost bi-vefa, felek bi-rahm, devran bi-sükun; dert çok, dermanyok, düşman kavi, talih zebun



 
3 Mesaj
8 Haziran 2011; 16:18:53 

ustam sorduğum soruya cevap vermişsiniz teşekkür edrim. selonidler nerde bakımı zormudur. yağ basıncı testi yapıldı diyelim yag basıncı hani alet yapar bunun degişimide zormudur.


_____________________________



 
3 Mesaj
8 Haziran 2011; 18:02:18 

birde ustam reno servisinde değiştirecegim yagı. bildiğim kadarıyla elf kullanıyorlar.atf 3 ismi ilemi anılıyor.


_____________________________



 
4 Mesaj
8 Haziran 2011; 20:12:53 


Teşekkürler hocam
bugün aracı bilgisayara bağladılar daha önceki kontrollerde çıkmayan bi arıza çıktı ve onu silince araç düzeldi.birkaç kez denedik problem yapmadı. hatta normal seri ve normal kalkışlarda usta aracın gayet iyi olduğunu söyledi, ama dediğiniz gibi KAHVE RENGİ yağ işi biraz sıkıntı

Yardımlarınız için çok teşekkürederim


_____________________________



 
19 Mesaj
8 Haziran 2011; 21:08:26 

Kıymetli Meteg Ustam;
Klima ile ilgili yetkili servisin ilgisizliğinden dolayı Almanya VOLKSWAGEN AGSitz/Domicile: Wolfsburg ile diyaloğa geçtim. Araç ile ilgili sıkıntılarımı ve servislerinin bilgisizliklerini özellikle ömürlük denilen triptonik yağı ile ilgili söylenenlere takıldılar. Pek anlaşamadığımızdan bana sizi daha iyi anlayacak olan doğuş oto servisler yetkilisi arayacak müsait misiniz denidi. Kısa süre sonra arandım. Yetkili sıkıntılarımı sordu. İlk olarak klimayı anlattıktan sonra servislerinin triptonik yağının ömürlük olduğunu söylediklerini anlattım.Kendi çabalarımızla bilgi aldığımızı srvislere güvenmediğimizi söyledim. 2005 Golf aracımın 60000km değişmesi gereken şanzıman yağının servis bilgisizliğinden 90000 de değiştiğini eğer sıkıntı olursa servislerinin sorumlu olacağını belirttim. Ekranda değişen servisi görmemediğini böyle bir değişimin gerçekleşmediğini söyledi. Bende kendimin değiştirdiğini sadece 4 litre Casrtrol ATF dextron 3 yağı koyduğumu bulunduğum yerde filtre olmadığını belrttim. Zaten Şaseden bakılan yağın da ATF G 055 025 A2
olduğunu kırmızı olduğunu söyledim. Bu durum da kullandığımız yağın uygun olmadığını , aracınızın derhal servise girip yağının ve filtresini değişmesi gerektiğini ve yeni konan güya üstün nitelikli ve kesinlikle dışarıda bulunmayan yağın tanıtılması için aracın 1 saat adaptasyon olmasının gerektiğini söyledi. Aksi takdirde genel merkeze yani Almanya durumu bildireceğini söyledi .Tabi klima arada kaynadı.
Şimdi parçacı servis çalışanı olabilir , hadi servislerde yeni ustada olabilir. Ama servisler yetkilisi nasıl olurda yağı triptoniğe tanıtır.Bütün otomatik şanzımancıların olur dediği dextron 3 yağının olmayacağını söyler. Benim servis olan yere uzak olacağım. Veya Benzin istasyonundan çıkarken yada tıpanın gevşemesi ile akan triptonik yağının kesinlikle üstün nitenikli vw yağı ile mi olması lazım... Çıldıracağım ustam... Sinirlenmemek elde değil.... Çevrem de çok triptonik kullanan var. Herkes benimle beraber tedirgin oldu.
Çünkü benim tavsiyemle 4 kişi de triptonik şanzıman yağını castrol 3 le değiştirmişti. Hepside triptonik golf 2004-2005 modeller.
Sizinlee paylaşmak istedim. Yorumunuzu bekliyorum. SAYGILARIMLA.......................


_____________________________



 
3062 Mesaj
10 Haziran 2011; 13:37:02 



candan03,


yapılan yorum tamamen ticari kaygılar içeren yorumdur.. ben neredeyse 20 senedir bu işlerin içindeyim ve bu kadar tecrübeden sonra doğru bildiğim şey için pardon yanılmışım demem.. hele hele konu servisler ise asla onların lafına itibar etmem.. bildiğiniz gibi son 10 senedir araçlarda artık tamamen elektronik sistemler hakim.. bu sistemler sayesinde eskiden günler süren arıza bulma çabaları ve uğraşlar kısa sürelere indi.. ve servisler araçlardan tamirden para kazanamaz hale geldi..

servis tabii ki kendisi işlem yapıp para kazanmak isteyecek ve sizi kendilerine bağlamak isteyecektir çok doğaldır.. ama castrol veya başka firmaların dexron3 normundaki yağları kendi aracım dahil birçok araçta kullanılmakta ve maliyeti de servisin daha pahalıya sattığı yağdan çok daha aşağıdadrır.. ben diyorum ki bu yaptıkları yoruma gülün ve geçin..

size yağınız ömürlük diyen servis yarın şanzımanınız ciddi bir arıza çıkarınca komple şanzıman takalım diyecektir ve size bol sıfırlı faturalar ödetmek isteyecektir.... hepsi bildik senaryolar.. benim yorumum bu..


selimkk,

bahsettiğiniz toyota modeli piyasada asla tutulmayan ve tercih edilmeyen bir modeldi.. kimse bu modeli sevmedi.. bence siz de yanaşmayın..


1973 mert,

solenoidler özel bir bölmede şanzıman dışında bulunur.. ama sökülmeleri için yağ boşaltılmalıdır... zor değildir..


_____________________________



 
19 Mesaj
10 Haziran 2011; 14:26:05 

Kıymetli kardeşim iyiki siz gibi bir arkadaş edindik. Ticari kaygı olmadan bizlere objektif bilgiler sunup bunuda uzun yıllarda kazanıp bizlere açıkça sergilemeniz takdire şayandır.Tavsiyeniz ile Şu an filtreyi ve castrol tranxmis ııı ile tekrar değiştiriyorum. 15 GÜN ÖNCE SADECE 4 LT CASTROL DEXTRON III KOYMUŞTUM.Yetkili servis bu iş için filtre yok dedi zaten.Ömürlük yaaaa. 702 tl olur dedi. Filtre orjınal 100 tl,yağ 100 tl = 200 tl ile işi kendim bitirdim. Buradaki 500 tl nerelere gidiyor. Herkes görsün. SAYGILAR............


_____________________________



 
1 Mesaj
10 Haziran 2011; 15:26:29 

arkadaşlar 2000 model megane 1 var bende 4 yıldır bınmekteyım aracımda bılgısayara bagladıgımzda konvertor ırtıbatı kayması yazıyor,seliod degıstrdım bugune kadar en az 4 kere maslakta trıbunlerıde yaptrdım halka aynı arıza cıkıyor, bana yardımcı olurmusunuz tanıdgnız ıyı bır ve bu işi kökünden cözerım dıyen bıldgnız bı usta varsa soleyın sevenırım teşekkurler


_____________________________



 
25 Mesaj
10 Haziran 2011; 23:35:18 

mete bey iyi akşamlar hocam müsaitseniz bikaç sorum olacaktı
bu seroneidler illede sanzımanın içindenmi bakılmalı direksiyonun altındaki kutuda bunun ile ilgili kabo uçları bulunmuyormu ?
birde sanzımana vitesi yükselt diyen veya düşür diyen elemanlar hangileridir ?
gaz kelebek potansiyometresini biliyorum ama başka birşeylerde olmalı diye düşünmekteyim !
mesala devir saatininin transmitteri varmı ? varsa prensibi voltajmı ohm mu ?
ayrıca dosyada pulse üreticiden bahsediliyor bu sanzıman çıkış devri ile alakalımı ?
teşekkürler alah işin güçünü rast getirsin


_____________________________



 
25 Mesaj
10 Haziran 2011; 23:41:12 


aslında hocam işin dogrusu konu ile ilgili bi sürü şey ögrendigim aşikar ama bu gün burada bir hurdacıyla görüştüm şanzıman saglam al bunu ver manuelini diye çok masraf edersin deymez sat al manuelini dediler bu camiada otomatik sanziman degerlidir ama sen memnun degilim dedinmi anaa fiyat olur beş kat hiç boşuna ugraşma dediler ama eski sahibi beni hiç uyarmadı bende öyle yapamam en güzeli başkentte güzel işinin erbabı insanlar var forumdan anladıgım kadarı ilen biyol gidecegiz birde orada dolaşacagım belkide basit birşey çıkacaktır
iyi geceler
emeklerin için her daim sag ol emi


talha


_____________________________



 
25 Mesaj
10 Haziran 2011; 23:45:03 

candan03 arkadaş fiyat konusunda ve servis konusunda örnek teşkil etmektedir
nedemeli helal olsun


_____________________________



630 Mesaj
11 Haziran 2011; 0:36:05 

Mete ustam bahsettiğim corolla 99 modelin tutulmama sebebi tasarımın kötü olmasından dolayı idi.Yoksa arabanın hiç kronik sorunu yok kullananlarda çok memnun.4-Afe isminde motor kullanıyor o kasa efsane kasayla aynıymış galiba bende bilginiz vardır diye otomatik şanzımanını sormuştum.Kendim manueli test etme imkanım oldu çokta iyi gidiyor yani.Benim bilgi edinmek istediğim konu otomatik şanzıman nasıldır toyotada felan.


_____________________________

Atamız Fatih Sultan Mehmed Han Hazretlerinin yolundayız.Biz kıyamete kadar şanlı Osmanlının torunlarıyız

Dost bi-vefa, felek bi-rahm, devran bi-sükun; dert çok, dermanyok, düşman kavi, talih zebun



 
3062 Mesaj
11 Haziran 2011; 1:41:19 




selimkk

toyotalarda otomatik şanzımanlar sorunsuz olarak bilinir.. bugüne kadar otomatik şanzımanı sorun çıkaran toyota pek duymadım.. aslında otomatik şanzıman bakımı konusu hem kullanıcılar hem de servisler tarafından yeterince ciddiye alınsa ve bilinse arızası pahalıdır düz al otomatik alma gibi klişeleri duymazdık.. ben sadece efsane kasa toyota ve 93 model toyota corollaları kullanmıştım.. gayet sorunsuz ve kaliteli araçlar.. ama tipik japon aracı özelliği olan ince sac ve yol sesini ve lastik sesini içeri alma durumu hala daha vardır..


talhakaan,

bunu sat manelini al yorumu bence talihsiz.. ve tamamen önyargıya dayanan bir yorum bence..


yiğit,

sizin yaşadığınız sorun daha çok elektriksel bir soruna benziyor.. bence bu aracı iyi tanıyan bir servisten yardım alın..4 defa türbin söktürmüş olmana rağmen hala sorun varsa bunun tek anlamı olabilir o da tork konvertörünün yenilenmesi gerekebilir.. türbin denen şey aslında tork konvetörüdür..


_____________________________



630 Mesaj
12 Haziran 2011; 21:58:47 

Mete usta buradaki yazıları biraz okudum ve gerçekten biraz korkmaya başladım.Otomatik vites çok rahat ve istiyorum ama şu sorunları görünce gerçekten mantıklımı diye düşünmeye başladım.Siz ne dersiniz ben toyota corolla 99 model alcaktım demiştimya gerçekten otomatikler bana sorun olurmu.Ben çorumun ilçesindeyim merkez2 saat uzaklıkta öle servis şansımda yok.Otomatik gerçekten korkulacak bir durummu biraz yazılardaki sorunlardan onu çıkardım.Arızalarında 1000/1500 lira yada şanzıman değişiminden bahsediyorsunuz hep.Siz ne önerirsiniz bana??otomatiği seviyorum manuel bana iğrenç geliyor ama çekinmiyorum desem yalan olur.Bu arada Allah çok çok ebeden razı olsun ne güzel insanlara bıkmadan yardım ediyorsunuz.Buda bir sadakadır Allahta size zor zamanınızda yardım etsin inşallah.


_____________________________

Atamız Fatih Sultan Mehmed Han Hazretlerinin yolundayız.Biz kıyamete kadar şanlı Osmanlının torunlarıyız

Dost bi-vefa, felek bi-rahm, devran bi-sükun; dert çok, dermanyok, düşman kavi, talih zebun



 
1 Mesaj
13 Haziran 2011; 2:48:42 

meteg ustam ve yazdıklarımı okuyup yardımcı olacak herkese merhaba 1999 model audi a3 bir aracım var bir ay önce araçta bir arız meydana geldi araç kalkışta zorlanıyordu otomatik şanzımandan dediler şanzımanı açtırdık 1 ve 2 numaralı seronoıdlerin buzuk olduğu elektronik kablonun (seronoıdlerin takılı olduğu kablo) bozuk olduğu değişmesi gerektiği söylendi değişirdik bu arada açılmışken yağı değişti mobilin yağını aldırdılar onu koydular filitre değişti sonra tekrar takıldı araç şu anda d ye çektiğimde sanayidekilerin deyimiyle doldurmayı yapmaya calışıyor ama yapamıyor bu arada gaza basınca da araba fırlayıveriyor birde r ye ve d ye gecerken vurma yapıyor biraz gaza basıp ayanı frene atınca vurma yapıyor bunların sebebi nedir nasıl düzelir yardım ederseniz sevinirim bu arada ankara da ikamet etmekteyim tavsiya edeceniz bir yer varsa gidebilirim teşekkur eder hayırlı işler dilerim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trhakan06 -- 13 Haziran 2011; 2:51:25 >


_____________________________



 
14 Mesaj
14 Haziran 2011; 20:25:48 

Meteg usta slm. Bugun tamirciye gittim. Sanziman yagi ve filitresi degisti. Ustayla denemek icin yola koyulduk aracin cok agir sekilde hizlandigini fark etti.arac cok zor bi sekilde hizlaniyor kalkislarda falan okadar kotuki anlatamam. 1. Selenoid falan dedi ama yeterli gelmedi. Benbu yavas hizlanmayi biliyordum zaten ama umursamiyordum idare ediyordu.gun gectikce sanki fazlalasti. Balatalar kaciriyor falan diyorlar ama tahminin otesine gidemiyorlar. Araci bilgisayara bagladi hata kodu P0707 hatasini verdi. Bu nedemektir. Usta ayrintili bi cvb veremedi yarin otomatik sanziman ustasina gidecez ama onceden beni bilghilendirirseniz sevinirim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeusferhat -- 14 Haziran 2011; 20:30:17 >


_____________________________



 
3062 Mesaj
14 Haziran 2011; 21:29:09 



birkaç gündür foruma giremedim.. dünden beri de bu sayfada sorun vardı o yüzden ancak yazabiliyorum..


selimkk,


otomatik şanzıman sistemleri karmaşık ve çok sayıda parçaya (hareketli parçalar) sahiptir.aynı zamanda solenoid adı verilen bir çeşit elektronik subaplar ile hassas bir vites yönetimi sistemi tasarlanmıştır.bu elektronik sistemler çok karışıktır.. size örnek vermesi için şunu anlatayım aracın ecusu yani motor beyni gerekli hallerde ateşlemeyi bile rötara alıp vites geçişlerinin yumuşak yani sarsıntısız olması amaçlanır.bu ve bunun gibi örnekler çoğaltılabilir.. fakat bu hassas çalışan sistemde bir konu vardır ki asla ihmale gelmez.. bu da sistemdeki yağın seviyesi ve kalitesi..(genelde otomatik vitesli araçlarda şanzıman yağı en az 3 litredir.. bu Amerikan araçlarında ve bazı avrupa modellerinde 8 litrelere kadar çıkar.. ikinci el bir araç alırken hele otomatik vitesli bir araç o aracın şanzımanının bakımlarının düzenli yapılıp yapılmadığı çok önemlidir.size diyeceğim şudur şanzımanı ve motoru bakımlı bir araç alırsanız sorun yaşamazsınız..

trhakan,

şanzımanın durumu normal değil.tamiri yaptırdığınız yer ve takılan parçalar acaba uyumlu mu? ya da başka sıkıntı mı var? bence tüm şanzımanı bir elden geçirtin.. Ankarada servis konusu çok soruluyor ama ne yazık ki ankara konusunda bilgim maalesef yok.. forumdaki ankaralı arkadaşlar yardımcı olabilirler sanırım..

ferhat,

sana hata kodunun ne olduğunu ustanın açıkaması gerekirdi.. kodun anlamını bilemeyiz her kod araca özeldir. bence aracını bosch car service e götür ve kodu okutup bana ne anlamına geldiğini yaz o zaman daha kesin bir yorum yapabiliriz..


_____________________________



 
1 Mesaj
15 Haziran 2011; 18:38:58 

Mete Bey 2003 audi a6 multitronic şanzuman yağını değiştirmeden önce ilk kalkışta sert bir vuruntu yapıyordu.(ara sıra) yetkili serviste yağı değiştirdik şimdi yapmıyor. Ancak ilk kalkışta küt diye bir ses geliyor.Acaba selenoid değişimi mi gerekiyor? Altta çok hafif yağ sızıntısı var. Sadece 1.ve 2. viteste yapıyor vuruntuyu .Cevaplarsanız müteşekkir kalırım .


_____________________________



 
7 Mesaj
15 Haziran 2011; 20:44:09 

meteg ustam iyi akşamlar.Aracım 2003 bora primeline otomatik.Araç Çalıştırıp D ye alıp ayağımı frenden çekmeme rağmen gaza basmadan harekete geçmiyor.R ye aldığımda frenden ayağımı çeker çekmez gaza basmasam bile hareket ediyor sorunsuz bi şekilde.Vites geçişleri normal.Motor sıcakken ise D ye aldığımda gaza basmazsam hareket etmesi 10-15sn sürüyor.Sıcakken 1 e aldığımda hemen hareket ediyor.Soğukken D ve 1 farketmiyo gaza basmadan gitmiyor.Bi ustaya götürdüm beynin söktü sağlam dedi.Selenoidlere baktı sağlam dedi.Ancak şanzıman içinden olur sökmemiz lazım dedi.Ne yapmalıyım bu vaziyette binsem zararı olur mu


_____________________________



 
3062 Mesaj
16 Haziran 2011; 2:14:38 




metehany,


duyduğunuz ses tork konvetörünün volana kilitlenme ve ayrılma sesidir.bu ses eğer yağ sızıntısı ileri boyutta ise,motor veya şanzıman takozlarında(kulaklarda yani sabitleyicilerde sorun varsa) daha çok hissedilir.sizin yapabileceğiniz şeyler yağ seviyesini normal seviyede tutmak.. ne eksik ne de fazla olmalı.. bunu audinin 2003 model aracında yapmak için servisten yardım istemeniz gerkeebilir zira bu araçta yağ çubuğu bildiğim kadarı ile yok. dediklerimi kontrol ederseniz bence sorun çözülür.


niyaziçağlar,


motor ve şanzıman soğukken hali ile yağlar da daha az akışkandır.bu yüzden eğer motor ve şanzıman yağınız tam sentetik değil ise bahsettiğiniz durum normaldir.ben bu tarz sorunlar yaşamamak için tam sentetik motor ve şanzıman yağı kullanımı öneririm.. bu şekilde dediğiniz durumun önüne geçilir.. yapacağınız şey araç motor ve şanzımanında tam sentetik yağ kullanmaktır. fakat motorunuz 100,000 km ve üstünde ise motor tam sentetik yağ koymayın.fakat otomatik şanzımanda km ne olursa olsun yağ tam sentetik olmalıdır.boşu boşuna şanzıman söktürmeyin dexron3g koydurun ve sorundan kurtulun..



_____________________________



 
7 Mesaj
18 Haziran 2011; 17:16:27 

Ustam bu dextron 3g dediğin tam olarak nedir.Mobil atf 320 koydurmuştum yanlış mı olmuş.


_____________________________



 
17 Mesaj
21 Haziran 2011; 1:17:43 

atf 320 dexron 3 zaten dogru yagi koymussunuz


_____________________________



 
24 Mesaj
22 Haziran 2011; 23:39:08 

mrb mete usta sana bır ıkı sorum olacaktı...bende 98 s70 var otomatık.bu modelde polen fıltresı varmı varsa yerı nerde acaba bırde hangı sanzıman yagını onerırsın ayrıca kac lt yag koyulması gerek sımdıden tesekkurler


_____________________________



 
14 Mesaj
23 Haziran 2011; 11:24:30 

mete usta benim aracın hata kodunda şöyle bir açıklama yazıyordu.
Tr.Sw. açık şaseye kısayol yazıyordu. vites geçişlerini saglayan bir parca değişti ufak ve siyah bir parça viteş değişim şalteri gibi bir şey demişti usta yanılmıyorsam. yenisi 450 tl imöiş . çıkma bir parça taktık 150 tl ye. araç vites geçişlerini yapıyor sorun yok fakat hız konusunda ve yavaşlayıp tekrar hızlanma konusunda problem yaşıyor. 100 km hızla 4. viteste giderken 50 km yavaşlayınca vitesi 3 çekmiyormuş gibi bi durum var . 130 km yolda tam 50 tl lik lpg bitirdi ve araç yokuş aşagı bile 145 150 km hızı geçmiyor. dün katalizötü değiştirdim. ustayı aradım parcayı değiştiren sizin taktıgınız parcadan ola bilirmi diye. yok olmaz katalizörü boşalt araç düzelir dedi. gaz yemede bir problem yasamıyorum. ama hız yapmıyor araba 3500 4000 devire geliyor 140, 135 yapıyor ben eskiden bu devirlerde 160 170 leri görüyordum . ne yapmam gerek. bugun motor testine sokacam aracı. bakalım ne cıkacak. şanzımancı şanzımanda bir sorun yok diyor. ama araç sanki 5. vitesi istiyor gibi yapıyor. anlamadım gitti. eksozcuya gittimusta kendi hatasını kabullenmiyor dedi. senin katalizör neredeyse boşalmış zaten ufak bir parça var sdc içinde dedi bende gördüm zaten. bakalım ne olacakkk...


_____________________________



 
14 Mesaj
23 Haziran 2011; 13:33:14 

mete usta bugun gittim motor makine ye baglandı beyin resetlendi. motorun çalışmasında bir problem yok dediler. şanzımandan kaynaklı olduğunu roketleme yapmakta geçiktigini söylediler. neyapmam gerek. ???


_____________________________



 
124 Mesaj
25 Haziran 2011; 0:37:20 

meteg usta 1.3 corolla otomatik 1986 3 ileri şanzıman yolda kaldı araçım antakyada çektik otomatik ustaya bana 1.200 hesap çıkardı çıkma buldum 900 tl ye kiliste . yağ pompası değişecek usta ded. tamirmi yaptırayım çıkmamaı alayım ne tavsiye edersin .kumda araba zorlanması ile otomatik arızalanırmı 1 hafta önce volan dişlisi değişmişti onunla alakası olabilirmi arızanın teşşşekkür.i


_____________________________



 
3062 Mesaj
25 Haziran 2011; 9:45:52 




deeperblue,


s70lerde polen filtresi motor kaputunun önünde durduğunda sol tarafta silecek ızgarası altındadır.. sol taraftan iki adet vidayı söküp ızgarayı kaldırınca ulaşabilirsin.. yağ olarak atf3 yani dexron3 gerekir.bu şanzıman ortalama 8 litre yağ alır ama tamamı boşaltıllamayacağı için siz 4-5 litre koysanız yeter..

zeusferhat,


benim buradan sana yardımcı olmam çok zor.. uzaktan tahmin ile çözülecek bir konu değil seninki.. sorunun yakından inclenerek çözülmesi gerek..


albatroshaski,

kumda aracın zorlanması ile şanzıman arızalanabilir ama bu zorlamanın çok aşırı ve uzun süreli olması gerekir.bu durumda zaten aşırı hararet nedeni ile parçalar aşınır.bu yüzden sorun çıkar ama kısa süreli ise korkacak birşey yok.. çıkma şanzımanı her zaman tamire tercih edin..



_____________________________



 
24 Mesaj
25 Haziran 2011; 14:38:11 

meteg ustam cok tesekkurler ya sende olmasan....


_____________________________



 
3062 Mesaj
25 Haziran 2011; 16:28:31 



rica ederim... polen filtresini her 15 bin km de bir veya senede bir mutlaka değiştirin..


_____________________________



 
124 Mesaj
25 Haziran 2011; 20:13:29 

mete ustam sağolasın kumda fazla zorlamadım aslında ama birden teker dönmüyor tamirci geldi elden vites değiştirmek için kaputu açtı baktı viteste tık yok şanzıman dedi .Kiliste çıkma buldum pzt gönderecem yağ mobil 2 bu şanzımana uyarmı petrol ofisinin ucuz diye ondan koyacaktı usta yok mobil çıkmaya koyalım dedim.Volant için birşey dememişsiniz zorlama yada yanlış takma ile şanzımana birşey olurmu yağ pompası aşınmıştı (kenarları<).araba daha 280 binde idi bildiğim kadarı ile 500 km otomatik şanzımanı hatta 1.milyon km sorun çıkarmaz biliyorum toyota için.


_____________________________



 
137 Mesaj
25 Haziran 2011; 23:43:43 

Merhabalar!
Sayın Meteg Ustam;
Aracım 99 model wv polo classic otomatik vites .benim sorunum, daha dün yanan otomatik vites konumunu gösteren lambalar yanmıyor.bunların bir sigortası var mı?sorunun çözümü ne olabilir.
şimdiden teşekkürler.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alperturk -- 25 Haziran 2011; 23:44:41 >


_____________________________



 
3062 Mesaj
27 Haziran 2011; 11:19:56 



albatroshaski,

yağ atf 3 olmalıdır diğer adı ile dexron3.. bunun dışındakiler yanlış bir seçim olur ve şanzımana zarar verir.volan ile ilgili birşey söylemem zor çünkü görmediğim birşey hakkında yorum yapamam..eğer volanda hasar varsa değişmesi gerekir..


alperturk,

otomatik vites konumunu gösteren yeri aydınlatan bir ampül vardır.bu ampül patlamıştır ve değişmesi sonrası sorun düzelir..