Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (100. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
758.583
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9899100101102
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fark konusunda haklısınız. Yağı inceledim. orijinal yağ ESSO LT71141 ki zaten mobil şirketine ait. Mobil Synthetic ATF de Bu LT 74141 ile aynı özelliklerde (DexronIII-D) sadece daha dayanıklı deniyor. Bu birazda her deterjan markasının daha da beyaz yıkar demesi gibi birşey :)

    Fark daha çok zorlu şartlarda özellikle de vurguladığınız üzere yüksek ısılardaki dayanımla ilgili. Yoksa ikisi de full sentetik yağlar.
  • merhaba mete ustam ve sevgili arkadaşlar.

    2007 model 1.6 102 hp. 6 ileri tiptronik (DSG değil) jetta comfortline araçım var. şuan 99.000km. de yeni aldım.


    90.000km bakımında araçın şanzuman yağının değiştiğini söledirler. fakat bakım faturasında yoktu. onun için güvenemiyorum. değiştirmek istiyorum.


    bana ist. anadolu yakasında önerebileceğiniz bir usta varmı? maliyeti ne kadarı bulabilir?

    tuzlada oturuyorum.


    şimdiden ilgilenen tüm arkadaşlara teşekürler...
  • öncelikle otomatik şanzıman yağının rengini ve seviyesine bakın veya baktırın.bu size yağın değişip değişmediği ile ilgili yardımcı olacaktır.değişmemiş bir yağın rengi koyudur.. kahverengi hatta siyah olur..


    ist anadolu yakasında önerebileceğim bir yer maalesef yok..
  • teşekürler ustam,
  • meteg hocam 92 model honda civic sahibiyim önceki sayfalarda yine yazmıştım 1 den 2 ye geçerken çok sarsıntılı geçiyor ve vuruntu yapıyor.
    sanırım 2. vites selenoidinde sorun var ve en kısa zamanda bi çaresine bakıcam.
    asıl sormak istediğim selenoid sorunu aracın çekişini düşürürmü yoksa sorunu başka yerdemi aramak gerekir.
  • toşu,


    solenoid arızası sert geçiş veya vuruntu yapabilir.ama çekişi asla etkilemez.. çekiş ancak tork konvertörü arızalanırsa etkilenir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    toşu,


    solenoid arızası sert geçiş veya vuruntu yapabilir.ama çekişi asla etkilemez.. çekiş ancak tork konvertörü arızalanırsa etkilenir..


    Anladım teşekkür ederim.
    tork konvertörü arızalı olup olmadığını nasıl anlarım çok dik olmayan yokuşlarda geri kaydırmıyor araba.
    ayrıca komple çıkma şanzıman alsam içinde tork konvertörüde dahilmidir yoksa ayrı parça olarakmı satılır.
  • toşu,


    eğer konvertör arızalı ise araç yürüyemez hale gelir veya yürürken motor ile araç arasındaki iletişim kopar.. gazı kökleseniz bile araç ilerleyemez.. tork konvertörü çıkma şanzımanla gelir çoğu zaman ama bazı uyanıklar bunu söküp ayrıca satabilirler.. en iyisi alırken sormaktır..
  • Arkadaşlar Benim 1985 Model Mercedes 190 E Aracım Var Otomatik Araç sogukken herhangi bi sorun yok aslında var da rölantisi yüksek ututyoruz sıkıntı olmuyo ama araç ısınınca P Den D Ye R Ye Aldıgımızda Araç Titriyo Ve Stop Ediyo Neden Dir Acaba Burda Bi Kaç Ustaya SOrdum Motordan Olabilir Dediler Sizin Bi Fikriniz Var Mı?
  • fotokral,


    aracınınızın motorunun durumu ne bilmiyoruz... eğer motorda kompresyon kaçağı varsa ve tüm silindirler eşit güç üretmiyorsa özellikle de 2 silindirde en az sorun varsa bu sorun yaşanabilir.ama emin olmak için kompresyon testi gerekir.önce kompresyon testi yaptırın daha sonra test sonucuna göre yorum yapalım..
  • Mete bey merhabalar

    benim aracımda sol tarafta bu aynadan var,bunun ısıtması nasıl çalışıyor nasıl anlarım?Birde sağ tarafta niye yok?(volvo s40 99 model)

     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutqx -- 12 Nisan 2011; 20:38:30 >




  • Mete bey merhaba

    formdaki verdiğiniz bilgileri yeni keşfettim birinci ve ikinci sayfaları okudum zaman yetmedi belki önceki sayfalarda benim sorduğum sorular cevaplanmıştır ama aracı hemen bir tamirciye götüreceğimden affınıza sığınarak sormak istiyorum şimdiden teşekkürler. aracım 2000 model pejo 406 bva al şanzuman işten eve yaklaştığımda kar ve spor ışıkları yanıp sönmeye başladı bende kontağı kapatıp biraz bekledikten sonra tekrar çalıştırdım tam vitese geçecekken sert bişekilde geçiyor gibi oluyor fakat geçmiyor ışıklar tekrar yanıp sönmeye başlıyor araba gitmiyor gibi arkadan biri asılıyor hissi veriyor bu kontak kapatma işlemini üç dört defa yaptım ve bu şekilde 400, 500 m gitmişimdir size sorularım böyle yola devam etmem şanzumana zarar vermişmidir, tamirciye bu şekilde gidebilirmiyim veya çekiciylemi götürmem lazım birde şanzumana konulacak yağın rengi ne renk olmalıdır vereceğiniz cevaplar için teşekkür eder saygılar sunarım!!!




  • umutqx,


    volvo araçlarda eğer aynada ısıtma varsa bu arka cam rezistansı ile beraber çalıştırılır.arka cam rezistans açma kapama düğmesi üzerinde ayna figürü varsa anlayın ki aynalarda da ısıtma vardır.. yoksa bu özellik yoktur.



    blackbird,

    kar ve spor ışıklarının yanıp sönmesi solenoidlerde bir arıza olduğunu ve araç ecusuna bu arızanın kayıt edildiği anlamına gelir.sizin yapmanız gereken ilk şey bir peugeot veya bosch car service e gidip arıza kayıtlarını okutmaktır.bu şekilde arızaya tam olarak ne sebep olmuş bilirsiniz. solenoidlerde olan arızalarda vites geçişleri sert olabilir ve araç saçmalayabilir. bu yüzden dediğim kontrolleri mutlaka yaptırın. yağ rengi kırmızı olmalıdır kan kırmızısı... solenoidlerde arıza olunca aracı çok uzun süreler kullanmak veya arızayı görmezden gelip sürmek yanlıştır.ve bir miktar aşınma olmuştur. 500 metreden birşey olmaz ama 500 km den olur. bu vites kutusunu sakın ola herhangi bir sıradan tamirciye kurcalatmayın.. mutlaka peugeot veya otomatik şanzımanları bilen birisinden yardım alın..




  • selam aradaşlar...2006 vw golf plus dsg 1.6 fsi motor araç aldım bayandan :) 53940 km deydi...54100 km de falan araç vites değişirken vuruntu yapmaya başladı arada sırada....araç seyir halindeyken gaz pedalına aniden fazla gaz verince devir yükseliyordu fakat vites değişmiyordu...ayağımı gaz pedalından çekince vites geçişi gerçekleşiyordu...neyse istanbuldan izmire gidince manisa izmir karayolundaki piknik alanını geçince bilenler bilir bi yokuş var....aracım o yokuşu çıkarken birden sani boşa almış gibi oldu...araç gaz vermeme rağmen yürümedi gazı yiyor fakat yürümüyor...arıza gösterge ışığı yandı...göstergede normalde vites neredeyse o kırmızı yanar P deyken P , N deyken N yanar gösterge yandıktan sonra P R N D S aynı anda yandı :( neyse sağa çektim çekici falan çağırdık manisa vw demoto servisine götürdük aracı...aracın altına baktılar ve müjdeli haberi verdiler bana şanzıman pencere açmış yani delinmiş...şanzıman değişikliği ( TR de yokmuş..doğuşta yokmuş almanyadan isteyeceklermiş 13.500 tl + 2500 tl işçilik =16000 tl toplam maliyet çıkardılar ...ben şoka girdim haliye :) neyse bostancı oto sanayide bi tanıdığımla tlf irtibatına geçtim çekiciyle aracı ist bostancıya getirdim(400 tl)...bu gün o deliği kapatmak lazım dediler bana sanayide...içinde bi kaç parça da değişecekmiş ustanın söylediğine göre yakmış...2750 tl masraf çıkardılar bana...şimdi benim sorum şu ustalarımdan o delik kaynakla kapandı diyelim tekrardan delinmicek mi aynı yer? ve şanzıman beyninde bi sorun olmuş mudur acaba? cvp lar için şimdiden teşekkür ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faronics_0049 -- 13 Nisan 2011; 16:35:45 >




  • dsg sistemi ile ilgili sorun yaşayanlar oldu.. forum ve google da biraz araştırma yapsaydınız bulurdunuz.. kaynak konusu ile ilgili cevap vermiyorum.. dsg benim uzmanlık ve ilgi alanıma giren bir sistem değil.. yeri de bu konu değil..
  • selamlar arkadaşlar özellikle meteg bey izmirdeyim ve 2004 corsa 1.3 eastronic sahibiyim arabada sol altta azbir yağ sızıntısı var ve tahminen şanzımandan geliyor ne yapmam lazım dert yara açarmı
  • bu arada foruma renk katmışsınız iyiki varsınız ve arabam 81bin km de vereceğiniz cevabı merakla bekliyorum saygılarımla
  • belki üzüleceksiniz ama Dsg ve yarı otomatik şanzımanlar ile ilgili soruları yanıtlamıyorum.bu konunun 1. sayfasında da bunları belirttim çünkü bu sistemler bildiğimiz tam otomatik şanzımanlardan değildir.ve teknolojileri ile özellikleri farklıdır.easytronic debriyaj pedalı olmayan ama bir beyinin debriyajı kontrol ettiği manuel sistemdir. pek verimli ve performanslı olduğu da söylenemez.. bunlarla ilgili sıkıntı için aracın servisine gitmekten başka çareniz yok..


    ben sadece tiptronik ve klasik otomatik şanzımanlar olan tam otomatik sistemler ile ilgili soruları yanıtlıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    fotokral,


    aracınınızın motorunun durumu ne bilmiyoruz... eğer motorda kompresyon kaçağı varsa ve tüm silindirler eşit güç üretmiyorsa özellikle de 2 silindirde en az sorun varsa bu sorun yaşanabilir.ama emin olmak için kompresyon testi gerekir.önce kompresyon testi yaptırın daha sonra test sonucuna göre yorum yapalım..

    ankarada tevsiye edebileceginiz bi usta varmıdır bundan anlayacak?
  • mercedes ve motorlarından anlayan birisi olmalı ki o motorun normal kompresyon değeri ne? mevcut değeri ne yorum yapabilsin... Ankarada mercedes özel servisi bulmak sorun olmaz.. yeter ki o motoru tanısın.. ben Ankarada ikamet etmiyorum ve çevrem de yok bu yüzden servis tavsiye edemiyorum size..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 13 Nisan 2011; 20:15:04 >
  • 
Sayfa: önceki 9899100101102
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.