Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar
2939 Cevap418154 Görüntüleme40 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     27 [29] 31 32 33 34 35 36      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
3061 Mesaj
22 Şubat 2011; 20:55:40 



teşekkür ederim haluk.. insanlara yardımcı olmaya çalışıyoruz işte.. elimizden geldiğince..


banu3535,


dexron3g yani atf 3 kullanmanız gerekir.


_____________________________



 
7 Mesaj
23 Şubat 2011; 9:27:15 

çok teşekkür ederim, gerçekten bana yardımcı oldunuz.
dün tamircim yağını, filresini, contasını falan değiştirmiş. fakat bu sabah tekrar ilk kullanırken 10sn sonra D'ye geçti gene R'ye hemen geçiyor. başka bir problem varmı yoksa vitesin böyle geçmesi normal mi? ama son bir haftaya kadar hiç böyle olmamıştı D'ye hemen geçerdi.


_____________________________



7000 Mesaj
23 Şubat 2011; 9:53:39 

Gerçekten hocam Allah senden razı olsun her sorulana cevap veriyorsun.Önceki yazılanlardan da çok şey öğrendim sayende.

Yalnız şu 1-2-3-D olayından tam emin olamadım.Mesela manuel kullanmak istiyoruz. 1 de kalktık gaza basılı halde 2 ye attık vitesi, daha sonra 3 daha sonra d ye atabilir miyiz?Ya da rampa aşağı inerken D den 3 e çekip motor freni yapsak zararı olur mu?Vitesleri böyle atarken vitesin üzerindeki düğmeye basmaya gerek var mı?Birde arada sırada böyle kullanmanın şanzımana zararı olur mu?


_____________________________



 
7656 Mesaj
23 Şubat 2011; 10:03:59 


quote:

Orijinalden alıntı: Akhilleus

Gerçekten hocam Allah senden razı olsun her sorulana cevap veriyorsun.Önceki yazılanlardan da çok şey öğrendim sayende.

Yalnız şu 1-2-3-D olayından tam emin olamadım.Mesela manuel kullanmak istiyoruz. 1 de kalktık gaza basılı halde 2 ye attık vitesi, daha sonra 3 daha sonra d ye atabilir miyiz?Ya da rampa aşağı inerken D den 3 e çekip motor freni yapsak zararı olur mu?Vitesleri böyle atarken vitesin üzerindeki düğmeye basmaya gerek var mı?Birde arada sırada böyle kullanmanın şanzımana zararı olur mu?


+1 Mete hocanın emeği büyük,kendisine ne kadar teşekkür etsek az.

Yalnız hocam siz manuel vites kullanmayı özlemişsiniz herhalde


_____________________________

'02 Corsa 1.8 GSI-Corsa Ç.
Xmax 250 ABS


 
3061 Mesaj
23 Şubat 2011; 14:37:55 




burada yapmaya çalıştığım şeyleri anlayıp takdir eden herkese teşekkür ederim..



banu3535,


tamircinizin atf3 yani dexron3g kullandığından eminmisiniz? çoğu kişi araca yanlış yağ koyabiliyor.eğer ki atf3 harici bir yağ kondu ise bu sıkıntı yaratır.rica etsem tamircinizden koyduğu yağ ile ilgili bilgi alın... bu cevaba göre yorum yapacağım.


Akhilleus,


vites kolu üzerinde bulunan bütün konumlar kullanılabilir.. sadece bazı şeylere dikkat etmek gerekir.mesela normalde hep D konumunda gideriz.. ama dik bir rampaya geldik mesela ve çekiş yeterli gelmedi.. 3 konumuna alıp vitesi bir alt vitese düşürüp çekişi yükselterek çıkarsak daha az yakarız.çünkü D konumunda çekiş yetmeyince araç alt devirlerde kalır ve yığılır bu da fazla yaktırır..rampa bitince tekrar D ye alırız.. eğer rampa çok çok dik ise 2 konumuna hatta 1 e de alınabilir.. fakat 3 konumunda hızımız 110 km yi.. 2 konumunda 60ı 1 konumunda da 40 ı geçmemelidir.rampa inerken de sık sık frene basmamak için rampanın açısına göre 3 konumuna alıp motor freni yaptırmak doğru olandır.frene basmadan kolu 3e çekmek gerekirse 2ye çekmek çok doğrudur ve hiçbir zararı yoktur.aracın gereksiz hızlanmasına engel olmuş oluruz.. N konumunu asla hareket halinde iken kullanmamalıyız.. özellikle rampa aşağı.. N konumu sadece trafik ışığında veya uzun süre hareketsiz kalınırken motoru yükten kurtarmak için kullanılır.veya aracı çalıştırırken.(el freni çekmeyi de unutmamak gerekir)





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 23 Şubat 2011; 14:57:25 >


_____________________________



 
7 Mesaj
23 Şubat 2011; 20:28:18 

Merhaba

Tamircime yağı sordum. Dexron 3g olduğunu söyledi. Akşamda aynı problemi tekrarladı. Tamircimi akşam arayıp aynı şeyi tekrarladığını söylediğimde basınç kaçırabilir dedi ve masraflı olacağını söyledi. Sizce aracım neden böyle bir şey yapmaya başlamıştır.

Kolay gelsin



_____________________________



1725 Mesaj
23 Şubat 2011; 20:31:51 


quote:

Orijinalden alıntı: banu3535

Merhaba

Tamircime yağı sordum. Dexron 3g olduğunu söyledi. Akşamda aynı problemi tekrarladı. Tamircimi akşam arayıp aynı şeyi tekrarladığını söylediğimde basınç kaçırabilir dedi ve masraflı olacağını söyledi. Sizce aracım neden böyle bir şey yapmaya başlamıştır.

Kolay gelsin



peki tamirciniz kaç litre yağ kullanmış.tork konvertörünün içindeki yağı değiştirebilmiş mi?
Ayrıca eski yağınızın rengi ne kıvamda acaba bunlarıda belirtirseniz,soru cevap şeklindeki yazışmlarda daha faydalı olur.


_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


 
3061 Mesaj
23 Şubat 2011; 20:34:17 



banu 3535,


aracınız kaç kmde idi? ve araç neydi?


_____________________________



 
7 Mesaj
23 Şubat 2011; 20:42:43 

araç 2005 bora 5 lt yağ kullanılmış


_____________________________



 
7 Mesaj
23 Şubat 2011; 20:46:39 

pardon araç 63.000 kmde


_____________________________



 
3061 Mesaj
23 Şubat 2011; 23:52:56 




banu3535,

verdiğiniz 10 saniyelik süre gerçekten de çok.. eğer bir yanlışlık yoksa.. şanzımanın arızalanması için de erken.. açıkçası aracın şanzıman sistemi iç yağ basıncı testi yapılmadan birşey söylemek zor..


_____________________________



569 Mesaj
24 Şubat 2011; 2:06:58 

Selam Mete usta.
benim dayim arizona phoenix te yasiyor ve ozel oto servisi var.drekt $anziman tamiri yapmiyorlar ama biraz olsada bilgisi var.
ve bu soldaki temiz yag ile sagdaki benim $anzimanimdaki bozulmu$ yagi gosterdim ve guc konvertorunde bir miktar kirli yag kalacagindan degisim cok basirili olmayacagini oda soyledi.yagi bosaltinca saniyeden bile az surecek sekilde marsa bas dedi.bu sayede biraz daha yag akacaktir dedi.ama fazla tutarsan diskler yanar dedi.artik disk olarak soyledigi parca ney ise.$imdi mete abi , dayimin onerisini denememi onerirmisin yoksa kesinlikle deneme buyuk bir soruna sebep olursunmu dersin?

birde ke$if icin dun $anziman uzerinde aku var benim onda soktum cikarttim ve yagi nereden dolduracagimi aradim ama bir tapa vs goremedim.sonra bu yag cubugu yerinden doldurulur diye dusundum.tahminim dogrumudur yoksa benmi bulamadim ayri yer varda?



0




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ramadan 89 -- 24 Şubat 2011; 2:37:30 >


_____________________________



 
7 Mesaj
24 Şubat 2011; 9:07:40 

günaydın,
bu sabah arabayı çalıştırıp ilk 1'e takınca D'ye hemen geçti hiç bekletmeden. 1-2-3 geçişleri R geçişi hiç hissetmeden geçiyor. yağı değiştirmeden önce vites geçişlerini hissediyordum. şimdi hissettirmiyor. acaba yağ yeni değiştiği için anca aktifleşmiş olabilir mi? nede olsa eskisi boşaltılınca tamamen bitirilemiyor kanalalrda az da olsa kalmaz mı? yeni yağ anca eski yağla yer değiştirmiş olabilir mi? İzmir'de bildiğiniz işinin ustası yalan dolan yapmayan iyi bir şanzıman ustası varmı?


_____________________________



1725 Mesaj
24 Şubat 2011; 10:23:30 


quote:

Orijinalden alıntı: banu3535

günaydın,
bu sabah arabayı çalıştırıp ilk 1'e takınca D'ye hemen geçti hiç bekletmeden. 1-2-3 geçişleri R geçişi hiç hissetmeden geçiyor. yağı değiştirmeden önce vites geçişlerini hissediyordum. şimdi hissettirmiyor. acaba yağ yeni değiştiği için anca aktifleşmiş olabilir mi? nede olsa eskisi boşaltılınca tamamen bitirilemiyor kanalalrda az da olsa kalmaz mı? yeni yağ anca eski yağla yer değiştirmiş olabilir mi? İzmir'de bildiğiniz işinin ustası yalan dolan yapmayan iyi bir şanzıman ustası varmı?


Geçmiş Olsun...


_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


 
3061 Mesaj
24 Şubat 2011; 13:30:48 




banu3535,


bence aracı bir süre kullanın ve deneyin.. eğer sorun tekrarlarsa şanzıman iç basınç testi yapılması gerekir.şimdilik başka birşey gerekmez.

Ramadan,

ben işte bu yüzden şanzıman yağ değişimini makine ile yaptırın diyorum.bu şekilde sistemde kirli yağ kalmaz.. ama senin bulunduğun yerde bu makine yoktur sanırım.. dayının dediği yöntemi denemende bir sakınca görmüyorum.. şanzımandaki kirli yağ ne kadar çok boşaltılırsa o kadar iyi olur.


_____________________________



569 Mesaj
24 Şubat 2011; 14:50:20 

birde mete abi sen anlattin ama unuttugum icin tekrardan soruyorum kusuruma bakmayin.
bu solenoidleri temizlemek amacli bekletecegim yag $anzimana koyacagim doxron 3 g mi yoksa farkli bir yagmi kullanilacakti?


_____________________________



 
3061 Mesaj
24 Şubat 2011; 16:12:22 



ramadan,

solenoid temizliği aracın şanzımanında kullanılan yağın aynısı ile yapılmalıdır..


_____________________________



569 Mesaj
25 Şubat 2011; 12:38:40 

mete usta
forumda hala anlattigiginiz halde hangi yag ve yag kontrolu nasil yapilir seklinde basit sorulari tekrar tekrar teker teker soruyorlar : ve bende neredeyse her aksam foruma sikilmadan girip inceliyorum yani bu konuyu : diyecegim $u ki bu basit sorulari gorunce ben cevaplamamda bir sakinca goruyormusunuz ?


_____________________________



 
3061 Mesaj
25 Şubat 2011; 13:49:37 




hiçbir sakınca görmüyorum Ramadan ama insanların bu kadar tembel olmasına da üzülmüyor değilim..zahmet edip ilk sayfaları okusalar aradıkları bilgiyi bulacaklar..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 25 Şubat 2011; 13:55:21 >


_____________________________



 
98 Mesaj
25 Şubat 2011; 16:35:29 

mete bey merhaba. sabırlı şekilde uzun süredir burada kullanıcıların sorularını cevapladığınız (hatta güvenilir doğrularla cevapladığınız) için sizi tebrik ederim. başlığın ilk 5-10 sayfasını okudum ama kalan 20-25 sayfayı okumak için, daha doğrusu bir çırpıda okumak samimi şekilde söyleyeyim üşendim. ilerleyen günlerde vakit buldukça tüm başlığı okumayı düşünüyorum.

Ancak sorun şu ki kafamdaki bir sorunun cevabını henüz (okuduğum sayfalar içinde) bulamadım ve ve bu da sabırsızlığımı biraz daha tetikledi. dolayısı ile affınıza sığınarak belki de cevabını vermiş olduğunuz sorumu yöneltmek istiyorum.

Eşime 2 gün önce 2005 model DAIHATSU YRV 1.3 Direksiyondan Kontrollü Otomatik (StearShift) bir araç aldık. Şu anda 60000 km'de. Aracı uzun yolda 575 km tecrübe ettim. Hem servis bakımından yeni çıkmış olması nedeniyle güvendiğimden (almadan önce araç sahibi periyodik bakımını yaptırdı) ve daha önce hiç otomatik vitesli bir aracı bu kadar uzun süre kullanmadığım için de olabilir, herhangi bir sorun tespit edemedim. zamanla sizin burada aktardığınız bilgiler ve tecrübelenmemle belki daha hasas ölçümler yapabileceğim ama şu an yardımınıza ihtiyacım var.

Konu şu. Aracımı:
Bir arkadaşımdan aldım o da yaklaşık 3 yıl önce 40000 kmde iken bir ikinci el bayiden almış (101 nokta kontrollü ve 6 ay garantili olarak) o zamana kadarki bakımların tamamı yetkili servis(ler)de yapılmış kitapçığa işlenmiş ancak detayları (yapılan işlemler) yazılmamış. Kitapçıktaki son bakım 37.500 civarında görünüyor. Arkadaşım aracı aldıktan sonraki bakımlarda yine yetkili servisi tercih etmiş ve aksatmadan yaptırdığı bakımlarda yapılan işlemleri kitapçığa işlememişler ama detaylı fatura ile belgelemişler. arkadaşım aldıktan sonra 40000 kmde yaptırdığı ilk bakımda (daha doğrusu kontrol ve ufak tefek işler içerisinde) şanzıman yağı değişimi görünmüyor. Muhtemelen daha önce de (yani trafiğe çıktığından beri, nitekim ilk sahibi 2008'de ikinci el bayiye satmış) şanzıman yağı değişmemiştir.
DAİHATSU'nun bir yetkili servisinin web sitesinden aldığım "periyodik bakım rehberi"nde aracımın modeli için 45 ve 90 binde şanzıman yağının değişmesi gerektiği belirtilmiş. Araç şu anda 6 yaşında olduğundan zaten şimdiye kadar da değiştirilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Sonuç olarak eşimin de acemi bir şoför olduğunu düşünerek, maksimum güvenliği ve konforu sağlamak amacıyla şanzıman yağını her ihtimale karşı (aslında şimdiye kadar değişmediğine emin sayılırım) değiştirmeye karar verdim. Hangi tip yağı koyacağımı belirlemek için araçla birlikte verilen resmi kullanım kılavuzuna baktım. Orada belirtilen bilgi "DEXRON II veya III" şeklinde belirtilmiş. Sizin burada paylaşmış olduğunuz bilgileri de okuyunca hangisini kullanmam gerektiği konusunda kararsız kaldım. Benim için en iyisi hangisi acaba, başka bir değişle ne tip bir yağ kullanmalıyım? bir de yine kılavuzda "TOPLAM MİKTAR: 5.0 , DEĞİŞTİRİLEN MİKTAR: Azami 1,8" yazıyor bu ne demektir?
ilginize şimdiden teşekkür ederim...


_____________________________

CHEVROLET KALOS 1.4 8V SE SEDAN (NB) 2004

DAIHATSU YRV 1.3 AT/AC 2005

HTC Desire Android 2.2 Vodafon Rom

HP G62-b24ST (XW731EA)

Asus EEEPC.R101D-BLK011S


 
3061 Mesaj
25 Şubat 2011; 16:48:02 




otomatik vitesli araçlarda bütün yağın boşaltılması ancak şanzıman sökülünce veya özel bir makine kullanılınca mümkündür. 5 litre yağ alan aracın şanzımanının ancak 1.8 litresi boşaltılmış demektir.araçta dexron 3g özelliklerinde yağ kullanmanız gerekmekte..

anladığım kadarı ile bu sistem tiptronik.. hem otomatik hem de manuel..

eğer imkanınız varsa yağın kalitesin kontrol ettirin.. yani rengine baktırın eğer kırmızı ise boşuna yağ değiştirmeyin çünkü renk kırmızı ise değişmiş demektir.ama renk kahverengi veya siyahsa değişmemiş demektir..

başka sorunuz olursa gene yazın..


_____________________________



569 Mesaj
25 Şubat 2011; 18:04:08 

dediginiz konuya bende uzuluyorum ancak degi$eceklerini sanmiyorum bu sebeple bende biraz yazarak kendimi iyi hissedip ve sizin yukunuzu coook az olsada azaltmi$ olurum.
quote:

Orijinalden alıntı: meteg




hiçbir sakınca görmüyorum Ramadan ama insanların bu kadar tembel olmasına da üzülmüyor değilim..zahmet edip ilk sayfaları okusalar aradıkları bilgiyi bulacaklar..



_____________________________



 
3 Mesaj
26 Şubat 2011; 0:30:54 

Hepinizden allah razı olsun yaptığınız iş ve verdiğiniz bilgiler çok kıymetli değerini bilene benim birkaç sorum olacak cevaplar ve yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkür ediyorum.Bende otomatik vites brodway var ve arıza 1 den çok kısaca sıralayım.
1 Edindiğim bilgiye göre araç 3. viteste kalkıyormuş,vakti farketmiyor aracı çalıştırıyorum p de iklen iyi gaz yiyor d ye alıyorum hareket edip gidecez gaza basıyorum ama gaz yemiyor sanki gaz pedalına hafifce basmış gibi oluyor 50 - 100 metre yavaş yavaş ilerliyor biraz devir aldıktan sonra bi vites küçültüyor herhalde araç irkiliyor ve normale biniyor hareket halindeyken hiç bi şey yok durunca kalkmıyor yerinden yani zor kalkıyor.
2 vites geçişleri çok sert
3 şanzumanın üzerinde su giriş ve çıkışı bulunan bi parça var yanlız iptal etmişler su hortumunu direk bağlamışlar nasıl bir arıza sonucu bunu iptal etmiş olabilirler.
4 otomatik şanuman tamiri niçin bu kadar pahalı arabanın kendisi 4 5 bin tl şanzuman tamirine istiyorlar 1500 tl


_____________________________



 
3061 Mesaj
26 Şubat 2011; 0:43:10 

yubita,


aracın kilometerisini ve model senesini yazmamışsın..

1-vites kutunuz normal çalışmıyor..

2-muthemelen bu aracın şanzıman yağı hiç değişmemiştir..(ülkemizde otomatik şanzıman yağı değişmez adlı saçma inanışın başka bir kurbanısınız..)

3-su hortumu çıkışı diye birşey olmaz şanzımanda.. burada yanlışlık var..siz muhtemelen radyatöre giden yağ soğutma hortumundan bahsediyorsunuz.. bu hortumun iptali diye birşey olmaz olursa da şanzıman yağ eksiltir.

4-otomatik şanzıman bakımın ihmal edilip 60,000km veya 6 sene sonunda (hangisi önce gelirse) yağı değişmediği için bozulmuştur.bozulması son derece doğaldır..




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 26 Şubat 2011; 1:35:59 >


_____________________________



 
3 Mesaj
26 Şubat 2011; 7:58:31 

km 115.000 1995 model yağını değişsek sorun gidermi aynen devam edermi? yağ soğutma hortumu olabilir içerisinden motor soğutma suyu geçiyor yani antifrizli sugeçiyor ben nevşehir'deyim bu şanzumandan anlayan yok burda tamircinin birine gösterdim şanzumana normal 10 numara yağ koymuşlar dedi bende yağ eskimiştir dedim anlayan birini bulup gösterecez artık kayseriye bi ustaya gösterdik hiç bakmadan şanzuman sökülecek dedi bakalım ne yapacağız .


_____________________________



 
3061 Mesaj
26 Şubat 2011; 12:58:24 



eğer bu araca normal yağ kondu ise şanzımana zarar vermiştir.. sizin işiniz zor.. şanzımanın elektronik birimi sökülecek ve temizlenecek.. daha sonra düzgün bir yağ konulacak dexron3g özelliklerinde.. daha fazla detayı ramadan isimli arkadaştan öğrenebilirsin..

sonunda şanzımana motor yağı konulması durumuna da rastladık ya valla diyecek şey bulamıyorum...


_____________________________



180 Mesaj
26 Şubat 2011; 16:30:01 

quote:

Orijinalden alıntı: banu3535

günaydın,
bu sabah arabayı çalıştırıp ilk 1'e takınca D'ye hemen geçti hiç bekletmeden. 1-2-3 geçişleri R geçişi hiç hissetmeden geçiyor. yağı değiştirmeden önce vites geçişlerini hissediyordum. şimdi hissettirmiyor. acaba yağ yeni değiştiği için anca aktifleşmiş olabilir mi? nede olsa eskisi boşaltılınca tamamen bitirilemiyor kanalalrda az da olsa kalmaz mı? yeni yağ anca eski yağla yer değiştirmiş olabilir mi? İzmir'de bildiğiniz işinin ustası yalan dolan yapmayan iyi bir şanzıman ustası varmı?



banu3535

maalesef izmirde herkesin direkt olarak işaret ettiği bir otomatik şanzuman ustası yok.
10 tamirciden ayrı ayrı otomatik şanzıman ustası tavsiyesi isteyin hepsi ayrı ayrı isim söylüyor.
şimdiye kadar hiç 2 tamircinin 1 ustanın ismini söylediğini duymadım.

şanzumanı açtıktan sonra yenilenecek parçalar belli. hemen hemen hepsi bu işi yapar.
zaten siz bayağı bir parayı gözden çıkartarak şanzumanı açtırmaya gidiyorsunuz.
iş ki şanzuman açılmadan yapabilecek birşey varsa bunu tespit etmek ve yardımcı olmak.
en son ihtimal olarak şanzumanın açılmasını teklif etmeli.
işte bu noktada böyle usta bulmak imkansıza yakın. hele hele izmirde.

bende 5-6 tane usta gezdim.
şu şu sorunum var dedim. 6 sıda hımmmmm şanzuman açılmadan bu problem halledilmez dediler.

şanzuman yağı eksilmiş tamamladım problemim çözüldü. bahardada yağı tamamen değiştireceğim.

hiçbirisi demediki gel hocam bi yağına bakalım eskimişmi? yoksa eksilmişmi? nedir?
direk verdikleri cevap : -açıcaz
-kaçparaya mal olur?
-hiçbirşey yapmasak bile 1000 1500 arası şanzumanın açılışı. eğer parça falan değiştirmek gerekirse
onların fiyatı eklenir. 5-8 litre yağ koyacağız o eklenir. 3000 i gözden çıkart sen .

konuşmalar böyle.

mete hocamın dediği gibi yağ değişimi çooooooook önemli. ihmal etmemek lazım.

yağı değiştirmeyi düşündüğüm için nezaman izmirde renault servislerinin önünden geçsem mutlaka durur fiyat sorarım.
herhalde renault mais dahil hepsine sormuşumdur.
hepside şanzıman yağı ömürlüktür değişmez dedi.
al servisleri vur ustalara.

benim anladığım kadarıyla otomatik vitesli araçlarda olmazsa olmaz 3 şey var.

yağ düzenli değişecek.
araba hareket halindeyken boşa alınmayacak.
araba vites geçişlerini etkileyecek şekilde sert kullanılmayacak.

bunlar yapılırsa, eğer aracımızda üretim hatası yoksa, normal koşullar altında düz vitesli bir araç kadar şanzuman ömrü olur.

ilgilenenler varsa söyleyeyim.
3-4 ay öncesine kadar izmirde makineyle yağı tamamen değiştirecek bir yer yoktu.
3-4 ayda ne değişmiştir? eminim hiçbirşey.
şanzuman yağı ömürlüktür denen bir memlekette herhalde böyle bir alete ihtiyaç duyulmaz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemokka -- 26 Şubat 2011; 16:42:25 >


 
3061 Mesaj
26 Şubat 2011; 16:41:21 

birşeyi tekrar yazmak isterim..


servisler ticarethanedir..amaçları kar elde etmektir.. servisler sizin aracınızın uzun ömürlü olmasını istemez.. bu onların rantabiletesini düşürür.. size şanzıman yağı değişmez derler ama bozuldu mu da yenisini takalım derler.. neden? babalarının hayrına değil herhalde binlerce tl lik şanzıman takıp bol sıfırlı faturalara ödemeniz için..

tekrar tekrar yazıyorum.. 60,000 km de bir veya 6 sene dolunca (hangisi daha önce olursa) otomatik şanzıman yağı DEĞİŞMELİDİR.





bu arada banu3535 e tavsiyem aracını keyifle kullansın bir dahaki yağ değişimi zamanı gelene kadar..yağ olayını da artık kafaya takmasın.. madem vites geçişleri de düzgün..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 26 Şubat 2011; 16:43:46 >


_____________________________



180 Mesaj
26 Şubat 2011; 16:47:18 

quote:

Orijinalden alıntı: meteg

birşeyi tekrar yazmak isterim..


servisler ticarethanedir..amaçları kar elde etmektir.. servisler sizin aracınızın uzun ömürlü olmasını istemez.. bu onların rantabiletesini düşürür.. size şanzıman yağı değişmez derler ama bozuldu mu da yenisini takalım derler.. neden? babalarının hayrına değil herhalde binlerce tl lik şanzıman takıp bol sıfırlı faturalara ödemeniz için..

tekrar tekrar yazıyorum.. 60,000 km de bir veya 6 sene dolunca (hangisi daha önce olursa) otomatik şanzıman yağı DEĞİŞMELİDİR.





bu arada banu3535 e tavsiyem aracını keyifle kullansın bir dahaki yağ değişimi zamanı gelene kadar..yağ olayını da artık kafaya takmasın.. madem vites geçişleri de düzgün..



teşekkürler mete hocam
söylediklerinizin hepsini biliyorum ve katılıyorum.
zaten bunları sizden öğrendik.
bende sizin 35 sayfalık emeğinizi desteklemek için yazmıştım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemokka -- 26 Şubat 2011; 16:52:00 >


 
3061 Mesaj
26 Şubat 2011; 17:22:04 




teşekkür ederim cemokka,


bu arada yazdığın için sağol o bahsettiğin 3 madde var ya.. gerçekten de önemli..


1-yağ mutlaka 60,000km veya 6 senede bir değişmeldir.

2-hareket halinde iken aracın vitesini N konumuna amiyane tabir ile boşa almak özellikle de rampa inerken size tasarruf sağlamaz sizin şanzımanınızın ömrünü kısaltır sadece.. aracının vitesini düz vites veya otomatik farketmez rampa aşağı boşa alanlara tavsiyem aracınızın vitesi otomatikte D de(rampanın çok dik olması halinde D nin bir alt konumu da olabilir) düz viteste de en büyük viteste inmek veya en büyüğün bir altında en doğrusudur ve size tasarruf sağlar.N konumunu sadece bekleme durumlarında(özellikle sıkışık trafikte 1 dakika veya daha fazla beklemelerde ve el frenin mutlaka çekelim) veya aracı çalıştırken kullanalım.

3-otomatik vitesli araçlarda en çok yapılan hatalardan biri de araç tam durmadan D den R ye almak veya tam tersini yapmaktır.bu tarz hareketler mekanik parçaları aşındırır.bahsi geçen konumlara alırken araç tamamen hareketsiz olmaldır.


_____________________________



329 Mesaj
26 Şubat 2011; 20:55:07 


quote:

Orijinalden alıntı: meteg



eğer bu araca normal yağ kondu ise şanzımana zarar vermiştir.. sizin işiniz zor.. şanzımanın elektronik birimi sökülecek ve temizlenecek.. daha sonra düzgün bir yağ konulacak dexron3g özelliklerinde.. daha fazla detayı ramadan isimli arkadaştan öğrenebilirsin..

sonunda şanzımana motor yağı konulması durumuna da rastladık ya valla diyecek şey bulamıyorum...

yakında yag kalın gelmıs mazot koy ıncelsın dıyen ustayada rastlarız sanırım...ısın espırısı bır yana malın var derdın var kotu ustaların sayesınde forumları okumaktan hepımız yarım usta olduk...
bu yarım ustaların tek bıldıgı para para para senın malın zarar gormus sınırlerın yıpranmıs onun ıcın onemı yok,ama sonra derler yaw herkes servıse gıdıyor bız ac kalıyoruz ıslerını adam gıbı yapan ehıl ustaları konu dısında tutuyorum elbette.hepımıze sınırlerımızın bzulmayacagı dertsız gunler dılıyorum


 
3061 Mesaj
26 Şubat 2011; 20:58:08 




ne demişler bilmemek değil öğrenmemek ayıptır.


_____________________________



 
51 Mesaj
27 Şubat 2011; 1:46:11 

bende özetle bizim araçtaki durumu yazıyorum..2006 üretim ve caddy dsg-6...ilk çalışmada arabada bir şıkıtı sesi geliyor.ısınınca kesiliyor.servise vs gittik volanttan diyorlar..ses tam olarak sanki bir madde tur atar ya işte turun bir bölümünde şıkır tı geliyor sonra tekrar motor ısınayası kadar...emeğineze sağlık.


_____________________________



 
3061 Mesaj
27 Şubat 2011; 1:58:50 



sayın boğaziçili55,


Dsg benim konum değil ne yazık ki.. bu yüzden size yardımcı olmam mümkün değil.Dsg ve yarı otomatik şanzımanlar hakkında sıkıntısı olanlardan ricam servisten yardım istemeleri.. çünkü bu şanzımanlar benim konum değil..


teşekkürler..


_____________________________



 
11 Mesaj
27 Şubat 2011; 4:26:42 

sayın meteg hocam
arabam 2005 model opel astra hb tiptronic / easytronic denilenlerden.
1-bugün farkettim yokuş yukarı kalkarken vuruntulu ve kesik kesik (2-3 defa yapıyor) kalktı.Daha sonra günboyu düzyolda da yaptı
2-normal trafikte giderken trafik lambalarında duracağım zaman vites küçültmeye başlıyor 2 den 1 e inerken sert vuruntulu iniyor

araba 52000 km de ve şanzuman yağı değişmedi neden yapılan servisleri sırasında ısrarla sormama rağmen gerekmediğini söylemelerinden dolayı
bu konulardaki teşhislerinizi alabilirmiyim,tavsiyeniz ne olur teşekkürler


_____________________________



 
3061 Mesaj
27 Şubat 2011; 12:56:53 

kimdenacaba,


tiptronic ie easytronic arasında ciddi farklar vardır bu şanzımanlar birbirinden çok farklıdır..aracınızın vites sistemi hangisi lütfen bunu doğru olarak öğrenin...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 27 Şubat 2011; 12:58:21 >


_____________________________



 
715 Mesaj
27 Şubat 2011; 19:25:17 

Astra'larda easytronik şanzıman var. İmzadaki aracı almadan önce alternatif Astra'ydı oradan biliyorum. Bu arada Mete hocam konuyu kesintisiz takibe devam. İyi ki o dana yüzünden yazmayı bırakmadınız. Emeğinize sağlık.

@bogazicili55 DSG konusunda Golf alma düşüncem varken araştırdım: o şıkırtı sesi arnavut kaldırımı gibi yollardan geçerken de var mı? Çünkü forumlarda araştırdım bu şanzımanın kronik sesiymiş bu Youtube'da videoları bile var. Golf forumu var o konu hakkında başlık bile var: bir oraya bak istersen. Kolay gelsin.


_____________________________

Galaxy S2 hakkında SIkça Sorulan Sorular için:
http://forum.donanimhaber.com/m_55965119/mpage_1/f_/key_/tm.htm


 
3061 Mesaj
27 Şubat 2011; 19:30:34 



eğer ki şanzıman easytronic ise şanzıman yarı otomatik demektir.ben bir önceki mesajımda da yazmıştım bir kere daha yazayım.dsg, ve yarı otomatik şanzımanlar ile ilgili konular benim alanıma girmemekte.. bu yüzden bana sadece tam otomatik olan klasik tip otomatik şanzıman ve tiptronic ile ilgili soru sorulursa cevaplayabilirim.


easytronic,mmt,amt,dualogic gibi adlar taşıyan yarı otomaitk sistemler ile dsg gibi sistemler çok farklıdır ve benim bunlarla ilgili bilgim yoktur.


teşekkürler..


_____________________________



 
232 Mesaj
27 Şubat 2011; 22:42:03 

Mete bey iyi akşamlar,
soğuk havada aracım vitese geç geçmeye başladı. araba ısınıncaya kadar zor geçiyor. deviri çok yükseğe getirirsem bir süre sonra vitese geçiyor, ısındıktan sonra da hiç bir sorun olmuyor. vites geçişlerinde vuruntu falan yok, hatta neredeyse hissedilmiyor bile. N den Dye alınca 1 saniye içinde geçiyor. R de de bir sorun yok. Kick down yapınca hemen vites küçültüyor. sıcak havada bu sorun olmuyor. şanzıman yağını yeni değiştirdim.
sorun ne olabilir?


_____________________________



 
3061 Mesaj
27 Şubat 2011; 22:47:32 



bdogan,

eğer araca doğru yağı koyduysan motor normal çalışma sıcaklığına gelene kadar şanzımana fazla yüklenme.. aracındak şanzıman yağı tam sentetik değilse soğukta bu tür sıkıntılar yaşanabilir.ama tam sentetik ise sıkıntı olmaması gerekir.fakat gözle görülür ve hissedilir derecede bir vuruntu veya garip bir ses yoksa durum normalde olabilir.açıkçası eğer araca doğru yağı koyduysan tek yapman gereken araç normal sıcaklığa ulaşana kadar fazla yüklenmeden süremk aracı.. bunun dışında birşey gerekmez..


_____________________________



 
232 Mesaj
27 Şubat 2011; 22:54:15 

teşekkür ederim. daha önce atf2 koymuştu servis. (haziran ayında) 3 hafta önce krank keçeleri değişti. o arada yağı da değiştirmişler. ne koydular bilmiyorum. yarın soracağım.


_____________________________



 
11 Mesaj
28 Şubat 2011; 3:35:04 


araç easytronıc şanzuman

cevap için teşekkür ederim


_____________________________



 
17 Mesaj
28 Şubat 2011; 12:52:49 

Meteg usta kolay gelsin

Aracım 2005 model ve 60.000 kmde. D ye aldığımızda kavraması gecikiyor diye şanzıman yağı ve filtresi değiştirildi. Ustamın dediğine göre içerisinde çıkan yağda kötü değilmiş. Fakat d ye aldığımızda geç kavrama problemi hala sürüyor. R hemen kavrıyor fakat D gecikiyor. Bu arada geçenlerde farkettim D ye alıp 1 saniye bekleyip n ye alıyorum ve tekrar arkasından hemen D ye aldığımda hemen kavrıyor. Bu dediklerim araç soğukken yapıyor. Araç ısındığında veya yeni parketmiş olduğum zamanlarda hiç bir problem yok. Yağı değiştireli yaklaşık bir hafta oldu. Sorunun sebebi ne olabilir yardımcı olabilirseniz sevinirim. Bu arada aracı böyle kullanmamın bir sakıncası varmıdır.

Saygılar


_____________________________



 
98 Mesaj
28 Şubat 2011; 13:09:16 

quote:

Orijinalden alıntı: meteg




otomatik vitesli araçlarda bütün yağın boşaltılması ancak şanzıman sökülünce veya özel bir makine kullanılınca mümkündür. 5 litre yağ alan aracın şanzımanının ancak 1.8 litresi boşaltılmış demektir.araçta dexron 3g özelliklerinde yağ kullanmanız gerekmekte..

anladığım kadarı ile bu sistem tiptronik.. hem otomatik hem de manuel..

eğer imkanınız varsa yağın kalitesin kontrol ettirin.. yani rengine baktırın eğer kırmızı ise boşuna yağ değiştirmeyin çünkü renk kırmızı ise değişmiş demektir.ama renk kahverengi veya siyahsa değişmemiş demektir..

başka sorunuz olursa gene yazın..


Mete Bey ilginize teşekkür ederim.

Cumartesi günü yetkili servise gittim. şanzıman yağını kontrol ettirmek istediğimi söyledim ki gerçekten değişmesi gerektiği ortaya çıktı (oldukça kahverengileşmişti) DEXRON III koymak istediğimi söyledim. Ama servis şefi bu araçlarda CASTROL DEXRON IID kullandıklarını söyledi. Yetkili servis olduğu için çok ısrar etmedim (acaba etsemiydim?) her neyse yağ DEXRON IID olarak değişti, umarım sakıncalı bir durum yoktur (işin aslı sizin bilgilerinize daha çok itimat ettiğim için içime bir kurt düştü desem yalan olmaz)

Bu arada her ne kadar konu başlığı "Otomatik şanzıman bakımı ve arızalar" olsa da kullanımla ilgili bir soru yöneltmemde umarım bir sakınca yoktur:

İleri pozisyonda vites konumları dizilimi D4, 3 ve 2 şeklinde (Araç dört ileri). Bana 3 konumun dik yokuşları çıkarken ve inişte motor frenine ihtiyacım olduğu durumlarda kullanılacağını ve bu şekli ile aracın 4. vitese geçmeden en fazla 3. viteste kalacağını ; 2 konumunun ise aynı amaçla daha dik yokuşlarda kullanıldığını bu seferde 3. (ve tabi 4.) vitese geçmeyeceğini söylemişlerdi.

Benim sorum şu aracımı normal şehir içi kullanımda D4 ile kullanırsam henüz 40km hıza ulaştığında ve devir 1800-2000 arasında iken 4. vitese geçiyor. Böylece hızlanmak istediğim zaman ivmelenmesi yavaşlıyor (başka bir değişle gaz pedalının hassasiyeti azlıyor dolayısıyla hafifçe hızlanmak için bile daha çok basamam gerekiyor). Böyle olunca da bence yakıt sarfiyatı artıyor.

Şahsen çok sakin araba kullanan bir insan olduğumdan ve malum şehir içi trafik ve yol durumu çok da hızlı (ve sabit) bir süratte gitmeye elverişli olmadığından acaba ben kalkışta ve sonrasında 3 konumunu kullansam bir zararı olur mu? ya da kalkışta D4 ile kalkıp sonra 3 pozisyonuna mı alsam? veya ben kendimi mi kandırıyorum, yani D4 konumunda kullanmak en uygunu mu?

Belki de bu basit soru için zamanınızı alacağım, şimdiden teşekkür ederim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ally_07 -- 28 Şubat 2011; 13:10:40 >


_____________________________

CHEVROLET KALOS 1.4 8V SE SEDAN (NB) 2004

DAIHATSU YRV 1.3 AT/AC 2005

HTC Desire Android 2.2 Vodafon Rom

HP G62-b24ST (XW731EA)

Asus EEEPC.R101D-BLK011S


 
3061 Mesaj
28 Şubat 2011; 13:35:10 



servisin yaptığı maalesef yanlıştır.araca dexron3 konulması gerekirdi.koydukları yağ zarar verir vites kutusuna.. çünkü koydukları yağ içinde elektronik sistem bulunmayan eski tip otomatik şanzımanlar içindir.ama sizin aracınızda elektronik bir sistem vardır.bu sistem sayesinde de vites kutusu çok daha hassas ve iyi çalışır..

D4 konumu ekonomi amaçlıdır.araç mümkün oldukça büyük vitesle ilerler.. ama sizin dediğiniz gibi yokuş yukarı çıkarken çekişe ihtiyaç olunca 3 e almak doğrudur.çünkü bir ufak vitesle araç yokuşu daha az yorularak çıkar.aynı şekilde yokuş aşağı inerken de aracın hızlanmasını istemezseniz 3 almak hatta yokuş çok dik ise 2 ye almakta hiçbir sakınca yoktur.

kalkışta 3 konumunu kullanmanızda da hiçbir sakınca yoktur.otomaitk vitesli araçlarda bulunan konumlar kullanılmaları için konulmuştur. eğer bir sakınca olsa üretici firma zaten bunları koymazdı..

yağınızı dexron3g ile değiştirmeniz vites kutusunun ömrü ve sağlığı açısından şarttır.


_____________________________



 
98 Mesaj
28 Şubat 2011; 14:58:22 


quote:

Orijinalden alıntı: meteg



servisin yaptığı maalesef yanlıştır.araca dexron3 konulması gerekirdi.koydukları yağ zarar verir vites kutusuna.. çünkü koydukları yağ içinde elektronik sistem bulunmayan eski tip otomatik şanzımanlar içindir.ama sizin aracınızda elektronik bir sistem vardır.bu sistem sayesinde de vites kutusu çok daha hassas ve iyi çalışır..

D4 konumu ekonomi amaçlıdır.araç mümkün oldukça büyük vitesle ilerler.. ama sizin dediğiniz gibi yokuş yukarı çıkarken çekişe ihtiyaç olunca 3 e almak doğrudur.çünkü bir ufak vitesle araç yokuşu daha az yorularak çıkar.aynı şekilde yokuş aşağı inerken de aracın hızlanmasını istemezseniz 3 almak hatta yokuş çok dik ise 2 ye almakta hiçbir sakınca yoktur.

kalkışta 3 konumunu kullanmanızda da hiçbir sakınca yoktur.otomaitk vitesli araçlarda bulunan konumlar kullanılmaları için konulmuştur. eğer bir sakınca olsa üretici firma zaten bunları koymazdı..

yağınızı dexron3g ile değiştirmeniz vites kutusunun ömrü ve sağlığı açısından şarttır.


Uyarınız için çok teşekkür ederim, zaten içime bir kurt düşmüştü. İnşallah hafta sonu değiştireceğim.. Peki 1 hafta içerisinde 2. kez yağ değiştirmek zarar vermez değil mi?


_____________________________

CHEVROLET KALOS 1.4 8V SE SEDAN (NB) 2004

DAIHATSU YRV 1.3 AT/AC 2005

HTC Desire Android 2.2 Vodafon Rom

HP G62-b24ST (XW731EA)

Asus EEEPC.R101D-BLK011S


 
3061 Mesaj
28 Şubat 2011; 15:06:19 




hiçbir zarar vermez.. sizin başınıza gelen bu olay bize servislerin ticarethane mantığı ile çalıştıklarını.. amaçlarının kar etmekten başka birşey olmadığını aracınıza yanlış yağ koyarak kısa zamanda şanzımanının bozulmasını sağlayacağını ve sonra size komple şanzıman satmak ve takmak isteyerek amaçlarının binlerce tllik fatura ödetmek olduğunu ispatlamıştır.

tekrar ediyorum.. servisler için araçların uzun ömürlü olması istenen birşey değildir.


_____________________________



 
98 Mesaj
28 Şubat 2011; 16:30:23 


quote:

Orijinalden alıntı: meteg




hiçbir zarar vermez.. sizin başınıza gelen bu olay bize servislerin ticarethane mantığı ile çalıştıklarını.. amaçlarının kar etmekten başka birşey olmadığını aracınıza yanlış yağ koyarak kısa zamanda şanzımanının bozulmasını sağlayacağını ve sonra size komple şanzıman satmak ve takmak isteyerek amaçlarının binlerce tllik fatura ödetmek olduğunu ispatlamıştır.

tekrar ediyorum.. servisler için araçların uzun ömürlü olması istenen birşey değildir.


haklısınız gayet mantıklı.


_____________________________

CHEVROLET KALOS 1.4 8V SE SEDAN (NB) 2004

DAIHATSU YRV 1.3 AT/AC 2005

HTC Desire Android 2.2 Vodafon Rom

HP G62-b24ST (XW731EA)

Asus EEEPC.R101D-BLK011S


1725 Mesaj
28 Şubat 2011; 17:38:50 

Meteg Hoacam

Mercedes A150 Avantgarde modelinde bulunan AUTOTRONIC tabir edilen vites kutusu acaba tam otomatik mi?Yoksa yarı otomatik mi?


_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


1725 Mesaj
28 Şubat 2011; 17:46:12 


quote:

Orijinalden alıntı: Ally_07




haklısınız gayet mantıklı.

Aracınız yağını bu iş için kullanılan özel bir makina ile tamamına yakınını mı değiştirdiniz.Yoksa tork konvektörünün dışında kalan miktarı mı değiştirdiniz.?


_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


 
98 Mesaj
28 Şubat 2011; 18:56:55 


quote:

Orijinalden alıntı: altrea



Aracınız yağını bu iş için kullanılan özel bir makina ile tamamına yakınını mı değiştirdiniz.Yoksa tork konvektörünün dışında kalan miktarı mı değiştirdiniz.?


sanırım sadece 2 lt değişti. daha doğrusu aracı lifte kaldırıp karter tapasını çıkardılar ve yağı akıttılar dolayısıyla tamamının değiştiğini sanmıyorum.


_____________________________

CHEVROLET KALOS 1.4 8V SE SEDAN (NB) 2004

DAIHATSU YRV 1.3 AT/AC 2005

HTC Desire Android 2.2 Vodafon Rom

HP G62-b24ST (XW731EA)

Asus EEEPC.R101D-BLK011S


1725 Mesaj
28 Şubat 2011; 19:04:55 

Ally_07

Şimdi eski yağınıza farklı bir standartda yağ karıştığı için sanırım şanzıman yağının tamamını değiştirmeniz gerekecek.Çünki olanlar karşısında en mantıklısı bu sanırım...


_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


 
98 Mesaj
28 Şubat 2011; 20:18:06 


quote:

Orijinalden alıntı: altrea

Ally_07

Şimdi eski yağınıza farklı bir standartda yağ karıştığı için sanırım şanzıman yağının tamamını değiştirmeniz gerekecek.Çünki olanlar karşısında en mantıklısı bu sanırım...


bu sefer o şekilde yaptırmaya çalışacağım ama bakalım Antalya'da bu şekilde yapan bir usta var mı bilemiyorum. umarım bulabilirim.


_____________________________

CHEVROLET KALOS 1.4 8V SE SEDAN (NB) 2004

DAIHATSU YRV 1.3 AT/AC 2005

HTC Desire Android 2.2 Vodafon Rom

HP G62-b24ST (XW731EA)

Asus EEEPC.R101D-BLK011S


1725 Mesaj
28 Şubat 2011; 21:07:37 

Ally_07
Bu arada araç model ve km olarak nedir acaba.


_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


 
3061 Mesaj
28 Şubat 2011; 22:32:11 


quote:

Orijinalden alıntı: altrea

Meteg Hoacam

Mercedes A150 Avantgarde modelinde bulunan AUTOTRONIC tabir edilen vites kutusu acaba tam otomatik mi?Yoksa yarı otomatik mi?


Altrea,

bu şanzıman japon araçlarda bulunan özellikle hondanın tercih ettiği Cvt'nin farklı adlandırılmış adıdır çalışma prensibi cvt ile aynıdır.ve tam otomatiktir.




_____________________________



 
98 Mesaj