Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (79. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.219
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7778798081
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    tekrar selam.. şimdi daha iyi anladım olayı..


    senin yerinde olsam revizyon ile uğraşmam boşa zaman ve para kaybı.. bu olay benim başıma gelse Gst ye eski şanzımanı verip 2000 e çıkmasını taktırırdım.elbette güzel bir şekilde yağ da koydururdum..


    bence en makulu bu 3500 ve 3750 isteyenler çok para istemiş.. bu şanzımanların çıkmasının max ederi 2000 tl dir.eskisini verirse sökme takma da almazlar..ama şanzımana yağ koydurmayı unutma..

    Alıntıları Göster
    hocam peki beyin + soğutma + şanzıman bu üç şey komple şanzımanın içerisindemi yer alıyor yoksa her birini ayrı mı tedarik etmem gerekiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murayavci

    hocam peki beyin + soğutma + şanzıman bu üç şey komple şanzımanın içerisindemi yer alıyor yoksa her birini ayrı mı tedarik etmem gerekiyor

    Alıntıları Göster
    beyin denilen şey aslında bir ecudur.. her araçta farklı yerde bulunabilir.. ya motor bölümündedir ya da içeride torpidonun arkasında olabilir.soğutma dedikleri de arabanın radyatörünün alt kısmına yani özel olarak şanzıman için ayrılan yere bağlanan bir sistemdir ve o da şanzımanın gövdesinden çıkar ve radyatöre gider.. yani dışındadır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    beyin denilen şey aslında bir ecudur.. her araçta farklı yerde bulunabilir.. ya motor bölümündedir ya da içeride torpidonun arkasında olabilir.soğutma dedikleri de arabanın radyatörünün alt kısmına yani özel olarak şanzıman için ayrılan yere bağlanan bir sistemdir ve o da şanzımanın gövdesinden çıkar ve radyatöre gider.. yani dışındadır..

    Alıntıları Göster
    teşekkür ederim hocam. yarın dediğiniz gibi gst yi arıyıp görüşeceğim. servise eskisini söktürüp göndereceğim. inşallah pişman olmam :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    dexron4 normuna tekabül eder..

    Alıntıları Göster
    Mete bey kolay gelsin. 2001 model renauld megane 1.6 RXT otomatik araç aldım. Bu gün sabah aracı çalıştırdıktan sonra yaklaşık bir kilometre gidince arıza lambası yandı.arabayı stop edip tekrar çalıştırınca lamba söndü. aracın vites geçişlerinde bir problemi yok her hangi bir ses veya sarsıntı söz konusu değil. Otomatik şanzuman ustasına götürdüm vites kutusundan yağ basıncında artma olduğuna dair kayıt olduğunu söyledi. yağı kontrol etti herhangi bir azalma yok dedi hafif bir yağ kaçağının olduğunu belirtti bu şekilde binmemi eğer lamba araç ilk çalıştığında bir kilometre gitmeden tekrar yanarsa bunun solenoidler değişince hallolabileceğini söyledi. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osamaka

    Mete bey kolay gelsin. 2001 model renauld megane 1.6 RXT otomatik araç aldım. Bu gün sabah aracı çalıştırdıktan sonra yaklaşık bir kilometre gidince arıza lambası yandı.arabayı stop edip tekrar çalıştırınca lamba söndü. aracın vites geçişlerinde bir problemi yok her hangi bir ses veya sarsıntı söz konusu değil. Otomatik şanzuman ustasına götürdüm vites kutusundan yağ basıncında artma olduğuna dair kayıt olduğunu söyledi. yağı kontrol etti herhangi bir azalma yok dedi hafif bir yağ kaçağının olduğunu belirtti bu şekilde binmemi eğer lamba araç ilk çalıştığında bir kilometre gitmeden tekrar yanarsa bunun solenoidler değişince hallolabileceğini söyledi. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    osamaka,


    arıza lambası motor durdurulup çalıştırıldığında sönüyorsa geçici bir arıza olabilir.olayın sabah olması bana yağ sıcaklık müşürü ile ilgili bir sıkıntı olabileceğini düşündürdü.. bu müşür şanzıman ecusundan ve aracın motor ecusundan gelen bilgileri okur ve motorun soğuk olması durumunda yani sabah çalıştırıldığında olduğu gibi vitesleri daha geç yükseltir ve bu şekilde şanzımanın en kısa zamanda ısınmasına ve aracın soğuk olan motorunda olası bir çekiş sorunu yaşanmasına engel olur. bu durum tekrar olacak mı kontrol edin.. eğer tekrarlarsa şanzıman yağ sıcaklık müşürünün yenilenmesi gerekebilir.


    solenoidler ile ilgili en belirgin sıkıntı belli viteslerde vitesin yükselmemesi veya geçişlerin vuruntulu olmasıdır.bu yüzden solenoidlerde sıkıntı olduğunu düşünmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    osamaka,


    arıza lambası motor durdurulup çalıştırıldığında sönüyorsa geçici bir arıza olabilir.olayın sabah olması bana yağ sıcaklık müşürü ile ilgili bir sıkıntı olabileceğini düşündürdü.. bu müşür şanzıman ecusundan ve aracın motor ecusundan gelen bilgileri okur ve motorun soğuk olması durumunda yani sabah çalıştırıldığında olduğu gibi vitesleri daha geç yükseltir ve bu şekilde şanzımanın en kısa zamanda ısınmasına ve aracın soğuk olan motorunda olası bir çekiş sorunu yaşanmasına engel olur. bu durum tekrar olacak mı kontrol edin.. eğer tekrarlarsa şanzıman yağ sıcaklık müşürünün yenilenmesi gerekebilir.


    solenoidler ile ilgili en belirgin sıkıntı belli viteslerde vitesin yükselmemesi veya geçişlerin vuruntulu olmasıdır.bu yüzden solenoidlerde sıkıntı olduğunu düşünmüyorum.

    Alıntıları Göster
    selam 2007 opel astra cdti triptonik aracım ve 95 bin km de.daha önce şanzıman yağı değişmemiş.acaba değişmen gerekir mi?meteg bey cevaplarsanız sevinirm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: izmri

    selam 2007 opel astra cdti triptonik aracım ve 95 bin km de.daha önce şanzıman yağı değişmemiş.acaba değişmen gerekir mi?meteg bey cevaplarsanız sevinirm.

    Alıntıları Göster
    Yarı otomatik ile tam otomatik farkı nedir ikiside vitesi kendisi atmıyormu ikiside debriyajsız değilmi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fss1403

    Yarı otomatik ile tam otomatik farkı nedir ikiside vitesi kendisi atmıyormu ikiside debriyajsız değilmi?

    Alıntıları Göster
    izmri,


    otomatik şanzımanlı araçlardaki bakım periyoduna göre bir aracın otomatik şanzıman yağı ve varsa filtresi her 60,000 km de bir veya 6 senede bir değişmelidir.aracınız daha 4 yaşında ama km olarak 60,000 i geçtiği için yağın değişmesi doğru olandır.


    fasilgibi,


    yarı otomatik ve tam otomatik şanzımanlara arasında ciddi farklar vardır.ilki tam otomatik şanzımanlarda tork konvertörü bulunur.(cvt ve dsg hariç) yarı otomatik şanzımanlarda isteğe bağlı olarak eğim kalkış desteği bulunabilir veya bulunmaz.eğer bu sistem yoksa araç geri kayar.bir diğer fark ise debriyaj pedalı yoktur evet ama debriyaj bir beyin vasıtası ile kontrol edilir.ama bu şanzımanların performansları ve vites geçişleri oldukça hantal ve geçişlerde ise bocalamalar yaşanabilir.asla düz vitesteki performansı sunamaz.

    yarı otomatik şanzımanlar için benim bu otomatik şanzıman konusunda yazdıklarım geçerli değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg


    Ramadan evet posta ulaştı ama **** sorun çıkardı o yüzden belgeye bakamadım.. benim sağlık sorunları da var bu ara o yüzden sana hemen dönemeyebilirim.. o belgeye bir şekilde ulaşınca sana dönüş yaparım..



    bundan sonra yılmaz101 nickli arkadaşın bu konunun sorularını cevaplamasını rica edeceğiz.. benim artık tepem attı.. bu kadar ukalalık olmaz..


    Bilmediğiniz konularda bilmiyorum deme erdemini, veya araştırarak cevaplama nezaketini gösteremeyip bişeyleri sizi rencide etmeden anlatmaya çalışanları ukalalıkla ithamınızdan dolayı sizi tebrik ediyorum.

    Dexron sınıfı haricinde envai çeşit ATF var piyasada ama siz her sorana ya dexron 2 ya dexron 3 öneriyorsunuz, başka bişeyler diyenelerinde mesajlarını sildiriyorsunuz. Tebrikler.....

    Yeni nesil otomatik araçları olan arkadaşlar özellikle üretici önerilerini dikakte alsınlar. Burada bilip bilmeden her şanzımana dexron 2 veya 3 öneren USTA mıza uyup yarın birgün şanzımanlarda hasarlara sebep verebilirsiniz. Şanzıman yağı aslında yağ (kayganlaştırıcı) değildir. Bunlar sürtünme sıvılarıdır. Görevleri hareketli parçalar arasında hareket iletimidir. Onun için kullanılacak her yağın kendine has ısı dirençleri, sürtünme katsayıları gibi pek çok özelliği vardır. Ayrıca şanzıman içinde bulunan parçaların üretildiği matertyaller kullanılacak yağ için önemli belirleyicilerdir.

    Ben buradaki cahil adamı dinlemektense gider servise kazıklanırım daha iyi.

    Bu arada piyasadaki mevcut ATF türleri için kısaca bir liste aktarayım, her önüne gelen arabaya dexron 2 ve 3 önerenler başka ne tür yağlar olduğunu da görsün:


    Type F -- Introduced by Ford in 1967 for their automatics. Also used by Toyota.

    Type CJ -- Special fluid for Ford C6 transmissions. Similar to Dexron II. Must not be used in automatics that require Type F. Can be replaced with Mercon or Mercon V.

    Type H -- Another limited Ford spec that differs from both Dexron and Type F. Can be replaced with Mercon or Mercon V.

    Mercon -- Ford fluid introduced in 1987, very similar to Dexron II. Okay for all earlier Fords except those that require Type F. As of July 1, 2007, the production and licensing of Mercon ATF by Ford ends. Ford says applications that require Mercon ATF can now be serviced with Mercon V. See Ford TSB 06144 for more information.

    Mercon V -- Replaces Mercon. Introduced in 1997 for Ranger, Explorer V6 and Aerostar, and 1998 & up Windstar, Taurus/Sable and Continental. This is the current ATF for most late model Ford products. See Ford TSB 06144 for more information.

    Mercon SP -- Latest friction-modified ATF for Ford TorqShift Transmissions only. Do NOT use in transmissions that require Mercon or Mercon V. See Ford TSB 06144 for more information.

    Dexron -- General Motors original ATF for automatics.

    Dexron II -- Improved GM formula with better viscosity control and additional oxidation inhibitors. Can be used in place of Dexron.

    Dexron IIE -- GM fluid for electronic transmissions.

    Dexron III -- Replaces Dexron IIE and adds improved oxidation and corrosion control in GM electronic automatics.

    Dexron III (H) -- Improved version of Dexron III released in 2003.

    Dexron III/Saturn -- A special fluid spec for Saturns.

    Dexron-VI -- Introduced in 2006 for GM Hydra-Matic 6L80 6-speed rear-wheel-drive transmissions. Dexron VI now replaces Dexron III and II, and can be used in GM or import transmissions that formerly specified Dexron III or II.

    Chrysler 7176 -- For Chrysler FWD transaxles.

    Chrysler 7176D (ATF+2) -- Adds improved cold temperature flow and oxidation resistance. Introduced 1997.

    Chrysler 7176E (ATF+3) -- Adds improved shear stability and uses a higher quality base oil. Required for four-speed automatics (do NOT use Dexron or Mercon as a substitute).

    Chrysler ATF+4 (ATE) -- Introduced in 1998, ATF+4 is synthetic and replaces the previous ATF+3 fluid. Used primarily for 2000 and 2001 vehicles, it can also be used in earlier Chrysler transmissions (except 1999 and older minivans with 41TE/AE transmission). ATF+3 should continue to be used for 1999 and earlier minivans because of the potential for torque converter shudder during break in.

    NOTE:Chrysler ATF+4 Must always be used in vehicles that were originally filled with ATF+4. The red dye used in ATF+4 is not permanent. As the fluid ages it may become darker or appear brown in color. ATF+4 also has a unique odor that may change with age. Therefore, do not relay on the color and odor of ATF+4 to determine if the fluid needs to be changed. Follow the OEM recommended service interval.

    Chrysler ATF+5 for 2002 and newer models.

    IMPORT APPLICATIONS:

    BMW LT7114l or LA2634 -- Special formula for BMW transmissions.

    Genuine Honda ZL ATF -- Special ATF for Honda automatics (except CVT applications).

    Mitsubishi Diamond SP-II & SP-Ill -- Special formula ATFs for Mitsubishi transmissions.

    Nissan J-Matic -- Special formula for Nissan transmissions.

    Toyota Type T, T-III & T-IV -- Special formula ATFs for Toyota and Lexus transmissions.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yilmaz101 -- 10 Şubat 2011; 11:57:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg


    Ramadan evet posta ulaştı ama **** sorun çıkardı o yüzden belgeye bakamadım.. benim sağlık sorunları da var bu ara o yüzden sana hemen dönemeyebilirim.. o belgeye bir şekilde ulaşınca sana dönüş yaparım..



    bundan sonra yılmaz101 nickli arkadaşın bu konunun sorularını cevaplamasını rica edeceğiz.. benim artık tepem attı.. bu kadar ukalalık olmaz..


    Bilmediğiniz konularda bilmiyorum deme erdemini, veya araştırarak cevaplama nezaketini gösteremeyip bişeyleri sizi rencide etmeden anlatmaya çalışanları ukalalıkla ithamınızdan dolayı sizi tebrik ediyorum.

    Dexron sınıfı haricinde envai çeşit ATF var piyasada ama siz her sorana ya dexron 2 ya dexron 3 öneriyorsunuz, başka bişeyler diyenelerinde mesajlarını sildiriyorsunuz. Tebrikler.....

    Yeni nesil otomatik araçları olan arkadaşlar özellikle üretici önerilerini dikakte alsınlar. Burada bilip bilmeden her şanzımana dexron 2 veya 3 öneren USTA mıza uyup yarın birgün şanzımanlarda hasarlara sebep verebilirsiniz. Şanzıman yağı aslında yağ (kayganlaştırıcı) değildir. Bunlar sürtünme sıvılarıdır. Görevleri hareketli parçalar arasında hareket iletimidir. Onun için kullanılacak her yağın kendine has ısı dirençleri, sürtünme katsayıları gibi pek çok özelliği vardır. Ayrıca şanzıman içinde bulunan parçaların üretildiği matertyaller kullanılacak yağ için önemli belirleyicilerdir.

    Ben buradaki cahil adamı dinlemektense gider servise kazıklanırım daha iyi.

    Bu arada piyasadaki mevcut ATF türleri için kısaca bir liste aktarayım, her önüne gelen arabaya dexron 2 ve 3 önerenler başka ne tür yağlar olduğunu da görsün:


    Type F -- Introduced by Ford in 1967 for their automatics. Also used by Toyota.

    Type CJ -- Special fluid for Ford C6 transmissions. Similar to Dexron II. Must not be used in automatics that require Type F. Can be replaced with Mercon or Mercon V.

    Type H -- Another limited Ford spec that differs from both Dexron and Type F. Can be replaced with Mercon or Mercon V.

    Mercon -- Ford fluid introduced in 1987, very similar to Dexron II. Okay for all earlier Fords except those that require Type F. As of July 1, 2007, the production and licensing of Mercon ATF by Ford ends. Ford says applications that require Mercon ATF can now be serviced with Mercon V. See Ford TSB 06144 for more information.

    Mercon V -- Replaces Mercon. Introduced in 1997 for Ranger, Explorer V6 and Aerostar, and 1998 & up Windstar, Taurus/Sable and Continental. This is the current ATF for most late model Ford products. See Ford TSB 06144 for more information.

    Mercon SP -- Latest friction-modified ATF for Ford TorqShift Transmissions only. Do NOT use in transmissions that require Mercon or Mercon V. See Ford TSB 06144 for more information.

    Dexron -- General Motors original ATF for automatics.

    Dexron II -- Improved GM formula with better viscosity control and additional oxidation inhibitors. Can be used in place of Dexron.

    Dexron IIE -- GM fluid for electronic transmissions.

    Dexron III -- Replaces Dexron IIE and adds improved oxidation and corrosion control in GM electronic automatics.

    Dexron III (H) -- Improved version of Dexron III released in 2003.

    Dexron III/Saturn -- A special fluid spec for Saturns.

    Dexron-VI -- Introduced in 2006 for GM Hydra-Matic 6L80 6-speed rear-wheel-drive transmissions. Dexron VI now replaces Dexron III and II, and can be used in GM or import transmissions that formerly specified Dexron III or II.

    Chrysler 7176 -- For Chrysler FWD transaxles.

    Chrysler 7176D (ATF+2) -- Adds improved cold temperature flow and oxidation resistance. Introduced 1997.

    Chrysler 7176E (ATF+3) -- Adds improved shear stability and uses a higher quality base oil. Required for four-speed automatics (do NOT use Dexron or Mercon as a substitute).

    Chrysler ATF+4 (ATE) -- Introduced in 1998, ATF+4 is synthetic and replaces the previous ATF+3 fluid. Used primarily for 2000 and 2001 vehicles, it can also be used in earlier Chrysler transmissions (except 1999 and older minivans with 41TE/AE transmission). ATF+3 should continue to be used for 1999 and earlier minivans because of the potential for torque converter shudder during break in.

    NOTE:Chrysler ATF+4 Must always be used in vehicles that were originally filled with ATF+4. The red dye used in ATF+4 is not permanent. As the fluid ages it may become darker or appear brown in color. ATF+4 also has a unique odor that may change with age. Therefore, do not relay on the color and odor of ATF+4 to determine if the fluid needs to be changed. Follow the OEM recommended service interval.

    Chrysler ATF+5 for 2002 and newer models.

    IMPORT APPLICATIONS:

    BMW LT7114l or LA2634 -- Special formula for BMW transmissions.

    Genuine Honda ZL ATF -- Special ATF for Honda automatics (except CVT applications).

    Mitsubishi Diamond SP-II & SP-Ill -- Special formula ATFs for Mitsubishi transmissions.

    Nissan J-Matic -- Special formula for Nissan transmissions.

    Toyota Type T, T-III & T-IV -- Special formula ATFs for Toyota and Lexus transmissions.

    Alıntıları Göster
    yılmaz101,


    seninle polemiğe girmiyorum ve yazdıklaırnı ciddiye almıyorum anlaşıldı mı? belli ki benim bu konudaki başarımı kıskanıyorsun.. istiyorsan yönetime beni şikayet et.. ama benim bu konudaki başarımı beni karalayarak ve engelleyerek bir yere varamazsın.. bu forumda senin gibi insanlar maalesef var. ama sizin bizim gibileri kıskanmaları çok normal.. biz bu işlere ömrümüzü verdik.. beni öyle 1 günde karalayamazsın.. bu böyle biline..


    ha ben bu otomatik şanzıman konusunu bırakırım giderim hiç de umurumda değil.. zaten bana yük olan birşey forum.. sen de arkamdan benim yalancı olduğunmu iddia etmeye devam edersin bu da zerre kadar umurumda değil.ben 3 sende bu forumda 10 senede yapılamayacak şeyleri yaptım.. bu bana yeter de artar..

    sizin gibiler için üzülüyorum.. boşuna bu hırs ve karalamalar.. bak daha önce de volvo konusunda birisi beni karaladı ve volvo konusu kilitlendi.. kim kaybetti? volvo konusuna soru soranlar..

    biraz daha benimle inatlaşmaya devam edersen bu otomatik şanzıman konusunu kilitletip bu forumdan elimi ayağımı sonsuza kadar çekeceğim.. ama gen kaybeden ben olmam sizler olursunuz.. bunu da unutma.. istediğin buysa buyur benle uğraş..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 10 Şubat 2011; 12:16:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    yılmaz101,


    seninle polemiğe girmiyorum ve yazdıklaırnı ciddiye almıyorum anlaşıldı mı? belli ki benim bu konudaki başarımı kıskanıyorsun.. istiyorsan yönetime beni şikayet et.. ama benim bu konudaki başarımı beni karalayarak ve engelleyerek bir yere varamazsın.. bu forumda senin gibi insanlar maalesef var. ama sizin bizim gibileri kıskanmaları çok normal.. biz bu işlere ömrümüzü verdik.. beni öyle 1 günde karalayamazsın.. bu böyle biline..


    ha ben bu otomatik şanzıman konusunu bırakırım giderim hiç de umurumda değil.. zaten bana yük olan birşey forum.. sen de arkamdan benim yalancı olduğunmu iddia etmeye devam edersin bu da zerre kadar umurumda değil.ben 3 sende bu forumda 10 senede yapılamayacak şeyleri yaptım.. bu bana yeter de artar..

    sizin gibiler için üzülüyorum.. boşuna bu hırs ve karalamalar.. bak daha önce de volvo konusunda birisi beni karaladı ve volvo konusu kilitlendi.. kim kaybetti? volvo konusuna soru soranlar..

    biraz daha benimle inatlaşmaya devam edersen bu otomatik şanzıman konusunu kilitletip bu forumdan elimi ayağımı sonsuza kadar çekeceğim.. ama gen kaybeden ben olmam sizler olursunuz.. bunu da unutma.. istediğin buysa buyur benle uğraş..


    Konuyu kitlesen ne kitlemesen ne? Burada herkes otomatik şanzıman yağını 60bin km de bir değiştirin içine de dexron yağ koyun diye sallayabilir. Sanki her şanzıman birbirinin aynısı..... Başarın da başlığın da hayrılı olsun. Bu arada senin kıskanacağım bişeyin olamaz zira ben ne tamirciyim ne de bu konularda otorite olduğumu iddia ediyorum, ama çok şükür doğru bilgi ile yanlış bilgi arasında ayrım yapacak kadar bilgim ve doğruyu da araştıracak kadar becerim var.

    aylardir bu konuyu takip ediyorum.meteg@ nickli arkada$imizi destekelyip yilmaz101@ nickli arkada$ida kiniyorum.hicbir bekelntisi olmadan insanalra yardim ediyor mete abi.neden konuyu kari$tiriyorsunki?bu konu sayesinde cok bilgi sahibi oldum.internette dogru duzgun bilgi yok mete abi payla$iyor elinden geldigince bilgilerini.sorunlarin nerden kaynakalanbilecegini cozmeye calisiyor sizin neden zorunua geliyorki?bana kalirsa ba$arisini kiskaniyorsunuz.bu apacik belli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ramadan 89

    quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    yılmaz101,


    seninle polemiğe girmiyorum ve yazdıklaırnı ciddiye almıyorum anlaşıldı mı? belli ki benim bu konudaki başarımı kıskanıyorsun.. istiyorsan yönetime beni şikayet et.. ama benim bu konudaki başarımı beni karalayarak ve engelleyerek bir yere varamazsın.. bu forumda senin gibi insanlar maalesef var. ama sizin bizim gibileri kıskanmaları çok normal.. biz bu işlere ömrümüzü verdik.. beni öyle 1 günde karalayamazsın.. bu böyle biline..


    ha ben bu otomatik şanzıman konusunu bırakırım giderim hiç de umurumda değil.. zaten bana yük olan birşey forum.. sen de arkamdan benim yalancı olduğunmu iddia etmeye devam edersin bu da zerre kadar umurumda değil.ben 3 sende bu forumda 10 senede yapılamayacak şeyleri yaptım.. bu bana yeter de artar..

    sizin gibiler için üzülüyorum.. boşuna bu hırs ve karalamalar.. bak daha önce de volvo konusunda birisi beni karaladı ve volvo konusu kilitlendi.. kim kaybetti? volvo konusuna soru soranlar..

    biraz daha benimle inatlaşmaya devam edersen bu otomatik şanzıman konusunu kilitletip bu forumdan elimi ayağımı sonsuza kadar çekeceğim.. ama gen kaybeden ben olmam sizler olursunuz.. bunu da unutma.. istediğin buysa buyur benle uğraş..


    Konuyu kitlesen ne kitlemesen ne? Burada herkes otomatik şanzıman yağını 60bin km de bir değiştirin içine de dexron yağ koyun diye sallayabilir. Sanki her şanzıman birbirinin aynısı..... Başarın da başlığın da hayrılı olsun. Bu arada senin kıskanacağım bişeyin olamaz zira ben ne tamirciyim ne de bu konularda otorite olduğumu iddia ediyorum, ama çok şükür doğru bilgi ile yanlış bilgi arasında ayrım yapacak kadar bilgim ve doğruyu da araştıracak kadar becerim var.

    aylardir bu konuyu takip ediyorum.meteg@ nickli arkada$imizi destekelyip yilmaz101@ nickli arkada$ida kiniyorum.hicbir bekelntisi olmadan insanalra yardim ediyor mete abi.neden konuyu kari$tiriyorsunki?bu konu sayesinde cok bilgi sahibi oldum.internette dogru duzgun bilgi yok mete abi payla$iyor elinden geldigince bilgilerini.sorunlarin nerden kaynakalanbilecegini cozmeye calisiyor sizin neden zorunua geliyorki?bana kalirsa ba$arisini kiskaniyorsunuz.bu apacik belli.

    Alıntıları Göster
    Ya ne başarısı var da kıskanayım. Ben kendisine bir soru sordum geçenlerde mitsubishi lancer için sp3 normlarını karşılayan, ülkemizde de satılan, bp autran sp3 haricinde alternatif varmı diye, verdiği cevap mitsubishilere dexron 3 konur oldu. Hadi dedim neyse bir yanlışlık var. Ondan sonra başka bir arkadaş proton ile ilgili yazdı, ki o da mitsubishi şanzımandır, ama sp2 yağ kullanan invecslerdendir, ben de o arkadaşa daha önce aynı aracı kullandığım için ve aynı meseleyi bir hayli araştırdığım için aslında sp2 yağ gerektiğini, ancak servis bakım talimatlarına göre ise castrol tqd 2 kullanıldığını ifade ettim. ve mitsubsihi, hyundai, kia larda bu sp3 tabir edilen yağlar kullanıldığını, her araca ezbere dexron konulamayacağını yazdım. ondan sonra meteg isimli arkadaş o postları sildirip, esip gürleyip beni ukalalıkla suçlamış.

    Tekrar ediyorum nesini kıskanacağım? Başarısı da başlığı da onun olsun. Ama burada adminler hariç hiç kimse üyelerin bişeyler yazıp yamamasına bir ipotek koyamaz. Yarın birgün ben canım ister, forum kuralları dahilinde istediğim başlığa istediğim şekilde yazarım. Ha arkadaş gocunup başlığı kitler siler o da onun bileceği bir şey. Ama böyle ucuz başarılarda gözüm yok zaten ki kıskanayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    Ya ne başarısı var da kıskanayım. Ben kendisine bir soru sordum geçenlerde mitsubishi lancer için sp3 normlarını karşılayan, ülkemizde de satılan, bp autran sp3 haricinde alternatif varmı diye, verdiği cevap mitsubishilere dexron 3 konur oldu. Hadi dedim neyse bir yanlışlık var. Ondan sonra başka bir arkadaş proton ile ilgili yazdı, ki o da mitsubishi şanzımandır, ama sp2 yağ kullanan invecslerdendir, ben de o arkadaşa daha önce aynı aracı kullandığım için ve aynı meseleyi bir hayli araştırdığım için aslında sp2 yağ gerektiğini, ancak servis bakım talimatlarına göre ise castrol tqd 2 kullanıldığını ifade ettim. ve mitsubsihi, hyundai, kia larda bu sp3 tabir edilen yağlar kullanıldığını, her araca ezbere dexron konulamayacağını yazdım. ondan sonra meteg isimli arkadaş o postları sildirip, esip gürleyip beni ukalalıkla suçlamış.

    Tekrar ediyorum nesini kıskanacağım? Başarısı da başlığı da onun olsun. Ama burada adminler hariç hiç kimse üyelerin bişeyler yazıp yamamasına bir ipotek koyamaz. Yarın birgün ben canım ister, forum kuralları dahilinde istediğim başlığa istediğim şekilde yazarım. Ha arkadaş gocunup başlığı kitler siler o da onun bileceği bir şey. Ama böyle ucuz başarılarda gözüm yok zaten ki kıskanayım.

    Alıntıları Göster
    madem aracina ne yag konacagini cok iyi biliyorsun o zaman neden soruyorsun?ortaligi kizi$tirmaktan ba$ka gayretini gormuyorum.sonra servise sordum oyle dedi boyle dedi diyorsun : ona bakarsak bende yetkili servisten yakinan biriyim cunku herseyin dogrusunu bilmiyorlar.dexrondan baska yaglarda var diye yazmi$sin.kimse bilmiyorda sen ogrendik degildir.tabikide ce$it ce$it yag var.ama sen diyorsunki herkese her markaya her araca dexron 2 ve dexron 3 oneiyor diyorsun.demekki bu soru soranalrin ihtiyaci oki oneriyor.bilincli olarak yazdiginada eminim.heh diyleimki bir markanin $anziman yaginin ihtiyacinin farkli oldugunu ogrendik...bu da normaldir.hayatta herkes hata yapabilir.bir markanin ihtiyacini farkli biliyordur farkli soylemi$tir hemende yargisiz infaz edin zaten.yanli$ bildigini yanli$ yonlendirdigini hic sanmiyorum.gun a$iri foruma girip bu konuyu takip ettim devamli.bilgi edinme amaciyla daha cok.senin mitsubishi ile ilgili soru sordugun zamanida hatirliyorum.anlamadigin tek konu turkiyede insanlar bildigi konuyu para kazanmak harici kullanamyi hicbir zaman secmiyor.bu adam zamanini ayirip ilgileniyor ve sende karalamaya calisiyorsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ramadan 89

    madem aracina ne yag konacagini cok iyi biliyorsun o zaman neden soruyorsun?ortaligi kizi$tirmaktan ba$ka gayretini gormuyorum.sonra servise sordum oyle dedi boyle dedi diyorsun : ona bakarsak bende yetkili servisten yakinan biriyim cunku herseyin dogrusunu bilmiyorlar.dexrondan baska yaglarda var diye yazmi$sin.kimse bilmiyorda sen ogrendik degildir.tabikide ce$it ce$it yag var.ama sen diyorsunki herkese her markaya her araca dexron 2 ve dexron 3 oneiyor diyorsun.demekki bu soru soranalrin ihtiyaci oki oneriyor.bilincli olarak yazdiginada eminim.heh diyleimki bir markanin $anziman yaginin ihtiyacinin farkli oldugunu ogrendik...bu da normaldir.hayatta herkes hata yapabilir.bir markanin ihtiyacini farkli biliyordur farkli soylemi$tir hemende yargisiz infaz edin zaten.yanli$ bildigini yanli$ yonlendirdigini hic sanmiyorum.gun a$iri foruma girip bu konuyu takip ettim devamli.bilgi edinme amaciyla daha cok.senin mitsubishi ile ilgili soru sordugun zamanida hatirliyorum.anlamadigin tek konu turkiyede insanlar bildigi konuyu para kazanmak harici kullanamyi hicbir zaman secmiyor.bu adam zamanini ayirip ilgileniyor ve sende karalamaya calisiyorsun.

    Alıntıları Göster
    ben yılmaz101 nickli arkadaşın derdinin bu konunun gördüğü başarıyı kıskanmak olduğunu düşünüyorum.ayrıca burada verdiğim hiçbir bilgi tesadüfi değil.ben burada 20 senelik tecrübeme ve bilgime güvenerek soruları cevaplıyorum. bunu da kimseden bir menfaat beklemeden yapıyorum. eğer bu arkadaş beni karalama konusunda israrcı olacaksa bu konuyu kilitleteceğim. bu yüzden iyice düşünsün taşınsın ve ortalığı daha fazla germek istediğine mi yoksa burada soru soran arkadaşların hatrına bu konunun devamını mı isityor karar versin..


    bundan sonra buraya yılmaz101 in yazacağı herhangi bir mesajı görmezden geleceğim.ola ki bir hakaret içeren birşey görürsem bu konu biter. benden demesi.. bir daha da bu konuda bir satır yazmayacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    ben yılmaz101 nickli arkadaşın derdinin bu konunun gördüğü başarıyı kıskanmak olduğunu düşünüyorum.ayrıca burada verdiğim hiçbir bilgi tesadüfi değil.ben burada 20 senelik tecrübeme ve bilgime güvenerek soruları cevaplıyorum. bunu da kimseden bir menfaat beklemeden yapıyorum. eğer bu arkadaş beni karalama konusunda israrcı olacaksa bu konuyu kilitleteceğim. bu yüzden iyice düşünsün taşınsın ve ortalığı daha fazla germek istediğine mi yoksa burada soru soran arkadaşların hatrına bu konunun devamını mı isityor karar versin..


    bundan sonra buraya yılmaz101 in yazacağı herhangi bir mesajı görmezden geleceğim.ola ki bir hakaret içeren birşey görürsem bu konu biter. benden demesi.. bir daha da bu konuda bir satır yazmayacağım.

    Alıntıları Göster
    ne yalan soyleyeyim hala ikna olmadim ve kiskandigini dusunuyorum tamamen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ramadan 89

    ne yalan soyleyeyim hala ikna olmadim ve kiskandigini dusunuyorum tamamen.

    Alıntıları Göster
    ramadan msnden müsait olduğun zaman msnden görüşelim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    ramadan msnden müsait olduğun zaman msnden görüşelim..

    Alıntıları Göster
    musaitim suanda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ramadan 89

    musaitim suanda.

    Alıntıları Göster
    cevrim disi goruyorum sizi.bir sorunmu olu$tu acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ramadan 89

    ne yalan soyleyeyim hala ikna olmadim ve kiskandigini dusunuyorum tamamen.


    Aferin öyle düşünmeye devam et.

    Kıskanacak ne var ortada? Ben şanzıman ustası değilimki adamın burada müşteri bulmasını kıskanayım veya ben otomaik şanzımanlar hakkında herşeyi biliyorum diye ortaya çıkmıyorumki onun bilgisini kıskanayım. Ben felanca şanzımanın içinde kaç selenoid var bilmem, benim arabamı bilirim sadece......

    Arkadaş otomatik şanzımanlar konsunda bilgili olduğunu söylüyor, sizler inanıyorsunuz. Araba sizin, şanzıman sizin. Ama bu arada forumdaki tüm mitsubishi, hyundai, kia ve proton kullanıcıları bilsinki bizim arabalarımızda mitsubishi diamond star sp2 veya sp3 (veya bunun dengi hyındai veya kia) yağ kullanılması gerekiyor. Ama bu yağlar Türkiye de yok. Mitsubishi yetkili servisleri bp nin autron sp3 adlı yağını kullanıyar, fakat bu katiyen dexron 3 değil. Haberiniz olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ramadan 89

    ne yalan soyleyeyim hala ikna olmadim ve kiskandigini dusunuyorum tamamen.


    Aferin öyle düşünmeye devam et.

    Kıskanacak ne var ortada? Ben şanzıman ustası değilimki adamın burada müşteri bulmasını kıskanayım veya ben otomaik şanzımanlar hakkında herşeyi biliyorum diye ortaya çıkmıyorumki onun bilgisini kıskanayım. Ben felanca şanzımanın içinde kaç selenoid var bilmem, benim arabamı bilirim sadece......

    Arkadaş otomatik şanzımanlar konsunda bilgili olduğunu söylüyor, sizler inanıyorsunuz. Araba sizin, şanzıman sizin. Ama bu arada forumdaki tüm mitsubishi, hyundai, kia ve proton kullanıcıları bilsinki bizim arabalarımızda mitsubishi diamond star sp2 veya sp3 (veya bunun dengi hyındai veya kia) yağ kullanılması gerekiyor. Ama bu yağlar Türkiye de yok. Mitsubishi yetkili servisleri bp nin autron sp3 adlı yağını kullanıyar, fakat bu katiyen dexron 3 değil. Haberiniz olsun.

    Alıntıları Göster
    Yılmaz arkadasım bende otomatık sanzımanla ılgılı tum bılgılerımı bu forumda Meteg ve havnıtekın nıcklı arkadaslardan ogrendım kendılerıne tesekkur ederım
    sende bu konuda yıkıcı olmak yerıne yapıcı ol bıldıklerını dogru kaynaklardan ogrendıklerını faydalı yorumlar yapan ınsanları kırmadan paylas.haaa yok bende bu konuyu meteg kadar bılırım bende sorunlarınıza yardımcı olurum dersen sende bır baslık ac senıde dınleyelım sorunlarımızı anlatalım sende bıze yol gosterıcı ol...ama bu baslıgın kapanması ne sana kazanc saglar nede meteg e kayıp ..kaybeden bızler gıbı az veya hıc bılgısı olmadan servıs veya tamırcılere gıderek kazıklanan dedeneme tahtasına donen araclarımız kazanan ıse bellı yuklu faturaları tekrar tekrar odeten tamır servıslerı..ornek gecen yag degısımı ıcın bır tamırhaneyı aradım arkadas basta otorıte gıbı konusurken benden aldıgı sorular karsısında bocalaması...bende bu bılgılerımı forumdan usta ve kullanıcıların yorumlarından edındım gel sende ya bu konularda bıze bılgı ver dagarcıgımız genıslesın yada golge etme ..




  • 
Sayfa: önceki 7778798081
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.