Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (73. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7172737475
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar

    note 1.6 otomatik aracim var daha öncede msj laşmiştik .

    bu araca basinç testi dediğiniz şeyi nerede nasil yaptirabilirim .

    araç 45 bin kmdedir.sadece önlem olsun die düşünmekdeyim.her hangi bi sorun yaşamadım.

    uzun ömürlü kullanmak istediğim için sormakdayim.
  • ertuğ2045,


    45,000km bir vites kutusunun sorun çıkarma ihtimali için çok düşüktür.aracınızı yıllarca sorunsuz kullanmak istiyorsanız tek yapmanız gereken şey zamanında yağ değişimi yapmaktır.sorun yokken basınç testi gereksizdir.otomatik vites sistemleri ile ilgili sorun yaşayanların tamamı yağ değişimi yapılmadığı için yaşamaktadır..
  • iyi geceler
    96 otomatik accent 1.5 aldım ve hiç memnun değilim zor toparlanıyor kalkışlarda ve 110 km'ye çıktım devir 4000'e dayandı ve vites atmadı. ilk defa otomatik kullanıyorum normali bu mudur? ayrıca yarı otomatik viteslerden bahsetmişsiniz bu modeller de öyle mi?
  • Tapdk,


    1996 model bir araçta yarı otomatik şanzıman olmaz.o yıllarda bu teknoloj yoktu.vitesin atmaması elbette normal değildir.ikinci el araç alırken otomatik şanzıman sisteminin kontrol edilmesi gerekir.. aynı motorun sağlam olup olmadığının kontrol edildiği gibi.. bence aracın otomatik şanzıman yağını yeniletin.sorun büyük ihtimal ile yağın bozulması ile ilgilidir.. forumda da otomatik şanzıman yağı değişmemiş araçlar ile ilgili çok sık soru gelmekte ve soranlara da sözde ustalar veya servisler bu sistemlerin yağı değişmez gibi akıl ve mantık dışı cevaplar vermektedir. motor kaputunu açın aracınız normal çalışma sıcaklığında ve rölantide çalışır durumda olsun, motorun sağ tarafında sarı renkli bir çubuk görmeniz gerekir.bazı markalarda farklı renkte de olabilir.. çubuğu çekin ve yağın rengini kontrol edin.. eğer kan kırmızısı değilse değişim zamanı gelmiş demektir.değişim sonrası sorununuz biter..




  • iyi akşamlar arkadaşlar yeni bir araç aldık,2000 model OV hyundai accent...

    ben aracın şu şanzıman yağı hakkında bilgi almak istiyorum da,sanırım atf3 yağı kullanıcaz değil mi?

    birde şimdi 2.el aldığımdan eğer kırmızı değilse değiştireyim diyorum,ama kırmızı olup olmadığına nereden bakıcam anlayamadım,sarı çubuk motor yağı göstergesi ?

    birde bunu yetkili servistemi yaptırsam yoksa anlayan herhangi usta yaparmı?

    şimdiden çok teşekkürler iyi akşamlar tekrardan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    Tapdk,


    1996 model bir araçta yarı otomatik şanzıman olmaz.o yıllarda bu teknoloj yoktu.vitesin atmaması elbette normal değildir.ikinci el araç alırken otomatik şanzıman sisteminin kontrol edilmesi gerekir.. aynı motorun sağlam olup olmadığının kontrol edildiği gibi.. bence aracın otomatik şanzıman yağını yeniletin.sorun büyük ihtimal ile yağın bozulması ile ilgilidir.. forumda da otomatik şanzıman yağı değişmemiş araçlar ile ilgili çok sık soru gelmekte ve soranlara da sözde ustalar veya servisler bu sistemlerin yağı değişmez gibi akıl ve mantık dışı cevaplar vermektedir. motor kaputunu açın aracınız normal çalışma sıcaklığında ve rölantide çalışır durumda olsun, motorun sağ tarafında sarı renkli bir çubuk görmeniz gerekir.bazı markalarda farklı renkte de olabilir.. çubuğu çekin ve yağın rengini kontrol edin.. eğer kan kırmızısı değilse değişim zamanı gelmiş demektir.değişim sonrası sorununuz biter..





    meteg hocam yağa baktım kırmızıydı ama haftasonu sanayiye yine gidecem. yalnız şunu fark ettim araç d'de üç vites atıyor 4'e geçmiyor. 2'de denedim orda da gaza bastım 2'de kaldı 3'e geçmedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tapdk


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    Tapdk,


    1996 model bir araçta yarı otomatik şanzıman olmaz.o yıllarda bu teknoloj yoktu.vitesin atmaması elbette normal değildir.ikinci el araç alırken otomatik şanzıman sisteminin kontrol edilmesi gerekir.. aynı motorun sağlam olup olmadığının kontrol edildiği gibi.. bence aracın otomatik şanzıman yağını yeniletin.sorun büyük ihtimal ile yağın bozulması ile ilgilidir.. forumda da otomatik şanzıman yağı değişmemiş araçlar ile ilgili çok sık soru gelmekte ve soranlara da sözde ustalar veya servisler bu sistemlerin yağı değişmez gibi akıl ve mantık dışı cevaplar vermektedir. motor kaputunu açın aracınız normal çalışma sıcaklığında ve rölantide çalışır durumda olsun, motorun sağ tarafında sarı renkli bir çubuk görmeniz gerekir.bazı markalarda farklı renkte de olabilir.. çubuğu çekin ve yağın rengini kontrol edin.. eğer kan kırmızısı değilse değişim zamanı gelmiş demektir.değişim sonrası sorununuz biter..





    meteg hocam yağa baktım kırmızıydı ama haftasonu sanayiye yine gidecem. yalnız şunu fark ettim araç d'de üç vites atıyor 4'e geçmiyor. 2'de denedim orda da gaza bastım 2'de kaldı 3'e geçmedi.



    nereden bakıyorsun hocam yağın seviyesine rengine fikir verebilirsen bende benimkine benzetip kullanabilirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _JayMz_


    quote:

    Orijinalden alıntı: tapdk


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    Tapdk,


    1996 model bir araçta yarı otomatik şanzıman olmaz.o yıllarda bu teknoloj yoktu.vitesin atmaması elbette normal değildir.ikinci el araç alırken otomatik şanzıman sisteminin kontrol edilmesi gerekir.. aynı motorun sağlam olup olmadığının kontrol edildiği gibi.. bence aracın otomatik şanzıman yağını yeniletin.sorun büyük ihtimal ile yağın bozulması ile ilgilidir.. forumda da otomatik şanzıman yağı değişmemiş araçlar ile ilgili çok sık soru gelmekte ve soranlara da sözde ustalar veya servisler bu sistemlerin yağı değişmez gibi akıl ve mantık dışı cevaplar vermektedir. motor kaputunu açın aracınız normal çalışma sıcaklığında ve rölantide çalışır durumda olsun, motorun sağ tarafında sarı renkli bir çubuk görmeniz gerekir.bazı markalarda farklı renkte de olabilir.. çubuğu çekin ve yağın rengini kontrol edin.. eğer kan kırmızısı değilse değişim zamanı gelmiş demektir.değişim sonrası sorununuz biter..





    meteg hocam yağa baktım kırmızıydı ama haftasonu sanayiye yine gidecem. yalnız şunu fark ettim araç d'de üç vites atıyor 4'e geçmiyor. 2'de denedim orda da gaza bastım 2'de kaldı 3'e geçmedi.



    nereden bakıyorsun hocam yağın seviyesine rengine fikir verebilirsen bende benimkine benzetip kullanabilirim


    iki tane yağ çubuğu var ustanın dediği gibi sarıydı galiba rengi. zaten bakınca anlaşılıyor. motor yağı sarı, şanzıman yağı kırmızı.




  • tapdk,


    bu durumda sizin vites kutunuzun içinde bulunan solenoidlerden birinde sorun var demektir.solenoidleirn dirençleri ölçülmeli ve limitler dahilinde ise arızalı görünmese de yenilenmelidir.3 ve 4 ü kontrol eden solenoid bence sorunlu..
  • ıyı aksamlar meteg usta
    bende ford focus 1.6 ambıyate var 2001 model daha oncede arızamı bıldırmıstım sızlere sonucu acıklamak ıstıyorum. malesef sanzımanı ıkıncı elle degıstırmek zorunda kaldım.sanzımanın ıcı ısıdan yanmıs oldugunu soyledı usta .kartal sanayısınde 2000 tl ye degıstırdım. bırde meteg usta araccı n ye atıp daha sonra kut dıye sanzıman zıplatıyor bunun sebebı ve bosta arazı ısıgı yanıyor d ye atınca sonuyor. bunların hakkında bır bılgı yerırsen sevınırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    tapdk,


    bu durumda sizin vites kutunuzun içinde bulunan solenoidlerden birinde sorun var demektir.solenoidleirn dirençleri ölçülmeli ve limitler dahilinde ise arızalı görünmese de yenilenmelidir.3 ve 4 ü kontrol eden solenoid bence sorunlu..


    teşekkür ederim...
    masraflı bir şey mi bu arıza?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tapdk -- 27 Ocak 2011; 0:28:17 >
  • bulunsun belki lazım olabilir
  • tapdk,


    masraflı olabilir.. olmayadabilir.. buradan maliyet tahmininde bulunmam mümkün değil.. sonuçta kutunuzda bir sorun var ve biz her ne kadar solenoid desek de.. eğer balatalar bitikse o zaman masraf artabilir..
  • meteg usta
    araçta over drive tuşu varmış acaba ona basılı kaldı da 4'e geçmiyor olabilir mi ki...
    acemilik en zor iş of of...
    yarın anlarız inşallah öyledir...
    yardımınız için teşekkürler.
  • bulent41,

    ikinci el şanzıman takarak en doğrusunu yapmışsınız.. şanzıman araca takıldıktan sonra vites konum sensörü adı verilen ve şanzımanın üzerinde bulunan ve içerideki kola bağlı olan parçanın ayarlarının yapılması gerekirdi.. belli ki bu yapılmamış.. işlemi yapan yere bunu ayarlamasını söyleyin..
  • yok estafurullah.pek iyi anlatamadigimdan kaynaklaniyor sizde benim kusuruma bakmayin :)
    quote:

    Orijinalden alıntı: inimicus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ramadan 89

    belki ben iyi anlatamadim ama anlamadiginizda kesin.tavsiyedeki kastim memnuniyet degil, yag degisim makinesinin olumasi net olarak.
    quote:

    Orijinalden alıntı: inimicus

    @ramadan89 cevapta da yazmıştım. Bu forumda bir arkadaş memnun kalıp önermişti.



    Kusura bakmayın kaz kafalılığıma verin.




  • daha önceden sormuştum şanzıman yağı olayını buldum bugun baktım reçel gibi kırmızı tabi o kadar koyu kıvamda değil,ve yeterli miktarda görünüyor...

    merak ettiğim birşey var üstadlar,araç motor soğukken d ye alınca kalkmamazlık yapıyor kalkıyor da ilk ışıkta mesela kalkmıyor,sanki boşta gibi oluyor,bende başka vitese alıp tekrar d ye alıp devam ediyorum,ama ısınınca öyle birşey hiç olmuyor bu normalmidir?
  • jaymz,


    normaldir çünkü şanzımandaki yağ akışkanlığını kaybettiği için soğukken bu sorun yaşanıyor.. aracınızın otomatik vites sisteminin sağlığı açısından yağı en kısa zamanda değiştirtin.. eğer bu şekilde devam ederseniz şanzıman araçtan inmek zorunda kalacak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    jaymz,


    normaldir çünkü şanzımandaki yağ akışkanlığını kaybettiği için soğukken bu sorun yaşanıyor.. aracınızın otomatik vites sisteminin sağlığı açısından yağı en kısa zamanda değiştirtin.. eğer bu şekilde devam ederseniz şanzıman araçtan inmek zorunda kalacak..



    hocam ne kadar teşekkür etsem az sana çok kritik zamanda öyle çabuk cevap verdin ki,çok çok sağolasın
  • jaymz,


    o yağı en kısa zamanda dexron3g özellikleri taşıyan bir yağ ile değiştir.. yoksa o şanzımanın fazla ömrü olmaz.. dexron3g tam sentetiktir ve en soğuk havalarda bile sorunsuz vites geçişi sağlar yağ gibi geçer vitesler.. bu işi fazla erteleme.. 200-300 liradan kaçıp da binlerce liralık arızlarla uğraşma..
  • 
Sayfa: önceki 7172737475
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.