Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (70. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6869707172
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • karagozgilh,


    bu tarz sorunların genelde iki sebebi bulunur.ilki motor kulaklarında çatlak veya kopukluk olması diğeri de vites kutusunun iç parçalarında sorun olması veya kutunun yağ seviyesinin çok düşük olmasıdır.size elektro vanalar değişti demişsiniz.. ki takılan parçaların da orjinal olduğunu düşünürsek sorun buradan kaynaklanıyor olamaz diye düşünüyorum.ama araç 8. seneye girdiğinden dolayı bence sizin motor kulaklarınızda çatlak veya kopuk olanlar vardır diye düşünüyorum.yokuş çıkarken veya 2500 de bu durum olması da bana kulakların sorunlu olduğunu düşündürüyor.. bence motor kulaklarını kontrol ettirin ve gerekirse yeniletin sorun bitecektir.


    fırat 1337,


    lpg veya benzin farketmez şehiriçi tüketimleri hele hele kış mevsiminde normalin hep %30-40 üzerinde olur.bence aracınızda sorun yok.. ama aynı tüketim uzun yol ve yaz mevsiminde de olursa o zaman normal değildir.




  • Selam meteg usta

    Aracım 1994 model 3.18 i otomatik vites. Benim size sormak istediğim aracı P deyken D ye aldığımda anında ileri gidiyor. Fakat R ye aldığımda 2 saniye bekliyor. Yani geri vites biraz daha uzun süre bekliyor bu normalmi?? Birde malum havalar soğuk. Sabahları aracı hareket ettirdikten sonra sanki bir şey aracı kasıyormuş gibi araba gitmiyor. Yola çıktığım zman bazen vitesler geçmiyor. Ama bir kaç km sonra artık yağ ısındığındanmıdır nedir hiçbir sorun kalmıyor.Özellikle 3 den 4 e geçişlerde sıkıntı oluyor. Ama işte bu sorunda bir kaç km sonra bitiyor. Araç 4000 deviri geçiyor bağırıyor ama vites atmıyor. Benda aracı buz moduna alıyorum o zmaan hemen atıyor vitesi. Bu normalmi?? Yağın donması ? aracın soğukken ( geceleri -5 derece civarı oluyor) kasması ve bazen vitesleri artmaması.
    .
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
  • husam74,


    aracınızın otomatik şanzıman yağı eğer eskidi ise yani rengi bozulmuş ve kıvamı da bozuldu ise bu durum normaldir.özellikle soğuk havalarda ve yağ ısınana kadar akışkanlığını kaybeden ve özelliğini yitiren yağ nedeni ile bahsettiğiniz durumlar yaşanır.bence vites kutusu yağınızı tam sentetik yağ ile değiştirin.. değişim sonrası sorun kalmaz...

    özetle otomatik vites kutunuzun yağı artık değişim istiyor.. dexron3g özelliklerinde herhangi bir marka işinizi görür..


    iyi akşamlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg
    rica ederim sedat.. demek ki benim buraya yazdıklarım boşuna değilmiş..



    Bu Forumdaki yazı dizilerinde, bildiklerini ve deneyimlerini aktaran "Siz" @Mete ustayla, bilmediklerini ögrenmeye, ögrendiklerini sorgulamaya calısan, Forum üyeleri ve "ben" arasında, belki de hic bitmeyecek bir arayısın ve düellonun ipuclarını okuyacagiz....

    Burada sorunlarini yazmaya soyunanlara tecrübeleriniz ve bilgileriniz, kendilerine ısıklar tutabilir. Konuyla ilgili belli baslı kaynakların yanında, bu bilgilerden de ipucları cıkartırlarsa, harcadıgınız zamanın ve emegin bosa gitmeyecegini, ve bunun HEPiMiZi de mutlu edeceğini düşünüyorum....

    Ama yineleyeyim, siz burada bizlere bir şeyler ögretmek degil, sorunlarimiz adına birkac kapı acmak için buradasiniz.

    Simdi ise Sizin bilgilerinize ve Tecrübelerinize kulak asmayan arkadaslara;

    bir dahaki SORUNLARLA bulusmaya kadar, pencerenizi sonuna dek acmaya calısın. İnanın, kendinizi sorgulayacak ve yazmaya hazır olup olmadıgınıza karar vermeye baslayacaksınız. Düsünce kanallarınızı yoklamayı, sürekli olarak okumanızı ve şimdilik aklınıza gelen her seyi yazmanızı, aklınıza gelen hicbir sey yoksa, yazdıklarınızı okumanizi öneririm.

    Yazmanın ilk adımlarından biri, harflerle sevismeyi göze almaktır.

    Bunu göze alamayacaksanız gelmeyin. Tersi olursa, cok yorucu bir sürecin sizi bekledigini ise hic unutmayın....


    Saygilarimla...

    Sedat




  • Teşekkürler Ustam ilgin için.. Peki geri vitese geç geçme sorunu bu normalmi??
  • husam cevabımı iyi okumadın sanırım.. geri vites sorunu da yağ ile ilgili.. düzelmesi gerekir değişim sonrası..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    husam cevabımı iyi okumadın sanırım.. geri vites sorunu da yağ ile ilgili.. düzelmesi gerekir değişim sonrası..

    Çok sağol Ustam.. Özellikle belirtmediğinz için anlayamamışım.. Tekrar ilginiz için teşekürler. Bu ay içinde Filtre ve yağını değiştiriyorum..

    Hayırlı işler ; Hayırlı akşamlar
  • firat1337, benim focus araçta LPG de 330 kuruşları görüyor bu ara. Filtreler ve bujilerideğiştirdim bakalım ne kadar değişecek bekliyorum.
  • Meteg hocam selamlar,

    Benim 2000 model otomatik polo aracım var. Arabayı bugün p deyken çalıştıramadım. Tüm göstergeler açık farlar falan yanıyor ancak marş basmadı ve motor çalışmadı.
    Daha sonra N de denedim ve araba çalıştı. Sizce sorun ne olabilir. Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

    Not: foruma yeni üye oldum soruyu yanlış şekilde sorduysam kusura bakmayın.
  • feybolu,


    bu sorun vites konum sensörü adı verilen parça ile alakalıdır.bu parça motor bölümünde vites kutusu üzerinde bulunur..serviste ayarlatmanız veya yenisini taktırmanız gerekir.bu parça ayrıca araç geri vitese geçtiğinde de geri vites lambalarının yanmasını sağlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 14 Ocak 2011; 21:13:36 >
  • mete bey merhaba 2001 model marea aracım var geçen ay ikinci vitesten üçüncü vitese geçmedi aracım gaz veriyorum ama devir yükseldiği halde vites atmıyor ve arıza ışığı yandı. Kontağı açıp kapadığımda sonüyor ama bir müddet sonra yine yanıyor ve devamlı yapmaya başladı.Kısacası ikiden üçe geçmiyor. eskişehirde bunu yapabilecek bir usta varmış oda ancak şanzıman indirildiğinde bakılacak diyor yardımcı olursanız sevinirim
  • şimşekler26,


    aracın otomatik şanzıman yağı ne durumda? bunu kontrol etmeden şanzıman inecek demek hata olur..
  • oncelikle ilgilendigin icin tesekkur ederim ancak bir soru sormak istiyorum.aradigimiz yag degisim makinesi bulundugu icinmi onerdiniz yoksa biri memnun kalip sana onerdigi icinmi yazdiniz?yani simdi 170km yol kat edip hayal kirikligina ugramayayim :)
    quote:

    Orijinalden alıntı: inimicus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ramadan 89

    selam meteg usta.
    yasadiklarimi analtmak istedim.
    bahsi gecen ozel yag degistirme makinesi bulunan bir otomatik sanzumanci bulmak amacli dun maslak ataturk sanayi sitesine gittim.vede 2 saate takin dolasarak 5 $anzimanciyla goru$tum.boyle bir makineden hic haberlerinin olmadigini soylediler.sadece bir ki$i oyle bir makineden haberim var ancak o da tamamen yagi cekmenin bir mumkunati yok dedi.ama 50 yaslarinda bir adamdi benimle baya bir ilgilendi.makine olmasada yagimi bir degistireyim dedim ancak her is yerinde bir veya iki lift var ve sirada bekelyen araclari oldugu icin hicbirsey yapamadan $ehrime donmem gerekti yani randevu olmadan bu isin olmasi mumkun gozukmuyor.ustelik bir otom.sanzimanci biz dagitiyoruzda guc konvertorundeki yagi cikartmaiyoruz makine nasil cikartacakmi$ diye dalga gecti benimle.ustelik yag basinci testindende haberi olanla rastlamadim.

    Biliyorum size o ne kadardir bunu nerden alabilirim bu nasil olacak ve analttikalriniz basit seyleri defalarcca herkes teker teker sorarak size yukleniyorlar.
    $uanda bir soru soracagim ortaya yani bilen herhangi biri cevaplayabilir.makineyle yag degisimi yapan sanzimanci bilen varmi adresini alabilirmiyim?


    Merhaba aşağıdaki adrese bir bakın isterseniz. Bu forumda bir arkadaş önermişti burasını.
    http://www.otomatiksanzuman.net





  • @ramadan89 cevapta da yazmıştım. Bu forumda bir arkadaş memnun kalıp önermişti.
  • kolay gelsin mete usta

    şöyle bir problemim var
    2005 model 1.3 otm. gets 30.000 km de yetkili servise periyodik bakım için götürdüm otomatik şanzıman yağının
    değişmesini söyledi bakım tablasuna göre 30.000 km bir değişmesi gerekiyormuş. yaklasık 150 tl gibi fiyat verdi filitre dahil
    bende kalsın değişme dedim sizce değişmesi gereklimi aracımda hiç bir problem yok
    değişmem gerekliyse sanayideki ustalar anlamıyor
    uygun yağ hangisidir
    şimdiden tesekürler
  • ozcandurak,


    aracınız her ne kadar daha 30,000km de olsa ve bu km düşük görünse de daha önce bu konunun önceki sayfalarında yazdığım gibi 60,000 km veya 6 sene hangisi önce gelirse yağ değişimi gerekir.sizin aracınız da 6. seneye girmiş bulunuyor yağ değişsin diyen her kimse onu tebrik ederim. bugün 150 tl den tasarruf edeyim derken yarın ciddi bir şanzıman arıza ile karşılaşabilir ve yüklü faturalar ödeyebilirsiniz.. aracımda hiç problem yok diye düşünmeniz de büyük hatadır.bu şanzımanlar ne yazık ki sizin gibi araçta nasılsa sorun yok yağ değişmesi de gereksiz diye düşünenlerin yanılması sonucu ileride çok büyük ve ciddi arızalar çıkarmaktadır.ama ben aracı gittiği yere kadar kullanayım 150 tl bakıma veremem araç yürümez hale gelene kadar kullanayım derseniz size karışmam ama mesuliyeti de sizindir.

    kullanmanız gereken yağ dexron3gdir.markası önemli değildir.




  • tesekür ederim bilgilerin için en kısa zamanda yağı ve filitreyi değiştireceğim
  • valla meteg ustam , daha önce 99 model megan 1 im vardı 2000 motor otomatik vites....yaklaşık altı ay önce sattım..eşşekler gibide pişman aldum sattığıma , o zaman bir kaç sorum olmuştu size,tatmin edicide cevap almıştım , eksik olmayın...uzun bir aradan sonra foruma bir göz atımda , bazı arkadaşlar hakkaten sabrınızı zorluyor....ben olsam kaldıramazdım bu kadarını,,
  • meteg ustam 2002 model megan 1 buldum 1,6 16v otomatik vites , araba 38.000 km de orjinal km de ,, bu aracı alsam otomatik vites kutusu kaç km ye kadar başımı ağrıtmaz...ben bilinçli bir kullanıcıyım..asla motoru bağırttırmam..asla araca ani tam gaz vermem.vitesle tatlı tatlı atsın.
    birde renaultlar da AD4 ve DP0 diye iki vites kutusu kullanılmış..AD4 çok sorunlu diyorlar...hastalağı bitmez diyorlar..AD4 üç ileriyniş.....DP0 dört ileri PROAKTİF...tavsiyen nedir....
  • memoscan,


    bazen gerçekten de pişman oluyorum bu konuyu açtığıma.. neredeyse her türlü bilgiyi vermeme rağmen bazı kişiler ne yazık ki beni üzüyor.. o kadar uğraştık ve sayfalarca yazdık.. yağ kontrolü nasıl olur hangi tür yağ kullanılır? ve bunların üstüne kalkıp da servisler yağ değişmez diyenler.. yağın ömrünün sonsuz olduğuna inananlar.. ve daha neler neler..


    bana maliyet konusunda soru soranlar vs vs.. benim bu tamir işini bırakma sebeblerinden biri de.. isanlara bu işin zorluğunu ve maliyetin yüksekliğinin sebebini anlatamamak.. gereksiz tartışma yaşamak gibi..


    eğer bu forumda otomatik şanzıman bakımının gerekliliğini ve içinde bulunan yağın belli zamanlarda değişmesi gerektiği bilincini insanlara kazandırabilirsek o zaman otomatik şanzımanın çabuk bozulur,tamiri pahalıya patlar otomatik şanzımanlı araç alınmaz gibi ön yargıları yıkabiliriz.. esasında otomatik şanzımanlı ve bakımları ihmal edilmiş araçların arıza çıkarmaması daha garip olurdu.. hem bakım ihmal edilsin hem de ondan sonra bu sistemin adı kolay bozulan sorunlu sistem olsun.. bu haksızlıktır.

    ilgine teşekkürler..




  • 
Sayfa: önceki 6869707172
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.