Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (64. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.061
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6263646566
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sehzadem05,


    aracınız ne marka idi hatırlamıyorum fakat benim size tavsiyem konum sensörünü ayarlatmanız.. ama çoğu zaman sensör ayarı tutmayacağı için değişim daha akıllıca olur.sadece araç 210,000 km de diye şanzımanın elden geçmesi gerektiğini düşünmek yanlıştır.km konusu ülkemizde artık saplantı haline gelmiştir km önemli değildir.. ama önemli değildir diyebilmemiz için gerekli olan bazı etkenler vardır.aracın bu kmya gelene kadar bakımlarının nasıl yapıldığı. araçta hararet veya başka bir sorun yaşanıp yaşanmadığı gibi şeyler daha belirleyicidir. periyodik bakım mutlaka otomatik vites sistemini de kapsamalı ve daha önceki konularda yazdığım gibi yağ belli kmlerde kontrol edilmeli ve zamanı gelince de değiştirilmelidir.

    1 numaralı yorum mantıklı.. ikinci yorum tamamen uydurma bir cevaptır.üçüncü yorum tamamen bir genellemedir dördüncü yorum hepsinden de komiktir.


    sizin yapacağınız bu sensöre para vermek istemiyorsanız bunu ayarlatmak.. sorun düzelmez ise yeniletmektir.hala daha sorunlar çözülmez ise o zaman valve bodyi sökmek düşünülebilir..




  • Forumdaki tüm Arkadaslara ve Uzman Yöneticilere Hayirli Aksamlar dilegiyle kendimi tanitiyorum;

    Forumda yeniyim ve forumda biraz göz gezdirdikten sonra burada sorunlara herhangi bir sekilde care bulunacagina kanaat getirdim ve bende sorunumu sizlere aktariyorum insallah yardimci olabilirsiniz..

    RENAULT G (LAGUNA 1.8 FLH) RENAULT LAGUNA II (BG0/1_) Motor 1.8 16V BG- KW 116- 85 Model 03.2002 Otomatik-Tiptronik

    Yukarda belirtmis oldugum Arabayi 35 senelik araba kullanma hayatimda ilk defa kullaniyorum , daha dogrusu Renault ile ilk defa tanistim..

    Sorunum; Yaklasik 2 ay evvel arabayi satin aldim ve araba o zaman 45.000 km 'deydi simdi ise 47.000 civarinda arabayi aldigim günden itibaren gidis halinde devamli ince bir vizirtili ses geliyordu(sivri sinek) sesi gibi, Otomatik vitesler gayet iyi bir sekilde kendiliginden atiyor ve durus halinde ise ufak ufak gidiyordu ve ayni zamnda da gidis halinde Tiptronik'ide deniyordum oda gayet 1den 4e kadar vitesleri atiyordu ve kücültüyordu..gecen hafta gidis halinde yaklasik 50-60 km arasi ayagimi gazdan cekip ve tekrardan gaz verdigimde kuvvetli bir vurma oluyordu tabii anlamamistim ne oldugunu, atesleme sanmistim..Yakin bir arkadasin tamirhanesine ugradigimda Sanziman yagindan yapabilecegini söyledi ve haftaya yagina bakariz deyip oradan ayrildim..

    Bugün ise bir yakinimi hastahanede ziyaret ettikten sonra eve giderken birden ( Otomatik Şanzıman Arizalandi ) uyarisi aldim ve araba yanlizca 3'üncü vites ile gidiyor duruslarda kendiliginden gitmiyor ve Tiptronik ise devere disi oldu yani Tiptronik'i kullanmak istedigimde degistirmiyor sadece ( D) de kaliyor ve devamli 3'üncü viteste gidiyor, tabii ki yarin Tamirhaneye gidecegim öncelikle hata codunu okutup sonrada gercegi ögrenmis olacagim, sizlerin Tecrübelerine dayanarak sizlere soruyorum acaba böyle bir hata yasadinizmi ve bu hata neden olabilir...Arabada simdiye kadar hic Sanziman yagi degistirilmemis acaba yag dan da yapabilirmi yoksa bir Mekanik hatami olustu sizce??

    Cevaplariniza simdiden Tesekkür ediyorum...




  • sagocan,


    otomatik vitesli araçlarda yağ 6 senede bir veya 60,000 kmde bir değişmelidir.aracınız 60,000 olmamış ama 8 sene dolmuş.. yani yağınızın değişim zamanı gelmiş.. ilk yapmanız gereken yağın değişimidir.. daha sonra sorun çözülmüş olacaktır. olur da gene sorun çıkarsa bana o zaman tekrar yazın.. araçta dexron3g özelliklerinde yağ kullanmanız gerekmekte..
  • Mete Ustam , hizli cevabiniz icin Tesekkür ederim insallah yarin arkadasimin yanina ugrayip yagini degistirecegim ve insallah'ta dediginiz gibi hata gitmis olur, durumu hemen size bildirecegim...

    Görüsmek üzere Hoscakalin..
  • USTAM ALLAH RAZI OLSUN, ARACIM VOLVO S40 2,0T 2001 MODEL, BU ARADA SENSORU AYARLATINIZ DİYE YAZMIŞSINIZ, ARACIN SENSÖRÜ PUNTALI, HİÇ BİR VİDA YOK, ZATEN USTA PUNTALARDAN SÖKÜLÜP, İÇ KISMINDA AYARLAMALAR YAPILSA DAHİ RANDIMAN VERMEYECEĞİNİ SÖYLEMİŞTİ. EN İYİ Sİ BEN SENSÖRÜ DEĞİŞTİREYİM. SİZİN YORUMLARINIZA GÖRE ARIZANIN SENSÖR OLACAĞINI ANLADIM, KIYMETLİ ZAMANLARINIZI AYIRDIĞINIZ VE KARŞILIKSIZ YARDIMLARINIZDAN DOLAYI RABBİM DE SİZİN DÜNYA VE AHİRET SIKINTILARINIZI GİDERSİN, ALLAH RAZI OLSUN SELAMETLE KALIN
  • sehzadem05,


    volvo araçlarda bu sorun büyüktür ve sensör değişmeldir.başka çözüm yoktur ve aracınızdaki 5 ileri sistem kolay arıza yapan bir sistem değildir..


    allah sizden de razı olsun..
  • 206 AL4 OTOMATİK ŞANZUMAN ARACIMDA SABAH İLK 2 KİLOMETREDE 3. VİTESE 3000 DEVİRİN BİRAZ ÜZERİNDE GEÇİYORDU AYAĞIMLA GAZI AYARLAMAYA ÇALIŞSAMDA OLMUYORDU NERELERE GÖSTERDİYSEM ŞANZIMANAIN AÇILIP TAMİR EDİLMESİ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİLER USTAMLA BİR DENEME YAPTIK YURT DIŞINDAN GELEN OTOMATİK ŞANZUMAN TEMİZLEYİCİSİNDEN KOYDUK 2 GÜN ÖYLE KULLANDIM VE HERŞEY NORMALE DÖNDÜ 3. VİTESE SORUNSUZ GEÇMEYE BAŞLADI VE YAĞI KOMPLE BOŞALTIP YENİ YAĞ KOYDUK YİNE 2 GÜN HERŞEY SORUNSUZ DEVAM ETTİ FAKAT BUSABAH KULLANDIĞIMDA YİNE ESKİ HASTALIĞINA DÖNDÜĞÜNÜ GÖRDÜM BU KONUDA YORUM VE BİLGİ RİCA EDİYORUM. 206 x line 1.4 benzin 2004 model 85000 de
  • Merhaba lar Mete Usta..

    Bugün arkadasin yanina gittim ve sizinle yazistigimida söyledim derken dediginiz yagi ve birde Filitresi degismesi gerekiyormus, yag ile filitresi yarina temin edilecek ve yarin Allahin izniyle degisecegiz...Yanliz ustam bu arada size bir yeniligi iletmem lazim.
    Dünkü sorundan sonra,bu sabah arabayi normal olarak calistirdim ve inanmayacaksiniz ne uyari yazisi ve nede otomatik sanzimanda ve Tiptronik'te herhangi bir sorun sanki hic bir sey olmamis gibi .....ne oldugunu inanin anlamis degilim ama yarin insallah arkadasin orda beyni okudugumuzda hersey ortaya cikacak..ve size hemen bildirecegim sonucu.

    Hayirli günler dilegiyle,

    Hoscakalin..
  • sagocan,


    bu durum normaldir.. bu gibi durumlarda bazen lamba yanıp sönebilir ama bu sorunun geçtiği anlamına gelmez.. dediğim gibi yağınızı değiştirin..


    kızıhakan,

    85000 km bir şanzımanın arızalanması için bence çok erken.. sizin ilk yapmanız gereken şanzımanın iç basıncını test ettirmeniz.ve çıkan değerlerin fabrika verileri ile karşılaştırılması eğer nomalse arıza soleonoidlerde demektir.fakat yağ katkı maddesin koymanız iyi olmamış.. bu tarz katkılar artık ümit kesilmiş şanzımanlar için bir süre daha idare etsin diye konulur.sağlıklı bir şanzımanda bunları kullanmak yanlıştır.
  • Merhaba.2003 toyo yaris otomatik vites aracım var.


    Yüksek devirler ve hızlar hariç , dur kalklarda , 50 / 60 km/h altında vites yüseltirken ve düşürürken sarsma yapıyor.

    Nasıl anlatsam bilemiyorum.Yani - küt küt - gibi sarsmalar yapıyor.ama küt küt diye sesler gelmiyor.Umarım anlatabilmişimdir.


    Acaba sorun nerede ? Ne yapılması lazım ? Maaliyeti ne olur ? Bu şekilde devam etsem ne gibi sorunlar çıkarır ileride ?


    BU sorun yaklaşık 1 - 1.5 yıldır var.BEn rahatsız oluyorum.ÖNceden hiçbir şekilde böyle yapmıyordu.Vites geçişlerini sadece motor sesinden anlıyorum.

    Sarsma falan yapmıyordu.Tık tık tık atıyordu vitesleri..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !sTaNbLuE -- 27 Aralık 2010; 14:04:58 >
  • sayın İstanblue,


    bu bahsettiğiniz durum özellikle sıkışık trafikte araç hızlanırken aniden gazın kesilmesi gerektiğinde olur.. bunun sebebi de tork konvertörünün devreye girip çıkarken çıkardığı sestir.benzer bir durum benim aracımda da vardır.bu bir arıza değildir ama dikkat edin bu durum yalnızca yukarıda anlattığım şekilde oluyorsa normaldir.bu arada aracınızın otomatik vites kutusu yağının değiştirdiniz mi? eğer yapmadıysanız bunu da en kısa zamanda yapın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın İstanblue,


    bu bahsettiğiniz durum özellikle sıkışık trafikte araç hızlanırken aniden gazın kesilmesi gerektiğinde olur.. bunun sebebi de tork konvertörünün devreye girip çıkarken çıkardığı sestir.benzer bir durum benim aracımda da vardır.bu bir arıza değildir ama dikkat edin bu durum yalnızca yukarıda anlattığım şekilde oluyorsa normaldir.bu arada aracınızın otomatik vites kutusu yağının değiştirdiniz mi? eğer yapmadıysanız bunu da en kısa zamanda yapın..



    Hocam küt küt diye ses çıkarmıyor.Yani gaz kesildiğinde vites küçüldüğü için sarsma yapıyor.

    Ben değiştirmedim.Bakımda da değiştirmemişler.NErede ve ne kadara değiştiririm ?
  • İstanblue,


    bu durum tamamen normaldir.birşey yapmanız gerekmez.özel bir toyota servisinde veya şanzıman servisinde değiştirtebilirsin.. duyduğun ses o zaman azalacaktır..aracınız 7 yaşı doldurmuş ve bu sebeple;

    6 yıl veya 60,000 km kde otomatik vitesli araçların şanzıman yağları değişmesi gerektiği için sizin aracınız da 7 seneyi dolduruyor bu yüzden yağ değişmelidir yoksa yakın bir zamanda şanzıman arıza yapabilir..

    dexron3g özelliklerinde yağ kullanman gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    İstanblue,


    bu durum tamamen normaldir.birşey yapmanız gerekmez.özel bir toyota servisinde veya şanzıman servisinde değiştirtebilirsin.. duyduğun ses o zaman azalacaktır..aracınız 7 yaşı doldurmuş ve bu sebeple;

    6 yıl veya 60,000 km kde otomatik vitesli araçların şanzıman yağları değişmesi gerektiği için sizin aracınız da 7 seneyi dolduruyor bu yüzden yağ değişmelidir yoksa yakın bir zamanda şanzıman arıza yapabilir..

    dexron3g özelliklerinde yağ kullanman gerek.

    Hocam başınızı ağrıttım kusuruma bakmayın lütfen.

    Tekrar belirtmek isterim hiçbir şekilde ses gelmiyor.Sadece dediğim hızlarda vites geçişleri çok sarsıntılı.

    Dediğiniz gibi en kısa zamanda yağını değiştireceğim.Peki tahminen ne kadar tutar ücreti ? Ona göre para ayarlayacağımda :)




  • sevgili arkadaşım ben maliyet konusunu bilemem bana lütfen ne kadar mal olur gibi sorular sormayın..
  • tmm k.bakmayın.

    t.ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sagocan,


    bu durum normaldir.. bu gibi durumlarda bazen lamba yanıp sönebilir ama bu sorunun geçtiği anlamına gelmez.. dediğim gibi yağınızı değiştirin..




    Mete Ustam, acaba bu Sanzimandaki durum arabanin cok benzin yakmasina sebep olabilirmi yani 100km'de yaklasik 12L yakiyor.
    normalde 9,5 L yaktigi söyleniliyor...ki ben elimden geldigince tüm elektrik tüketenleri kapatiyorum , biliyorum diger konulara cevap vermiyorsunuz yoksa bunda baska sorunmu var?? Ben sanziman ile baglantili olabilir diye düsünmüstüm...

    Hayirli Aksamlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sagocan -- 27 Aralık 2010; 20:53:27 >
  • Bir soru da benden, hatta orjinal soru da değil, daha öncede bikaç defa sorulmuştur eminim.
    Benim 2006 model mitsubishi lancer arabam var, otomatik vitesli. Bunun yağının değişimi geldi, hatta azcıkta geçti, araç şu an 50 bin km de. Malum mitsu invecs II ve III şanzumanlarda sp3 yağ, düz invecs lerde de sp2 yağ belirtiliyor. Benim bundan önceki aracım proton idi, onda da invecs şanzuman var ve onda uzun yıllar sorunsuz bir biçimde castrol tqd kullandım, hatta araç şu an 150 bin km de ve bir arkadaşımda, o da sorunsuz bir biçimde kullanıyor. Invecs için her ne kadar sp2 spesifikasyonu verilmiş olsa da o yağın TR ye gelmemiiş olmasından olsa gerek proton orjinal yağ olarak tqd (dexron 2) öneriyordu. Ama mitsubishi bp ile anlaşmalı olduğu için ve memlekette bp nin sp3 ü olduğu için illa bu yağ deniyor, malum bu yağın servis fiyatı litresi 40-50 civarı. Kullanabileceğim alternatif bir yağ varmı. Hyundai servislerinin castrol sp3 kullanmaya başladığına dair rivayetler var, gerçi ben 3 ay önce sorduğumda bana shell kullandığını söylemişti eskişehir servisi ama....

    Kısaca sp3 standartlarını karşılayacak servisteki litre fiyatı 40-50 lira aralığından daha ucuz bildiğiniz bir yağ varmı?

    Teşekkürler.




  • iyi geceler herkese
    meteg usta size bir sorum olacak sn 50 51 kodlu bir s40m var 5 ileri otm sanzuman forumda okurken bunun sanzuman yaginin toyota type 4 ile ayni oldugunu ogrendim(mobil 3309mus volvonun sattigiyla ayni) bu yagdan 10 litre aldim ve kendi ustama degismek icn gittim sanzuman yagini degistik v.s tahmini 2 ay kadar sure ve yaklasik 3000 km oldu
    bugünlerde arabamda gozlemledigim bir durum var aracim t4 buarada araba dururken gaza biraz fazla basarak kalkarsam (araba vitesi 3500 devir de degisecek kadar basiyorum) 3500 devir gibi vites atarken araba ara gaz verir gibi 4000 devirlere cikiyo 2 ye geciyor 3 gecerkende ayni sekilde bir gecis yapıyor.
    bu normal midir?? sorun varsa bu sorun nedir acaba
    edit: aracin normalde gidisinde vites gecisinde roketlemesinde hissettigim bir sıkıntısı yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volvocuserkan -- 27 Aralık 2010; 23:25:30 >
  • iyi geceler herkese
    meteg usta size bir sorum olacak sn 50 51 kodlu bir s40m var 5 ileri otm sanzuman forumda okurken bunun sanzuman yaginin toyota type 4 ile ayni oldugunu ogrendim(mobil 3309mus volvonun sattigiyla ayni) bu yagdan 10 litre aldim ve kendi ustama degismek icn gittim sanzuman yagini degistik v.s tahmini 2 ay kadar sure ve yaklasik 3000 km oldu
    bugünlerde arabamda gozlemledigim bir durum var aracim t4 buarada araba dururken gaza biraz fazla basarak kalkarsam (araba vitesi 3500 devir de degisecek kadar basiyorum) 3500 devir gibi vites atarken araba ara gaz verir gibi 4000 devirlere cikiyo 2 ye geciyor 3 gecerkende ayni sekilde bir gecis yapıyor.
    bu normal midir?? sorun varsa bu sorun nedir acaba
    edit: aracin normalde gidisinde vites gecisinde roketlemesinde hissettigim bir sıkıntısı yok
  • 
Sayfa: önceki 6263646566
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.