Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar
2939 Cevap418220 Görüntüleme40 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     18 [20] 22 23 24 25 26 27      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


1268 Mesaj
8 Aralık 2010; 22:28:57 

Sonunda sanzımandaki yağ kaçağının asıl kaynağı bulundu. Götürdüğüm neredeyse 10 tamirci sanzıman yan kapağından kaçırdığını ve kapak civatalarından birkaçının yalama olduğu için sanzıman inecek, conta değisek, yalama olan civata yuvalarına helicoil takılarak halledeckerini söyledi. Hiçbiri bana inandırıcı gelmemisti ve bende sanzımanı indirmelerine izin vermedim.

Bugün gerçekten bu islerden anlayan ve kandırmaca ile ilgilenmeye düzgün bir servis buldum. Aracı kontrol eden usta önce bana nereden kaçırdığını sordu bende yan kapaktan dedim oradan kaçırmaz bunlar dedi, kaputu açtı üstten baktı ve sanzıman yağı kaçağı soğutma radyatöründen dedi.

5 dakikada yağ radyatörünü söktü ve radyatör değistirilmis değistiren usta ya da usta taklidi yapan sahıs 10krs luk oring contaları takmamıs !!!.
oringleri takıp tekrar radyatör yerine takıldı sızıntı filan kalmadı.

Sanzımandaki yağ bosaltıldığında pas rengi olduğu görüldü ve bununda yağ soğutma radyatörünün delindiği ve sanzıman yağı ile soğutma sistemindeki suyun birbirine karıstığını anlamıs olduk. Bu sebeple yağ soğutma radyatörü değistirilmis ve malesef yeni radyatör oring contaları olmadan takılmıs.

Sanzımana 4 litre yağ basıldı ve birkaç gün kullandıktan sonra sanzıman içindeki yağın biraz daha temizlenebilmesi için yağın tekrar bosaltılarak yeniden yağ basılmasına karar verdik tabi bu arada yağ filtresi de değistirilecek.

Ankarada otomatik sanzımandan anlayan yer arıyorsanız tavsiye ederim. Aydoğmus Otomatik Sanzıman Sasmaz sanayi sitesi 6.Cadde 2488. Sokak.



_____________________________

Ergin Ateş

Gölbaşı -Batıkent AnkarA




 
3061 Mesaj
8 Aralık 2010; 22:34:51 




sayın erginates,


sorununuzun çözülmesine sevindim.


sayın peugeot406,


size yardımcı olmam çok zor ikinci el araba almak her zaman risklidir ve bir sorun çıkarıp çıkarmayacağını bilemeyiz. karadeniz bölgesinde şanzıman tamiri konusunda ne yazık ki bilgim yok..


_____________________________



3526 Mesaj
8 Aralık 2010; 23:04:25 


quote:

Orijinalden alıntı: meteg




sayın erginates,


sorununuzun çözülmesine sevindim.


sayın peugeot406,


size yardımcı olmam çok zor ikinci el araba almak her zaman risklidir ve bir sorun çıkarıp çıkarmayacağını bilemeyiz. karadeniz bölgesinde şanzıman tamiri konusunda ne yazık ki bilgim yok..

ilginiz için çok teşekkü ederim bahsettiğim sorun hakkınızda bir fikriniz olabilir mi açaba? neden yapmıştır.. yada otomatik viteslerin ömrü hakkında fikriniz var mı bu sorum peugeot 406 için geçerli bu modelin otomati vitesi için bilgi verirseniz minnettar kalırım kardeşim..saygılar..


_____________________________



 
565 Mesaj
9 Aralık 2010; 13:36:22 

Meteg Usta slm,

2004 Mıtsubıshı lancer AT aracımı 108000 bınde aldım,
Araç 80000 bınde Sanzuman yagı degıstırmıs (aldıgım kısı ve yetkılı servısının kayıtları boyle dıyor)

Aracın 109000 bınde perıyodık bakımları var haafta sonu ıcın servısten randevu aldım,
servıse gıtmısken aracın yenı sahıbı olarak a dan z ye kontrol etmek ve eksıklerı tamamlamak ıstıyorum,
servıs bu araclara bp sp3 yagı kullandıklarını ve arac 120.000 km ye gelınce degıstırmelerının uygun oldugunu soyledı,

kafamın rahat olması bakımından 120000 km once sanzuman yagı degıstırmem bır sorun olurmu ve BP sp3 dogru yagmıdır,

tesekkurler


_____________________________



 
3061 Mesaj
9 Aralık 2010; 13:42:29 



sayın redzola,


yağın değişip değişmemesi yağın durumuna bağlıdır.yağınız ne durumda? rengi normal mi bununla ilgili bilgileri çok defa verdim yağın rengi kan kırmızısı olmalıdır.seviyesi de tam olmalıdır eğer bu yazdıklarımda sorun yoksa aracı kullanmaya devam edebilirsiniz.ama yağ eskidi ise ve rengi bozuldu ise o zaman değişim gerekir. büyük ihtimalle aracanızda yağ çubuğu yoktur çünkü 2002 senesi sonrası üretilen çoğu araçta klasik yağ çubuğu (motor hariç) olmaz. bence siz yağ seviye ve kaltesini kontrol ettirin önce.

sp3 dediğiniz yağın tam olarak ne olduğunu anlamadım.ama eğer dexron3g tam sentetik yağ özelliklerinde ise kullanılabilir.


_____________________________



 
565 Mesaj
9 Aralık 2010; 14:32:26 

cevap ıcın tesekkur ederım,

O zaman hafta sonu servıse gıttıgım zaman Sanzuman yagının durumunu (yag sevıyesı ,kan kırmızı rengı) bır kontrol ettıreyım ,

Servıs bana Mıtsubıshı araclarda fabrıkanın tavsıye ettıgı yagın bu oldugunu soyledı ''Bp Sp3''tam olarak bunu soyledı
bu yagın soyledıgınız ozellıkerı olup olmadıgını hıc bılmıyorum umarım servıs bılıyordur,




_____________________________



 
21 Mesaj
10 Aralık 2010; 16:58:51 

Meteg usta selamlar size PM attım bi bakabilir misiniz.Teşekkürler.


_____________________________



55 Mesaj
10 Aralık 2010; 18:19:34 

Meteg Usta Merhabalar,
Yeni bir araç aldım 95 model broadway otomatik. Araç 114binde ve şimdiye kadar şanzıman yağının değiştirildiğini zannetmiyorum. Araç 2. vitesten 3. vitese geçerken vuruntu yapıyor ve bazen yokuşlarda geç toparlıyor. Bu problemler şanzıman yağından kaynaklanıyor olabilir mi? Değilse problem ne olabilir? Şimdiden teşekkürler.


_____________________________



 
3061 Mesaj
10 Aralık 2010; 20:25:42 



sayın ozitec,


geçen yıl yani 2009 senesinde bu forumda bir kişi bana pm yolu ile hakaret ve küfür içeren mesajlar yollamıştı.bu yüzden pmleri devre dışı bıraktım.bana soracağınız neyse buradan sorun lütfen..

sayın ardaboylu,


evet yağ ile ilgili bir sorun olabilir.. yağ eksik veya bozulmuş olabilir.bunun için seviyesi ve rengin kontrol edilmelidir.bunu sanayilerde yaptırabilirsiniz..



_____________________________



 
24 Mesaj
11 Aralık 2010; 0:30:08 

meteg usta selamlar

proton 315 glsi 98 model 155000 de otomatik şanzıman balatalarında sıyırma oldugu icin şanzımanı revize ettirmiştim daha oncede konuşmuştuk.. ileri 3 vites olan aracım onceden seri idi bayaga . revize oldukdan sonra araba yavaş gidiyor ilk viteste felan birde araç 2 ye geçerken biraz öne atıyor oyle vites geçiyor. ustaya soledim biraz kullan düzelir icinde kirli yağ kalmış olabilir dedi türbünün icinde felan .. revizyon yapımında şunlar değişmiş; balatalar , burc,birde tas tası bana gösterdi dişlerin yarısı erimişdi.. balatalarda son vitesdeki balata düşmüş içinde .. gerci arabada ses yokdu sadece son vitese geçme sıkıntısı vardı .. sizce araba alışırmı duzelirmi yani he birde roketleme yapınca onceden hemen yapardı şimdi biraz geç kalıyor ondan sonra vites düşürüp roketleme yapıyor .. tşkler ii geceler


_____________________________



 
3061 Mesaj
11 Aralık 2010; 1:08:41 




ayhan bey,


eğer tamir düzgün yapılmışsa geçişlerin ve roketlemenin normal olması gerekir.ama değilse sorun motorda,ateşleme veya yakıt sisteminde olabilir.. aracınızda lpg varsa o da performansı törpüler.. yani şanzımanın aracın performansına etkisi arızalı olması haricinde yoktur.aracın motoru ve tüm diğer sistemler sağlıklı ise normal performansı almanız gerekir.


_____________________________



 
24 Mesaj
11 Aralık 2010; 12:56:38 

tşk meteg usta .. şanzımancıda oyle dedi bi ayarı varmış ona baktırcam şimdi .. ama onceden bole bi sıkıntısı yoktu şanzıman revizyon oldukdan sonra oldu anlamadıgımda o .. tşk cabuk cevabınız icin .. bujileride yeni değiştirmiştim ama rölans mı ne ole bi ayarına baktırcam


_____________________________



 
2 Mesaj
11 Aralık 2010; 16:37:38 

meteg bey merhabalar 2005 kia sorento aracım var aracımla ilerlerken sıkıntı yok ama kırmızı ışıkta durup kalkıcagım zaman gaza basarken vites sanki 2-1 gecıyormus gıbı vurma yapıyor acaba sıkıntımız ne olabilir.


_____________________________



 
24 Mesaj
11 Aralık 2010; 18:50:05 


quote:

Orijinalden alıntı: AYHANBOL

tşk meteg usta .. şanzımancıda oyle dedi bi ayarı varmış ona baktırcam şimdi .. ama onceden bole bi sıkıntısı yoktu şanzıman revizyon oldukdan sonra oldu anlamadıgımda o .. tşk cabuk cevabınız icin .. bujileride yeni değiştirmiştim ama rölans mı ne ole bi ayarına baktırcam

baktırdım fakat normal dedi araba biraz yavaş calısıyor gibi geliyordu bujileride değiştirince tekrar biraz daha iyi oldu .. 1 den 2 ye geçerken az bişey one dogru atıyo sanki arabaı ama bunun normal oldugunu soledi uste sadece hidrolik sistemiyle vites değiştirdigi icinmiş. sizce boylemidir yoksa başındanmı savıyo .. gerci birde şanzıman kulaklarıda aşınmış iyice dedi vitesi elle değiştirirken on(d) biraz fazla arka(R)biraz az , felan zamanında geçiyor ama sarsıyor biraz.. acaba vites atarken kulaklarla alakalı olabilirmi atma revizyon olmamışkende biraz hissediyordum vites geçişini


_____________________________



 
1 Mesaj
12 Aralık 2010; 0:57:02 

ustacım hayırlı işler. Tornacıyım 2000 model otomatik şanzumanlı bi araç (vw bora)aldım.120000 km de şanzımanda şöyle bir problem var. Araç 4. vitese geçerken bazen boşa geçmiş gibi bağırıyor. Sonra durup kalkınca düzeliyor. Bazen 3ten 4e geçmiyor. Test cihazına bağlattım mekanik konvertör köprüleme hatası ve sinyal uyumsuzluğu hataları verdi. Yağ değiştirmek ve filtre temizliği sorunumu çözermi. Lütfen yardım edin. Teşekkürler.


_____________________________



 
6 Mesaj
12 Aralık 2010; 18:04:45 

selam meteg ustam;

2002 model t4 caravelle tam otomatik vites aracım 175000 km de. Aracımı bakıma götürdüğümde tork konvertör-köprüleme arızası vermişti. otomatik şanzımancıya gittim tirbünü değiştiricez dediler komple şanzımanı balatalarıyla falan değiştirdiler ve 4000 tl aldılar. bundan sonra arabamı kullanırken yarım saat geçtikten sonra vites boşa çıkıyor kilitlemeyi yapmıyor ama vitesleri değiştiriyor. aracı istop edip tekrar çalıştırdığımda düzeliyor. fakat bu bozulmayı otobanda yapmıyor 3-4 saat boyunca da gitsem bozulmuyor. tekrar otomatik şanzımancıya gittim kilitleme valfini değiştirdi yine düzelmedi. tekrar gittiğimde tirbünü sıfırıyla değiştirdi, belki problem ondadır diye ama yine olmadı. geçen gün gittiğimde çıkma beyin bulup onla deneyelim dedi onunda fiyatını 1-1.500tl diyor. sizce problem ne olabilir şanzımanın beyni hariç herşeyi değişti. çok bıktırdı artık bu araba 5 aydır sanayiden çıkmıyorum.


_____________________________



55 Mesaj
12 Aralık 2010; 22:02:08 


quote:

Orijinalden alıntı: meteg

sayın ardaboylu,


evet yağ ile ilgili bir sorun olabilir.. yağ eksik veya bozulmuş olabilir.bunun için seviyesi ve rengin kontrol edilmelidir.bunu sanayilerde yaptırabilirsiniz..



Yağı ölçmedim ancak rengine baktım rengi sarı gibiydi. Diğer mesajlarınızda kan kırmızısından bahsetmişsiniz uzaktan yakından alakası yoktu. Sarı renk anormaldir herhalde. Ne yapmak gerekir?


_____________________________



 
3061 Mesaj
13 Aralık 2010; 1:34:38 



sayın ardaboylu,


aracınızın markası neydi?


sayın posicor,


şanzımanı komple değiştirdiler derken çıkma şanzıman mı takıldı? yoksa içindeki parçalar mı değişti? hangisi yapıldı?


sayın kadirtorna,

aracınızın valve body adlı parçasının kontrolü gerekiyor.bu parça içerisinde yer alan solenoid adı verilen parçalarda sorun olabilir.bunu özel bir servis ya da şanzıman servisinde kontrol ettirmeniz gerekiyor.

sayın citroen16v,


o duyduğunuz ses tork konvertöründen gelir.ve eğer bu duyduğunuz ses tüm arabayı sarsacak şekilde değilse normaldir.ama arabayı sallıyorsa o zaman değildir.tork konvertörü 1. vitesten 2 ye,3e,ve 4e geçtiğinde kiitlenir.. belli hızların altına inmedikçe de kilitli kalır işte siz de bu devreye girme ve çıkma seslerini duyuyorsunuz..


_____________________________



55 Mesaj
13 Aralık 2010; 4:53:23 


quote:

Orijinalden alıntı: meteg



sayın ardaboylu,


aracınızın markası neydi?




Araç 1995 model renault broadway.


_____________________________



 
24 Mesaj
13 Aralık 2010; 10:38:07 

BENİM SORUMU ES GEÇMİŞSİNİZ METEG BEY


_____________________________



 
6 Mesaj
13 Aralık 2010; 10:55:39 

quote:

Orijinalden alıntı: meteg


sayın posicor,


şanzımanı komple değiştirdiler derken çıkma şanzıman mı takıldı? yoksa içindeki parçalar mı değişti? hangisi yapıldı?


Sayın meteg ustam;

şanzımanın içindeki parçalar değiştirildi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi posicor -- 13 Aralık 2010; 11:12:17 >


_____________________________



 
21 Mesaj
13 Aralık 2010; 11:26:10 

Sayın Meteg Usta malesef ilgiyle takip ettiğim sayfanız kilitlenmiş.

Ancak size bir şey danışmak istiyrum.

1997 model 850t5 araç sahibiyim. Turboyla ilgili sorunlarım vardı. araç içersindeki bar göstergesi ortada duruyor bir türlü arabagitmiyordu. Ankara şaşmazdaki turbocu ümite götürdüm. Kesin turbodan dedi turbo söküldü temizlendi ve burçları değişti pervaneler filan sağlam durumda. neyse tekrar takıp denedik yine aynı bu seferde vastegate i açtılar baya biraz yükseldi fakat yinede basmıyordu.neyse söylene söylene parayı bayıldım çıktım. verdikleri cevap turbo sadece turbodan oluşmuyor birçlok parçası var onlarıda kootrol ettir oldu.

F1 volvo dservs ibrahim ustaya götürdüm arabaı baktı gerçektende turbo basmıyor. tektek bütün hortumları değiştirdi ve srunlu hortumuda bulduk gaz kelebeği giriş hordumu param parçaydı artık rahatlamıştı hiç bir şey kalmamıştı artık diye düşündüm. teste çıktığımızda turbo göstergem beyz çizgiyi çok az geçiyor sonuna kadar yapışmıyor bukadar işlemden sonra hemde turbo 4000-4500 devirde kendini gösteriyor ve yinede sönük kalıyor.

sizde sorun ne olabilir artık çok sıkıldım ve yoruldum maddi manevi arabayı satmayı bile düşünüyorum nerdeyse yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
şididen teşekkür ederim.

Saygılarımla.


_____________________________



 
3061 Mesaj
13 Aralık 2010; 22:19:37 




sayın ayhan bey,


motor kulaklarınızı yeniledikten sonra sorun kalmayacağını düşünüyorum.çatlak ve eskimiş kulaklar her zaman sorun çıkarır ve araç normalden çok daha fazla sarsar..


sayın ozitec,


volvo ile ilgili konumuz bir işgüzar ve kıskanç kişinin bana hakaret ve küfür etmesi sonucu kilitlenmiştir.bu konuyu tekrardan açmayı düşündüysem de sonradan vazgeçtim çünkü ben bu foruma hakaret işitmeye değil insanlara yardımcı olmaya çalışmak için gelmiştim. sorununuza gelince... turbonun bu sorunu çıkarması için birçok farklı olasılık vardır. ve bu aracın volvo konusunda uzman birisi tarafından didik didik incelenmesi gerekiyor. buraya ihtimalleri yazmaya kalksam sabaha kadar sürer.. motorun kompresyonunda sorun olabilir,benzin pompası olabilir, bujiler bile olabilir.. bu yüzden bu aracı çok iyi tanıyan bir yere gitmeniz en doğrusudur.


sayın posicor,

bu durumda şanzıman tamiri sırasında bir yanlışlık olduğunu tahmin ediyorum.demek ki işlem yeterince iyi yapılamamış..bu tamiri yapan her kim ya da hangi şirketse şanzımanı düzeltmelerini istemeniz gerekiyor..


sayın ardaboylu,

aracınıza yanlışlıkla manuel vites yağı konulmuş olabilir.. eğer durum buysa en kısa zamanda atf3g yani dexron3g ile değiştirmeniz gerekir.





_____________________________



 
21 Mesaj
13 Aralık 2010; 22:24:55 

Sayın meteg ilginiz için teşekkür eder gereksiz şeylere takılmamanızı isterim. Emeğe Saygı...

Öncelikle bahsettiğim gibi bir çok olasılık devre dışı kaldı çünkü turboda sorun olmamasına rağmen söküldü bakımı yapılmış oldu. Bujiler yeni değiştii hortumlar değişti gaz kelebek giriş hotrtumu gerçekten parçalanmıştı buda değişti. Ancak turbonun wasgate ayarıyla oynanmasına rağmen tam basmıyor ve çok geç giriyor.

bir püf noktası atladığımız birşey yada öneriniz olursa sevinirim.

Teşekkürler. Saygılarımla.


_____________________________



 
6 Mesaj
13 Aralık 2010; 23:36:56 


quote:

Orijinalden alıntı: meteg



sayın posicor,

bu durumda şanzıman tamiri sırasında bir yanlışlık olduğunu tahmin ediyorum.demek ki işlem yeterince iyi yapılamamış..bu tamiri yapan her kim ya da hangi şirketse şanzımanı düzeltmelerini istemeniz gerekiyor..



ilginiz için teşekkür ederim meteg ustam.
peki şanzımana test yapılabiliyomuş galiba internetten araştırdığım kadarıyla acaba test yapan bir yer bulup sorunun nerede olduğunu anlayabilir miyiz? çünki bu ustalar şanzımanı 3 kere söktüler 2 defa sıfır tirbünle değiştirdiler yine olmadı. pek te güvenim kalmadı onlara başka yerede gitsem o da baya para isteyecek.


_____________________________



 
3061 Mesaj
13 Aralık 2010; 23:42:03 


sayın posicor,

valla zor bir durum açıkçası.. ama madem siz tamir yaptırdığınız yere güvendiniz baştan şimdi de onlardan sorunu gidermelerini ve aracı sorunsuz olarak teslim etmelerini istemeniz gerekiyor.yoksa aynen dediğiniz gibi tekrardan para ödemeniz gerekecek.bence hakkınızı aramaktan ve itiraz etmekten ve şanzımanın hala sorunlu olduğu konusunda israrcı olmaktan başka çare yok..


_____________________________



 
6 Mesaj
14 Aralık 2010; 0:01:25 

çok teşekkür ederim meteg ustam ilginize teşekkürler. iyi çalışmalar.


_____________________________



 
24 Mesaj
14 Aralık 2010; 14:03:19 

tşk sayın mete bey ..
ustada oyle soledi şanzıman kulaklarını değiştirirz taş gibi olur .. şanzıman iyi oldu dedi .. bugün götürcem tekrar


_____________________________



 
83 Mesaj
14 Aralık 2010; 15:25:31 

Çamlıca otomotivi aradım
40.000 bakımına 866 tL fiyat çekti. - yıldızlar avrupa yakası 575 TL fiyat çekti
Yaptıkları ve baktıkları şunlar mış.
Hava filtresi
Yağ filtresi
Polen Filtresi
Motor yağı 4 litre
ot. Şanzıman yağı şanzıman yağı 7 litre cp3 yağı sentetik
antifriz
fren bakımı problem var mı yok mu kontrolden sonra ilave rakam çıkabilir.
buji
hidrolik yağı
bunların fiyatı 866 TL yıldızlara göre 575 tl

Bu fiyattan aşağıya bana önerebileceğiniz bir yer arıyorum.
Bostancı san. sitesi bana uyar. Anadolu yakasındayım.


_____________________________

2004 Honda Accord 2.4 190 bg
Alış Veriş Yaptıklarım: processor, Scorpy, İbrahim Sönmez, exurtcies(bünyamin) , tirannosaurus ve adını unuttuğum 6 kişi daha)


 
3061 Mesaj
14 Aralık 2010; 16:37:40 



sayın skarsel,


siz hangi araç ile ilgili bana yazdınız anlayamadım pek.. bu fiyatlar hangi marka araç için verildi? bunu açıklarsanız sevinirim..


_____________________________



189 Mesaj
14 Aralık 2010; 17:41:05 

arkadaşlar 99 model polo m otomatik , dün arıza yaptı arabanın kontagı açık değilken vites düğmesine basıp vites değiştirebiliyorum.

ama araba çalıştıgında frene bastıgımda mandal boşa çıkmıyo vites geçiremiyorum. ama boşta çalıştırabiliyorum araba yürüyo ama D modunda gitmiyo yani oraya gelmiyo mandal boşa çıkmıyo


neden olabilir , bi tamirci şanzuman dedi 2,500 tl , dedik saçma başka tamirciye çektik o şanzumanla alakası yok fren pompası ile ilgili diyo hala bakıyorlar


_____________________________


Aklınızdan Çıkarmayın TÜRKİYEDİR GALATASARAY!!!


 
3061 Mesaj
14 Aralık 2010; 17:59:36 



SAYIN 100708,


bence sorun vites kutusu ile içerideki kol arasında bağlantıyı sağlayan mekanik kabloda olabilir.ayrıca vites kutusu üzerinde motor bölümünde sizin göremeyeceğiniz bir yerde vites konum sensörü bulunur.sensör arızalanmış da olabilir veya ayar istiyor olabilir. bence her iki parçayı da kontrol ettirin..


_____________________________



569 Mesaj
15 Aralık 2010; 1:59:33 


quote:

Orijinalden alıntı: Ramadan 89

Selamlar.
oncelikle meteg@ ustaya simdiden cok tesekkur ediyorum.sorunlara yardi mettigi icin.acikcasi nette o kadar aradim bir iki soru sorabilcek kisi ancak bulamadim herkes parasal sayfalar acmi$.bilgi veren yok yani.

Hemen kendi sorunumu anlatayim.umarim bir caresi vardir.
2001 moedel toyota corolla sahibiyim.arac $uanda 90.000km de ve $anziman yagi bir kes degi$tirilmi$.(tahminime gore 40.000km de degistirilmi$)
duzendiz olarak vites geci$lerinde degi$iklikler var.kalki$ta hicbir zaman sorun yok birden ikiye mukemmel geci$ olduguda oluyor zaman zaman hafif sirseliyor.ve en belirgin sorunda 40 km hizla giderken ayagimi gazdan yaklasik on saniye cekersem tekrar gaza bastigim zaman buyuk ihtimal 2. vitese geciyor araba biraz vitese alamsi zaman alip sonundada bir sarsma ya$anip devam ediyor.bulundugum $ehirde otomatik vitesten ne analyan nede yagini degi$tiren yer yok.istanbula felan gitmem gerekiyor ancak ordada kurcalatmaktan korkuyorum acikcasi.yag degi$tirme zamani geldi artik.anlattikalrim yag ile alakali olabilirmi?degi$tirmekle duzelebilirmi?Yag olcmeye gelince usuliyle yapiyorum cubugu cekiyorum cool ve hot ayri ayri cizilmi$ ve hot konumunun mac kismindanda fazla yag gozukuyor vede cubuktan silinen yag in rengi kirmizi degil kahve rengiye daha cok benziyor.


Selamlar

ilk once yag degi$imi icin corludaki yetkili toyota servisine gittim.orada sadece tapayi acip akan yegi yenileriz dediler ve benim icime sinmedi.guc konvertorunde kirli yag kalacagindan vazgectim ve oradan ayrildim.bu esnada orda kalan yagin alinmasi icin sanziman dagitilir ve 1000 tl iscilik alinir dediler.daha sonra bu gunde edirne servisine geldim ve i$ burdada ayniydi.sadece tapayi aciyorlar.gerektigi kadar yag koyup aracin hazir diyorlar.yag + iscilik 100 lira para aldilar.hadi i$in paraisnda degilim.ama yinede icime sinmedi.aracta hic bir fark goremedim.ayrica yagin rengine bakiyorum kan kirmizisi gibide degil.belki benim gozum rengi begenmedi.bunu anlamak icin evde biryerde otomatik sanziman yagi vardi sifir.onu acip rengini karsilastiracagim.vede en kisa surede bu yagin rengini resme cekip size gostermeye calisacagim.acikcasi yetkili servisin bile pek bilgiye sahip olmadikalri hemen belli oluyordu.koydugunuz yag ne diyorum tek atf yag koyuyoruz diyebiliyorlar.yari sentetikmi tam mi diyorum o dedigin motor yaginda gecerli olur sanziman yaginda oyle sey olmaz diyor =) tapayi actimmi yagin hepsi suzulur felan diyorlar neyse fazla tartismadan yaptirdim ciktim.aslinda hic belirgin bir ariza yapmadi sanziman ancak iki yil onceki tepkileri tam tarihini analyamadim ama bir anda ali$kanlik degi$tirdi.mesela gaza ne kadar cok veya az bassanda vites degi$imleri araci kesinlikle hissettirmeden yaparken simdi rahatsiz edecek kadar olmasada vites degistigini hemen anliyorsun.vede anlik gaza basip biraktigimda onceden nazikce biraz hizlanip birakirken simdi bunu daha kuvvetli ve atak sekilde yapiyor yani yinede rahatsiz edecek kadar sarsinti felan yok ancak yine dedigim gibi aracin tepkileri degisti ve acaba bir ariza baslangicimidir diye korkuyorum.yag olarak deluxe 3g kullanmamda bir sakinca varmi?ben luleburgazda yasiyorum ve en yakin olarak corluya gitmistim sonrada edirnede memnun kalmasamda islemi yaptirdim ancak tekrar degistirsen iyi olur derseniz istanbulada giderim.konularin neredeyse hepsini okudum ve istanbul maslak sanayi sitesinde yagin tamamini degistirebilecegimi anladim.herkesin sorununa yardim ettiginiz icin cok tesekkur ederim tekrar.



_____________________________



 
3061 Mesaj
15 Aralık 2010; 2:05:21 




sayın ramadan89,


ilk yapmanız gereken vites kutusu yağ kalitesinin düzgün olduğunu görmektir.kan kırmızısı renk.. ikinci konu ise vites kutusu yağ seviyesi eksik olmamalıdır.bu seviye testinin nasıl yapıldığını önceki sayfalarda anlattım.ekbete anlattıklarım otomatik vites sisteminde yağ kontrol çubuğu olanlar için geçerlidir.eğer çubuk yoksa kendinz kontrol edemezsiniz ve o zaman bir servisten (aracın yetkili veya özel servisi ya da şanzıman servisi) yardım almanız gerekir.ayrıca yağ değişim işlemi için de özel bir makine gereklidir.bu makine de nomal bir kullanıcıda bulunabilecek makine değildir.tüm bu kontrollerden sonra bana yazın..


_____________________________



569 Mesaj
15 Aralık 2010; 2:56:58 

yag degistirmedne once yani dune kadar yag seviyesi sicak iken kisminin max in biraz uzerindeydi ve motor soguk olsun sicak olsun hep ayni seviyede duruyordu.simdi bu gun yag degisti ve servis ten cikmadan bektim sicakla soguk arasinda idi ancak teslim edene kadar arabayi yikami$lar motor nerdeyse sogumu$ $eklinde veriler.5 dakika kadar yol kat ettikten sonra duz bir yolda saga cektim ve sirasiyla viteslerin hepsine 2 ser saniye tutarak gezdirdim ve cubugu cektim.sicak kisminin max a akdar yag vardi ancak renk kan kirmizisi degildi.tabi her onune gelende ozel makine olmasi mumkun degil ama yetkili serviste bunun bulunmesi gerekiyor diye dusunuyorum.sifir araba alacaksin 60 bin 100 bin bakimi gibi yuklu faturalar odetecekler am asanziman yaginin tamami degismeyecek bana normal gelmiyor bu.


_____________________________



 
3061 Mesaj
15 Aralık 2010; 3:02:49 



aslında otomatik şanzıman yağının değişmesinin gerektiği ne kullanıcılar tarafından ne de servisler tarafından iyi bilinmemektedir.servisler açısından konu şanzımanın bozulması durumunda kullanıcıya yeni vites kutusu satarak para kazanma isteğidir.kullanıcılar ise eğer mekanik ya da teknik konulara meraklı değillerse otomatik şanzımanın yağının değişmesi gerektiğini bilmezler.. sadece benim gibi araca ve onun tekniğine merakı olanlar bu konuyu iyi bilirler..


neyse gelelim esas konuya, yağın rengi kan kırmızısı değilse değişmesi gereklidir.atf3 yani dexron3 g özelliklerinde yağ ile.. eğer değişime rağmen düzelme olmazsa o zaman sorunu başka yerlerde aramak gerekir.


_____________________________



569 Mesaj
15 Aralık 2010; 3:15:49 

.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ramadan 89 -- 15 Aralık 2010; 22:06:33 >


_____________________________



 
83 Mesaj
15 Aralık 2010; 10:25:06 

sayın mteg usta
pardon açıklama eksik olmuş.

Mitsubishi Lancer 2007 Otomatik vites. 40000 km bakımı için alınan fiyat ve bakım bilgisi.

Hava filtresi
Yağ filtresi
Polen Filtresi
Motor yağı 4 litre
ot. Şanzıman yağı 7-9 litre arası bp mm-sp3 şanzıman yağı
antifriz
fren bakımı problem var mı yok mu kontrolden sonra ilave rakam çıkabilir.
buji
hidrolik yağı
bu bakım fiyatı 700-800 arası değişiyor.

şanzıman yağın litresi 45-50 TL deniliyor. mm-sp3 şanzıman yağı kullanıyorlar. Bu yağın aynı kalitesinde bşka yağ var mı?
illa bu yağı mı kullanmalıyım.

Birde şanzıman yapı için ilfer otodaki usta yok en fazla 4 litfe şanzıman yağı kullanılır diyor, 7-9 litre değil tıpayı aç yağı koy yeter diyor.
ATF şanzıman yağı koyarız 80 TL ye olur diyor. bende şanzıman yağında orjinal olup olmaması hakkında kararsızım.
MM-SP III yağı nerden alırsan al litresi 47 TL ye geliyor. Ha yok 179 litrelik varille alıcağım diyorsak o zaman litresi 15 TL ye geliyor :)


şanzıman yağ hariç bakımını bostancıda yıldırım oto 200 TL ye yapıyor. yağı kendin getir ücretsiz dedi.
Sizin bu konuda fikir, öneri ve yönlendirmeleriniz benim için önemli olacak.
Teşekkürler.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skarsel -- 15 Aralık 2010; 14:43:31 >


_____________________________

2004 Honda Accord 2.4 190 bg
Alış Veriş Yaptıklarım: processor, Scorpy, İbrahim Sönmez, exurtcies(bünyamin) , tirannosaurus ve adını unuttuğum 6 kişi daha)


 
21 Mesaj
15 Aralık 2010; 11:37:24 

Sayın Meteg Selamlar,

turbo sorunumla ilgili bir öneriniz olabilirmi.

Ankara da iyi bir usta biliyor musunuz? teşekkür ederim.


_____________________________



 
3 Mesaj
15 Aralık 2010; 16:09:50 

meteg üstadım selam.çok tesadüfü oldu sizin yazılarınızı okumam.hemen hemen her sayfayı okudum.sayenizde otomatik şanzumanla ilgili onca bilgi edinmiş oldum.daewoo 2002 model 1.6 otomatik şanzuman bir araba aldım.112bin km.yaglarını degiştirmek için bir ustaya arabayı götürdüm.usta arabayla şöyle bir tur attı ve motor yagının çubuguna baktı iyi dedi.otomatik şanzumanın yagına baktı buda iyi dedi.ustaya yaglarını degişelim araç 112 binde hani ne olur ne olmaz dedim.parana yazık,ne geregi var diye beni başından atmaya çalıştı.başka bir ustaya götürdüm arabayı, onada hangi yagı koyacagını sordum bana kızdı.otomatik şanzuman yagı koyacagız,kres yagımı koyacagız diye öfkelendi 'ustamız'.usta aslında hangi yagı koyacagı net degildi ki, bilgisizliginin üstünü örtmek için bana çıkıştı ama ben alttan alarak havayı yumuşattım.hayret ediyorum şu ustaların (genelleme yapmıyorum) işine ,parasını verecegim yagı ne degiştirmekten kaçınıyorlar bunu anlamış degilim.şimdi size sormak istiyorum bemim bu arabaya hangi otomatik şanzuman yagı konmalı.uzun bir yazı oldu kusurumuz af ola.kısa sürede bir cevab alma olanagım olursa iyi olur hocam.saygılar.

























































































































_____________________________



 
3061 Mesaj
15 Aralık 2010; 21:53:57 




sayın ramadan89,


makine olmadan yağ değişimini sağlıklı olarak yapmanız mümkün değildir.sadece tork konvertörü 3,5 litre yağ alır.. hadi tıpayı açtınız peki tork konvertörü içinde kalan yağ ne olacak? işte bu yüzden o makine olmadan bu iş sağlıklı olarak yapılamaz.bilmiyorum bu defa daha iyi anlatabildim mi?



sayın skarsel,

size verilen bakım fiyatları bence yüksek.. sizin yapacağınız en doğru şey bence o yıldırım otoda bakım yaptırmak.bir de sp3 dediğiniz yağ eğer dexron3g özelliklerinde tam sentetik değilse kullanmayın.bakın daha önce de bir çok kez burada yazdım.piyasada farklı özelliklerde otomatik vites yağları var.. bunlar da aynı motor yağları gibi farklı özelliklerdedir.ilfer oto dediğiniz yerin ustası acaba atf yağının en eski tür yağ ve aracınıza uygun olmayan bir yağ olduğunu biliyor mu? belli ki bilmiyor çünkü bunu aracınıza koyunca şanzımanınız kısa zamanda arızalanacak.. kendisi acaba masrafları karşılayacak mı? karşılayacaksa koysun yok eğer konuyu bilmiyorsa ahkam kesmesin.. o motorla ilgilensin şanzımana karışmasın.. bir litre yağ eğer tam sentetik yağ ise fiyat normal olabilir.. yok değilse katiyen çok pahalı bir fiyat bence.. tekrar yazıyorum atf3g yani dexron3g kullanılması gereken özelliklere sahiptir.hangi şirketin markası olur o size kalmış..bp firmasının sp3 ü eğer tam sentetikse uygundur.. değilse uygun değildir..


sayın ozitec,

ne yazık ki Ankarada tanıdığım ve bildiğim bir tamirci yok.bu konuda Ankarda ikamet eden arkadaşlar varsa konuyu görüp yazarlar..

sayın hera92,


konuyu okudum demişsiniz ama bence iyi okumamışsınız ki bana hangi yağ kullanılması gerekiyror diye soruyorsunuz.. bir kez daha tekrarlayacağım ama bana bundan sonra aynı şeyleri tekrar yazdırtmaz ve zaman kaybettirmezseniz sevineceğim.. çünkü aynı şeyleri tekrar tekrar yazmaktan hoşlanmıyorum bu yüzdendir ki konuyu ve sayfaları okurken dikkat etseniz görecektiniz.. neyse şimdi gelelim cevaba..

dexron1 yani atf yağı mineral olup 1985 yılına kadar üretilen ve elektronik kontrol birimi içermeyen araçlarda kullanılır.

dexron2D ve E yarı mineral yarı sentetik olup 1992 yılına kadar olan ve bazıları elektronik birim içeren kutularda kullanılır.

dexron3 ve g tam sentetik yağlar ise 1993 ve sonrası tüm otomatik vitesli araçlarda günümüzdeki araçlar dahi( yarı otomatik kutular hariç yani mmt,dsg,easytronic gibi) kullanılır.. doğal olarak sizin kullanmanız gereken de dexron3g özelliklerinde yağdır..


_____________________________



569 Mesaj
15 Aralık 2010; 22:11:28 

peki en kisa surede istanbulda tekrar yag degistirtip tekrar neticeleri yazacagim.


_____________________________



 
12 Mesaj
15 Aralık 2010; 23:21:40 

sayın meteg usta
benı 2001 model 1.6 otamatık vıtes aracım var aracım vıtes degıstırırken 2. vıtesten 3. vetese gecerken sorun yaratıyor. bu sorun da arabanın devır saatı 4000 5000 cıkıyor 2. vıtesten 3. vıtese gecmıyor.bıraz arabayı denedım. zorlandı araba gostergede resmını gosteremıyorum ama ınsallah anlarsınız. yuvarlak dıslı ıcınde unlem ısretı lambası yandı.bırde galıba şanzımandan ınce bır ses gelmeye basladı. bunlar hakkında bana bıraz bılgı verırsenız sevınırım. Şımdıden sızlere tesekkurler kusuruma bakmayın sanzımandan anlayamadıgım ıcın boyle yazabıldım


_____________________________



 
3061 Mesaj
15 Aralık 2010; 23:58:13 




sayın bulent41,


aracınızın markasını da keşke yazsaydınız.. neyse o işaret otomatik vites sisteminde meydana gelen bir arıza olduğunun göstergesidir.. bu arızanın kodu alınması için ya aracın servisine ya da bosch car service gibi bir yere gitmeniz ve kodun ne olduğunu öğrenmeniz gerekiyor.. daha sonra bana tekrar yazın..


_____________________________



 
83 Mesaj
16 Aralık 2010; 8:13:17 

mteg usta verdiğil bilgiler için teşekkür ederim.
Burada sorulan soruları cevapladığın için ayrıca ve daha fazla teşekkür ederim.
Selametle


_____________________________

2004 Honda Accord 2.4 190 bg
Alış Veriş Yaptıklarım: processor, Scorpy, İbrahim Sönmez, exurtcies(bünyamin) , tirannosaurus ve adını unuttuğum 6 kişi daha)


 
2 Mesaj
16 Aralık 2010; 10:34:45 

Meteg ustam

Bende 2003 Passat 1.9 Tdi dizel Triptronik var. araç 250.000 'de. geçenlerde şanzıman arıza yaptı. Bir ustaya götürdüm. şanzıman'ı tamamen söküp, tribünü ve hidrolik beyni tamir ettiğini söyledi. ustanın dediğine göre Hidrolik beyin'e talaş basmış (metal artığı demek istedi herhalde). Elimden geldiği kadar temizledim dedi ve aracı teslim etti. Araç bazı vites geçişlerinde N-D vuruntu yapmaya devam etti. Özellikle 5'den 4'e geçerken hissedilir derecede, bir de R'den direk D'ye alınca da sert geçiş yapıyor. Başka bir ustaya götürdüm. O da selenoid değiştirdi, şimdi N-D geçişinde sorun yok, fakat 5-4 sorunu devam ediyor. Bir de 5. viteste gaz verdiğimde devir yükselmesi ile aracın hızlanması doğru orantılı olmuyor. (araç gaz yemiyor.). Bu konudaki yardımlarınızı bekliyorum.

teşekkürler


 
3061 Mesaj
16 Aralık 2010; 15:02:58 



sayın hakkurt,


5-4 viteslerin kontrol eden solenoidde sorun olabilir.aracın gaz verilmesi sonrası hızlanmaması ise vites ile ilgili değildir.motorda veya enjektörlerde olabilecek ya da turboda olabilecek bir sıkıntı bu olaya sebep olabilir.elbette bu bir tahmindir.olayın en kolay çözümü aracı iyi tanıyan bir servisin sorunu çözmesidir.araç dizel olduğu için eğer euro dizel harici bir mazot kullandıysanız kısa süre de olsa motorunuzda karbon birikimi fazla olabilir. dizel araçlarda her 40,000 km de bir carbon clean işlemi gereklidir.kötü mazot yüzünden yüksek kükürt oranı karbon oluşmasına sebeptir. benim yorumum budur.


_____________________________



 
5 Mesaj
16 Aralık 2010; 20:29:56 

meteg usta öncelikle bu değerli bilgilerinizi bizimle paylaştınığız için teşekkür ederim size.
Sorunuma gelince benim 2004 model skoda octavia otomatik vites lpg li aracım var aracımda bi süre önce şanzımandan sesler gelmişti pek önemsemedim iki gün önce
aracım arıza yaptı benzin pompası arızalıymış değiştirdiler araç çalıştı ama dün sabahtan itibaren aracım durur vaziyeteyken D konumundayken kendi kendine gitmesi
gerekirken çok az hareket ediyor gaza basıp yüklendiğimde gazı geç almaya başladı ve de araçlan 80 kmh hıza ulaşınca araç vites büyütmüyor bu yüzdende
aracın devri çok yüksek, sizce arıza ne olabilir ve ne yapmam gerekir diyarbakırda ikamet ediyorum şimdiden cevaplarınız için teşekkürler saygılarımla


_____________________________



 
3061 Mesaj
16 Aralık 2010; 21:02:13 




sayın magistra21,


bence bu anlattıklarınızın otomatik vites ile ilgisi yok.. aracın ecusunda veya başka bir yerinde sıkıntısı var diye düşünüyorum.aracın akü kutup başlarını söküp 10 dakika bekleyip tekrar takmayı deneyin..araç kendini bir sıfırlasın bakalım fabrika değerlerine ondan sonra tekrar deneyin..


_____________________________



 
5 Mesaj
16 Aralık 2010; 21:16:32 

meteg ustam zaten bu sorun öyle başladı bahsettiğim gibi benzin pompası arızasını tespit etmeden önce oto elektirikçi geldi arabaya takviye yaparak çalıştırmaya çalıştı ama velakin çalışmadı marş bastı bi süre akü zayıfladı araç kendini sıfırladı çekici ile tamir atölyesine getirdim orda aracı tamir ettiler eve gelişimde sorun yoktu araba iyi gidiyordu ama dün sabah yani tamirden bir gün sonra bu arıza nüks etti, bu arada ben aracı 42000 km de aldım araç şu an 121000 km de ve yanılmıyosum hiç şanzıman yağı değiştirilmedi teşekkürler ilginiz için


_____________________________



 
3061 Mesaj
16 Aralık 2010; 23:06:23 




sayın magistra21,


eğer ki şanzıman yağı değişmedi ise hemen değişmelidir.yoksa araç bu gidişle yolda da kalabilir bunu unutmayın.. neler yapmanız gerektiği bu konunun önceki sayfalarında yazıyor.. gerisi ise size kalan bir iş..


_____________________________



569 Mesaj
17 Aralık 2010; 0:24:08 

selamalr.
bir pecetede cubuktaki yagin resmi var yaninda ise kullanilmamis yag.renk farki cok.belkide meteg ustamiz yagimin can ceki$tigini soyleyecek :)
bu arada bu onlu arkali cektigim yagin hic bir yerinde dexron iki uc felan yazmiyor.ozellik olarak bi tek tq-d yaziyor sanirim.ve tam olarak emin olmasamda yagin ilk degistigindede resmini cektigim yadan kullanildi.simdi sunu sormak istiyorum bu yag sanzimmana konulabilcek niteliktemiydi deiglmiydi?eger ki yanlis yag konmus ise 60 000 km once su anda sanzimanimi asindirmis ve bahsettigim hafif kusurlarin sebebi bu olabilirmi?

http://img709.imageshac...g709/8682/dsc08345o.jpg
http://img708.imageshac...g708/4624/dsc08346j.jpg
http://img3.imageshack.us/img3/1626/dsc08347a.jpg


_____________________________



569 Mesaj
17 Aralık 2010; 1:00:23 

$imdi tq-d anlamini ara$tirdimda biraz morelim bozuldu.bu yag sanzimana uygun degil anladigim kadariyla.ve %90 da bu yag kullanildi diye hatirliyorum.tabi bu tapadan akitilip yag tamamlama seklinde degisti ancak yinede 4 litre aldi diye hatirliyorum.orjinal yagin yarisina yanlis yag kondu durumunda gozukuyor olay :(


_____________________________



 
3061 Mesaj
17 Aralık 2010; 1:04:55 




ramadan89,


büyük ihtimalle bana yazdığına pişman olacaksın ama söylemek durumundayım bu yağ araca uygun değil.castrolün doğru yağı TqD3 tür. bu yağı koysan sorun olmazdı.. normalden daha kalın yağ kullanılmış ve by yüzden de yağ kanalların tıkalı olabilir.. canını sıktım sanırım ama doğruları söylemek ve yazmak görevimiz..


_____________________________



569 Mesaj
17 Aralık 2010; 1:14:38 

peki bu tikanikligi duzeltmenin yolu varmi ? resimlere baktinizmi ozellikle karsilastirma kismi?makineyle yag desitirme islemi harici islem gerekecekmi?sadece bunu yaparak denemem bir i$e yararmi?birden cok fazla soru sordum sanirim ama iste meraktan...


_____________________________



 
3061 Mesaj
17 Aralık 2010; 1:17:56 




valve body adı verilen ve içindeki solenoidlerin bulunduğu parçanın sökülmesi gerekebilir.. belki de gerekmez.. bunu anlamak için aracı doğru yağı koyup kullanmak gerekir.ama bence en iyisi eski yağı boşaltıp valve bodyi söktürüp temizletmek sonra da doğru yağı koymak daha iyi olabilir..


_____________________________