Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (55. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5354555657
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • meteg ustam tekrar merhaba ben daha once bahsetmıstım 2001 hyundaı 1.5 otomatık arabam var dıye ve 2 den 3 e gecıslerde araba bagırıyordu. bende o arayı 2 sanıyelıgıne ayagımı gazdan kesıp gecıyordum ve sonra normal olarak devam edıyorum dıye bahsetmıstım.Sızde bana valf body denen parcadan yapacagını soylemıstınız.Sorum su olacak bu valf body denen parca sanzıman dısındaymıs oyle soylemıstınız.Bu parcanın fıyatı ne kadardır ve ıstanbulda bu ısın doktoru olan bıldıgınız ozellıle hyundaı arabalarda ustası olan bır yer varmı bu bakım bana kaca patlar.Ve ben bu sekılde arabayı 2 ay daha kullanmak zorundayım bır zararı olurmu.Bu arada bayramda 1700 km. yol yaptım maasallah tek bır sıkıntı olmadı sadece o bahsettıgım vıtes gecısının oldugu yer harıcınde.Cevap verırsenız cok sevınırım.Hayırlı geceler.
  • Meteg Ustam Merhaba;
    Öncelikle bu yararlı konu başlığı ve yardımlarınız için size teşekkür ederim. Müthiş sevaba giriyorsunuz. Allah razı olsun.
    Konu çok uzun olduğu için tek tek tüm sayfaları gezemedim ama birçok mesajı okudum.
    Benim araç 1996 model Hyundai Accent 1.5 GLS otomatik vites.
    Birkaç sorum olacak:
    1- Aracımın otomatik vites şanzımanı için kullanmam gereken yağ "Atf2 veya Dexron II E" olmalı. Doğru anlamış mıyım?
    2- Yağ değişimini kendim yapabilir miyim? Herhangi bir ustaya yaptırmış olsam riskli olur mu? Çünkü araştırdığım kadarıyla normal motor yağı gibi değiştirilmiyormuş. Şanzıman içindeki yağın hepsi dökülmediği için daha farklı teknikler kullanılıyormuş.
    3- (Belki çok acemi sorusu olacak ama) Benim aracın otomatik şanzıman yağını nasıl kontrol edeceğim? Yani kaputu açtığım zaman nereye bakmam gerekiyor?
    İlginiz için şimdiden teşekkürler.
    Saygılar....




  • Merhabalar Mete Usta,

    Herkes gibi ben de sabrınız ve özveriniz için çok teşekkür ederek sorunum hakkındaki görüşünüzü almak istiyorum.

    2004 model Hyundai accent admire OV LPG li araç sahibiyim.

    Yaklaşık 20-25 gün öncesinden bu yana öncelikle vites geçişlerinin tümünde ve özellikle 4. viteste sorun yaşadığım için yetkili servise ve sonrasında bir otomatik şanzumancıya gittim.
    1- Yetkili servis cihazı bağlayıp 2. ve 4. vites dişli oranlarında hata olduğunu ve şanzumanın indirileceğini ve 2000 tl masraf olduğunu söyledi.
    2- Otomatik şanzumancı aracı biraz sürdü ve şanzuman inecek 2000 tl civarı gözden çıkarın dedi.
    (bu arada toplam 2500 km de yol yaptım)
    3- Abimin bir tanıdığı beni bir yere gönderdi (ankara'da) gittiğim şanzumancı (gerçekten iyi bir insan ve henüz bir ödeme dahi almadı benden) önce 4. vites ile ilgili bir işlem yaptı şanzumanı indirmeden. Sonrasında ise selenoyit i çıkarttı ve akü bağlayıp kontrol etti. "Çalışıyor ama bir sorun olabilir dedi". Araçta başka bir yere bakılmadı. Sonuç olarak, "selenoyitleri komple değiştireceğiz" dedi. Toplam 800 tl civarında masrafımız olacakmış.

    Son olarak arızayı tam olarak tarif edip görüşünüzü rica ediyorum:
    ARIZA :
    Kontak anahtarı kapatıldığında tekrar çalıştırılınca normal çalışıyor. gaza çok yavaş basılırsa ve yokuş değilse normal bir şekilde vites atarak ilerliyor ve 4. vitesi bulursa ve araç hızı da 100 km yi geçmiş ise 2500-3500 arası deviri yavaşça alarak tam bir hızlanma sağlıyor. Ama bu arada yokuş olmasa da herhangi bir noktada gaza biraz hızlı basınca (çok fazla değil üstüne hafifçe değmek yerine yarım gaz bile yetiyor.) vites derhal küçülüyor ve vuruntu yapıyor. Bu vuruntuyu aldıktan sonra aracın kontağını kapatmadığım sürece 3. vitesi geçmiyor. Durunca da kalkışta yavaş kalkıyor çünkü sanırım 3. viteste kalkış yapıyor. Son derece güçsüz bir kalkış oluyor. Ama bu arada aracın kontağını kapatıp açıp çalıştırınca yine sıfırdan bir sorun yokmuş gibi vites alımına başlıyor. Bir defa azıcık gazı artırır ve bu hataya neden olursam kontağı kapatana kadar kesinlikle hata gitmiyor. Ğanelde herhangi bir hata uyarısı (check işareti) almadım.
    Bir kaç kez (kızacaksınız biliyorum) yolda giderken 80-90 km hızda aracın kontağını kapatıp tekrar çalıştırdım ve hata normale döndü. Tekrar gaza bastığım anda sanki OverDrive moduna geçiş yapıyor gibi vitesi tak diye 3 e atıyor ve orada kalıyor.

    Başınızı ağrıttım ama bana nasıl davranmam gerektiği konusunda bir tavsiyede bulunabilirseniz minnettar kalacağım.

    Saygılar
    KartusWebTR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KartusWebTR

    Merhabalar Mete Usta,

    Herkes gibi ben de sabrınız ve özveriniz için çok teşekkür ederek sorunum hakkındaki görüşünüzü almak istiyorum.

    2004 model Hyundai accent admire OV LPG li araç sahibiyim.

    Yaklaşık 20-25 gün öncesinden bu yana öncelikle vites geçişlerinin tümünde ve özellikle 4. viteste sorun yaşadığım için yetkili servise ve sonrasında bir otomatik şanzumancıya gittim.
    1- Yetkili servis cihazı bağlayıp 2. ve 4. vites dişli oranlarında hata olduğunu ve şanzumanın indirileceğini ve 2000 tl masraf olduğunu söyledi.
    2- Otomatik şanzumancı aracı biraz sürdü ve şanzuman inecek 2000 tl civarı gözden çıkarın dedi.
    (bu arada toplam 2500 km de yol yaptım)
    3- Abimin bir tanıdığı beni bir yere gönderdi (ankara'da) gittiğim şanzumancı (gerçekten iyi bir insan ve henüz bir ödeme dahi almadı benden) önce 4. vites ile ilgili bir işlem yaptı şanzumanı indirmeden. Sonrasında ise selenoyit i çıkarttı ve akü bağlayıp kontrol etti. "Çalışıyor ama bir sorun olabilir dedi". Araçta başka bir yere bakılmadı. Sonuç olarak, "selenoyitleri komple değiştireceğiz" dedi. Toplam 800 tl civarında masrafımız olacakmış.

    Son olarak arızayı tam olarak tarif edip görüşünüzü rica ediyorum:
    ARIZA :
    Kontak anahtarı kapatıldığında tekrar çalıştırılınca normal çalışıyor. gaza çok yavaş basılırsa ve yokuş değilse normal bir şekilde vites atarak ilerliyor ve 4. vitesi bulursa ve araç hızı da 100 km yi geçmiş ise 2500-3500 arası deviri yavaşça alarak tam bir hızlanma sağlıyor. Ama bu arada yokuş olmasa da herhangi bir noktada gaza biraz hızlı basınca (çok fazla değil üstüne hafifçe değmek yerine yarım gaz bile yetiyor.) vites derhal küçülüyor ve vuruntu yapıyor. Bu vuruntuyu aldıktan sonra aracın kontağını kapatmadığım sürece 3. vitesi geçmiyor. Durunca da kalkışta yavaş kalkıyor çünkü sanırım 3. viteste kalkış yapıyor. Son derece güçsüz bir kalkış oluyor. Ama bu arada aracın kontağını kapatıp açıp çalıştırınca yine sıfırdan bir sorun yokmuş gibi vites alımına başlıyor. Bir defa azıcık gazı artırır ve bu hataya neden olursam kontağı kapatana kadar kesinlikle hata gitmiyor. Ğanelde herhangi bir hata uyarısı (check işareti) almadım.
    Bir kaç kez (kızacaksınız biliyorum) yolda giderken 80-90 km hızda aracın kontağını kapatıp tekrar çalıştırdım ve hata normale döndü. Tekrar gaza bastığım anda sanki OverDrive moduna geçiş yapıyor gibi vitesi tak diye 3 e atıyor ve orada kalıyor.

    Başınızı ağrıttım ama bana nasıl davranmam gerektiği konusunda bir tavsiyede bulunabilirseniz minnettar kalacağım.

    Saygılar
    KartusWebTR


    hocam ankarada iyi bir usta dediniz ismini ve adresini bizede verirmisiniz lütfen...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca


    hocam ankarada iyi bir usta dediniz ismini ve adresini bizede verirmisiniz lütfen...


    Ivedik organize sanayi'de 24. cadde'de Şahinler şanzuman - Baki Usta.

    Ben bir tavsiye ile gittim. tüm teknik tamirat işlerinde ve özellikle de şanzuman konusunda teknik bilgi ve becerinin yanısıra AHLAK'ın çok önemli olduğunu düşnüyorum. Yanlış birine düşüldüğünde gerçekten kayıp çok acımasız olur çünkü.

    Bu arada herhangi bir sorumluluk almadığım gibi, Baki ustayı bir ay öncesine kadar tanımıyordum da; Ama bana yaklaşımı paragöz biri olmadığı konusunda güven verdi.

    Saygılar
    KartusWebTR
  • Meteg usta öncelikle kolay gelsin.
    Benim aracım 1996 model 850 turbo aracı geçen yıl mayıs ayında aldım aldığımdan beri şanzımanla ilgili bir defa sıkıntım oldu ondada sabah arabayı çalıştırıp motor ısınmadan hareket ettim bir müddet sonra 3 ve L konumunda yanan ok işareti yanıp sönmeye başlamıştı ve aynı gün ilerleyen saatlerde sönmüş ve bir daha yanmamıştı.

    2010 Mayıs ayı içerisinde ise şanzıman yağının kahverengiye çalar bir renk aldığı için ve aracın şanzıman yağının daha önce değişip değişmediğinden emin olmadığım için değiştirdim. Yağı değiştiren usta aracın altında şanzıman yağını boşaltmaya yarayan tapayı söküp yağı boşalttı çıkan yag oranında yağ ekledik aracı biraz kullanıp aynı işlemi ikinci kez tekrarladık, kullanılan yağ "Castrol TQ-D Dexron II D" araçta hiç bir sıkıntı yoktu taaki havalar soğuyana kadar.
    Özellikle sabahları soğuk havalarda araç normal hararete gelsede aracın ilk hareketi çok yavaş sanki bir kuvvet aracı tutuyor gitmek istemiyor bir müddet (5-10 dakika arası) hareket ettikten sonra hiç bir sıkıntı yok ancak bu 5-10 dakikalık süre içerisinde araç birinci viteste 2500 - 3000 devire kadar çıkmasına motorun yırtınmasına rağmen vites artmıyor. Havanın iyi olduğu günlerde bu sıkıntı yok. Aracın ilk hareketten sonra 5-10 dakika boyunca çekişi çok düşük biraz kullandıktan sonra herşey normal vites geçişleri çekiş bu sabah anlattıklarınıza göre yağ oranını kontrol ettim seviye normal. Daha büyük bir sıkıntı yaratmasın diye fazla binmiyorum bi çözüm bulana kadar önce size danışmak istedim.

    Bu aracı çok severek aldım değiştirmek istemiyorum, sanırım sizde 850 meraklısısınız :)

    Çok uzun yazdım mektup gibi oldu kusura bakmayın cevabın için şimdiden teşekkür ederim.




  • bugün bi ustaya gösterdim proton 315 glsi 145000 km de 98 model .. araba 3 üncü vitese cıktıgını ama boşta döndügünü soledi .. oyle oluncada balatası bitmiş oldugunu soledi yaklaşık olrak 750 tl ile 1000 tl arasında yapılcagını soledi sizce bu durum nedir?
  • Sayın Mete usta birde Solenoid değişiminden bahsetmişsiniz Ebay'den Solenoid kiti buldum fiyatı ve nakliyesi uygun gibi geldi yurt içinde bulunurmu bulunursa fiyatı nedir bilmiyorum ilerde daha büyük bir sorun çıkmaması için değiştirilmesini önerirmisiniz teşekkür ederim.

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TRANSMISSION-SOLENOID-SET-50-40-50-42-AW-VOLVO-SAAB-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4cef008dd5QQitemZ330427305429QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories




  • 2004 lacetti kullanıyorum,tam otomatik 4 ileri vites 65000 km de.Daha önce bu tip vitesli araçlarda şöförün kullanım stiline cevap vermek üzere üç dört farklı vites programı olduğunu okumuştum.Yani hızlı devirli kullanan bir sürücüye ayrı,sakin kullanan sürücüye ayrı program gibi..Neyse bende bunu denemek için biraz devirli,hızlı kullandım,amacım gaz pedalına vereceği tepkileri ölçmek,hangi devir aralıklarında vites attığını görmekti.Şimdi söyleyeceğim sorun belki bunlarla hiç alakalı değildir ama ön bilgi olarak vermek istedim,yanlışım varsa düzeltin lütfen. Şu anda aracımı yine sakin kullanıyorum ama vites ''p'' ve ''n'' konumlarında marşa bastığımda bazen devir saati 3000 lere kadar çıkıyor,''d'' ve ''r'' konumuna aldığımda normal değer 1000 devirde sabit kalıyor ( araç durur vaziyette,motor çalışır durumda ).Seyir halinda hiç problem yok normal devirlerde vites geçişleri başarılı ama aracı durdurup vitesi ''p'' ya da ''n'' konumuna aldığımda devir saati yine 1500, 2000 lere çıkıyor,bu sorunun kaynağı ne olabilir,ne yapmam lazım? Sevgiler,saygılar.




  • Maf sensoru olabilir yada zorladığın için emiş hortumlarından biri çıkmış olabilir, şanzumanla alakalı değil
  • sayın talatcaner,


    eğer bahsettiğiniz durum sabah ilk çalıştırma durumunda meydana geliyorsa bu durum normaldir.P ve N konumlarında vites motorla bağlı olmadığından yani yük altında olmadığından devir artar.ama bu durum motor sıcakken ve sürüşten sonra durduğunuzda oluyorsa o zaman normal değildir ve bu durum şanzıman ile ilgili de değildir.o zaman sorun rölantiyi kontrol eden regülatörde aranmalıdır.



    sayın crysis,

    araca koyduğunuz dexron2d aracınız için uygun değildir.araca dexron3g özelliklerinde yağ konulması gerekliydi.bence sorununuz konulan yanlış yağ.. araca doğru yağı koyduktan sorna sorun devam ederse bana yazın.. 850 ler güzel araçlardır ama bazı kronik sorunları ve parçalarının pahalı olması sebebiyle masraflı araçlardır.bu aracı seviyorsanız triger kayışı değişimi motor yağı filtresi bujiler değişimi gibi işlemleri kendiniz yapabilmelisiniz.. bu aracı servise götürdüğünüzde yüklü faturalar ödemenzi gerekebilir..parçaları ebayden alabilirseniz ekonomik olabilir o zaman..

    kartuswebtr,

    şanzıman iç basınç testi ve solenoid direnç ölçümleri olmadan tahmin yürütmek yanlıştır.hele hele şu kadar masraf var demek ezbere konuşmaktır. önce sorunun kaynağı tesbit edilmeli bunun için de testler gereklidir.

    manga,

    aracınızda dexron3g özelliklerinde yağ kullanılması gerekmektedir.şanzımanınız motorun sağ tarafındadır ve orada bir çubuk vardır.kontrolünü nasıl yapacağınızı önceki sayfalarda yazdım.değişimi kendiniz yapmanız zor çünkü aracın altına girmeniz ve bazı özel aletlere sahip olmanoz gerekir.

    Ayhanbol,

    aracınız klasik tip otomatik şanzımandır.manuel kullanma özelliği yoktur.klasik tip otomatik şanzımanlarda geri kaçrıma da yoktur..

    umutxtr,

    aracın motorunda veya ateşleme ya da yakıt sisteminde olabilecek bir sorun bunlara sebep olabilir.araçta lpg varsa o da performans kaybı yapabilir.


    sayın trboikot,

    aracın vites kontrol modülü(solenoidler) vites geçişlerinin zamanlamasından ve sarsıntısız olmasından sorumludur.bence 5. vitesi kontrol eden solenoid sorunlu olabilir.bunun için özel bir mercedes servisi veya şanzımancı size yardımcı olacaktır.eğer solenoid sorunsuz ise o zaman sorun balata drubunda olabilir.bunun için de gene servis yardımı ve teşhisi gerekir.

    guvenxoca,

    sorununuz kesinlikle valve body ile ilgili.. solenoidlerden bir veya daha fazlasında sorun olmalı.özellikle takılıyor ve manuel de çalışmıyor dediğiniz için kesin diyorum.solenoidlerin kontrolü gerekirse yenilenmesi gerekli.


    raffet,

    gecikme için kusura bakma öncelikle.. aracınız bana yabancı olan bir araç açıkçası pek tecrübem yok bu araçla.. fakat bu durum normalmidir değilmidir bunu bir yetkili ya da özel peugeot servisi cevaplayabilir. sonuçta renault ve peugeot gibi fransız markalarda bu tür şikayetlere rastlanabiliyor ama bu durum şanzımanın doğal yapısı olarak açıklanıyor.kesin yorum ancak servis kanalı ile yapılabilir.


    byselim,

    ani hızlanmalarda aracın çabuk hızlanması için bir ya da iki vites küçültebilir araç bu tamamen normaldir.yoksa büyük viteste ani hızlanma olmaz.konum sensörü dediğiniz olaya sebep olabilir kesinlikle ve tek çözüm ya sensörün ayarının baştan yapılması ya da değiştirilmesidir.geciken cevap için üzgünüm fakat aracınızın yaşadığı sorunlar hele hele 2005 model olması düşünüldüğünde bu kadar ciddi sorunlar çıkarması düşündürücü.. ya bu araçta üretim kaynaklı sorunlar var ve de siz ne yazık ki garanti sürecinde aracın sahbii olmaıdğınızdan bu sorunu bilemediniz ya da sizden önceki sahibi ya da sahipleri sorun yaşadılar.. açıkçası aracın üretim senesi ve kmsi düşünüldüğünde ben bu aracın vites kutusunun üretim kaynaklı hatalı olduğunu düşünüyorum(dikkat edin kesin olarak öyledir demiyorum..) 5 senelik ve 100,000 km seviyelerindeki bir aracın otomatik şanzımanının saat gibi çalışması gerekir.. tek istisnai durum üretim yani fabrikasyon hatasıdır. umarım durum bu değildir zira bu ise sizin için en güzeli çıkma bir şanzıman bulmak ya da aracı manuel vitese çevirmek ya da en kötü senaryoda aracın elden çıkarılması olabilir.


    sayın airtec,


    valve body parçasını eğer komple almak isterseniz ortalama 2-3 bin tl civarında bir fiyata mal olur.ama solenoidlerin bazıları ayrı ayrı satılır.. onlarda birkaç yüz tl fiyatla satılır.. yani özetle öyle 5-10 tllik parça değildir bunlar.. zararı olur mu konusuna gelince kutunuz daha da yıpranmaya devam eder hepsi bu.bu 2 aylık sürede aracı fazla yüklenmeden ve yormadan süremeye gayret edin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 24 Kasım 2010; 22:21:49 >




  • tşk meteg bey sanırım benim balata sahiden gitmiş.. değiştirmeden 2 viteste kullansam max. 80 yapabiliyorum 3500 devirde sorun olurmu ?
    balata oldugunada tam emin değilim ama .. araç şöyle oluyor 3 ileri vitesli aracımda 2 nci viteste normal olarak 2800 devirde felan vites 3 . vitese geçiyordu arızadan sonra geçmedigini sanıyorum ama usta geçiyor dedi .. vites geçince devir düşmesi gerekmezmi araçta . devir hic inmeden devam ediyor ama gaza bastıkca yavaş yavaş aynı hızda gidiyor arac ivme kazanıp süratlenmiyor .. fakat gaza köklenince ani bir atakla öne dogru gidiyor . ibreyede bakacam diye bugün bi araca vurucaktım nerdeyse .. bende vites 2 de gittim sonra .. ama ondada motora kötü olucak diye korkuyorum .. usta 400 şanzıman işçiligi dedi ama sonrasıda ne kadar çıkarsa maksimum 1500 olur dedi .. balatadan başka bişe olma ihtimali varmı acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AYHANBOL -- 24 Kasım 2010; 22:55:32 >
  • Mete bey merhaba;

    2004 A3 kullanıcısıyım.3 yıldır faal olarak kullanıyorum.Arac 120.000 km. Araç bakımları dogus oto tarafından yapılmakta.Araç ile ilgili sıkıntım 1 den 6 ya kadar vites otomatik olarak yükselirken herhangi bir sorun teşkil etmemekte.Yokuş aşagı inerken ayagımı gazdan çekip kendi hızıyla giderken bir süre sonra ufak sarsıntı oluyor. Trafik ışıklarına geldıgım zaman yavaşlamam gerekirken frene basınca bir süre sonra yıne aynı sarsıntı oluyor.Eger frenlemeyi kısa tutarsam bır sorun olmuyor.Yavaslamak ıstedıgımde bu sorunla karsılasıyorum.Araç sogukken bır sorun yok.Isınca genelde yasıyorum bu sıkıntıyı. 2 bakım once yanı 107.000 de bu sorunun lambda sensorden oldugunu soyleyıp degısım yapıldı.Ama 2 gun sonra aynı sorun tekrar etmeye başladı.Doğuş oto servise gidip test sürüşü yapıldı.Herseyın normal oldugu söylendi.Araç cihaza baglandı. Yine herseyin normal oldugu söylendi.Gecen hafta formlarda arastıma yaparken yazılarınızı okudum.Sanzıman yagı ıle ılgılı bılgılendırmeden sonra dogus otoyu arayıp sanzıman yagının degısıp degısmedıgını sordum.fenomen'e soruldu ve trıptronıc araclarda yag degımı olmaz denıldı.Sadece eksılırse ılave olurmus.Kısacası Mete bey biz bu işin içinden nasıl çıkacaz anlamadım.Ben yarın aracı şaşmaza sanzıman yagı degısımı için götürmek istiyorum.Cevaplarınız için simdiden Teşekkür ederim.Saygılar..




  • sayın ayhanbol,


    bazen buraya yazdıklarım yeterince dikkatli okunmuyor.. şimdi size tahmini bir masraf çıkarılmış ve gene tahminler yürütülmüş. bakın vites kutunuz ile ilgili sorunun kesin tespiti gerekiyor.. bir sürü şey yazmışsınız ama ben diyorum ki bir vites kutusunun sağlam olup olmadığını kesin olarak anlamak için iki şey gerekir. sistem iç basıncı testi ve solenoidlerin dirençlerinin testi.. eğer ki bu iki test sağlıklı ise diyebiliriz ki vites kutusu sağlıklıdır. şimdi sizin kutunuzun testleri ile ilgili bir ifadeye rastlamadım.. bu iki testi yaptırmanız gerekir ki biz size diyelim kutunuz iyidir veya kötüdür diye.. böyle uzaktan tahminlerle sayfalarca yazsak da sorunun çözülmesi mümkün olmaz.bu yüzden lütfen gereken testleri yaptırın ki siz de boşuna zaman ve para harcamayın.. size 400 tl deniyor sonra da 1500 de olabilir deniyor.. böyle bir yaklaşım olmaz.. sorun kesin olarak tespit edilir ve şu kadar masraf var denir.. bunları neden yazıyorum? sizin boşuna para ve zaman harcamamanız için.. ciddiyetsiz usta ve yerlerle zaman harcamayın diye ve deneme yanılma yöntemleri ile uğraşıp şanzıman söktürüp taktırarak tekrar sök tak yaptırıp tekrar tekrar para harcamayın diye.. şimdi sanırım ne demek istediğimi anlatabildim.. gereken testleri yaptırın ve bana yazın.. bekliyorum..


    axis214,

    ne yazık ki servisin söylediklerine katılmıyorum..şanzıman yağı zamanı geldiğinde değişmek zorundadır.bu değişim keyfi bir olay değildir.ve sistemin sağlığı için gereklidir.bahsettiğiniz ufak sarsıntı tork konvertörünün motordan ayrılma sesidir ve tamamen doğaldır.tork konvertörü 2 ve üstü viteslerde devreye girer ve çıkar bu devreye girme ve çıkma hızları ile zamanları bellidir.bu hafif vuruntudan korkmayın. özellikle hızlanırken gaz kesmek gerekince aniden mesela öndeki araç durunca, bu devreden çıkma durumu daha sık yaşanır.ve tamamen normaldir.

    şanzıman yağının değişimini servisiniz yapmak istemez ise bence siz yapacak başka bir yerde bu değişimi yaptırın ve sonucu görün.. yağ değişince tork konvertörünün devreye girme ve çıkmasındaki sarsıntı daha da az olacaktır.




  • Mete Bey vermiş olduğunuz bilgi için çok teşekkür ederim.yarın yag değişimi yaptırıp araçtaki değişiklik hakkında bilgiyi paylaşırım.
    İyi geceler..
  • tamam mete bey teşekkür ederim .. size özell mesaj atayım dedim ama atamadım .. sanırım sizinde servisiniz var yeriniz nerdeydi size baktırsam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    sayın ayhanbol,


    bazen buraya yazdıklarım yeterince dikkatli okunmuyor.. şimdi size tahmini bir masraf çıkarılmış ve gene tahminler yürütülmüş. bakın vites kutunuz ile ilgili sorunun kesin tespiti gerekiyor.. bir sürü şey yazmışsınız ama ben diyorum ki bir vites kutusunun sağlam olup olmadığını kesin olarak anlamak için iki şey gerekir. sistem iç basıncı testi ve solenoidlerin dirençlerinin testi.. eğer ki bu iki test sağlıklı ise diyebiliriz ki vites kutusu sağlıklıdır. şimdi sizin kutunuzun testleri ile ilgili bir ifadeye rastlamadım.. bu iki testi yaptırmanız gerekir ki biz size diyelim kutunuz iyidir veya kötüdür diye.. böyle uzaktan tahminlerle sayfalarca yazsak da sorunun çözülmesi mümkün olmaz.bu yüzden lütfen gereken testleri yaptırın ki siz de boşuna zaman ve para harcamayın.. size 400 tl deniyor sonra da 1500 de olabilir deniyor.. böyle bir yaklaşım olmaz.. sorun kesin olarak tespit edilir ve şu kadar masraf var denir.. bunları neden yazıyorum? sizin boşuna para ve zaman harcamamanız için.. ciddiyetsiz usta ve yerlerle zaman harcamayın diye ve deneme yanılma yöntemleri ile uğraşıp şanzıman söktürüp taktırarak tekrar sök tak yaptırıp tekrar tekrar para harcamayın diye.. şimdi sanırım ne demek istediğimi anlatabildim.. gereken testleri yaptırın ve bana yazın.. bekliyorum..




    Selamlar mete bey bugün proton servisine gittim bu model araçlarda basınç testi yapılamıyomuş 1.5 otomatiklerde .. ne saçma bişey 1.6 ların yapılıyomuş yada 1.8 lerin ama 1.5 lerin yapılamıyomuş .. varmı acaba boyle bişey .. kafam iyice karıştı ya . nerden aldıysam otomatik diyesim geliyoo




  • ayhan bey,


    özel bir otomatik şanzıman servisine gidip bu testi yaptırabilirsiniz.illa ki aracın servisi olması şart değil.. nerede ikamet ediyorsunuz bilmiyorum ama eğer İstanbulda yaşıyorsanız işiniz daha kolay.. Maslak oto sanayide bu test ve tamirleri yapan yerler mevcut..

    bu arada unutmuşum ben artık tamir veya servis hizmeti vermiyorum.. malum bu işler artık bize sadece zarar ettiriyor.. insanlarla uğraşmak zor zaten millet 3 kuruşun hesabını yapıyor kılı kırk yarıyor.. hepimiz mali buhran yaşıyoruz..

    kolay gelsin size..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 25 Kasım 2010; 18:32:59 >
  • ctesi gidicem maslakdaki atatürk sanayi sitesine .. umarım iyi haberlerle dönerim .. iiyi geceler
  • Metq Usta

    Öncelikle uzun zamandır bu konuyu taze tuttuğun ve bilgilerini insanlarla paylaşmayı sürdürdüğün için hem tebrik hemde teşekkür ederim.

    Sorunuma gelince.

    93 model mazda 626 AT sahibiyim. Aracım klasik 4 ileri şanzımana sahip. yaklaşık 15-20bin km önce şanzıman toplanmıştı arkadaşımda. Ben aracı yeni aldım. Sorunum şu.

    Arac 1den 2ye normal geçiyor. herhangi bir sıkıntı yok fakat 2den 3e geçerken balata sıyırır gibi, yada boşta gaz verir gibi yapıp o şekilde geçiyor. Gaza çok fazla yüklenirseniz bu sıyırma artıyor. Araç geri kaydırmıyor, 1den ikiye geçişte sorun yok, şanzıman 3. vitese geçiş hariç sorunsuz. Yolda denemek için anlık bastığımda 200üde görebiliyor.

    Bir ustam her ihtimale karşı yağ değiştirelim, yağ dolduramıyor olabilir dedi. Kendisi motorcu olduğu için, bunun tahmin olduğunu, bir şanzımancıya sormak gerektiğini belirtti.

    Yağ değiştirmenin etkisi olabilir mi? Olur ise hangi yağı kullanmalıyım? Araçtan çok memnunum ve değiştirmek istemiyorum. Tecrübelerinizi paylaşabilirseniz sevinirim...




  • 
Sayfa: önceki 5354555657
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.