- x
Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar
2939 Cevap437342 Görüntüleme40 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     16 [18] 20 21 22 23 24 25      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
2 Mesaj
8 Kasım 2010; 13:37:02 

sayın meteg

2005 model peugeot xt tiptronik vites aracım var. araç 76000 km.'de. araç seyir halindeyken ve vites geçişlerinde hiçbir problemi yok. yavaşlayıp kırmızı ışıkta durunca 1.vitese alıyor aracı ancak boş vitesteymiş gibi hiç kavramıyor. biraz gaza basınca bağırıyor ve aniden kavrıyor. kırmızı ışıkta geri viteside denedim yine aynı şekilde sonradan ve ani kavrıyor. aracın şanzıman yağının hiç değiştilmemiş olduğunu tahmin ediyorum.(ikinci sahibiyim ) . bu arızayı 7-10 günde bir yapıyor. servise götürdüğümde şanzımanın komple değişmesi gerektiğini maliyetin 6000 tl civarında olacağı söylendi. başka bir özel servise bugün götürdüm. o da cihaza bağladı hiçbir arıza görünmediğini yağının eksik olmadığını, arıza yaptığında götürmemi söyledi. şu anda aracı rahat kullanıyorum ve 7-10 günde bir bu arızayı yaptığı için de 6000 tl verip şanzımanı değiştirmek pek mantıklı gelmedi. bu haliyle binersem sizce ne olur? sizce ne yapmalıyım ? ilginiz ve cevabınız için çok teşekkür ederim . saygılarımla .


_____________________________



 
3060 Mesaj
8 Kasım 2010; 20:48:30 


sayın AdnanT,


aracınızın otomatik şanzıman yağı 70,000km de ya da 6.senede değişmeli idi.bu birincisi çok sevgili servisler bu işlemi yapmazlar çünkü şanzımanınız bozulunca size yenisini satmak isterler.. maliyetinden bahsetmiyorum bile.. şanzıman yağınızın seviyesinin de belli aralıklar ile kontrol edilmesi gereklidir.sağlıklı bir şanzıman yağı kan kırmızısı olmalıdır.rengi kahveringine benzeyen veya siyaha dönen bir yağın değişmesi gereklidir.seviyenin kontrolü için yapmanız gerekenler şunlar..

aracı normal çalışma sıcaklığına gelene kadar sürün.. daha sonra sağa çekin uygun bir yerde ve motoru durdurmadan vites seçici kolunu tüm konumlara alarak P den L ye ve sonra tersini her konumda da iki saniye bekleterek yağın iyice dağılmasını sağlayın.. 1 dakika kadar bekledikten sonra(seviye ölçümü sırasında motor çalışmalıdır) motor bölümde sağ tarafta sarı renkli bir çubuk göreceksiniz.. o çubuğu çekin ve seviyenin Hot yazan kısımda ya da hemen altında olduğunu kontrol edin.. ben sizin şanzıman yağınızın değiştiğini düşünmüyorum.. servis her zamanki ilgisizliği ile seviyeyi tamamlayıp sizi başından savmıştır.. nasıl olsa şanzımanınız bozulunca size komplesini satmak isterler.. bahsettiğiniz sıcaklık ölçerin şanzıman ile ilgisi yoktur.. şanzımanın kendi sıcaklık ölçeri zaten vardır..

siz şanzıman yağını yenileyin bence aracınız düzelecektir.. düzelmezse gene konuşuruz.. dexron3g özelliklerinde 7.6 litre yağ gereklidir.. değişimi makinede yaptıracaksanız.. eğer makine ile yapılmazsa 4 litre yeter.. çünkü tork kovertörü içinde az da olsa yağ kalır..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 8 Kasım 2010; 20:49:25 >


_____________________________



 
3060 Mesaj
8 Kasım 2010; 20:52:29 



sayın sgurolt,

şanzıman yağının değişim zamanı gelmiştir..(6 sene ya da 70,000km) bu anlattıklarınız bana yağın artık bozulduğunu adeta kanıtlıyor.aracınızın şanzıman yağını değiştirtin.. dexron3g özelliklerinde yağ koydurun sorun düzelecektir.. 6000 tl isteyen servisi de kınıyorum ayrıca..



_____________________________



 
5 Mesaj
8 Kasım 2010; 21:04:23 


quote:

Orijinalden alıntı: meteg


sayın AdnanT,


aracınızın otomatik şanzıman yağı 70,000km de ya da 6.senede değişmeli idi.bu birincisi çok sevgili servisler bu işlemi yapmazlar çünkü şanzımanınız bozulunca size yenisini satmak isterler.. maliyetinden bahsetmiyorum bile.. şanzıman yağınızın seviyesinin de belli aralıklar ile kontrol edilmesi gereklidir.sağlıklı bir şanzıman yağı kan kırmızısı olmalıdır.rengi kahveringine benzeyen veya siyaha dönen bir yağın değişmesi gereklidir.seviyenin kontrolü için yapmanız gerekenler şunlar..

aracı normal çalışma sıcaklığına gelene kadar sürün.. daha sonra sağa çekin uygun bir yerde ve motoru durdurmadan vites seçici kolunu tüm konumlara alarak P den L ye ve sonra tersini her konumda da iki saniye bekleterek yağın iyice dağılmasını sağlayın.. 1 dakika kadar bekledikten sonra(seviye ölçümü sırasında motor çalışmalıdır) motor bölümde sağ tarafta sarı renkli bir çubuk göreceksiniz.. o çubuğu çekin ve seviyenin Hot yazan kısımda ya da hemen altında olduğunu kontrol edin.. ben sizin şanzıman yağınızın değiştiğini düşünmüyorum.. servis her zamanki ilgisizliği ile seviyeyi tamamlayıp sizi başından savmıştır.. nasıl olsa şanzımanınız bozulunca size komplesini satmak isterler.. bahsettiğiniz sıcaklık ölçerin şanzıman ile ilgisi yoktur.. şanzımanın kendi sıcaklık ölçeri zaten vardır..

siz şanzıman yağını yenileyin bence aracınız düzelecektir.. düzelmezse gene konuşuruz.. dexron3g özelliklerinde 7.6 litre yağ gereklidir.. değişimi makinede yaptıracaksanız.. eğer makine ile yapılmazsa 4 litre yeter.. çünkü tork kovertörü içinde az da olsa yağ kalır..

________


Sn. MeteG

İlginiz için çok teşekkürler.
İstanbul Anadolu yakasında makine ile yağ değiştirebileceğim güvenilebir bir yer tavsiye edebilirmisiniz.
Tekrar teşekkürler.


_____________________________



 
8 Mesaj
8 Kasım 2010; 21:21:27 

sayın meteg;
1999 mod.rte 1.6 clio otomatik aracım trafik ışıklarında frene basılı iken arıza lambası yanıyor kalkışta zorlanıyor. kalkış yapınca normal gidiyor fakat çekişin zayıf olduğunu hisediyorum stop edip çalıştırınca arıza lambası sönüyor frende bekleme yapmayınca uzun bir süre yanmıyor bende trafik ışıklarında (n)'ye alıyorum öyle olduğu halde bazen (d) de kalkış yapmıyor stop edip tekrar çalıştırınca kalkıyor bazende sert kalkış yapıyor. cihaza bağlayınca elektrik güç yetersiz veriyor başka cihaza bağlayınca beyin diyor ayrıntıda vites kolu ayarsız veriyor.arıza dan önce yağını değiştirmiştim atf II yaklaşık 2.5lt aldı pazargünü de normal gider iken vites bir düşüyor bir yükseliyordu sonra yapmaz oldu yaklaşık bir ayı geçti böyle kullanıyorum.bir fikir verebilirseniz memnun olurum teşekkürederim.


_____________________________



 
3060 Mesaj
8 Kasım 2010; 21:24:11 



Sn AdnanT,

anadolu yakası konusunda bilgim yok.. ama Avrupa yakası Maslakta çok sayıda yer var.. Atatürk sanayi sitesinde.. oraya gitmenizi tavsiye ederim..


_____________________________



 
7 Mesaj
8 Kasım 2010; 21:32:11 

sayın meteg .2003 model 307 aut.kullanıyorum .ikinci el aldım 125 bin km. de. bir ay önce sabah araç ısınmadan hızlandım araçtan bir vuruntu geldi.auto geer fault hatası yol bigisayarında yazdı. aracı manuele aldım.geçiş olmadı. istop edip tekrar çalıştırdım.sorun düzeldi. fakat şuan arasıra özellikle yokuş çıkarken 1 den 2 ye bazen2 den3 e geçişlerde hafif vuruntulu geçişler oluyor..şanzuman yağı değiştğini düşünmüyorum.arza lambası neden yanmıyor.sadece kayıt mı ediyor.bilgisayara bağlatmadım.ankarada önereceğiniz bir yer varmı .teşekkürler.


_____________________________



 
3060 Mesaj
8 Kasım 2010; 21:36:46 



sayın esclio,

öncelikle elektronik kontrol biriminde bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum soleonoidlerin dirençleri ölçülmeli eğer dirençler sınırdaysa bence değiştirilmeli tahminimce solenoidler bazen düzgün çalışıyor bazen çalışmıyor.ve bazılarından ya da birinden yağ geçemeyince sert geçiş meydana geliyor.... vites kolu vites kutusu üzerinde bir sensöre bağlıdır.bu sensörün de ayarı bozulmuş olabilir onu düzelttirmeniz gereklidir.


_____________________________



 
8 Mesaj
8 Kasım 2010; 22:06:29 

sayın meteg;
çok teşekkür ederim bu söylediklerin şanzıman açılmadan olurmu. birsüre yani bayram geçesiye böyle kullanmak durumundayım idare edermi yolda bırakırmı teşekkür ederim.


_____________________________



 
3060 Mesaj
8 Kasım 2010; 23:54:04 



tekrar selamlar,


eğer sorun solenoidlerde ise şanzımanın açılması gerekmez.elektronik birim şanzıman dışında bulunur ama yağın boşaltılması gerekir.vites konum sensörü de şanzımanın üzerinde ve dışındadır dolayısıyle bunun içinde şanzımanın açılması gerekmez..sadece biraz aman alan işlemlerdir.. solenoid kutusunun açılması tamir yapılması sökülmesi yarım gün sürer..


_____________________________



 
8 Mesaj
9 Kasım 2010; 9:11:39 

sayın meteg usta verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim saygılar selamlar.


_____________________________



1737 Mesaj
9 Kasım 2010; 11:37:00 

Sayın Meteg Hocam
Otomatik şanzımanların düzgün çalışabilmesi için şanzıman iç basıncının üreticinin belirlediği değerlerde olmasını belirtmişsiniz.Peki 2.el AMT yada yarı otomatik vites araç alırken bu sanzıman iç basıncının ölçülmesi bu tip vitesler içinde yapılmalı mı?
Yada dikkat etmemiz gereken başka bir kriterde mevcut mu?
Saygılar..


_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


150 Mesaj
9 Kasım 2010; 11:57:53 



Meteg hocam ve diğer arkadaşlara selamlar,

Citroen C4 almayı düşünüyorum 2007 2008 model gibi. Otomatik (MCP) ve dizel olacak. Bu MCP şanzımanlarla ilgili genel görüş nedir? Tecrübelerinize dayanarak bana yardımcı olur musunuz?

Çok arıza çıkarır mı, kronikleşmiş bir sorunu varmı vs. gibi..

Şimdiden teşekkür ederim


 
2 Mesaj
9 Kasım 2010; 12:54:43 

cevabınız için çok teşekkürler. en kısa zamanda yağı değiştirip paylaşırım. kolay gelsin.


_____________________________



 
16 Mesaj
9 Kasım 2010; 13:47:48 

geçen hafta aldım kullanışlı bir şanzıman vites geçişlerinde toyota gibi yığılma olmuyor. aracın gücünü başarılı aktarıyor.


_____________________________



150 Mesaj
9 Kasım 2010; 14:06:40 


quote:

Orijinalden alıntı: fatallione

geçen hafta aldım kullanışlı bir şanzıman vites geçişlerinde toyota gibi yığılma olmuyor. aracın gücünü başarılı aktarıyor.


O kadar çok farklı yorum var ki artık hangisine inanacağımı şaşırdım açıkçası..


_____________________________

...


147 Mesaj
9 Kasım 2010; 16:37:22 

Arkadaşlar size birşey sormak istiorm araştırıyorum netten ancak pek saglıklı bilgi sahibi olamadım ben 1995 2000 arası bir mustang almaya karar verdim otomatik olacak araç bildiginiz gibi tam otomatik 4 vitesli ford sanzumanına sahip ortalama kmleride 100 bin 200 arası bu dönemdeki araçların ben 150 bin üstü almayı düsünmüyorum.Kafama yatan bi mustang var ön takım yepyeni araç mükemmel durumda araçta suan tek sorun cıkarabilecek sey sanzuman duruyor eger sanzuman vadesini doldurursa bana ne kadara patlar? teşekkürler


_____________________________



:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
2011 MITSUBISHI COLT CZ3 METALİK SİYAH


 
3060 Mesaj
9 Kasım 2010; 19:51:03 

sayın altrea,


şanzıman iç yağ basıncı klasik tip tork konvertörü içeren sistemlerde gereklidir.yarı otomatik şanzımanlarda ve dsg olanlarda tork konvertörü bulunmaz.bu sebepten basınç testi gerekli değildir.ama yağ değişimi için yazdıklarım ve yağ kontrolü elbette bu şanzımanda da gerekldir.

sayın Kal-l,

bu şanzımanın sorun çıkarması durumunda size ortalama 2000 tl civarına mal olur.ama unutmayın bu ortalama bir maliyettir kesin bir rakam değildir.burada sadece malzemeler(tamir takımı) 1000 tl civarı tutar..

sayın muratf,

yarı otomatik şanzımanlarda size görünmeyen ama arkada gizili olarak bir beyin tarafından kontrol edilen debriyaj bulunur.tek fark bu debriyaj gizlidir ve tamamen otomatik kontrol edilir.ama eğer araçta yok ise (hill hold sistemi) rampalarda geri kayabilir, vites geçişleri oldukça hantal ve performans da bu yüzden bence düşüktür.bu şanzımanlara üreticiler farklı isimler verirler.. (MMT,ASM,Easytronic) gibi..Ford firmasının Asm şanzımanlarında aşırı ısınma nedeniyle aracın yolda kaldığı durumlara rastlanmıştır.. araç bir süre bloke olmakta şanzıman soğuduktan sonra 1 saat kadar çalışabilmektedir.. elbette bu yaşanmış olaylardan alınmış bir örnektir ama genelleme dememiz zordur..

bir şanzımanı başarılı bulmak ya da başarısız bulmak ancak o kişinin sürüş tarzı ile örtüşüyorsa mümkündür.. ben şahsen yarı otomatik şanzımanları pek sevemedim ve bana göre performanslı sürüşü sevenlerin uzak durması gereken bir şanzıman türü bunlar.. ama ifademe dikkat edin(bana göre diyorum).. zevkler ve renkler meselesidir..

sayın kültigin 46,

aracınızın sorunlu parçasının değişimi sonrasında ve de yağ+filtre değişmesine rağmen sorun devam ediyorsa bana göre iki ihtimal var.birincisi bu parça değişimi sonrası aracın akü kutup başı sökülüp aracın kendini fabrika değerlerine almasının sağlanması gerekirdi bence.. ve de sistemde hiç arıza kodu olmadığının kontrolü gerkir ve mecvut arıza kodunun da silinmesi gerekirdi.. bu yapılmamış.. bunu da yapmanıza rağmen gene sorun devam ederse şanzımanı kontrol eden ecu(beyin) ya da elektronik kontrol birimi(solenoidler) kontrol edilmeli ve dirençleri ölçülmedildir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 9 Kasım 2010; 20:02:22 >


_____________________________



1737 Mesaj
9 Kasım 2010; 21:22:34 

Meteg hocam
bizi cevapsın bırakmadığın için teşekkür ederim
Burada yarı otomatik vitesi kullanılmış olarak tercih edecek bizlerin sadece yıl yada km hangisi(6yıl 60.000km) önce dolmuşsa ona dikkat etmemiz gerekiyor.


_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


 
3060 Mesaj
9 Kasım 2010; 21:38:36 



tekrar merhaba,


evet Altrea aynen öyle 6 sene ya da 60,000 denmesindeki sebep aracı kullanan kişilerin bu kmye ne kadar zamanda geleceğidir.kimileri bir senede de 60,000 yapabilir.. kimileri 5 senede 20,000 bile yapamayabilir.. kullanıma ve gidilen mesafeye göre değişir.


_____________________________



1084 Mesaj
9 Kasım 2010; 22:26:17 

Sayın meteg,21 sayfalık konunun ilk 5 sayfasındaki bütün mesajları ve daha sonraki sayfalardada bazı mesajları teker teker okudum.Bu kadar uzun süre ve 21 sayfalık konuda bıkmadan,sabırla,sorulara teker teker yanıt vermenizi can-ı gönülden takdir ediyorum.


_____________________________

Dell 7537 S21F65C

BURSA


 
3060 Mesaj
9 Kasım 2010; 22:55:40 




sayın kyibe,


ben vakti zamanında bazı usta geçinen kişi ve kurumlardan çok çektim.. aynı şeyleri başkaları da yaşasın istemiyorum.. hala daha otomatik vites kutusu yağının belli periyodlarda değişmesi gerektiğini bilmeyen servisler var.. ama aynı servisler size şanzıman bozulunca yeni şanzıman satıp yüklü faturalara ödemenizi umursamayacaklardır. işte ben bunlara engel olmak istiyorum.. biraz düşünelim kimyasal bir ürün olan yağın ömrünün sonsuz olması ne kadar mümkündür? araç motorları bile senede bir kez veya 10,000 km de filtre ve yağ değiştirmektedir.. o motor yağının 10 sene boyunca araçta kalması sizce mümkünmüdür? elbette değildir peki o zaman şanzıman yağı nasıl ömür boyu dayansın.. o yüzden 60,000 km veya 6 sene denmiştir.burada önemli olan bu kmye ne kadar zamanda gelindiğidir..

ilginiz ve takdiriniz için teşekkürler..


_____________________________



 
653 Mesaj
9 Kasım 2010; 23:09:59 

Sn.Meteg bey

2006 model volvo s60 t5 aracım var 94.000 km de, esasında şanzumanla ilgili bir problemim yok ve arabamın kitapçığında ŞANZUMAN YAĞININ DEĞİŞTİRİLMESİNİN GEREKMEDİĞİ ŞANZUMANIN ÖMRÜ BOYUNCA GEREKLİ KORUMAYI YAPACAĞI yazıyor, kitapçığında yazan bu bilgiye rağmen değiştirmeye karar verdim ve bazı özel servislerle görüştüm ve bana yüksek kilometreli arabaların yağlarını değiştirdiklerinde vuruntu yapmaya başladığını söylediler... yani bazen yağ değişimi iyi gelmiyor dediler ama bu genelde 150.000 km üstü araçlarda oluyormuş... neyse şimdi şanzuman yağını değiştireceğimize göre yağ tercihini yapmak gerekiyor "Mobil 1 ATF Synthetic " diye bir yağın çok iyi ve yeni bir yağ olduğunu ve bunu seçmemi tavsiye ettiler , yağın üzerinde nascar arabalarının tercihi olduğu yazıyor, şimdi yağ değişiminde 2 lt yağ değişmiyor şanzuman içinde kalıyormuş .. bu yağ neredeyse 2 kat daha pahalı.. siz bu yağı hiç kullandınızmı? yağ tercihi ne olmalı?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yasinozkan -- 9 Kasım 2010; 23:10:52 >


_____________________________



 
405 Mesaj
9 Kasım 2010; 23:11:47 

iyi akşamlar sayın meteg
benim sorum aslında bakım ve arıza ile ilgili değil.sadece bilgilenme için bir soru:aracım kia ceed 1.6 crdi 4 ileri tam otomatik şanzuman bulunmakta (tork konventörlü).1,2,3 vites konumları bulunmakta.genelde şehir içinde 3.vites konumunda kullanmaktayım istediğim devir aralığını 3. vites konumunda yakalıyorum. bunun vites kutusuna herhangi bir zararı olur mu ? ve bir de aracı el freni çekmeden freni bırakıp aracı viteste tutmanın şanzumana vereceği zarar nedir ?
Şimdiden teşekkur ederim iyi akşamlar


_____________________________

Hayatınızın kalitesini, hayatınızdaki insanların kalitesi belirler.
J.Brown


1737 Mesaj
9 Kasım 2010; 23:13:14 

meteg hocam
Mitsubishi Lancer'da kulllanılan 4 ileri otomatik şanzıman acaba japon malımıdır.
Ayrıca bu şanzıman hakkında tavsiyeleriniz nelerdir.tercih etmelimiyiz...


_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


 
3060 Mesaj
9 Kasım 2010; 23:25:23 




sayin yasin özkan,


bu ifade bazı volvo araçların kullanım kılavuzlarında yer alır.ama bence bu hatalı bir ifadedir.ben bunun kazara basıldığı düşüncesindeyim.ben şimdi size motor yağının da ömür boyu görevini yapacağını söylesem ne düşünürsünüz? ne güzel olurdu motor yağı ve değişimi zahmetinden de kurtulsak değil mi? ama böyle bir şey mümkün değildir.size de tipik bir volvo servisi anlayışı ile karşılaşmışsınız.. vuruntu yaparmış değişirse yok iyi gelmezmiş felan.. şanzıman tamamen bozulacak ve sonra yenisini takalım diyecekler.. ben bu filmi çok gördüm.. bunlara sadece ve sadece gülüyorum.. bahsettiğiniz mobil1 aft syntethetic sanırım dexron3g normunda olmalı.. sizin için önemli olan şey burada bu yağın dexron3g normu taşımasıdır.markasnının hiçbir önemi yoktur.

sayın ageofempires,

vites kolunda yer alan tüm konumlar 1,2,3 hepsi de kullanılabilir hiçbir zararı yoktur.. 3.vitesle 90 kmyi aşmamaya özen göstermeniz yeterli olur.aracın viteste tutulması eğer trafik ortamında ise sadece kutuyu yük altında tutar ve harareti artar.. benim tavsiyem bekleme süresi 1 dakikayı aşınca N konumunda beklemektir.bu sayede kutuyu aşırı hararetten korumuş olursunuz.

Mitsubishi Lancer da kullanılan şanzıman 4 ileri otomatik şanzıman Aisin Aw firmasının malıdır.(Japon) bu firma volvo ve toyota dahil araçların bir dönem şanzımanlarını üretmiştir..lancer ın model yılını belirtmemişsiniz.. tahmin ederim manuel kullanma özelliği olmayan bir şanzımandır ve klasik otomatik özelliklerindedir.yağ konusunda yazdıklarım bu şanzıman için de aynen geçerlidir..

iyi geceler dilerim..



_____________________________



510 Mesaj
10 Kasım 2010; 12:41:35 

Sayın Meteg,

Bu hafta sonu şanzuman yağını değiştirmek istiyorum. Aracım daha önce de belirttiğim üzere 2004 - 72.000 km Bora. Ben 70 binde aldım ve yağının değiştiğini hiç zannetmiyorum. Aşağıdaki sorularımı yanıtlayabilirseniz memnun olurum. Teşekkürler..

1- Dexron2 yada Dexron3 hangi nitelikte bir yağ koymalıyım?
2- Marka olarak öneriniz ne olur?
3- Yağ ve değişim işçilik bedeli ayrı ayrı ortalama ne kadar tutar?
4- Yağ değişimiyle birlikte gereken değişmesi gereken başka sarf ürünleri (tapa-keçe-filtre vs.) var mı? Var ise maliyetleri nedir?


_____________________________

AV Sistem I : Onkyo TX-SR 707 - Jamo S606 HCS3 - Definitive Pro Sub 100 - Western Digital Live Hub - Next Teledünya HD Receiver - Sony DVD - LG 55LX9500
AV Sistem II :
Onkyo TX-SR308 - Jamo S506 HCS3 - Next Teledünya HD Receiver - PS3 500 gb - Sony Bravia 40"


 
3060 Mesaj
10 Kasım 2010; 20:25:12 



sayın skyline-gtr,


aracınızda dexron3g özelliklerinde tam sentetik yağ kullanmanız gerekmekte.buradan marka tavsiyesinde bulunmam reklama girebilir ve birilerini kızdırabilir o yüzden marka kısmına çok takılmayın burada en önemli konu yağın dexron3g normunda olmasıdır.bildiğim kadarı ile yeni nesil araçlarda şanzıman filtresi bulunmamakta.


yağ bedeli ortalama 5 litre içimn 150 tl kadar olur.. işçilik konusu işlemi yaptıracağnız yerin bileceği konudur..


_____________________________



 
256 Mesaj
11 Kasım 2010; 14:09:08 

Merhaba meteg usta... bu sorunumu Opel markası altındada açtım ancak 1 gündür henüz cevap veren olmamış o yüzden buraya yazıp birde size sormak istedim.

aracım 1997 model Opel vectra 2.5 V6 CDX. alalı henüz 1-2 ay kadar oldu ve aldığımdada bu problem vardı bilerek aldım o yüzden arızanın mazisini tam bilmiyorum ama sorunu kısaca anlatmaya çalışayım ?

aracın otomatik vitesinde bir problem var. araç D pozisyonunda giderken vites değişeceği sırada (aracın sesinden anladığım kadarıyla) 30-60 km civarlarında vites bir yükselip bir düşüyor bazende 2-3 vites birden yükseldiğini hissediyorum (devir çok düşüyor araç boğulmaya başlıyor) bazende düşük (muhtemelen 1 ) viteste kalıyor (araç yüksek devir bağırmaya başlıyor) bazende durmaya yakın yada frene basılı vaziyette dururken D pozisyonunda sanki arkadan birisi vurmuş gibi araç sarsılıyor tak diye bir sesle.... (araç gitmek istiyor ancak ben frene bastığım için gidemiyor). bazen kalkışlarımda vurarak kalkıyor araç... bazende geri vitese taktığımda araç hareket etmiyor böyle yaptığında D ye alıp vites geçişini hissettiğimde direkt R yapınca geri gitmesi düzeliyor. şimdi bu şanzımanı 2 farklı ustaya gösterdim birisi elektronik arıza dedi selonoid mi ne sensörler varmış geçişlerde oradan bu arıza dedi diğeri de balatalarında sorun var değişecek dedi. (yol bilgisayarında herhangi bir arıza ikazı yazmıyor) her ikiside 1500 - 2000 lira masraf çıkardı. şimdi ben bu parayı verecem vermesine de hangisine ona karar veremedim. bu arıza elektronikmi yoksa mekanikmi? daha önce başına gelen arkadaş varmı araç 180.000 de daha önce ne zaman değişti bilmiyorum da ben 500 km kadar önce şanzıman yağ değişimi yaptım ( arıza o zaman da vardı) ha birde vitesin yanında bulunan buzlanma yol moduna aldığımda araç %99 düzeliyor sadece yukarı hızlarda belli belirsiz bir sarsıntı (ileri-geri ivme) kalıyor. ama tabi buzlanma modunda kullanmaya kalkınca da araba tam bir kamyona dönüşüyor aracı yerinden kaldırmak işkence oluyor ) aracı şehir dışında hız sabitleyici ile kullandığımda manuel kullanıma göre daha sorunsuz ilerliyor. ancak devir yinede pek sabit durmuyor. ve vites 1 konumundayken de hiçbir sıkıntı yok çünkü vites değişimi diye bişey yok anladığım kadarıyla zaten...... usta ilk başta yağ değişimi deneyelim düzelebilir demişti ama düzelmedi. (OPET ATF - Dexron II)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hacebit -- 11 Kasım 2010; 14:41:11 >


_____________________________



 
7 Mesaj
11 Kasım 2010; 15:51:19 

Mete Bey merhaba (ben inimicus; tatsız bir olaydan dolayı 4 gün uzaklaştırma aldım.)
Aracım Kia Ceed Dizel Otomatik vites (klasik tip 4 ileri) ve ben yaklaşık bir ay önce bir kaza geçirdim (kamyon sıfır arabanın sol tarafını yamulttu) ama kazada şasiye ve yürüyen aksama bir zarar gelmedi. Kaza olduğunda 6650 km'deydi araba ve ben şanzımandan çok memnundum. Ancak aracı teslim aldığım pazartesinden beri ilk defa bugün bir sorun yaşıyorum. Araba durduğu yerde D vitesi ile ilk ivmelenmeyi yaptıktan sonra vites değişirken (40/50 km/h) civarında hafif bir yığılma (ama zor hissediliyor) oluyor ve motorun sesi değişiyor. Bunu bugün daha yüksek hızlarda da denedim sanırım vites değişirken bu hafif yığılma tekrarlanıyor. Bu durumda ciddi bir sorun görüyor musunuz? Aracın şanzımanı zarar mı gördü acaba? Servise özellikle tembih etmiştim motor ve şanzımanı kontrol etsinler diye ve bana aracı verirken bir sorun olmadığını söylediler. Bir yardım?


_____________________________



 
17 Mesaj
11 Kasım 2010; 15:59:15 

mrb meteg usta benim 2003 model golf 4 otom vites aracım var sorum şu evim hafif bir rampada akşam aracı park ediyorum sabah çalıştırıyorum vitesi d ye alıyorum el firenini indirip aayğım frenden cekiyorum araba geri kaçıyor ayne boşa almış gib yarım metre kadar geri kaçıyor ondan sonra duruyor vitese otouruyor sanzıman yağınıda yeni değiştirdim ama yine yapıyor elfrenini indirmeden vitesi d ye takıyorum ayağımı frenden cekiyorum 2-3 asniye sonra araba vitese oturuyor sonra el frenini indiriyorum geri kaçma olmuyor bunun sebebi nedir acaba kolay gelsin.


_____________________________



 
2 Mesaj
11 Kasım 2010; 17:54:00 

METEG ustam iyi akşamlar. 2003 model polo aracım var. şuan 100.000 de. servis 90.000 bakımlarında şanzıman yağı değişimi olduğunu söyledi. şuan bir problemim yok fakat en kısa süre de değiştirip başımın ağrımasını istemiyorum.

sorum ise eskişehir servisle konuştum 500 tl fiyat söylediler. koydukları yağın litre fiyatı 50 tl miş. eskişehirde özel bir servisle konuştum yağın fiyatını abartmışlar, şuan fiyatı 15 tl dedi. benim kafam karıştı acaba ikiside ayrı yağlardan mı bahsediyorlar? şimdi yağ değişimini servisindemi yapmalıyım yoksa özel servistemi yapmalıyım?

yardımınız için şimdiden çok teşekkür ederim.


_____________________________

asddsa


 
7 Mesaj
12 Kasım 2010; 11:18:02 

meteg usta selamlar. daha önce araçla ilgili sorunu yazdım ama görmediniz sanırım. 307 stw auto.125 bin km.de araç sabah soğukken biraz yuklendim vuruntu oldu. sonra normale döndü.bu vuruntuyu yokuşlarda birkaç kez daha tekrarladı,ustaya götürdüm. basın ç değeri düşük 270 dedi.beyin selonoid ve yağ değişecek dedi,yalnız beyni cikma takıyor deneme yanılma yöntemi. siz ne önerirsiniz. selenoid ve yag degişirse düzelirmi,birde.birde selenodler 300 yağ ise sarı yağ imiş lt.si 22 tl ustalıkla topl 550 istiyorlar normalmi teşekkürler,


_____________________________



 
3060 Mesaj
13 Kasım 2010; 19:30:10 



sayın narkotik71,


size verilen fiyatlar çok normal hatta bence ucuz bile.. çıkma parça takılması durumunda zaten risk vardır.çıkma bir parça çok iyi durumda da olabilir çok kötü durumda da.. hele beyin gibi bir parçanın ne durumda olduğunu bilmek daha da zordur.


sayın gokhantas43,

bence de litre fiyatının 50 tl olması normal değil.. günahları boynuna ama bence servis art niyetli.. kesinlikle özel servisi tercih edin..eğer vites kutusu iç basıncı ile ilgili ise sorun kolay kolay düzelmez ne yazık ki..

sayın orko77,

sabah ilk çalıştırmada eğer mümkünse aracın hareket ettirilmeden 1 dakika yerinde çalıştırılmasında fayda vardır.özellikle soğuk bir yerde ikamet ediyorsanız.. kış şartlarında şanzıman ve yağ soğukken tam doldurma yapamayabilir.ama ısınma sonrası düzelmesi gerekir.açıkçası bence bir anormallik yok..


sayın inimicus,

na yazık ki bu forumda bizim yapmaya çalıştığımızı anlamayan bazı art niyetli kişiler var. benim de volvo ile ilgili açtığım başka bir konuda bana saldırmıştı bir kişi ve ben de sonunda konuyu kilitlettirmekten başka çarem olmadığını düşündüm...geçmiş olsun diyorum ve mümkünse sinirlerinize hakim olmaya çalışın.. insan çok kolay çileden çıkabiliyor..

kaza sebebiyle de ayrıca geçmiş olsun.. bence sorun motor kulaklarından biri veya daha fazlası ile ilgili.. bence motor kulaklarını kontrol ettirin bir veya daha fazlası kopmuş olabilir.

sayın hacebit,

ilk önce kullanılan şanzıman yağının aracınıza uygun olmadığını söylemem gerek.aracın vites kutusunun basınç değerleri ölçülmelidir.bu yapılmadan balata sorunlu,solenoid sorunlu denemez.öncelikle iç basınç değerlerinin fabrika verilerinde olduğunun ispatı gerek.bu aşamadan sonra solenoid veya balatalar söz konusu olabilir.


_____________________________



 
7 Mesaj
13 Kasım 2010; 20:49:40 

Teşekkürler Mete bey. Gerçi dün servise gittim ve ustayla test sürüşüne de çıktık ama o bir sorun olmadığını söyledi. Sonra test için cihaza da bağladı ama orada da sorun çıkmadı. Ancak dediğinizi dikkate alıp motor kulaklarını kontrol ettireceğim.


_____________________________



259 Mesaj
14 Kasım 2010; 0:14:28 

Sayın METEQ usta,

Aracım Citroen C4 BVA, 2005 model.

Dün sabah 9 günlük bayram tatili için yola çıktık. Hareketten yaklaşık 1 saat sonra ışıklarda durdum, kırmızı ışık uzun süre yandığı için vitesi N'ye aldım. Yeşil ışıkla beraber vitesi D'ye alıp gaza bastım, vites 2'ye geçmedi, motor bağırmaya başladı ve SERVICE ışığı yandı, vites numarası ekrandan silindi ve yerinde "-" (eksi) işareti çıktı. Arabayı kenara çektim, durdurup tekrar çalıştırdım. "GEARBOX FAULTY - ŞANZIMAN ARIZASI" verdi, SERVICE ışığı yandı. Vites numarası yerine "-" çıktı, vites yine 2'ye geçmedi. Biraz bekledikten sonra tekrar denedim, yine aynı sorun. Sonra sanayiye kadar 1. viteste götürmeye karar verdim, 200-300 metre gittikten sonra 4000 devirde vites değişti (gösterge yine "-" gösteriyordu), tam sanayiye girerken vites numarası da göründü. Sanayide Citroen'den anlayan olsa gösterecektim ama yokmuş. Bu şekilde yola devam ettim, vites numarası görünüyor, vites geçiyordu ama 3000 devir yerine 4000'lerde geçiyordu. Bu böyle bir saat kadar devam etti, bir saat sonra vites normal devirlerde (3000lerde) geçmeye başladı. Bu şekilde arada 2 mola vererek 5 buçuk saat yol gittik.

Bugün kardeşim arabayı özel Citroen-Peugeot servisine götürdü. Sorun şanzıman sensöründe olduğunu söylemişler, bu sensör civalıymış ve içine 9 kablo giriyormuş, yanlış anlamadıysam şanzıman yağıyla ilgili bir şey ölçüyormuş (bu yazdıklarımı ikinci ağızdan duydum, ben size üçüncü ağız olarak yazıyorum, bazı şeyleri yanlış yazıyor olabilirim). Çok ısınınca ölçüm yapamıyormuş, bu yüzden bu sorunla hep uzun yolda karşılaşıyormuşum (daha öncede uzun yolda 2 defa benzer sorunlar başıma gelmişti). 10 dk. dinlenmeyle eski haline geliyormuş, bu yüzden bekleyince düzeliyormuş.

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz, sorun neden kaynaklanıyor olabilir?

Şimdiden teşekkür ederim,


_____________________________



 
256 Mesaj
14 Kasım 2010; 1:45:13 

quote:

Orijinalden alıntı: meteg

sayın hacebit,

ilk önce kullanılan şanzıman yağının aracınıza uygun olmadığını söylemem gerek.aracın vites kutusunun basınç değerleri ölçülmelidir.bu yapılmadan balata sorunlu,solenoid sorunlu denemez.öncelikle iç basınç değerlerinin fabrika verilerinde olduğunun ispatı gerek.bu aşamadan sonra solenoid veya balatalar söz konusu olabilir.



Teşekkür ederim MeteG.

Basınç Değerleri sanırım serviste ölçümü yapılmalı ... peki benim aracıma en uygun ATF hangisidir ? aracımın marka ve modelini hatırlatmak için yeniden yazıyorum. Opel Vectra B 2.5 V6 CDX 1997 Model.
Tekrar çok teşekkür ediyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hacebit -- 14 Kasım 2010; 13:14:10 >


_____________________________



1460 Mesaj
14 Kasım 2010; 12:54:34 

ford mondeo v6 2001 eski kasa şanzıman indi volan dişlisi arıyorum bugüne bulunması lazım 2 gün sonra kurban bayramı acil gerekirse cep telefonu bırakın ankarada olcak


_____________________________



 
3060 Mesaj
14 Kasım 2010; 21:00:45 



sayın Freemind,

benzer bir sorun ford marka araçlardaki yarı otomatik şanzımanlarda da yaşanmıştı.. sanırım şanzıman yağı sıcaklığı anormal artıyor ve sensör anormal sıcaklık nedeniyle ölçüm yapamıyor.ilk olarak bence şanzıman yağınızı değiştirtin.. aracınızın kmsini vermemişsiniz bir ihtimal şanzıman yağı eskidiği için de sorun yaşıyor olabilirsiniz.. yağı değiştirdikten sonra aracı sürüp deneme yapmanız gerekiyor.


sayın hacebit,
dexron3g özelliklerinde yağ kullanmanız gerekmekte..



_____________________________



 
24 Mesaj
14 Kasım 2010; 22:44:57 

Merhaba meteg usta süpersin valla 20 sayfayı sırf senin yazdıklarını okudum :) soruma gelincede .. proton 315 glsi 98 modelini aldım 2 hafta once .. aracım çok dik yokuşlarda dahil olmak üzere kayma yoktu sonra gaz ayarına soktum cok yaktıgı belirlendi bujileri değiştirip tekrar ayar yapıldı .gaz tüketimi azaldı , bujileri değiştiren usta yakması güzel dedi . gaz ayarını yapan ustada aynı şekilde .. fakat dik yokuşta geriye kayma olayı var .. sizce bu normalmi . yağ çubuğunu da bulamadım şanzımanın , bu modelde nerde bulunuyor yada bulunuyormu . yada servisiniz varsa adres alabilirsem sevinirim .. iyi akşamlar


_____________________________



 
3060 Mesaj
14 Kasım 2010; 23:00:18 




sayın Ayhanbol,


aracın vitesinin geri kaçırması rampanın açısı ile de ilgilidir.aşırı dik bir rampada geri kaçırma normaldir.ama bahsettiğiniz rampayı görmeden de yorum yapmak zor.. otomatik şanzıman yağ karteri çubuğu motorun sol tarafında olmalı.. bildiğim kadarı ile proton da önden çekişli bir araç.. bu yüzden motorun solunda olmalı (aracın dışından bakarsanız sağında)


_____________________________



 
35 Mesaj
14 Kasım 2010; 23:35:19 

ACİL YARDIM LÜTFEN...!
Merhaba METEG ustam öncelikle otomatik vites gibi herkesin doğru bilgi sahibi olamadığı ve arıza durumunda canının(yani yanlış teşhisle cebinin+ huzurunun sıkıntıya düştüğü) önemli bir konuda yardımcı olduğunuz için ve paylaşımda bulunan tüm arkadaşlaraa çok teşekkür ederim.
Aracım 2003 renault scenic ov lpgli, benim sıkıntım motor soğukken, bütün viteslerde ve devirlerde normal vites geçişleri oluyor. taki motor tam ısınıp veya yokuşa gelip zorlandığında yükllenme olduğunda, az bir süre sonra vites geçişleri kayboluyor, mesela 2500 devir ile 90km ile giderken devir birden 3000 civarına çıkıyor ve artık yavaş yükselmeler kayboluor. yani gaza bastığında birden devir yükseliyor 3000-4000 civarına geliyor ve hızlanma gecikiyor, gazdan çektiğinde devir hızlı iniyor yani normal vites geçişlerinde ki tatlı yavaş devir artma azalması kademe kademe vites geçişleri olmuyor, vites geçişleri kayboluyor. belli bir süre sonra hafif bir dalgalnma olyur ve arıza lambası yanıyor. Durup kontağı kapatıp tekrar açtığımda arıza lambası sönüyor ama gaza basmama rağmen az bir süre hareket olmuyor sonra birden bir vuruntu ile kalkış oluyor. Bazen geçişler normal 1-2-3 te iyi 70-80 gelince yine kaçırıyor ve vites geçişleri kayboluyor. Bazende ilk başta hemen oluyor. bir kararsızlık ile vites yükselip düşüyor sonra geçişler kayboluyor. Daha sonra gaza yüklendiğimde devir 3000-4000 civarında geliyor ve araba artık bağırarak hızlanıyor. Motor soğuyup tekrar çalıştırıldığında sıkıntı olmuyor vites geçişleri çok güzel devam ediyor taki motor tam ısınana veya zorlanıncaya kadar. önceleri arasıra oluyordu şimdi her seferinde olyuor.
aracı üç ustaya gösterdim. 1.si reno yetkili servisi çok canımı sıktı ve tam anlamadım ama şanzuman tirününün rektefiye olması gerektiğini ve 5000-6000tl tutabileceğini söyledi.,
2.si özel otomatik vites ustası, yağın değişmesi gerektiğini özelliğini yitirdiğini ve ısınınca görevini yapamadığını söyledi,
3.sü otomatik vites beyninin temizlenmesiyle düzelebileceğini söyledi.

Sizce sorun nedir? ne yapmalıyım artık huzurum kaçtı. ne olursa olsun kurtulmak istiyorum. arabayı aldığımdan beri var. büyük bir hevesle ilk kez otomatik vites araba aldımservise gösterip aldım. servise gösterip aldım bilgisayardan baktılar arıza görünmemişti ama 1 gün sonra ortaya çıktı muhtemelen arızza yı sildirdiler. Ben onun gibi üçkağıtçılık yapıp kimsenin canını yakmam. vicdan meselesi. neyse canım sıkıldı yine.

reno servilerinin otomatik vites konusunda iyi oladığını söylüyorlar. benim ara(reno scenic için uygun otomatik vites yağı ve miktarı kaç litre dir?
Acil yardımınızı ve tecrübesi olan, başına aynı sorun gelen arkdaşların bilgilerini bekliyorum??? Çok teşekkürler...


_____________________________

2003 SCENİC 1.6 16V DYNAMIQE
OTOMATİK VİTES, ZAVOLİ LPG
İZMİR


 
3060 Mesaj
14 Kasım 2010; 23:42:28 



sayın serdoğan68,


muhtemelen sizin aracınızın otomatik vites yağı da bugüne kadar değişmemiştir.araç 5 yaşını doldurunca ya da 60,000km de yağ değişmeli idi.. ben de yağın bozulması sebebiyle motor ve de şanzıman ısınınca akışkanlığı kaybolan ve sakızlaşan yağ nedeniyle vites geçişlerinin bozulduğunu düşünüyorum.ilk olarak aracın şanzıman yağını değiştirin..(dexron3g özelliklerinde bir yağ ile markası önemli değil yeterki dexron3g olsun).eğer bu değişim sonrası durum düzelmezse tork konvertörü sorunun sebebi olabilir bence..



_____________________________



 
24 Mesaj
14 Kasım 2010; 23:46:40 


quote:

Orijinalden alıntı: meteg




sayın Ayhanbol,


aracın vitesinin geri kaçırması rampanın açısı ile de ilgilidir.aşırı dik bir rampada geri kaçırma normaldir.ama bahsettiğiniz rampayı görmeden de yorum yapmak zor.. otomatik şanzıman yağ karteri çubuğu motorun sol tarafında olmalı.. bildiğim kadarı ile proton da önden çekişli bir araç.. bu yüzden motorun solunda olmalı (aracın dışından bakarsanız sağında)



teşekkürler meteg bey .. çubuk göremedim ben ama yarın gündüz gözüne bakarım tekrar .. bu arada aracım gaz ayarından sonra geri kaçırmaya başladı bide buji kabloları nıda değiştirmiştim değiştirdiklerim 5 cm daha uzun geldi ama sorun olmaz demişti usta ..


_____________________________



605 Mesaj
15 Kasım 2010; 0:57:54 

Selamlar;

2004 model Tiptronic a3 sahibiyim. Arac 112000 kmde . araç bazen sıfır gibi vites geçişlerine sahip. Bazense durduğu yerde D'den R'ye geçerken bile şiddetli bir şekilde vurma yapıyor. HGem ses geliyor hemde arac sarsılıyor. Bunu yaptığı zaman araba yürür haldeykende yapıyor. Yani 2.den 3e veya 3'den 2'ye alırkende bu ses ve vurma olabiliyor. İlginç olan bazı günler ise hiç sorunsuz sessiz hissettirmeden vites geçişi sağlıyor. Otomatikte kullanıyorum genelde. Şanzumancıya götürdüm adam arabaya bakmada bi motora baktı ve dediki hidrolik beyni arızalanmış değişmesi gerekiyormuş. ODa nerden baksanız 3000 tl tutar dedi. Yuh dicektim kaldım öyle. Eğer durum gerçekten öyleyse bu beynin tamiri vs mümkün olmuyormu?

bu arada dün ŞAnzuman yağınıda değiştirttim. Bugun bir sorun cıkmadı ama sorun çıkmadıgı günlerde olduğu için emin olamadım yağdanmı kaynaklı diye. Çünkü değişen yağ tamamen özelliğini kaybetmiş siyahlaşmış ve kokuyordu. Bilen arkadaşlardan fikirlerini bekliyorum. Ankaradayım.

Şimdiden teşekkürler.


_____________________________



 
36 Mesaj
15 Kasım 2010; 2:13:03 

meteg ustam merhaba

Bende 2001 model 1.5 hyundaı accent otomatık var 110000 km de.Aracım 1 den 2 ye gecerken cok hafıf 2 den 3 e gecerkende bagırarak vıtes degıstırıyor.Ozellıkle 2 den 3 e gecıslerde bunu yapıyor.Yanı 50 ıle 60 km hız arasında bunu yapıyor ve arac bagırıyor.Bende o sırada ayagımı hafıfce gaz pedalından cekıyorum yaklasık 2 sanıye ve 1 sonrakı vıtese bagırmadan gecmesını saglıyorum.Acaba problem neden olabılır.Sızın tahmınınız olan problem bana kaca patlar ve tamır ettırene kadar bu sekılde kullanmak araca ve sanzımana daha buyuk hasarlar verırmı.Daha once sanzımanda kartel contasından yag kacagı vardı.Onu yaptırdım.Ama yapan usta sanzımanda catlak varmıs daha once ıslem gormus yapıstırılmıs dedı oradakı benden olan catlagıda ben goturdugumde yapıstırdılar belkıde aynı yerdı onu sormadım.Bılındıgı gıbı hyundaı accent ler yere cok yakın araba ve yollarımız malumunuz.Aracın gecmısını bıldırmek adınada bunları yazdım yardımcı olursanız cok sevınırım.Sımdıden cok tesekkurler.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi airtec -- 15 Kasım 2010; 2:17:27 >


_____________________________



 
3060 Mesaj
15 Kasım 2010; 9:38:28 



sayın freedommaker,


yağ değişimi sonrası durum düzelmiş anladığım kadarı ile.. eğer ki bu aracın şanzıman yağı ilk defa değişti ise bugüne kadar sorununuzun kaynağının yağ olduğundan emin olabilirsiniz.çünkü özelliğini kaybeden yağ ilk önce rengini kaybeder ve daha sonra da akışkanlığını.. bal gibi bir kıvama gelir.. bu durumda yağ her noktaya ulaşamayacağı için sorunlar ortaya çıkar.bence sizin sorununuz yağ ile ilgili idi ve değişim sonrası durum düzeldi.. gene de bir süre aracı kullanın ve sorunun tekrar ortaya çıkıp çıkmayacağını takip edin.. eğer tekrar aynı sorunlar olursa bana yazın..


sayın airtec,

bahsettiğiniz çatlak yağın eksilmesine sebep olmuş ve eksik yağ ile çalışan şanzımanda bazı hasarlar meydana gelmiş olabilir.bu hasarlar solenoidlere(vites değişimlerini kontrol eden valfler ve içinden yağ geçmesi için kanalı açıp kaparlar) zarar vermiş de olabilir.bağırma demek yükselmesi gereken vitesin gereken vitese geçememesi demektir.muhtemelen açılması gereken kanal açılmıyordur.ama size iyi haberi vereyim bu solenoid adı verilen parçaların değişimi mümkündür.bunlar valve body adı verilen bir gövde içinde yer alır.bu da şanzımanın dışındadır ve açılması için yağın boşaltılması gerekir.şanzımanın dağıtılması gerekmez.. size fikir vermesi için bir resmini koyuyorum..

0


0


Ekteki dosya (2)


_____________________________



 
36 Mesaj
15 Kasım 2010; 11:30:40 

meteg ustam merhaba

Bende 2001 model 1.5 hyundaı accent otomatık var 110000 km de.Aracım 1 den 2 ye gecerken cok hafıf 2 den 3 e gecerkende bagırarak vıtes degıstırıyor.Ozellıkle 2 den 3 e gecıslerde bunu yapıyor.Yanı 50 ıle 60 km hız arasında bunu yapıyor ve arac bagırıyor.Bende o sırada ayagımı hafıfce gaz pedalından cekıyorum yaklasık 2 sanıye ve 1 sonrakı vıtese bagırmadan gecmesını saglıyorum.Acaba problem neden olabılır.Sızın tahmınınız olan problem bana kaca patlar ve tamır ettırene kadar bu sekılde kullanmak araca ve sanzımana daha buyuk hasarlar verırmı.Daha once sanzımanda kartel contasından yag kacagı vardı.Onu yaptırdım.Ama yapan usta sanzımanda catlak varmıs daha once ıslem gormus yapıstırılmıs dedı oradakı benden olan catlagıda ben goturdugumde yapıstırdılar belkıde aynı yerdı onu sormadım.Bılındıgı gıbı hyundaı accent ler yere cok yakın araba ve yollarımız malumunuz.Aracın gecmısını bıldırmek adınada bunları yazdım yardımcı olursanız cok sevınırım.Sımdıden cok tesekkurler.

sayın airtec,

bahsettiğiniz çatlak yağın eksilmesine sebep olmuş ve eksik yağ ile çalışan şanzımanda bazı hasarlar meydana gelmiş olabilir.bu hasarlar solenoidlere(vites değişimlerini kontrol eden valfler ve içinden yağ geçmesi için kanalı açıp kaparlar) zarar vermiş de olabilir.bağırma demek yükselmesi gereken vitesin gereken vitese geçememesi demektir.muhtemelen açılması gereken kanal açılmıyordur.ama size iyi haberi vereyim bu solenoid adı verilen parçaların değişimi mümkündür.bunlar valve body adı verilen bir gövde içinde yer alır.bu da şanzımanın dışındadır ve açılması için yağın boşaltılması gerekir.şanzımanın dağıtılması gerekmez.. size fikir vermesi için bir resmini koyuyorum..

Cok tesekkur ederım pekı bu bahsedılen selonoıdler yanı valf body denen parca ne kadardır ve ben bunu yaklasık 2 ay daha boyle kullanmak mecburıyetındeyım acaba o zamana kadar araca ve sanzımana bır zararı olurmu.Ve bu arızayı ben nerede yaptırayım Istanbulda oturuyorum.Tesekkurler.


_____________________________



605 Mesaj
15 Kasım 2010; 13:11:32 

Hızlı cevabınız için teşekkür ederim. Dün aracım sanki sıfır km araç gibi vites değiştirdi. Bugun ise bir yere gittim dönerken yine vurmalar yapmaya başladı. Birde bugun şunu farkettim. Aracım D konumunda iken yokuşta geriye kaçıyor. Aracı yeni aldığım icin daha çnce böyle bir probremi olup olmadıgını bilmiyorum. Vurma yapmasının bununla bir alakası varmı acaba inanın bilmiyorum.

Birde ilginç olan ise beyinde sorun oplsa bu vurma olayını sürekli yapmazmıydı sizcede? Çok şiddetli vurmasada bugun düne nazaran vurarak vites geçirdi. Vites değiştirme devirleri vs normal sadece vurma yapıyor. Saygılarımla...



quote:

Orijinalden alıntı: meteg



sayın freedommaker,


yağ değişimi sonrası durum düzelmiş anladığım kadarı ile.. eğer ki bu aracın şanzıman yağı ilk defa değişti ise bugüne kadar sorununuzun kaynağının yağ olduğundan emin olabilirsiniz.çünkü özelliğini kaybeden yağ ilk önce rengini kaybeder ve daha sonra da akışkanlığını.. bal gibi bir kıvama gelir.. bu durumda yağ her noktaya ulaşamayacağı için sorunlar ortaya çıkar.bence sizin sorununuz yağ ile ilgili idi ve değişim sonrası durum düzeldi.. gene de bir süre aracı kullanın ve sorunun tekrar ortaya çıkıp çıkmayacağını takip edin.. eğer tekrar aynı sorunlar olursa bana yazın..




_____________________________



 
8 Mesaj
16 Kasım 2010; 10:23:11 

foruma katılan herkesin kurban bayramını tebrik eder iyi bayramlar dilerim....


_____________________________



 
3060 Mesaj
16 Kasım 2010; 11:44:14 




freedommaker,


şanzımanın vuruntu yapması genellikle valve body adı verilen ve içinde solenoidlerin bulunduğu kısımla ilgilidir.vites kutunuzun geçişlerini kontrol eden bu kısımda olabilecek bir sorun vuruntu sebebidir.ama solenoidler tek başına vuruntu sebebi değildir.tork konvertöründe sorun olması(kaçırma) balataların bitik olması, sadece birkaç ihtimaldir.rampada geri kaçırma ise rampanın ne kadar dik olduğu ile ilgilidir. çok anormal derecede dik bir rampa değilse geri kaçırma olmaması gerekir.bence sizin solenoidler sorunlu olabilir.sizden önceki cevabımda buraya resmini koymuştum valve body adlı parçnın ve solenoidlerin.. bunların kontrolü gerekiyor..


bu arada herkese iyi bayramlar..


_____________________________



330 Mesaj
16 Kasım 2010; 13:03:52 

Degerli ustalarımızın ve degerli forum okuyucularının bayramını kutlar tüm bayramlarda daima sevdikleriyle mutlu günler gecirmelerini dilerim


_____________________________

Ey insan Kaf dagı kadar yüksekte olsanda,kefene sığacak kadar küçüksün unutma..!! Ölümde var..!!!

Acer aspıre 5920G cor2duo 2.1ghz 4gb ddr2 160gb hdd 1024mb nıvıdıa geforce

Palio speedgear 1.2 16v EL
Megane 2 1.5dci Expession


156 Mesaj
18 Kasım 2010; 17:26:46 

Dostlar merhaba, bende proton 416 98 model otomatik bir araç var araç iyi memnunum fakat.

Otomatik arabalarda roketleme konusunu bilirsiniz. Önceden gazı sona dayayınca araba uçuyordu.. Şimdilerde ise eskisi gibi bir performans alamıyorum

Sizce bunu niçin yapar? Şazmaza götürünce neresine baktırmalıyım? Teşekkürler.


_____________________________



 
32 Mesaj
18 Kasım 2010; 18:52:26 

Ustam Merhaba,

722.5xx kodlu 5 ileri otomatik şanzımana sahip 92 model Mercedes 300 CE 24 aracım var. Daha önce yine bu başlıkta size hangi yağı kullanmam gerekir diye sormuştum ama yoğunluktan arada kaynadı gitti. Bende yağ değişimini dışarda özel serviste yaptırdım.

Yağ değişimi öncesi aracımda vuruntulu vites geçişi sorunu vardı ve 5. vitese atamıyordu. Yağ değişiminden sonra da herhangi bir değişiklik olmadı. Hala 5. vitesi geçmiyor ve vuruntu şikayetim hala devam ediyor. Birde ilk defa başıma gelen ve beni epeyce düşündüren bir olay yaşadım. 4. vitesden 5. vitese atması için biraz sıkıştırınca aracın arkasında yoğun beyaz bir duman gördüm ve hemen kenara çektim. Kaputu açıp baktığımda şanzımanın yağ ölçe çubuğundan yağ akıtmış (belkide fışkırtmış) olduğunu fark ettim (çubuktan dökülan yağ manifoldun üstüne düştüğü için duman yapıyormuş) bunun nedeni ne olabilir acaba ?

Yardımlarınızı bekliyorum.


_____________________________



1231 Mesaj
19 Kasım 2010; 19:43:32 

meteg hocam kolay gelsin seni yoruyoruz ama yardımların için teşekkürler...

en korktuğum şey olan şanzıman arızası benim lagunamda başıma geldi,şu ana kadar 3 kere sabah motor ve şanzıman soğukken 1. vitesten 2. vitese geçerken vuruntuyla beraber vites kutusunda sorun var uyarısı alıyorum ve vites 2. viteste takılı kalıyor,manuele alıyorum kesinlikle vitesler çalışmıyor 2. viteste takılı kalıyor,bugün durdum boşa aldım geçti geriye aldım geçti ama D ye aldığımda 2 de takılıyor,arabayı kaldırırken de 2 de kalkıyor,motoru kapayıp açınca herşey düzeliyor normale dönüyor,normale dönünce geçişlerde problem kalmıyor ve enteresan şekilde arabanın çekişi artıyor,düzenli olarak 10 günde bir yapıyor...
şanz. yağını en son 10bin km önce değiştirdim ondan öncede yine 10bin km önce yani 20bin km önce değiştirmiştim(iyice değişsin bir kısmı değişmiyor diye)

şimdi ne yapıyım yetkili servisemi gideyim yoksa şanzımancıyamı ve sizin öneriniz ve tahmininiz nedir?


_____________________________

2012 Superb 1.6 TDİ Elegance & 2003 Octavia 1.6 Mpi Elegance

Skoda bağımlılık yapar...


 
2 Mesaj
19 Kasım 2010; 19:52:26 

meteg ustam


_____________________________