Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
745.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu konuda otomatik şanzıman bakımı ve arızalar ile ilgili sorularınız yanıtlanır..

    **lütfen dsg,ve yarı otomatik şanzımanlar ile ilgili soru sormayın.bunlar benim uzmanlığım ve alanımın dışındadır.


    araç üreticisinin önerdiği yağ kullanılmalı.birbirinden farklı yağlar karıştırılmamalı aracın gerektirdiğinden eski ya da yeni yağ kullanılmamalı.. 3 şey çok önemli sevgili arkadaşlar aracın şanzıman yağı daima doğru seviyede olmalı daha önce bu konuda defalarca yazdım, eksik yağ sorun yaratır. sert geçiş yaptırır ve aşınma artar. yağ 6 senede bir veya 60,000 km de bir değişmelidir. hangisi daha evvel dolarsa. sakın ola bu konuda gecikmeyin. ve 1 dakikayı geçen duraklamalarda şanzımanı muhakkak yükten alın yani N veya P konumunda bekleyin. bu kesinlikle şanzıman ömrü için gereklidir.normalde yağ sıcaklığı 80 derece ama İstanbul gibi sıkışık trafiklerde 140 dereceyi bulur. eğer şanzımanı yükte tutarsanız o zaman 200 ü geçer. işte tam bu noktada eğer yağınız eskidi ise diğer bir deyişle eğer yağ kan kırmızısı değil, kahverengi, siyah ise ve koku varsa işte şanzımanınız o zaman kızarır patates gibi. özellikle 140 derece üzerindeki sıcaklıklarda yağın iyi durumda olması çok ama çok önemlidir.


    yağ çeşitleri:

    *Dexron1(Atf olarak da bilinir) 1950-80 arası üretilen araçlarda kullanılır.örnek olarak mercedesin 70 li yıllarda ürettiği araçlarda..

    *Dexron2D(Atf2 olarak bilinir) ve E D ve E arasındaki fark D olan yağ mekanik kutular için yani hidrolik basınç ile çalışanlar için E olan ise elektronik kontrol birimi (Valve Body** içeren kutular içindir) 1980 yılından 1990 yılına kadar olan modellerde kullanılır..


    *Dexron3(atf3 olarak bilinir) elektronik kontrol birimi olan 2D ve E den daha gelişmiş bir yağdır ve dexron2E nin yerini almıştır 1999 senesi itibarı ile..1990 yılı ve sonrası üretilen tüm otomatik şanzımanlı araçlarda bu yağ kullanılır.

    *Dexron 4ve5..(bunlar ülkemiz piyasasında bulunmazlar) son nesil şanzıman sistemlerinde kullanılır.özellikle 5 ileri olan otomatik vites kutularında.bu yüzden bu yağın kullanımı gereken kutularda dex2 veya 3 kullanılmaz.kullanılırsa hasar olur.aynı şekilde dex2 ve 3 kullanılan kutularda da dex 4 ve 5 kullanılamaz.kullanıldığı takdirde kutu hasar görür.


    [color=#0033FF*DEXRON BİR STANDART ADIDIR.YAĞ MARKASI DEĞİLDİR, ÇEŞİTLİ ÜRETİCİLERİN ÇEŞİTLİ MARKALAR ADI ALTINDA ÜRÜNLERİ VARDIR.BURAYA ÖZELLİKLE DİKKAT EDELİM.


    BU YAĞLAR ANCAK TASARLANDIKLARI ARAÇLAR İÇİN UYGUNDUR.ÜRETİCİNİN ÖNERDİĞİNDEN DAHA ESKİ YA DA YENİ YAĞ KULLANIMI KALICI HASARLARA SEBEP OLUR.VE GERİ DÖNÜŞÜ OLMAYAN SONUÇLARA SEBEP OLUR.





    Yağ seviyesi kontrolü için yapılması gerekenler.(Klasik tip tork konvertörlü otomatik vites kutuları için geçerlidir.) tiptronik kutularda ve yeni nesil otomatik vites kutularında 2002 yılı ve üstü yağ çubuğu bulunmayabilir.bu durumda seviye kontrolü için servise veya otomatik şanzıman servislerine gidilmesi gerekir.

    1-araç çalışma sıcaklığında ve rölantide çalışıyor olmalıdır.
    2-vitesler P den başlayarak L ye kadar her konuma tek tek alınmalı her konumda 3 saniye beklenmeli, sonra işlemi L den Pye tersine uygulamalısınız.(burada L konumu araca göre 1 veya 2 de olabilir.)
    3-bu işlemlerden sonra 2 dakika beklenir ve seviye ölçülür. sağlıklı olan seviye max seviyesinin hemen altı veya biraz altıdır. ama daha düşükse mutlaka eksik seviye tamamlanmalıdır.(eksik seviye mutlaka araçta kullanılan otomatik şanzıman yağı ile aynı tür olmalıdır).gereğinden fazla yağ konulmamalı çünkü konulursa bu defa şanzımandan püskürme ile sonuçlanabilir. max ve min arasındaki seviye farkı ortalama yarım litre bazı araçlarda 1 litredir. ama yarım litre eksilen yağ zaten vuruntulu vites geçişi sebebidir ve aşınma artar.

    4- sürüş yapılır ve geçişler kontrol edilir. geçişler yumuşak olmalı herhangi bir katırtı kuturtu olmamalıdır. bu katırtı ve kuturtular duyulursa 2 ihtimal söz konusudur. ya valve body içerisinde yer alan solenoidlerden biri veya daha fazlası açık veya kapalı kalmıştır zaten şanzıman arıza lambası uyarır sizi bu durumda eğer söz konusu durumda arıza lambası yanmaz ise bu defa anlaşılmalıdır ki arıza mekaniktir.

    5-Lag(gecikme testi) konumlar arası geçişte mesela N den D ye veya başka bir konumda geçişler arası süre en çok 1 saniye olmalıdır. eğer süre daha uzunsa şanzıman kutusu ömürünü doldurmuş demektir ve tamamen yenilenmesi gerekir.
    6-Şanzımanın prematüre arızalanmasını engellemek için mümkün olduğunca sert kalkışlardan kaçınılmalı, özellikle D den R ye ve R den D ye veyahut N den deya geçileceği zaman araç TAMAMEN hareketsiz OLMALIDIR. yoksa şanzımanda erken aşınma olur.


    valve body nedir? valve body vites kutusunun hemen dışında bulunan ve solenoid adı verilen valflere(subaplara) yataklık eden birimdir.görevleri belli vites ve hızlarda ilgili viteslerin pürüzsüz ve sorunsuz çalışması ve yumuşak geçişler için yağ kanallarını açıp kapatmaktır.


    valve body'nin resmini de koyuyorum buraya..ayrıca tork konvertörü resmi de koydum..

    otomatik kullanan özellikle geleneksel otomatik şanzımanlı araç kullananlara duyurulur.


    NOT: LÜTFEN SORU SORMADAN ÖNCE KONUYU İYİCE OKUYUN ÖZELLİKLE DE BU SAYFAYI.. ARACINIZDA DOĞRU YAĞIN KULLANILDIĞINDAN EMİN OLUN.ÖRNEK OLARAK DEXRON3 KULLANILMASI GEREKEN ARAÇTA DEXRON1 KULLANMAYIN.AYNI ŞEKİLDE ESKİ VE DEXRON1 KULLANIMI GEREKEN BİR ARAÇTA DA DEXRON3 KULLANMAYIN.ARAÇLARIN VİTES KUTUSU TEKNOLOJİSİNİN GEREKTİRDİĞİ YAĞIN KULLANIMI ÇOK ÖNEMLİ VE ZORUNLUDUR.YAĞLAR BİRBİRLERİ İLE KARIŞTIRILMAMALIDIR.EKSİK SEVYİYE TAMAMLAMASI DA GENE AYNI CİNS YAĞ İLE OLMALIDIR.YANİ DEXRON 1 KULLANAN ARACA YAĞ İLAVE EDİLECEĞİ ZAMAN DEXRON3 VEYA ZITTI KULLANILMAMALIDIR.AYNI ŞEKİLDE BANA SORU YAZAN ARKADAŞLAR LÜTFEN ARACINZIN KM VE MODEL YILINI BELİRTİN.

    BURADA YAZILANLAR KLASİK TİP VE TİPTRONİK OLAN TORK KONVERTÖRÜ İÇEREN KUTULAR İÇİN GEÇERLİDİR.BANA YARI OTOMATİK VEYA DSG KUTULAR İLE İLGİLİ SORU YAZMAYIN.

    DSG VE YARI OTOMATİK KUTULARDA TORK KONVERTÖRÜ BULUNMAZ.DSG'YE ÖRNEK OLARAK VW ARAÇLARI; MMT,EASYTRONİC,DUALOGİC,AMT GİBİ KUTULARI DA YARI OTOMATİK OLANLARA ÖRNEK VEREBİLİRİZ.[/colo
    r]

    bunlara dikkat edersek forumu boşuna şişirmez ve vaktimizi boşa harcamayız..

    teşekkürler..










    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 13 Nisan 2011; 20:05:07 >



  • Sayın fsnn,

    Mete bey bu işi ticari yapan birisi değil. O nedenle değiştirin demesi çıkarından dolayı da değil. Peugeot ta aynı teraneyi yazıyor ama garanti içinde bakın bakalım çok km devirip sorun çıkartan şanzıman olunca garantiden sayıyorlarmı saymıyorlar mı?
    Ben aracı 124.000 de aldım vites geçişleri değil geçme şekli sorunlu idi önce yağı değiştirttim sorun olmadığı zamanlarda daha akıcı ve pürürzsüz bir karakteristiğe döndü. Şu an 208.000 deyim. 195.000 civarı iç balatalar, fren bandları, contalar, filtre değişti. O fren bandlarındaki balatalar tamamen aşınmıştı ve bu aşınan parçalar o kadar ince idi ki filtre bunları tutmamıştı bile hepsi yağda idi. Bu frend bandlarındaki balata tozları da doğal olarak sürtünme oluşturan bir nevi zımpara tozu gibi içeride sürekli aşınmalara yol açabilir.
    Normalde yağ değiştirmeyin diyen aynı zihniyet utanmasa otomatik vites kutusunun hiçbir bakımı olmadığını da söyleyecek ( olduğuna dair bakım prosedürü kitapta anlatılmıyor) ama ben yaşadığım bir kaza sonrası aracı arkadaşımın iş yerine çektirip 1.5 ay kaporta işleri ile paralel motor ve şanzıman indirdim ve şans işte sökünce gördük ki fren bandları bitmiş sıktıkları kasnağı yemeye başlamış. Oysa ki vites normal çalışıyor gibi idi. Hafiften silkelediği zamanlar oluyordu ama insan bunun içinde de balatalar var onlar aşınır, biter diye düşünmüyor elbette. Zaten ustası az, olanlarda 2000-3000 tl den kapı açınca otomatik alınır, sorun çıkartmaya başlayınca satılıp kurtulunur imajı oluşmuş.
    İşin içine girince bu aletlerinde koruyucu bakım denilen ömrü uzatan ve performanslarını ilk gün gibi yüksek tutmaya yarayan prosedürleri olduğunu öğreniyorsunuz. Ha kafayı kuma gömüp hayır gerek yok benimle mi yaşayacak diyenlar olabilir saygı duyarım ama motor ömrü 500.000 ise otomatik vites kutusunu üstelik vidasına dokunmadan 500.000 km kullanmak hayalcilikten başka birşey değil.
    Bu vites kutusu bakımında değiştireceğiniz yağ lt si 20 TL deseniz (benimki 18 TL) 5-6 LT alıyor ama komple değişim için almanız gereken yağ 6-8 lt bu da en uç noktada 160 TL yapar üstelik 60.000 km de bir yapsanız örnek benim için bu 3 sene demek hiçbirşey değil. Ama değiştirmeyip sorunlu yağdan dolayı kutu indirtseniz 2000 TL den aşağı masraf çıkmaz ve benim balatalar 200.000 km de bitmeye yakındı bitmemişti ama fren bandları tükenmişti. Bandların tanesi 175 TL (işi iyi bilen daha ucuza da alabilir) Kasnak 800 TL. Başta da dediğim gibi eğer zamanında şansa içi açılmamış olsaydı ekstradan 800 tl (iki adet var ) toplamda 350 TL yerine 350 TL+1600 TL sadece malzeme masrafı olacaktı.
    Şimdi pis yağa gelelim.
    Diyorsunuz ki kapalı kutu yağa birşey olmaz.
    Yağı bozan etkenlerden birisi havdaki oksijen ve nemdir.
    Şanzıman üzerinde de breather hole denilen hava alma delikleri bulunur. Şanzıman ısınır ve soğurken o delikten içeri dış ortam havası girer. Oksijen, nem ve yağın ortam ısısı ile 150 derecelere çıkan değişken ısısı arasındaki fark, aşınan metal tozları ve balataların tozları bir araya gelince o kapalı sistem içindeki yağ BOZULUR. Bozulunca da tüm gücü ileten (tork konvertörü kilitlenmediği anlarda tüm güç bu sıvı saysesinde muazzam bir basınç ile iletilir ki bu basınç ta bir çeşit enerjidir ve yağ moleküllerini bozucu etki yapar) yağ içindeki incecik partiküllerle konvertör pallerini ve sürtündükleri metal aksamı aşındırır. Yağ bozulup gücü iyi aktaramayınca sürücü gaza daha fazla yüklenir hem yakıt tüketimi artar hem de artan basınçla sistem daha da aşınır. İşte olay böyle komplikedir ki daha benim de bilmediğim ne dinamikler var işin içinde. Eğer dediğiniz doğru olsa idi otomatik vites kutuları neden bozulsun ki değilmi yağı bile incitip yıpratmadan kullana bir sistem kendi dünyalarında kardeş kardeş yaşarlar taki aracın yaşı 30ları bulana yada feci bir kaza onları ayırana dek.
    Neyse sonuç olarak bence siz inanmamaya devem edip etmemekte serbestsiniz ama lütfen insanların zihnini bulandırmayın. Ben inanmıyorum ve aracımın yağını değiştirmeyeceğim dediniz, siz bilirsiniz ama şunu da aklınızdan çıkartmayın vites kutunuz madem sorun çıkartmayacak acaba neden servisteki tanıdığınız yağı değiştirirsek sorun ortaya çıkabilir diyor bir düşünün. Günün birinde es kaza yağı değiştirmeniz gerekse (örneğin aks keçeleriniz yağ kaçırıp yağı bitirse) demek ki sizde mağdurlar ordusuna katılacaksınız.

    Bu yazdıklarımı iyiniyet çerçevesinde değerlendirirseniz sevinirim.

    Saygılarımla

    Barış SÖZÜAK
  • Faydalı bilgiler için teşekkür ederiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayugur

    Faydalı bilgiler için teşekkür ederiz
    çok sağolun yararlı bilgiler.benimde aracım otomatik herhangi bir sıkıntım yok ama yağı yinede değiştirsem iyi olacak sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercan_wrc

    çok sağolun yararlı bilgiler.benimde aracım otomatik herhangi bir sıkıntım yok ama yağı yinede değiştirsem iyi olacak sanırım.

    Alıntıları Göster
    benim honda için yagın 120,000 km de degişecegini söylediler..

    bilgi için saol.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercan_wrc

    çok sağolun yararlı bilgiler.benimde aracım otomatik herhangi bir sıkıntım yok ama yağı yinede değiştirsem iyi olacak sanırım.

    Alıntıları Göster
    Bu değerli bilgiler için teşekkürler. OV kullanan arkadaşlara çok yardımcı olacaktır.
    Peki düz vites kullananlar için önerileriniz var mıdır?
    İkinci sorum da sizin dükkanınız nerede, en azından size yakın olan arkadaşlar için faydalı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Bu değerli bilgiler için teşekkürler. OV kullanan arkadaşlara çok yardımcı olacaktır.
    Peki düz vites kullananlar için önerileriniz var mıdır?
    İkinci sorum da sizin dükkanınız nerede, en azından size yakın olan arkadaşlar için faydalı olur.

    Alıntıları Göster
    Sevgili Hesheit,


    benim konum otomatik olduğu için düz şanzıman için ne desem yalan olur bu yüzden manuel şanzıman konusunda uzmanlığı veya tecrübesi olanlar gerekeni söylerler.benim bu konuyu açma sebebim kendi aracımın başına gelenler, zira forumda birçok kişinin özellikle otomatik kullananların araçlarını sanayi veya özel servislere götürme eğilimde olduklarını gördüm. bu konunda çlarda kullanılan şanzıman yağı mutlaka ve mutlaka üreticinin kendi yağı ve gereken özellikleri taşıyan yağ olmalı. eğer kalkıp da aracınıza benzinciden veya marketlerden alınma yağ koyarsanız ve orjinal yağ 10 lire market yağı da 6 lira ise tasarruf ettiğinizi sanabilirsiniz ama aslında gerçek böyle değil çünkü o 4 ytl lik fark ileride komple şanzıman değişimi veya araçtan şanzımanın inmesi ile sonuçlanabilir. bakın ben 8500 lira para verdim yazık günah değil eğer bu durum başka birinin başına gelse eminim altından kalkamazdı..

    ve gelelim başka bir konuya madem yağ konusunu açtık,

    otomatik şanzıman yağları genelde 3 nesildir.

    1-Atf 1 veya Dexron
    2-Atf2 veya Dexron II E *
    3-Atf3 veya Dexron IIIG *


    şimdi örnek vermek gerekirse 1 numaralı seçenek 1970 ler ile 85 arası üretilen ve içinde herhangi bir elektronik kontrol birimi bulunmayan araçlar için uygundur. Örnek olarak Mercedes W115 W123 gibi
    2 Numara 86 dan 98 e kadar olan tüm araçlar ve içinde elektronik kontrol ünitesi bulunan araçlar için uygundur. örnek olarak kendi aracın Volvo 850
    3.bu yağ 98 yılından sonra üretilen tamamen elektronik olan şanzımanlar için uygundur.


    şimdi gelelim en önemli konuya tahmin edileceği üzere

    1 numaralı yağı Volvo da

    3 numarayı da Mercedeste

    2 numarayı da 99 sonrası araçlarda kullanamazsınız. eğer içinizde yağ aynı yağ diye düşünen varsa bu çok büyük bir hatadır. her araç yukarıda yaptığım sınıflandırmaya uygun yağı kullanmalıdır.



    *E elektronik
    * G 3rd generation yani 3. nesil yağ demektir.



    bilgilerinize sunulur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    Sevgili Hesheit,


    benim konum otomatik olduğu için düz şanzıman için ne desem yalan olur bu yüzden manuel şanzıman konusunda uzmanlığı veya tecrübesi olanlar gerekeni söylerler.benim bu konuyu açma sebebim kendi aracımın başına gelenler, zira forumda birçok kişinin özellikle otomatik kullananların araçlarını sanayi veya özel servislere götürme eğilimde olduklarını gördüm. bu konunda çlarda kullanılan şanzıman yağı mutlaka ve mutlaka üreticinin kendi yağı ve gereken özellikleri taşıyan yağ olmalı. eğer kalkıp da aracınıza benzinciden veya marketlerden alınma yağ koyarsanız ve orjinal yağ 10 lire market yağı da 6 lira ise tasarruf ettiğinizi sanabilirsiniz ama aslında gerçek böyle değil çünkü o 4 ytl lik fark ileride komple şanzıman değişimi veya araçtan şanzımanın inmesi ile sonuçlanabilir. bakın ben 8500 lira para verdim yazık günah değil eğer bu durum başka birinin başına gelse eminim altından kalkamazdı..

    ve gelelim başka bir konuya madem yağ konusunu açtık,

    otomatik şanzıman yağları genelde 3 nesildir.

    1-Atf 1 veya Dexron
    2-Atf2 veya Dexron II E *
    3-Atf3 veya Dexron IIIG *


    şimdi örnek vermek gerekirse 1 numaralı seçenek 1970 ler ile 85 arası üretilen ve içinde herhangi bir elektronik kontrol birimi bulunmayan araçlar için uygundur. Örnek olarak Mercedes W115 W123 gibi
    2 Numara 86 dan 98 e kadar olan tüm araçlar ve içinde elektronik kontrol ünitesi bulunan araçlar için uygundur. örnek olarak kendi aracın Volvo 850
    3.bu yağ 98 yılından sonra üretilen tamamen elektronik olan şanzımanlar için uygundur.


    şimdi gelelim en önemli konuya tahmin edileceği üzere

    1 numaralı yağı Volvo da

    3 numarayı da Mercedeste

    2 numarayı da 99 sonrası araçlarda kullanamazsınız. eğer içinizde yağ aynı yağ diye düşünen varsa bu çok büyük bir hatadır. her araç yukarıda yaptığım sınıflandırmaya uygun yağı kullanmalıdır.



    *E elektronik
    * G 3rd generation yani 3. nesil yağ demektir.



    bilgilerinize sunulur...

    Alıntıları Göster
    Bilgiler için tekrar teşekkürler,

    Daha önce ov bir aracımız vardı (Mercedes A160). Aracın artık devri mi yüksekti neydi, trafik ışıklarında durduğumda D konumda araç sürekli ileri atılıyordu ve frene sıkı sıkı basarak zor durmasını sağlıyordum. Bu sıkı sıkı basma bir süre sonra sıkmya başlayınca ben de ışıklarda N konumuna getirmeyi alışkanlık haline getirdim. Bu 1 dkyı aşan beklemelerde sizin de tavsiyeniz. Sonra çevremdekiler vitesle pek oynamamam gerektiğini, ov şanzumanların kapıdan kapıya hizmet vermek için icat edildiklerini, tekrar park edene kadar D'de kalması gerektiğini vs. söylediler. Ben dinlemedim tabii. Paylaşmış olayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Bilgiler için tekrar teşekkürler,

    Daha önce ov bir aracımız vardı (Mercedes A160). Aracın artık devri mi yüksekti neydi, trafik ışıklarında durduğumda D konumda araç sürekli ileri atılıyordu ve frene sıkı sıkı basarak zor durmasını sağlıyordum. Bu sıkı sıkı basma bir süre sonra sıkmya başlayınca ben de ışıklarda N konumuna getirmeyi alışkanlık haline getirdim. Bu 1 dkyı aşan beklemelerde sizin de tavsiyeniz. Sonra çevremdekiler vitesle pek oynamamam gerektiğini, ov şanzumanların kapıdan kapıya hizmet vermek için icat edildiklerini, tekrar park edene kadar D'de kalması gerektiğini vs. söylediler. Ben dinlemedim tabii. Paylaşmış olayım.

    Alıntıları Göster
    tekrar merhaba,


    şimdi araç normal yol şartlarında ilerlediği sürece vitesin D de kalması doğrudur. ama benim önerim İstanbul trafiği gibi dur-kalk'ı bol bir şehirde sıkışık trafik ortamında aracın D konumunda bekletilmesinin aracı ve şanzımanı yormaktan başka bir işe yaramadığıdır. bu ortam dışında aracınızla trafik ışığında beklerken(60 saniyeyi geçmemek kaydıyla) D konumunda tutmanın bir sakıncası yoktur.burada anlatmaya çalıştığımız araç ister Mercedes, ister Renault olsun ve ister yeni ya da eski olsun vites kutusunun gereksiz aşınma ve eskimesinin mümkün olduğunca önüne geçmektir.çünkü daha önce bahsettiğim gibi otomatik şanzımanlar zaten normal çalışma şartlarında 90 dereceye ulaşır, ve sıkışık trafik ortamında kolaylıkla 140 derecelere gelir.eğer vitesi D de tutmaya devam ederseni 1 dakika üzeri duraklamalarda o zaman 200 leri bulur. işte tam bu noktada aracınızın şanzıman yağının durumu şanzımanın kaderini belirler. eğer yağ gereken özelliklerde ise sorun yok ama eskidiyse ve özelliğini kaybetmeye başladıysa işte o zaman korkmak gerekir. ve bir önceki cevabımda yazdığım gibi doğru yağ olmalıdır. fabrikaca önerilen yağ olmalı...


    umarım açıklayıcı olmuştur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    tekrar merhaba,


    şimdi araç normal yol şartlarında ilerlediği sürece vitesin D de kalması doğrudur. ama benim önerim İstanbul trafiği gibi dur-kalk'ı bol bir şehirde sıkışık trafik ortamında aracın D konumunda bekletilmesinin aracı ve şanzımanı yormaktan başka bir işe yaramadığıdır. bu ortam dışında aracınızla trafik ışığında beklerken(60 saniyeyi geçmemek kaydıyla) D konumunda tutmanın bir sakıncası yoktur.burada anlatmaya çalıştığımız araç ister Mercedes, ister Renault olsun ve ister yeni ya da eski olsun vites kutusunun gereksiz aşınma ve eskimesinin mümkün olduğunca önüne geçmektir.çünkü daha önce bahsettiğim gibi otomatik şanzımanlar zaten normal çalışma şartlarında 90 dereceye ulaşır, ve sıkışık trafik ortamında kolaylıkla 140 derecelere gelir.eğer vitesi D de tutmaya devam ederseni 1 dakika üzeri duraklamalarda o zaman 200 leri bulur. işte tam bu noktada aracınızın şanzıman yağının durumu şanzımanın kaderini belirler. eğer yağ gereken özelliklerde ise sorun yok ama eskidiyse ve özelliğini kaybetmeye başladıysa işte o zaman korkmak gerekir. ve bir önceki cevabımda yazdığım gibi doğru yağ olmalıdır. fabrikaca önerilen yağ olmalı...


    umarım açıklayıcı olmuştur.

    Alıntıları Göster
    meteg arkadışım klavyene sağlık vermiş olduğun bilgiler çok işime yaradı, 15 yıldır araba kullanıyorum. hayatımda ilk defa otamatic vites araba sahibi oldum şehir efsaneleri kafamı karıştırmıştı, sayende içim rahatladı. tekrar teşekkürler.
    bu arada inişlerde (D) konumu'mu sağlıklı yoksa (N) konumu'mu benim yol güzergahım iniş ve yokuşla geçiyor. (N) konumunda araç az yakarmış diyen çok.
    bu işin uzmanı olarak en iyi sen bilirsin. volvo S40 yakıt çok önemli tabikide.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irem_cafe

    meteg arkadışım klavyene sağlık vermiş olduğun bilgiler çok işime yaradı, 15 yıldır araba kullanıyorum. hayatımda ilk defa otamatic vites araba sahibi oldum şehir efsaneleri kafamı karıştırmıştı, sayende içim rahatladı. tekrar teşekkürler.
    bu arada inişlerde (D) konumu'mu sağlıklı yoksa (N) konumu'mu benim yol güzergahım iniş ve yokuşla geçiyor. (N) konumunda araç az yakarmış diyen çok.
    bu işin uzmanı olarak en iyi sen bilirsin. volvo S40 yakıt çok önemli tabikide.

    Alıntıları Göster
    güncel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babatolia

    güncel

    Alıntıları Göster
    meteg meraba,verdiğin bilgiler için çok teşekkürler,
    benim bir sorum olacaktı;skoda oktavia 2000 model 1.8 turbomotor OV aracımın şanzıman yağının değişme zamanı geldi,yetkili servis Atf2 yağı kullanacakmış,bu durumda bir yanlışlık olmazmı acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doktor2005 -- 4 Şubat 2010; 15:50:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doktor2005

    meteg meraba,verdiğin bilgiler için çok teşekkürler,
    benim bir sorum olacaktı;skoda oktavia 2000 model 1.8 turbomotor OV aracımın şanzıman yağının değişme zamanı geldi,yetkili servis Atf2 yağı kullanacakmış,bu durumda bir yanlışlık olmazmı acaba?

    Alıntıları Göster
    bilgilendirme icin cok tesekkurler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vanity Fair

    bilgilendirme icin cok tesekkurler.

    Alıntıları Göster
    doktor2005 nickli arkadaşım,


    volvo için geçerli olan kurallar senin için de geçerli.. aracın 2000 model olduğu için ve de volvodaki elektronik sistemin bir benzeri senin aracında da olduğu için atf2 diğer adı ile dexron2 kullanılması yanlıştır.doğru olan araca dexron 3 yani atf3 koymaktır.sebebi de vites kutusunda bulunan elektronik birimdir. atf2 elektronik birim içermeyen ve tamamen hidrolik olan sistemler için geçerlidir.örnek olarak eski mercedesler mesela 1970 ve 80 lerde üretilen ve içinde elektronik birim olmayan vites kutularına sahip mercedes veya bmwler..

    kolay gelsin..
  • meteg usta geri dönmüş, oley!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    meteg usta geri dönmüş, oley!
    hımm anladım,bu konuyu servisle tekrar görüşeyim,bilgilendirme için tekrar teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doktor2005

    hımm anladım,bu konuyu servisle tekrar görüşeyim,bilgilendirme için tekrar teşekkür ederim

    Alıntıları Göster
    "Wellcome Back" partisini nerde verelim Hesheit Hocam? Tekrar hoşgeldin Meteg Usta.

    Hazır sizi yakalamışken izninizle bir sorum olacak, ANGLE GEAR - Açı Dişli :) 2004 Volvo S60R. Bu konuyla ilgili sizin bilginiz ve tecrübeleriniz nelerdir?

    Ben aracı aldığımdan beri araç yükteyken, ince bir vınlama sesi duyuyordum. Aynı model aracı daha önce kullanmadığım için bunun anormal olmadığını düşünerek kullandım bir müddet, 6000km bu şekilde yol yaptıktan sonra sesin artmaya ve birazda dalgalanarak çıkmaya başladığını gözlemledim ve İzmir Volmar Özel Servise gittim. Orada sesi dinleyince hemen AçıDişli problemi tesbiti yaptılar. O ne ola ki demeye kalmadan ciddi bir sorunum olduğunu farkettim. Söktüler ve gördükki orjinalinda yaklaşık 6-7mm kalınlığında olan dişler bir bıçak kalınlığına düşmüş, ve bir müddet daha bu şekilde kullansak onlarıda bitirip yolda kalıp şaftada zarar verecekmişiz.

    Serviste sistemden parçayı arayan arkadaş parça numarasının 2006da değiştiğini söyledi ve yeni parça numarası ile sipariş verdik, işin aksiliği Türkiyede (niyeyse) stokta yokmuş (bu bence abesle iştigal) ve parça isveçten gelecek diye bekliyoruz şimdi.

    Bu arada İzmirde yine Açı Dişliden yatan ve parça bekleyen 2004 model bir S60R daha olduğunu duymayalımmı? Oda halen yatıyor ve parça bekliyor benim gibi. Bunuda duyunca biraz araştırdım internetten, Amerikadaki forumlarda S60R kullanıcıları sohbet esnasında hep birbirlerine "Sen Açı Dİşlini ne zaman değiştirdin, yada nerde değiştirdin" diye soruyor. Yada foruma giripde R alacam arkadaşlar ne diyorsunuz diye sorana "Aracın fiyatına Açı Dİşli değiştirme masrafınıda ilave edip öyle karar ver, ondan sonra fiyat hala senin için uygunsa hiç düşünme al" vs vs diyorlar. Yani bu aracın kronik problemide tüm 2004 ve 2005 R larda böyle bir durumun olması. Alacak olanların veya kullananların dikkatine... Almayın demiyorum, gidin değiştirin ki İzmirde diger yatan R gibi yolda kalıp birde şaft probleminiz olmasın.

    Şimdi Meteg hocam, bu durumda yani parçayı 2006 revize edip parça numarasını değiştirecek kadar ciddi bir durumda VOLVO'nun bir ReCall yapması gerekmezmiydi, bu parça 2.5T AWD lerde kullanılan parçanın aynısını kullanmışlar ama 210 beygir olan 2.5TAWD lerdeki bu parça 300 beygir olan R ları kaldırmamış ve yıpranmış, benim edindigim özet bilgi bu konuda sorunun sebebi ile alakalı. Yani bu durumda Volvo bir ReCall yapması lazımdı bence. Bu konuyu ya ben yanlış yorumluyorum, yada Volvo burda ReCall dan kaçmış. Ayrıca diger bir sorumda bir ReCall olmamasına rağmen Amerikada ve Canadadaki bir çok kullanıcı bu problemini garantisi bitmesine rağmen garantiden değiştirmiş.

    Hocam siz problemin teknik yönüyle alakalı bilgilerinizi paylaşırmısınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpergalip

    "Wellcome Back" partisini nerde verelim Hesheit Hocam? Tekrar hoşgeldin Meteg Usta.

    Hazır sizi yakalamışken izninizle bir sorum olacak, ANGLE GEAR - Açı Dişli :) 2004 Volvo S60R. Bu konuyla ilgili sizin bilginiz ve tecrübeleriniz nelerdir?

    Ben aracı aldığımdan beri araç yükteyken, ince bir vınlama sesi duyuyordum. Aynı model aracı daha önce kullanmadığım için bunun anormal olmadığını düşünerek kullandım bir müddet, 6000km bu şekilde yol yaptıktan sonra sesin artmaya ve birazda dalgalanarak çıkmaya başladığını gözlemledim ve İzmir Volmar Özel Servise gittim. Orada sesi dinleyince hemen AçıDişli problemi tesbiti yaptılar. O ne ola ki demeye kalmadan ciddi bir sorunum olduğunu farkettim. Söktüler ve gördükki orjinalinda yaklaşık 6-7mm kalınlığında olan dişler bir bıçak kalınlığına düşmüş, ve bir müddet daha bu şekilde kullansak onlarıda bitirip yolda kalıp şaftada zarar verecekmişiz.

    Serviste sistemden parçayı arayan arkadaş parça numarasının 2006da değiştiğini söyledi ve yeni parça numarası ile sipariş verdik, işin aksiliği Türkiyede (niyeyse) stokta yokmuş (bu bence abesle iştigal) ve parça isveçten gelecek diye bekliyoruz şimdi.

    Bu arada İzmirde yine Açı Dişliden yatan ve parça bekleyen 2004 model bir S60R daha olduğunu duymayalımmı? Oda halen yatıyor ve parça bekliyor benim gibi. Bunuda duyunca biraz araştırdım internetten, Amerikadaki forumlarda S60R kullanıcıları sohbet esnasında hep birbirlerine "Sen Açı Dİşlini ne zaman değiştirdin, yada nerde değiştirdin" diye soruyor. Yada foruma giripde R alacam arkadaşlar ne diyorsunuz diye sorana "Aracın fiyatına Açı Dİşli değiştirme masrafınıda ilave edip öyle karar ver, ondan sonra fiyat hala senin için uygunsa hiç düşünme al" vs vs diyorlar. Yani bu aracın kronik problemide tüm 2004 ve 2005 R larda böyle bir durumun olması. Alacak olanların veya kullananların dikkatine... Almayın demiyorum, gidin değiştirin ki İzmirde diger yatan R gibi yolda kalıp birde şaft probleminiz olmasın.

    Şimdi Meteg hocam, bu durumda yani parçayı 2006 revize edip parça numarasını değiştirecek kadar ciddi bir durumda VOLVO'nun bir ReCall yapması gerekmezmiydi, bu parça 2.5T AWD lerde kullanılan parçanın aynısını kullanmışlar ama 210 beygir olan 2.5TAWD lerdeki bu parça 300 beygir olan R ları kaldırmamış ve yıpranmış, benim edindigim özet bilgi bu konuda sorunun sebebi ile alakalı. Yani bu durumda Volvo bir ReCall yapması lazımdı bence. Bu konuyu ya ben yanlış yorumluyorum, yada Volvo burda ReCall dan kaçmış. Ayrıca diger bir sorumda bir ReCall olmamasına rağmen Amerikada ve Canadadaki bir çok kullanıcı bu problemini garantisi bitmesine rağmen garantiden değiştirmiş.

    Hocam siz problemin teknik yönüyle alakalı bilgilerinizi paylaşırmısınız?

    Alıntıları Göster
    merhaba alpergalip,



    awd olan volvolarda sorunlar çıktığ doğrudur ve recall yapılmıştır.ama bizim ülkemizdeki bilinçlilik oranı avrupa ve amerika kadar gelişmemiş olduğundan aslında birçok kişi durumdan habersizdir. 210 hp olan araçta kullanılan parça ile 300 hp olan araçta kullanılan parça aynı olmamalıdır.eğer volvo her iki araca da 210 ve 300 olan araçlara aynı parçayı koydu ise bu bir üretim veya montaj hatasıdır.ki benzer durumlar geçmişte olmuştur.hatayı yapan da üretici olduğu için geri çağırma yapması da kaçınılmazdır.fakat amerika ve avrupa pazarındaki insanlar o kadar bilinçlidir ki olayı takip ederler.. Türkiye de bu tür bir durum olmaz çünkü bizim ülkemizde insanlar haklarını aramayı pek bilmezler..

    teknik olarak 210 hp olan araçla 300 hp olan aracın maruz kalacağı mekanik stres çok farklıdır.bu yüzden de 300 hp olan araçta kullanılan parça 210 hp olanda kullanılandan daha dayanıklı teknik deyimiyle 'forged' olmalıdır.tüm bunlara rağmen volvo bile bazen aptalca hatalar yapıp 210 hp araca takacağı parçayı 300 e takabilir.ama bu durumda araç sahibinin de araçta ortaya çıkacak anormalliği fark etmesi ve gerekirse derhal servise başvurması servisin ilgilenmemesi ya da anlamaması durumunda da direkt olarak volvoya yazması gerekir.

    volvo recall dan kaçmamıştır.olay tamamen volvo türkiyenin acizliği ve acemiliğinden kaynaklanmaktadır.daha otomatik şanzıman yağının değişmesi gerektiğini bile bilmez volvo türkiye.. defalarca tartışma yaşadık bu yüzden kendileri ile..

    Amerika ve Kanada da extended warranty uzatılmış garanti diye bir garanti de vardır ve bu ülkelerde müşteri hizmetleri buranın çok ama çok daha ilerisinde yani türkiyedeki müşteri hizmetlerinden en az 20 yıl ileridedir.

    sonuç olarak eğer servis aracınız ile ilgilenmez ise garantiniz bitmiş olsa bile volvo isveç'e yazın.çekinmeyin inanın bana 5 kuruşsuz sorununuzu çözeceklerdir..


    sayglıar sevgiler..
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    merhaba alpergalip,



    awd olan volvolarda sorunlar çıktığ doğrudur ve recall yapılmıştır.ama bizim ülkemizdeki bilinçlilik oranı avrupa ve amerika kadar gelişmemiş olduğundan aslında birçok kişi durumdan habersizdir. 210 hp olan araçta kullanılan parça ile 300 hp olan araçta kullanılan parça aynı olmamalıdır.eğer volvo her iki araca da 210 ve 300 olan araçlara aynı parçayı koydu ise bu bir üretim veya montaj hatasıdır.ki benzer durumlar geçmişte olmuştur.hatayı yapan da üretici olduğu için geri çağırma yapması da kaçınılmazdır.fakat amerika ve avrupa pazarındaki insanlar o kadar bilinçlidir ki olayı takip ederler.. Türkiye de bu tür bir durum olmaz çünkü bizim ülkemizde insanlar haklarını aramayı pek bilmezler..

    teknik olarak 210 hp olan araçla 300 hp olan aracın maruz kalacağı mekanik stres çok farklıdır.bu yüzden de 300 hp olan araçta kullanılan parça 210 hp olanda kullanılandan daha dayanıklı teknik deyimiyle 'forged' olmalıdır.tüm bunlara rağmen volvo bile bazen aptalca hatalar yapıp 210 hp araca takacağı parçayı 300 e takabilir.ama bu durumda araç sahibinin de araçta ortaya çıkacak anormalliği fark etmesi ve gerekirse derhal servise başvurması servisin ilgilenmemesi ya da anlamaması durumunda da direkt olarak volvoya yazması gerekir.

    volvo recall dan kaçmamıştır.olay tamamen volvo türkiyenin acizliği ve acemiliğinden kaynaklanmaktadır.daha otomatik şanzıman yağının değişmesi gerektiğini bile bilmez volvo türkiye.. defalarca tartışma yaşadık bu yüzden kendileri ile..

    Amerika ve Kanada da extended warranty uzatılmış garanti diye bir garanti de vardır ve bu ülkelerde müşteri hizmetleri buranın çok ama çok daha ilerisinde yani türkiyedeki müşteri hizmetlerinden en az 20 yıl ileridedir.

    sonuç olarak eğer servis aracınız ile ilgilenmez ise garantiniz bitmiş olsa bile volvo isveç'e yazın.çekinmeyin inanın bana 5 kuruşsuz sorununuzu çözeceklerdir..


    sayglıar sevgiler..

    Alıntıları Göster
    Meteg'e

    Sevgiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ROADEVIL

    Meteg'e

    Sevgiler.

    Alıntıları Göster
    herkese merhaba;
    2003 S40 model aracımda şnzıman prblemi var.aracımı N'den D'ye aldığım zaman bazen şanzıman arıza ışığı yanıyor.ve bu ışık yandığı zamanlarda geri vitese geçişleri çok sert ve vuruntulu yapıyor.fakat normal sürüş halinde bu ışık yanarken bile vites eğişimlerine herhangi bir problem olmuyor.normal vites değişimlerini yapıyor.aracımı 4-5 sefer stop edip çalıştırıktan sonra bu arıza ışığı sönüyor.aracımı bu şekilde 1 sendir kullanıyorum ve bu arızayı 2-3 ayda bir tekrarlıyordu.fakat bu aralar biraz sıklıkla yapmaya başladı.telefonla görüştüğüm ustalar sorunun selenoidlerden olduğunu sölediler.aracı test cihazına soktuğumda herhangi bir arıza göstermemektedir.ayıca aracın ikinci sahibiyim 140000 km de aldım aracı ve geçmiini bilmiyorum.şanzıman bakımı yapılmışmı yapılmamışmı haberim yok.ama geçmişte aracın tüm bakımları volvo servisinde yapılmış servis yağ değişimini hangi km lerde yapmıştır acaba?sizce neden olabilir bu arıza ve bu şekilde kullanmamın bir sakıncası olurmu?konuyla ilgilenen arkadaşların yapacağı yorumlara şimdikten teşekkürler.
    saygılarımla....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yikamaciosman

    herkese merhaba;
    2003 S40 model aracımda şnzıman prblemi var.aracımı N'den D'ye aldığım zaman bazen şanzıman arıza ışığı yanıyor.ve bu ışık yandığı zamanlarda geri vitese geçişleri çok sert ve vuruntulu yapıyor.fakat normal sürüş halinde bu ışık yanarken bile vites eğişimlerine herhangi bir problem olmuyor.normal vites değişimlerini yapıyor.aracımı 4-5 sefer stop edip çalıştırıktan sonra bu arıza ışığı sönüyor.aracımı bu şekilde 1 sendir kullanıyorum ve bu arızayı 2-3 ayda bir tekrarlıyordu.fakat bu aralar biraz sıklıkla yapmaya başladı.telefonla görüştüğüm ustalar sorunun selenoidlerden olduğunu sölediler.aracı test cihazına soktuğumda herhangi bir arıza göstermemektedir.ayıca aracın ikinci sahibiyim 140000 km de aldım aracı ve geçmiini bilmiyorum.şanzıman bakımı yapılmışmı yapılmamışmı haberim yok.ama geçmişte aracın tüm bakımları volvo servisinde yapılmış servis yağ değişimini hangi km lerde yapmıştır acaba?sizce neden olabilir bu arıza ve bu şekilde kullanmamın bir sakıncası olurmu?konuyla ilgilenen arkadaşların yapacağı yorumlara şimdikten teşekkürler.
    saygılarımla....

    Alıntıları Göster
    otomatik vites kutusunun gövdesinde motor bölümünde bir parça bulunur.bu parça vites kutusunun hangi vites konumunun seçildiğinin motor ecu su tarafından anlaşılabilmesi için konulmuş bir parçadır.bu parçada sorun olabilir.arıza kodunun alınıp ona göre hareket edilmesi gerekir.


    bir diğer ihtimal ise:

    aracın elektronik kontrol biriminde 'valve body' bir sorun var.normalde bu valve body adı verilen parça içindeki solenoidler değişebilir.bir tanesi hariç o da yağ basıncını kontrol eden solenoid.. şayet sorun bu solenoidde değilse diğer sorunlu olan solenoid veya solenoidler de değişebilir.bu işlem için şanzıman yağı boşaltılır ve valve body sökülür.araca uygun solenoid veya solenoidler yenileri ile değiştirilir ve yeni yağ konulur. araç test sürüşüne çıkarılır.

    yağ değişimi bu kmye gelene kadar hiç yapılmamışsa bu da soleidlerin erken bozulmalarında pay sahibidir diyebiliriz.sonuçta yağ akıcılığını veya özelliğini kaybettiğinde görevini yapamaz.. bu konuda defalarca yazdım ama belli ki konu hala anlaşılmamış..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.