< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 13 Nisan 2011; 20:05:07 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 13 Nisan 2011; 20:05:07 > |
Sayın fsnn,
Mete bey bu işi ticari yapan birisi değil. O nedenle değiştirin demesi çıkarından dolayı da değil. Peugeot ta aynı teraneyi yazıyor ama garanti içinde bakın bakalım çok km devirip sorun çıkartan şanzıman olunca garantiden sayıyorlarmı saymıyorlar mı? Ben aracı 124.000 de aldım vites geçişleri değil geçme şekli sorunlu idi önce yağı değiştirttim sorun olmadığı zamanlarda daha akıcı ve pürürzsüz bir karakteristiğe döndü. Şu an 208.000 deyim. 195.000 civarı iç balatalar, fren bandları, contalar, filtre değişti. O fren bandlarındaki balatalar tamamen aşınmıştı ve bu aşınan parçalar o kadar ince idi ki filtre bunları tutmamıştı bile hepsi yağda idi. Bu frend bandlarındaki balata tozları da doğal olarak sürtünme oluşturan bir nevi zımpara tozu gibi içeride sürekli aşınmalara yol açabilir. Normalde yağ değiştirmeyin diyen aynı zihniyet utanmasa otomatik vites kutusunun hiçbir bakımı olmadığını da söyleyecek ( olduğuna dair bakım prosedürü kitapta anlatılmıyor) ama ben yaşadığım bir kaza sonrası aracı arkadaşımın iş yerine çektirip 1.5 ay kaporta işleri ile paralel motor ve şanzıman indirdim ve şans işte sökünce gördük ki fren bandları bitmiş sıktıkları kasnağı yemeye başlamış. Oysa ki vites normal çalışıyor gibi idi. Hafiften silkelediği zamanlar oluyordu ama insan bunun içinde de balatalar var onlar aşınır, biter diye düşünmüyor elbette. Zaten ustası az, olanlarda 2000-3000 tl den kapı açınca otomatik alınır, sorun çıkartmaya başlayınca satılıp kurtulunur imajı oluşmuş. İşin içine girince bu aletlerinde koruyucu bakım denilen ömrü uzatan ve performanslarını ilk gün gibi yüksek tutmaya yarayan prosedürleri olduğunu öğreniyorsunuz. Ha kafayı kuma gömüp hayır gerek yok benimle mi yaşayacak diyenlar olabilir saygı duyarım ama motor ömrü 500.000 ise otomatik vites kutusunu üstelik vidasına dokunmadan 500.000 km kullanmak hayalcilikten başka birşey değil. Bu vites kutusu bakımında değiştireceğiniz yağ lt si 20 TL deseniz (benimki 18 TL) 5-6 LT alıyor ama komple değişim için almanız gereken yağ 6-8 lt bu da en uç noktada 160 TL yapar üstelik 60.000 km de bir yapsanız örnek benim için bu 3 sene demek hiçbirşey değil. Ama değiştirmeyip sorunlu yağdan dolayı kutu indirtseniz 2000 TL den aşağı masraf çıkmaz ve benim balatalar 200.000 km de bitmeye yakındı bitmemişti ama fren bandları tükenmişti. Bandların tanesi 175 TL (işi iyi bilen daha ucuza da alabilir) Kasnak 800 TL. Başta da dediğim gibi eğer zamanında şansa içi açılmamış olsaydı ekstradan 800 tl (iki adet var ) toplamda 350 TL yerine 350 TL+1600 TL sadece malzeme masrafı olacaktı. Şimdi pis yağa gelelim. Diyorsunuz ki kapalı kutu yağa birşey olmaz. Yağı bozan etkenlerden birisi havdaki oksijen ve nemdir. Şanzıman üzerinde de breather hole denilen hava alma delikleri bulunur. Şanzıman ısınır ve soğurken o delikten içeri dış ortam havası girer. Oksijen, nem ve yağın ortam ısısı ile 150 derecelere çıkan değişken ısısı arasındaki fark, aşınan metal tozları ve balataların tozları bir araya gelince o kapalı sistem içindeki yağ BOZULUR. Bozulunca da tüm gücü ileten (tork konvertörü kilitlenmediği anlarda tüm güç bu sıvı saysesinde muazzam bir basınç ile iletilir ki bu basınç ta bir çeşit enerjidir ve yağ moleküllerini bozucu etki yapar) yağ içindeki incecik partiküllerle konvertör pallerini ve sürtündükleri metal aksamı aşındırır. Yağ bozulup gücü iyi aktaramayınca sürücü gaza daha fazla yüklenir hem yakıt tüketimi artar hem de artan basınçla sistem daha da aşınır. İşte olay böyle komplikedir ki daha benim de bilmediğim ne dinamikler var işin içinde. Eğer dediğiniz doğru olsa idi otomatik vites kutuları neden bozulsun ki değilmi yağı bile incitip yıpratmadan kullana bir sistem kendi dünyalarında kardeş kardeş yaşarlar taki aracın yaşı 30ları bulana yada feci bir kaza onları ayırana dek. Neyse sonuç olarak bence siz inanmamaya devem edip etmemekte serbestsiniz ama lütfen insanların zihnini bulandırmayın. Ben inanmıyorum ve aracımın yağını değiştirmeyeceğim dediniz, siz bilirsiniz ama şunu da aklınızdan çıkartmayın vites kutunuz madem sorun çıkartmayacak acaba neden servisteki tanıdığınız yağı değiştirirsek sorun ortaya çıkabilir diyor bir düşünün. Günün birinde es kaza yağı değiştirmeniz gerekse (örneğin aks keçeleriniz yağ kaçırıp yağı bitirse) demek ki sizde mağdurlar ordusuna katılacaksınız. Bu yazdıklarımı iyiniyet çerçevesinde değerlendirirseniz sevinirim. Saygılarımla Barış SÖZÜAK |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doktor2005 -- 4 Şubat 2010; 15:50:42 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|