- x
2007 Skoda Octavia mı yoksa 2007 Ford Focus Sedan mı? (Octavia alındı)
68 Cevap9931 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


7437 Mesaj
1 Mayıs 2008; 16:39:29 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

ikinci el olarak iki tane temiz araba bulduk (evli ve çocuklu bir arkadaşa almayı düşünüyoruz)
biz ikisi arasında net bir karar veremedik.birde forumda bilen arkadaşlara soralım dedik

bu arabalar

--- 2007 model Skoda Octavia Elegance 1.6 FSI 115hp
--- 2007 model Ford Focus Ghia Sedan 1.6i Ti-VCT 115hp (makyajlanmamış olan bir önceki kasa ama ön konsolu yenilenmiş olanlardan)

ikiside düz vites

0
0


arabadan asıl beklentiler = konfor, sürüş keyfi, sessizlik, rahatlık, sağlamlık, güvenlik ve donanım zenginliği

aile arabası olarak kullanılacağından sportif olması çok önemsenmiyor.ama yokuşlarda ve araba sollamalarında filan bayılıp kalmasıda istenmiyor
yedek parça fiyatları ile yetkili servis ücretleride önemli tabiki.

aslında bu iki araba arasında birbirlerine göre iyi ve kötü yönlerini netleştirmemiz gerekiyor
kullanan veya bu arabaları bilen arkadaşlar bu arabaların iyi ve kötü yönlerini yazarlarsa çok sevineceğiz

ya da siz olsanız hangisini alırdınız ve NEDEN???

Not: Bu ikisinden başka birşey önermeyin

şimdiden teşekkürler



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheGate -- 14 Mayıs 2008; 19:50:36 >


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


11709 Mesaj
1 Mayıs 2008; 17:00:10 

focus c octavia c-d arası bir arabadır focustan daha geniş daha lükstür. octavia son kasadrır focus ise makyaşlanmıştır bu yüzden 2. eli düşmüştür zaten satılan her 10 focustan 8 tanesi dizeldir. ayrıca focusu artık şirketler kullanıyor yani ayağa düşmüş bir araçtır octavia ise daha kalitelidir. motor güçleri aynıdır ama octtavia fsı daha az yakar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dkerem2 -- 1 Mayıs 2008; 17:00:09 >


_____________________________

Daihatsu Sirion 1.0 12v 69 hp+lpg tasarrufta son nokta...


1683 Mesaj
1 Mayıs 2008; 17:08:19 

Her ikisini de test et. Octavia daha oturaklı bir araba kasa olarak. Ford'daki motordan yakıt tüketimi açısından şikayet edenler var.

Ford kullanmadım ama Elegance Octi kullandım, çok hoşuma gitmişti. 2. el piyasası zayıf olduğu için Skoda'yı daha hesaplı alacağını umuyorum.


_____________________________



 
2314 Mesaj
1 Mayıs 2008; 17:14:00 

ben ford diyorum 2 ci eli daha kuvvetli servisi parçası fazlaca var... skoda vw aldı ama yinede sıyrılamadı eski şanından :)


_____________________________



1683 Mesaj
1 Mayıs 2008; 17:17:57 

Ama Ford'un 2. eli de pahalıdır, öyle değil mi?

Eski şanıyla ilgili hiç bir sıkıntı çekmedim, imzamdaki arabam 2. Skoda'm. Var mı acaba böyle bir şandan başı ağrıyan Skoda sahibi.

Sonuçta 2. eli zayıf bir markayı 2. el satın almak avantajlı bence.


_____________________________



1215 Mesaj
1 Mayıs 2008; 17:21:10 

Ben Octavia'yı tercih ederdim..Ford'un sedanları hosuma gitmiyo..Ama en iyisini siz bilirsinz bence ikisinide test edin..


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Mayıs 2008; 17:21:16 

hocam 2 araç arasında bence sınıf farkı var şöyle focus c segmenti octavia d segmenti olan araçtır bence 2 sinide test et ona göre sağlıklı karar verirsin ama focustan indiğin zaman octavia bindiğinde sınıf farkını göreceksin zaten


7437 Mesaj
1 Mayıs 2008; 17:41:57 

arkadaşlar cevaplarınız için teşekkürler
iki araba konusunda arkadaşımla birlikte zaten araştırıyoruz
topladığımız bilgiler ile karar vereceğiz ve tabii sizlerinde yardımı ile
focus konusunda yeterince tecrübe sahibiyim (tdci ve 100hplik benzinlileri biliyorum) ama arkadaş ile ikimizde pek octavia yı bilmiyoruz
yani karşılaştırma şansımız az olduğu için sizlere soruyorum

A5 kasa veya Octavia II olarak geçen skoda octavia ile ilgili olarak forumlardan elde ettiğim bilgilere göre
-- bazılarında arka camların düştüğünü ve bu cam kaldırma mekanizmasını tamir ettirmek için servise tekrar tekrar gitmek zorunda kalındığını okudum.acaba bu ifade A5 kasa octavia ilemi ilgili yoksa eski kasa ilemi ilgili?
-- 115hp lik FSI motorun alt devirlerde yeterince güçlü olmadığı ama 4000d/dk dan sonra kendini topladığı söyleniyor.acaba ford focustaki Ti-VCT 115hp lik motor 115hplik FSI ya göre daha canlı ve istekli bir motormudur?
-- yine birçok testte octavia 115hp lik FSI motor için sesli çalıştığı ve kabin içinde motor sesi olduğu söyleniyor.acaba ford focusdaki 115hp lik motor daha sessiz bir motormudur?
-- skoda octavia da arka cam kelebeğinden ve arka kapı aralarından rüzgar sesi gibi sesin zamanla geldiği, servislerde kapı aralarına kaporta mastiği veya fitil gibi şeyler konulsa bile bir süre sonra yine bu sesin tekrar ortaya çıktığı söyleniyor.acaba ne derece yaygın bir sorundur?

bunlar gerçekmidir?

sonuçta focustada işçilik ile ilgili bazı ufak tefek sorunlar ve kalite düşüklüğü olan noktalar olduğunu biliyorum.ama hangisi genel anlamda daha kalitelidir? bir soruda bu aslında.

amacım tüm bu konuları tam olarak netleştirip bu iki arabayı doğru bir şekilde karşılaştırmak

İLAVE OLARAK; bazı arkadaşlarada cevap olarak şöyle söyliyeyimki iki arabayıda ikinci el ve çok çok az kullanılmış olarak bulduk.ikiside sahiplerinin nakt paraya ihtiyaçları olması nedeni ile oldukça cazip bir fiyata satılıyor.yani arabalar çok temiz ve fiyatları birbirine yakın.

sonuçta araba aile arabası olacağından yada benim ifademle baba arabası olacağından konfor ve rahatlık önemli.ve belki dahada önemli olan bunların hangisinin GENEL ANLAMDA DAHA KALİTELİ ARABA olduğu konusu???

anket açamıyorum ama cevaplarınızda hangisini ve NEDEN tercih ettiğini belirtirseniz çok iyi olur

YANİ ASLINDA SİZLERDEN BU İKİ ARABAYI KARŞILAŞTIRMANIZI İSTİYORUM.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheGate -- 1 Mayıs 2008; 17:48:29 >


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


6141 Mesaj
1 Mayıs 2008; 17:45:51 

Octavia'nın söylediğini özellikleri üstlenebileceğini düşünüyorum.Tek eksiği ikinci eli.Uzun süre kullanılacaksa Octavia...


_____________________________

FZ6 Fazer


 
34 Mesaj
1 Mayıs 2008; 17:48:31 

iki aracıda kullanan biri olarak kesinlikle octaviayı tavsiye ederim. bir kere size şöyle bir ipucu vereyim skodaların dış sacı çekoslovakyadan gelen orjinal çek sacı (dünyanın en iyi sacı) ile yapılmaktadır. VW inkiler bile alman sacı ile yapılıyor. ayrıca zaten iki aracında sürücü koltuğuna oturur oturmaz malzeme kalitesini hissedeceksin. bikere skodadın sürüşü çok mükemmel idda ediyorum fordun iki katı konforlu bir araçtır. zaten octavya arkadaşların dediği gibi focusla değil mondeoyla kıyaslanır. ki mondeodanda daha iyi durumda bana göre


_____________________________

c


1827 Mesaj
1 Mayıs 2008; 17:48:48 

ikinci el ve yedek parca focus
uzun süreli kullanacakasan octavia

karar senin


_____________________________

AMD FX8350 4.8 GHZ - THERMALRİGHT SİLVERARROW SB-E - GİGABYTE 990FXA-UD3 REV 4.0 - GSKILL 2X4GB 1866MHz CL9 - MEMORIGHT STM PLUS 120GB SSD X2 RAİD0 - SAMSUNG 500 GB - WD 1.5TB
SAPPHİRE R9 270 - PHILIPS 246V5LAB - CREATİVE X-Fİ XTREME MUSİC - Z 5500 - XIGMATEK TALON BLACK EDITION VECTOR 80PLUS 750W - LOGİTECH MK330 - LOGİTECH G300


7437 Mesaj
1 Mayıs 2008; 17:54:03 

hocam bazı arkadaşlar uzun süre kullanılacak ise Octavia demiş.yani A5 kasa veya Octavia II den bahsediyoruz.karışmasın

peki önemli iki soru var

biri hangisinde kabin içi daha sessizdir??? yani yoldan gelen tekerlek sesleri ile motor sesi olarak düşünüp karşılaştırın
diğeri ise yedek parça fiyatları olarak hangisi daha kolay bulabilir ve daha ucuz yedek parça imkanına sahiptir???

aklınıza gelen başka konularıda yazmaktan çekinmeyin lütfen


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


6333 Mesaj
1 Mayıs 2008; 17:56:58 

octavia nedeni ise dizaynı


_____________________________



 
811 Mesaj
1 Mayıs 2008; 17:58:18 

fiyatlarını da yazarsanız çok daha kolay olur karşılaştırma.

octavia bunca üstünlüğüne rağmen 5ooo ytl daha fazlaysa octavia almanın anlamı yok bence.


_____________________________

olric


1827 Mesaj
1 Mayıs 2008; 17:59:46 

@TheGate kardeş şunu söyliyim sana aklıma gelmişken focusu yakından inceledim iç mekanda kullanılan malzeme cok kalitesiz plastik, plastik bile değil forex gibi aynı, iceriyede biraz ses alıyo özellikle arkada oturanlar, octavia gene vw kalitesi birazdaha iidir die düşünüyorum



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Comaa -- 1 Mayıs 2008; 18:00:10 >


_____________________________

AMD FX8350 4.8 GHZ - THERMALRİGHT SİLVERARROW SB-E - GİGABYTE 990FXA-UD3 REV 4.0 - GSKILL 2X4GB 1866MHz CL9 - MEMORIGHT STM PLUS 120GB SSD X2 RAİD0 - SAMSUNG 500 GB - WD 1.5TB
SAPPHİRE R9 270 - PHILIPS 246V5LAB - CREATİVE X-Fİ XTREME MUSİC - Z 5500 - XIGMATEK TALON BLACK EDITION VECTOR 80PLUS 750W - LOGİTECH MK330 - LOGİTECH G300


4450 Mesaj
1 Mayıs 2008; 18:02:56 

Valla bugün bir konu vardı, arkadaşın biri 3 yaşındaki, full hatta deri koltuklu 30-40.000 km deki Primerasını 20.000 YTL civarı satmaya çalışıyordu.Düşünün sadece derisi ya da müzik sistemi kaç para eder...Diyeceğim odur ki içinizde kalacak bir araba değilse eğer her zaman 2. eli para edene yönelin,sonuçta para (hele ki bu zamanda) kolay kazanılmıyor.Benim tercihim bu açıdan Focus olurdu.


_____________________________



7437 Mesaj
1 Mayıs 2008; 18:05:01 


quote:

Orjinalden alıntı: kayake

fiyatlarını da yazarsanız çok daha kolay olur karşılaştırma.

octavia bunca üstünlüğüne rağmen 5ooo ytl daha fazlaysa octavia almanın anlamı yok bence.

bir seferde peşin ödenmek üzere octavia 30binYTL ve focus 32binYTL.fiyat düşük biliyorum.fikir vermek için piyasa değerlerinin 2binYTL altında olduğunu söyleyebilirim.bizim için aradaki fiyat farkı hiç önemli değil.aslında amacımız 34binYTL ye kadar aile arabası olabilecek kaliteli ve çok temiz bir araba bulmaktı

şimdi tüm mesele aslında bu iki arabadan hangisinin arkadaşım için daha iyi bir tercih olacağı ve elbette SEBEBİ? tüm yönleri ile olayı tartışmak lazım


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


7437 Mesaj
1 Mayıs 2008; 18:09:44 

quote:

Orjinalden alıntı: iakalinli

Valla bugün bir konu vardı, arkadaşın biri 3 yaşındaki, full hatta deri koltuklu 30-40.000 km deki Primerasını 20.000 YTL civarı satmaya çalışıyordu.Düşünün sadece derisi ya da müzik sistemi kaç para eder...Diyeceğim odur ki içinizde kalacak bir araba değilse eğer her zaman 2. eli para edene yönelin,sonuçta para (hele ki bu zamanda) kolay kazanılmıyor.Benim tercihim bu açıdan Focus olurdu.

eğer gerçekten kaliteli bir araba ise bizim için ikinci eli çok önemli değil.çünkü uzun süre (ortalama 5-6 sene) kullanmayı düşündüğünden kaliteli araba olsun isteği var
zaten ikinci el olarak alıncağından satarken üçüncü eli diye düşünmek lazım.o zamanda ikinci elden üçüncü ele satarken oluşan kayıplar sıfır alıp ikinci el satmaktan çok çok daha az oluyor.yani sıfır almayacağız ikinci el alacağız.
bu nedenle ikinci demeyelimde üçüncü elini düşünmek ve ona göre bu iki arabayı karşılaştırmak gerekiyor



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheGate -- 1 Mayıs 2008; 18:10:55 >


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


6141 Mesaj
1 Mayıs 2008; 18:17:53 

quote:

Orjinalden alıntı: TheGate

hocam bazı arkadaşlar uzun süre kullanılacak ise Octavia demiş.yani A5 kasa veya Octavia II den bahsediyoruz.karışmasın




Bir alaka kuramadım,yani Octavia 2 tutuyor mu demek istiyorsunuz?Böyle ise tabiki eski kasaya göre daha fazla tutuyot ama kolay kolay satılabilecek bir araç değil...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadango -- 1 Mayıs 2008; 18:17:24 >


_____________________________

FZ6 Fazer


7437 Mesaj
1 Mayıs 2008; 18:25:56 

quote:

Orjinalden alıntı: kadango


Bir alaka kuramadım,yani Octavia 2 tutuyor mu demek istiyorsunuz?Böyle ise tabiki eski kasaya göre daha fazla tutuyot ama kolay kolay satılabilecek bir araç değil...

daha çok tutuluyor demek istemedim.sadece değerlendirme yaparken yeni kasa yani A5 kasa veya Octavia II olarak geçeni gözönüne alın dedim.çünkü daha eski kasa octavialar gördüğüm kadarı ile pek tutulmuyor.bazı arkadaşların aklına belki eski kasalar geliyorda o konuda uyarmak istedim

dediğiniz gibi satmayı düşündüğümüzde hangisinin daha kolay satılacağıda gözönüne alınması gereken konulardan biri.bunu atlamıyoruz aslında
ama tercih sıralamasında bundan önemli şeylerde var tabi.daha kolay satılması tercihte en üstlerde değil
daha önemli olan hangisinde daha fazla keyif alıncağı ve daha az sorun yaşayacağımız ve elbette kullanırken yapılacak masraflar (yedek parçadan tutunda kaskosuna kadar) açısından karşılaştırmada önemli.çok keyif veriyor diye çok kazık yemeyi arzu etmiyoruz

sonuçta sizlerinde katkısı ile bir tercih yapacağız bakalım nasipse



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheGate -- 1 Mayıs 2008; 18:36:21 >


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


1683 Mesaj
1 Mayıs 2008; 18:30:44 

Elegance donanım gerçekten keyif verici bir donanımdır. Direksiyona oturunca makam arabası gibidir içi.

Üstelik liftback bir araç olduğu için bagaj kapağı arka camla beraber açılır, aile için idealdir. Yükleme çok kolaydır. Ford'ta o kadar geniş bir bagaj ağzı olacağını sanmıyorum.



_____________________________



2898 Mesaj
1 Mayıs 2008; 20:03:54 

Focus'u seçerdim. TR şartlarında daha mantıklı bir araç. 2.el satarken daha kolay satılır ayrıca.


2225 Mesaj
1 Mayıs 2008; 20:28:17 

Ben olsam Octavia'yı seçerdim sonuçta Vw'in ürettiği motorları kullanıyor ayrıca focustan daha oturaklı bir araç bence octavia


_____________________________



2673 Mesaj
1 Mayıs 2008; 23:12:36 

2 ARAÇ BİRÇOK BAKIMDAN KARŞILAŞTIRILMIŞ...
EURONCAP:
FOCUS 5 YILDIZ...
http://www.euroncap.com...ord_focus_2004/204.aspx
OCTAVİA 4 YILDIZ...
http://www.euroncap.com...a_octavia_2004/206.aspx


_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


 
679 Mesaj
2 Mayıs 2008; 0:15:32 

ben focus derim neden diye sorarsan octavia kullandım tamam güzel bir ust sınıf ancak malzeme kalitesi olarak kulalndığım baz donanımdı sevmedim gösterge paneli çok sıradan geldi ama focusta oyle diil birde dizel düşünürsen kesin focus derim


_____________________________

Athlon 64 X2 6000+ Palit 7900GS +samsung 400GB SATA2+920 LM 19" LCD+AUS M2N32-SLI Deluxe+SPD-6003BD Ve Hepsi Armor VA8000SWA Bunun icinde.


FoCuS TaKıMı

05 Focus GHİA Tİ-VCT +BRC Sequent 24

Ne borçlu, ne de alacaklı ol; yoksa hem paranı, hem de arkadaşını kaybedersin


11709 Mesaj
2 Mayıs 2008; 0:17:10 


quote:

Orjinalden alıntı: oguzhan54

ben focus derim neden diye sorarsan octavia kullandım tamam güzel bir ust sınıf ancak malzeme kalitesi olarak kulalndığım baz donanımdı sevmedim gösterge paneli çok sıradan geldi ama focusta oyle diil birde dizel düşünürsen kesin focus derim

tamamda seninki baz donanımmış kullandığın eleganceden bahsediyoz burda ghıa focus ile ocravia clasiği kim karşılaştırsa focus der zaten.


_____________________________

Daihatsu Sirion 1.0 12v 69 hp+lpg tasarrufta son nokta...


 
275 Mesaj
2 Mayıs 2008; 1:41:29 

Ben de bir octavia A5 kullanıcısı olarak taraf tutayım. Bahsettiğiniz fordun özelliklerini bilmiyorum. Octi elegance da iki soğutma gözü vardır, ben daha iki soğutma gözü olan bu sınıfta araba görmedim. Octavida fren sistemi ile ilgili altı çeşit fonksiyon vardır ve ben bu kategoride bu kadar çok fonksiyon hiçbir arabada görmedim. Hatırlayabildiklerim: ABS, ASR, oto track, oto hill hold (yokuşta frenleri iki saniye daha tutma ve geri vitesde de çalışır). Cruise control, far sensörü ve yağmur sensörü muhtemelen focusda da vardır bundan bahsetmiyorum.
Yol bilgisayarı fonksiyonları bu kadar fazla olan başka bir araçda görmedim. İki kategoride ve herbirinde 6-7 fonksiyon: Örneğin: 1 . kategoride ortalama tüketim, katedilen km, kalan yakıtla gidilecek km, trafikte geçirilen süre, hız üst sınırı uyarı derecesi ( hızınız sizin bilgisayara girdiğiniz değere ulaşınca sizi uyaran sistem); 2. katedoride son 10000km ve 9999 saat içindeki oratalam tüketim, toplam yaptığınız km dkaat bu aracın genel toplam km sinden farklıdır.(bilgisayarın başında hatırlayabildiklerim bu kadar)
Ayrıca kış lastikleri taktığınızda da bunun için de ek hız uyarı ayarı yapabilirsiniz.
Elektro servo direksiyon: araç durduğunda serçe parmağınızla çevirecek kadar direksiyon hafifler ama biraz hızlanınca anında sertleşir.
Lasitk basınç sensörü forda da var mı bilmiyorum.
Geleim yukarıdaki sorularınıza: Octavianın özellikle arka camların kendiliğinden düştüğü konusu hayal ürünü değildir. Sanırım camlar sonuna kadar açıkken kapıyı ser kapatırsanız bu sorun çıkıyor. Ama bu bir VW kültürüdür. 80 000 ytl lik passata da bu sorun kroniktir. Golf de bu sorundan nasibini alıyor tabi.
Ayırca rüzgar sesiyle ilgili olarak sonuna kadar haklısınız bu ses vardır. Yalan yok en azından benim araçta bazen oluyor özellikle 120 den sonra ama galiba 150 dn sonra kesiliyor.. Octvaianın altı biraz alçaktır. Fordda bu hususu özellikle karşılaştırmanızı öneririm. Çünkü ford bu konuda daha başarılıdır.
Octvaia bugün avrupa da mondeo ile karşılaştırılabilmektedir. Ön konsol çoğu kimse için sade gelse de elinizi vurduğunuzda kalite kokar ve size aracın sağlam olduğu hissini verir. Liftback bagaj bence kategorisinde en başarılı çalışmadır. Arabayı tanımayan kime gösterseniz ilk bakışta "OHAAA" lafını duymanız kaçınılmazdır. Eğer aile arabası aranıyorsa ve eşya taşınması söz konusuysa bu konuda octavia en iyi tercihtir. pikap kasası gibi kolay eşya konulabilir ve alınabilir. Hatta bu özelliği şu andaki dev gibi mondeoda bile yoktur. Yani mondeonun bagajı daha küçüktür.
İkinci el konusuna gelince ben yukarıdaki görüşlere kesinlikle katılımıyorum. Sıfır satış fiyatı olarak 5 000 ytl daha düşük VW muadilinden yaklaşık 1400 parçası aynı olduğu halde aynı model ikinci el değerlerinin aynı oranda düştüğü görülebilir. İnanmayan araba sitelerinden örnek 10 ar tane araç hesaplayabilir. Ben hesaplıyorum gerek jettada gerek octavia da değer kaybı iki yaş arabalarda %20-25 civarındadır ve octavia alarak siz böylece 5 000 ytl cebinize bırakmış oluyorsunuz. Ayrıca 18 yıldır araç kullanan ve defalarca alıp satan birisi olarak söyleyebileceğim tek şey satılmayan araba yoktur. Ucuza alırsınız ucuza satarsınız. Ama samimiyetle şunu söyleyeyim. Octaviası olup da (özellikle A5 kasa) memnun kalmayan pek insan göremezsiniz. Sırf bu karakter bile bu aracı rahat satmanızı sağlar.
Neyse daha fazla abartmayalım. Ford ile ilgili görüşlerime gelirsek araç bence oldukça başarılı ve kaliteli bir araba sanki Türkiye için üretilmiş, yol tutuşu güzel. Ben de kullandım ve gerçekten iyi bir araç ve alanı pişman etmeyecek bir araç. Alan çok arkadaşım var ve genelde memnunlar. Ancak bu arkadaşlarımdan benim araca binenlerden octavia mercedes gibiymiş diyenler de çıktı ben onların yalancısıyım. Yine arkadaşalarımdan bazıları focusun yakıtının fazla olduğunu söylemişlerdir. Ben dürüstçe bir değerlendirme yaptığımı düşünüyorum.
Ancak son önerim Octavia hakkında bahsettiğim kronik sorunlar ile ikinci el kuruntusunu bir kenara bırakırsak siz iki araca da binin elinizi malzemelere bir dokunun kaputu açıp motorlarına bakın bagajları da unutmayın. Zaten çok rahat karar vereceksiniz.


_____________________________



7437 Mesaj
2 Mayıs 2008; 1:54:44 

sağol isnilgiz arkadaşım.ford focus ve mondeo konusunda benimde yeterince bilgim var.ama octaviayı bilmediğim için karşılaştırma yapamıyorum.bu açıdan senin gibi bir octavia sahibinin görüşleri benim için önemli.objektif kalındığı sürece bu forumda paylaşımlar bizim gibi meraklılar için çok çok faydalı

bana birazda octavia nın yedek parçaları ve servisleri konusunda bilgi verirmisin
yedek parçaları yeterince varmı? bulunmama sorunu yaşanıyormu? muadil parça temini olabiliyormu?
servislerinden memnunmusunuz? arabayı iyi bilen ve sizi aynı sorundan tekrar tekrar servise getirten ustalar varmı? filan gibi....

1.6FSI motor sesinin yolcu kabininde duyulması ne derecedir? bazı testlerde motor sesi kabin içinde denerek olumsuz tarafı olarak gösteriliyor
aslında 1.6FSI passat otomatik kullandım bir süre ve ilginçtir okuduğum yazılardaki kadar rahatsız edici gelmemişti.bu olay octaviada nası bilmiyorum
birde 1.6FSI motor ve düz vites ise aracınız şehir içi-dışı ve ortalama tüketim nedir?

ayrıca octaviayı test edeceğim etmesine ama maalesef test aracı olarak sadece MPI motor 102hp olanlar var.bir türlü 115hp FSI motor sürme şansımız olmadı.1.6FSI octavia test edeceğimiz istanbulda bildiğiniz bir skoda satıcısı varmı?

teşekkürler


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


118 Mesaj
2 Mayıs 2008; 2:26:33 


quote:

Orjinalden alıntı: johnlennon

iki aracıda kullanan biri olarak kesinlikle octaviayı tavsiye ederim. bir kere size şöyle bir ipucu vereyim skodaların dış sacı çekoslovakyadan gelen orjinal çek sacı (dünyanın en iyi sacı) ile yapılmaktadır. VW inkiler bile alman sacı ile yapılıyor. ayrıca zaten iki aracında sürücü koltuğuna oturur oturmaz malzeme kalitesini hissedeceksin. bikere skodadın sürüşü çok mükemmel idda ediyorum fordun iki katı konforlu bir araçtır. zaten octavya arkadaşların dediği gibi focusla değil mondeoyla kıyaslanır. ki mondeodanda daha iyi durumda bana göre



Hocam biraz gerçekçi ol yahu..eskimiş kasa ve teknoloji ile mondeo yu nasıl kıyaslarsın anlamış değilim..


_____________________________



7437 Mesaj
2 Mayıs 2008; 2:33:15 

hocam birde aklımda şu soru var bunu biliyorsanız cevaplarsanız iyi olur

--- Skoda Octavia Elegance arabaların hangi seneden sonra CD çalarlarına MP3 çalma özelliği eklendi????


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


12 Mesaj
2 Mayıs 2008; 2:37:22 

The Gate hani 115 hplik fsı yi test etmiştin Passat kasasında ....


_____________________________



 
275 Mesaj
2 Mayıs 2008; 3:17:13 

Octaviaın servis konusunu unutmuştum. Servisleri son derece gelişmemiş. Adamlar sorun çözmede bence yetersiz. Sanırım VW servisçilerini taklit etmeye çalışyorlar. VW servisleri müşteri seçer zenginle uğraşır orta düzeyi kendine muhatap almaz derler ya VW servislerii için.
Hatta benim başımdan ilginç bir vaka geçmişti: octavia elagancelarda güzel bir özellik vardır "conforlu kodlama" diye mesela araç belli bir hıza ulaşınca otomatik kapı kilitleme, tek kapı kilitleme, açma kapama ses çıkarma vs bunları servisler ücretsiz aracınıza ekler siz isterseniz. Ankara da iki servis de bunları yapamadı "abi senin arabada yokmuş bunlar dediler. Ama ben bunları evde kendim vagcom kablosuyla yapabildim. Bunu yok diyen de servis şefiydi siz düşünün gerisini. Hele aynı adam bu arabanın far sensörlerinin nerede olduğunu sorudğumda adamın farın içinde diye cevabı beni çileedn çıkardı. İşte skoda kullanıcısı buadamlara arabasını teslim edecek de bu adamlar sorununuzu çözecek. Neyse servis durumumuz bundan ibaret.
Ancak servis bakım masrafları da fena değil. Mesela benim araç 2006 model ilk servis masrafım 160 ytl (haziran 2007) tutmuştu. Ondan sonra da masrafım olmadı. Yedek parça sorunu konusunda fazla bir şey söyleyemeyeceğim ama motor ve elektirk aksam konusunda parçaların üzerinde VW-audi-Seat-skoda yazısı yazan o kadar çok parça var ki yani bunlar ortak olduğu için parça sorununun ciddi olacağını düşünmüyorum (Benim görüşüm tabi).
FSI motora gelince benimki şahsen MPI 102 motor. Aralarındaki fark FSI nin krank çapı ile silindir kollarının daha kısa tutulması sonucu oluşturulan FSI motorda daha yüksek devirlerde daha yüksek HP elde edilmiş ama ben alırken 102 motoru tercih ettim. Sebebi VW nin 8 valflik teknolojisi hala gelmiş geçmiş en gelişmiş motor teknolojisidir ve çok pahalı audilerde bile kullanılmaktadır. Sürtünme teknoljisindeki gelişmişlik MPI motorun çok düşük devirlerde bile tork elde edebilmesini sağlar. Bu nedenle 600-700 rölanti devrini başka bir araçta görmeniz zordur. Toyotacı arkadaşım bendeki düşük devir saysını görünce çok şaşırmıştı. Özellikle onunki kışın ilk çalıştırmada 1500 devri görürken benimki 1000 devri geçmiyor ki bu da size yakıt ekonomisi olarak geri döner. Konuya dönersek MPI motorun bu 8 Valflik özelliği çoğu aceminin iddia ettiğinin aksine aracın çok düşük devirlerde rahat çalışmasına neden olduğu için MPI motor 102 olmasına rağmen 115 lik FSI motordan şehir içinde daha atak ve avantajlıdır. Ama devrini yükseklerde bulan FSI de 15 beygirlik gücünü şehrlerarası yolda hissettirir. Yanlış hatırlamıyorsam 3800 devirdeki 148 lik NM tork bu kadar düşük devirde iken çoğu araç vermez. BU özellik bu motoru daha sade kıldığı daha az sorun çıkarmasına neden olur ve yıllarca size vefa göstermesini sağlar. Hatta 102 motor hakkındaki bu görüşüm bu haftanın otoshow dergisinde onno usta tarafından teyit edilmiştir.
Yakıt tüketimine gelince MPI motor için konuşuyorum. elegance MPI nin fabrika çıkış belgesindeki ağırlığı 1395 kilo yazar ve bu haliyle yeni kasa 1.6 passattan 60 kilo daha ağır bir araç olarak gözükmektedir.
Ancak ben bizzat kantardan geçirdim 1315 kilo çıkmıştır ki bu durumda yeni kasa passattan 20 kilo hafif çıkmaktadır. Bu da fabrika belgesindeki kilonun sürücü dahil olduğunu gösteriyor. Bunu söylememin nedeni bu kadar ağır arabanın yakıt tüketiminin fazla olması doğaldır diyebilirz ama ben bu noktada da farklı düşünüyorum. Evet MPI 102 HP şehir içinde hele agresif kullanırsanız yakacaktır. Ama benim 2006 aracımın 17000 km toplam yol mesafesindeki ortalama tüketimim (çünkü hala kayıt tutuyorum) 7,6 dır burada ben şehir içi ve dışı mesafe hesabını kaçırmış durumdayım. Yalnız tek depoluk hesaplarımda bagaj yüklü yaptığım uzun yolculuklarda eğer 90-100 km yi geçmezsem kesinlikle 5,6 -5,8 değerlerini yakalayabiliyorum ki bu da benim için yeterlidir.
Özetle devamlı şehir içi kullanan birisi için bu ağır kasanın yakıtı fazla olacaktır ama genelde şehir dışı kullanılacaksa kesinlikle iyi değerledir bunlar ve ben bu nedenle arabama tüp taktırmıyorum.
Ses seviyesine gelince motor ısınmışken ben sesinin çok iyi olduğunu düşünüyorum. Ancak bu araçlarla gelen bridgestone turanza lastiğinin asfalt çeşidine göre fazla ses yağtığını gürüyorum. Ankara İstanbul üzerindeki asfalta bu ses beni rahatsız ederken karadeniz sahil otoyolundaki belki de sıcakların da etkisyle karşılaştığı sessizlik beni büyülemişti.
Bir de kışlık olarak aldıüım kumho lastikler fazlasıyla tırtıklı olmasına rağmen ban turanzadan daha sessiz gelmiştit.
Artık fordçu bir arkadaş da aracının bu özelliklerini aktarsın benim fordlar hakkında bu kadar tecrübe ve bilgim yok.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isnilgiz -- 2 Mayıs 2008; 3:23:25 >


_____________________________



 
275 Mesaj
2 Mayıs 2008; 3:25:23 

2007 modellerden itibaren mp3 çalar bu araçlara konmuştur.


_____________________________



7437 Mesaj
2 Mayıs 2008; 3:34:50 


quote:

Orjinalden alıntı: Knows

The Gate hani 115 hplik fsı yi test etmiştin Passat kasasında ....

hocam passat variant otomatik vites olarak test ettim.skoda octaviadaki durumu tamamen farklı olacaktır herhalde.bende bunu merak ediyorum


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


7437 Mesaj
2 Mayıs 2008; 3:39:35 

isnilgiz arkadaşım üşenmeden verdiğin kapsamlı bilgiler için çok teşekkür ederim


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


 
4163 Mesaj
2 Mayıs 2008; 8:37:37 

octavia
nedeni ise kalite ve prestij


_____________________________



137 Mesaj
2 Mayıs 2008; 8:50:28 

Octavia, sağlam, kaliteli, konforlu...


_____________________________



2242 Mesaj
2 Mayıs 2008; 8:59:50 



Yazılanları okuyamadım ama karşılaştırdığınız iki araç birbiriyle karşılaştırılamaz.


Çünkü bir kere segmentleri farklı bu araçların, eğer Octavia ile Ford'un bir aracını karşılaştıracaksanız bu Mondeo olabilir, Focus daha düşük bir segmenttedir.

Elbette illa bu iki modeli karşılaştıracaksanız Skoda Octavia tartışmasız daha konforlu ve lüks olanıdır, ama doğru bir karşılaştırma değil acçıkcası.

Mondeo ile Octavia'yı karşılaştırsanız eğer o zaman tartışmaya açık olur ancak elbette Mondeo daha iyi bir seçim olacaktır bu takdirde.


_____________________________


� Beşiktaş JK � ÇARŞI
Ey iman edenler Allah'ın size helal ettiği temiz şeyleri haram kılmayın, hududu da aşmayın. Doğrusu Allah, aşırı gidenleri sevmez. Allah'ın size verdiği rızıktan temiz ve helal olarak yiyin. İnandığınız Allah'dan sakının.Hazret-i Muhammed (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)


 
275 Mesaj
2 Mayıs 2008; 11:03:40 

Ne demek rica ederim "The gate" arkadaşım. Amaç en doğru bilgiyi vermek olursa en doğru kararlar satıcıları da teşvik edecektir. Keşke bu yazdıklarımı skoda satıcıları da okusa.
Ayrıca son önerim; skodamcom un "octavia" bölümündeki eleştiri ve sorunları da okumanız.


_____________________________



7437 Mesaj
2 Mayıs 2008; 12:14:03 

Brain Wave arkadaşım forumda ford focus, honda civic ve toyota corolla karşılaştırması olmuyormu? oluyor hemde defalarca oluyor.
skoda octavia tam D segmenti değildir aslında..yurtdışındaki yazıları incelersen "entry-level D segment" olarak ifade edildiğini görürsün.
yani skoda octavia passat, mondeo, avensis gibi gerçek anlamda D segmenti olmasada "giriş seviyesi D segmenti" arabası olarak ifade ediliyor
yani C ile D segmenti arasında denebilir
AYNI ŞEKİLDE yeni honda civic ile yeni toyota corolla da "giriş seviyesi D segmenti" arabalarıdır.yani skoda octavia ile aynı segmentteler.
yani yazının başına dönersek, ford focus ile yeni honda civic veya yeni toyota corolla nasıl karşılaştırılabiliyorsa skoda octavia da karşılaştırılır


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


11709 Mesaj
2 Mayıs 2008; 20:22:26 

arabadan anlamayan 1 adama 2 arabayıda göstersen sen hangisini alırsın desen octavia der eminim.


_____________________________

Daihatsu Sirion 1.0 12v 69 hp+lpg tasarrufta son nokta...


 
2124 Mesaj
3 Mayıs 2008; 2:25:47 

kesinlikle octavia..bikere focustan daha lükse giriyo bu arac ve donanımları konforu gayet iyi FSI motor da işini fazlasıyla görür..gercekten güzel arac özellikle füme rengini öneririm..


_____________________________



 
3776 Mesaj
3 Mayıs 2008; 3:25:04 

octavia derim ancak fsi degilde düz 102 hplik olanı tavsiye ederim.yakın bir zamanda akaryakıta yapılan zamları görünce lpg kullanma zorunlulugu olustu.zaten 8v lik motorlar lpg ile cok cok uyumlu.şehir ici kullanımda 8v lik motor daha ataktır.maksimum torku fsi a göre daha alt devirde verir.buda size daha az gaza basma kolaylıgı verir.

arka cam düşme olayını bende okudum ancak şimdiye kadar karsılasmadım.octavia tam bir aile otomobilidir.cok ferah bir aractır.bagajı cok buyuktur.malzeme kalitesi sınıfının cogu aracından iyidir.


_____________________________

EIRP:Effective Isotropically Radiated Power
|∇xE=-(dB/dt) | ∇xH=J | ∇.D=φv | ∇.B=0 | D=ϵ.E | B=µ.H |


 
7852 Mesaj
3 Mayıs 2008; 12:56:44 

1- octavia c segmenti bir otomobil dolayısı ile de focus ile aynı sınıfta.

2- avrupa da c segmenti araçların sedan versiyonları piyasada olmadığı için adamlar octaviayı mecburen d segmenti versiyonlarla karşılaştırmak zorunda kalıyorlar.

3-ikisi de iyi modeller

4- octavianın içi daha kaliteli malzemelerle yapılmış(en azından öyle hissettiriyor), tasarımı en baştan liftback olarak tasrlandığından daha orantılı, focusun ise tüketimi daha düşük, yol tutuşu daha iyi

bunun haricinde eş değer araçlar.

sac kalınlığı vs aracı 30 sene kullanmayı planlamıyorsanız ekstra yakıt tüketip motoru-şanzımanı zorlamaktan, sollamalarda sinirleri yıpratmaktan başka bir işe yaramaz.

fsi son bulmuş, 8 v ise miyadını çoktan doldurmuş teknolojiler, artık bu devirde sorunlu motor diye bir kavram zaten kalmadığı için vw in en sağlam motoru bu o yüzden bunu üretmekte devam ediyorlar diye bir mantık olamaz. tamamen vw nin baz modellerinde taban fiyatlarını düşük tutabilmek için kullandığı bir yöntem (bir emtiyayı ne kadar çok üretirseniz birim maliyeti o kadar düşer).

ayrıca maksimum torku 148 nm gibi vasat bir değer iken 3800 devirde üretiyor olması bir şey ifade etmez, keza yeni teknoloji ve maksimum torkunu daha yüksek devirlerde üreten motorların 3800 devirde ürettikleri tork da çoğunlukla 148 nm nin altında değil.

hangi araç daha donanımlı veya daha ucuz ise onu almanız doğru olur, eş donanım ve fiyattalar ise focus servis avantajı ile tercih sebebi.




5872 Mesaj
3 Mayıs 2008; 14:34:54 

Focus al..kesin memnun kalacaksın...

Tİ-VCT daha az yakar...daha atikdir..yokuş da octovia kadar bayılmaz...

ama ikisinide sürmeden almayın..imkanınız varsa bi deneyin derim..

bazı arkadaşlar kalite & prestij demiş... bu mu kalite??..soruyorum.... (Güvenlik)
.. bakarsanız eğer..

Aile için se arabanız....bu en çok dikkat edilmesi gereken husus... ...Skoda superb moedeli bile 4 yıldız


0


------------

0



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uA_Y_C_A -- 3 Mayıs 2008; 14:43:43 >


_____________________________

İTÜ'lü 2008 focus II HB 1.6 Tİ-VCT Titanium - Fırtına Grisi -



7437 Mesaj
3 Mayıs 2008; 15:18:39 

ARKADAŞLAR BU İKİ ARABAYI BİRDE SORUNLARI AÇISINDAN KARŞILAŞTIRALIM

mesela skoda octavia da araştırdığım kadarı ile genel olarak
- 100-120km/h gibi hızlardan itibaren kabin içinde ciddi olarak duyulan bir rüzgar sesi (kapı aralarından veya kelebek camından)
- yol ve motor sesi nedeni ile kabin içinde ses
- 1.6 motorların kalkışlarda sollamalarda ve yavaşlanan yokuşlarda beklenen performansı vermediği ve arabanın yığıldığı
- cam düşmeleri
- ESP olmasa aslında arabanın virajlarda savrulmaya yatkın olduğu

vb gibi şeylerden bahsedilmiş

aynı şekilde MAKSİMUM DERECEDE OBJEKTİF KALMAYA GAYRET EDEREK ford focus ve skoda octavianın sorunlarından bahsederseniz sevinirim.teşekkürler


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


5872 Mesaj
3 Mayıs 2008; 16:06:08 

dediğiniz focus... makyajdan önce...hafif el sürülmüş model...konsol- ayna üstü sinyal vs.vs.vs.

- tıkırtı benzeri ses geleciğini sanmıyorum... bazı arkadaşlar ses yok diyor... Makyajlılarda Zaten ses felan yok henüz..
- iç konsolda alt taraflar da sert plastik kullanılmış.
- arka kapılar biraz daha sert plastik var.
- motor başarılı. - tüketim normal.
- makyajsızlarda aynalar çift açılı değil.
- 130-140 gibi rüzgar sesi haliyle var ama.çok rahatsız edici değil.. bu hızlar zaten trafik kurallarına aykırı :))

şuan aklıma gelenler bunlar....


_____________________________

İTÜ'lü 2008 focus II HB 1.6 Tİ-VCT Titanium - Fırtına Grisi -



 
267 Mesaj
3 Mayıs 2008; 22:08:32 

Octavia'nın ikinci elinin olmadığı söyleniyor ama ben iki yıl önce 2005 model elegance almak için bayağı bir aradım. Servis ücretleri pahalı değil. Bagaj çok geniş, tam bir aile arabası. Benimkisi eski kasa çok memnunum. Yeni kasayla değiştirmeye düşünüyorum. Bagaj geniş olduğu için, eskilerde arka koltuk diz mesafesi çok kısa. yeni kasada 6cm uzatılarak bu sorun giderilmiş. Octavia 2 2004'de tanıtıldı, birçok ödül aldı. Artık bu arabanın da makyaj zamanı geldiğini düşünüyorum.


_____________________________



 
679 Mesaj
3 Mayıs 2008; 22:44:43 

octavianın makyaj yiyecegi yazmıyor arastırmalarım sonucunda octaviadaki malzeme kalitesini bi benmi beğenmiyorum ya:(


_____________________________

Athlon 64 X2 6000+ Palit 7900GS +samsung 400GB SATA2+920 LM 19" LCD+AUS M2N32-SLI Deluxe+SPD-6003BD Ve Hepsi Armor VA8000SWA Bunun icinde.


FoCuS TaKıMı

05 Focus GHİA Tİ-VCT +BRC Sequent 24

Ne borçlu, ne de alacaklı ol; yoksa hem paranı, hem de arkadaşını kaybedersin


7437 Mesaj
5 Mayıs 2008; 1:21:12 

ASLINDA EN ÖNEMLİ KONU HANGİSİNİN DAHA SORUNSUZ BİR ARABA OLDUĞU????


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


11709 Mesaj
5 Mayıs 2008; 13:02:00 

yahu bi yandan octaviamı focusmu diyorsunuz diğer bir başlıkta avensismi ocraviamı başlığı tartılıyor yakında avensismi focusmu başlığıda çıkarsa şaşırmayın


_____________________________

Daihatsu Sirion 1.0 12v 69 hp+lpg tasarrufta son nokta...


7437 Mesaj
14 Mayıs 2008; 19:49:12 

herkese teşekkürler arkadaşlar
arkadaşıma bugün arabasını aldık.parasınıda EFT yaptık yeni ruhsatıda aldık yani işi bitirdik

2007 model Skoda Octavia Elegance 1.6 FSI 115HP Düz vites Metalik Sahra Beji 6700km de ve 30binYTL
(fiyatı ve özelliklerini özellikle verdimki piyasada daha yüksekten kapıyı açanlara kanmayın diye, arabanın "satılır" bedeli bu civarda aslında)

araba çok temiz bir araba.özellikle iç döşemelerde bej olduğundan kiri çok gösteren cinsinden ama döşemeler bile çok temizdi.zaten skoda servisindede checkup sonrası arabada hiçbir sorun ve hasar çıkmadı.

arkadaş arabasını biraz kullandıktan sonra dönüşte birazda ben kullandım.motorun özelliğinden sanıyorum ilk devirlenmede ve gazı diplediğinizde biraz motor sesi oluyor ama bana normal geldi.rahatsız edecek seviyede değil.zaten araba devrini bulduğunda motor sesi ve yol sesi gibi rahatsız bir ses duyamadım.TEM üzerinden dönerken bazılarının şikayet ettiği rüzgar sesini duyabilmek için biraz bastım.160km ve biraz üzerinde bir süre gittik ama rüzgar sesi filan duymadım.daha ileride çıkarmı bilemem.benim skoda octavia'yı bu ilk kullanışımdı.açıkçası çok beğendim.şehiriçini bilmem ama tam uzun yol arabası.hatta yazın tatile versene bana diye şakasını yaptım.keyifli bir araba.hayırlısı olsun diyelim

araba ağır bir araba olduğu için pek agresif sürüşe imkan tanımıyor ama motor performansı yeterli denebilir.bu arada aklımıza birşey geldi.

skoda octavia'daki 1.6 FSI motorun performansını biraz daha arttırmak için birşeyler yapılabilirmi?
digital box veya chip tuning gibi birşeyler mesela olabilirmi? ne kazandırır veya kaybettirir?
bildiğiniz biryer varsa adres, internet linki filan verebilirmisiniz?


teşekkürler...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheGate -- 14 Mayıs 2008; 20:59:54 >


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


7437 Mesaj
14 Mayıs 2008; 20:02:26 


quote:

Orjinalden alıntı: dkerem2

yahu bi yandan octaviamı focusmu diyorsunuz diğer bir başlıkta avensismi ocraviamı başlığı tartılıyor yakında avensismi focusmu başlığıda çıkarsa şaşırmayın

hocam focus'mu yoksa octavia'mı dedik focus elendi. bu iş eleme maçı gibi. galipler daha sonra kapışacak


_____________________________


NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE


 
3776 Mesaj
14 Mayıs 2008; 20:13:56 

bence dogru tercih

arkadasınıza kazasız belasız nazarsız sürüşler


_____________________________

EIRP:Effective Isotropically Radiated Power
|∇xE=-(dB/dt) | ∇xH=J | ∇.D=φv | ∇.B=0 | D=ϵ.E | B=µ.H |


7437 Mesaj
14 Mayıs 2008; 20:46:56 


quote:

Orjinalden alıntı: memisoglu

bence dogru tercih

arkadasınıza kazasız belasız nazarsız sürüşler

sağol arkadaşım.
benim nazarım değermi bilmiyorum ama arabasında gözüm kaldı yani. çil çil tertemiz ve gayette iyi bir arabayı uygun fiyata alınca...